Geen bewijs wie er achter het stuur zat en of er überhaupt gefilmd is. Gewoon laten voorkomen dus. En door.quote:
Het maakt helemaal niet uit of er gefilmd is. Het gaat om bestuurders die een telefoon in hun hand hadden.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Geen bewijs wie er achter het stuur zat en of er überhaupt gefilmd is. Gewoon laten voorkomen dus. En door.
Beter lezen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 18:47 schreef suijkerbuijk het volgende:
Beter lezen.
Ik zeg duidelijk er bij als er gefilmd word door een anderen en niet de bestuurder.
Zie mijn eerste reactie.
Kortom: er gaat helemaal niks de prullenbak in. Er komt gewoon een boete binnen voor het vasthouden van de telefoon tijdens het rijden.quote:ECHT - Twintig automobilisten, die woensdagavond met hun smartphone een ernstig ongeval filmden of fotografeerden op de A2 bij het Limburgse Echt, zijn flink de pineut.
Ja, zo werkt het ook met alle flitsboetes namelijk. Niet bewezen wie er achter het stuur zat, dus die vervallen dan gewoon.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:46 schreef Nober het volgende:
Geen bewijs wie er achter het stuur zat en of er überhaupt gefilmd is. Gewoon laten voorkomen dus. En door.
Eh, je begrijpt hoe het boetesysteem werkt?quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Heerlijk deze confronterende politieagent. Blijf altijd wel een beetje bangig als ik een duitser op zo'n wijze hoor schreeuwen. Maar in dit geval terecht.quote:
Tenzij je stilstaat.quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar niet als je bestuurder bent van een auto en een telefoon vasthoudt om te filmen.
Wel als er geen mogelijkheid is tot staandehouden. Waar hier sprake van is.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:50 schreef Chinless het volgende:
[..]
Voor dergelijke boete moet je staande gehouden worden 😂… puur wat kentekens noteren is niet voldoende en houdt geen stand.
Vorig jaar in mei was ik een van de hulpverleners bij een reanimatie. Ook zo veel omstanders erbij die gewoon stopten met hun dagelijkse gang van zaken en stonden te kijken. Lag ondertussen die arme vrouw met een ontbloot bovenlichaam in haar eigen ontlasting, AED plakkers op haar borst…quote:Op maandag 10 juli 2023 09:43 schreef Toine51 het volgende:
Mijn collega was op vakantie en vertelde dat er iemand werd gereanimeerd en daar waren ook volidioten bij die dat filmden..
Echt, sommige mensen..
Dat heeft niks met dit soort filmpjes te maken. Voegt echt totaal niks toe aangezien de hulpdiensten er gewoon al bij staan.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:22 schreef phpmystyle het volgende:
Wat gek is is dat soms die amateursfilmpjes wel weer belangrijk zijn voor onderzoek. Wat wil men nu?
Was het een ongeluk in je eigen tuin?quote:Op maandag 10 juli 2023 09:35 schreef stropdaz het volgende:
Mijn ongeluk is door één iemand heel uitgebreid gefilmd. Je zag mij toen herkenbaar in beeld. Ingezoomd en wel.
Via advocaat toen aangifte gedaan. Dat heeft justitie destijds hoog opgepakt. Hij zei dat hij een 112-vlogger was.
Bewijsmateriaal stond nog op zijn gsm of hebben ze kunnen terug halen.
Misschien zijn de regels anders in België?quote:Op maandag 10 juli 2023 11:50 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Was het een ongeluk in je eigen tuin?
Anders ben ik wel benieuwd op basis waarvan justitie dat dan zo hoog heeft opgepakt.
Even los van het feit dat het gewoon heel vervelend is mag er op de openbare weg gefilmd worden. Als hij dat gewoon op locatie heeft gedaan dan is daar niks strafbaars aan.
Boete is niet genoeg. Ze moeten levenslang in de schulden terecht komen. Zodanig dat het krijgen van kinderen en/of het opvoeden van je huidige kinderen onmogelijk wordt. Zodat die kinderen bij jeugdzorg terecht komen, en de ouders in kwestie kapot gaan.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:22 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
Vorig jaar in mei was ik een van de hulpverleners bij een reanimatie. Ook zo veel omstanders erbij die gewoon stopten met hun dagelijkse gang van zaken en stonden te kijken. Lag ondertussen die arme vrouw met een ontbloot bovenlichaam in haar eigen ontlasting, AED plakkers op haar borst…
Mensen kennen geen schaamte.
Zou eigenlijk een wet voor moeten komen om dit soort taferelen te ontmoedigen. Hoor je er niet bij? Wegwezen anders krijg je een boete.
Het fenomeen kijkersfile blijft gek.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Volgens mij kan je het aantal files in NL met 30-40% doen afnemen als je de middenberm afschermt, zodat er nooit te zien is wat er op de andere kant aan de hand is. Lijkt me een zeer hoge return on investment.
Filmpjes van een ongeluk dat al is gebeurd voordat je er was? Filmpjes van een ongeluk waar de politie al bij aanwezig is?quote:Op maandag 10 juli 2023 09:22 schreef phpmystyle het volgende:
Wat gek is is dat soms die amateursfilmpjes wel weer belangrijk zijn voor onderzoek. Wat wil men nu?
Normaal gesproken mag je gewoon filmen in de openbare ruimte, maar het blijft een belangenafweging. Ik mag beelden maken van een drukke winkelstraat, waarbij allerlei mensen in beeld komen die daar toevallig lopen. Het idee is dan dat die mensen zich vrijwillig in het openbaar begeven, terwijl ze weten dat ze gezien en mogelijk ook vastgelegd zullen worden. Het wordt anders als ik me specifiek op jou richt en allerlei foto's van jou ga maken, terwijl je daar niet van gediend bent.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:50 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Was het een ongeluk in je eigen tuin?
Anders ben ik wel benieuwd op basis waarvan justitie dat dan zo hoog heeft opgepakt.
Even los van het feit dat het gewoon heel vervelend is mag er op de openbare weg gefilmd worden. Als hij dat gewoon op locatie heeft gedaan dan is daar niks strafbaars aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |