De kans op horrorwinters binnenkort is inderdaad 95%, aldus Deense klimaatwetenschappers. De reden hiervoor is klimaatverandering.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:09 schreef loveyoulongtime het volgende:
Zag net ergens een kopje voorbij komen ergens dat Deense wetenschappers denken dat Europa deze eeuw een hele koude periode tegemoet gaat.
Aja, iets met cycli en zo.. Zal dan wel komen omdat de maatregelen geholpen hebbenForza Green Deal
![]()
Gelukkig heb ik het nog niet eerder benoemd dat het een cyclus isWe gaan het meemaken, of niet.
Edit: Hoor nu dat de scooter van de buren niet wil starten, het is ook gewoon te koud nu![]()
Daar zit ook wel wat in dat per ongeluk is gebeurd.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:14 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Het is ook wel heel vaak gestart door mensen, soms niet eens bewust. Peuk weggooien waarvan men dacht dat ie uit was. Tot flesjes wegsmijten in droog gebied waar de zon op staat e.d. Een vlammetje komt ergens vandaan om een brand te starten. En ik heb een eekhoorn nog nooit met glas of peuken zien gooien.
quote:'Onmogelijke' hittegolf Atlantische Oceaan wordt nog extremer
De Noord-Atlantische Oceaan is al weken in de greep van temperaturen die tot nog toe voor onmogelijk werden gehouden. Wetenschappers kijken met verbazing toe hoe de waterhittegolf nóg extremer is geworden en zich heeft verplaatst richting Canada.
De temperatuur van het zeewater is er opgelopen naar 24,6 graden. En dat is de gemiddelde temperatuur, over het reusachtige wateroppervlak van de evenaar tot aan Groenland en Spitsbergen.
Dat is 1,5 graad warmer dan wat in de afgelopen tientallen jaren een normale julitemperatuur was. Statistisch is zo'n grote afwijking eigenlijk onmogelijk. Maar de praktijk trekt zich daar niets van aan.
https://www.nu.nl/klimaat(...)dt-nog-extremer.html
Ik ben in het zuiden maar het is hier ook wisselvallig en niet heet nuquote:Op woensdag 26 juli 2023 21:54 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
Ik ga naar het zuiden om de warmte op te zoeken
Zoiets heet dus een cyclusquote:Op woensdag 26 juli 2023 22:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De kans op horrorwinters binnenkort is inderdaad 95%, aldus Deense klimaatwetenschappers. De reden hiervoor is klimaatverandering.
NWS / Horrorwinters op komst? Golfstroom kan binnen 2 jaar stilvallen
Ja hoor, na een brand is de grond juist heel vruchtbaar. In Azië verbranden ze na een oogst juist de grond om het vruchtbaarder te makenquote:Op woensdag 26 juli 2023 22:29 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
Daar zit ook wel wat in dat per ongeluk is gebeurd.
Toch blijft het zonde van de natuur, Zal het na de brand zich snel herstellen?
Geen prettig weer dus als ik het goed begrijp?quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ben in het zuiden maar het is hier ook wisselvallig en niet heet nu
Daar aan toevoegend, vulkanische grond is super vruchtbaar.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:29 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
Daar zit ook wel wat in dat per ongeluk is gebeurd.
Toch blijft het zonde van de natuur, Zal het na de brand zich snel herstellen?
Dat betekent niet een daling van warmte op de planeet. Slechts dat we het hier kouder zouden krijgen in de winters, gezien het transport van warmte via de oceaan naar ons toe dan stil valt... wat precies de reden is dat we het hier warmer hebben dan, zeg, het oosten van Newfoundland in Canada.quote:
Oh, dan word het wel heel erg naar het zuiden dan?quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klimaat veranderd altijd sinds dat deze planeet bestaat. In hoe verre dat veroorzaakt word door de mens weet ik niet. De zon schijnt er wel veel invloed op te hebbenquote:
Nee, dat klopt.. Maar door kouder weer hier komt de golfstroom langzaam weer op gang en tadaa, we gaan weer door als duizenden jaren geleden. Het zal altijd een cyclus blijven en onze uitstoot als mens zal er echt niet heel veel verandering in bijdragen. En over 100 jaar of meer zou ik je heel graag zeggen willen "told you so" maar dan zijn wij er niet meer.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat betekent niet een daling van warmte op de planeet. Slechts dat we het hier kouder zouden krijgen in de winters, gezien het transport van warmte via de oceaan naar ons toe dan stil valt... wat precies de reden is dat we het hier warmer hebben dan, zeg, het oosten van Newfoundland in Canada.
De zon hoeft maar iets uit zijn baan te schieten en we merken er niks meer vanquote:Op woensdag 26 juli 2023 22:44 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
Klimaat veranderd altijd sinds dat deze planeet bestaat. In hoe verre dat veroorzaakt word door de mens weet ik niet. De zon schijnt er wel veel invloed op te hebben
Ja, Zuid Nederland zekerquote:Op woensdag 26 juli 2023 22:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar niet met meer dan 1 graad per eeuw.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:44 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
Klimaat veranderd altijd sinds dat deze planeet bestaat.
Frankrijk.quote:
Ik woon in Zuid Spanje en heb nog nooit zo'n hete zomer gehad.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Frankrijk.
Nu wel een redelijke dag, maar kijk maar op de kaart, het is niet overal mooi. Wisselvallig.
In Italië ook weer normale temperaturen.
Je hoort zoiets nooit in de nieuws berichten.
Zelfde als de extreme droogte in Nl. Eerst 20 doemberichten. Is het opgelost-niks.
Het is wel vaker meer dan 1 graad per eeuw verandert, en dat leidde tot massaal uisterven, zelfs enkele tienden van graden per eeuw voor honderden jaren leidt tot veel uitsterven. En een paar honderd jaar is een minimale tijdspanne op geologische en evolutionaire schaal.quote:Op donderdag 27 juli 2023 01:42 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maar niet met meer dan 1 graad per eeuw.
Dan wordt het nieuws ook wel erg lang, als naast extreem weer ook normaal weer wereldwijd gemeld moet worden.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:26 schreef Lospedrosa het volgende:
In Italië ook weer normale temperaturen.
Je hoort zoiets nooit in de nieuws berichten.
Is ook een beetje de definitie van "nieuws."quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:24 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dan wordt het nieuws ook wel erg lang, als naast extreem weer ook normaal weer wereldwijd gemeld moet worden.
je begrijpt dat de aarde langer bestaat dan jij?quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:31 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik woon in Zuid Spanje en heb nog nooit zo'n hete zomer gehad.
Weet je dat wel zeker knul?quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:31 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
je begrijpt dat de aarde langer bestaat dan jij?
Zuid Spanje blijft fucking heet ja. Griekenland ook.quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:31 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik woon in Zuid Spanje en heb nog nooit zo'n hete zomer gehad.
Maar dat is dan toch gewoon de bedoeling, dat uitsterven zorgt voor balans terug. Mensen hebben de eigenschap de aarde om te roeren. Zodat fossiel de CO2 in de lucht aanvult.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het is wel vaker meer dan 1 graad per eeuw verandert, en dat leidde tot massaal uisterven, zelfs enkele tienden van graden per eeuw voor honderden jaren leidt tot veel uitsterven. En een paar honderd jaar is een minimale tijdspanne op geologische en evolutionaire schaal.
Kleine moeite als je 20 keer hebt gemeld dat bv NL te droog is en allerlei problemen ontstaan.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:24 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dan wordt het nieuws ook wel erg lang, als naast extreem weer ook normaal weer wereldwijd gemeld moet worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |