abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209840254
Rutte stopt als partijleider VVD en kondigt vertrek aan uit politiek

Mark Rutte stapt uit de politiek. In zijn verklaring voorafgaand aan het debat over de val van zijn vierde kabinet zei hij dat hij niet opnieuw lijsttrekker wordt van de VVD. Hij wil nog wel aanblijven als demissionair premier tot na de verkiezingen als er nieuw kabinet is.

"Er is de afgelopen dagen gespeculeerd over wat mij zou motiveren. Het enige antwoord is: Nederland", zei Rutte. "Mijn positie daaraan is volstrekt ondergeschikt. Zondag heb ik besloten dat ik niet beschikbaar ben als lijsttrekker voor de VVD bij de komende verkiezingen."

Na zijn verklaring stond Rutte de pers te woord en zei hij "gemengde gevoelens" te hebben. "Dit gaat niet helemaal zonder emotie", zei de demissionair premier. "Maar het voelt ook goed om het stokje door te geven." Rutte is bijna 13 jaar premier van Nederland en 17 jaar politiek leider van de VVD.

Verhalen dat hij uit zou zijn geweest op de val van het kabinet omdat de VVD er nu relatief goed voorstaat in de peilingen, spreekt Rutte tegen. "Dat is gewoon niet waar." Gevraagd naar wat hem het meest bij zal blijven van zijn premierschap zei Rutte zichtbaar geraakt "MH17". "Dat was zo groot", zei hij refererend aan het neerhalen van die vlucht boven Oekraïne in 2014 .

Rutte zei verder nog niet te weten wat hij gaat doen als zijn tijd als demissionair premier erop zit. Een topbaan bij de NAVO, waarvoor hij weleens wordt genoemd, ambieert hij niet, zei Rutte. De 56-jarige Rutte geeft al jaren een keer per week maatschappijleer op een school in Den Haag. "Misschien ga ik dat een paar dagen doen."

Nadat Rutte de pers te woord had gestaan, ging hij naar VVD-fractiekamer in het Kamergebouw. Daar werd hij met applaus ontvangen door Kamerleden van zijn partij.

Aan het begin van debat over de val van Rutte IV kreeg Rutte ook lof van politieke tegenstanders. PVV-leider Geert Wilders complimenteerde hem met zijn "tomeloze inzet", waarop Kamerleden lang op de tafeltjes roffelden. PvdA-leider Attje Kuiken wenste Rutte veel sterkte. "Op naar nieuwe lucht."

Het kabinet viel vrijdagavond over het migratiebeleid. Na een maandenlange discussie over maatregelen om de asielinstroom te beperken concludeerden de vier coalitiepartijen dat ze er samen niet uit gingen komen. Vooral Ruttes VVD en de kleinste regeringspartij ChristenUnie stonden daarbij lijnrecht tegenover elkaar.

https://nos.nl/collectie/(...)rek-aan-uit-politiek

[ Bericht 56% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2023 15:08:04 ]
  maandag 10 juli 2023 @ 15:09:20 #2
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209840292
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:11 schreef laforest het volgende:

[..]
100% serieus. De reden is simpelweg dat dit de enige manier is om relevant te blijven in een wereld waar de VS op zijn retour is en andere wereldmachten in opkomst zijn.

Die gezamenlijke cultuur en identiteit moet men creëren.
Okee, maar ik begrijp je redenering verder niet echt. Meer dan genoeg Europese landen zijn toch nog altijd enorm relevant in de wereld? En hoe wil je de enorme verschillen binnen de EU gaan wegwerken? Ook een cultuur waar je het dan nu over hebt, die creëer je nu zomaar even. Het is geen Amerika hè. Europa is altijd al enorm divers geweest cultureel gezien, dat krijg je er echt niet zomaar uit. Zelfs binnen Europese landen zelf heb je erg veel regionale culturele verschillen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209840325
Minstens een paar jaar te laat maar beter te laat dan nooit. :W :W :W
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_209840391
quote:
14s.gif Op maandag 10 juli 2023 15:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Okee, maar ik begrijp je redenering verder niet echt. Meer dan genoeg Europese landen zijn toch nog altijd enorm relevant in de wereld? En hoe wil je de enorme verschillen binnen de EU gaan wegwerken? Ook een cultuur waar je het dan nu over hebt, die creëer je nu zomaar even. Het is geen Amerika hè. Europa is altijd al enorm divers geweest cultureel gezien, dat krijg je er echt niet zomaar uit. Zelfs binnen Europese landen zelf heb je erg veel regionale culturele verschillen.
Europese landen tellen helemaal niet mee. Het is pas als we onze krachten bundelen dat we een beetje indruk kunnen maken op een China of US, maar zelfs een Duitsland zal nooit tegen dit soort krachten kunnen opboksen.

En het is altijd gek dat als we het over een beter samenwerkend Europa hebben de meeste onderbuiken alweer gelijk afgaan op 'huh maar onze cultuur dan'

Ten eerste lijkt mij het samenwerken niet direct op cultuur te zitten, maar juist op veiligheid, financieel, onderhandelingspositie. Niet wat de Europeanen op 5 december vieren.

Daarnaast wordt onze cultuur vaak echt overschat. Want juist landen als Amerika en China beheersen onze cultuur bijna, het is echt om eng te worden. Onze social media, wat we kijken op tv, internet, muziek, politiek, het is allemaal vanuit onze influence zone.

Tegen deze beinvloeding moet Europa zich weren, en dat lukt je als een Nederland echt niet.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 10 juli 2023 @ 15:28:05 #5
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209840621
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 15:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Europese landen tellen helemaal niet mee. Het is pas als we onze krachten bundelen dat we een beetje indruk kunnen maken op een China of US, maar zelfs een Duitsland zal nooit tegen dit soort krachten kunnen opboksen.

En het is altijd gek dat als we het over een beter samenwerkend Europa hebben de meeste onderbuiken alweer gelijk afgaan op 'huh maar onze cultuur dan'

Ten eerste lijkt mij het samenwerken niet direct op cultuur te zitten, maar juist op veiligheid, financieel, onderhandelingspositie. Niet wat de Europeanen op 5 december vieren.

Daarnaast wordt onze cultuur vaak echt overschat. Want juist landen als Amerika en China beheersen onze cultuur bijna, het is echt om eng te worden. Onze social media, wat we kijken op tv, internet, muziek, politiek, het is allemaal vanuit onze influence zone.

Tegen deze beinvloeding moet Europa zich weren, en dat lukt je als een Nederland echt niet.
Probeer eens te onderbouwen waarom Europese landen niet zouden meetellen? Daarnaast is punt met betrekking tot cultuur tegenstrijdig, aan de ene kant is het overschat en doet het er niet toe wat we vieren op 5 december, maar aan de andere kant zijn de invloeden van Amerika en China te groot. Okee, wat is het nu? Want als je dit tweede van mening bent is het misschien juist wel belangrijk wat er op 5 december wordt gevierd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209840946
quote:
14s.gif Op maandag 10 juli 2023 15:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Probeer eens te onderbouwen waarom Europese landen niet zouden meetellen? Daarnaast is punt met betrekking tot cultuur tegenstrijdig, aan de ene kant is het overschat en doet het er niet toe wat we vieren op 5 december, maar aan de andere kant zijn de invloeden van Amerika en China te groot. Okee, wat is het nu? Want als je dit tweede van mening bent is het misschien juist wel belangrijk wat er op 5 december wordt gevierd.
De economie van Duitsland, wat zon beetje de belangstijke EU partner is, valt al weg vergeleken met VS en China. Laat staan die van NL.

En mijn punt is juist dat men niet zo moet miepen over cultuur en Brussel terwijl we massaal afhankelijk zijn van cultuur uit US en China. Die hele cultuur wordt massaal overschat door al dat anti Brussel volk.
pi_209840951
Dit is absoluut niet goed voor Nederland.
Rutte was een hele goede premier die echt alles van zijn leven gegeven heeft voor Nederland.
Of je het nou altijd met hem eens was of niet, in de tijd dat hij premier was is het altijd heel goed gegaan met Nederland. En elke crisis is gewoon top aangepakt.

Enige wat echt niet goed is, is afgelopen week met de asielaanpak.
Die rare eis op tafel legen en daarom het kabinet laten vallen sloeg echt helemaal nergens op.
Dat gaat de VVD echt veel kosten.
pi_209841137
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 15:49 schreef bianconeri het volgende:
En elke crisis is gewoon top aangepakt.

8)7

Of zit je nu gewoon te trollen? :o
  maandag 10 juli 2023 @ 16:03:50 #9
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_209841200
Anne Kuik loopt al warm naast Heerma met een kapsel uit het tijdperk dat het cda nog groot was.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  maandag 10 juli 2023 @ 16:16:23 #10
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_209841409
quote:
Rutte was een hele goede premier die echt alles van zijn leven gegeven heeft voor Nederland.
Of je het nou altijd met hem eens was of niet, in de tijd dat hij premier was is het altijd heel goed gegaan met Nederland. En elke crisis is gewoon top aangepakt.

Die rare eis op tafel legen en daarom het kabinet laten vallen sloeg echt helemaal nergens op.
Bianconerigod

@Coco @Wereldgozer @Oriente @onlogisch @LordVoldemort
graag op anoniem
pi_209841575
quote:

Ah, Rutte himself joined the chat...

_O-
pi_209841623
Met Dijkhoff heeft de VVD een stemmenkanon in huis. Hij is bovendien niet besmet door de crises waar de kabinetten Rutte de afgelopen jaren mee worstelden.

Zoals ik de stemming in de media en op sociale media een beetje aanvoel, acht ik de kans ook groot dat Dijkhoff het wordt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 10 juli 2023 @ 16:39:19 #13
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209841708
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 16:32 schreef KoosVogels het volgende:
Met Dijkhoff heeft de VVD een stemmenkanon in huis. Hij is bovendien niet besmet door de crises waar de kabinetten Rutte de afgelopen jaren mee worstelden.

Zoals ik de stemming in de media en op sociale media een beetje aanvoel, acht ik de kans ook groot dat Dijkhoff het wordt.
Kan me niet voorstellen dat hij daar zin in heeft.
Koel en donker bewaren
pi_209841724
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 16:39 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Kan me niet voorstellen dat hij daar zin in heeft.
Dijkhoff is een politicus. Als het hoogste ambt lonkt, komt zijn vurige ambitie toch weer bovendrijven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209841778
Ongeacht wat je vond van Rutte, is een regelmatige wisseling van premierschap m.i. sowieso niet verkeerd.

Dit gaat met de komende verkiezingen dan ook waarschijnlijk een compleet ander kabinet opleveren, dus ik ben erg benieuwd.
pi_209841822
quote:
14s.gif Op maandag 10 juli 2023 15:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Veel kleinere bewonersaantallen, economie en legers. Dat zijn de drie pijlers waarop de macht van een land op het wereldtoneel is gebouwd.
pi_209841844
Ligt het aan mij of is het hele "vertrekt uit de politiek" een interpretatie van de media. Rutte heeft alleen verklaard geen lijsttrekker te worden en ook niet in de Kamer gaat zitten.
  Trouwste user 2022 maandag 10 juli 2023 @ 16:56:30 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_209841890
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 16:51 schreef Bugno3 het volgende:
Ligt het aan mij of is het hele "vertrekt uit de politiek" een interpretatie van de media. Rutte heeft alleen verklaard geen lijsttrekker te worden en ook niet in de Kamer gaat zitten.
Ja ligt aan jou.

Verder een genante vertoning de afgelopen paar uur. :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_209841894
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 16:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dijkhoff is een politicus. Als het hoogste ambt lonkt, komt zijn vurige ambitie toch weer bovendrijven.
Hij is onlangs ook een politieke podcast begonnen met Segers. Lijkt erop dat hij de politiek toch niet los kon laten.
  Trouwste user 2022 maandag 10 juli 2023 @ 16:58:17 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_209841906
quote:

De crises die de VVD en Rutte zelf hebben veroorzaakt zijn er nog steeds.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_209841984
quote:

Hoe gaat het met de woningcrisis inmiddels, Bianca?
Zelfs voor je beloved asielzoekers is er geen huisje meer over. Nu begrijp ik wel dat je liever een Nederlander uit zn huis flikkert om em daar te laten wonen maar dat kan helaas niet.
Heb jij nog een slaapkamer over anders?

De toeslagenaffaire is nog niet eens afgerond, man. Over welke crisis heb jij het eigenlijk?
Over dat men ging hamsteren tijdens de pandemie en Mark zei dat we rustig konden poepen? Dat heeft die idd goed opgelost. Hulde.
Go hard or go home
  Moderator maandag 10 juli 2023 @ 18:44:08 #22
8781 crew  Frutsel
pi_209843238
Dijkhof of Dilan. En dan een lijstverbinding aangaan met JA21 als tegenreactie op PvdA en Gl om te voorkomen dat timmermans weer terugkomt O-)
pi_209843284
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 18:44 schreef Frutsel het volgende:
Dijkhof of Dilan. En dan een lijstverbinding aangaan met JA21 als tegenreactie op PvdA en Gl om te voorkomen dat timmermans weer terugkomt O-)
een gezamenlijke kieslijst bedoel je zeker. Lijstverbindingen zijn niet meer toegestaan sinds 2017.
https://www.parlement.com(...)en_lijstverbindingen
  Moderator maandag 10 juli 2023 @ 18:50:42 #24
8781 crew  Frutsel
pi_209843333
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 18:46 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
een gezamenlijke kieslijst bedoel je zeker. Lijstverbindingen zijn niet meer toegestaan sinds 2017.
https://www.parlement.com(...)en_lijstverbindingen
Nou dat dan. Maar regels zijn er om gebroken te worden of we maken ze ongedaan of buigen ze :)
pi_209843484
Het is niet de meest populaire mening. Maar Rutte heeft het gewoon goed gedaan. Fouten gemaakt, natuurlijk. Maar niet gezwicht voor het zuur van de oppositie en ook impopulaire beslissing durven te nemen. Hoe erg dit ook als "landverraad" etc geframed werdt. Dank!
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_209843623
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 19:03 schreef MatthijsDJ het volgende:
Het is niet de meest populaire mening. Maar Rutte heeft het gewoon goed gedaan. Fouten gemaakt, natuurlijk. Maar niet gezwicht voor het zuur van de oppositie en ook impopulaire beslissing durven te nemen. Hoe erg dit ook als "landverraad" etc geframed werdt. Dank!
Helemaal gelijk. In tegenstelling tot landen om ons heen was Nederland een baken van stabiliteit rondom de kabinetten en zeker regeringspartij. Engeland, België, Duitsland ook en Frankrijk is vergeleken daarbij “een teringbende”. De leiders hebben daar niet eens hun eigen partij in de hand, laat staan coalitie.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  Forum Admin maandag 10 juli 2023 @ 20:24:07 #27
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209844420
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 16:32 schreef KoosVogels het volgende:

Eens. En hij heeft ook charisma.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 10 juli 2023 @ 20:25:37 #28
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209844438
quote:
"Ben jij ook op zoek naar een leider die vecht voor de idealen van dit land? Een leider die alles geeft en voor wie verliezen of nederlaag niet in zijn woordenboek voorkomt. Stem dan BVD."

BVD Bontenpartij voor Vrijheid en Democatie :7

Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  Forum Admin maandag 10 juli 2023 @ 20:39:37 #29
pi_209844652
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 19:14 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Helemaal gelijk. In tegenstelling tot landen om ons heen was Nederland een baken van stabiliteit rondom de kabinetten en zeker regeringspartij. Engeland, België, Duitsland ook en Frankrijk is vergeleken daarbij “een teringbende”. De leiders hebben daar niet eens hun eigen partij in de hand, laat staan coalitie.
Rutte heeft het lang niet zo slecht gedaan als dat gesteld wordt, dat klopt, maar hij is wel veel te lang aangebleven en derhalve zijn er ook te veel dingen aan hem blijven plakken. Dingen die hij over zichzelf heeft afgeroepen natuurlijk, geen actieve herinnering, nieuwe bestuurscultuur, motie om de oren krijgen en gewoon terugkeren etc. Eigenlijk alleen echt recente dingen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209844755
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 19:14 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ik vrees dat we dat hier de komende tijd ook meer en meer gaan zien.

De nieuwe minister-president, van welke partij hij/zij dan ook is, heeft grote schoenen te vullen. Dankzij Rutte hadden we internationaal net wat meer invloed dan we normaal gesproken als Nederland wellicht zouden hebben. En uit hoeveel partijen bestaat de nieuwe coalitie straks? 4? 5? 6? Het lijkt me een hels karwei. De combinatie van geen partner/kinderen hebben en haast oneindig veel energie is voor een eventuele opvolger ook vrijwel niet te evenaren
  maandag 10 juli 2023 @ 20:59:43 #31
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209844916
Ik mis hem nu al een beetje eigenlijk. Die man had zo gruwelijk veel kwaliteiten! Maar als crisismanager tijdens de Corona vond ik hem nog het sterkste. Hij wist als geen ander de sense of urgency over te brengen en ik zat echt op het puntje van mijn stoel met vooral die eerste toespraken. Het was bijna net alsof we in oorlog waren.

En ook later toen hij zich meer op ging werpen in de strijd om Oekraine te steunen richting Rusland. Toen was hij toch echt de voorvechter hier in Europa en liet zich door Poetin niet de pis lauw maken. Ik ben wel benieuwd wie dat nu zou moeten doen. Volgens mij moeten we het dan doen van Von der Leyden die daar toch een heel ander kaliber voor heeft en de felheid van Rutte dan mist, want dat had hij ook.

En ook had hij de charme om het echt met iedereen te kunnen vinden, wat ik buitengewoon! knap vind.

En Rutte was daarnaast nog eens zo scherp dat zelfs Trump hem niet de baas kon >:)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kudo's Mark ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 10-07-2023 21:18:06 ]
  maandag 10 juli 2023 @ 21:27:27 #32
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209845258
quote:
"En wat ik nog bijna vergeten ben, is je tomeloze humor."

quote:
"Zo jongens, ik heb me daar toch een scheet gelaten!"

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 10-07-2023 23:05:29 ]
pi_209845387
*O* *O* *O*
Arme VVD, nou moeten ze op zoek naar een nieuwe paling in hun emmer snot.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 10 juli 2023 @ 21:50:50 #34
307622 Perox
(niet de echte)
pi_209845626
Heel fijn dat Rutte zo'n aardige man was.

Maar zoals een vriend van mij ooit placht te zeggen:
"Een geit is ook aardig."

Hij heeft zwak leiderschap getoond bij diverse dossiers.
Ik snap wel dat hij nu opstapt want de koek is op, hij is eindelijk ingehaald. De rek is er echt uit nu.

In dit geval de asielzoekerskwestie waar hij zaken heeft beloofd die hij nooit kon waarmaken.

Maar ook Groningen, jarenlang loze beloftes. :'(
Toeslagenaffaire, geen verantwoordelijkheid nemen, waardeloze opvolging, loze beloftes. :X
Stikstofdrama, zo lang niets gedaan dat het op een gegeven moment gewoon niet meer gaat. :')
"Geen geld naar Griekenland." ;(
"Wij tornen niet aan de hypotheekafrek" ;(
"Iedereen 1000 euro!" ;(
"Geen actieve herinnering" ;(
"Nieuw elan" 8)7

Wat kan mij het nou schelen dat hij op de fiets komt met zijn broodtrommeltje? Schattig. Maar een cavia is ook schattig. Heb je ook niks aan voor het land.

Ik hoop dat er iemand opstaat die klaar is om het schip NL eindelijk de goede kant op te loodsen. Weg van de kliffen, het ruime sop kiezen en de wind weer in de zeilen vangen! *O*
pi_209845688
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 10:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Iedereen op links zou massaal klaar komen als timmermans premier wordt.
Nou ik ben sociaal-economisch behoorlijk links, en dat betekent dus juist dat ik helemaal geen voorstander ben van deze migratie voorstander.
Meer mensen naar het rijke westen halen, maakt zijn milieu/uitstoot uitspraken ook holle retoriek.

(Europe will be diverse, or war! - Frans Timmermans)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_209845692
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 10:57 schreef laforest het volgende:

[..]
:{
Dat is toch eigenlijk wat je zelf ook regelmatig roept/promoot, Europa über alles!
pi_209845817
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 16:51 schreef Bugno3 het volgende:
Dat ligt aan jou, want Rutte heeft het precies zo gezegd.
pi_209845847
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 12:04 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Volt is een Europees gerichte partij. (Zien landen in Europa als 'Zuilen' of 'Pilaren'.)
Dus als je meer Europa wil dan moet je daar op gaan stemmen inderdaad.
Ik zal nooit op Volt stemmen, maar voor daadwerkelijke Europese politiek hebben we natuurlijk wel Europese partijen nodig.
Volt en de Piratenpartij zijn de enige die ik ken, de EU coalities zeggen vrijwel niemand iets.
pi_209845980
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 12:46 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Volgens mij kunnen zelfs de meest verstokte PvdA-ers die man niet uit staan. Vorige week ook weer lekker in het nieuws met zijn volstrekt misplaatste en misbruikte condoleances.
Dat kan ik me heel goed voorstellen, aangezien hij zich heeft gedragen als een misplaatst verontwaardigde kleuter in de 2e kamer.

https://nos.nl/artikel/2150253-timmermans-deed-een-half-jaar-niks
Daar betaal je zo'n clown dan een ton per jaar voor.
  maandag 10 juli 2023 @ 22:20:19 #40
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_209846066
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 21:50 schreef Perox het volgende:
Ik hoop dat er iemand opstaat die klaar is om het schip NL eindelijk de goede kant op te loodsen. Weg van de kliffen, het ruime sop kiezen en de wind weer in de zeilen vangen!
Dit is precies dezelfde retoriek als die ik de hele dag tijdens het debat heb gehoord. Het probleem is alleen dat de ene helft van de Nederlanders richting A op wil en de andere helft richting B.
Wat is dan "de goede kant"?
Wie dit leest is gek
pi_209846090
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
de xenofobisten hebben geen oplossing voor de vergrijzing en stijgende kosten van vrijwel alles doordat de demografie van nederland veranderd. jij wel?
Robotisering en innovatie, zijn een veel betere oplossing dan arbeidsmigratie voor laagbetaalde arbeid.
Ik ben tegen migratie naar het rijke westen vanuit armere gebieden, dat is hard, maar wel goed voor het milieu.
We moeten streven naar minder westerlingen, wij zijn heel slecht voor het milieu.
pi_209846091
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 22:13 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat kan ik me heel goed voorstellen, aangezien hij zich heeft gedragen als een misplaatst verontwaardigde kleuter in de 2e kamer.

https://nos.nl/artikel/2150253-timmermans-deed-een-half-jaar-niks
Daar betaal je zo'n clown dan een ton per jaar voor.
Ik vind Timmerfrans echt om te kotsen en zo denken er meerdere uit mijn omgeving. Het gemak waarmee hij Nederland ten grabbel gooit binnen de EU is werkelijk waar stuitend. Dan deed zelfs Rutte het nog 100x beter.
pi_209846142
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:40 schreef Aloulu het volgende:
Het was zo stabiel, itt Belgie, Frankrijk, Engeland waar het politiek gezien in de top en heersende partij alleen al een teringzooi is. Oase van rust was Nederland afgelopen 10+ jaar politiek gezien en vrij stabiel. Nu gaan we dezelfde instabiele teringzooi krijgen als onze buurlanden met leiders die niet eens hun eigen partij en coalitie in de hand kunnen houden ;(
Ik heb anders heel wat politieke rariteiten voorbij zien komen in de Nederlandse politiek in de afgelopen jaren.
pi_209846162
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:46 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik vrees dat we dat hier de komende tijd ook meer en meer gaan zien.

De nieuwe minister-president, van welke partij hij/zij dan ook is, heeft grote schoenen te vullen. Dankzij Rutte hadden we internationaal net wat meer invloed dan we normaal gesproken als Nederland wellicht zouden hebben. En uit hoeveel partijen bestaat de nieuwe coalitie straks? 4? 5? 6? Het lijkt me een hels karwei. De combinatie van geen partner/kinderen hebben en haast oneindig veel energie is voor een eventuele opvolger ook vrijwel niet te evenaren
Dan leunen ze maar wat meer op een goede vicepremier. Het is in een parlementaire democratie nergens voor nodig dat alles van één persoon afhangt. Het is hier godzijdank geen republiek.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_209846176
Het grootste voordeel van het verlaten van de politiek lijkt mij dat je niet meer dagelijks in gesprek hoeft te gaan met zo’n frikandel als die Jaïr Ferwerda
pi_209846183
quote:
99s.gif Op maandag 10 juli 2023 22:20 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Dit is precies dezelfde retoriek als die ik de hele dag tijdens het debat heb gehoord. Het probleem is alleen dat de ene helft van de Nederlanders richting A op wil en de andere helft richting B.
Tja. Wat zou dat zou zijn.

Vooruit danwel progressief of achteruit danwel conservatief.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 10 juli 2023 @ 22:31:32 #47
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_209846195
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 22:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Tja. Wat zou dat zou zijn.

Vooruit danwel progressief of achteruit danwel conservatief.
:?
Wie dit leest is gek
  maandag 10 juli 2023 @ 22:40:31 #48
307622 Perox
(niet de echte)
pi_209846293
quote:
99s.gif Op maandag 10 juli 2023 22:20 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Los van gaan we links of rechts zijn een aantal zaken gewoon niet goed geregeld.

Regel die stikstofshit, geef de boeren perspectief. Ga desnoods een beetje tegen EU in maar maak het pad helder en duidelijk, maar ook strict en tijdgebonden. Had al af moeten zijn.

Regel een asielbeleid waarbij we barmhartig kunnen zijn maar schorriemorrie die hier onterecht asiel komt aanvragen er nooit wat mee op mag schieten. Heb eens oog voor gemeenten waar het de spuigaten uitloopt. Kleinere opvang meer verspreid over het land. Betere begeleiding en toezicht. Geef eens wat knaken uit. Zorg dat asielzoekers eerder aan het werk mogen.

Regel woningen. Regel nou eens woningen. De mensen willen wonen. Hoe moeilijk is dat?

Deal nou eens met die toeslagenaffaire. Speciale ombudsman ervoor o.i.d. maar zorg dat het een keer opschiet.

Idem voor Groningen. Hoe vaak is er wel niet afgereisd naar het noorden? Regel het eens gewoon.

Doe nou eens écht iets voor de energietransitie. Denk eens groot, Deltawerken voor energie! Stop eens met het subsidiëren van vervuilende industrie. Pak ziekmakende vervuilers keihard aan. Desnoods nationaliseren als men niet wil luisteren. Het moet schoner.

In mijn beleving zou iedereen bovenstaande moeten willen, ongeacht politieke kleur. De problemen hebben zich onder Rutte opgestapeld terwijl er nauwelijks problemen zijn opgelost.
pi_209846323
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 22:40 schreef Perox het volgende:

[..]
Los van gaan we links of rechts zijn een aantal zaken gewoon niet goed geregeld.

Regel die stikstofshit, geef de boeren perspectief. Ga desnoods een beetje tegen EU in maar maak het pad helder en duidelijk, maar ook strict en tijdgebonden. Had al af moeten zijn.

Regel een asielbeleid waarbij we barmhartig kunnen zijn maar schorriemorrie die hier onterecht asiel komt aanvragen er nooit wat mee op mag schieten. Heb eens oog voor gemeenten waar het de spuigaten uitloopt. Kleinere opvang meer verspreid over het land. Betere begeleiding en toezicht. Geef eens wat knaken uit. Zorg dat asielzoekers eerder aan het werk mogen.

Regel woningen. Regel nou eens woningen. De mensen willen wonen. Hoe moeilijk is dat?

Deal nou eens met die toeslagenaffaire. Speciale ombudsman ervoor o.i.d. maar zorg dat het een keer opschiet.

Idem voor Groningen. Hoe vaak is er wel niet afgereisd naar het noorden? Regel het eens gewoon.

Doe nou eens écht iets voor de energietransitie. Denk eens groot, Deltawerken voor energie! Stop eens met het subsidiëren van vervuilende industrie. Pak ziekmakende vervuilers keihard aan. Desnoods nationaliseren als men niet wil luisteren. Het moet schoner.

In mijn beleving zou iedereen bovenstaande moeten willen, ongeacht politieke kleur. De problemen hebben zich onder Rutte opgestapeld terwijl er nauwelijks problemen zijn opgelost.
Oh is het allemaal zo simpel.
pi_209846340
quote:

Regel die stikstofshit,

Regel woningen.
Hier gaat iets fout.
pi_209846361
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 22:21 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Robotisering en innovatie, zijn een veel betere oplossing dan arbeidsmigratie voor laagbetaalde arbeid.
Ik ben tegen migratie naar het rijke westen vanuit armere gebieden, dat is hard, maar wel goed voor het milieu.
We moeten streven naar minder westerlingen, wij zijn heel slecht voor het milieu.

robotisering en innovatie gaat decennia duren. en ook ten koste van de banen die we wel hebben.
onvermijdelijk sowieso. maar geen oplossing voor nu.
en al die ontwikkelingslanden, die gaan dus ontwikkelen. de potentie aan vervuiling is vele malen groter dan wat het westen nu doet. als we heel hard gaan helpen, dan ben ik wel gedeeltelijk met je eens. migratie is een probleem van verschil in welvaart. en uiteraard van oorlog en ellende, maar dat is niet de migratie die de problemen veroorzaakt.
pi_209846370
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Eens. En hij heeft ook charisma.
Onder dat dunne laagje charisma is het gewoon een gladjakker die Nederland jarenlang heeft verhoerd aan het internationale bedrijfsleven, waarmee hij een oude traditie heeft voortgezet, VOC mentaliteit.
Het is precies die wanstaltige houding van regels voor burgers, maar niet voor bedrijven, die de absurde spagaat van slavernij in de koloniën mogelijk maakte terwijl het in Nederland verboden was, naar mijn idee.

Als we doorgaan met het beleid laten bepalen door het bedrijfsleven dat de focus op korte termijnwinsten heeft, gaat het algemeen belang erop achteruit. De politiek zou er moeten zijn voor het algemeen belang.
pi_209846428
quote:
4s.gif Op maandag 10 juli 2023 22:44 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Hier gaat iets fout.
Woningen stoten geen stikstof uit mits ze niet gas verwarmd zijn.

Dus alleen tijdens de bouw is er stikstof uitstoot maar ook dat kan voorkomen worden door elektrisch materieel.
pi_209846471
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 22:52 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Woningen stoten geen stikstof uit mits ze niet gas verwarmd zijn.

Dus alleen tijdens de bouw is er stikstof uitstoot maar ook dat kan voorkomen worden door elektrisch materieel.
Tja tja tja.

Vertraging bij alle nieuwbouw na schrappen stikstofvrijstelling.
pi_209846513
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 22:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
robotisering en innovatie gaat decennia duren. en ook ten koste van de banen die we wel hebben.
onvermijdelijk sowieso. maar geen oplossing voor nu.
en al die ontwikkelingslanden, die gaan dus ontwikkelen. de potentie aan vervuiling is vele malen groter dan wat het westen nu doet. als we heel hard gaan helpen, dan ben ik wel gedeeltelijk met je eens. migratie is een probleem van verschil in welvaart. en uiteraard van oorlog en ellende, maar dat is niet de migratie die de problemen veroorzaakt.
Rijke westerlingen zorgen vooralsnog naar verhouding voor veel meer uitstoot dan Afrikanen in Afrika.
Een betere verdeling van welvaart zou veel beter zijn, maar mensen zullen niet ophouden met streven naar meer welvaart voor zichzelf. Ik denk dat streven naar minder mensen een betere optie is dan streven naar minder welvaart. En dat betekent dan niets meer dan een beperking tot 2 kinderen per gezin.(En dan kan je beginnen met het beperken van kindersubsidies tot 2 kinderen.)
(Voordat allerlei mensen weer denken dat het een pleidooi voor massamoord is, en roepen dat ik dan maar eerst mezelf om moet brengen.)

Uiteraard zou het ook goed zijn als de politiek het aanzetten tot meer consumptie door het bedrijfsleven zou reguleren en we welvaart in andere zaken zouden zien/meten dan vooral in bezittingen.

Wat betreft robotisering kunnen we een voorbeeld nemen aan Zuid-Korea (/Singapore/China), we kunnen daar echt veel meer doen. En in Nederland hebben we tot de dag van vandaag, de meeste arbeidsmigratie voor laagbetaalde banen.
  Moderator maandag 10 juli 2023 @ 23:17:45 #56
8781 crew  Frutsel
pi_209846664
Nou Dijkhoff gaat het niet doen. Die heeft dat net gezegd bij Op1
  maandag 10 juli 2023 @ 23:26:43 #57
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_209846743
quote:

[..]

In mijn beleving moeten er heel veel boeren weg.
De boerderij als familiebedrijf moet ophouden te bestaan om emotioneel gezeik in de toekomst te voorkomen. Het is over het algemeen toch al bio-industrie.
Met over een paar jaar 10 miljard mensen is vlees eten toch niet meer vol te houden ALS je voedsel eerlijk wil delen.
Landen die we in het verleden leeg geroofd hebben moeten volledig schadeloos gesteld worden.
Maar prio 1 is alle drugs en met name de drugsgebruikers keihard aanpakken.
Dat zou in mijn beleving iedereen moeten willen.
Wie dit leest is gek
pi_209846752
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 23:01 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Rijke westerlingen zorgen vooralsnog naar verhouding voor veel meer uitstoot dan Afrikanen in Afrika.
Een betere verdeling van welvaart zou veel beter zijn, maar mensen zullen niet ophouden met streven naar meer welvaart voor zichzelf. Ik denk dat streven naar minder mensen een betere optie is dan streven naar minder welvaart. En dat betekent dan niets meer dan een beperking tot 2 kinderen per gezin.(En dan kan je beginnen met het beperken van kindersubsidies tot 2 kinderen.)
(Voordat allerlei mensen weer denken dat het een pleidooi voor massamoord is, en roepen dat ik dan maar eerst mezelf om moet brengen.)

Uiteraard zou het ook goed zijn als de politiek het aanzetten tot meer consumptie door het bedrijfsleven zou reguleren en we welvaart in andere zaken zouden zien/meten dan vooral in bezittingen.

Wat betreft robotisering kunnen we een voorbeeld nemen aan Zuid-Korea (/Singapore/China), we kunnen daar echt veel meer doen. En in Nederland hebben we tot de dag van vandaag, de meeste arbeidsmigratie voor laagbetaalde banen.
het rijke westen is maar 30% van de hele wereld. dus dat is relatief, wie het meest uitstoot.
de vervuiling is vandaag de dag in ontwikkelingslanden echt enorm, want er is geen geld en kennis om er iets tegen te doen. dat is een punt wat vele malen is gemaakt voor de kyoto accoorden en andere milieu plannen.
plus, china pakt het goed aan, maar bv india doet vrijwel niets en neemt enorm in rijkdom toe.
heel afrika volgt snel.

en toename van welvaart betekend automatisch dat de gezinnen kleiner worden. maar dat heeft dus een negatief effect, vergrijzing. en bv japan, een vooruitlopend land, stevent regelrecht op een ramp af. daar bijft de bevolking maar afnemen en mensen willen geen kinderen meer.
ik vind dat verder prima hoor, ik neem ook geen kinderen. maar er is geen oplossing voor de negatieve gevolgen. ook niet in japan, waar techniek innovatie en robottica een enorme vlucht nemen. ook japan gaat nu maar mensen importeren.
pi_209846785
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 23:28 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
het rijke westen is maar 30% van de hele wereld. dus dat is relatief, wie het meest uitstoot.
de vervuiling is vandaag de dag in ontwikkelingslanden echt enorm, want er is geen geld en kennis om er iets tegen te doen. dat is een punt wat vele malen is gemaakt voor de kyoto accoorden en andere milieu plannen.
plus, china pakt het goed aan, maar bv india doet vrijwel niets en neemt enorm in rijkdom toe.
heel afrika volgt snel.

en toename van welvaart betekend automatisch dat de gezinnen kleiner worden. maar dat heeft dus een negatief effect, vergrijzing. en bv japan, een vooruitlopend land, stevent regelrecht op een ramp af. daar bijft de bevolking maar afnemen en mensen willen geen kinderen meer.
ik vind dat verder prima hoor, ik neem ook geen kinderen. maar er is geen oplossing voor de negatieve gevolgen. ook niet in japan, waar techniek innovatie en robottica een enorme vlucht nemen. ook japan gaat nu maar mensen importeren.
We geven het slechte voorbeeld, al heel lang. De rest van de wereld ziet onze welvaart, en wil dat ook. Maar dat kan domweg niet.
De bevolking in het westen groeit vooralsnog nog steeds, het maakt geen verschil of dat door migratie komt, en wij consumeren vooralsnog pp aanzienlijk meer dan de rest van de wereld.
Japan importeert maar heel weinig mensen.
  maandag 10 juli 2023 @ 23:58:41 #60
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_209846955
Ik ben inmiddels overleden
pi_209846992
quote:
Die juichende ‘migration is not a crime’-mensen kunnen nog wel eens van een koude kermis thuiskomen. De kans op een strengere/hardere koers op migratie lijkt mij minstens zo groot als de kans op een soepeler beleid.
pi_209847060
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 23:17 schreef Frutsel het volgende:
Nou Dijkhoff gaat het niet doen. Die heeft dat net gezegd bij Op1
Ja, verwachtte ik ook al, maar zeker is logisch dat VVD nu kijkt naar iemand die het wel graag doen. Huidige minister van justitie Dilan Yeşilgöz geldt nog als top kandidaat voor een lijsttrekkerschap. Die kan hoge ogen gooien dan Sophie Hermans, huidige fractievoorzitter. Ik denk multiculturele ministerpresident veel beter doet als een Nederlander, zoals Turks-Nederlandse, of buitenlandse man of vrouw die tot Nederlander geneutraliseerd. Onder alle Nederlanders is spoeling wel langzamerhand heel dun aan het worden, vooral zie je in Tweede Kamer ook veel mensen die dubbele nationaliteit hebben. Overigens is het voor politiek langzaam aan het veranderen van Nederlands naar multicultureel politiek, met vooral eigen belangen voorop. Kijk maar naar voormalige voorzitter van Tweede Kamer, mevrouw Arib van PvdA, die deed veel beter dan een Nederlander. Ik verwacht ook dat enkele echte Nederlander nog wel minder interesse heeft om in politiek stapt, vooral vinden ze eigen ego belangrijker dan landsbelang! Nederlanders houden echt niet van macht eigenlijk, vooral verkopen ze onze huid duur aan buitenlanders die geluk in Nederland gaan beproeven. Je ziet ook dat meer Europees invloed komt dan Nederlands in onze land, waarom? Het is een proces waar Nederland nog in verkeert samen met andere Europese landen langzaam verankeren in één Europees land met eigen regering en staatshoofd, naar model als Amerika. Dit proces duurt honderden jaren lang, dat zullen we echt niet mee maken als we allemaal overleden zijn. Hollandse invloed is volgens mij in vorige eeuw al aan het verdwijnen na meer Europees bemoeienis in Nederland via politiek.

Wat mij betreft FvD, PVV en JA21 hebben weinig kans om Nederland te behoeden voor meer Europees invloed, echter zullen ze nooit de grootste partij worden als op Tweede Kamerverkiezingen aankomt. Het is niet anders, traditionele politieke partijen hebben nog steeds veel invloed en macht dan kleinere partijen. Dat blijft ook in deze eeuw ook het geval. Oer Nederlandse politiek is niet meer, die echt voor Nederlanders is.... helaas. Mensen geloven wel in andere partijen die echt voor Nederlanders zijn, maar werkelijkheid is anders. Zoals BBB ruikt nog steeds bloed, om aan de macht te komen via komende Tweede Kamerverkiezingen in november.... is een recept voor chaos in Tweede Kamer.
pi_209847089
Ik heb vandaag het nieuws gemist. Maar blijft Mark wel demissionair premier?
pi_209847299
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 23:32 schreef Tanatos het volgende:

[..]
We geven het slechte voorbeeld, al heel lang. De rest van de wereld ziet onze welvaart, en wil dat ook. Maar dat kan domweg niet.
De bevolking in het westen groeit vooralsnog nog steeds, het maakt geen verschil of dat door migratie komt, en wij consumeren vooralsnog pp aanzienlijk meer dan de rest van de wereld.
Japan importeert maar heel weinig mensen.
kan wel, komt vanzelf met de tijd.
japan doet dus wat jij wil, en dat lukt dan niet.
pi_209847327
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 00:29 schreef Ponsai het volgende:
Ik heb vandaag het nieuws gemist. Maar blijft Mark wel demissionair premier?
Ja, totdat er een nieuwe club zit. Daarna verdwijnt hij uit de politiek aldus hemzelf.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 juli 2023 @ 03:27:25 #66
7889 tong80
Spleenheup
pi_209847428
Het meest genante waren nog de commentaren van zijn vazallen. Jort Kelder, Ton Elias, Oery Rozenthal en grietje Hermans, slurpten nog net niet het laatste restje vocht uit de halve zool. Tenenkrommend. :{

Trouwste user 2022 dinsdag 11 juli 2023 @ 03:29:12 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_209847433
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 02:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ja, totdat er een nieuwe club zit. Daarna verdwijnt hij uit de politiek aldus hemzelf.
Het kutte van die extreem rechtsen is dat ze je nog jarenlang blijven lastigvallen. Het Hans Wiegel-Erika Terpstra-Ed Nijpels syndroom. De lachbrigade. :(

pi_209847493
Rutte wist al dat dit land verloren is.
pi_209847780
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 05:16 schreef quirina het volgende:
Rutte wist al dat dit land verloren is.
Nee hoor.. Rutte is van Teflon en had vrijdag nog aangegeven door te willen gaan. Zaterdag werd het resultaat van een poll bekend dat 72% van de stemmers Rutte niet meer wil zien terugkeren. Toen hij doorhad hoe de vlag erbij hangt heeft hij zelf besloten om te stoppen, om de eer aan zichzelf te houden. Maar dat hij vertrekt omdat het slecht gaat met Nederland..nou, nee.

Meer dan dit is het niet. Ik las in reconstructies dat Rutte bijvoorbeeld heeft gezegd dat het 'een mooi moment is om het stokje over te dragen'. Allemaal flauwekul, hij had best door willen gaan.
pi_209847952
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 07:05 schreef Pleun2011 het volgende:

Meer dan dit is het niet. Ik las in reconstructies dat Rutte bijvoorbeeld heeft gezegd dat het 'een mooi moment is om het stokje over te dragen'. Allemaal flauwekul, hij had best door willen gaan.
Inderdaad. Hij heeft eieren voor zijn geld gekozen. En dit met doekjes vol vaseline ingepakt.
pi_209848026
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 03:29 schreef tong80 het volgende:

[..]
Het kutte van die extreem rechtsen is dat ze je nog jarenlang blijven lastigvallen. Het Hans Wiegel-Erika Terpstra-Ed Nijpels syndroom. De lachbrigade. :(

Extreemrechts ja? :')
pi_209848056
Kaag is de laatste dagen wel erg stil.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  dinsdag 11 juli 2023 @ 08:11:57 #73
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209848146
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 07:57 schreef HSG het volgende:
Kaag is de laatste dagen wel erg stil.
Had je dit nog meegekregen?

quote:
Telefoontje Kaag met Rutte vlak voor debat: mogelijk steun voor motie wantrouwen

D66-leider Sigrid Kaag heeft demissionair premier Mark Rutte vlak vóór het debat gebeld om te zeggen dat haar fractie mogelijk een motie van wantrouwen tegen de VVD'er wilde steunen. Daarmee zou een Kamermeerderheid Rutte hebben kunnen wegsturen.

Ingewijden bevestigen berichtgeving van de Telegraaf over dit telefoongesprek.

Kaag wist niet dat Rutte toen al had besloten om zijn vertrek meteen daarna in de Kamer aan te kondigen. Toen hij dat had gedaan, besloot de oppositie de motie van wantrouwen in te trekken. Het was die motie die D66 aan een meerderheid dreigde te helpen.

Keiharde opstelling
Het kabinet viel vrijdagavond over asielafspraken. Ruttes keiharde opstelling tijdens de onderhandelingen over de asielproblematiek vorige week woensdag en de weigering op het laatste moment water bij de wijn te doen, maakte hem niet populairder bij de andere coalitiepartijen. Zeker niet bij D66, zoals nu blijkt.

Tijdens het debat vandaag ging het er fel aan toe tussen D66'er Jan Paternotte en Rutte:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ctie-gaat-open-debat

Echt een mind fuck dit. Ik kan Kaag, haar partij en hun achterbakse gedrag wel schieten, maar ik ben ze nu ook dankbaar dat het regime van Rutte weldra is afgelopen.

Jeetje, hebben ze toch nog iets gedaan waar ik volledig achter sta. :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 juli 2023 @ 08:47:14 #74
7889 tong80
Spleenheup
pi_209848399
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 07:52 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Extreemrechts ja? :')
Zeker.

pi_209848617
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 00:03 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Die juichende ‘migration is not a crime’-mensen kunnen nog wel eens van een koude kermis thuiskomen. De kans op een strengere/hardere koers op migratie lijkt mij minstens zo groot als de kans op een soepeler beleid.
Dat hele migratieprobleem is toch vooral een succesvolle frame van het welbekende koekjescartoon waar de rijke elite de middenstanders en lagere klasse helemaal leegzuigen en wijzen naar die migrant. Het feit dat alles wat we aan sociale voorzieningen hebben al decennia wordt uitgekleed en de geldstromen van de middenklasse naar de elite non-stop doorgaat komt niet door die ene Syrier en ook niet door die 10.000 syriers,maar door wetgeving van vooral de VVD.
Problemen met opvang van vluchtelingen komt doordat het jaren kapotbezuinigd is
Problemen met woningen komt doordat er jarenlang wanbeleid wordt gevoerd op de sociale woninghoeveelheid
Problemen met boeren komt doordat ze jarenlang de hand boven het hoofd wordt gehouden vanwege de ijzersterke lobby waardoor de problemen nu ineens allemaal tegelijk moeten worden opgelost.
etc etc.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_209848699
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 08:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Had je dit nog meegekregen?
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ctie-gaat-open-debat

Echt een mind fuck dit. Ik kan Kaag, haar partij en hun achterbakse gedrag wel schieten, maar ik ben ze nu ook dankbaar dat het regime van Rutte weldra is afgelopen.

Jeetje, hebben ze toch nog iets gedaan waar ik volledig achter sta. :D
Denk maar niet dat het met haar beter wordt.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 09:26:39 #77
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209848740
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 09:22 schreef HSG het volgende:

[..]
Denk maar niet dat het met haar beter wordt.
Zij wordt nooit MP.

Eigenlijk heeft ze haar enige kans vergooit. Als Rutte had moeten aftreden, wie zou dan zijn plaats innemen?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209849584
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 09:26 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Zij wordt nooit MP.

Eigenlijk heeft ze haar enige kans vergooit. Als Rutte had moeten aftreden, wie zou dan zijn plaats innemen?
Ze had haar kans allang vergooit en heeft het een paar dagen geleden nogmaals bevestigd dat ze niet geschikt is. Uitspraken als :"we jagen jou het torentje uit" is niet (demisionair) minster waardig.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 12:38:27 #79
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_209850758
quote:

Regel die stikstofshit,
Regel woningen.

De oplossing is 50% minder boeren. Stikstofshit opgelost en heeeeeel veel ruimte voor nieuwe woningen. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 11 juli 2023 @ 12:51:55 #80
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_209850900
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 09:14 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat hele migratieprobleem is toch vooral een succesvolle frame van het welbekende koekjescartoon waar de rijke elite de middenstanders en lagere klasse helemaal leegzuigen en wijzen naar die migrant. Het feit dat alles wat we aan sociale voorzieningen hebben al decennia wordt uitgekleed en de geldstromen van de middenklasse naar de elite non-stop doorgaat komt niet door die ene Syrier en ook niet door die 10.000 syriers,maar door wetgeving van vooral de VVD.
Problemen met opvang van vluchtelingen komt doordat het jaren kapotbezuinigd is
Problemen met woningen komt doordat er jarenlang wanbeleid wordt gevoerd op de sociale woninghoeveelheid
Problemen met boeren komt doordat ze jarenlang de hand boven het hoofd wordt gehouden vanwege de ijzersterke lobby waardoor de problemen nu ineens allemaal tegelijk moeten worden opgelost.
etc etc.
Het is geen geheime agenda van de VVD. Het is een keuze. Een keuze waarin heel veel Nederlanders meegaan.
Omdat het dit land gemiddeld een enorme welvaart heeft gebracht met het beste onderwijs en de beste en goedkoopste medische zorg van de wereld. De kosten voor dagelijks voedsel zijn de laagste van Europa en het deel van het salaris dat we aan wonen uitgeven is beneden gemiddeld.
Voor de rest zijn de vakanties niet aan te slepen, zo groot is de vraag. Zelfs middelbare scholieren en studenten wisselen het ene festival af met het andere weekend in Valencia of Porto.
Wij gingen vroeger in de zomer een midweek naar Zeeland en dat was het.
Wie dit leest is gek
pi_209851096
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 12:51 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Het is geen geheime agenda van de VVD. Het is een keuze. Een keuze waarin heel veel Nederlanders meegaan.
Omdat het dit land gemiddeld een enorme welvaart heeft gebracht met het beste onderwijs en de beste en goedkoopste medische zorg van de wereld. De kosten voor dagelijks voedsel zijn de laagste van Europa en het deel van het salaris dat we aan wonen uitgeven is beneden gemiddeld.
Voor de rest zijn de vakanties niet aan te slepen, zo groot is de vraag. Zelfs middelbare scholieren en studenten wisselen het ene festival af met het andere weekend in Valencia of Porto.
Ik weet dat het een keuze is. Maar mensen moeten dan niet miepen als het kut gaat en naar de verkeerde oorzaken wijzen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_209851159
quote:

[..]
Het beste onderwijs ja, maar inmiddels niet meer. We zakken op alle internationale lijstjes de afgelopen jaren onder VVD bewind.

Inmiddels hebben we ook niet meer het beste en goedkoopste zorgstelsel ter wereld hoor.

Ook het percentage wat we gemiddeld aan wonen uitgeven neemt rap toe en is echt niet laag vergeleken bij andere landen.

Nee, de VVD is de weg naar beneden. Niet het behouden van de welvaart. Het is het wegsluizen van geld van de onder- en middenklasse naar de welgestelden en multinationals.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 11 juli 2023 @ 13:40:20 #83
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209851640
Qua opvolgers: Yesilgöz weet het nog niet.

https://nos.nl/collectie/(...)olgen-als-vvd-leider

Voordeel: geen kinderen, en gezien haar leeftijd een zeer minimale kans dat ze nog komen. Dát gaat dus niet in de weg zitten (zie Dijkhoff).

Als zij ook niet wil, resteert er zo op het eerste gezicht weinig meer dan Sophie, maar die lijkt me wat burn out-gevoelig.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 14:21:36 #84
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209852162
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 13:40 schreef Eightyone het volgende:
Qua opvolgers: Yesilgöz weet het nog niet.

https://nos.nl/collectie/(...)olgen-als-vvd-leider

Voordeel: geen kinderen, en gezien haar leeftijd een zeer minimale kans dat ze nog komen. Dát gaat dus niet in de weg zitten (zie Dijkhoff).

Als zij ook niet wil, resteert er zo op het eerste gezicht weinig meer dan Sophie, maar die lijkt me wat burn out-gevoelig.
Ze zoeken toch een lijsttrekker. Het hoeft toch niet automatisch ook de premier te zijn die ze leveren. Maar wel opvallend dat ze naast Rutte heel weinig alternatieven hebben :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 15:20:57 #85
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209853073
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:21 schreef Tengano het volgende:

[..]

SPOILER
twitter
  dinsdag 11 juli 2023 @ 15:49:32 #86
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209853464
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 15:20 schreef Eightyone het volgende:

[..]
[ tweet ]
Dat moment hadden we in voorjaar 2021 toch.. " nieuwe bestuurscultuur" ...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 11 juli 2023 @ 16:28:38 #87
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209853868
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 15:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat moment hadden we in voorjaar 2021 toch.. " nieuwe bestuurscultuur" ...
Tot ongeveer middernacht dat debat volgen, toch maar gaan slapen, en de volgende dag concluderen dat Rutte zich er weer eens doorheen had geglibberd.
pi_209854842
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 12:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
De oplossing is 50% minder boeren. Stikstofshit opgelost en heeeeeel veel ruimte voor nieuwe woningen. ^O^
Waar kan ik tekenen? Opbokken met die boeren. Verzieken de natuur en nemen veel teveel ruimte in beslag van dit kleine landje.
pi_209855087
quote:
Omdat het dit land gemiddeld een enorme welvaart heeft gebracht met het beste onderwijs.
Ik zie nog steeds dat er geen respect is voor tragere weggebruikers, het onderwijs had daar het nodige aan kunnen doen, zagen en hoorde het en toch deed het onderwijs niets.
Het beste onderwijs hebben wij hier dus niet.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 18:40:13 #90
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_209855158
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 18:32 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik zie nog steeds dat er geen respect is voor tragere weggebruikers, het onderwijs had daar het nodige aan kunnen doen, zagen en hoorde het en toch deed het onderwijs niets.
Het beste onderwijs hebben wij hier dus niet.
Wel nee. De meeste mensen zijn te dom en te lui om iets te leren. Die denken straks ook een nieuwe minister president te kiezen omdat ze het concept van coaltie-vorming niet kennen.

Trouwens, ik heb gisteren naar het debat zitten kijken en iedere spreker vond dat het "van nu af aan helemaal anders moet". Alleen vond de ene helft dat alle asielzoekers en marokkanen er uit moesten en de andere helft vond dat alle boeren en fossiele auto's er uit moesten.
Wie dit leest is gek
  dinsdag 11 juli 2023 @ 18:51:44 #91
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_209855687
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 02:02 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
kan wel, komt vanzelf met de tijd.
japan doet dus wat jij wil, en dat lukt dan niet.
Ik beweer niet dat bevolkingskrimp geen gevolgen zal hebben, maar steeds meer westerlingen met hun megaconsumptie is onhoudbaar. Het klopt dat natuurlijk dat de welvaart in andere landen ook toeneemt en dus de consumptie ook maar de hele wereld op westers niveau is gewoon niet haalbaar.

Ik vind streven naar bevolkingskrimp humaner en haabaarder dan streven naar minder consumptie, dan moet je mensen consumptie/welvaart ontzeggen. Dat is onhaalbaar en onethisch, dan vind ik een 2-kind politiek ethischer en haalbaarder.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 19:27:58 #93
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_209855709
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:21 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ze zoeken toch een lijsttrekker. Het hoeft toch niet automatisch ook de premier te zijn die ze leveren. Maar wel opvallend dat ze naast Rutte heel weinig alternatieven hebben :@
SPOILER
Dat is al jaren bekend.
  Forum Admin dinsdag 11 juli 2023 @ 20:18:17 #94
pi_209856249
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 18:40 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Trouwens, ik heb gisteren naar het debat zitten kijken en iedere spreker vond dat het "van nu af aan helemaal anders moet". Alleen vond de ene helft dat alle asielzoekers en marokkanen er uit moesten en de andere helft vond dat alle boeren en fossiele auto's er uit moesten.
Gechargeerd maar wel ontzettend raak hoe je hier het politieke speelveld omschrijft. :X
pi_209858459
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 19:24 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik beweer niet dat bevolkingskrimp geen gevolgen zal hebben, maar steeds meer westerlingen met hun megaconsumptie is onhoudbaar. Het klopt dat natuurlijk dat de welvaart in andere landen ook toeneemt en dus de consumptie ook maar de hele wereld op westers niveau is gewoon niet haalbaar.

Ik vind streven naar bevolkingskrimp humaner en haabaarder dan streven naar minder consumptie, dan moet je mensen consumptie/welvaart ontzeggen. Dat is onhaalbaar en onethisch, dan vind ik een 2-kind politiek ethischer en haalbaarder.
maar je gaat ervan uit dat dit, wat we nu done en hebben, onveranderd zal zijn. en dat is niet zo. er is een gigantische innovatie ganade naar duuzaamheid. en die zal zich verspreiden met groeiende welvaart.

ik denk dus juist dat we door moeten. maar dan anders. en dat is precies wat er nu hier gebeurt. en ook die krimp, die gebeurt ook. maar het levert heel veel korte termijn problemen op, juist omdat het te hard krimpt. met import kunnen we dat meer over generaties uit spreiden.

dat, of we eindigen dus als japan; xenofoob en met steeds ergere problemen. heelandere problemen dan die wij hebben met immigratie. japan gaat langzaam compleet falliet, en wij zijn economisch nog stabiel en vooruitstrevend. dat moet zo blijven.
pi_209858867
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 22:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
maar je gaat ervan uit dat dit, wat we nu done en hebben, onveranderd zal zijn. en dat is niet zo. er is een gigantische innovatie ganade naar duuzaamheid. en die zal zich verspreiden met groeiende welvaart.

ik denk dus juist dat we door moeten. maar dan anders. en dat is precies wat er nu hier gebeurt. en ook die krimp, die gebeurt ook. maar het levert heel veel korte termijn problemen op, juist omdat het te hard krimpt. met import kunnen we dat meer over generaties uit spreiden.

dat, of we eindigen dus als japan; xenofoob en met steeds ergere problemen. heelandere problemen dan die wij hebben met immigratie. japan gaat langzaam compleet falliet, en wij zijn economisch nog stabiel en vooruitstrevend. dat moet zo blijven.
Import van mensen voor lage lonen arbeid lost helemaal niets op, en dekt de kosten van de vergrijzing voor geen meter. Dat bereik je beter met innovatie en robotisering die de arbeidsproductiviteit verhogen. Arbeidsmigratie houdt lonen laag en remt innovatie. Enkel en alleen goed voor een aantal werkgevers.

Heel veel bedrijven in de logistiek kunnen ingericht worden als de haven van Rotterdam, dankzij arbeidsmigratie voor lage lonen arbeid gebeurt dat niet. En een heel groot deel van de mensen die hier door die bedrijven heengehaald zijn gaan hier blijven. Het is allemaal een herhaling van zetten.
pi_209859437
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 23:13 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Import van mensen voor lage lonen arbeid lost helemaal niets op, en dekt de kosten van de vergrijzing voor geen meter. Dat bereik je beter met innovatie en robotisering die de arbeidsproductiviteit verhogen. Arbeidsmigratie houdt lonen laag en remt innovatie. Enkel en alleen goed voor een aantal werkgevers.

Heel veel bedrijven in de logistiek kunnen ingericht worden als de haven van Rotterdam, dankzij arbeidsmigratie voor lage lonen arbeid gebeurt dat niet. En een heel groot deel van de mensen die hier door die bedrijven heengehaald zijn gaan hier blijven. Het is allemaal een herhaling van zetten.
als je ze normale lonen betaald gebeurt die automatisering wel, want dan is dat voordeliger op termijn.

en verder bespeur ik enige vreemdelingen afkeer in je verhaal...als dat je uitgangspunt is dan is het logisch dat je deze oplossing afwijst. hoed je dan ook geen excuus voor te verzinnen. want het werkt gewoon erg goed.
pi_209859722
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 01:06 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
als je ze normale lonen betaald gebeurt die automatisering wel, want dan is dat voordeliger op termijn.

en verder bespeur ik enige vreemdelingen afkeer in je verhaal...als dat je uitgangspunt is dan is het logisch dat je deze oplossing afwijst. hoed je dan ook geen excuus voor te verzinnen. want het werkt gewoon erg goed.
Het is kritiek op niet bestaand migratiebeleid, waardeloos integratiebeleid en EU beleid wat ervoor zorgt dat arbeidsmigranten uit de EU geen enkele integratieplicht kan worden opgelegd. Het overgrote mereendeel van de arbeidsmigratie naar Nederland is arbeidsmigratie voor laagbetaalde banen in de logistiek en bedrijven verwant aan de landbouw en de verwerking van die produkten. Het is kortom kritiek op politiek die luistert naar het bedrijfsleven, zonder dat bedrijfsleven verantwoordelijk te houden voor de lange termijn gevolgen van die migratie.

Als de Nederlandse overheid migratiebeleid zou voeren gericht op tijdelijke migratie voor banen in de zorg zou ik dat prima vinden maar dergelijk beleid is er niet en is er ook nooit geweest, als het over dergelijk beleid gaat is het altijd holle retoriek. Als de Nederlandse overheid migratiebeleid zou voeren gericht op expats die gewoon normaal alle belastingen en heffingen zou betalen, zou ik daar ook geen probleem mee hebben, mensen die (relatief) veel betlasting betalen kunnen wel een bijdrage leveren om de kosten van de vergrijzing op te vangen.

Ik heb geen enkel probleem met arbeidsmigranten zelf, maar wel met de politiek die dat wanbeleid voert.
Er zijn in Nederland miljoenen mensen die niet rond zouden komen zonder toeslagen, de lonen zijn te laag om van rond te komen, die lonen worden laag gehouden door concurrentie op de arbeidsmarkt door arbeidsmigratie.
En dat speelt zicht vooral af aan de onderkant van de arbeidsmarkt, waar de werknemer ondertussen de werkgever meer sociale zekerheid dan andersom, met allerlei flexcontacten met onzekere uren en tijdelijke contracten.
pi_209860079
Dus Rutte is tijdens formaties nooit bereid te knokken voor een hard asielbeleid en nu voor slechts 100 nareizigers per jaar is hij bereid een kabinet te laten klappen. Maar wel de grenzen wagenwijd open zetten voor arbeidsmigranten. Wat een roekeloze gewetenloze prutser is het toch.

Mark rot op :r
  woensdag 12 juli 2023 @ 08:45:04 #100
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209860460
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 18:40 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Wel nee. De meeste mensen zijn te dom en te lui om iets te leren.
Oh en dit:

Vooral met dat hele stikstofdebat.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_209872368
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 15:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat is cultuur? Het is niet economische macht. Cultuur van China heeft vrijwel geen invloed op ons, terwijl de Europese cultuur heel veel invloed op hen heeft. Zij lopen in Europese kleren, wij niet in die van hun. Zij spelen Mozart en Chopin, wij weten niet eens wat hun equivalent van Beethoven is.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_209872650
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 23:41 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Wat is cultuur? Het is niet economische macht. Cultuur van China heeft vrijwel geen invloed op ons, terwijl de Europese cultuur heel veel invloed op hen heeft. Zij lopen in Europese kleren, wij niet in die van hun. Zij spelen Mozart en Chopin, wij weten niet eens wat hun equivalent van Beethoven is.
Ooit van TikTok gehoord?
Wij lopen voornamelijk in US kledingtrends achterna btw. Weinig Europees, jeans hier verzonnen maar daar groot gebracht.
pi_209902750
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 00:21 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Ooit van TikTok gehoord?
Wij lopen voornamelijk in US kledingtrends achterna btw. Weinig Europees, jeans hier verzonnen maar daar groot gebracht.
kleding? wordt al sinds mensenheugenis gedomineerd door Frankrijk, Engeland en Italië . Armani Gucci Chanel Louis Vuitton Dior Burberry Prada etc etc
Je hebt meer nodig dan Levis en Nike om te kunnen zeggen dat de USa meer invloed heeft, temeer omdat Europa daar dan weer Puma en Adidas tegenover kan zetten.

TikTok wordt nauwelijks gebruikt door mensen die ouder zijn dan begin 20 en lijkt ook geen blijvertje met steeds meer wettelijke restricties
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_209903136
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 00:21 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Ooit van TikTok gehoord?
Kleding is nou net het slechtste voorbeeld dat je kunt noemen :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')