Je mist het punt een beetje.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:33 schreef Noek het volgende:
[..]![]()
Hoe minder zorgkosten ze maken en hoe langer ze zelfstandig kunnen wonen ipv gebruik moeten maken vd zorg want de zorg is inmiddels al zo ver dat je ze heel lang aan de praat kunnen houden.
Gezond leven loont.
Maar dan nog, lekker zelf weten. Ziek zijn kost echt eng veel vrije tijd.
Het is geen dooddoener. Het is een feit.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke man, bedankt voor deze dooddoener.
Maar je kunt jezelf wel goed naar de klote helpen met alcohol. Wees je daar vooral bewust van. En dus is het prima als daar op wordt gewezen middels voorlichting.
En voor alle duidelijkheid: ik wil niemand een strobreed in de weg leggen. Een van m'n beste maten drinkt een fles wodka per dag. Niet verstandig, maar het is zijn feestje.
De wooncrisis gaat ook meespelen. Als de ouderen steeds vaker en langer thuis (moeten) blijven wonen, krijg je steeds meer nood op die markt. Je ziet nu al dat men in de steden steeds vaker kiest voor hoogbouw. Veel mensen op elkaar in krappe appartementen. Dat veroorzaakt ook vaak spanningen, stress en andere mentale gevolgen van dicht op elkaar leven. Dit land is te vol in bepaalde gebieden. Dat hele streven naar een zo gezond mogelijke maatschappij (de maakbare mens) is wat mij betreft echt een slecht idee.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:33 schreef Noek het volgende:
[..]![]()
Hoe minder zorgkosten ze maken en hoe langer ze zelfstandig kunnen wonen ipv gebruik moeten maken vd zorg want de zorg is inmiddels al zo ver dat je ze heel lang aan de praat kunnen houden.
Gezond leven loont.
Maar dan nog, lekker zelf weten. Ziek zijn kost echt eng veel vrije tijd.
Mwah, het is de vraag nog maar of het werkelijk goedkoper is dat de rokers, drinkers en andere ongezond levenden van af hun 50ste tot hun dood bovengemiddeld veel zorgkosten hebben.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je mist het punt een beetje.
Het argument dat alcohol of roken slecht zijn voor de maatschappij omdat ze hoge kosten veroorzaken, klopt niet, gezond leven veroorzaakt hogere maatschappelijke kosten
Blijf jij dan bij de mensen die een kwade dronk krijgen door de alcohol?quote:Op maandag 3 juli 2023 16:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Mensen boven de 65 zouden ze verplicht aan de drank en drugs moeten laten gaan; en anders worden ze gekort op hun inkomsten.
Geriatrie is vreselijk duur en loopt vele jarenquote:Op maandag 3 juli 2023 16:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, het is de vraag nog maar of het werkelijk goedkoper is dat de rokers, drinkers en andere ongezond levenden van af hun 50ste tot hun dood bovengemiddeld veel zorgkosten hebben.
Ik heb nog nooit een kwade dronk gehad. Sterker nog; ik blijf gewoon hetzelfde.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:37 schreef torentje het volgende:
Blijf jij dan bij de mensen die een kwade dronk krijgen door de alcohol?
Ja? Je denkt werkelijk dat de uitkomst van dit onderzoek gekoppeld is aan de staatssecretaris die alcohol bij sportclubs na 22.00 uur wil verbieden?quote:Op maandag 3 juli 2023 16:37 schreef matigeuser het volgende:
Wat toevallig dat dit nu wordt gepubliceerd door de 'vrije media' terwijl een paar dagen geleden door de staatssecretaris is aangekondigd dat er een verbod op alcohol moet komen na 22:00 en bij sportclubs.
Weet je wat ook ongezond is?
- Plantaardige olieën
- Te weinig vlees / ei eten
- Suiker in al haar varianten en toevoegingen
- PFAS, BPA, Hormonen in het drinkwater, plastic producten, kassabonnetjes aanraken, etc
- Te laag testosteron hebben (door bovenstaande punten)
- Je pik eraf laten snijden en doen alsof je een vrouw bent
Maar daar hoor je ze dan niet over. In de media niet en in de politiek niet. Het tegenovergestelde wordt zelfs gepropageerd.
Sukkels.
Ah ja, je kunt ze wel doodwensen maar dat gaat niet hè. Die crisis kun je mooi elders neerleggen maar niet bij hun.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De wooncrisis gaat ook meespelen. Als de ouderen steeds vaker en langer thuis (moeten) blijven wonen, krijg je steeds meer nood op die markt. Je ziet nu al dat men in de steden steeds vaker kiest voor hoogbouw. Veel mensen op elkaar in krappe appartementen. Dat veroorzaakt ook vaak spanningen, stress en andere mentale gevolgen van dicht op elkaar leven. Dit land is te vol in bepaalde gebieden.
Ik zit niet bij een sportclub. Niet alle meningen komen voort uit iets persoonlijks.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja? Je denkt werkelijk dat de uitkomst van dit onderzoek gekoppeld is aan de staatssecretaris die alcohol bij sportclubs na 22.00 uur wil verbieden?
Serieus? Je bent verontwaardigd dat er na 22.00 geen alcohol meer geschonken mag worden bij de sportclub?
Ga lekker naar de kroeg voor de derde helft. Niemand die zegt dat dat niet mag.
Ja klopt, maar dat zijn niet alleen maar mensen die hun hele leven gezond geleefd hebben, ook met regelmatig een borreltje en een rokertje komen een hoop mensen ook nog op de afdeling geriatrie terecht.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geriatrie is vreselijk duur en loopt vele jaren
Die vergelijking slaat als een lul op een drumstel.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is geen dooddoener. Het is een feit.
Natuurlijk kun je jezelf volledig naar de klote helpen door alcohol, ook door water te drinken. Doe maar eens. Paar dagen, weken 5 + liter water achter elkaar opdrinken.
Nee, hoor. Best wat voorbeelden van mensen die daardoor zijn overleden of ernstige schade hebben overgehouden aan hun beslissing om zoveel water te drinken.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die vergelijking slaat als een lul op een drumstel.
De standaard verhalen.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:42 schreef Seeburg54 het volgende:
Dan is het nog een godswonder dat mijn grootvader én al zijn broers nog zo oud zijn geworden. Die namen elke dag een neut. En zo ken ik er nog wel meer die de 70 ruim zijn gepasseerd en zowat dagelijks alcohol krijgen.
Nou ja, het is toch zo.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
De standaard verhalen.
Mijn opa was 120 en rookte elke dag sigaren
Statistisch gezien scheelt het nogalquote:Op maandag 3 juli 2023 16:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dat zijn niet alleen maar mensen die hun hele leven gezond geleefd hebben, ook met regelmatig een borreltje en een rokertje komen een hoop mensen ook nog op de afdeling geriatrie terecht.
Er zijn toch altijd uitzonderingen. Maar onderzoek heeft nou eenmaal aangetoond wat de effecten zijn voor het overgrote deel van de bevolking.quote:
Ze hadden volgens jou het artikel en de campagne van KWF moeten opschorten omdat de staatssecretaris daar recent een opmerking over gemaakt heeft?quote:Op maandag 3 juli 2023 16:41 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik zit niet bij een sportclub. Niet alle meningen komen voort uit iets persoonlijks.
Ik heb niet over de uitkomst van dit onderzoek, ik heb het over de TIMING van het plaatsen van dit artikel.
Als de politiek iets wil invoeren, dan komen er altijd binnen korte tijd veel nieuwsartikelen over waarom dat een goed idee zou zijn. Indirect aan elkaar gelinkt.
quote:Daarom gaat vandaag de campagne ‘Op je gezondheid’ van start, een initiatief namens Maag Lever Darm Stichting en KWF Kankerbestrijding, in het kader van de Gezonde Generatie. Het doel: kennis delen en bewustwording creëren. Alcohol drinken vergroot de kans op zeven soorten kanker. Het gaat om een vergrote kans op mond-, keelholte-, strottenhoofd-, slokdarm-, borst-, lever- en darmkanker.
Ik wil dat shirt graag hebben.quote:
Ja, je moet ook geen knettergrote hoeveelheden water drinken.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, hoor. Best wat voorbeelden van mensen die daardoor zijn overleden of ernstige schade hebben overgehouden aan hun beslissing om zoveel water te drinken.
Dit dus.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik wil dat shirt graag hebben.
Overigens waarschuwen tegen de gevaren van alcohol drinken, veel vlees eten, etc. zie ik nog niet zo veel problemen mee.
De wetenschappelijke inzichten gaan vooruit en dat mag ook kenbaar gemaakt worden aan een groot publiek.
Echter zolang het andere mensen niet schaadt moet je het daar bij houden.
Dus die vuile ratten in Den Haag willen dat we onze slechte gewoontes opgeven, waardoor we met z'n allen langer leven. Het gore lef van die lui.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Statistisch gezien scheelt het nogal
Een op de vier zware rokers overlijdt voor de 65ste verjaardag. Van zware rokers (meer dan twintig sigaretten per dag) is de levensverwachting gemiddeld 13 jaar korter dan van nooit-rokers. Dit blijkt uit nieuw onderzoek van het CBS en het Trimbos-instituut over het verband tussen roken en sterfte.
De onderzoekers berekenden dat deze mensen daardoor een half jaar korter leven dan mensen die geen alcohol drinken. Veertigers die meer dan twintig glazen alcohol per week drinken, leven gemiddeld vijf jaar korter dan leeftijdsgenoten die weinig drinken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |