Dan blijven er stokbroodjes over die je voor de motogp weg kan halen. Ga je er overheen, rag je je vloer totaal aan gort.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is gevaarlijk en kan niet vanwege (onder andere?) de motorrijders die hier ook racen.
Blijkbaar zien de auto coureurs niet waar ze aan de buitenkant rijden. Bij de persconferentie van voor dit weekend waren er al een paar openlijk aan het brainstormen over hoe de tracklimit van bocht 9 en 10 het beste vervangen kon worden. Wat kan helpen is als de (extra) witte lijn geribbeld is zodat de coureurs merken of ze op of over de witte lijn komen
Verstappen nog even helemaal aan het einde van de race. Hij ging echt voor een volle bingokaartquote:Op maandag 3 juli 2023 11:32 schreef Tarado het volgende:
Ik meen dat Verstappen en Leclerc beiden 1 keer over de limiet zijn gegaan, dus het is te doen.
Misschien dat ie hoopte dat ie dat dan kon terugkijken op een van de schermen langs de baan.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen nog even helemaal aan het einde van de race. Hij ging echt voor een volle bingokaart
Punt is dat ze dus over de limiet rijden, want sommige zaten vaker langs de lijn in bocht 10 dan er op.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:31 schreef Jane het volgende:
Je kunt het de coureurs niet kwalijk nemen dat ze op de limiet rijden, maar dan moet ze wel tijdig verteld worden als ze erover heen gaan. Dat was het grootste probleem gisteren, lijkt me.
Ik las dat het in die snelste ronde op rood was, klopt dat?quote:Op maandag 3 juli 2023 11:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen nog even helemaal aan het einde van de race. Hij ging echt voor een volle bingokaart
Nee, dan had ie dat punt niet gehad. Was in ronde 65.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik las dat het in die snelste ronde op rood was, klopt dat?
Wie dat verzonnen heeft als 'goed idee', daar wil ik zijn/haar begraafplaats van weten.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:24 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Of piepjes die steeds sneller gaan en steeds luider klinken?
Daarom, dat vroeg ik me ook al af.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dan had ie dat punt niet gehad. Was in ronde 65.
Ja, maar je kunt ook zeggen dat de lijnen dan verkeerd getrokken zijn ten opzichte van een soort natuurlijke track.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:32 schreef Tarado het volgende:
Ik meen dat Verstappen en Leclerc beiden 1 keer over de limiet zijn gegaan, dus het is te doen.
Nou ja, ik kan me voorstellen dat je het vanuit de auto niet precies kunt zien of je net binnen of net buiten de lijnen zit. Als je dan denkt dat je het punt hebt gevonden waarbij je nog net goed zit, kan ik me voorstellen dat je daarmee doorgaat als je niet te horen krijgt dat je er overheen gegaan bent.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Punt is dat ze dus over de limiet rijden, want sommige zaten vaker langs de lijn in bocht 10 dan er op.
En heb je gewoon 20 stewards nodig om het bij te houden. Kunnen coureurs wel zeuren dat ze het te laat horen, maar het begint bij hun eigen gebrek aan respect voor de TL.
En natuurlijk vraagt het design van die bochten combinatie er om dat je daar uitwaait, maar dat wil niet zeggen dat het niet anders kan. Zoals @:sodemieters al zei: als het regen lukt het ze wel om van die lijn af te blijven.
En als er een muur staat gaat het waarschijnlijk ook prima. Het is geen 'niet kunnen' het is 'niet willen'.
De auto's worden ook steeds zwaarder, punt is dat het kan en op zich is er ook niks mis met het bestraffen, het probleem gisteren was het bestraffen achteraf.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Zit Lando's moeder al in een safehouse ivm met TeamLH?
[..]
Ja, maar je kunt ook zeggen dat de lijnen dan verkeerd getrokken zijn ten opzichte van een soort natuurlijke track.
De ideale lijn bocht-uit zal altijd tegen de tracklimit aanliggen.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Liggen gewoon veel te dicht op de ideale lijn.
volgens mij hadden ze dat ook twee of drie jaar terug. Zijn ze weer mee gestopt toen Alex Peroni gelanceerd werd op zo'n rotdingquote:Op maandag 3 juli 2023 11:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan blijven er stokbroodjes over die je voor de motogp weg kan halen. Ga je er overheen, rag je je vloer totaal aan gort.
En je rugwervels. Dat lijkt me een groter probleem dan de track limits nu. Vooral in situaties waar je er zelf niet zoveel aan kan doen (bijvoorbeeld als je buiten de baan geduwd wordt).quote:Op maandag 3 juli 2023 11:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan blijven er stokbroodjes over die je voor de motogp weg kan halen. Ga je er overheen, rag je je vloer totaal aan gort.
Niet met je eens, de lijn is de grens en als je erover gaat is het een overtreding, als je 1 of 2 tiende per rondje pakt is het best veel aan het einde van de race.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:02 schreef shiz het volgende:
Zulke miniscule tracklimitsoverschrijdingen zijn imho niet zo'n probleem (en zouden niet bestraft moeten worden).
Als je het doet zoals Lewis in 2021 Bahrain...
[ afbeelding ]
Dat is gewoon groteske misbruik om een voordeel tegenover anderen te halen.
Dus... of voor niemand tracklimits... of zoals nu voor iedereen tracklimits (in tennis mag je ook niet buiten de lijnen komen, the floor is lava)... wat natuurlijk mega irritant en niet goed voor de sport of show is. Maar natuurlijk beter zijn betere alternatieven bieden... grotere margins inbouwen, gras, grind, muren, you name it.
Geen grasquote:Op maandag 3 juli 2023 12:35 schreef Sabata het volgende:
[..]
volgens mij hadden ze dat ook twee of drie jaar terug. Zijn ze weer mee gestopt toen Alex Peroni gelanceerd werd op zo'n rotding
Nou ja, als iemand maar een haar over de witte lijn gaat en je concluderen kan dat duidelijk de intentie er niet was om erover heen te gaan en het geen structurele overtreding is (zoals destijds met Mercedes wel het geval was)... we weten van de coureurs hoe moeilijk het is om de boel in te schatten en bij zulke snelheden op millimeters nauwkeurig te rijden, dan kun je toch zeggen 'dat valt niet onder een overduidelijk strafbaar feit'. Zoveel zal je niet winnen met een 2 mm over de lijn. En, ik bedoel, als je zelf met je auto 81 km/h op een 80 km/h weg rijdt krijg je ook nog geen boete, of wil je dat ze daar ook 80km/h=80km/h hanteren?quote:Op maandag 3 juli 2023 12:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet met je eens, de lijn is de grens en als je erover gaat is het een overtreding, als je 1 of 2 tiende per rondje pakt is het best veel aan het einde van de race.
Maar dat doen ze toch ook al, je mag er 3 keer overheen, 4e keer ben je de lul.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:49 schreef shiz het volgende:
[..]
Nou ja, als iemand maar een haar over de witte lijn gaat en je concluderen kan dat duidelijk de intentie er niet was om erover heen te gaan en het geen structurele overtreding is (zoals destijds met Mercedes wel het geval was)... we weten van de coureurs hoe moeilijk het is om de boel in te schatten en bij zulke snelheden op millimeters nauwkeurig te rijden, dan kun je toch zeggen 'dat valt niet onder een overduidelijk strafbaar feit'. Zoveel zal je niet winnen met een 2 mm over de lijn. En, ik bedoel, als je zelf met je auto 81 km/h op een 80 km/h weg rijdt krijg je ook nog geen boete, of wil je dat ze daar ook 80km/h=80km/h hanteren?
En dan? Wanneer is het dan wel fout?quote:Op maandag 3 juli 2023 12:49 schreef shiz het volgende:
[..]
Nou ja, als iemand maar een haar over de witte lijn gaat en je concluderen kan dat duidelijk de intentie er niet was om erover heen te gaan en het geen structurele overtreding is (zoals destijds met Mercedes wel het geval was)... we weten van de coureurs hoe moeilijk het is om de boel in te schatten en bij zulke snelheden op millimeters nauwkeurig te rijden, dan kun je toch zeggen 'dat valt niet onder een overduidelijk strafbaar feit'. Zoveel zal je niet winnen met een 2 mm over de lijn. En, ik bedoel, als je zelf met je auto 81 km/h op een 80 km/h weg rijdt krijg je ook nog geen boete, of wil je dat ze daar ook 80km/h=80km/h hanteren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |