abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 juli 2023 @ 16:35:20 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209748312
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:33 schreef Noek het volgende:

[..]
:')
Hoe minder zorgkosten ze maken en hoe langer ze zelfstandig kunnen wonen ipv gebruik moeten maken vd zorg want de zorg is inmiddels al zo ver dat je ze heel lang aan de praat kunnen houden.
Gezond leven loont.
Maar dan nog, lekker zelf weten. Ziek zijn kost echt eng veel vrije tijd.
Je mist het punt een beetje.
Het argument dat alcohol of roken slecht zijn voor de maatschappij omdat ze hoge kosten veroorzaken, klopt niet, gezond leven veroorzaakt hogere maatschappelijke kosten
pi_209748316
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Oke man, bedankt voor deze dooddoener.

Maar je kunt jezelf wel goed naar de klote helpen met alcohol. Wees je daar vooral bewust van. En dus is het prima als daar op wordt gewezen middels voorlichting.

En voor alle duidelijkheid: ik wil niemand een strobreed in de weg leggen. Een van m'n beste maten drinkt een fles wodka per dag. Niet verstandig, maar het is zijn feestje.
Het is geen dooddoener. Het is een feit.

Natuurlijk kun je jezelf volledig naar de klote helpen door alcohol, ook door water te drinken. Doe maar eens. Paar dagen, weken 5 + liter water achter elkaar opdrinken.
pi_209748327
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:33 schreef Noek het volgende:

[..]
:')
Hoe minder zorgkosten ze maken en hoe langer ze zelfstandig kunnen wonen ipv gebruik moeten maken vd zorg want de zorg is inmiddels al zo ver dat je ze heel lang aan de praat kunnen houden.
Gezond leven loont.
Maar dan nog, lekker zelf weten. Ziek zijn kost echt eng veel vrije tijd.
De wooncrisis gaat ook meespelen. Als de ouderen steeds vaker en langer thuis (moeten) blijven wonen, krijg je steeds meer nood op die markt. Je ziet nu al dat men in de steden steeds vaker kiest voor hoogbouw. Veel mensen op elkaar in krappe appartementen. Dat veroorzaakt ook vaak spanningen, stress en andere mentale gevolgen van dicht op elkaar leven. Dit land is te vol in bepaalde gebieden. Dat hele streven naar een zo gezond mogelijke maatschappij (de maakbare mens) is wat mij betreft echt een slecht idee.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209748340
Wat toevallig dat dit nu wordt gepubliceerd door de 'vrije media' terwijl een paar dagen geleden door de staatssecretaris is aangekondigd dat er een verbod op alcohol moet komen na 22:00 en bij sportclubs.

Weet je wat ook ongezond is?
- Plantaardige olieën
- Te weinig vlees / ei eten
- Suiker in al haar varianten en toevoegingen
- PFAS, BPA, Hormonen in het drinkwater, plastic producten, kassabonnetjes aanraken, etc
- Te laag testosteron hebben (door bovenstaande punten)
- Je pik eraf laten snijden en doen alsof je een vrouw bent

Maar daar hoor je ze dan niet over. In de media niet en in de politiek niet. Het tegenovergestelde wordt zelfs gepropageerd.

Sukkels.
  maandag 3 juli 2023 @ 16:37:24 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209748341
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je mist het punt een beetje.
Het argument dat alcohol of roken slecht zijn voor de maatschappij omdat ze hoge kosten veroorzaken, klopt niet, gezond leven veroorzaakt hogere maatschappelijke kosten
Mwah, het is de vraag nog maar of het werkelijk goedkoper is dat de rokers, drinkers en andere ongezond levenden van af hun 50ste tot hun dood bovengemiddeld veel zorgkosten hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209748342
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:29 schreef Tengano het volgende:

[..]
Mensen boven de 65 zouden ze verplicht aan de drank en drugs moeten laten gaan; en anders worden ze gekort op hun inkomsten.
Blijf jij dan bij de mensen die een kwade dronk krijgen door de alcohol?
pi_209748357
Goede voorlichting en uitleg prima en dan kan je er een goede beslissing bij/over maken.
  maandag 3 juli 2023 @ 16:39:23 #108
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209748372
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mwah, het is de vraag nog maar of het werkelijk goedkoper is dat de rokers, drinkers en andere ongezond levenden van af hun 50ste tot hun dood bovengemiddeld veel zorgkosten hebben.
Geriatrie is vreselijk duur en loopt vele jaren
  maandag 3 juli 2023 @ 16:39:33 #109
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209748374
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:37 schreef torentje het volgende:
Blijf jij dan bij de mensen die een kwade dronk krijgen door de alcohol?
Ik heb nog nooit een kwade dronk gehad. Sterker nog; ik blijf gewoon hetzelfde.
  maandag 3 juli 2023 @ 16:39:56 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209748379
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:37 schreef matigeuser het volgende:
Wat toevallig dat dit nu wordt gepubliceerd door de 'vrije media' terwijl een paar dagen geleden door de staatssecretaris is aangekondigd dat er een verbod op alcohol moet komen na 22:00 en bij sportclubs.

Weet je wat ook ongezond is?
- Plantaardige olieën
- Te weinig vlees / ei eten
- Suiker in al haar varianten en toevoegingen
- PFAS, BPA, Hormonen in het drinkwater, plastic producten, kassabonnetjes aanraken, etc
- Te laag testosteron hebben (door bovenstaande punten)
- Je pik eraf laten snijden en doen alsof je een vrouw bent

Maar daar hoor je ze dan niet over. In de media niet en in de politiek niet. Het tegenovergestelde wordt zelfs gepropageerd.

Sukkels.
Ja? Je denkt werkelijk dat de uitkomst van dit onderzoek gekoppeld is aan de staatssecretaris die alcohol bij sportclubs na 22.00 uur wil verbieden?
Serieus? Je bent verontwaardigd dat er na 22.00 geen alcohol meer geschonken mag worden bij de sportclub?

Ga lekker naar de kroeg voor de derde helft. Niemand die zegt dat dat niet mag.
Het is sowieso bizar dat er op de sportclub alcohol geschonken mag worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209748395
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De wooncrisis gaat ook meespelen. Als de ouderen steeds vaker en langer thuis (moeten) blijven wonen, krijg je steeds meer nood op die markt. Je ziet nu al dat men in de steden steeds vaker kiest voor hoogbouw. Veel mensen op elkaar in krappe appartementen. Dat veroorzaakt ook vaak spanningen, stress en andere mentale gevolgen van dicht op elkaar leven. Dit land is te vol in bepaalde gebieden.
Ah ja, je kunt ze wel doodwensen maar dat gaat niet hè. Die crisis kun je mooi elders neerleggen maar niet bij hun.
Zij zitten in hetzelde schuitje. Zij kunnen ook nergens heen.
Dus die stress ga je maar botvieren in Den Haag ofzo.

Ik heb ook een ouderengroep getraind en zelfs met ouder wordende mensen is er nog ontzettend veel progressie te boeken waardoor ze heel lang vitaal thuis kunnen blijven wonen.
Good for them! O+
Go hard or go home
pi_209748400
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja? Je denkt werkelijk dat de uitkomst van dit onderzoek gekoppeld is aan de staatssecretaris die alcohol bij sportclubs na 22.00 uur wil verbieden?
Serieus? Je bent verontwaardigd dat er na 22.00 geen alcohol meer geschonken mag worden bij de sportclub?

Ga lekker naar de kroeg voor de derde helft. Niemand die zegt dat dat niet mag.
Ik zit niet bij een sportclub. Niet alle meningen komen voort uit iets persoonlijks.

Ik heb niet over de uitkomst van dit onderzoek, ik heb het over de TIMING van het plaatsen van dit artikel. Niet alleen dit artikel trouwens. Er staat letterlijk dat de Maag Lever Darm Stichting en KWF Kankerbestrijding een campagne zijn gestart. Dus, de overheid wil iets gaan verbieden en lanceert vervolgens via stichtingen een campagne om hun wens te ondersteunen en draagvlak te creëren.

Als de politiek iets wil invoeren, dan komen er altijd binnen korte tijd veel nieuwsartikelen over waarom dat een goed idee zou zijn. Dat is dus zeker aan elkaar gelinkt en zo worden wij als volk keer op keer gehersenspoeld. Of het nou gaat over corona, de oorlog in oekraïne, de 'eiwittranssitie', het klimaat, etc. De media blijft maar nieuwsartikelen plaatsen die onderstrepen dat de overheid de juiste richting in gaat.

Ik zou ook eens wat vaker de andere kant van het verhaal willen zien. Maar dat heet dan meteen 'desinformatie' of 'fake news'...
  maandag 3 juli 2023 @ 16:41:35 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209748404
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Geriatrie is vreselijk duur en loopt vele jaren
Ja klopt, maar dat zijn niet alleen maar mensen die hun hele leven gezond geleefd hebben, ook met regelmatig een borreltje en een rokertje komen een hoop mensen ook nog op de afdeling geriatrie terecht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209748407
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is geen dooddoener. Het is een feit.

Natuurlijk kun je jezelf volledig naar de klote helpen door alcohol, ook door water te drinken. Doe maar eens. Paar dagen, weken 5 + liter water achter elkaar opdrinken.
Die vergelijking slaat als een lul op een drumstel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209748421
Dan is het nog een godswonder dat mijn grootvader én al zijn broers nog zo oud zijn geworden. Die namen elke dag een neut. En zo ken ik er nog wel meer die de 70 ruim zijn gepasseerd en zowat dagelijks alcohol krijgen.
En met alle kennis van nu is het ook bizar hoeveel jongeren met een peuk in hun waffel lopen. De betutteling werkt wat dat betreft niet echt.
pi_209748422
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Die vergelijking slaat als een lul op een drumstel.
Nee, hoor. Best wat voorbeelden van mensen die daardoor zijn overleden of ernstige schade hebben overgehouden aan hun beslissing om zoveel water te drinken.
  maandag 3 juli 2023 @ 16:43:52 #117
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209748442
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:42 schreef Seeburg54 het volgende:
Dan is het nog een godswonder dat mijn grootvader én al zijn broers nog zo oud zijn geworden. Die namen elke dag een neut. En zo ken ik er nog wel meer die de 70 ruim zijn gepasseerd en zowat dagelijks alcohol krijgen.
De standaard verhalen.

Mijn opa was 120 en rookte elke dag sigaren :7
pi_209748455
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:43 schreef Tengano het volgende:

[..]
De standaard verhalen.

Mijn opa was 120 en rookte elke dag sigaren :7
Nou ja, het is toch zo.
  maandag 3 juli 2023 @ 16:46:11 #119
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  maandag 3 juli 2023 @ 16:47:20 #120
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209748484
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:44 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Nou ja, het is toch zo.
Er zijn toch altijd uitzonderingen. Maar onderzoek heeft nou eenmaal aangetoond wat de effecten zijn voor het overgrote deel van de bevolking.

Dat iemand op zijn 95ste nog rookt wil niet zeggen dat het voor het overgrote deel van de mensen niks uitmaakt dat ze roken. Roken is nou eenmaal de kk voor je en alcohol blijkt ook wat minder wenselijke bijwerkingen te hebben dus.
  maandag 3 juli 2023 @ 16:47:28 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209748486
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:41 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Ik zit niet bij een sportclub. Niet alle meningen komen voort uit iets persoonlijks.

Ik heb niet over de uitkomst van dit onderzoek, ik heb het over de TIMING van het plaatsen van dit artikel.

Als de politiek iets wil invoeren, dan komen er altijd binnen korte tijd veel nieuwsartikelen over waarom dat een goed idee zou zijn. Indirect aan elkaar gelinkt.
Ze hadden volgens jou het artikel en de campagne van KWF moeten opschorten omdat de staatssecretaris daar recent een opmerking over gemaakt heeft?

Of was de uitslag van het onderzoek al bekend, heeft KWF daarom een campagne en was het bij de staatssecretaris ook al bekend en werd daarom die aanpassing aangekondigd?
Was het wel goed geweest als de staatssecretaris die aanpassing komende week had aangekondigd, zodat het had geleken alsof de politiek heel snel reageert op de uitkomsten van dit onderzoek?

Dit is de reden van het artikel
quote:
Daarom gaat vandaag de campagne ‘Op je gezondheid’ van start, een initiatief namens Maag Lever Darm Stichting en KWF Kankerbestrijding, in het kader van de Gezonde Generatie. Het doel: kennis delen en bewustwording creëren. Alcohol drinken vergroot de kans op zeven soorten kanker. Het gaat om een vergrote kans op mond-, keelholte-, strottenhoofd-, slokdarm-, borst-, lever- en darmkanker.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 juli 2023 @ 16:49:01 #122
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209748501
quote:
2s.gif Op maandag 3 juli 2023 14:28 schreef xpompompomx het volgende:
I just leave this here:
[ afbeelding ]
Ik wil dat shirt graag hebben.

Overigens waarschuwen tegen de gevaren van alcohol drinken, veel vlees eten, etc. zie ik nog niet zo veel problemen mee.

De wetenschappelijke inzichten gaan vooruit en dat mag ook kenbaar gemaakt worden aan een groot publiek.
Echter zolang het andere mensen niet schaadt moet je het daar bij houden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209748502
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee, hoor. Best wat voorbeelden van mensen die daardoor zijn overleden of ernstige schade hebben overgehouden aan hun beslissing om zoveel water te drinken.
Ja, je moet ook geen knettergrote hoeveelheden water drinken.

Maar alcohol is inherent slecht voor de gezondheid, het sloopt je lichaam. Het is prima om mensen daar op te wijzen middels voorlichting. Dat geldt niet voor water. Als jij normaal omgaat met waterdrinken, is dat op geen enkele manier schadelijk.

En nogmaals, prima om alcohol te drinken. Maar het is ook goed om de risico's daarvan te kennen.
pi_209748511
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik wil dat shirt graag hebben.

Overigens waarschuwen tegen de gevaren van alcohol drinken, veel vlees eten, etc. zie ik nog niet zo veel problemen mee.

De wetenschappelijke inzichten gaan vooruit en dat mag ook kenbaar gemaakt worden aan een groot publiek.
Echter zolang het andere mensen niet schaadt moet je het daar bij houden.
Dit dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')