Het waren geen geplande verkiezingen met een normale aanlooptijd, dat speelt wel een rol, denk ik maar je hebt wel gelijk, het is allemaal wat apathisch.quote:Op maandag 30 oktober 2023 05:08 schreef hollandia02 het volgende:
Ligt het aan mij of is de campagne hartstikke dood slechts 3 weken voor de verkiezingen?
Nou hoeft het van mij ook niet als Amerika waar 6 maanden van te voren heel de wereld weet dat er verkiezingen aankomen, maar sommige gemeenten hebben niet eens campagneborden nu,.. in mijn gemeente worden die pas in deze week geplaatst.
Terwijl het toch wel verkiezingen zijn die er toe doen.
De partijen durven elkaar niet aan te vallen, in de wetenschap dat ze straks moeten samenwerken. Je hebt de ongrijpbare factor Omtzigt en dan zullen de meeste partijen inderdaad ook nog krap in hun budget zitten, zo vlak na de Provinciale Staten. Dat budget kan je dan het beste de laatste 2 weken inzetten.quote:Op maandag 30 oktober 2023 10:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het waren geen geplande verkiezingen met een normale aanlooptijd, dat speelt wel een rol, denk ik maar je hebt wel gelijk, het is allemaal wat apathisch.
Je hebt zonder de BBB 5 partijen nodig voor een meerderheid, succes daarmee. Het land is gewoon onbestuurbaar momenteel.quote:Op zondag 29 oktober 2023 23:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
16 van de 75 is nu ook weer geen onoverkomelijk obstakel, denk ik.
Nogmaals, Rutte heeft dat 12 jaar lang gedaan en BBB zal niet bij alles tegenstemmen, ook met BBB kan onderhandeld worden.quote:Op maandag 30 oktober 2023 13:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt zonder de BBB 5 partijen nodig voor een meerderheid, succes daarmee. Het land is gewoon onbestuurbaar momenteel.
Ik vermoed dat de BBB prima zal kunnen samenwerken met de VVD. Op stikstof en asiel vinden zij elkaar, en ik heb een interview van Caroline van der Plas bij de Correspondent gezien, en economisch gezien haalt zij de VVD ook rechts in, dus NSC - VVD - BBB zie ik prima gebeuren eerlijk gezegd.quote:Op maandag 30 oktober 2023 13:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogmaals, Rutte heeft dat 12 jaar lang gedaan en BBB zal niet bij alles tegenstemmen, ook met BBB kan onderhandeld worden.
Als het daarmee onbestuurbaar wordt dan ligt dat aan de kiezer.
Dat heeft goddank geen meerderheid in de peilingen en dat mag godverdomme zo blijven ook.quote:Op maandag 30 oktober 2023 13:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de BBB prima zal kunnen samenwerken met de VVD. Op stikstof en asiel vinden zij elkaar, en ik heb een interview van Caroline van der Plas bij de Correspondent gezien, en economisch gezien haalt zij de VVD ook rechts in, dus NSC - VVD - BBB zie ik prima gebeuren eerlijk gezegd.
Niet dat ik dat wenselijk acht overigens.
NSC VVD PvdA/GL heeft een meerderheid maar dat is op basis van de Hond. Ik sluit niet uit dat hij NSC (veel) te hoog peilt en dat er een 4e partij nodig is. Alle andere opties vereisen 6 of meer partijen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 14:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat heeft goddank geen meerderheid in de peilingen en dat mag godverdomme zo blijven ook.
Dat zou verreweg de beste combinatie voor een kabinet zijn, maar tegelijkertijd ben ik echt bang dat die combinatie totaal niet slagvaardig gaat zijn door al die hooibalen in de senaat.quote:Op maandag 30 oktober 2023 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
NSC VVD PvdA/GL heeft een meerderheid maar dat is op basis van de Hond. Ik sluit niet uit dat hij NSC (veel) te hoog peilt en dat er een 4e partij nodig is. Alle andere opties vereisen 6 of meer partijen.
Slagvaardig? Dat zie ik met geen van die partijen gebeuren.quote:Op maandag 30 oktober 2023 14:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zou verreweg de beste combinatie voor een kabinet zijn, maar tegelijkertijd ben ik echt bang dat die combinatie totaal niet slagvaardig gaat zijn door al die hooibalen in de senaat.
Want? Alleen de VVD zie ik dat tegenwerken, maar dat moet dan maar geslikt worden. Het is iig heel veel maal beter dan elke combinatie met de BBB.quote:Op maandag 30 oktober 2023 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Slagvaardig? Dat zie ik met geen van die partijen gebeuren.
Hartstikke dood. Ik vind het wel prima dat we geen Amerikaanse toestanden hebben.quote:Op maandag 30 oktober 2023 05:08 schreef hollandia02 het volgende:
Ligt het aan mij of is de campagne hartstikke dood slechts 3 weken voor de verkiezingen?
Nou hoeft het van mij ook niet als Amerika waar 6 maanden van te voren heel de wereld weet dat er verkiezingen aankomen, maar sommige gemeenten hebben niet eens campagneborden nu,.. in mijn gemeente worden die pas in deze week geplaatst.
Terwijl het toch wel verkiezingen zijn die er toe doen.
Aparte coalitie zou dat zijn, dan zou NSC de lijm tussen VVD en PvdA/GL moeten zijnquote:Op maandag 30 oktober 2023 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
NSC VVD PvdA/GL heeft een meerderheid maar dat is op basis van de Hond. Ik sluit niet uit dat hij NSC (veel) te hoog peilt en dat er een 4e partij nodig is. Alle andere opties vereisen 6 of meer partijen.
Het heilig vuur der democratie is een waakvlammetjequote:
Zie ik ook niet zo snel gebeuren eerlijk gezegd. NSC en de VVD zijn veel conservatiever en terughoudender wat betreft immigratie dan GL / PvdA.quote:Op maandag 30 oktober 2023 14:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Aparte coalitie zou dat zijn, dan zou NSC de lijm tussen VVD en PvdA/GL moeten zijn
De opkomst zal alsnog wel ruim 70% zijn. Pas als dat drastish daalt maak ik me zorgenquote:Op maandag 30 oktober 2023 14:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het heilig vuur der democratie is een waakvlammetje
Zo apart is dat toch niet? Zie Rutte 1, zie Paars. VVD en PvdA hebben veel vaker samengewerkt. En GL zat de afgelopen 10 jaar bijna permanent in een gedoogconstructie.quote:Op maandag 30 oktober 2023 14:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Aparte coalitie zou dat zijn, dan zou NSC de lijm tussen VVD en PvdA/GL moeten zijn
Nou sla je het wel erg plat tot één nauwelijks relevant (want immigratie is europees beleid) onderwerp. Op de meeste punten zullen die 3 elkaar prima kunnen vinden.quote:Op maandag 30 oktober 2023 14:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zie ik ook niet zo snel gebeuren eerlijk gezegd. NSC en de VVD zijn veel conservatiever en terughoudender wat betreft immigratie dan GL / PvdA.
Denk je dat een nieuwe partij die zich wil profileren geschikt is als 'lijm'?quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo apart is dat toch niet? Zie Rutte 1, zie Paars. VVD en PvdA hebben veel vaker samengewerkt. En GL zat de afgelopen 10 jaar bijna permanent in een gedoogconstructie.
Hij wil zich profileren als het midden, hoe doe je dat beter dan door met links en met rechts samen te werken?quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Denk je dat een nieuwe partij die zich wil profileren geschikt is als 'lijm'?
Ja, maar lang niet zo apart als een 6-7 partijen coalitie, vermoed ik.quote:Op maandag 30 oktober 2023 14:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben op geen enkele wijze voorstander van BBB maar als je kijkt naar Omtzigts verleden en zijn uitspraken dan zie ik geen daadkracht en snel besluiten nemen. Maar we wachten het wel af sowieso is het probleem met daadkracht dat het weerstand opwekt en tot onrust gaat leiden en of dat nu bij boeren of onderwijzers is er zullen altijd protesten en pushback komen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 14:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want? Alleen de VVD zie ik dat tegenwerken, maar dat moet dan maar geslikt worden. Het is iig heel veel maal beter dan elke combinatie met de BBB.
Eens ook ja, hier moet je ook bijna een vergrootglas voor meenemen en de sfeer is er af.quote:Op maandag 30 oktober 2023 05:34 schreef Eightyone het volgende:
En als ze er wel staan zijn het vaak van die moderne. Dat rotzooierige geplak van vroeger was leuker.
Je mag de SP ervoor bedanken dat die zijn afgeschaft. Die waren namelijk door heel Nederland hun tomatenposters over die van anderen heen aan het plakken.quote:Op maandag 30 oktober 2023 05:34 schreef Eightyone het volgende:
En als ze er wel staan zijn het vaak van die moderne. Dat rotzooierige geplak van vroeger was leuker.
Dat zit er volgens de meeste peilingen, niet die van de Hond uiteraard, dik in.quote:Op maandag 30 oktober 2023 18:38 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb het idee dat peilingen nieuwe- en tegenpartijen altijd bevoordelen. Zou me niks verbazen als de VVD straks gewoon weer als de grootste uit de bus komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |