Hooguit 39 terugvinden? Heb je poep in je ogen ofzoquote:Op zondag 16 juli 2023 11:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kan die 44 en 48 graden ook nergens terug vinden in de weer voorspellingen nee. Hooguit 39. Dus ja, dat is wel overdreven.
Alsnog enorm warm natuurlijk.
48 vind Ik ook niet, maar voor Sardinië voorspellen ze morgen 44 en dinsdag 46.quote:Op zondag 16 juli 2023 11:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kan die 44 en 48 graden ook nergens terug vinden in de weer voorspellingen nee. Hooguit 39. Dus ja, dat is wel overdreven.
Alsnog enorm warm natuurlijk.
Klopt, het is in de categorie rodere weerkaartjes, heel vaak hittegolf noemen terwijl die er nog moet komen en vaak niet kwam, record cherry picking en ook gewoon oude metingen of negeren op basis van modellen en de veronderstelling dat mensen vroeger geen thermometer konden aflezen.quote:Op zondag 16 juli 2023 11:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is er momenteel ongeveer 35 graden, maar in het artikel heeft men het over 44 graden en 48 in de zon. Dat is een flinke overdrijving. Ook de koppen zijn steeds fors aangezet. En het is echt onzin dat je met 35 graden niet naar buiten kan.
Ja, er zullen mensen zijn die het te warm vinden, maar wat doe je dan daar in de zomer vraag ik mij af.
Het is momenteel warmer dan gemiddeld, maar niet uitzonderlijk. En dat is wat ik bedoel. De argeloze lezer denkt dat er iets heel bijzonders aan de hand is (denk ook aan de voorspelling dat het bijna 50 graden zou worden, waar ze dus echt ver vanaf zitten in de realiteit).
Ik kijk op weeronline. Daar zie ik dat het in Sicilië niet bijzonder heet is (rond de 35 vooral).quote:Op zondag 16 juli 2023 11:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Hooguit 39 terugvinden? Heb je poep in je ogen ofzo![]()
Weeronline houdt het echt overal daar beneden de 40 in de voorspellingen.quote:Op zondag 16 juli 2023 11:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
48 vind Ik ook niet, maar voor Sardinië voorspellen ze morgen 44 en dinsdag 46.
Sicilie zit al op 37.quote:Op zondag 16 juli 2023 11:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kijk op weeronline. Daar zie ik dat het in Sicilië niet bijzonder heet is (rond de 35 vooral).
Waar kijk jij dan?
Kijk voor de voorspellingen gewoon naar wat de weermodellen zeggen, niet wat een weeronline of 1 of andere kut weer app zegt. Dat zie je ook zo vaak in WKN, duidelijke voorspellingen voor regen en komt altijd iemand binnen fietsen volgens mijn weerapp blijft het droog.quote:Op zondag 16 juli 2023 11:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Weeronline houdt het echt overal daar beneden de 40 in de voorspellingen.
En weeronline zit gemiddeld al vaak te hoog (als ik het vergelijk met zowel de praktijk als wat de iPhone app voorspelt).
(In het artikel gaat het overigens niet over Sardinië)
Dat zal ja, zelfs hier is het al 34 graden.quote:
Wat ik zo zie aan de modellen morgen en overmorgen beide ongeveer 43-44 max in het binnenland van Sardinië, nog steeds vies warm natuurlijkquote:Op zondag 16 juli 2023 11:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Artikel ging alleen over Sicilië en niet Sardinië. In laatstgenoemde is/word het warmer dan 40 ja.quote:Op zondag 16 juli 2023 11:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld de operationele run van GFS laat zien dat de 40 graden op Sicilië op grote schaal geslecht gaat worden.quote:Op zondag 16 juli 2023 11:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kijk op weeronline. Daar zie ik dat het in Sicilië niet bijzonder heet is (rond de 35 vooral).
Waar kijk jij dan?
Ik zie toch echt dat het vandaag 35 wordt, maar het gaat niet om die laatste paar graden. Het is allemaal geen 44 graden.quote:
"Ik zie" op weeronline ?quote:Op zondag 16 juli 2023 12:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie toch echt dat het vandaag 35 wordt, maar het gaat niet om die laatste paar graden. Het is allemaal geen 44 graden.
Dat het uiteindelijk 40 graden wordt daar zou best kunnen. We zullen het zien. Ik verwacht dat we dat in Malta ook gaan halen, dus dan is dat niet zo gek.quote:Op zondag 16 juli 2023 12:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld de operationele run van GFS laat zien dat de 40 graden op Sicilië op grote schaal geslecht gaat worden.
[ afbeelding ]
Diezelfde run toont morgen een 45°C op Sicilië.
[ afbeelding ]
Een beetje later ziet GFS de hitte ook de Balkan optrekken, met ruime 40'ers in bijvoorbeeld Roemenië Macedonië, Griekenland en Bulgarije. In de laatste landen temperaturen tot 44/45 graden (nb, record in Bulgarije is 45,2°C en 45,7°C voor Macedonië)
[ afbeelding ]
Hier het volledige GFS-model voor een locatie in Bulgarije, waar de norm rond de 31/32 graden ligt.
[ afbeelding ]
Fout in het model? Mwoah. Het Europese model toont ongeveer hetzelfde beeld.
Het fijnmazige kortetermijnsmodel ICON ziet het vandaag 43°C worden in het Siciliaanse Caltanissetta.quote:Op zondag 16 juli 2023 12:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie toch echt dat het vandaag 35 wordt, maar het gaat niet om die laatste paar graden. Het is allemaal geen 44 graden.
Nee, niet op weeronline. Maar misschien is het handig om het artikel te lezen, aangezien dat niet ging over toekomstig weer.quote:
Tja, voor de telegraaf komt het natuurlijk wel lekker uit als iemand zelf een hogere temperatuur meet zo in de zon, staat er ook wel bij vernoemd, al zal iedereen dat niet zo lezen. Is natuurlijk wel ultieme clickbait krant. Zo te zien qua officiële stations was het gisteren 38 graden op Sardinië (Alghero) en Sardinië (Sigonella). Al lijken de weerstations allemaal wel redelijk aan de kust te liggen, dus echte binnenland zal nog wel iets warmer zijn geweest. Modellen laten vanaf vandaag echt temperaturen die boven de 40 graden gaan komen.quote:Op zondag 16 juli 2023 12:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, niet op weeronline. Maar misschien is het handig om het artikel te lezen, aangezien dat niet ging over toekomstig weer.
Ja, in de winter moet ik soms het gordijn een stuk dichtdoen zodat de thermostaat niet denkt dat het 40 graden is omdat de zon er door het raam op schijnt en niet aanslaat. Maar alles voor de klimaathysterie.quote:Op zondag 16 juli 2023 12:24 schreef Dven het volgende:
Overigens moet je direct stoppen met lezen wanneer iets het over de temperatuur 'in de zon' heeft.
Je kan geen temperatuur in de zon meten. Iets met straling enzo. Gooi een thermometer 's winters in de zon en het laat nog 48°C zien
Zuchtquote:Op zondag 16 juli 2023 14:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, in de winter moet ik soms het gordijn een stuk dichtdoen zodat de thermostaat niet denkt dat het 40 graden is omdat de zon er door het raam op schijnt en niet aanslaat. Maar alles voor de klimaathysterie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |