Ik zit ook in de eerste (6% bruto, 1e hyp).quote:Op maandag 10 juli 2023 11:14 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project (2e lening):
Handelsonderneming en Klussenbedrijf R. Akker
¤ 260.000 | 9,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfu(...)enbedrijf-r-akker-2/
De lopende lening is tot op heden altijd netjes en op tijd betaald.
En bij het originele project was er blijkbaar (nog?) geen sprake van erfpacht? Er staat in elk geval niets in de oude pitch, heeft iemand het oude taxatierapport?quote:Op maandag 10 juli 2023 16:03 schreef mrbombastic het volgende:
[..]
Er rust erfpacht op van 897 euro per jaar.
De vraag is tot wanneer is dit contract geldig.
Antroposofische kinderopvang? Het zal de kinderen wel niet schaden maar ik sponsor de kwakzalverij liever niet.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:11 schreef Horsemen het volgende:
Deze nieuwe Collin staat nu open. Ik dacht dat hij hier nog niet besproken is.
Maupetuus B.V.
¤ 305.000 | 8,0% rente | 60 maanden | Investeerders: 86
https://www.collincrowdfund.nl/maupetuus-b-v/
Wel een zeer specifiek onderpand maar verder lijkt het mij geen onaardig project.
Deze sla ik zelf over, ondanks dat ze goed lijken te groeien. Aan de ene kant mis ik de gebruikelijke diepte in de analyse van NLI (oa geen prognose vrije cashflow voor de komende jaren). Maar belangrijker nog: ik ben absoluut niet onder de indruk van zowel de website (marketing) als ook de fietsen zelf. Het dealeroverzicht op de website lijkt daarnaast niet correct/actueel, en de reviews over het bedrijf zijn er amper te vinden (en zo ja, dan vooral negatief).quote:Op maandag 10 juli 2023 19:02 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
10M¤ voor een fietsenhandel bij NLI, 9.5%, 55 mnd, geen noemenswaardige zekerheden maar het bedrijf lijkt wel aardig te draaien.
De eer om bodemloze putten te vullen laten we graag aan anderenquote:Op maandag 10 juli 2023 20:08 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Die willen graag pijn poen hebben. Denk het niet..
Het staat ook vrij ver van mij af (zelf ooit op een Katholiek dorpsschooltje gezeten), maar als ik kijk naar de zakelijke kant van de onderneming (5 locaties, vol bezet, wachtlijsten), de hypotheek op het schooltje en naar het aanwezige overige vermogen dat vatbaar is voor beslag (inclusief het huisje op Schiermonnikoog) dan zie ik dit avontuur niet gauw fout aflopen. Ik heb een dubbele duit ingelegd.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:04 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Antroposofische kinderopvang? Het zal de kinderen wel niet schaden maar ik sponsor de kwakzalverij liever niet.
Als ik positief wil zijn dan zeg dat het een positief ingestelde en hardwerkende ondernemer is die de kansen grijpt die zich voordoen. Wil ik negatief zijn dan zie ik een warhoofd dat 12 ambachten en 13 ongelukken combineert. Ik twijfel nog tussen die twee.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:31 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ik zit ook in de eerste (6% bruto, 1e hyp).
In de pitch lees ik als enige relevante ervaring met dieren: "ondernemer heeft de afgelopen jaren jongvee gehouden".
Daarnaast gaat/is de loonwerk tak afgebouwd.
Waterbuffels is zover ik het zie een niche in de veehouderij, drachtige dieren kopen, jongvee op laten groeien.
Kan wel eens gecompliceerder uitvallen als dat de ondernemer inschat.
Ik laat dit project aan mij voorbij gaan, alhoewel de zekerheden toch wel e.e.a. aan comfort bieden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de kritische noot van een zelfreflectie ontbreekt een beetje
[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 10-07-2023 23:42:58 ]
quote:Op maandag 10 juli 2023 23:35 schreef peterc het volgende:
artikel 6jul23 Volkskrant Toparchitect over de woningmarktneemt niet weg dat in het NRC van afgelopen zaterdag hetzelfde beeld geschetst wordtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de kritische noot van een zelfreflectie ontbreekt een beetje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar er voor gestemd werd:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik het dus goed begrijp wordt de boel verkocht voor dit bedrag, wat betekent dat je voor elke euro zo'n 69 cent terug zal krijgen (* als ik het juist berekend heb). Maar zover ik het ook begrijp betekent dit niet dat we niet nog meer terug kunnen gaan krijgen in de toekomst, het nog openstaande bedrag na verkoop zal alsnog verhaald worden op de geldnemer (waar ongetwijfeld geen rooie cent te halen is).
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:17 schreef GereDathan het volgende:
De communicatie van GvE laat regelmatig te wensen over hier, project updates krijg ik soms wel en meestal geen notificatie van (lijkt uit te maken of er een attachment aan hangt of niet).
Betreffende het Comfort project IV, 26333, is dit de uitslag van de stemming:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar er voor gestemd werd:Ik zit niet in het project, maar in de gedeelde tekst staat bruto verkoopprijs, hier zullen vermoedelijk nog wat kosten af gaan. Dus mocht je 69 cent op basis daarvan zijn dan zal die vast iets lager uitkomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik het dus goed begrijp wordt de boel verkocht voor dit bedrag, wat betekent dat je voor elke euro zo'n 69 cent terug zal krijgen (* als ik het juist berekend heb). Maar zover ik het ook begrijp betekent dit niet dat we niet nog meer terug kunnen gaan krijgen in de toekomst, het nog openstaande bedrag na verkoop zal alsnog verhaald worden op de geldnemer (waar ongetwijfeld geen rooie cent te halen is).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het staat je vrij deze te delenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:11 schreef Vleesworst het volgende:
Even wat anders. Waarom komen hier geen projecten van KOM voorbij? Staan toch regelmatig wat projecten op met veel zekerheden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.P.s. niet de tikkie-URL Quoten aub
Dank
[ Bericht 1% gewijzigd door Jaco078 op 11-07-2023 14:49:44 ]
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:14 schreef Jaco078 het volgende:
Innercrowd Collin, komt morgen beschikbaar voor innercrowd (desalniettemin goedkeuring tot delen ontvangen)
LinkjeNa Buffalo Bill nu ook Clint Eastwood, het wordt steeds spannenderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
In het verleden hadden een aantal mensen hier slechte tot zeer slechte ervaringen met KOM. Dat schrikt af. Vermoedelijk investeert het grootste deel van de mensen dat hier post daar niet meer.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:11 schreef Vleesworst het volgende:
Even wat anders. Waarom komen hier geen projecten van KOM voorbij? Staan toch regelmatig wat projecten op met veel zekerheden.
Dat zou goed kunnen, al zal het grootste deel al betaald zijn door GvE vanuit de servicefee. Ik verwacht niet dat er nog 2 ton vanaf gaat, ik zou niet weten waarvoorquote:Op dinsdag 11 juli 2023 12:34 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Ik zit niet in het project, maar in de gedeelde tekst staat bruto verkoopprijs, hier zullen vermoedelijk nog wat kosten af gaan. Dus mocht je 69 cent op basis daarvan zijn dan zal die vast iets lager uitkomen
Idd, ik heb nog 2 "lopende/achterstallige" projecten bij KOM en de manier waarop die tot op heden verder opgevolgd worden geeft mij niet de indruk dat er bij KOM iets veranderd is de laatste jaren (of althans niet qua opvolging probleemprojecten).quote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:29 schreef Gustaf86 het volgende:
[..]
In het verleden hadden een aantal mensen hier slechte tot zeer slechte ervaringen met KOM. Dat schrikt af. Vermoedelijk investeert het grootste deel van de mensen dat hier post daar niet meer.
Er is bij mijn weten geen verbod op het delen van KOM projecten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 juli 2023 17:31 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ik zit ook in de eerste (6% bruto, 1e hyp).
In de pitch lees ik als enige relevante ervaring met dieren: "ondernemer heeft de afgelopen jaren jongvee gehouden".
Daarnaast gaat/is de loonwerk tak afgebouwd.
Waterbuffels is zover ik het zie een niche in de veehouderij, drachtige dieren kopen, jongvee op laten groeien.
Kan wel eens gecompliceerder uitvallen als dat de ondernemer inschat.
Ik laat dit project aan mij voorbij gaan, alhoewel de zekerheden toch wel e.e.a. aan comfort bieden.
Zelf zit ik ook in de eerste lening.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als ik positief wil zijn dan zeg dat het een positief ingestelde en hardwerkende ondernemer is die de kansen grijpt die zich voordoen. Wil ik negatief zijn dan zie ik een warhoofd dat 12 ambachten en 13 ongelukken combineert. Ik twijfel nog tussen die twee.
De zekerheid schat ik als hooguit de helft van de lening en dan vraag ik me nog af hoe courant dit o/g is.
Ik twijfel teveel voor een inleg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |