abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209795687
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 12:01 schreef Politicoloog het volgende:
[ twitter ]
Dat zou ik ook zeggen als ik het Franse parlement zou zijn ;) Wat valt er dan precies onder "buitenlanders"en wat onder "Fransen?" Maar jah, daar gaan ze toch waarschijnlijk vanzelf wel achter komen. Want ik denk dat Frankrijk op deze manier ook heel populair wordt om naartoe te vluchten. Je mag het halve land afbreken, gebeurt niks. ;)

Alleen niet gaan joyriden. :N

Oh -----> "Duitsland en Frankrijk vangen samen bijna 47% van de asielzoekers die asiel aanvragen in Europa op."

Het is al heel populair.

[ Bericht 5% gewijzigd door tesssssssss op 07-07-2023 12:24:27 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209796081
quote:
"Ze dreigen mijn keel over te snijden en mijn kinderen te vermoorden": de hel van man met zelfde naam als agent die Nahel doodschoot

Zijn leven veranderde van de ene op de andere dag. Op 27 juni, na de dood van Nahel, postte een internetgebruiker informatie over de identiteit van de politieagent die het fatale schot had gelost. 500 km verderop in de Franse Dordogne zag een inwoner, de naamgenoot van Florian M., plots een stroom van haatberichten op sociale netwerken zijn richting uitkomen. Van de hemel recht naar de hel.

De man heeft al tientallen dreigementen ontvangen. “Ze dreigen ermee me neer te schieten, mijn keel over te snijden en onze kinderen te vermoorden. Het is ultragewelddadig en beangstigend”, vertelt de man aan het Franse dagblad ‘Sud Ouest’. De familievader besloot de volgende dag een klacht in te dienen.

Er werd meteen een onderzoek gestart om de daders te vinden. Zij riskeren twee jaar gevangenisstraf en een boete van 30.000 euro. De 20-jarige internetgebruiker die initieel de identiteit van de politieagent onthulde en aanzette tot haat, werd al veroordeeld tot achttien maanden gevangenisstraf, waarvan twaalf maanden voorwaardelijk.

Maar voor de onfortuinlijke man uit de Dordogne is het al te laat. Zijn huis wordt gesurveilleerd en de pauzeknop van zijn sociale media is noodgedwongen ingedrukt. De calvarie van de man en zijn gezin is nog niet ten einde.

“De eerste dagen ging het helemaal niet goed. Ik heb drie nachten niet geslapen”, vertelt zijn echtgenote aan ‘Sud Ouest’. “Ik weet niet hoe het met de vrouw van de echte politieagent gesteld is, maar ik vraag me af hoe ze het hoofd boven water kan houden”, zegt ze. “Ondertussen hebben sommige mensen zich ingebeeld dat de agent niet in hechtenis zit, maar verborgen zit in de Dordogne. Het is allemaal onwerkelijk.”

In afwachting van een proces wil de naamgenoot uit de Dordogne dat de belaging stopt en dat men hem met rust laat. “Dit is meedogenloos. Het is domheid. Je moet mensen die dit doen, uitleggen dat het compleet zinloos is.”
:N
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 7 juli 2023 @ 12:53:19 #53
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209796097
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 12:01 schreef Politicoloog het volgende:
[ twitter ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209796101
quote:
“Du jamais vu”: na zware rellen in Frankrijk spreken rechtbanken strenge straffen uit

Na de extreme golf van geweld, brandstichtingen en plunderingen in Franse steden hebben rechtbanken de eerste veroordelingen uitgesproken. De Franse minister van Justitie, Éric Dupond-Moretti, had het gerecht in een rondzendbrief om een “snelle en krachtdadige” reactie gevraagd en daar lijken de rechtbanken gehoor aan te geven.

Bij de rellen zijn volgens officiële cijfers bijna 3.500 mensen opgepakt, van wie er inmiddels circa 375 voor de snelrechter zijn verschenen en berecht. Sinds donderdag hebben onder meer de rechtbanken van Marseille, Créteil, Bobigny, Nanterre en Grenoble al geoordeeld over mensen die verdacht worden van betrokkenheid bij de rellen.

Veelal zeggen de verdachten dat ze er spijt van hebben, velen zeggen dat ze niet begrijpen waarom ze deden wat ze deden. Ondanks de jonge leeftijd van de verdachten en het feit dat ze nog geen strafblad hadden, hebben sommigen toch een celstraf gekregen, meldt ‘BFMTV’.

In Nanterre verscheen Aymeric C. afgelopen donderdag voor de rechtbank. Hij is een twintiger en staat terecht omdat hij de naam en woonplaats van de politieagent die de 17-jarige Nahel doodschoot, heeft bekendgemaakt in een bericht op Snapchat. Aymeric C. werd veroordeeld tot 18 maanden gevangenisstraf, waarvan 12 voorwaardelijk.

Sana (18) die een opleiding volgt, werd veroordeeld tot vier maanden gevangenisstraf voor een poging tot plundering van een winkel in Marseille. Een andere man kreeg 10 maanden celstraf nadat hij - als recidivist - werd betrapt met een blikje Red Bull in zijn hand toen hij een winkel verliet die leeggeroofd was. In Montpellier kreeg een man drie maanden gevangenisstraf voor hetzelfde vergrijp.

Bij de rechtbank van Bobigny stonden zaterdag tien verdachten terecht in vijf zaken met betrekking tot stedelijk geweld. Van de tien werden er acht onmiddellijk na de zitting opgesloten om de straffen uit te zitten die ze net hadden gekregen.

“Er is sprake van een inbreuk op de collectieve openbare veiligheid en er is een krachtig strafrechtelijk antwoord nodig, met straffen om een voorbeeld te stellen”, stelde een magistraat van het parket van Marseille.

“Gemanipuleerd”
Volgens de advocaten van de verdediging wordt “het rechtssysteem volledig gemanipuleerd” door politici. “Sinds de rondzendbrief van 30 juni is de aanpak drastisch veranderd”, zei advocate Camille Vannier. Ze betreurde dat “zeer jonge verdachten die voor het eerst voor de rechtbank verschijnen” door de rechtbanken als “relschoppers” worden bestempeld.

“Ik heb nog nooit eerder zoiets gezien voor zulke kleine vergrijpen”, benadrukte Vannier. Wat me het meest zorgen baart, is dat “de rechters blindelings de vorderingen van het openbaar ministerie volgen, en dat is zeer verontrustend voor wat betreft de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht”, besloot de advocate.
Spijt hebben ze allemaal zodra ze betrapt worden, en zodra ze buitenstaan met een lachwekkend strafje lachen ze zich de ballen uit de broek.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_209796250
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 10:08 schreef Tekaschi het volgende:
Toch wel apart hoe de media die Nahel wegzette als een rustige lieve jongen wat achteraf een waslijst aan misdaden op zijn naam blijkt te hebben en die agent als een racistische radicaal die achteraf dan weer een uitzonderlijke staat van dienst heeft.
Ik heb dat niet op die manier in de media gezien. Heb je een linkje naar een voorbeeld?
pi_209796279
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 09:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Uitzonderlijke staat van dienst, wordt zomaar even afgeschreven door Macron.... Wat een lul is dat toch ook.
Ja, 'zomaar even'. Nadat-ie een minderjarige doodschoot en loog over de toedracht.
pi_209796307
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 12:51 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
:N
En dit is dus waarom het publiceren van namen van verdachten een heel slecht idee is.
  vrijdag 7 juli 2023 @ 13:11:29 #58
459912 FlippingCoin
pi_209796320
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:07 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, 'zomaar even'. Nadat-ie een minderjarige doodschoot en loog over de toedracht.
Hij schoot een crimineel dood om zijn collega te redden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_209796332
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Hij schoot een crimineel dood om zijn collega te redden.
Ja, dat bleek dus gelogen.
  vrijdag 7 juli 2023 @ 13:12:35 #60
459912 FlippingCoin
pi_209796335
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:12 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, dat bleek dus gelogen.
Uh nee? :?
pi_209796346
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Uh nee? :?
Uh ja. De collega was helemaal niet in gevaar. Dat blijkt uit het filmpje en ook uit de verklaring van die collega.
  vrijdag 7 juli 2023 @ 13:13:58 #62
459912 FlippingCoin
pi_209796355
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:13 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Uh ja. De collega was helemaal niet in gevaar. Dat blijkt uit het filmpje en ook uit de verklaring van die collega.
Hij hing met zijn arm in een auto waarvan de criminele bestuurder zonder rijbewijs niet wilde luisteren om te stoppen, dat is levensgevaarlijk...
pi_209796370
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Hij hing met zijn arm in een auto waarvan de criminele bestuurder zonder rijbewijs niet wilde luisteren om te stoppen, dat is levensgevaarlijk...
:')

Tuurlijk joh.
  vrijdag 7 juli 2023 @ 13:17:17 #64
459912 FlippingCoin
pi_209796391
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
:')

Tuurlijk joh.
Dat zijn de feiten zoals ze nu bekend zijn.
pi_209796395
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat maakt executie door de agent meer dan terecht ja. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209796401
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat zijn de feiten zoals ze nu bekend zijn.
Nee, dat is jouw (ridicule) invulling. De beelden en verklaringen ondersteunen jouw verhaal niet.
  vrijdag 7 juli 2023 @ 13:19:35 #67
459912 FlippingCoin
pi_209796420
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Tja dat is wat je uitlokt bij herhaaldelijk niet luisteren in zo'n situatie.
pi_209796430
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Tja dat is wat je uitlokt bij herhaaldelijk niet luisteren in zo'n situatie.
Niet echt nee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 7 juli 2023 @ 13:20:25 #69
459912 FlippingCoin
pi_209796433
Maar ik begrijp dat ik hier met saint floyd adepten heb te doen.

vrijdag 7 juli 2023 @ 13:21:20 #70
459912 FlippingCoin
pi_209796443
Dat die agent binnen enkele dagen letterlijke miljoenen euro's gedoneerd krijgt zegt wel afdoende denk ik. :Y)
pi_209796446
Mooi dat de criminele vader zich ook heeft gemeld.
pi_209796461
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nog even het woord "executie" er bij voor een stukje extra dramatisering.
pi_209796558
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:18 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, dat is jouw (ridicule) invulling. De beelden en verklaringen ondersteunen jouw verhaal niet.
Er staat in dit topic een artikel over wat er gebeurd is.
pi_209796565
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:21 schreef Nober het volgende:
Mooi dat de criminele vader zich ook heeft gemeld.
Ja, die ziet de schadevergoeding al binnen komen.

Hoeveel was dat ook alweer bij George Floyd? 27 miljoen, daar zou ik ook wel voor uit bed komen. ;)
pi_209796627
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:21 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat die agent binnen enkele dagen letterlijke miljoenen euro's gedoneerd krijgt zegt wel afdoende denk ik. :Y)
Da GoFundMe loopt nog gewoon dat was niet tegen de wet. Dat is nu ¤1.635.950
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')