NQ heeft Oya Lele als eens aan Nova voorgelegd. Geen idee wat Nova met Ringdingedingeding kan doenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:39 schreef H_T het volgende:
Is Ringdingedingeding te vergelijken met Oya Lele? Qua gevoel dan?
Dan beloof ik dat ik niks meer toe ga voegenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:39 schreef NailQueen het volgende:
Zoals ik in de vorig topic zei, stel ik alvast voor om Lautar als afsluiter te doen. Dat lijkt me de perfecte afsluiter
Dat mag wel. Als Pasha Parfeni maar de afsluiter isquote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:40 schreef H_T het volgende:
[..]
Dan beloof ik dat ik niks meer toe ga voegen
Ik ken Oya Lele niet goed genoeg om dat te kunnen inschatten.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:39 schreef H_T het volgende:
Is Ringdingedingeding te vergelijken met Oya Lele? Qua gevoel dan?
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:45 schreef Nova het volgende:
[..]
Hey @:usagi414! Ik moet bekennen dat ik niet echt bekend ben met het nummer "Ringdingeding" (ook wel bekend als "Ding-a-dong") waar Nederland in 1975 het Eurovisie Songfestival mee heeft gewonnen. Maar als je vraagt of het qua gevoel vergelijkbaar is met "Oya Lélé", dan zou ik zeggen dat ze misschien een beetje dezelfde energie hebben, maar over het algemeen verschillende stijlen en melodieën hebben. Beide liedjes zijn echter wel vrolijk en catchy, dus wie weet kan je er net zo van genieten! Heb jij een voorkeur tussen de twee?
De K3-dames voelen zich plots weer zo Oya Lele, geven de opdracht 'Doe het nog een keer zo oya lele' en aan het eind van de clip zijn ze drijfnat.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:42 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik ken Oya Lele niet goed genoeg om dat te kunnen inschatten.
Ik denk niet dat de dames van K3 zwaar alcoholgebruik zouden aanmoedigen, dus dan waarschijnlijk niet?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:46 schreef H_T het volgende:
[..]
De K3-dames voelen zich plots weer zo Oya Lele, geven de opdracht 'Doe het nog een keer zo oya lele' en aan het eind van de clip zijn ze drijfnat.
En er zit ook nog ergens een stiekeme zoen tussen
Moet jij eens oplettenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:47 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de dames van K3 zwaar alcoholgebruik zouden aanmoedigen, dus dan waarschijnlijk niet?
Als het om minder bekende informatie gaat, zijn chatbots zeer gemakkelijk op foutieve informatie te betrappen, en daarom totaal onbruikbaar.quote:
In de hoedanigheid van hun songs K3 Airlines en Bij de politie zeker niet, maar ze maken ook nooit duidelijk waarom ze als drie biggetjes zoveel plezier hebben. We kunnen dus niets uitsluitenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:47 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de dames van K3 zwaar alcoholgebruik zouden aanmoedigen, dus dan waarschijnlijk niet?
We zijn ook allemaal unicorns en dolfijnenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:50 schreef H_T het volgende:
[..]
In de hoedanigheid van hun songs K3 Airlines en Bij de politie zeker niet, maar ze maken ook nooit duidelijk waarom ze als drie biggetjes zoveel plezier hebben. We kunnen dus niets uitsluiten
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:48 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Als het om minder bekende informatie gaat, zijn chatbots zeer gemakkelijk op foutieve informatie te betrappen, en daarom totaal onbruikbaar.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:52 schreef Nova het volgende:
[..]
@:usagi414, excuses voor mijn eerdere verwarring. Wat betreft je vraag over het gevoel van "Ring-dinge-ding" vergeleken met "Oya Lele", kan ik zeggen dat beide nummers een vrolijk en aanstekelijk karakter hebben. Ze kunnen beiden bijdragen aan een positieve sfeer en plezierige momenten. Echter, qua muzikale stijl en melodie zijn ze wel verschillend.
"Ring-dinge-ding" is meer in de traditie van Nederlandse schlagermuziek uit die tijd, terwijl "Oya Lélé" meer pop-georiënteerde elementen heeft met invloeden uit wereldmuziek. Dus hoewel ze misschien vergelijkbaar zijn wat betreft het creëren van blijdschap en enthousiasme, bieden ze toch elk hun eigen unieke geluid.
Het komt vaak neer op persoonlijke smaak welk liedje mensen leuk vinden of waarmee zij zich verbonden voelen. Heb jij zelf een specifieke voorkeur tussen deze twee
Op Youtube word ik al weken lastig gevallen door Lieke Klaver die beweert dat wat in haar zit, ook in mij zit. Wat een quatschquote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:52 schreef NailQueen het volgende:
[..]
We zijn ook allemaal unicorns en dolfijnen
[ afbeelding ]
Zero gravity was niet heel verkeerdquote:Op zondag 9 juli 2023 00:01 schreef usagi414 het volgende:
Austalië heeft toch best wel vaak de verkeerde keuze gemaakt in de nationale voorronde
Litouwenquote:
Litouwen leert google mij netquote:
Had wel wat minder gemogen he?quote:
De drummer doet zijn best maar de blazers stelen de showquote:Op zondag 9 juli 2023 00:07 schreef NailQueen het volgende:
San Remo doet altijd moeilijk met rechten enzo dus het echte optreden komt hierna. We gaan nu eerst genieten van de drumkunsten van @:H_T
Noorse voorrondequote:
Daar zat ik ook al op te wachten.quote:Op zondag 9 juli 2023 00:21 schreef Sableheart het volgende:
ah, de mislukte intro is hier uit geknipt.
Het was leukquote:Op zondag 9 juli 2023 00:31 schreef NailQueen het volgende:
Het is tijd. De hoogste tijd. U wordt weer bedankt voor een avond gezelligheid
Leuk! Ik ben net iets te laat, maar had op de terugweg wel Fulenn in mijn hoofdquote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:58 schreef NailQueen het volgende:
@:H_T @:Molloot200 en (misschien) @:BillDauterive de afterparty start over 2 minuten!
Beelden uit het gastland met muziek eronder hebben we vaker gehoord, en ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo sterk ben in het herkennen van componisten. Dus dat gevoel had ik minder.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:03 schreef usagi414 het volgende:
Dit is echt een Rogier van Otterloo intro
Het nummer van de leadzanger een jaar later was veel beterquote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:10 schreef Sableheart het volgende:
Oostenrijk heeft redelijke stukken, maar maakt op mij niet vreselijk veel indruk.
Ook daarbij moet ik moeite doen om hem me voor de geest te halen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:12 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Het nummer van de leadzanger een jaar later was veel beter
Cyprus 1982?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:17 schreef NailQueen het volgende:
Deze zangeres zien we pas over 26 jaar weer terug.
Waar zal Luxemburg mee komen volgend jaar ? Leuk om te volgen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:20 schreef Sableheart het volgende:
En dan doet ze de aankondiging in het Frans ipv in het Luxemburgs.
Verder denk ik dat @:Momo dit nummer wel iets zal vinden.
Ik denk echt dat als dit in het Frans was geweest dat het resultaat beter was geweest.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:24 schreef Sableheart het volgende:
Marokko! Die zie je niet vaak op het ESF!
Ik hoop het, dit is duidelijk een variatie in de stijl die we van andere deelnemers niet snel zouden horen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:25 schreef NailQueen het volgende:
Zullen we Marokko ooit nog terug zien op het ESF?
Waarom zou dat niet haalbaar zijn? De acoustiek van de huidige lokaties? Ik zou ze ook graag terug hebben, eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:46 schreef usagi414 het volgende:
Soms mis ik een echt orkest wel. Maar ik weet dat het niet meer haalbaar is tegenwoordig.
De tijd voor repetities. Met 19 landen kan dat nog wel, niet met bijna 40quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:48 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet haalbaar zijn? De acoustiek van de huidige lokaties?
Het zou me verrassen als alle 40 er gebruik van zouden maken. Gevoelsmatig moet het haalbaar zijn als men echt wil. Maar die wil is er niet.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:50 schreef usagi414 het volgende:
[..]
De tijd voor repetities. Met 19 landen kan dat nog wel, niet met bijna 40
Dat was ook de reden dat Di-rect het niet ziet zitten, Ze willen Spike geen luchtgitaar laten spelen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:53 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Het zou me verrassen als alle 40 er gebruik van zouden maken. Gevoelsmatig moet het haalbaar zijn als men echt wil. Maar die wil is er niet.
Ik zie in ieder geval eerder live instrumenten op het podium worden toegestaan dan dat het orkest terugkomt.
En je zou zeggen dat het niet vreselijk moeilijk zou moeten zijn. Ja, het vereist wat meer techniek, maar daar heb je repetities voor, toch?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:56 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Dat was ook de reden dat Di-rect het niet ziet zitten, Ze willen Spike geen luchtgitaar laten spelen.
Die andere twee zijn voor mij ook heel goed.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 21:55 schreef Sableheart het volgende:
KatjaMet haar beste resultaat, wmb terecht.
Uitstekend nummer, inderdaadquote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:06 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben niet dol op onze hoofdstad, maar dit nummer vind ik leuk
Groningen past niet in de tekst.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:06 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben niet dol op onze hoofdstad, maar dit nummer vind ik leuk
quote:
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:14 schreef Sableheart het volgende:
Nu de betere van de 2 nummers van Johnny.
Mee eens. Maar hold me now is ook erg goed.quote:
Why Me is een liedje van Linda Martin. Johnny componeerde, maar dat betekent niet dat hij in dit rijtje thuis hoort.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:16 schreef usagi414 het volgende:
[..]
[..]
Mee eens. Maar hold me now is ook erg goed.
What's another year > Hold me now > Why Me
Dat hangt er van af wat je met troll bedoelt. Er waren eerder genoeg nummers die het festival niet vreselijk serieus namen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:22 schreef NailQueen het volgende:
Waren dit nou een eerste 'trolls' op het ESF?
Ik ben mijn tijd vaker ver vooruit, maar jaren voor mijn geboorte op het ESF optreden gaat zelfs mij te verquote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja ontken het maar. Jouw naam staat er luid en duidelijk
Ik zie toch duidelijk Hoezee_Thee staanquote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:24 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik ben mijn tijd vaker ver vooruit, maar jaren voor mijn geboorte op het ESF optreden gaat zelfs mij te ver
Oh zo! Ik dacht dat het een verwijzing was naar een deelnemer.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:27 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik zie toch duidelijk Hoezee_Thee staan
Hoe deden we dat ook al weer ?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:30 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt. Die is er nog niet . Zet er gerust maar wat verzoekjes in
Ze presenteert voor de mensen in de zaal, dus in het Nederlandsquote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:46 schreef BillDauterive het volgende:
Waarom spreeekt ze zoveel Nederlands?
Ik heb er al een paar neergezet.quote:
En ze hoopt denkt ik dat de commentatoren haar gaan vertalen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:46 schreef BillDauterive het volgende:
Waarom spreeekt ze zoveel Nederlands?
Oh wat maakt het ook uit. Blijft een leuk liedjequote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:47 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb er al een paar neergezet.
Stiekem heb ik erg zin in Dance Alone van Noord-Macedonie 2017 maar het optreden is eigenlijk niet zo goed
Ik heb ook een paar toegevoegd.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:50 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Oh wat maakt het ook uit. Blijft een leuk liedje
Er komen er nog 5 hiernaquote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:12 schreef BillDauterive het volgende:
Ik wist eerlijk gezegd niet met welk lied Johnny Logan in 1980 had gewonnen en had zelfs Hold Me Now gegokt
Dit is 'pas' Ierlands' tweede overwinning toch?
Correctquote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:12 schreef BillDauterive het volgende:
Ik wist eerlijk gezegd niet met welk lied Johnny Logan in 1980 had gewonnen en had zelfs Hold Me Now gegokt
Dit is 'pas' Ierlands' tweede overwinning toch?
Ik vond dit ook de grootste teleurstelling van dit NF seizoen. Dit nummer was een verfrissing geweest.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:21 schreef Sableheart het volgende:
Dit had een prachtige Loin d'Ici kunnen zijn.
In plaats daarvan kwam Belgie met een andere staging.
Met een hele goede staging denk ik van wel, maar ik denk niet dat Belgie die staging neer kon zetten.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:23 schreef BillDauterive het volgende:
Zou dit hoger geëindigd zijn dan Gustaph?
De staging en zang had dan veel beter moeten zijn. Nee, ik denk het niet.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:23 schreef BillDauterive het volgende:
Zou dit hoger geëindigd zijn dan Gustaph?
Alsnog is de staging beter dan die van Nederland.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:24 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Met een hele goede staging denk ik van wel, maar ik denk niet dat Belgie die staging neer kon zetten.
De staging die ze in de Belgische NSF had was zeker niet beter dan welke staging van Nederland in de afgelopen paar jaar dan ook.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:25 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Alsnog is de staging beter dan die van Nederland.
Ik denk dat dit nog aardig serieus was.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:29 schreef Sableheart het volgende:
Luxemburg 1971 kwam met een kinderliedje aanzetten.
Voor mij voelt het niet alsof ze zichzelf vreselijk serieus neemt. Ze heeft niet de indruk hoge kunst aan het maken te zijn.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:30 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik denk dat dit nog aardig serieus was.
La Venda?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:49 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb er een Spaans biertje bij gepakt, dus moet er straks ook een Spaans liedje tussen.
Je had nog een betere (of slechtere) vegelijking in de 'wie sturen we" topics.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:53 schreef NailQueen het volgende:
Dit krijgen we als we Goldband/de bankzitters naar het ESF sturen.
Klopt. Maar dit komt ook goed in de buurtquote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:55 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Je had nog een betere (of slechtere) vegelijking in de 'wie sturen we" topics.
Geen slechte keuzequote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:56 schreef NailQueen het volgende:
Dit is dus mijn meest beluisterde nummer van 2023
Waarom dequote:Op zaterdag 15 juli 2023 23:56 schreef NailQueen het volgende:
Dit is dus mijn meest beluisterde nummer van 2023
Ik zou graag willen maar helaas moet ik de volgende dag weer vroeg aan het werk. Misschien een keer op een vrijdag of in het weekendquote:Op zondag 16 juli 2023 00:06 schreef BillDauterive het volgende:
Donderdag is er weer karaoke, kom je ook, @:NailQueen?
Wel een lekker nummer om te doen. Je schreeuwt de refreinen en murmelt wat mee in de coupletten.quote:Op zondag 16 juli 2023 00:05 schreef BillDauterive het volgende:
Deze heb ik nog een keer met karaoke gedaan
Ja, precies dat, hahaquote:Op zondag 16 juli 2023 00:09 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Wel een lekker nummer om te doen. Je schreeuwt de refreinen en murmelt wat mee in de coupletten.
30 jaar geleden.quote:Op zondag 16 juli 2023 00:10 schreef Sableheart het volgende:
Erg leuk nummer, maar wat is de context achter deze uitvoering (anders dan Covid)?
Ik gok dat The Roop of Alessandra gewonnen zou hebben.quote:Op zondag 16 juli 2023 00:16 schreef BillDauterive het volgende:
Ja, haha. Hier is de playlist van de afterparty van 15 juli!
WRS - Llámama (Roemenië 2022)
Chérine - Ça m'ennuie pas (Voorronde België 2023)
LT United - We Are The Winners (Litouwen 2006)
Sidsel Ben Semmane - Twist of Love (Denemarken 2006)
Monique Melsen - Pomme, pomme, pomme (Luxemburg 1971)
Albina and Familja Kelmendi - Duje (Albanië 2023)
Marco Mengoni - Due Vite (Italië 2023)
Tina Karol - Show Me Your Love (Oekraïne 2006)
Jana Burčeska - Dance Alone (Macedonië 2017)
Thérèse Steinmetz - Ring-dinge-ding (Nederland 1967)
Odd Børre - Stress (Noorwegen 1968)
Trackshittaz - Woki mit deim Popo (Oostenrijk 2012)
Alessandra - Queen of Kings (Noorwegen 2023)
The Roop - Discoteque (Litouwen 2022)
Azúcar Moreno - Postureo (Voorronde Spanje 2022)
Miki - La Venda (Spanje 2019)
Tajči & Friends - Hajde da ludujemo (2020 versie) (Joegoslavië 1990)
Tone Sekelius - My Way (Voorronde Zweden 2022)
Sandra Reemer - The Party's Over (Nederland 1976)
Top! Ik ben er vast ook. In de ochtend/middag is er de pride walk in Amsterdam en daarna redelijk op tijd naar huis voor ditquote:Op zondag 16 juli 2023 00:18 schreef Sableheart het volgende:
Ik moet een kleine slag om de arm houden, omdat ik die dag op mijn vakantieadres aan kom, maar als alles goed gaat zet ik volgende week 1990 op.
Hartelijk bedankt voor jullie gezelschap, en tot dan!
The Roop zeker, maar Sandra Reemer zou tweede geworden zijn.quote:Op zondag 16 juli 2023 00:18 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik gok dat The Roop of Alessandra gewonnen zou hebben.
Sorry, weekendje wegquote:Op zondag 16 juli 2023 00:14 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja! @:Esf1gamer en ik vinden de jurk ook prachtig
Link doet het niet. Invalid codequote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:59 schreef NailQueen het volgende:
Over een paar minuten starten we de random afterparty. Kom er gezellig bij. U vraagt, wij draaien!
https://w2g.tv/en/room/?access_key=ry5mq50jmh9xuhco9a3te9
@:ESF1Gamer
@:molloot200
@:Fred_B
@:Koen66
@:sportfreak
@:usagi414
@:Meke
@:Cee
@:Fascination
@:Guanabana
@:koffieleuk
@:H_T
@:BillDauterive
NailQueen
@:Roger_Epiales
@:PinkLow
@:Saboo
Ik dacht even kijken maar jammer van de playlist, bijna alles van ongeveer de laatste 10 jaar.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:10 schreef NailQueen het volgende:
Er zijn 3 mensen bijgekomen. Welkom. Stel jullie zelf eens even voor
Oude jaren zijn ook van harte welkom!quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:12 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ik dacht even kijken maar jammer van de playlist, bijna alles van ongeveer de laatste 10 jaar.
Je kan en mag zelf nummers toevoegenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:12 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ik dacht even kijken maar jammer van de playlist, bijna alles van ongeveer de laatste 10 jaar.
Bovenin heb je een zoekbalk. Zoek daar wat je wil en druk op de +, dan komt ie op de lijstquote:
Ik heb volgens mij dat nummer op zo'n 90's hits cd staanquote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:21 schreef sportfreak het volgende:
[..]
meteen één van mijn all-time favorites
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |