abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juli 2023 @ 13:15:02 #41
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  dinsdag 11 juli 2023 @ 13:23:34 #42
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209851341
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 11:19 schreef Knipoogje het volgende:
Oceaantemperaturen ook op recordhoogte:

[ afbeelding ]
Niks aan de hand jho
  dinsdag 11 juli 2023 @ 13:44:59 #43
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209851708
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 10:55 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
De records stapelen zich op ja. In Canada op de poolcirkel tikte de temperatuur de 39 graden aan.
Je bedoelt dat er vanwege klimaatstress en eco-angst nu een obsessieve aandacht is voor allerlei records. Je kunt dit vergelijken met iemand die hypochondrie heeft, die voelt ook de hele tijd wel ergens iets in zijn of haar lichaam.

Het klinkt bijvoorbeeld enorm schokkend, oh jee, 39 graden bij de poolcirkel. Maar er zijn gewoon hele noordelijke gebieden in landen als Canada en Rusland, waar het enorm koud kan worden in de winter en enorm heet in de zomer. Vroeger werd dit als het normale klimaat gezien, nu resulteert het in snikken en beven bij sommigen, omdat men denkt dat dit nooit eerder zo was en allemaal het resultaat is van klimaatverandering.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 11:32 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Niks aan de hand joh

;(
Nou ja, dit ligt er natuurlijk helemaal aan wat je daar precies mee bedoelt. Dat de aarde opwarmt door menselijk handelen staat al vast. Dus dan is de vraag eigenlijk vooral wat we met dit soort gegevens moeten. En dat is eigenlijk niet veel. Want dat deze schatting stelt dat het oceaanoppervlakte op globaal niveau in vergelijking met de laatste twintig jaar deze zomer toevallig iets warmer zou zijn, is niet zo relevant. Helemaal wetende dat we momenteel met een El Niño te maken hebben.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 11 juli 2023 @ 13:46:38 #44
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_209851735
Gewoon kut weer dit weekend
graag op anoniem
pi_209851778
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 13:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bedoelt dat er vanwege klimaatstress en eco-angst nu een obsessieve aandacht is voor allerlei records.
Je bedoelt de records die zich steeds vaker en sneller opvolgen waardoor gemiddeldes stijgen en de opwarming van de aarde in de laatste pak 'm beet 75-100 jaar onomstotelijk gelinkt kan worden aan de groei van de bevolking op aarde die van 1,6 naar 8 miljard ging in 120 jaar tijd?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209851873
Mensen die nog steeds beweren dat 39 graden op de poolcirkel heel normaal is en dat het feit dat het oppervlakte ijs op de noordpool steeds kleiner word niks betekent verder |:(
  dinsdag 11 juli 2023 @ 14:01:07 #47
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209851939
twitter

Ook in Antarctica bijzonder weinig ijs
pi_209851964
Veel te koud hier.

Kan mij nog zomers herinneren met twee weken +30 graden _O_
pi_209852014
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Mensen die nog steeds beweren dat 39 graden op de poolcirkel heel normaal is en dat het feit dat het oppervlakte ijs op de noordpool steeds kleiner word niks betekent verder |:(
We lezen het iet hierboven van ons conservatieve orakel genaamd Howard het is en blijft allemaal toeval... :')

Ook toeval dat permafrost gebieden ontdooien en hierdoor gebouwen en infrastructuur in deze gebieden verzakt.

Verder moeten we niet zeuren en lekker blijven dansen op de vulkaan. :+
  dinsdag 11 juli 2023 @ 14:15:19 #50
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209852089
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat heeft niemand hier gezegd. Er is slechts aangegeven dat er hele noordelijke gebieden in landen als Canada en Rusland zijn, waar het enorm koud kan worden in de winter en enorm heet in de zomer. Dat jij dit vervolgens een draai moet geven naar '39 graden is heel normaal op de poolcirkel' zegt misschien ook wel genoeg.

39 graden zal een uitschieter zijn. Maar is dit reden tot paniek? Nee hoor. Helemaal dus wetende dat temperaturen tot hoog in de dertig graden tijdens voor sommige noordelijk gelegen gebieden niet uitzonderlijk zijn in de zomer.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je bedoelt de records die zich steeds vaker en sneller opvolgen waardoor gemiddeldes stijgen en de opwarming van de aarde in de laatste pak 'm beet 75-100 jaar onomstotelijk gelinkt kan worden aan de groei van de bevolking op aarde die van 1,6 naar 8 miljard ging in 120 jaar tijd?
Als je je obsessief met dit soort dingen gaat bezighouden zul je ook zonder enige twijfel meer afwijkingen van de norm gaan vinden. Dat is met alles zo. Tel daar de opwarming van de aarde bij op en dat geeft al sowieso net wat meer afwijkingen in vergelijking met bijvoorbeeld een (halve) eeuw geleden. Daarom wordt er op grote schaal ook van alles gedaan om de effecten van klimaatverandering waar mogelijk te beperken.

Wat heeft het dan voor zin om in de tussentijd constant een paniekaanval te krijgen bij elke afwijking die gevonden wordt? Dagelijks zullen er wel afwijkingen worden gevonden. Wellicht is de temperatuur hier normaal vandaag, maar is het ergens in Botswana, Spanje of Peru een afwijkende warme of koude dag voor de tijd van het jaar, waar dit overmorgen dit weer vice-versa is. En nu?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209852116
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heeft niemand hier gezegd. Er is slechts aangegeven dat er hele noordelijke gebieden in landen als Canada en Rusland zijn, waar het enorm koud kan worden in de winter en enorm heet in de zomer. Dat jij dit vervolgens een draai moet geven naar '39 graden is heel normaal op de poolcirkel' zegt misschien ook wel genoeg.

39 graden zal een uitschieter zijn. Maar is dit reden tot paniek? Nee hoor. Helemaal dus wetende dat temperaturen tot hoog in de dertig graden tijdens voor sommige noordelijk gelegen gebieden niet uitzonderlijk zijn in de zomer.
[..]
Als je je obsessief met dit soort dingen gaat bezighouden zul je ook zonder enige twijfel meer afwijkingen van de norm gaan vinden. Dat is met alles zo. Tel daar de opwarming van de aarde bij op en dat geeft al sowieso net wat meer afwijkingen in vergelijking met bijvoorbeeld een (halve) eeuw geleden. Daarom wordt er op grote schaal ook van alles gedaan om de effecten van klimaatverandering waar mogelijk te beperken.

Wat heeft het dan voor zin om in de tussentijd constant een paniekaanval te krijgen bij elke afwijking die gevonden wordt? Dagelijks zullen er wel afwijkingen worden gevonden. Wellicht is de temperatuur hier normaal vandaag, maar is het ergens in Botswana, Spanje of Peru een afwijkende warme of koude dag voor de tijd van het jaar, waar dit overmorgen dit weer vice-versa is. En nu?
Je hebt helemaal gelijk, er is maar weinig aan de hand. Al die experts en al die documentaries laten allemaal dingen zien omdat ze hysterisch zijn; al die beelden en grafieken zijn fake. Vroeger was het immers ook wel eens wat warmer.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 14:28:02 #52
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209852287
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk, er is maar weinig aan de hand. Al die experts en al die documentaries laten allemaal dingen zien omdat ze hysterisch zijn; al die beelden en grafieken zijn fake. Vroeger was het immers ook wel eens wat warmer.
Nee, ook dit heb ik niet gezegd. Het valt wel op een normale reactie lijkt niet te kunnen. Ook hier zien we weer een terugkerende trend bij klimaathysterie, het uit het verband rukken van daadwerkelijke argumenten en deze bewust afschilderen als het eigenlijk ontkennen van klimaatverandering in zijn totaliteit, zodat de reactie kan worden bespot en genegeerd.

Maar blijf vooral zo bezig, enkel in een echokamer zitten met mede klimaatorthodoxen en al het dissent, kritische vragen en opmerkingen maar negeren en ridiculiseren. Alleen zij die voor de volle 100% mee willen gaan in de leer, met al diens dogma's kunnen serieus worden genomen.

Ik zou mij achter de oren krabben waarom dit soort tactieken nodig zijn als je daadwerkelijk zo zeker van je zaak bent.
pi_209852384
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, ook dit heb ik niet gezegd. Het valt wel op een normale reactie lijkt niet te kunnen. Ook hier zien we weer een terugkerende trend bij klimaathysterie, het uit het verband rukken van daadwerkelijke argumenten en deze bewust afschilderen als het eigenlijk ontkennen van klimaatverandering in zijn totaliteit, zodat de reactie kan worden bespot en genegeerd.

Maar blijf vooral zo bezig, enkel in een echokamer zitten met mede klimaatorthodoxen en al het dissent, kritische vragen en opmerkingen maar negeren en ridiculiseren. Alleen zij die voor de volle 100% mee willen gaan in de leer, met al diens dogma's kunnen serieus worden genomen.

Ik zou mij achter de oren krabben waarom dit soort tactieken nodig zijn als je daadwerkelijk zo zeker van je zaak bent.
De ironie :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209852509
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ik baseer me tenminste op de feiten. We horen vanuit vrijwel alle kanten dat er steeds meer bewijs is van klimaatverandering. Ja, dan kan ik enkel lachen om figuren als jij die de kop in het zand steken en maar wat roepen. Waarbij het keer op keer voornamelijk neer komt op: ''ja, maar vroeger was het ook wel eens warmer hoor, dus is heel normaal!''.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
De ironie :')
En dit ja :D

Over hysterische mensen gesproken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2023 14:46:31 ]
pi_209852559
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Waarom maak je zijn normale reactie belachelijk?
pi_209852590
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

We horen vanuit vrijwel alle kanten dat er steeds meer bewijs is van klimaatverandering. Ja, dan kan ik enkel lachen om figuren als jij die de kop in het zand steken en maar wat roepen. Waarbij het keer op keer voornamelijk neer komt op: ''ja, maar vroeger was het ook wel eens warmer hoor, dus is heel normaal!''.
Nu suggereer je alsof hij klimaatverandering ontkent. Terwijl ik in zijn reactie ondubbelzinnig lees dat hij het erkent:

Tel daar de opwarming van de aarde bij op

Het lijkt erop dat je geen discussie aandurft en hem alleen maar de mond wil snoeren. Waarom?
  dinsdag 11 juli 2023 @ 14:54:34 #57
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209852635
quote:

[..]
Ik baseer me tenminste op de feiten. We horen vanuit vrijwel alle kanten dat er steeds meer bewijs is van klimaatverandering. Ja, dan kan ik enkel lachen om figuren als jij die de kop in het zand steken en maar wat roepen. Waarbij het keer op keer voornamelijk neer komt op: ''ja, maar vroeger was het ook wel eens warmer hoor, dus is heel normaal!''.
[..]

heeft geen zin om klimaat opwarming te kontkennen, zelfs trump zegt het nu

Als het maar niet in hogere versnelling gaat zoals nu de plotse versnelling in zeewater en smelten van de polen
.
Dam ishet echt niet leuk meer
dan worden de ontkenners opeens de paniekzaaiers
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209852687
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nu suggereer je alsof hij klimaatverandering ontkent. Terwijl ik in zijn reactie ondubbelzinnig lees dat hij het erkent:

Tel daar de opwarming van de aarde bij op

Het lijkt erop dat je geen discussie aandurft en hem alleen maar de mond wil snoeren. Waarom?
Ik zou al zijn andere posts in deze reeks ook eens lezen. Hij zegt dat klimaat verandering bestaat, maar vervolgens gaat het hem enkel over het ontkennen er van _O- En dat de media (en iedereen die er in mee gaat) hysterisch is.

Hij mag typen wat hij wil hoor. Ik ben het er alleen niet mee eens. En ja, dan lach ik er om als iemand de feiten ontkent of ze af doet als hysterie. Discussies heb ik maar al te graag, maar dat is lastig als feiten ontkent worden en het voornamelijk neer komt op ''vroeger was het ook wel eens warm hoor''. Pagina na pagina.
pi_209852717
quote:

[..]
[..]

Er is bewijs of er is geen bewijs. Naarmate je het van meer kanten hoort betekent dat er meer propaganda is, niet meer bewijs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 15:04:18 #60
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209852821
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zou al zijn andere posts in deze reeks ook eens lezen. Hij zegt dat klimaat verandering bestaat, maar vervolgens gaat het hem enkel over het ontkennen er van _O- En dat de media (en iedereen die er in mee gaat) hysterisch is.

Hij mag typen wat hij wil hoor. Ik ben het er alleen niet mee eens. En ja, dan lach ik er om als iemand de feiten ontkent of ze af doet als hysterie. Discussies heb ik maar al te graag, maar dat is lastig als feiten ontkent worden en het voornamelijk neer komt op ''vroeger was het ook wel eens warm hoor''. Pagina na pagina.
Ook dit is niet waar, ik heb duidelijk uitgelegd wat het verschil is tussen het erkennen van klimaatverandering en het doorslaan in klimaathysterie. En inderdaad, veel media gaan mee in het laatste gezien de enorme aandacht die er tegenwoordig ligt op het onder de aandacht brengen van afwijkingen van de norm en het aanwakkeren van apocalyptische narratieven. Zo wordt er meer dan eens al niet meer gesproken over 'klimaatverandering', maar een 'klimaatcrisis'. Dit is enerzijds het resultaat van het feit dat zulke artikelen het natuurlijk beter doen en anderzijds het resultaat van ideologische homogeniteit binnen veel media.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 15:05:50 #61
323876 michaelmoore
pi_209852850
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 15:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ook dit is niet waar, ik heb duidelijk uitgelegd wat het verschil is tussen het erkennen van klimaatverandering en het doorslaan in klimaathysterie.
Dat kan er inderdaad wel van komen

als het gaat versnellen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209852903
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 15:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ook dit is niet waar, ik heb duidelijk uitgelegd wat het verschil is tussen het erkennen van klimaatverandering en het doorslaan in klimaathysterie. En inderdaad, veel media gaan mee in het laatste gezien de enorme aandacht die er tegenwoordig ligt op het onder de aandacht brengen van afwijkingen van de norm en het aanwakkeren van apocalyptische narratieven. Zo wordt er meer dan eens al niet meer gesproken over 'klimaatverandering', maar een 'klimaatcrisis'. Dit is enerzijds het resultaat van het feit dat zulke artikelen het natuurlijk beter doen en anderzijds het resultaat van ideologische homogeniteit binnen veel media.
Als er sprake is van klimaatverandering in jouw ogen, waarom stoor je je er dan zo aan als er ook maar iets over gezegd word? Waarom is het dan meteen hysterie? Ik heb je de normaalste artikelen af zien branden omdat ze hysterisch waren. Je wil de hysterie er ook wel een beetje in zien hoor.
pi_209853113
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 13:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bedoelt dat er vanwege klimaatstress en eco-angst nu een obsessieve aandacht is voor allerlei records. Je kunt dit vergelijken met iemand die hypochondrie heeft, die voelt ook de hele tijd wel ergens iets in zijn of haar lichaam.

Het klinkt bijvoorbeeld enorm schokkend, oh jee, 39 graden bij de poolcirkel. Maar er zijn gewoon hele noordelijke gebieden in landen als Canada en Rusland, waar het enorm koud kan worden in de winter en enorm heet in de zomer. Vroeger werd dit als het normale klimaat gezien, nu resulteert het in snikken en beven bij sommigen, omdat men denkt dat dit nooit eerder zo was en allemaal het resultaat is van klimaatverandering.
Wij hebben nogal vaak meningsverschillen over rechts/links woke/niet-woke etc, maar dat zijn zaken waar je echt over mening kan verschillen. choose your battles wisely. Het klimaat, records en rapporten van klimatologen is veel meer fact based. Records zijn records, dat was nooit het normale klimaat. Het resulteert in snikken en beven omdat de toekomst van miljarden mensen op het spel staat. We kunnen alleen maar hopen dat de technologische ontwikkelingen snel genoeg gaan om e.e.a. af te wenden, maar die miljoenen klimaatvluchtelingen gaan er gewoon komen (richting het zachtere klimaat in Noord-Europa).

Mijn tijd duurt het vast nog wel en geen kids, dus die hoeven zich ook niet druk te maken. Maar goed, bagatelliseren van klimaatopwarming is blijkbaar onlosmakelijk verbonden met anti-woke en conservatief rechts ofzo :{
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 11 juli 2023 @ 15:36:10 #64
323876 michaelmoore
pi_209853279
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 15:24 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Wij hebben nogal vaak meningsverschillen over rechts/links woke/niet-woke etc, maar dat zijn zaken waar je echt over mening kan verschillen. choose your battles wisely. Het klimaat, records en rapporten van klimatologen is veel meer fact based. Records zijn records, dat was nooit het normale klimaat. Het resulteert in snikken en beven omdat de toekomst van miljarden mensen op het spel staat. We kunnen alleen maar hopen dat de technologische ontwikkelingen snel genoeg gaan om e.e.a. af te wenden, maar die miljoenen klimaatvluchtelingen gaan er gewoon komen (richting het zachtere klimaat in Noord-Europa).

Mijn tijd duurt het vast nog wel en geen kids, dus die hoeven zich ook niet druk te maken. Maar goed, bagatelliseren van klimaatopwarming is blijkbaar onlosmakelijk verbonden met anti-woke en conservatief rechts ofzo :{
ik geef de wereld geen 50 jaar meer
pi_209853359
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 15:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik geef de wereld nog een paar miljard jaar. De aarde heeft wel meer overleefd en veel diersoorten zien komen en de meest op de huidige na ook zien gaan. :+
pi_209853395
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Je snapt er zo te lezen allemaal weinig van; globaal stijgt de gemiddelde temperatuur simpelweg. Dat gaat om data over lange periodes en niet zozeer om afwijkingen. Daarnaast geven die afwijkingen (zoals vandaag een hitterecord van 49 graden in zuidelijk Europa) juíst aan dat het weer extremer en extremer aan het worden is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209853778
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat de media aangaande dit onderwerp heel vaak dingen schrijft die zwaar over the top zijn om maar de aandacht te trekken lijkt mij niet echt iets wat ter discussie staat.

Ik weet ook maar al te goed dat gewoon normaal de discussie voeren met de feiten voldoende is om voor klimaatontkenner uitgemaakt te worden. Ook als je je gewoon baseert op het IPCC rapport. Wat ik altijd maar doe (ook al zit er wat bias in natuurlijk) om dat soort verwijten te voorkomen... of in ieder geval te verminderen.
pi_209853852
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 15:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De mensheid of de wereld?
Go hard or go home
pi_209853980
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 16:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat de media aangaande dit onderwerp heel vaak dingen schrijft die zwaar over the top zijn om maar de aandacht te trekken lijkt mij niet echt iets wat ter discussie staat.

Ik weet ook maar al te goed dat gewoon normaal de discussie voeren met de feiten voldoende is om voor klimaatontkenner uitgemaakt te worden. Ook als je je gewoon baseert op het IPCC rapport. Wat ik altijd maar doe (ook al zit er wat bias in natuurlijk) om dat soort verwijten te voorkomen... of in ieder geval te verminderen.
Als er een artikel geschreven zou worden waarin staat dat we binnen 20 jaar allemaal dood neer vallen en dat er geen diersoorten meer over blijven, dan is het overduidelijk hysterie ja. Maar ik snap niet zo goed waarom het ook hysterisch is als er een artikel langs komt waarin het gaat over verbroken records. Dat zijn gewoon feiten en nieuwswaardig. Als je dat al hysterisch vind, dan zoek je het ook wel op hoor.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 16:39:09 #70
323876 michaelmoore
pi_209853991
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 16:27 schreef Noek het volgende:

[..]
De mensheid of de wereld?
de mensheid , de aarde zal wel voorbestaan , overigens kun je in El Nido aan die grote rotsen uitslijtingen zien op
6 meter boven de zeespiegel gelijk een de huidige uitslijtingen

dat laat denken dat er al eerder een soort mensheid dezelfde domme fouten heeft begaan , een 50 miljoen jaar terug
  dinsdag 11 juli 2023 @ 18:02:07 #71
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209854757
quote:

[..]
Dit betreft voornamelijk modellen, dat wil dus zeggen allerlei schattingen. Schattingen zijn geen feiten maar prognoses over hoe iets in de toekomst kan gaan verlopen. En daar mag best kritisch naar worden gekeken. Hier ontbreekt het nog wel eens aan. Er wordt gekeken naar een statistiek en vervolgens de conclusie getrokken 'dit is de absolute en onomstreden waarheid'.

Daarnaast heeft een behoorlijk grootschalige controversie als 'climategate' de wetenschappelijke discipline geen goed gedaan, ook al werd dit krampachtig in de doofpot gestopt. Nog altijd wordt er een draai gegeven aan bepaalde vermeende conclusies, zoals bijvoorbeeld de consensus onder wetenschappers.
quote:

[..]
Het staat je vrij om in dit soort apocalyptische narratieven te geloven. Ik (en velen met mij) doen dat niet. 'Klimaatvluchtelingen' is ook een behoorlijk discutabel concept. Het is zelfs een uitstekend voorbeeld van hoe klimaatverandering als paard van Troje wordt gebruikt om een andere agenda te legitimeren, dit is iets dat we met meer onderwerpen zien zien. Gelukkig erken je hier in elk geval dat er sprake is van hysterie, klimaatangst en eco-stress. Dat is al een goed begin.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je snapt er zo te lezen allemaal weinig van; globaal stijgt de gemiddelde temperatuur simpelweg. Dat gaat om data over lange periodes en niet zozeer om afwijkingen. Daarnaast geven die afwijkingen (zoals vandaag een hitterecord van 49 graden in zuidelijk Europa) juíst aan dat het weer extremer en extremer aan het worden is.
Ik weet niet op welke manier dit nu inhaakt op mijn post. Dat de gemiddelde temperatuur op globaal niveau stijgt weten we, dat erken ik ook. Maar dit doet verder niets af aan de overdreven obsessie met records en afwijkingen van de norm die we nu zien in de media. Nooit eerder is daar zo ontzettend veel aandacht aan besteed, en dit is natuurlijk ook met een bedoeling.
pi_209854802
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 16:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Als er een artikel geschreven zou worden waarin staat dat we binnen 20 jaar allemaal dood neer vallen en dat er geen diersoorten meer over blijven, dan is het overduidelijk hysterie ja. Maar ik snap niet zo goed waarom het ook hysterisch is als er een artikel langs komt waarin het gaat over verbroken records. Dat zijn gewoon feiten en nieuwswaardig. Als je dat al hysterisch vind, dan zoek je het ook wel op hoor.
Snap je dat echt niet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209854884
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 18:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit betreft voornamelijk modellen, dat wil dus zeggen allerlei schattingen. Schattingen zijn geen feiten maar prognoses over hoe iets in de toekomst kan gaan verlopen. En daar mag best kritisch naar worden gekeken. Hier ontbreekt het nog wel eens aan. Er wordt gekeken naar een statistiek en vervolgens de conclusie getrokken 'dit is de absolute en onomstreden waarheid'.

In welke hoofdstuk van het ipcc wordt er niet kritisch gekeken naar hun eigen modellen?

En als je modellen niet gelooft dan moet je wel consequent zijn en de opmerkingen wat welke maatregel tegen mitigatie gaat kosten van klimaatontkenners ook helemaal niet serieus te nemen elke kostenschatting is ook gebaseerd op een model. ^O^
pi_209854921
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 18:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Daarnaast heeft een behoorlijk grootschalige controversie als 'climategate' de wetenschappelijke discipline geen goed gedaan, ook al werd dit krampachtig in de doofpot gestopt. Nog altijd wordt er een draai gegeven aan bepaalde vermeende conclusies, zoals bijvoorbeeld de consensus onder wetenschappers.
[..]
Het staat je vrij om in dit soort apocalyptische narratieven te geloven. Ik (en velen met mij) doen dat niet. 'Klimaatvluchtelingen' is ook een behoorlijk discutabel concept. Het is zelfs een uitstekend voorbeeld van hoe klimaatverandering als paard van Troje wordt gebruikt om een andere agenda te legitimeren, dit is iets dat we met meer onderwerpen zien zien. Gelukkig erken je hier in elk geval dat er sprake is van hysterie, klimaatangst en eco-stress. Dat is al een goed begin.
[..]
Ik weet niet op welke manier dit nu inhaakt op mijn post. Dat de gemiddelde temperatuur op globaal niveau stijgt weten we, dat erken ik ook. Maar dit doet verder niets af aan de overdreven obsessie met records en afwijkingen van de norm die we nu zien in de media. Nooit eerder is daar zo ontzettend veel aandacht aan besteed, en dit is natuurlijk ook met een bedoeling.
Ik kan een eind met je meegaan en vind aanpassing in plaats van zelf de natuur proberen te veranderen een verstandige houding.

Aan de andere kant ben ik wel bang dat men straks ook vanuit Spanje en Italië deze kant op komt rennen.

In dat opzicht zie ik dat meer als angstscenario dan dat het hier een paar graden warmer is.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 18:31:59 #75
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209855086
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 16:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Als er voorheen 20 keer in het jaar een bepaalde record werd gebroken en nu is dat misschien 30 keer het geval (even als voorbeeld) is het vreemd dat dit vroeger weinig overdreven in het nieuws kwam en nu elke afwijking van de norm meteen voorpaginanieuws is.

Hier is natuurlijk een reden voor. Elke afwijking van de norm wordt gezien als een extra bewijs van klimaatverandering. Dit is ook letterlijk zo gesteld, zo is er bijvoorbeeld al gezegd dat elke hittegolf nu een link met klimaatverandering heeft. Een boude claim natuurlijk.

En als lezers aan de hand van dit soort narratieven maar banger en banger kunnen worden gemaakt voor de zogenaamd 'klimaatapocalypse' die wordt afgeschilderd, kun je steeds meer mensen meeslepen in dat narratief. Dat is ook de bedoeling.

Dus inderdaad, de overdreven aandacht voor elke afwijking van de norm is hysterie. Want nee, dat het een keer 16.2 graden is op 20 april, terwijl het vorige record op 15.6 graden lag is niet relevant. En als het een keer vriest s'nachts op 11 oktober terwijl het dat nog niet eerder heeft gedaan is dat ook niet het vermelden waard. En dat het op een zomerse dag een keer 45 graden is op Kreta ook niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 18:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik kan een eind met je meegaan en vind aanpassing in plaats van zelf de natuur proberen te veranderen een verstandige houding.

Aan de andere kant ben ik wel bang dat men straks ook vanuit Spanje en Italië deze kant op komt rennen.

In dat opzicht zie ik dat meer als angstscenario dan dat het hier een paar graden warmer is.
Daar zou ik niet bang voor zijn. De zomers in Zuid-Europa zijn altijd al warm geweest, waarbij het soms gewoon uitzonderlijk warm kan worden. Dit laatste zal door veranderende klimaat nu iets vaker voorkomen, maar het is niet zo dat het eerst in bijvoorbeeld Madrid en Athene 30 graden was in juli, en nu ineens 40. Temperaturen hoog in de dertig of zelfs laag in de 40 kunnen daar gewoon voorkomen.
pi_209855431
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Snap je dat echt niet?
Deze snap ik even niet?
pi_209855682
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 19:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Deze snap ik even niet?
je schreef:
quote:
Maar ik snap niet zo goed waarom het ook hysterisch is als er een artikel langs komt waarin het gaat over verbroken records.
Snap je dat echt niet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209855779
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 19:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
je schreef:
[..]
Snap je dat echt niet?
Ik vind het niet hysterisch als er een artikel voorbij komt waarin het gaat over nieuwe records nee. Dat is gewoon benoemen van feiten en dat maakt het gewoon nieuwswaardig. Alleen jammer dat er mensen zijn die zelfs dat soort artikelen al hysterisch vinden. Ach ja
  dinsdag 11 juli 2023 @ 20:59:44 #79
323876 michaelmoore
pi_209856892
quote:
Extreme temperaturen op vakantie: ‘Dat is heel beangstigend’

In Griekenland, Spanje en Italië is het heet. Zo heet zelfs, dat het zorgwekkend is. En dat terwijl veel Nederlanders de komende tijd die kant op gaan of er al zitten.

Wat moet je doen om met temperaturen van ver boven de 40 graden om te gaan? Verslaggever Koen Nederhof heeft het antwoord.
https://www.telegraaf.nl/(...)is-heel-beangstigend
  dinsdag 11 juli 2023 @ 21:01:33 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209856927
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 19:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik vind het niet hysterisch als er een artikel voorbij komt waarin het gaat over nieuwe records nee. Dat is gewoon benoemen van feiten en dat maakt het gewoon nieuwswaardig. Alleen jammer dat er mensen zijn die zelfs dat soort artikelen al hysterisch vinden. Ach ja
Ik zou redelijk hysterisch worden als ik zou weten dat mijn vakantie in 47 graden gaat plaatsvinden

In Zweden is het goddank rond de 20-25 O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')