quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:56 schreef stropdaz het volgende:
Maar kort en krachtig, wat gebeurd er als het kabinet valt?
Ik dacht dat er dan nieuwe verkiezingen kwamen en nieuw kabinet werd samengesteld.
Vrouw zegt: "nee stropdaz, dat blijft allemaal hetzelfde alleen zijn ze dan niet meer de bestuurders (maar demissionair)
Precies. Verkiezingen over het asielvraagstuk (waar de regering eigenlijk maar weinig speelruimte heeft), wat tot veel rechtse zetels gaat leiden. En vervolgens in volle vaart verder met de afbraak van de verzorgingsstaat, naar Angelsaksische niveaus.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:21 schreef Scorpie het volgende:
Rutte gaat hem laten vallen, gaat op de anti-immigratie toer en wordt de grote overwinnaar voor de volgende verkiezingen.
valt wel mee voor hen dus?quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:05 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
https://www.parlement.com/id/vhnnmt7j3lxp/demissionair_kabinet
Tuurlijk gaat ie dit doen, echter zijn veel kiezers hem echt wel spuugzat. Alleen de vaste VVD-kiezer blijft hem trouw. Helaas is dat niet een geringe groep.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:02 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Precies. Verkiezingen over het asielvraagstuk (waar de regering eigenlijk maar weinig speelruimte heeft), wat tot veel rechtse zetels gaat leiden. En vervolgens in volle vaart verder met de afbraak van de verzorgingsstaat, naar Angelsaksische niveaus.
Wat valt mee?quote:
Er komen nieuwe verkiezingen binnen 3 maanden.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:09 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Als het valt voor rutte, kaag, wobke, enzovoorts
komen niet gelijk nieuwe verkiezingen etc?
Ik denk wat later, want niemand kijkt er naar uit om in de zomer campagne te voerenquote:Op donderdag 6 juli 2023 18:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Er komen nieuwe verkiezingen binnen 3 maanden.
Lekker flyers uitdelen op het strandquote:Op donderdag 6 juli 2023 18:23 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Ik denk wat later, want niemand kijkt er naar uit om in de zomer campagne te voeren
Nee, er komen mogelijknieuwe verkiezingen binnen 3 maanden na het ontbindingsbesluit maar er is daartoe geen verplichting, het is mogelijk om zonder verkiezingen een nieuwe regering te vormen vziw.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Er komen nieuwe verkiezingen binnen 3 maanden.
Ja. Theoretisch kan dat.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, er komen mogelijknieuwe verkiezingen binnen 3 maanden na het ontbindingsbesluit maar er is daartoe geen verplichting, het is mogelijk om zonder verkiezingen een nieuwe regering te vormen vziw.
Ik verwacht het niet maar het kan.
Een slimme tactische zet. Hiermee gaat hij de verkiezingen winnen. Vervolgens krijgen we een rechts conservatieve coalitie die nog strengere asielmaatregelen zullen invoeren dan er nu op tafel ligt. CU/D66 hebben hun hand overspeeld.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:21 schreef Scorpie het volgende:
Rutte gaat hem laten vallen, gaat op de anti-immigratie toer en wordt de grote overwinnaar voor de volgende verkiezingen.
Dan valt die optie alvast af.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:31 schreef Haags het volgende:
Haagse insider is er op twitter in ieder geval heilig van overtuigd dat het vanavond gaat vallen.
Zou dat niet juist de meest waarschijnlijke optie zijn als het valt? D66, CDA zitten echt niet te wachten op verkiezingen. D66 en CU willen ws ook wel vooruit met klimaat en stikstof bv. Dingen die bij een nieuw kabinet zoals de vlag nu hangt niet heel vanzelfsprekend zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, er komen mogelijknieuwe verkiezingen binnen 3 maanden na het ontbindingsbesluit maar er is daartoe geen verplichting, het is mogelijk om zonder verkiezingen een nieuwe regering te vormen vziw.
Ik verwacht het niet maar het kan.
Hoe betrouwbaar is die/hoe vaak heeft hij het goed?quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:31 schreef Haags het volgende:
Haagse insider is er op twitter in ieder geval heilig van overtuigd dat het vanavond gaat vallen.
Hij doelt op zichzelfquote:Op donderdag 6 juli 2023 18:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hoe betrouwbaar is die/hoe vaak heeft hij het goed?
Tuurlijk , Rutte gaat verder met BBB, klaar met dat gezeikquote:Op donderdag 6 juli 2023 18:31 schreef Haags het volgende:
Wisselend. Hij lijkt dicht bij het vuur te zitten maar hij is niet altijd even objectief, soms lijkt het ook wat wensdenken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hoe betrouwbaar is die/hoe vaak heeft hij het goed?
Megastallen voor mensenquote:Op donderdag 6 juli 2023 18:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tuurlijk , Rutte gaat verder met BBB, klaar met dat gezeik
andere minister van wonen van de BBB
Ik heb mijn twijfels of die oude CDA'er die ooit achter dat account zat en ook serieuze ingangen had/heeft. Er nog steeds achter zit. Als dat zo is dan zijn zn bronnen in ieder geval behoorlijk minder geworden.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wisselend. Hij lijkt dicht bij het vuur te zitten maar hij is niet altijd even objectief, soms lijkt het ook wat wensdenken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |