LOLquote:Op zondag 9 juli 2023 14:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Weg met de wolf is veel bepalender dan de plaats van de boer. En toen de TT van steun Harry & Meghan naar iets neutralers gewijzigd werd, hoorde ik jou ook niet mekkeren.
[..]
Blijkbaar mag een TT alleen in jouw straatje passen. Maar dit is FOK! en niet deedeetee.nl.
laat die wolf lekker lammetjes hun buikje openscheuren , daar zij lammetjes voor of ze pijn hadden ?? Ne joh dat gaat zo snel als een wolf dat doetquote:Op zondag 9 juli 2023 14:13 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik zie weer reacties op sociale media van het soort mensen dat de ene dag heel erg boos is dat wolf schaapjes pakt en de andere dag dat GroensLinks de lamskoteletten uit de koeling in de supermarkt wil.
dat denk ik ookquote:Op zondag 9 juli 2023 14:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Wolf heeft boer niet aangevallen. Boer viel wolf aan en wolf verdedigde zichzelf.
Als 'ie geen lammetje kan pakken, pakt 'ie wel een reetje. What's the difference?quote:Op zondag 9 juli 2023 14:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
laat die wolf lekker lammetjes hun buikje openscheuren , daar zij lammetjes voor of ze pijn hadden ?? Ne joh dat gaat zo snel als een wolf dat doet
lekker met de darmen spelen
Om dezelfde reden als dat het ook niet uitmaakt als een wolf het bij lammetjes in het buitenland doet: Dat heeft geen negatief effect op de winstmarge van de agrarische medemens.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:22 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Als 'ie geen lammetje kan pakken, pakt 'ie wel een reetje. What's the difference?
Als je nou een zinnig punt wil maken, dan zou ik geen sprookjes aanhalen in deze discussiequote:Op zondag 9 juli 2023 14:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat denk ik ook
we wachten tot de wolf een klein meisje met een rood kapje neemt
De volgende splijtzwam in de Nederlandse samenleving..quote:Op zondag 9 juli 2023 14:13 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik zie weer reacties op sociale media van het soort mensen dat de ene dag heel erg boos is dat wolf schaapjes pakt en de andere dag dat GroensLinks de lamskoteletten uit de koeling in de supermarkt wil.
Eet je zelf wel eens kebab eigenlijk?quote:Op zondag 9 juli 2023 14:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
laat die wolf lekker lammetjes hun buikje openscheuren , daar zij lammetjes voor of ze pijn hadden ?? Ne joh dat gaat zo snel als een wolf dat doet
lekker met de darmen spelen
ok bedanktquote:Op zondag 9 juli 2023 14:36 schreef Seven. het volgende:
we wachten tot de wolf een klein meisje neemt
Niet cool.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik kan niet normaal doen dus pas ik quotes van anderen aan
Waar in de Bijbel staat dat?quote:Op zondag 9 juli 2023 13:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee niks miepen, het is erg onbehoorlijk om een TT van een reeks zomaar naar je eigen mening te veranderen. Dat doe je niet.
Ze spreken de taal van het volk.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:24 schreef Cyan9 het volgende:
Caroline en Wybren buitelen inmiddels al over elkaar heen om zo snel mogelijk kamervragen in te dienen, wat zijn het toch ongelofelijk trieste mensen.
Dat een lammetje een landbouwhuisdier is en de wolf zelden stopt bij het aanvallen van maar 1 dier van de schaapskudde. Terwijl een ree geen persoonlijk bezit is en de aanval bij die ene ree zal blijven die ook gewoon helemaal opgegeten zal worden.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:22 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Als 'ie geen lammetje kan pakken, pakt 'ie wel een reetje. What's the difference?
Speciësismequote:Op zondag 9 juli 2023 15:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat een lammetje een landbouwhuisdier is en de wolf zelden stopt bij het aanvallen van maar 1 dier van de schaapskudde. Terwijl een ree geen persoonlijk bezit is en de aanval bij die ene ree zal blijven die ook gewoon helemaal opgegeten zal worden.
Niet te vergelijken dus volgens mij.
Verschillende behandeling. Schaap heeft economische waarde voor mens, ree niet. Dus is dood ree minder erg? Als deze wolf een hond had aangevallen was de volkswoede nog groter geweest. De wolf is zelf ook dood nu, wat wordt bejubeld, terwijl hij alleen naar zijn natuurlijke instinct handelde.quote:Op zondag 9 juli 2023 15:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die kende ik nog niet.
Vind het niet erg van toepassing.
Ik bergrijp het uitstekend van de kant van wolf, die ging gewoon op gemakkelijk voedsel uit en zat toen klem tussen de hekken.quote:Op zondag 9 juli 2023 15:34 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Verschillende behandeling. Schaap heeft economische waarde voor mens, ree niet. Dus is dood ree minder erg? Als deze wolf een hond had aangevallen was de volkswoede nog groter geweest. De wolf is zelf ook dood nu, wat wordt bejubeld, terwijl hij alleen naar zijn natuurlijke instinct handelde.
En die wolf kon ook niet weg daar, vandaar ook dat hij een paar uur later nog in het veld aanwezig was en doodgeschoten kon worden. Ook niet echt slim om een wild dier in een afgesloten ruimte op te gaan jagen met een hooivork. Als hij dat beest weg had willen hebben bij z'n schapen had hij beter het hek opengezet.quote:Moes vertelt dat de schapenhouder met een hooivork en schep luid roepend achter de wolf aan ging. De wolf zat volgens hem eerst achter de schapen aan maar keerde zich toen om richting de schapenhouder. De boer en zijn vrouw trokken zich toen terug achter het hek. "De wolf is tegen het hek aangesprongen en heeft hem in zijn arm gebeten", zegt Moes. "Ik heb toen een jager en de burgemeester gebeld. Ik sta er nog van te trillen."
quote:Johan Moes schoot hobbyboer te hulp die werd aangevallen door een wolf: 'Ik sta nog te trillen'
Door ROBERT-ERIK LANTING EN STEF BEKHUIS
8 min geleden in BINNENLAND
Oud-Statenlid Johan Moes was vanochtend snel ter plaatse nadat een hobbyboer in Wapse werd aangevallen door een wolf.
Hij kwam het slachtoffer te hulp, de wolf is later doodgeschoten.
quote:,,Ik sta nog steeds te trillen", zegt Johan Moes uit Wapse.
Het oud-Statenlid van Drenthe (VVD) en voorzitter van Vereniging Drentse Boermarken werd vanochtend rond 6.45 uur gebeld door een schapenhouder uit zijn woonplaats. ,,
Die riep dat zijn schapen werden aangevallen door een wolf, dus ik ben meteen in de auto gesprongen."
https://www.rtvdrenthe.nl(...)-wolf-is-afgeschotenquote:Hij noemt de situatie wel heel bijzonder. "Er gebeuren in Nederland nu een heleboel gekke dingen in één reeks. Zoals de wolf die in een tuin in slaap viel. Ik denk dat dit binnen nu en twee maanden weer gaat gebeuren."
Niet geconsulteerd door gemeente
Van Maanen kent weinig vergelijkbare voorbeelden in het buitenland. "In Duitsland zijn dit soort dingen minder aan de hand. En in Roemenië is een geval bekend van een wolf die iemand aanviel die in het nauw gedreven zat, in een stal. De interactie tussen mens en dier is in Nederland heel sterk."
roemenie is zo dunbevolkt daar lopen ook wilde beren, hier heb je schapenfarm en een camping naast elkaar en dan 20 bomen en dan weer een dorp en dan een campingquote:Op zondag 9 juli 2023 19:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
https://www.rtvdrenthe.nl(...)-wolf-is-afgeschoten
Duitsland is niet zo vol als Nederland. Ik heb t al vaker gezegd : er is hier veel te weinig ruimte voor wolven.
Per direct alle honden afschieten dan maar. 150.000 gewonden per jaar. Dat moet voor jou dan wel helemaal de bloody limit zijn toch? Daar is ons land veel te klein voor toch?quote:Op zondag 9 juli 2023 19:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
https://www.rtvdrenthe.nl(...)-wolf-is-afgeschoten
Duitsland is niet zo vol als Nederland. Ik heb t al vaker gezegd : er is hier veel te weinig ruimte voor wolven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |