quote:De Franse minister van Binnenlandse Zaken Grald Darmanin zet donderdagavond en -nacht 40.000 politiemensen in om rellen tegen te gaan. Het is al twee nachten erg onrustig, vooral rond Parijs, nadat een agent een zeventienjarige automobilist had doodgeschoten.
De Franse president Emmanuel Macron benadert de onlusten als een nationale crisis die zonder ingrijpen weken kan duren, zoals bij de onlusten in 2005. Toen was het wekenlang onrustig in Frankrijk na de dood van twee tieners in een voorstad van Parijs. De twee hadden zich voor politieagenten verstopt in een elektriciteitshuisje.
De zeventienjarige Nahel werd dinsdag door een agent doodgeschoten toen de jongen bij een verkeerscontrole in de stad Nanterre wegreed. De minimumleeftijd in Frankrijk om auto te rijden is achttien jaar.
Nahel had meerdere problemen met justitie, meldt de Franse nieuwzender Europe 1. Hij zou in september weer moeten voorkomen.
OM verdenkt agent van doodslag: niet volgens regels
Volgens de Franse justitie in Nanterre heeft de agent niet volgens de richtlijnen geschoten. Hij wordt verdacht van doodslag. De agent is aangehouden en moet in voorlopige hechtenis.
De agent werkt al tien jaar voor de Franse politie. De man is volgens politiebronnen ervaren met een goede staat van dienst.
Over de vraag wanneer een politieagent het vuur mag openen, zijn al geruime tijd politieke en juridische twisten. Volgens critici beschieten Franse agenten steeds vake
https://www.nu.nl/buitenl(...)chieten-tiener.htmlr mensen die stoptekens negeren. Vorig jaar zou dit tot dertien doden hebben geleid.
https://www.hln.be/buiten(...)doodschoot~ae3fc8dd/quote:- Parijs, Marseille, Grenoble, Saint-Etienne en Lyon waren vrijdagavond en -nacht het toneel van plunderingen en van rellen tussen gemaskerde manifestanten en de ordediensten. Het geweld heeft zich zelfs uitgebreid naar enkele overzeese gebiedsdelen.
- Ook in ons land werden vannacht ruim 100 mensen preventief aangehouden in Brussel en zeker 30 in Luik. Voorlopig zijn in ons land geen ernstige incidenten gemeld.
- Er werden vrijdag in Frankrijk zeker 45.000 politieagenten gemobiliseerd.
- De agent die Nahel van dichtbij doodschoot is inmiddels aangeklaagd en in hechtenis genomen. Via zijn advocaat heeft hij zijn excuses aan de familie van de jongen aangeboden.
Laatse post vorige deelquote:Op zondag 2 juli 2023 20:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het deprimerende artikel zonder paywall https://12ft.io/proxy?q=h(...)d-te-steken-a4168740
Weet ik. Heb het gelezen.quote:Op zondag 2 juli 2023 19:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Macron heeft al gezegd dat het aan computer-spelletjes ligt. Ik zweer het.
Heb je een eigen zaak, Harvest.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Weet ik. Heb het gelezen.
Diep triest. Als je van computergames gaat rellen stond nu heel Europa, Japan en de VS in de fik.
Dat doet er niet toe Etto.quote:
ah ja, de meest logische reactie in zo'n gevalquote:Op zondag 2 juli 2023 20:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe Etto.
Als ik een eigen zaak had die verwoest was zou ik me achter de oren krabben waar die onrust vandaan komt. En dan kom je tot de conclusie dat er verandering moet komen.
Omdat ze geen fluit geven om het leven van een Fransman.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:22 schreef Alarmonoff het volgende:
Waarom gaan ze nooit protesteren als er een van hun iemand neersteekt.
Wat voor verandering dan?quote:Op zondag 2 juli 2023 20:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als ik een eigen zaak had die verwoest was zou ik me achter de oren krabben waar die onrust vandaan komt. En dan kom je tot de conclusie dat er verandering moet komen.
Je hebt dus geen eigen zaak.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Geen idee wie dat is. Hij doet het schijnbaar goed bij 'top' en 'latest' van #FranceRiots.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:26 schreef wizkays het volgende:
strafblad van jouw idool nazi paul golding is langer dan de gemiddelde inwoner van de banlieues
Triest natuurlijk.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het deprimerende artikel zonder paywall https://12ft.io/proxy?q=h(...)d-te-steken-a4168740
waarom tellen woorden altijd zwaarder dan daden bij politiek correctheidquote:Op zondag 2 juli 2023 20:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Triest natuurlijk.
Dat bestempelen als ongedierte en wilde horde in die politieverklaring van gisteren was ook ziek.
Rellen zijn zeer terecht. Krijg je als je als derderangsburger behandeld wordt terwijl je gewoon al generaties lang in het land woont.
Omdat politieke correctheid niets kost. En veel oplevert.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:30 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
waarom tellen wooden altijd zwaarder dan daden bij politiek correctheid
Omdat een staat natuurlijk heel iets anders is dan een individu zelf.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:22 schreef Alarmonoff het volgende:
Waarom gaan ze nooit protesteren als er een van hun iemand neersteekt.
Het is inderdaad Nederland dat het minst racistische land ter wereld is:quote:Op zondag 2 juli 2023 20:30 schreef Slayage het volgende:
Een voorbeeld van de andere kant van de oceaan waar de woke ideologie momenteel raast. Drie jonge kinderen zijn zoek en bij de omschrijving van de kinderen wordt de geslacht van de kinderen niet benoemd maar de pronouns![]()
https://www.dailymail.co.(...)ee-missing-kids.html
En in Frankrijk kunnen de fransozen hun egalite fraternite ideoloy maar niet loslaten waardoor ze niet in staat zijn alle mancos van de staat te benoemen laat staan oplossen.
"We are the least racist country in the world"
-franse muts.
Ondertussen refereert de vakbond van de Franse politie naar de relschoppers als zijn "ongedierte" en "barbaren".
Moet je voorstellen dat de politie in Nederland dat soort taal zou bezigen
Sorry, maar Nederland erg racistisch, hoewel niet institutioneelquote:Op zondag 2 juli 2023 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is inderdaad Nederland dat het minst racistische land ter wereld is:
https://worldpopulationre(...)ast-racist-countries
Frankrijk staat elfde.
Dat hoef ik niet te bepalen, want het is overduidelijk dat je geen eigen zaak hebt.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh jij gaat bepalen wat ik dan ga doen of hoe ik me dan ga voelen?![]()
"Makkelijk praten als toetsenbordheld". Moet je eens horen wie het zegt.
We zullen dit soort reacties onthouden de volgende keer als jij ergens over klaagt.
Extreemrechtse politicus. Leider van Britain First.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:28 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Geen idee wie dat is. Hij doet het schijnbaar goed bij 'top' en 'latest' van #FranceRiots.
Zo he, heb je daar cijfertjes van of komen de getallen uit je onderbuik?quote:Op zondag 2 juli 2023 20:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Sorry, maar Nederland erg racistisch, hoewel niet institutioneel
Net zo extreem als jouw Che?quote:Op zondag 2 juli 2023 20:34 schreef Harvest89 het volgende:
Extreemrechtse politicus. Leider van Britain First.
nieuws van NOS neem je niet aan, maar van een nazi op twitter neem je klakkeloos overquote:Op zondag 2 juli 2023 20:28 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Geen idee wie dat is. Hij doet het schijnbaar goed bij 'top' en 'latest' van #FranceRiots.
Kijk eens hoeveel zetels de PVV en FvD hebben zou ik zeggenquote:Op zondag 2 juli 2023 20:35 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Zo he, heb je daar cijfertjes van of komen de getallen uit je onderbuik?
tsja. als je de cijfers erbij pakt zijn het altijd wel mensen voornamelijk migranten uit noord-afrika die veel last veroorzaken. Maar goed als je dat zegt ben je opeens een racist.quote:
En de familie refereert naar de relshoppers als "lieverdjes".quote:Op zondag 2 juli 2023 20:30 schreef Slayage het volgende:
Een voorbeeld van de andere kant van de oceaan waar de woke ideologie momenteel raast. Drie jonge kinderen zijn zoek en bij de omschrijving van de kinderen wordt de geslacht van de kinderen niet benoemd maar de pronouns![]()
https://www.dailymail.co.(...)ee-missing-kids.html
En in Frankrijk kunnen de fransozen hun egalite fraternite ideoloy maar niet loslaten waardoor ze niet in staat zijn alle mancos van de staat te benoemen laat staan oplossen.
"We are the least racist country in the world"
-franse muts.
Ondertussen refereert de vakbond van de Franse politie naar de relschoppers als zijn "ongedierte" en "barbaren".
Moet je voorstellen dat de politie in Nederland dat soort taal zou bezigen
We weten het onderhand wel Etto. Ik heb geen eigen zaak. Ook geen interesse in.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat hoef ik niet te bepalen, want het is overduidelijk dat je geen eigen zaak hebt.
Bij elkaar nog niet eens een kwart.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kijk eens hoeveel zetels de PVV en FvD hebben zou ik zeggen
Joh.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
We weten het onderhand wel Etto. Ik heb geen eigen zaak. Ook geen interesse in.
Tevreden?
Laat me raden. Je vindt hem niet extreem.quote:
Dit soort mensen plaatsen zich wel buiten de maatschappij. Dat lkgt ook aan de verhullende kleding. Dit soort types zijn 9 van de 10 keer op zoek naar ruzie. Zwartrijders in de metro zien er zelden anders uit.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:30 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
Ik wil deze man knuffelen in de hoop dat hij mij vergeeft voor mijn racistische inborst.
Dus alle stemmers op PVV en FvD zijn racisten?quote:Op zondag 2 juli 2023 20:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nederlandse vertaling van twitter.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:32 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Was ik alweer vergeten. Volgens mij zijn er toen ook een hoop uitgegooid.
Bijna een kwart, zeg nog eens dat Nederland het minst racistische land is.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bij elkaar nog niet eens een kwart.
quote:Op zondag 2 juli 2023 20:35 schreef wizkays het volgende:
[..]
nieuws van NOS neem je niet aan, maar van een nazi op twitter neem je klakkeloos over
niet verbaasd want jij hebt een nazi meme gedeeld in deel 5 van dit topic, met een nazi slogan RaHoWa
nu speel je de witte onschuld, koekwaus
Hey, als jij beelden ziet voorbij komen die nep zijn, of anders gentepreteerd worden; voel je vooral vrij om dit toe te lichten. En als ik de man zou kennen (en steunen), zou ik dat gewoon zeggen hoor. Ik steun vermoedelijk wel extremere gevallen. Het geval is dat ik hem gewoon niet ken.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:35 schreef wizkays het volgende:
nieuws van NOS neem je niet aan, maar van een nazi op twitter neem je klakkeloos over
Mooi dat je het laatste zelf zegt.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joh.
Laat anderen hun winkels maar in vlammen opgaan, voor 'de goede zaak'.
Drillrap is een onderdeel van de westerse cultuur.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:30 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
Ik wil deze man knuffelen in de hoop dat hij mij vergeeft voor mijn racistische inborst.
Dat blijkt gewoon uit de cijfers ja, zojuist gelinkt.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bijna een kwart, zeg nog eens dat Nederland het minst racistische land is.
Racisme en discriminatie is niet hetzelfde. PVV haalt niet zoveel stemmen omdat men een hekel heeft aan andere om hun huidskleur (racisme) maar omdat men het niet zo heeft op de islam (discriminatie).quote:Op zondag 2 juli 2023 20:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als jouw zaak er aan gaat door dit soort, sta je ze dan nog te verdedigen?quote:Op zondag 2 juli 2023 20:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mooi dat je het laatste zelf zegt.
En nogmaals. Als mijn zaak er aan gaat, hoop je natuurlijk op verandering. Anders is de nieuwe zaak over een tijdje ook weer de klos.
Dat lijstje kun je met een korrel zout nemen.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Sorry, maar Nederland erg racistisch, hoewel niet institutioneel
Wat bedoelt de politie eigenlijk concreet met die brief?quote:Op zondag 2 juli 2023 20:32 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Was ik alweer vergeten. Volgens mij zijn er toen ook een hoop uitgegooid.
Je moet bij die constatering natuurlijk nog wel nagaan wat die Nederlanders allemaal wel niet al decennialang tolereren. Drin zit het verschil natuurlijk al.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bijna een kwart, zeg nog eens dat Nederland het minst racistische land is.
Pittige taal maar begrijpelijk gezien de huidige toestand. De orde binnen de Franse maatschappij staat op losse schroeven door de grootschalige rellen en plunderingen. Van een burgeroorlog spreken lijkt me nog een brug te ver.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nederlandse vertaling van twitter.
Nu is het genoeg...
Tegenover deze woeste hordes is vragen om kalmte niet langer genoeg, het moet worden opgelegd!
Het herstellen van de republikeinse orde en het onmogelijk maken van de gevangenen om schade toe te brengen, zouden de enige politieke signalen moeten zijn die kunnen worden afgegeven.
In het licht van dergelijke afpersingen moet de politiefamilie samen staan.
Onze collega's kunnen, net als de meerderheid van de burgers, de tirannie van deze gewelddadige minderheden niet langer verdragen.
Het is niet de tijd voor actie van de vakbonden, maar voor de strijd tegen dit "ongedierte". Overgeven, capituleren en hen behagen door de wapens neer te leggen, zijn gezien de ernst van de situatie niet de oplossingen.
Alle middelen moeten worden ingezet om de rechtsstaat zo snel mogelijk te herstellen.
Eenmaal hersteld, weten we al dat we deze puinhoop die we al tientallen jaren doorstaan, zullen herbeleven.
Om deze redenen zullen Alliance Police Nationale en UNSA Police hun verantwoordelijkheid nemen en de regering voortaan waarschuwen dat we uiteindelijk in actie zullen komen en zonder concrete maatregelen voor de rechtsbescherming van de politie, een passende strafrechtelijke reactie, significante middelen verstrekt, zal de politie de omvang van de verleende tegenprestatie beoordelen.
Vandaag is de politie in gevecht omdat wij in oorlog zijn. Morgen zitten we in het verzet en zal de regering zich daarvan bewust moeten worden."
Ik had in ieder geval niet meteen het gevoel dat hij namens mij aan het spreken was, alhoewel hij wel zijn best deed me daarvan te overtuigen.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat is het volgens dat helder licht in die video: "THIS IS WHO WE ARE WHITE PEOPLE!"
Flikker op.
Ja, past niet zo lekker in je narratief natuurlijk.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat lijstje kun je met een korrel zout nemen.
Maar weet jij eigenlijk wat ze concreet bedoelen met dat verzet?quote:Op zondag 2 juli 2023 20:42 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Pittige taal maar begrijpelijk gezien de huidige toestand. De orde binnen de Franse maatschappij staat op losse schroeven door de grootschalige rellen en plunderingen. Van een burgeroorlog spreken lijkt me nog een brug te ver.
Nee, maar het is natuurlijk ook heel logisch dat je het uitlokt. "Ja, maar gewoon nog harder aanpakken!" Prima, maar dan moet je ook niet huilen dat het nog meer escaleert. En Frankrijk heeft daar wel een handje van.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mensen die deze rellen goed praten zijn gewoon niet serieus te nemen. Daar hoeven we niet eens een discussie over op te zetten.
"Wilde hordes", "ongedierte."quote:Op zondag 2 juli 2023 20:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nederlandse vertaling van twitter.
Nu is het genoeg...
Tegenover deze woeste hordes is vragen om kalmte niet langer genoeg, het moet worden opgelegd!
Het herstellen van de republikeinse orde en het onmogelijk maken van de gevangenen om schade toe te brengen, zouden de enige politieke signalen moeten zijn die kunnen worden afgegeven.
In het licht van dergelijke afpersingen moet de politiefamilie samen staan.
Onze collega's kunnen, net als de meerderheid van de burgers, de tirannie van deze gewelddadige minderheden niet langer verdragen.
Het is niet de tijd voor actie van de vakbonden, maar voor de strijd tegen dit "ongedierte". Overgeven, capituleren en hen behagen door de wapens neer te leggen, zijn gezien de ernst van de situatie niet de oplossingen.
Alle middelen moeten worden ingezet om de rechtsstaat zo snel mogelijk te herstellen.
Eenmaal hersteld, weten we al dat we deze puinhoop die we al tientallen jaren doorstaan, zullen herbeleven.
Om deze redenen zullen Alliance Police Nationale en UNSA Police hun verantwoordelijkheid nemen en de regering voortaan waarschuwen dat we uiteindelijk in actie zullen komen en zonder concrete maatregelen voor de rechtsbescherming van de politie, een passende strafrechtelijke reactie, significante middelen verstrekt, zal de politie de omvang van de verleende tegenprestatie beoordelen.
Vandaag is de politie in gevecht omdat wij in oorlog zijn. Morgen zitten we in het verzet en zal de regering zich daarvan bewust moeten worden."
Zo'n lijstje posten is hetzelfde als zeggen dat er armoede is in Nederland en dan kom jij zeggen dat de mensen in Eritrea nog veel armer zijn.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Frankrijk staat elfde.
Staat die post er nog?quote:Op zondag 2 juli 2023 20:35 schreef wizkays het volgende:
[..]
niet verbaasd want jij hebt een nazi meme gedeeld in deel 5 van dit topic, met een nazi slogan RaHoWa
nu speel je de witte onschuld, koekwaus
Wat Frankrijk zichzelf moet verwijten is dat ze decennialang hebben toegestaan dat zich dit soort buurten en wijken hebben ontwikkeld vol met economische kanslozen, criminelen, haatbaarden en andere geradicaliseerde types.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, maar het is natuurlijk ook heel logisch dat je het uitlokt. "Ja, maar gewoon nog harder aanpakken!" Prima, maar dan moet je ook niet huilen dat het nog meer escaleert. En Frankrijk heeft daar wel een handje van.
Nee, aangezien armoede relatief is; nogal een basaal sociaal-economisch concept.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:44 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Zo'n lijstje posten is hetzelfde als zeggen dat er armoede is in Nederland en dan kom jij zeggen dat de mensen in Eritrea nog veel armer zijn.
Ik vermoed acties uit eigen beweging, maar moet toegeven dat ik de huidige situatie niet hl scherp op het netvlies heb.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar weet jij eigenlijk wat ze concreet bedoelen met dat verzet?
quote:Op zondag 2 juli 2023 20:24 schreef tesssssssss het volgende:
https://12ft.io/proxy?q=h(...)d-te-steken-a4168740
Dit zinnetje uit dat artikel zegt wel alles. Wat mij betreft.
"Het verbaast Nedjma dat dit soort protesten alleen in Frankrijk zijn en ze maakt zich zorgen over de toekomst. „Het zit veel dieper dan mensen denken.”
Nederland kan ik me er alles bij voorstellen dat we hoog zitten maar een Frankrijk boven Engeland en Ierland? Vraag me af hoe ze dat bepalen in detail.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Frankrijk staat elfde.
Racisme is volstrekt irrationeel, zou niet weten waarom.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:46 schreef Akathisia het volgende:
Wat we in ieder geval kunnen concluderen: we gaan er met z'n allen niet minder racistisch op worden de komende decennia.
Makkelijk om iemand een toetsenbordheld te noemen vanuit een toetsenbord.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dan vertrek je uit die wijk en ga je elders aan de slag.
Toetsenbordheld.
Nee, daar heb ik ook een hard hoofd in.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:46 schreef Akathisia het volgende:
Wat we in ieder geval kunnen concluderen: we gaan er met z'n allen niet minder racistisch op worden de komende decennia.
Wellicht is de mens wel volstrekt irrationeel. Uitgaan van de rationele mens is op zichzelf al weinig rationeel.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Racisme is volstrekt irrationeel, zou niet weten waarom.
Wie praat deze rellen goed? Graag een quote van de betreffende posts, want ik heb ze gemistquote:Op zondag 2 juli 2023 20:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mensen die deze rellen goed praten zijn gewoon niet serieus te nemen. Daar hoeven we niet eens een discussie over op te zetten.
Xenofobie is een beter begrip.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Racisme is volstrekt irrationeel, zou niet weten waarom.
Zoek even op 'food desert areas' in de VS.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Makkelijk om iemand een toetsenbordheld te noemen vanuit een toetsenbord.
Jij zou dan vertekken uit de wijk. Oke.
Gefeliciflapstaart.
Zie het oeuvre van Harvest.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wie praat deze rellen goed? Graag een quote van de betreffende posts, want ik heb ze gemist
quote:Op zondag 2 juli 2023 20:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wie praat deze rellen goed? Graag een quote van de betreffende posts, want ik heb ze gemist
quote:Rellen zijn zeer terecht. Krijg je als je als derderangsburger behandeld wordt terwijl je gewoon al generaties lang in het land woont.
Ik zie eigenlijk helemaal niks nieuws op twitter. Misschien is het wat rustiger, inmiddels.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:51 schreef Magister_Artium het volgende:
Hoe is het vanavond op straat in Parijs? En zijn er al relletjes in Nederland gesignaleerd?
Je kunt geen cactussen eten gekkie. Dat doet pijn.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoek even op 'food desert areas' in de VS.
Net Braveheart idd, deze vrijheidsstrijdster.quote:
quote:Op zondag 2 juli 2023 20:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je kunt geen cactussen eten gekkie. Dat doet pijn.
quote:Op zondag 2 juli 2023 20:52 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Net Braveheart idd, deze vrijheidsstrijdster.
Kut, ik wilde nog even getint worden voor de oorlog.quote:
Zelf schuld.quote:
Onderdrukt worden is een keuze.quote:
Fiks ik dat, fiks jij dat dodelijk vermoeiende geforceerde woke gekloot.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zelf schuld.
Ik ben geen hond die je zomaar even kunt rondcommanderen.
Dat is jouw probleem. Ik spreek namens meerdere users als ik zeg dat die arrogante toon van je op een gegeven moment begint te vervelen.
Die onderste schijnt in Zwitserland te zijn.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:54 schreef wizkays het volgende:
[..]
[ twitter ]
de politie heeft last vanavond
Met een beetje geluk waaien de rellen zo onze kant opquote:Op zondag 2 juli 2023 20:54 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Kut, ik wilde nog even getint worden voor de oorlog.
Nuja, sinds ik als linkse sociaal-democraat niet ben meegesprongen op de woke-trein naar la-la-land zijn een aantal voorheen heel vriendelijke users ervan overtuigd van doen te hebben met Baudet 2.0.quote:
kloptquote:Op zondag 2 juli 2023 20:59 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
hoho hij spreekt namens meerdere users hoor
Etto zit er langer dan vandaag in dit specifieke topic.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:59 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
hoho hij spreekt namens meerdere users hoor
Stop, mijn buik... hij kan het schudden niet meer aanquote:Op zondag 2 juli 2023 21:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Etto zit er langer dan vandaag in dit specifieke topic.
Ah ook nog antropoloog zie ik, wat een bouquet aan kwaliteitenquote:Op zondag 2 juli 2023 21:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zwitsers zijn zo racistisch als de pest.
quote:Op zondag 2 juli 2023 21:00 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
"ik spreek namens meerdere users" is in die 23 jaar FOK! die ik zo links en rechts heb meegekregen wel de meest debiele reactie ooit,
Harvest, gefeliciteerd meid, ik hoop dat je niet zwanger raakt
quote:Op zondag 2 juli 2023 21:01 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Stop, mijn buik... hij kan het schudden niet meer aan
ik verwacht springtij vannacht als je doorgaat met jezelf voor schut zetten
ok.quote:
Als het arrogant is om je te wijzen op de volstrekt achterlijke wijze en het gemak waarmee jij spreekt over het in de hens steken van de bedrijven van mensen, dan zij het zo.quote:Op zondag 2 juli 2023 21:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Etto zit er langer dan vandaag in dit specifieke topic.
franstalige racisten, frankrijk, belgi, zwitserlandquote:Op zondag 2 juli 2023 21:02 schreef tesssssssss het volgende:
In Zwitserland zijn nu ook rellen, niet vragen waarom alsjeblieft![]()
Weetiknie.
[ twitter ]
Log jij uit als je het allemaal niet aan kan.quote:Op zondag 2 juli 2023 21:03 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Ah ook nog antropoloog zie ik, wat een bouquet aan kwaliteiten
log uit man
Vage beelden ....quote:Op zondag 2 juli 2023 21:02 schreef tesssssssss het volgende:
Weetiknie.
[ twitter ]
nee jijquote:Op zondag 2 juli 2023 21:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Log jij uit als je het allemaal niet aan kan.
Staan 7e op de lijst van minst racistische landen.quote:Op zondag 2 juli 2023 21:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zwitsers zijn zo racistisch als de pest.
Als iemand even een cartoon maakt dan moet het lukken.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:59 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Met een beetje geluk waaien de rellen zo onze kant op
Wie is dat?quote:
en jij gelooft datquote:Op zondag 2 juli 2023 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Staan 7e op de lijst van minst racistische landen.
Welke WC eend?quote:
"In de stad Lausanne werden zeven mensen opgepakt nadat een groep van zo'n honderd jongeren schade had veroorzaakt aan winkels."quote:Op zondag 2 juli 2023 21:02 schreef tesssssssss het volgende:
Weetiknie.
[ twitter ]
Nee, je zult je anekdotische (als ze dat al zijn, want ik geloof er niet zo in dat je uberhaupt ooit een Zwitser hebt gesproken) 'bewijzen' en vers bekeerde onderbuik uiteraard t.a.t. stellen boven de wetenschappelijke methode.quote:Op zondag 2 juli 2023 21:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zal maar niet zeggen waar je dat lijstje kan duwen.
Een stel bergnazi's zijn het.
Genoeg Zwitsers gesproken. Vaak genoeg er doorheen gereden.quote:Op zondag 2 juli 2023 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, je zult je anekdotische (als ze dat al zijn, want ik geloof er niet zo in dat je uberhaupt ooit een Zwitser hebt gesproken) 'bewijzen' uiteraard t.a.t. stellen boven de wetenschappelijke methode.
Zo werkt dat met ideologen.
dat zijn dus die bergnazi's?quote:Op zondag 2 juli 2023 21:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
"In de stad Lausanne werden zeven mensen opgepakt nadat een groep van zo'n honderd jongeren schade had veroorzaakt aan winkels."
Ze zeggen zelf in dat stuk ook dat het lastig is om te onderzoeken. En dan moet je input krijgen van de respondenten.quote:Op zondag 2 juli 2023 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke WC eend?
Het is het Pew Research Center, die onderzoeken allerlei nationale en internationale aangelegenheden.
https://www.pewresearch.org/
Zo zo, en die besloten het met Harvest te hebben over raciale aangelegenheden...quote:Op zondag 2 juli 2023 21:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Genoeg Zwitsers gesproken. Vaak genoeg er doorheen gereden.
Zoals ik net al zei. Racistisch als de pest.
Maar dat zullen dan wel weer puur mijn ervaringen geweest zijn.
Terwijl hij er doorheen reed he, kan je nagaanquote:Op zondag 2 juli 2023 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo zo, en die besloten het met Harvest te hebben over raciale aangelegenheden...
Nee, plausibel.
Jij weet ook dat het zo niet werkt.quote:Op zondag 2 juli 2023 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo zo, en die besloten het met Harvest te hebben over raciale aangelegenheden...
Nee, plausibel.
Je kunt dan ook naar andere zaken kijken. Zoals politieke zetelverdeling.quote:Op zondag 2 juli 2023 21:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ze zeggen zelf in dat stuk ook dat het lastig is om te onderzoeken. En dan moet je input krijgen van de respondenten.
Hoe open is elke cultuur?
Hij kon dat aflezen aan de gezichtsuitdrukkingen van de voorbijgangers.quote:Op zondag 2 juli 2023 21:14 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Terwijl hij er doorheen reed he, kan je nagaan
Kan het niet zo zijn dat je misschien zelf die grote racist bent?quote:Op zondag 2 juli 2023 21:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Genoeg Zwitsers gesproken. Vaak genoeg er doorheen gereden.
Zoals ik net al zei. Racistisch als de pest.
Maar dat zullen dan wel weer puur mijn ervaringen geweest zijn.
oeiquote:Op zondag 2 juli 2023 21:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Kan het niet zo zijn dat je misschien zelf die grote racist bent?
Ze zijn blank. En voor bepaalde mensen is dat automatisch een blijk van racistische inborst.quote:Op zondag 2 juli 2023 21:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hij kon dat aflezen aan de gezichtsuitdrukkingen van de voorbijgangers.
Dus dat graflijstje van je is vooral op basis van politieke zetelverdeling? Hou toch op man.quote:Op zondag 2 juli 2023 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je kunt dan ook naar andere zaken kijken. Zoals politieke zetelverdeling.
En dan zijn er in West-Europa bar weinig landen met breedgedragen openlijk racistische partijen, of partijen die racistische wetten willen invoeren.
Dat zegt wel genoeg.
Nee Harvest... lees die post gerust nog eens.quote:Op zondag 2 juli 2023 21:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dus dat graflijstje van je is vooral op basis van politieke zetelverdeling? Hou toch op man.
ahahahaquote:Op zondag 2 juli 2023 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dan zijn er in West-Europa bar weinig landen met breedgedragen openlijk racistische partijen, of partijen die racistische wetten willen invoeren.
Dat zegt wel genoeg.
Dat is in de VS ook niet zo maar die bungelt ergens onderaanquote:Op zondag 2 juli 2023 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je kunt dan ook naar andere zaken kijken. Zoals politieke zetelverdeling.
Dat zegt wel genoeg.
Daar twijfel ik niet aan. Dat zijn degenen die het leuk vinden als Etto even wat rechtse users op hun plek zet met een geschiedenislesje, maar gaan miepen en mekkeren als ze zelf even op de plek worden gezet vanwege hun idiote woke-denkbeelden, gebaseerd op ahistorische nonsens. Bijzonder toch weer die dubbele standaard.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zelf schuld.
Ik ben geen hond die je zomaar even kunt rondcommanderen.
Dat is jouw probleem. Ik spreek namens meerdere users als ik zeg dat die arrogante toon van je op een gegeven moment begint te vervelen.
Dit benadrukt dus meteen hoeveel zulke labels waard zijn, helemaal niets. Het heeft niks te maken met de daadwerkelijke betekenis, maar het is valse manier om afwijkingen van het gewenste narratief te bestraffen. Dissent is eigenlijk op zichzelf al het vermeende bewijs van 'rechtsextremisme'.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nuja, sinds ik als linkse sociaal-democraat niet ben meegesprongen op de woke-trein naar la-la-land zijn een aantal voorheen heel vriendelijke users ervan overtuigd van doen te hebben met Baudet 2.0.
Clown world.
De VS zit qua politiek dan ook radicaal anders in elkaar, en is bovenal een federale verzameling van grotendeels autonome staten.quote:Op zondag 2 juli 2023 21:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat is in de VS ook niet zo maar die bungelt ergens onderaan
pvv, vox, fvd, fidesz, sweden democrats, afd, lega nord, vlaams belang, fpo, hard line, golden dawn, nvu, front national, bnp, edl, national frontquote:
Vast een of andere enquete moeten invullen.quote:Op zondag 2 juli 2023 21:12 schreef Slayage het volgende:
Ze zeggen zelf in dat stuk ook dat het lastig is om te onderzoeken. En dan moet je input krijgen van de respondenten.
BREEDGEDRAGEN, wizkays...quote:Op zondag 2 juli 2023 21:20 schreef wizkays het volgende:
[..]
pvv, vox, fvd, fidesz, sweden democrats, afd, lega nord, vlaams belang, fpo, hard line, golden dawn, nvu, front national, bnp, edl, national front
dan bombarderen de geallieerden hem weer naar de helquote:Op zondag 2 juli 2023 21:22 schreef Culkin het volgende:
Is maar een kwestie van tijd dat er een nieuwe Hitler opstaat.
88quote:Op zondag 2 juli 2023 21:22 schreef Culkin het volgende:
ze hebben samen tientallen miljoenen aanhangers, een kwart van de Europeanen op z'n minstquote:Op zondag 2 juli 2023 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
BREEDGEDRAGEN, wizkays...
Alsin: hele volksstammen die erop stemmen en mandaat geven.
Dat die partijen bestaan is nergens ontkend. Die hebben altijd bestaan. Mij gaat het om hun daadwerkelijke aanhang en invloed.
Dus noem er eens een paar.
mr 666quote:Op zondag 2 juli 2023 21:22 schreef Culkin het volgende:
Waar kan ik die cijfers vinden?quote:Op zondag 2 juli 2023 21:24 schreef wizkays het volgende:
[..]
ze hebben samen tientallen miljoenen aanhangers, een kwart van de Europeanen op z'n minst
pvv en fvd vallen mee, en nvu?quote:Op zondag 2 juli 2023 21:20 schreef wizkays het volgende:
[..]
pvv, vox, fvd, fidesz, sweden democrats, afd, lega nord, vlaams belang, fpo, hard line, golden dawn, nvu, front national, bnp, edl, national front
Nu nog even onderbouwen hoe al deze partijen racistisch zouden zijn? En je dacht, ik noem Front National maar twee keer? Het Griekse Golden Dawn is trouwens bij wet verboden, NVU heeft nergens politieke macht wat ook voor het Deense Hard Line en het Britse EDL geldt.quote:Op zondag 2 juli 2023 21:20 schreef wizkays het volgende:
[..]
Kunnen jij en etto en beri alledrie gewoon even uitloggenquote:Op zondag 2 juli 2023 21:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Log jij uit als je het allemaal niet aan kan.
Ik zou op haar stemmenquote:Op zondag 2 juli 2023 21:24 schreef tesssssssss het volgende:
Marine le Pen vindt er ook wat van:
[ twitter ]
En dit! Heb nog een paar pagina's te lezen en daarna beslissen of het nodig is om te vegenquote:Op zondag 2 juli 2023 21:05 schreef tesssssssss het volgende:
Jongens, straks gooit er iemand dit topic dicht he?
Ik ga gauw weg.
Die eerste is fake news, was in Australie eerder dit jaar.quote:
Dat tweede filmpje.quote:
Zoals de gilets jaunes?quote:Op zondag 2 juli 2023 20:11 schreef maily het volgende:
[..]
Misschien moeten ze eens beginnen zich als Fransen te gedragen?
Hoe zie jij nu dat dit neonazi's zijn? Oprechte vraag.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat tweede filmpje.
Een clash tussen neonazi's en antifa had je natuurlijk al kunnen verwachten. Vond het nog lang duren.
GS al jaren zat, maar vind deze dan wel weer n post waard.quote:Al gooi je het volledige Franse BNP tegenaan, de relplunderende ondankbaren zullen zich nooit aanpassen aan Frankrijk en de westerse mores. Zegt een Turks-Franse vrouw, dus dan mogen wij het ook zeggen. En anders deden we het ook, want sja - het is gewoon zo. De Republiek zal winnen, bezweren de politici, maar de straat zal altijd blijven sluimeren, soms oplaaien en op sommige plekken onherkenbaar en voor altijd veranderen. Armoediger, achterlijker, agressiever, allahakbarischer, met n gemene deler tussen straatprimaten en de struisvogels in pers en politiek: ze zijn geen van beiden voor recht of rede vatbaar.
Et alors, afgelopen nacht moest een burgemeestersvrouw met haar jonge kinderen op de vlucht in Val-De-Marne (ja, da's vlakbij Disneyland), omdat het reltuig een voertuig in de voortuin ramde en in de fik stak. Er waren 'slechts' meer dan 700 aanhoudingen, door ruim 45.000 politiemensen, en dat heet dan "plus calm", omdat het wat minder boelveel was dan de nachten hiervoor. Onderwijl stroomt het over: Brussel was al langer in buitenlandse handen gevallen maar zelfs Zwitserland is niet neutraal meer na plunderingen in Lausanne.
Het kleine keizertje van de Republiek spreekt vanavond (19u30) vanuit zijn Parijse Elyse-paleis zijn Frambozen toe, maar verwacht vooral geen vruchtbare woorden. Frankrijk is wat er gebeurt wanneer je op papier seculier bent, maar in de praktijk de antidemocratische patriarchaat-religie laat rotten in je buitenwijken. Ook al willen de meeste mensen er niet naar luisteren, laat het toch een waarschuwing zijn. Ooit moet de verlichte wal de piratencultuur van het migrantenschip toch keren.
Enfin. Hieronder de vrome bleekbekkies van de Franse premier en MinBiZa bij de bewoner van de belaagde burgemeesterswoning, omdat het zo lekker veelzeggend machteloos is. Hierboven een supercut (om niet te zeggen: superkut) van de WRAAK van de Miskende Migranten, omdat de Kellog's te duur zijn (!) en daarom de Aldi deaud moet. Wat een culturele weelde, wat een intellectuele verrijking. En allemaal onze eigen schuld h.
https://www.geenstijl.nl/5171323/l-enfer-c-est-les-allah-akbars/
What the hellquote:
Right wing groups. Jij je zin.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoe zie jij nu dat dit neonazi's zijn? Oprechte vraag.
Tot nu toe 'rustiger', dan de vorige avonden.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:51 schreef Magister_Artium het volgende:
Hoe is het vanavond op straat in Parijs? En zijn er al relletjes in Nederland gesignaleerd?
Waarom vraag je dat aan ons?quote:Op zondag 2 juli 2023 22:19 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
Is dit een andere burgermeester en/of oud?
Ik vraag sowieso niks aan jou.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom vraag je dat aan ons?
Misschien eerst die twitterposts controleren voordat je ze hier neerkwakt dan?
Ja, is sowieso van gisteren of zo, maar blijft mooi, en had 'm hier nog niet gezien.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:21 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hiervan weet ik dat ik 'm al gezien heb
Burgermeester vrouw ligt nu wel in het ziekenhuis door die aanval met de auto op het huisquote:Op zondag 2 juli 2023 22:14 schreef Akathisia het volgende:
[..]
GS al jaren zat, maar vind deze dan wel weer n post waard.
quote:Op zondag 2 juli 2023 22:38 schreef Politicoloog het volgende:
Elon Musk reageert met "he is right" als reactie op een filmpje van een Palestijnse imam
[ twitter ]
Dan ineens staat de me er wel direct.quote:
en dat voor een valse religie.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:38 schreef Politicoloog het volgende:
Elon Musk reageert met "he is right" als reactie op een filmpje van een Palestijnse imam
[ twitter ]
Woke France? What?quote:
Ja, ook niet geklikt op dat filmpje.quote:
heel europa, om vergrijzing tegen te gaan.quote:
Goed bezig die Muskquote:
Waarom vind je het niet waarschijnlijk, en welk jaar vind je dan wel waarschijnlijk kijkend naar de demografische verhouding onder kinderen en jongvolwassenen, de onophoudelijke aanwas van nieuwe migranten en de alsmaar afnemende geboortecijfers?quote:
Ah the great replacement, helderquote:Op zondag 2 juli 2023 22:50 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
heel europa, om vergrijzing tegen te gaan.
nee, replacement migration.quote:
Heeft de NY Times ook een artikel over:quote:Op zondag 2 juli 2023 23:05 schreef Slayage het volgende:
Artikel over die Maga muts waar Musk kennelijk een fan van is [ twitter ]
Die eenrichtingsverontwaardiging altijdquote:Op zondag 2 juli 2023 23:05 schreef Slayage het volgende:
Voor Paty was er een stille tocht.quote:Imam brags: "France WILL become an Islamic country through Jihad; The entire world WILL be subject to Islamic Rule"
The French will: "Convert to Islam, be Forced to pay Jizya poll tax, or be fought against for the sake of Allah"
Wat een gedrocht is die vrouw zeg. Die foto zegt al genoeg. Shining white teeth bible belt christian. God, family, guns.quote:Op zondag 2 juli 2023 23:05 schreef Slayage het volgende:
Dit laat al zien dat het mengen van volkeren nooit lang goed kan gaan.quote:
Beetje antisemitische post dit.quote:Op zondag 2 juli 2023 23:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat een gedrocht is die vrouw zeg. Die foto zegt al genoeg. Shining white teeth bible belt christian. God, family, guns.
Is deze wel legit? Kan het nu niet zien, maar dat was die bij het spoor toch? Deed me iig vermoeden dat ie ze onder de wielen van een trein verloren is.quote:
Lekker belangrijk wat die mafketel ergens van vind.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:38 schreef Politicoloog het volgende:
[ twitter ]
Was het maar zo simpel.quote:Op maandag 3 juli 2023 00:33 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dit laat al zien dat het mengen van volkeren nooit lang goed kan gaan.
Al sinds het bestaan van de mens leeft men in eigen groep, of stam.. zoals in Afrika nog steeds gebeurt.
En in Europa gooien we hordes Islamitische arabieren of Afrikanen in onze steden en dorpen..
En dat gaat enkel goed door de welvaart, maar je ziet maar weer.. In dit soort situaties keren ze zich tegen je.
Komt omdat je altijd in groepen door kan blijven delen. Huidskleur is de makkelijkste, maar als iedereen dezelfde huidskleur heeft dan is het bijvoorbeeld klasse, etc. Tot je uiteindelijk uitkomt bij neusgrootte bijvoorbeeld zoals in de Rwanda genocidequote:Op maandag 3 juli 2023 01:08 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel.
Meeste Europeanen zijn nog altijd door andere Europeanen afgeslacht tijdens verschillende gruwelijke oorlogen.
Hetzelfde geldt voor andere volkeren.
Als ik zo rondkijk dan zijn het vooral buren die elkaar haten. Oekrane vs Rusland. Marokko vs Algerije. Irak vs Iran. Pakistan vs India. Isral vs Palestina. Turkije vs Koerdistan. Ethiopi vs Eritrea.
Nogal wiedes. De kans dat je ruzie krijgt met iemand is groter als ie bij je om de hoek woont dan als je 'm nooit tegenkomt.quote:Op maandag 3 juli 2023 01:08 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Als ik zo rondkijk dan zijn het vooral buren die elkaar haten. Oekrane vs Rusland. Marokko vs Algerije. Irak vs Iran. Pakistan vs India. Isral vs Palestina. Turkije vs Koerdistan. Ethiopi vs Eritrea.
Ja, dat is nogal een open deur. Vanaf grofweg de Reconquista to vlak na de tweede Wereldoorlog werd Europa bijna exclusief bevolkt door Europeanen.quote:Op maandag 3 juli 2023 01:08 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel.
Meeste Europeanen zijn nog altijd door andere Europeanen afgeslacht tijdens verschillende gruwelijke oorlogen.
Hetzelfde geldt voor andere volkeren.
Eindeloze reeks fake news posten, word je daar niet moe van?quote:
....en de andere kant is dat er op Twitter mensen beweren dat er niets aan de hand is in Frankrijk.quote:
Politiebureaus en auto's geplunderd, filmpjes staan al dagen online hoewel ik wel merk dat er ziek gemod wordt op het internet, ze zijn het nieuws echt in aan het dammen. Maar dat dus inclusief wat wapenshops wat ze hebben overvallen, heeft ook op HLN.be gestaan maar hebben ze weer verwijderd dat artikel.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:30 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Waar komen die wapens vandaan? Oekrane?
Klagen de de nieuwskanalen te weinig schrijven maar wel elke post op de socials voor waar aannemenquote:Op maandag 3 juli 2023 08:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
....en de andere kant is dat er op Twitter mensen beweren dat er niets aan de hand is in Frankrijk.
Zo moet je toch steeds een soort van middenweg zoeken, he?
Jij woont dus in de banlieus?quote:Op maandag 3 juli 2023 08:58 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Maar helaas weten de mensen die er niet tussenin wonen en nooit geconfronteerd worden met dit volk het altijd beter.
Het gaat niet alleen om de banlieus, het gaat om alle plekken waar dat volk bij elkaar woont. Brussel is toch ook geen banlieus? Dus ja ik heb tussen dat volk gewoond, en de oorzaak is overal hetzelfde, volk wat onze normen en waarden niet accepteert, wat zich afzet tegen het land waarin ze verblijven terwijl ze de haat met de paplepel wordt ingegeven.quote:
In de jaren 60 was dat helemaal niet zo, toen ze alloctonen nog gastarbeiders noemden. Nee, toen leefde ik nog niet, maar ik heb ook nog ouders. Die konden toen gewoon prima met hun Turkse buren overweg.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:11 schreef Tekaschi het volgende:
Was wel een rustige nacht lees ik! Maar n brandweerman omgekomen, paar honderd terroristen maar opgepakt, 350 gebouwen in de fik en 300 auto's vernield. Typische Europese zondag we die kennen van de jaren 60.
Jij vindt het wel normaal dat er zo weinig informatie in de media is? En tijdens de 'coup' in Rusland continu 'nieuws'?quote:Op maandag 3 juli 2023 08:45 schreef recursief het volgende:
[..]
Klagen de de nieuwskanalen te weinig schrijven maar wel elke post op de socials voor waar aannemen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.vergetenverhalen.nl/2015/09/24/1011/quote:Op maandag 3 juli 2023 09:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
In de jaren 60 was dat helemaal niet zo, toen ze alloctonen nog gastarbeiders noemden. Nee, toen leefde ik nog niet, maar ik heb ook nog ouders. Die konden toen gewoon prima met hun Turkse buren overweg.
Het probleem is dat de politiek er nooit aan wilde dat er een probleem met integratie is en als je dat zei was je een Nazi.quote:Ik snap niet hoe dat kan, eigenlijk dat dat zo verandert.
Want we zijn ondertussen al zoveel generaties verder.
Waar lees je dat?quote:Op maandag 3 juli 2023 09:11 schreef Tekaschi het volgende:
Was wel een rustige nacht lees ik! Maar n brandweerman omgekomen, paar honderd terroristen maar opgepakt, 350 gebouwen in de fik en 300 auto's vernield. Typische Europese zondag we die kennen van de jaren 60.
Simpel, te veel van die mensen in ons land. Een enkeling heeft geen andere keuze zich aan te passen en te integreren, een groep van die mensen trekt naar elkaar en integreert niet die zoeken elkaar op, gaan samen naar de moskee en hoeven daarom totaal niet in contact te komen met de oorspronkelijke bevolking. Genoeg gezien vroeger, toen we er 2 in de klas hadden geen probleem, totdat we er meer op school en in de klassen zagen komen, toen was het snel afgelopen en trokken ze alleen nog maar naar elkaar en kwam de vijandigheid en haat constant bovendrijven.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
In de jaren 60 was dat helemaal niet zo, toen ze alloctonen nog gastarbeiders noemden. Nee, toen leefde ik nog niet, maar ik heb ook nog ouders. Die konden toen gewoon prima met hun Turkse buren overweg.
Ik snap niet hoe dat kan, eigenlijk dat dat zo verandert.
Want we zijn ondertussen al zoveel generaties verder.
Onzin, ze hadden zich klem gereden achter een andere auto, filmpje heeft ook op internet gestaan. Die filmde vanuit zijn spiegels hoe de agenten bezig waren met die jongen, en toen hij wegreed trok die gast niet veel later op want hij had weer vrij baan.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:25 schreef Pleun2011 het volgende:
We weigerden eerst te gehoorzamen, dat is waar, maar we stopten”, aldus de jongeman, die van Franse media de schuilnaam ‘Fouad’ meekreeg.
quote:
quote:157 mensen gearresteerd tijdens nacht van zondag op maandag
Er zijn afgelopen nacht 157 mensen gearresteerd tijdens rellen in Frankrijk. Dat is een pak minder dan de ruim 700 arrestaties zaterdagnacht en de meer dan 1.300 arrestaties vrijdagnacht.
Van de 45.000 politieagenten die zijn ingezet, raakten er drie gewond. Dat meldt het ministerie van Binnenlandse Zaken. Zo'n 350 gebouwen en 300 voertuigen werden beschadigd, volgens voorlopige cijfers.
https://www.hln.be/buiten(...)rige-nacht~aec29848/quote:24-jarige brandweerman overleden tijdens blussen voertuigbrand
Vannacht is een brandweerman van 24 overleden toen hij een brand met verschillende voertuigen aan het blussen was. Dat meldt de Franse minister van Binnenlandse Zaken op Twitter.
Overleden aan een hartaanval.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:34 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
[..]
[..]
https://www.hln.be/buiten(...)rige-nacht~aec29848/
NOS:
Relatief rustige nacht in Frankrijk, minder dan honderd arrestaties
Niks over de dode brandweerman, maar ja die melden ook niet dat die gasten met wapens rondlopen en er al doden gevallen zijn.
https://www.leparisien.fr(...)ERXC6EEDDJB4MJNY.phpquote:Saint-Denis : mort d’un pompier de 24 ans qui luttait contre un feu de vhicules
Le jeune pompier a t victime d’une crise cardiaque alors qu’il luttait, avec 200 autres, contre un feu dans le parking d’un immeuble d’habitations.
[..]
Et si une enqute a t ouverte sur les circonstances de la mort, confie la police judiciaire de Seine-Saint-Denis, les sapeurs-pompiers ne font pour l’instant aucun lieu entre les meutes et la mort tragique de leur compagnon. Nous intervenons chaque semaine, toute l’anne, sur une dizaine de feux de ce type, il ne faut pas confondre concomitance et causalit , insiste-t-on la BSPP.
Selon les informations du Parisien, les secours ont t appels vers 3 heures du matin pour un feu de vhicule dans le parking souterrain, au niveau -1 d’un immeuble d’habitations situ 87 rue du Landy, Saint-Denis. 200 sapeurs-pompiers ont t envoys sur place depuis une trentaine de centres de secours. Le feu, qui se propageait rapidement, aurait provoqu une explosion touchant le soldat du feu, qui est tomb en arrt cardio-respiratoire. Ses camarades ont procd un massage cardiaque, et l’ont transport l’hpital militaire Percy, Clamart (Hauts-de-Seine), o il est dcd.
In 2005 duurden de rellen drie weken.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:48 schreef Scrummie het volgende:
Over een paar dagen is alles weer terug naar hoe het een week geleden was.
Ik vermoed dat die landen een shithole zijn. Veel van die mensen zijn ook in Frankrijk geboren dus ja..dan horen ze nergens echt bij. Onze voorouders hebben de fout gemaakt door laagopgeleid volk uit die shitholes hiernaartoe te halen. Het is niet meer op te lossen.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom blijven ze dan in die shitwijken hangen en gaan ze niet lekker naar Marokko, Algerije of Tunesie?
Zomervakantie komt er gelukkig aan, dus het merendeel is dan toch terug voor een welverdiende vakantie naar het land waaruit ze gevlucht zijn om hun uitkeringscenten uit te geven.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In 2005 duurden de rellen drie weken.
Wat suggereer je nou? In tegenstelling to wat sommige mensen beweren wordt er in de reguliere media aardig wat geschreven over de onlusten in Frankrijk. Niet altijd op de voorpagina, want we wonen niet in Frankrijk, en niet met de hyperbolen over "het einde van Frankrijk en Europa" die door de feitenvrije radicaaltjes op de socials hijgerig de wereld in worden geslingerd. En niet met allerlei beelden van plunderingen, branden, vernielingen, mitrailleurvuur en handafhakkingen die zonder ook maar een enkele factcheck aan de Franse rellen gekoppeld worden.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:23 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Jij vindt het wel normaal dat er zo weinig informatie in de media is? En tijdens de 'coup' in Rusland continu 'nieuws'?
Het is constant in de media.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:23 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Jij vindt het wel normaal dat er zo weinig informatie in de media is? En tijdens de 'coup' in Rusland continu 'nieuws'?
quote:Op maandag 3 juli 2023 09:04 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de banlieus, het gaat om alle plekken waar dat volk bij elkaar woont. Brussel is toch ook geen banlieus? Dus ja ik heb tussen dat volk gewoond, en de oorzaak is overal hetzelfde, volk wat onze normen en waarden niet accepteert, wat zich afzet tegen het land waarin ze verblijven terwijl ze de haat met de paplepel wordt ingegeven.
"Dit volk" "dat volk". Lekker gegeneraliseerd weer. Hier kan ik niks mee,.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:04 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Alsof je dit volk alleen daar tegenkomt.
Balkan.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:30 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Waar komen die wapens vandaan? Oekrane?
Ze negeert alleen het belangrijkste aspect. En dat is dat het algemeen bekend is dat er in Frankrijk sprake is van uitsluiting, echt totaal geen egalitaire maatschappij is (zelfs als je kleur wegdenkt), en er nogal sprake is van enorme segregatie op economisch gebied; weinig vermenging tussen kansarmen (onderklasse) en de welgestelden of zelfs gegoede middenklasse. Mengwijken zoals in NL heb je vrijwel niet. Het is dan ook echt totaal niet met Nederland te vergelijken. Eerder met Amerika op heel veel gebieden. En wanneer die segregatie dan langs etnisch lijn is wordt het toxic. Want een deel van de migranten of hun kids komen niet uit die onderklasse en daarmee wordt het een etnisch dingetje, a-la Afro-Americans in Amerika. Zeker met de segregatie op economisch gebied.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:58 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Maar helaas weten de mensen die er niet tussenin wonen en nooit geconfronteerd worden met dit volk het altijd beter.
De echte nazi's marcheren al dagen door de Parijse straten, onze normen en waarden aanvallen, onze democratie aanvallen, autochtone blanke mensen aanvallen. Rechts had maar 1% van deze acties te hoeven doen dan was er massa hysterie geweest in de media. De nieuwe nazi's zijn al jaren bekend, en daarbij ook de nieuwe nsb'ers.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
http://www.vergetenverhalen.nl/2015/09/24/1011/
https://www.dagvantoen.nl(...)s-in-rotterdam-zuid/
https://12ft.io/proxy?q=h(...)turalisme-2-a4138533
[..]
Het probleem is dat de politiek er nooit aan wilde dat er een probleem met integratie is en als je dat zei was je een Nazi.
Woon je in Frankrijk?quote:Op maandag 3 juli 2023 10:23 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
De echte nazi's marcheren al dagen door de Parijse straten, onze normen en waarden aanvallen, onze democratie aanvallen, autochtone blanke mensen aanvallen. Rechts had maar 1% van deze acties te hoeven doen dan was er massa hysterie geweest in de media. De nieuwe nazi's zijn al jaren bekend, en daarbij ook de nieuwe nsb'ers.
quote:Op maandag 3 juli 2023 09:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Tragisch dat dat kutjong is omgekomen, maar gelukkig zijn er objectieve getuigen!
Spoiler want stukje uit premium artikel van een landelijk dagbladSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Agenten die anderen beroven
Verward
Nee. Die sukkel is meerdere keren gepakt geweest op rijden zonder rijbewijs en andere criminele activiteiten. En dan verwacht je dat agenten lief tegen je doen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Algerije was vroeger van Frankrijk begreep ik. Iemand in Algerije geboren automatisch fransman/francaise.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat die landen een shithole zijn. Veel van die mensen zijn ook in Frankrijk geboren dus ja..dan horen ze nergens echt bij. Onze voorouders hebben de fout gemaakt door laagopgeleid volk uit die shitholes hiernaartoe te halen. Het is niet meer op te lossen.
Vluchtelingen zal een heel klein gedeelte zijn. Het merendeel is arbeidsmigranten, maar vooral het (in Frankrijk geboren) nageslacht daarvan.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zomervakantie komt er gelukkig aan, dus het merendeel is dan toch terug voor een welverdiende vakantie naar het land waaruit ze gevlucht zijn om hun uitkeringscenten uit te geven.
Of de CIA. Want dit zitten. net als Anitfa, echt overal achter. Zo was hier vanmorgen de koffieautomaat kapot. En wat denk je? Weer die Antifa's in de koffiebonen!quote:Op maandag 3 juli 2023 10:41 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Dit is gewoon de Franse versie van George Floyd. En het zou me niks verbazen als het net als in de VS is opgestookt door lui als antifa.
Nazaten. Jongeren van algerijnse afkomst zijn zeer waarschijnlijk derde of vierde generatie. Dan reken ik de harki's niet mee die voor Frankrijk vochten als Algerijnen gedurende de Algerijnse bezetting want zij zijn al vroeg naar Algerije gegaan en veelal geassimileerd vanuit de gedachte zoals indo's dat in Nederland hadden bij hun aankomst hier. De moedertaal van Maghrebijnse jongeren in Frankrijk is Frans, vanuit huis. Vraag het aan elke Marokkaan, algemeen bekend dat de Franse Marokkanen "vrijwel nooit Arabisch of berbers spreken". Ook omdat ze als ze op vakantie zijn in Marokko (of Algerije of Tunesie) met het Frans overal wel uit komen in de Maghreb-landen zoals bij familie maar ook op straat en dit privilege er helemaal toe leidt dat ze het uiteindelijk enkel bij het Frans houden.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:37 schreef Sodemieters het volgende:
Vluchtelingen zal een heel klein gedeelte zijn. Het merendeel is arbeidsmigranten, maar vooral het (in Frankrijk geboren) nageslacht daarvan.
quote:Op maandag 3 juli 2023 09:34 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
[..]
[..]
https://www.hln.be/buiten(...)rige-nacht~aec29848/
NOS:
Relatief rustige nacht in Frankrijk, minder dan honderd arrestaties
Niks over de dode brandweerman, maar ja die melden ook niet dat die gasten met wapens rondlopen en er al doden gevallen zijn.
Dit lijkt me onzin.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Algerije was vroeger van Frankrijk begreep ik. Iemand in Algerije geboren automatisch fransman/francaise.
Dat worden dan wel enorm grote kampen, met > 1 miljoen mensen. Vind daar maar eens personeel voor.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:51 schreef VEM2012 het volgende:
Ik volg het allemaal met een half oog, maar ik moet steeds denken aan dat in ooit moest lachen om de gedachte aan ‘heropvoedingskampen’. Misschien was dat toch zo’n gek idee niet.
Ik zit me te bedenken of er manieren zouden zijn om remigratie op poten te zetten. Vrijwillig als het kan, gedwongen als het moet.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:51 schreef VEM2012 het volgende:
Ik volg het allemaal met een half oog, maar ik moet steeds denken aan dat in ooit moest lachen om de gedachte aan ‘heropvoedingskampen’. Misschien was dat toch zo’n gek idee niet.
Burgeroorlogquote:Op maandag 3 juli 2023 11:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Die aanval op de vrouw van de burgermeester en haar kinderen is echt wel schrijnend
Je zou bijna kunnen concluderen dat de burgeroorlog gestart is daar
Je vergeet een belangrijk element: de bal ligt evengoed bij die onderlaag zelf.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:46 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Nazaten. Jongeren van algerijnse afkomst zijn zeer waarschijnlijk derde of vierde generatie. Dan reken ik de harki's niet mee die voor Frankrijk vochten als Algerijnen gedurende de Algerijnse bezetting want zij zijn al vroeg naar Algerije gegaan en veelal geassimileerd vanuit de gedachte zoals indo's dat in Nederland hadden bij hun aankomst hier. De moedertaal van Maghrebijnse jongeren in Frankrijk is Frans, vanuit huis. Vraag het aan elke Marokkaan, algemeen bekend dat de Franse Marokkanen "vrijwel nooit Arabisch of berbers spreken". Ook omdat ze als ze op vakantie zijn in Marokko (of Algerije of Tunesie) met het Frans overal wel uit komen in de Maghreb-landen zoals bij familie maar ook op straat en dit privilege er helemaal toe leidt dat ze het uiteindelijk enkel bij het Frans houden.
Er wordt hier waarschijnlijk met een bepaalde agenda door sommige users een beeld gecreerd alsof de meerderheid van de Fransen met een Maghrebijnse afkomst Frankrijk haat en voor de daden van dit tuig staat. Dat is echt niet zo. De onderliggende rede van deze explosie heeft te maken met al langere economische segregatie en marginalisatie en dat is een structureel probleem in Frankrijk vanwege allerlei redenen. Vergelijk het maar met de US. En politiegeweld zorgt zeker voor een explosie ja. Niet zeggende dat deze rellen terecht zijn natuurlijk. Maar de uiteindelijke dieper liggende redenen zijn wel iets dat de Franse politiek echt moet proberen aan te pakken. Hoewel ik betwijfel of ze dat gaat lukken. Moet heel veel voor veranderen.
Elke vergelijking met Nederland is een grap.
Een boek met een open eindequote:Op maandag 3 juli 2023 11:06 schreef Homey het volgende:
[..]
Je vergeet een belangrijk element: de bal ligt evengoed bij die onderlaag zelf.
Hoe zit het met de zelfreflectie in die gemeenschap? Kijken ze wel eens in de spiegel? Zijn ze zelf in staat tot gedragsverandering? Meer focus op onderwijs, leer 100% vloeiend Frans spreken, verdiep je eens in een andere cultuur (en niet alleen de cultuur van je opa en oma), ga eens kijken buiten je eigen bubbel, bezoek eens een museum, lees een boek. Enzovoort enzovoort.
Tot dat ze jou ook in een kamp stoppen omdat je iets verkeerd op Twitter hebt gezegd. Lijkt me geen goed plan.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:51 schreef VEM2012 het volgende:
Dat ligt net wat ingewikkelder:quote:Op maandag 3 juli 2023 10:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Algerije was vroeger van Frankrijk begreep ik. Iemand in Algerije geboren automatisch fransman/francaise.
Dus jij bent tegen de mogelijkheid van gevangenisstraf omdat er in theorie ooit een overheid kan opstaan die een onwelgevallige tweet wil gaan bestraffen met gevangenisstraf?quote:Op maandag 3 juli 2023 11:09 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Tot dat ze jou ook in een kamp stoppen omdat je iets verkeerd op Twitter hebt gezegd. Lijkt me geen goed plan.
Zijn er 1 miljoen mensen aan het plunderen geslagen dan?quote:Op maandag 3 juli 2023 10:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat worden dan wel enorm grote kampen, met > 1 miljoen mensen. Vind daar maar eens personeel voor.
Bij heropvoeding kampen moet ik niet gelijk aan een gevangenis denken maar goed.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus jij bent tegen de mogelijkheid van gevangenisstraf omdat er in theorie ooit een overheid kan opstaan die een onwelgevallige tweet wil gaan bestraffen met gevangenisstraf?
Of valt het kwartje al?
Uiteraard. OOK.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:06 schreef Homey het volgende:
Je vergeet een belangrijk element: de bal ligt evengoed bij die onderlaag zelf.
De overgrote meerderheid heeft Frans als moedertaal. En velen spreekt enkel oma of opa de taal van het land van oorsprong nog goed. Op dat punt is de taal-assimilatie vele malen geslaagder dan in NL. De migranten komen veelal uit voormalige kolonin he, maakt een enorm verschil. Alsof wij voornamelijk Suri's en Indo's en Antillianen hebben hier voor 80% van de niet-Westerse migranten die al Nederlands (zeer) bekend mee zijn of deels als moedertaal hebben (zwart-Afrikaanse voormalige Franse kolonin). In Algerije en Tunesie was de taal van educatie tot jaren 70 gewoon voornamelijk Frans bijv voor veel vakken en de literatuur met name. Die ouders als ze maar een dag op school hadden gespendeerd kwamen ze al snel veelvuldig met Frans in aanraking.quote:Hoe zit het met de zelfreflectie in die gemeenschap? Kijken ze wel eens in de spiegel? Zijn ze zelf in staat tot gedragsverandering? Meer focus op onderwijs, leer 100% vloeiend Frans spreken, verdiep je eens in een andere cultuur (en niet alleen de cultuur van je opa en oma), ga eens kijken buiten je eigen bubbel, bezoek eens een museum, lees een boek. Enzovoort enzovoort.
Nee, maar je snapt toch wel dat net als bij gevangenisstraf er een rechter aan te pas moet komen die deze maatregel op gaat leggen? En dat er dan bepaalde normen bijhoren?quote:Op maandag 3 juli 2023 11:19 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Bij heropvoeding kampen moet ik niet gelijk aan een gevangenis denken maar goed.
Klopt, maar mijn punt is; in de media hoor je niks over wat ik poneerde.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:19 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Uiteraard. OOK.
[..]
De overgrote meerderheid heeft Frans als moedertaal. En velen spreekt enkel oma of opa de taal van het land van oorsprong nog goed. Op dat punt is de taal-assimilatie vele malen geslaagder dan in NL. De migranten komen veelal uit voormalige kolonin he, maakt een enorm verschil. Alsof wij voornamelijk Suri's en Indo's en Antillianen hebben hier voor 80% van de niet-Westerse migranten die al Nederlands (zeer) bekend mee zijn of deels als moedertaal hebben (zwart-Afrikaanse voormalige Franse kolonin). In Algerije en Tunesie was de taal van educatie tot jaren 70 gewoon voornamelijk Frans bijv voor veel vakken en de literatuur met name. Die ouders als ze maar een dag op school hadden gespendeerd kwamen ze al snel veelvuldig met Frans in aanraking.
Punt is dat in het dagelijkse leven in Frankrijk het niet zo heel makkelijk is je persoonlijke leefomgeving "te ontvluchten". Elke vergelijking met Nederland is belachelijk. De afstand van de onderklasse tot bijv bredere gegoede samenleving is echt veel groter dan dat wij dat in Nederland uberhaupt kunnen voorstellen. Wij kennen het concept niet eens van "ah op je CV staat dat je in wijk X woont in R'dam Zuid of uberhaupt R'dam Zuid? Skip deze CV maar". "Postcode-discriminatie" is vrijwel onbekend in NL. Maar ook bij toelaten van leerlingen tot opleidingen. etc. In Frankrijk speelt dat allemaal veel meer. Natuurlijk heb je er genoeg die ook daar hun omgeving kunnen ontvluchten, maar het is sowieso moeilijker dan dat wij dat in NL kennen. De barre staat van die wijken zegt echt al genoeg, waar bij ons sociale huurwoningen en corporaties die dat beheren wettelijk verplicht zijn zaken te onderhouden en over het algemeen dat ook redelijk goed bijhouden. In Belgie is het al een wereld van verschil met hoe ze dat hebben ingericht vergeleken bij ons hier.
Het is in die zin ook echt hun elftal, denk dat het veel is als er vier volbloed Fransen in de selectie zitten. Nederlands elftal was toch voornamelijk autochtone jongens met wat Surinamers, op een paar uitzonderingen na nauwelijks Turken en Marokkanen. Dat is bij die Fransen wel anders, al jarenlang. Heel erg gemixt, ook met Portugese, Spaanse en Italiaanse invloeden.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:23 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ze . Kijk maar als het Franse nationale elftal speelt en hoeveel op straat van buitenlandse afkomst zwaar Frankrijk supporteren, meer dan dat in Nederland het geval is durf ik met zekerheid te zeggen. Maar misschien komt dat omdat Nederland al jaren dramatisch speelt.
Algerije wilt ze ook niet hebben want daar hebben ze ook geen cohesie met de cultuur meer. Het zijn nazaten die opgesloten zitten in een eerste wereldland met zo veel haat tegen dat land dat ze alles kapot willen hebben.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:59 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik zit me te bedenken of er manieren zouden zijn om remigratie op poten te zetten. Vrijwillig als het kan, gedwongen als het moet.
Het is dan maar een kwestie welk land als eerste de nationaliteit intrekt h? Juridisch bekeken dan, praktisch zitten er wat meer haken en ogen aan.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:48 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Algerije wilt ze ook niet hebben want daar hebben ze ook geen cohesie met de cultuur meer. Het zijn nazaten die opgesloten zitten in een eerste wereldland met zo veel haat tegen dat land dat ze alles kapot willen hebben.
Ik denk dat vooral Juridisch daar heel veel haken en ogen aan te pas komenquote:Op maandag 3 juli 2023 11:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het is dan maar een kwestie welk land als eerste de nationaliteit intrekt h? Juridisch bekeken dan, praktisch zitten er wat meer haken en ogen aan.
Eerlijkgezegd zie ik weinig Afrikaans-Islamitische cultuur bij die lui die winkels plunderen. Meer totale cultuurloosheid, eerder totaal losgeslagen van sociale banden en cultuur.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:40 schreef Homey het volgende:
[..]
Die Afrikaans-islamitische cultuur kent grote gebreken, en dat is blijkbaar taboe om over te hebben. Tja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |