Ja sorry, ik ben niet geheel objectief.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:19 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Alleen vanwege Bini of ook nog om een andere reden? Voor de koers vind ik het maar matig.
Ik vrees dat hij gaat stranden in het wiel van de onklopbare Vlam van Ham.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja sorry, ik ben niet geheel objectief.
Heb vannacht gedroomd dat hij ging winnen.
Droom je wel eens vaker over hem? En waar gaan die dromen dan over?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja sorry, ik ben niet geheel objectief.
Heb vannacht gedroomd dat hij ging winnen.
Dit was een primeur.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:21 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Droom je wel eens vaker over hem? En waar gaan die dromen dan over?
Nu nog hopen dat Oeroeboeroe en Mezgec gaan sprinten en Bauhaus nietquote:
Samen genieten van champagne.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:21 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Droom je wel eens vaker over hem? En waar gaan die dromen dan over?
Zolang @Rellende_Rotscholier die dan maar ontkurkt. Of een oogje in het zeil houdtquote:
Hij gaat het proberen!quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nu nog hopen dat Oeroeboeroe en Mezgec gaan sprinten en Bauhaus niet
quote:Bauhaus: "Andere kaarten uitspelen"
Phil Bauhaus, die vandaag zijn 29e verjaardag viert, verzamelde al ereplaatsen in deze Tour. Vandaag wordt het lastiger voor hem. "Als we met een gereduceerd peloton naar de streep gaan, zal ik me er tussen smijten, maar die kans is klein. Met Mohoric hebben we een man die in het verleden al toonde dat hij het kan afmaken vanuit de vlucht. Ook Arndt en Wright zijn kaarten die we uitspelen."
Ja dat verbaast me ook niet, maar ik vond hem bergop begin deze Tour wel erg matigquote:
Die gaat zo nooit top 150 rijden hoor.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:32 schreef Szura het volgende:
Jij had achterin moeten zitten om straks als eerste te lossen, domme kloot van een tractor Tim
Mezgec en Bauhaus omgedraaid. Stop de tijd, geen jokers.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nu nog hopen dat Oeroeboeroe en Mezgec gaan sprinten en Bauhaus niet
Om straks over het commentaar daar te klagen?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Binjum Girmeej
- Staf Clement
Binnen vijf seconden genezen van de NOS, snel door naar Sporza zo.
Het blijkt sowieso lastig voor commentatoren en andere volgers om namen consequent op de juiste manier uit te spreken. Zeker bij toprenners stoor ik me daar mateloos aan.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Binjum Girmeej
- Staf Clement
Binnen vijf seconden genezen van de NOS, snel door naar Sporza zo.
Ze moeten dus Vinjegoo zeggen?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:57 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Het blijkt sowieso lastig voor commentatoren en andere volgers om namen consequent op de juiste manier uit te spreken. Zeker bij toprenners stoor ik me daar mateloos aan.
Hidde en Thijs hebben het constant over Vienjegaard en Fillupse. Om nog maar te zwijgen over alle vormen van Pogakar en Podjakar die je voorbij hoort komen.
Ik denk dat de toch al schichtige Roodhooft zich niet volledig in de kaarten laat kijken. Van der Poel kan natuurlijk gewoon aanvallen vanuit die laatste bocht, wie gaat die dan terughalen? Of beiden hun eigen sprint laten rijden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Philipsen kopman vandaag
Mathieu wil morgen winnen![]()
Pokkaatsjar en Vingekoord.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:57 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Het blijkt sowieso lastig voor commentatoren en andere volgers om namen consequent op de juiste manier uit te spreken. Zeker bij toprenners stoor ik me daar mateloos aan.
Hidde en Thijs hebben het constant over Vienjegaard en Fillupse. Om nog maar te zwijgen over alle vormen van Pogakar en Podjakar die je voorbij hoort komen.
Ze hoeven het voor mij ook weer niet helemaal met Deens accent te doen, maar ik snap alleen niet waar die 'nj' in hun uitspraak vandaan komt. Ik neem aan dat ze vinger ook niet als 'vienjer' uitspreken.quote:
Oh God, hebben we hier Jan Roelfs?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:57 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Zal wel de Franse touch zijn.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:04 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ze hoeven het voor mij ook weer niet helemaal met Deens accent te doen, maar ik snap alleen niet waar die 'nj' in hun uitspraak vandaan komt. Ik neem aan dat ze vinger ook niet als 'vienjer' uitspreken.
Niks mis met Jan Roelfs. Maar het gaat me echt niet om het overdreven imiteren van de lokale uitspraak. Bij Philipsen staat gewoon geen dubbele l en bij Vingegaard geen 'nj'.quote:
quote:Besloten om niets meer over collega’s te zeggen
Volgens performance manager Aike Visbeek is er een reden dat Girmay niet met de vingers wijst. “Hij zegt wat anders tegen mij”, citeert Het Nieuwsblad uit de mond van Visbeek. “Dat hij niets zegt, stamt uit de Giro van vorig jaar. Hij heeft vorig jaar iets gezegd over Mathieu van der Poel en toen werd hij als bad boy neergezet in de media.”
“Vanaf dat moment heeft hij besloten om niets meer over collega’s te zeggen. Maar je moet ook niet vergeten dat hij heel hard is gevallen in de Ronde van Vlaanderen.”
In de Giro vorig jaar zat Girmay met Van der Poel mee in een vlucht. Geen van beiden kon het uiteindelijk afmaken, waarna Girmay aangaf dat iedereen in de kopgroep naar hem en Mathieu keken. Van der Poel reageerde daarna cynisch.
Mensen die falferduh zeggen zijn alleszins wel minderwaardigquote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:09 schreef Dutch_view het volgende:
Vind het vernederlandsen van namen op zich prima. Er is ook bijna niemand die Balberde zegt
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mensen die falferduh zeggen zijn alleszins wel minderwaardig
Maar Vienjegaard is ook weinig vernederlandst aan. Dat is gewoon stom.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:09 schreef Dutch_view het volgende:
Vind het vernederlandsen van namen op zich prima. Er is ook bijna niemand die Balberde zegt
Mee eens. Zelf spreek ik het gewoon fonetisch uit, viengegaard met een zachte geeeequote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar Vienjegaard is ook weinig vernederlandst aan. Dat is gewoon stom.
Ja als je dan niet voor hardcore Deens gaat dan lijkt me dat het meest acceptabel.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:16 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Mee eens. Zelf spreek ik het gewoon fonetisch uit, viengegaard met een zachte geeee
Ja precies, net zoals 'Fillupse' zeggen, terwijl de rest van wielerminnend België en Nederland gewoon 'Fielipse' zegt. Dat vind ik gewoon raar (of eigenwijs).quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar Vienjegaard is ook weinig vernederlandst aan. Dat is gewoon stom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |