Ja hoor, ik geloof je. Jij bent degene waarbij het altijd anders moet zijn. Dat weten we nou wel.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik boek alleen maar losse hotelovernachtingen via Booking.
En zoals ik je al vaker duidelijk heb gemaakt is dat 99% van de gevallen gewoon gelijk aan de eigen prijs van een hotel, dan wel goedkoper. (mogelijk dus door mijn Genius korting)
Dat kan je wel niet geloven, dat hoeft ook niet.
En wellicht heb jij hotels waar dat niet zo is, dat kan. Het is niet bij elk hotel het geval.
En misschien is het in bepaalde landen juist meer omgekeerd.
Wat ben jij een ongelofelijk lastig zeurend figuur zucht......quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja hoor, ik geloof je. Jij bent degene waarbij het altijd anders moet zijn. Dat weten we nou wel.
Jij hebt de neiging om jouw mening, of jouw ervaring, te presenteren als een soort absolute waarheid. Terwijl dat simpelweg niet waar is. Google het maar eens: is boeken via Booking.com goedkoper? Zo ongeveer alle resultaten, inclusief onderzoek Consumentenbond, zeggen: meestal niet. Dus als het bij jou in 99% van de gevallen wel zo is, is het hoe ik zei: dan ben je kennelijk degene bij wie alles anders is.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat ben jij een ongelofelijk lastig zeurend figuur zucht......
Altijd overal tegen aan trappend.
Sorry hoor dat andere users hun verhaal hier in delen op een forum. Ook al is dat niet altijd exact naar jouw wens.
En blijkbaar ben ik niet de enige die het zo ervaart als ik dat doe he(zie je eigen reactie want je reageerde op iemand die het EXACT zo ervaart als mij).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:30 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jij hebt de neiging om jouw mening, of jouw ervaring, te presenteren als een soort absolute waarheid. Terwijl dat simpelweg niet waar is. Google het maar eens: is boeken via Booking.com goedkoper? Zo ongeveer alle resultaten, inclusief onderzoek Consumentenbond, zeggen: meestal niet. Dus als het bij jou in 99% van de gevallen wel zo is, is het hoe ik zei: dan ben je kennelijk degene bij wie alles anders is.
Kun je eens een paar voorbeelden laten zien van een hotel dat via Booking goedkoper is dan rechtstreeks? Als dat in jouw beleving nagenoeg altijd zo is, moet dat niet lastig te vinden zijn, toch?Ik zocht kort geleden voor een overnachting bij Ibis Schiphol airport.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfs nog email contact gehad met ze over de lagere prijzen via andere sites. (they didnt care)
En voor mijn huidige reis in Estland Raadimoisa Hotel (1 van mijn hotels). Daar is de prijs exact gelijk via Booking en eigen website.
En wrm moet jij zo nodig 2 andere users hier in twijfel trekken?
Als ik naar die twee hotels kijk en ik boek in beide gevallen de goedkoopste tweepersoonskamer voor de nacht van 5 op 6 december, zie ik het volgende. Het hotel is Estland kost via de eigen site 40 euro, via Booking is het 39 euro (inclusief genius-korting). Het Ibis Schiphol is volgens de eigen site 73 euro, via Booking is het 80 euro (geen genius-korting van toepassing op dit hotel).quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:53 schreef bianconeri het volgende:
Ik zocht kort geleden voor een overnachting bij Ibis Schiphol airport.
Zelfs nog email contact gehad met ze over de lagere prijzen via andere sites. (they didnt care)
En voor mijn huidige reis in Estland Raadimoisa Hotel (1 van mijn hotels). Daar is de prijs exact gelijk via Booking en eigen website.
Ibis zal dan soms wel verschil in zitten, prima.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:27 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als ik naar die twee hotels kijk en ik boek in beide gevallen de goedkoopste tweepersoonskamer voor de nacht van 5 op 6 december, zie ik het volgende. Het hotel is Estland kost via de eigen site 40 euro, via Booking is het 39 euro (inclusief genius-korting). Het Ibis Schiphol is volgens de eigen site 73 euro, via Booking is het 80 euro (geen genius-korting van toepassing op dit hotel).
Ik heb eigenlijk 100% score op goedkoper via een 3e partij.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik boek alleen maar losse hotelovernachtingen via Booking.
En zoals ik je al vaker duidelijk heb gemaakt is dat 99% van de gevallen gewoon gelijk aan de eigen prijs van een hotel, dan wel goedkoper. (mogelijk dus door mijn Genius korting)
Dat kan je wel niet geloven, dat hoeft ook niet.
En wellicht heb jij hotels waar dat niet zo is, dat kan. Het is niet bij elk hotel het geval.
En misschien is het in bepaalde landen juist meer omgekeerd.
quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:29 schreef bianconeri het volgende:
Ibis zal dan soms wel verschil in zitten, prima.
Maar hotel Estland haalt jouw hele punt al omlaag.
Graag!quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:35 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk 100% score op goedkoper via een 3e partij.
Behalve!! Bij bed and breakfast, maar dat is ook echt wat anders dan grote hotelketens.
Maargoed mensen geloven het niet. Ik zal de komende tijd eens wat voorbeelden delen
Zucht.....quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:38 schreef Sodemieters het volgende:
[..]![]()
Van de twee hotels die je noemt is er eentje duidelijk goedkoper via de eigen site. Bij de andere is de prijs vrijwel gelijk als je korting krijgt op Booking. Anders is ook daar de eigen site duidelijk goedkoper. Mijn punt blijft vooralsnog dus gewoon staan.
Ik vind de trein vaak juist sneller omdat je lekker centraal aankomt en je ook minder lang hoeft te wachten vooraf + na de vlucht. Als je een beetje op tijd tickets boekt kan je treintickets ook best betaalbaar vinden. Ik heb net even op Eurostar gekeken en random vrijdagen (10-17 Nov) in november geselecteerd en ik zie dat je voor 188 euro een retourtje hebt vanaf Rotterdam. Amper duurder dan vliegen; waar je ook nog eens bij mag betalen voor bagage.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:45 schreef Sodemieters het volgende:
Over goedkopere opties gesproken. Ben aan het kijken naar een paar dagen Londen. Ik wil eigenlijk het liefst met de trein, maar ze maken dat echt onaantrekkelijk. Als ik in november wil gaan, kan ik voor ca. 175 euro retour vliegen op London City. Daar heb ik met de trein zo ongeveer een tweedeklas enkele reis voor. Bovendien is het per vliegtuig veel sneller (moet je wel op City vliegen).
Denk dus toch maar weer het vliegtuig.
Da's dus anders dan op mijn data. Ik hoef ook niet bij te betalen voor bagage. Een trolley als handbagage biedt genoeg ruimte voor een tripje van een paar dagen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 22:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind de trein vaak juist sneller omdat je lekker centraal aankomt en je ook minder lang hoeft te wachten vooraf + na de vlucht. Als je een beetje op tijd tickets boekt kan je treintickets ook best betaalbaar vinden. Ik heb net even op Eurostar gekeken en random vrijdagen (10-17 Nov) in november geselecteerd en ik zie dat je voor 188 euro een retourtje hebt vanaf Rotterdam. Amper duurder dan vliegen; waar je ook nog eens bij mag betalen voor bagage.
Honey walnut shrimpquote:Op zondag 1 oktober 2023 15:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
. Een van de Amerikaanse dingen die we thuis altijd missen: Panda Express. Zo lekker eten daar.
Ligt er wel aan waar het beginpunt van je reis ligt.quote:Op zondag 1 oktober 2023 22:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind de trein vaak juist sneller omdat je lekker centraal aankomt en je ook minder lang hoeft te wachten vooraf + na de vlucht. Als je een beetje op tijd tickets boekt kan je treintickets ook best betaalbaar vinden. Ik heb net even op Eurostar gekeken en random vrijdagen (10-17 Nov) in november geselecteerd en ik zie dat je voor 188 euro een retourtje hebt vanaf Rotterdam. Amper duurder dan vliegen; waar je ook nog eens bij mag betalen voor bagage.
Voorlopig nog niet, maar de toekomst ziet er niet rooskleurig uit.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:52 schreef flipsen het volgende:
Daar gaan je Star Alliance frequent flyer miles, @:Fogel
Iemand91 in PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #58
Neem wel aan dat die geconverteerd worden naar Skyteam points ? De star alliance points staan uiteindelijk op de balans, dus daar zullen ze wat mee moeten doen, blijft uiteindelijk een liability....quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:52 schreef flipsen het volgende:
Daar gaan je Star Alliance frequent flyer miles, @:Fogel
Iemand91 in PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #58
Er bestaan geen universele Skyteam points zover ik weet. Eurobonus kan zomaar een onderprogramma worden van Skyteam, zoals Delta Skymiles en Flyingblue.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 01:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Neem wel aan dat die geconverteerd worden naar Skyteam points ? De star alliance points staan uiteindelijk op de balans, dus daar zullen ze wat mee moeten doen, blijft uiteindelijk een liability....
Hebben het een keer opgemeten en vanuit onze woonplaats (Rotterdam half uurtje dichterbij dan Amsterdam) waren we inclusief wachttijd en reistijd een half uurtje eerder in het hotel met de trein. Maar eens dat het afhankelijk zal zijn van waar je woont. Voor ons is de trein altijd een no-brainer. Sneller voor ons, minder wachten, trein is comfortabeler en gratis bagage. Wat voor ons dan wel weer relevant is omdat we altijd minimaal 1 koffer meenemen omdat we langer gaan. Uiteindelijk komt t neer op persoonlijke voorkeur denk ik.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 18:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ligt er wel aan waar het beginpunt van je reis ligt.
Veel van die internationale reizen beginnen ook vanuit het midden van een stad, en dat is voor mij als niet randstedeling echt een drama.
En ik moet wel heel erg lang gaan wil ik meer dan een (dus gratis) trolley meenemen. Dan is een trein echt wel een stuk duurder en onhandiger.
Maar voor iemand die midden in Amsterdam bv woont zal het best kunnen schelen/gelijk kunnen zijn.
Deels persoonlijke voorkeur en deels gemak.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hebben het een keer opgemeten en vanuit onze woonplaats (Rotterdam half uurtje dichterbij dan Amsterdam) waren we inclusief wachttijd en reistijd een half uurtje eerder in het hotel met de trein. Maar eens dat het afhankelijk zal zijn van waar je woont. Voor ons is de trein altijd een no-brainer. Sneller voor ons, minder wachten, trein is comfortabeler en gratis bagage. Wat voor ons dan wel weer relevant is omdat we altijd minimaal 1 koffer meenemen omdat we langer gaan. Uiteindelijk komt t neer op persoonlijke voorkeur denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |