Ja, niet overal in Nederland was het knetteren en bonken van de donder en bliksem.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:27 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik vond het gisteren maar tegenvallen hier ten westen van Arnhem. Jammer wel.
Ik zit nog behoorlijk te koken binnenquote:Op maandag 10 juli 2023 11:49 schreef heywoodu het volgende:
Wat een werelds weer vandaag, en heerlijk om weer even op adem te kunnen komen na een weekeinde smelten. Lekker windje ook
Blijft hier 24+ met soms uitschieters naar boven. Dat is primaquote:Op maandag 10 juli 2023 09:33 schreef stropdaz het volgende:
[..]
En de week erna ook rond de 20 a 25.
Niet teveel regen.
Dat zijn mooie zomers vind ik
Er zijn weer flinke verschillen ja. Hier ook nu 27 en zon. Warm.quote:
Kijk die split precies over regio Arnhemquote:
Ja! Maar dat is eigen schuld. Ik was zo stom om het slaapkamerraam open te laten zodat ik lekker koel kon slapenquote:Op maandag 10 juli 2023 17:56 schreef lily het volgende:
Hebben jullie ook last van muggen? Ik al een tijdje maar vannacht waren ze bijna allemaal in mijn huis![]()
100 muggenbulten.
Hier geen last van gehad, want ze zaten allemaal bij jou thuis.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:56 schreef lily het volgende:
Hebben jullie ook last van muggen? Ik al een tijdje maar vannacht waren ze bijna allemaal in mijn huis![]()
100 muggenbulten.
Jup, hier ook... Hebben voor alle ramen die open kunnen horren hangen maar nog komen ze binnen. Zal vermoedelijk tijdens het naar buiten/binnen lopen zijn dat ze kans zien om naar binnen te vliegen. Heb in de serre al een insektenverdelger opgehangen maar mocht niet baten helaas.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:56 schreef lily het volgende:
100 muggenbulten.
Top is dat, bij mij pakken ze ook mijn vrouw.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:35 schreef bondage het volgende:
Bulten heb ik overigens niet zoveel, is vooral mijn vriendin die eraan moet geloven 's nachts
Het is de schuld van Mark Rutte!quote:Op maandag 10 juli 2023 18:37 schreef Zipportal het volgende:
Je kunt niet eens normaal warm eten of je begint al te zweten. En de Roverheid DOET NIKS. @:wereldgozer
Klopt. Ik zie het altijd een beetje als een sacrificial anode zoals ze die voor schepen gebruiken.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Top is dat, bij mij pakken ze ook mijn vrouw.
Mag ik jouw vriendin een nachtje lenen? misschien laten ze mij dan met rustquote:Op maandag 10 juli 2023 18:35 schreef bondage het volgende:
Bulten heb ik overigens niet zoveel, is vooral mijn vriendin die eraan moet geloven 's nachts
Mijn man heeft ook nergens last vanquote:Op maandag 10 juli 2023 18:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Top is dat, bij mij pakken ze ook mijn vrouw.
Eet maar kouwe pannekoekenquote:Op maandag 10 juli 2023 18:37 schreef Zipportal het volgende:
Je kunt niet eens normaal warm eten of je begint al te zweten. En de Roverheid DOET NIKS. @:wereldgozer
Om vervolgens zelf lek geprikt te worden? Nee, liever nietquote:Op maandag 10 juli 2023 18:40 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Mag ik jouw vriendin een nachtje lenen? misschien laten ze mij dan met rust
Gewoon een koud roseetje erbij drinken, hmm lekker.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:37 schreef Zipportal het volgende:
Laatst een klamboe gekocht ... ik was er echt helemaal klaar mee. Slaap als een roos sindsdien.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:35 schreef bondage het volgende:
[..]
Jup, hier ook... Hebben voor alle ramen die open kunnen horren hangen maar nog komen ze binnen. Zal vermoedelijk tijdens het naar buiten/binnen lopen zijn dat ze kans zien om naar binnen te vliegen. Heb in de serre al een insektenverdelger opgehangen maar mocht niet baten helaas.
Naast muggen ook veel vliegen en onweersvliegjes. Behoorlijk irritant.
Zou een oplossing kunnen zijn. Kunnen we ook keer in de buitenlucht slapen met dat ding eroverquote:Op maandag 10 juli 2023 19:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Laatst een klamboe gekocht ... ik was er echt helemaal klaar mee. Slaap als een roos sindsdien.
Echt een uitkomst imho. Alleen mijn kat vindt het een te grote puzzel, wat ook wel de reden kan zijn dat ik beter slaap.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:16 schreef bondage het volgende:
[..]
Zou een oplossing kunnen zijn. Kunnen we ook keer in de buitenlucht slapen met dat ding erover
Zo af en toe gestoken worden vind ik zelf op zich niet zo'n probleem, maar dat gezoem 's nachts en de anticipatie daarvan houdt me wakker.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:35 schreef lily het volgende:
Klamboe zou wel kunnen werken ja. De horren voor de ramen niet iig.
Hoewel ik ook rustig overdag gestoken wordt hoor. Niet alleen in de nacht.
Ja, da's wel heel vervelend.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:43 schreef lily het volgende:
Laatst Deet gesmeerd. Armen, benen, voeten en nek.
Muggenbulten vol op enkels en handen
14 december?quote:Op maandag 10 juli 2023 20:28 schreef Zwoerd het volgende:
Op mijn verjaardag het het slecht weer worden
Zo, net op tijd vertrekken uit Sicilië dus (morgen).quote:Op maandag 10 juli 2023 21:38 schreef Momo het volgende:
Hittegolf in Italië kan Europees record verbreken: temperaturen lopen op tot 48 graden
Er hangt een hogedrukgebied boven Spanje, Frankrijk, Duitsland, Polen en Italië. De hittegolf in Italië kan er zelfs voor zorgen dat het Europees hitterecord verbroken wordt. Het gaat om de eerste grote hittegolf die Italië dit jaar treft en dit na een lente en vroege zomer die gekenmerkt werden door stormen en overstromingen.
Een anticycloon – een hogedrukgebied – met de naam Cerberus zal ervoor zorgen dat de temperaturen woensdag in een groot deel van Italië boven de 40 graden Celsius uitkomen. Op de eilanden Sicilië en Sardinië wordt het het heetst: het kan daar 47 à 48 graden worden.
Het record voor de hoogste temperatuur in de Europese geschiedenis werd verbroken op 11 augustus 2021, toen een temperatuur van 48,8 graden Celsius werd geregistreerd in Foridia, een Italiaanse stad in de Siciliaanse provincie Syracause.
,,We weten dat er temperaturen boven de 40 of 45 graden Celsius zullen zijn”, zegt Luca Mercalli, de voorzitter van de Italiaanse Meteorologische Vereniging. ,,We kunnen in de buurt van het record komen. Hoe dan ook, de niveaus zullen erg hoog zijn.”
De intense hitte zal naar verwachting ongeveer twee weken aanhouden in het midden en zuiden van Italië, terwijl het in het noorden iets afneemt.
Wij vertrekken vandaag uit Mallorca, de (gevoels-)temperatuur wordt hier ook met de dag hoger. Echte temp 33 graden, gevoelstemperatuur 41quote:Op dinsdag 11 juli 2023 00:44 schreef Salina het volgende:
[..]
Zo, net op tijd vertrekken uit Sicilië dus (morgen).![]()
Vind het nu al (aangenaam) warm zat met 30-33 graden. Gisteren nog naar Siracusa geweest. Nog wat warmer dan hier. Nog veel warmer en je kunt geen excursie meer doen. Moet wel een beetje leuk blijven natuurlijk.
Yep. Hoi vanaf the Spanish mainlandquote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:56 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij vertrekken vandaag uit Mallorca, de (gevoels-)temperatuur wordt hier ook met de dag hoger. Echte temp 33 graden, gevoelstemperatuur 41
Deze manquote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Blij dat het na vandaag even wat milder wordt met 22-25 graden.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yep. Hoi vanaf the Spanish mainland
Momenteel idd rond de 34 maar aangezien we vlak ad kust zitten heb je lekker hoge lv waardoor het heeeerlijk broeierig aanvoelt
NL met zijn aircotemperatuur buiten is momenteel beter uit te houden gok ik
Went het? Mmm ja en nee. Het is vooral dat je in de SCHADUW moet blijven en je niet teveel moet willen inspannen idd. Dan is het best te doen, ook bij 34 graden. Daarnaast moet je huis gewoon airco hebben hier anders word je gek. Maar dat heeft onze casa, dus no problem there.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 12:00 schreef Arizona het volgende:
[..]Went het een beetje als je daar woont?
Het is in de schaduw en in het water prima vol te houden maar voor echte activiteiten wel te warm.
We waren zaterdag in Palma en dat ging nog net; vandaag ging ik alleen nog even naar de super op 100 meter van het hotel en het zweet droop me letterlijk van de rug
Heerlijk daar he en mooi! Nog alpaca's gespot?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 00:44 schreef Salina het volgende:
[..]
Zo, net op tijd vertrekken uit Sicilië dus (morgen).![]()
Vind het nu al (aangenaam) warm zat met 30-33 graden. Gisteren nog naar Siracusa geweest. Nog wat warmer dan hier. Nog veel warmer en je kunt geen excursie meer doen. Moet wel een beetje leuk blijven natuurlijk.
Nope. Verder dan mooie vrouwen, lekkere cannoli en rokerige vulkanen ben ik niet gekomen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Heerlijk daar he en mooi! Nog alpaca's gespot?
Mooi! En beetje dubieus ja. Ik heb daar ook gestaan in Taormina.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:25 schreef Salina het volgende:
[..]
Nope. Verder dan mooie vrouwen, lekkere cannoli en rokerige vulkanen ben ik niet gekomen.
Alhoewel 'niet gekomen' misschien wat dubieus klinkt. Maar goed. Het is heet. Hou het daar maar op.
Eh heet. Ik bedoel warm. Dus.
Tijd voor een drankje denk ik.![]()
[ afbeelding ]
ook zonnepanelen?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoewel ik heeel erg van zon en warmte houd ben ik toch superblij met de airco die ik in mijn kantoor heb laten installeren. Van de winter al, toen fungeerde deze als een prima verwarming. En nu lekker verkoeling. Niet te koud, 25/26 is prima. Maar eerst werd het hier binnen op mijn kantoor (plat dak en heel veel ramen) altijd warmer dan buiten. Blij mee!
Een natte kat die niet houdt van vochtigheid is nooit grappigquote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:23 schreef Nattekat het volgende:
Het is gewoon totaal niet lekker nu. Die kloteluchtvochtigheid
Het enige dat luchtvochtigheid wel lekker vindt dat zijn onweersbuien, maar die zijn hier bijna nooit.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:23 schreef Nattekat het volgende:
Het is gewoon totaal niet lekker nu. Die kloteluchtvochtigheid
Kan heel slecht worden daarquote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:42 schreef aloa het volgende:
Ontploft goed boven Frankrijk en Duitsland...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |