Bij SS zijn ze meestal binnen een paar uurtjes op te halen. Maar je kunt ook even bij een andere kleermaker langs als je ergens anders je pak koopt.quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:05 schreef Pablo-IJscoman het volgende:
[..]
Hoeveel tijd kost dat minimaal?
Het derde. Het meest veelzijdige.quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:09 schreef Pablo-IJscoman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[poll=5806]
quote:Op woensdag 5 juli 2023 17:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, manchetknopen zijn niet raar. Manchetknopen zijn juist goed, mits je een overhemd koopt met dubbele manchet, dat hiervoor bedoeld is. Geen overhemd met zowel knoopjes als een opening voor manchetknopen.
Wat ik bedoel met 'rare knoopjes' zijn overhemden met knopen in opvallende kleuren, of op rare plekken.
Overhemden met contrasteren kragen (en/of manchetten) zijn glad ijs. Het ziet er al snel ouwelijk uit, of juist ordinair. Te bling-bling. Al is dat voor een Perzische bruiloft wellicht juist een aanbeveling.
Ik zou zeggen, hou het een beetje klassiek en ingetogen. Anders is het alsof je je Jaguar hebt volgehangen met spoilers en race-strepen.
Lastig kiezen voor een onbekende, en voor welke gelegenheid is het?quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:09 schreef Pablo-IJscoman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[poll=5806]
Heb je al geïnformeerd wat andere vrienden /familie dragen naar de bruiloft? Naar een bruiloft is volgens mij niet altijd een pak verplicht tenzij dit een dresscode is. De plechtigheid zelf, het trouwen zelf is formeler. En vergeet geen passende schoenen bij je kleding uit te zoeken. (of andersom)quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:42 schreef Pablo-IJscoman het volgende:
[..]
Bruiloft van Perzische kant van de familie.
Of een button down overhemd met een stropdas.........quote:Op woensdag 5 juli 2023 17:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, manchetknopen zijn niet raar. Manchetknopen zijn juist goed, mits je een overhemd koopt met dubbele manchet, dat hiervoor bedoeld is. Geen overhemd met zowel knoopjes als een opening voor manchetknopen.
Wat ik bedoel met 'rare knoopjes' zijn overhemden met knopen in opvallende kleuren, of op rare plekken.
Overhemden met contrasteren kragen (en/of manchetten) zijn glad ijs. Het ziet er al snel ouwelijk uit, of juist ordinair. Te bling-bling. Al is dat voor een Perzische bruiloft wellicht juist een aanbeveling.
Ik zou zeggen, hou het een beetje klassiek en ingetogen. Anders is het alsof je je Jaguar hebt volgehangen met spoilers en race-strepen.
A niffo een mooie das hoort er bij, als manager draag ik altijd een das.quote:
@jigggy denkt dat hij verstand heeft van mode omdat hij een 3e rangs onderbroeken vouwer is bij de wibra of zeeman onder een wajong regelingquote:Op woensdag 5 juli 2023 15:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Goede das hoort er gewoon bij. Complementeert je pak. Niks ouderwets aan.
Ik zit eens te kijken en ik moet eerlijk gezegd een beetje huilen van het feit dat zelfs veel van de Hugo Boss pakken inmiddels voor een aanzienlijk percentage uit polyester bestaan. En daar betaal je dan honderden euro's voor...quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:08 schreef hangtime het volgende:
Ik heb suit supply over geslagen omdat het vaak iets van polyester bevat.
Loop je dan te stinken dankzij een laagje plastic..
Dit zijn geen pakken voor een bruiloft IMO.quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:09 schreef Pablo-IJscoman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[poll=5806]
Het is tegenwoordig weliswaar vaak niet meer verplicht, maar er natuurlijk niks mis met een mooie zijden das ofc.quote:Op donderdag 6 juli 2023 19:09 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
@:jigggy denkt dat hij verstand heeft van mode omdat hij een 3e rangs onderbroeken vouwer is bij de wibra of zeeman onder een wajong regeling
Gedeeltelijk mee eens, als je dichtbij het echtpaar staat (letterlijk en figuurlijk) dan zou ik zeggen dat je een wat luxer pak aan mag, maar als je slechts genodigde bent kunnen deze pakken ook prima.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:59 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dit zijn geen pakken voor een bruiloft IMO.
Als het in de zomer is zou ik naar een casual linnen pak kijken, dit is meer voor op kantoor bedoeld.
Het is inderdaad minder in trek, maar een mooie das die qua kleur en stof het pak complimenteert is het zeker een stuk mooier.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig weliswaar vaak niet meer verplicht, maar er natuurlijk niks mis met een mooie zijden das ofc.
https://www.hugoboss.com/(...)beu50479538_404.html?quote:Op woensdag 5 juli 2023 14:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Pak van Boss kost je ergens tussen de 500-1000 euro. Momenteel is er sale en betaal je nog minder.
https://www.hugoboss.com/(...)_nhoCdpgQAvD_BwE:G:s
Bij Suit Supply heb je net zo goed een levertijd op een maatpak van (minimaal) 6 weken. Je gaat geen maatpak vinden dat ze binnen een week kunnen leveren, tenzij je echt bereid bent een premium te betalen dan weet ik wel een paar zaken in Amsterdam en omstreken. Maar dan praat je gelijk over duizenden euro's.
Nee joh. Ook van Boss heb je een goed pak van mooie stof vanaf rond de 500 euro. Soms zelfs minder.quote:Op woensdag 5 juli 2023 14:11 schreef Gibson88 het volgende:
Ik heb vorig jaar bij Suit Supply een pak gekocht. Voor 1000 euro kan je al klaar zijn. Goede ervaring met die zaak.Mooi op maat gemaakt. Maar wel gewoon basic. Wil je écht top notch tja dan zal je inderdaad misschien voor een Hugo Boss moet en gaan, alleen kost deze wel meer dan het dubbele, veel meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |