quote:De Franse minister van Binnenlandse Zaken Gérald Darmanin zet donderdagavond en -nacht 40.000 politiemensen in om rellen tegen te gaan. Het is al twee nachten erg onrustig, vooral rond Parijs, nadat een agent een zeventienjarige automobilist had doodgeschoten.
De Franse president Emmanuel Macron benadert de onlusten als een nationale crisis die zonder ingrijpen weken kan duren, zoals bij de onlusten in 2005. Toen was het wekenlang onrustig in Frankrijk na de dood van twee tieners in een voorstad van Parijs. De twee hadden zich voor politieagenten verstopt in een elektriciteitshuisje.
De zeventienjarige Nahel werd dinsdag door een agent doodgeschoten toen de jongen bij een verkeerscontrole in de stad Nanterre wegreed. De minimumleeftijd in Frankrijk om auto te rijden is achttien jaar.
Nahel had meerdere problemen met justitie, meldt de Franse nieuwzender Europe 1. Hij zou in september weer moeten voorkomen.
OM verdenkt agent van doodslag: niet volgens regels
Volgens de Franse justitie in Nanterre heeft de agent niet volgens de richtlijnen geschoten. Hij wordt verdacht van doodslag. De agent is aangehouden en moet in voorlopige hechtenis.
De agent werkt al tien jaar voor de Franse politie. De man is volgens politiebronnen ervaren met een goede staat van dienst.
Over de vraag wanneer een politieagent het vuur mag openen, zijn al geruime tijd politieke en juridische twisten. Volgens critici beschieten Franse agenten steeds vake
https://www.nu.nl/buitenl(...)chieten-tiener.htmlr mensen die stoptekens negeren. Vorig jaar zou dit tot dertien doden hebben geleid.
https://www.hln.be/buiten(...)doodschoot~ae3fc8dd/quote:- Parijs, Marseille, Grenoble, Saint-Etienne en Lyon waren vrijdagavond en -nacht het toneel van plunderingen en van rellen tussen gemaskerde manifestanten en de ordediensten. Het geweld heeft zich zelfs uitgebreid naar enkele overzeese gebiedsdelen.
- Ook in ons land werden vannacht ruim 100 mensen preventief aangehouden in Brussel en zeker 30 in Luik. Voorlopig zijn in ons land geen ernstige incidenten gemeld.
- Er werden vrijdag in Frankrijk zeker 45.000 politieagenten gemobiliseerd.
- De agent die Nahel van dichtbij doodschoot is inmiddels aangeklaagd en in hechtenis genomen. Via zijn advocaat heeft hij zijn excuses aan de familie van de jongen aangeboden.
Laatse post vorige deelquote:Op zondag 2 juli 2023 20:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het deprimerende artikel zonder paywall https://12ft.io/proxy?q=h(...)d-te-steken-a4168740
Weet ik. Heb het gelezen.quote:Op zondag 2 juli 2023 19:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Macron heeft al gezegd dat het aan computer-spelletjes ligt. Ik zweer het.
Heb je een eigen zaak, Harvest.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Weet ik. Heb het gelezen.
Diep triest. Als je van computergames gaat rellen stond nu heel Europa, Japan en de VS in de fik.
Dat doet er niet toe Etto.quote:
ah ja, de meest logische reactie in zo'n gevalquote:Op zondag 2 juli 2023 20:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe Etto.
Als ik een eigen zaak had die verwoest was zou ik me achter de oren krabben waar die onrust vandaan komt. En dan kom je tot de conclusie dat er verandering moet komen.
Omdat ze geen fluit geven om het leven van een Fransman.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:22 schreef Alarmonoff het volgende:
Waarom gaan ze nooit protesteren als er een van hun iemand neersteekt.
Wat voor verandering dan?quote:Op zondag 2 juli 2023 20:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als ik een eigen zaak had die verwoest was zou ik me achter de oren krabben waar die onrust vandaan komt. En dan kom je tot de conclusie dat er verandering moet komen.
Je hebt dus geen eigen zaak.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Geen idee wie dat is. Hij doet het schijnbaar goed bij 'top' en 'latest' van #FranceRiots.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:26 schreef wizkays het volgende:
strafblad van jouw idool nazi paul golding is langer dan de gemiddelde inwoner van de banlieues
Triest natuurlijk.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het deprimerende artikel zonder paywall https://12ft.io/proxy?q=h(...)d-te-steken-a4168740
waarom tellen woorden altijd zwaarder dan daden bij politiek correctheidquote:Op zondag 2 juli 2023 20:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Triest natuurlijk.
Dat bestempelen als ongedierte en wilde horde in die politieverklaring van gisteren was ook ziek.
Rellen zijn zeer terecht. Krijg je als je als derderangsburger behandeld wordt terwijl je gewoon al generaties lang in het land woont.
Omdat politieke correctheid niets kost. En veel oplevert.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:30 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
waarom tellen wooden altijd zwaarder dan daden bij politiek correctheid
Omdat een staat natuurlijk heel iets anders is dan een individu zelf.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:22 schreef Alarmonoff het volgende:
Waarom gaan ze nooit protesteren als er een van hun iemand neersteekt.
Het is inderdaad Nederland dat het minst racistische land ter wereld is:quote:Op zondag 2 juli 2023 20:30 schreef Slayage het volgende:
Een voorbeeld van de andere kant van de oceaan waar de woke ideologie momenteel raast. Drie jonge kinderen zijn zoek en bij de omschrijving van de kinderen wordt de geslacht van de kinderen niet benoemd maar de pronouns![]()
https://www.dailymail.co.(...)ee-missing-kids.html
En in Frankrijk kunnen de fransozen hun egalite fraternite ideoloy maar niet loslaten waardoor ze niet in staat zijn alle mancos van de staat te benoemen laat staan oplossen.
"We are the least racist country in the world"
-franse muts.
Ondertussen refereert de vakbond van de Franse politie naar de relschoppers als zijn "ongedierte" en "barbaren".
Moet je voorstellen dat de politie in Nederland dat soort taal zou bezigen
Sorry, maar Nederland erg racistisch, hoewel niet institutioneelquote:Op zondag 2 juli 2023 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is inderdaad Nederland dat het minst racistische land ter wereld is:
https://worldpopulationre(...)ast-racist-countries
Frankrijk staat elfde.
Dat hoef ik niet te bepalen, want het is overduidelijk dat je geen eigen zaak hebt.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh jij gaat bepalen wat ik dan ga doen of hoe ik me dan ga voelen?![]()
"Makkelijk praten als toetsenbordheld". Moet je eens horen wie het zegt.
We zullen dit soort reacties onthouden de volgende keer als jij ergens over klaagt.
Extreemrechtse politicus. Leider van Britain First.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:28 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Geen idee wie dat is. Hij doet het schijnbaar goed bij 'top' en 'latest' van #FranceRiots.
Zo he, heb je daar cijfertjes van of komen de getallen uit je onderbuik?quote:Op zondag 2 juli 2023 20:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Sorry, maar Nederland erg racistisch, hoewel niet institutioneel
Net zo extreem als jouw Che?quote:Op zondag 2 juli 2023 20:34 schreef Harvest89 het volgende:
Extreemrechtse politicus. Leider van Britain First.
nieuws van NOS neem je niet aan, maar van een nazi op twitter neem je klakkeloos overquote:Op zondag 2 juli 2023 20:28 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Geen idee wie dat is. Hij doet het schijnbaar goed bij 'top' en 'latest' van #FranceRiots.
Kijk eens hoeveel zetels de PVV en FvD hebben zou ik zeggenquote:Op zondag 2 juli 2023 20:35 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Zo he, heb je daar cijfertjes van of komen de getallen uit je onderbuik?
tsja. als je de cijfers erbij pakt zijn het altijd wel mensen voornamelijk migranten uit noord-afrika die veel last veroorzaken. Maar goed als je dat zegt ben je opeens een racist.quote:
En de familie refereert naar de relshoppers als "lieverdjes".quote:Op zondag 2 juli 2023 20:30 schreef Slayage het volgende:
Een voorbeeld van de andere kant van de oceaan waar de woke ideologie momenteel raast. Drie jonge kinderen zijn zoek en bij de omschrijving van de kinderen wordt de geslacht van de kinderen niet benoemd maar de pronouns![]()
https://www.dailymail.co.(...)ee-missing-kids.html
En in Frankrijk kunnen de fransozen hun egalite fraternite ideoloy maar niet loslaten waardoor ze niet in staat zijn alle mancos van de staat te benoemen laat staan oplossen.
"We are the least racist country in the world"
-franse muts.
Ondertussen refereert de vakbond van de Franse politie naar de relschoppers als zijn "ongedierte" en "barbaren".
Moet je voorstellen dat de politie in Nederland dat soort taal zou bezigen
We weten het onderhand wel Etto. Ik heb geen eigen zaak. Ook geen interesse in.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat hoef ik niet te bepalen, want het is overduidelijk dat je geen eigen zaak hebt.
Bij elkaar nog niet eens een kwart.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kijk eens hoeveel zetels de PVV en FvD hebben zou ik zeggen
Joh.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
We weten het onderhand wel Etto. Ik heb geen eigen zaak. Ook geen interesse in.
Tevreden?
Laat me raden. Je vindt hem niet extreem.quote:
Dit soort mensen plaatsen zich wel buiten de maatschappij. Dat lkgt ook aan de verhullende kleding. Dit soort types zijn 9 van de 10 keer op zoek naar ruzie. Zwartrijders in de metro zien er zelden anders uit.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:30 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
Ik wil deze man knuffelen in de hoop dat hij mij vergeeft voor mijn racistische inborst.
Dus alle stemmers op PVV en FvD zijn racisten?quote:Op zondag 2 juli 2023 20:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nederlandse vertaling van twitter.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:32 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Was ik alweer vergeten. Volgens mij zijn er toen ook een hoop uitgegooid.
Bijna een kwart, zeg nog eens dat Nederland het minst racistische land is.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bij elkaar nog niet eens een kwart.
quote:Op zondag 2 juli 2023 20:35 schreef wizkays het volgende:
[..]
nieuws van NOS neem je niet aan, maar van een nazi op twitter neem je klakkeloos over
niet verbaasd want jij hebt een nazi meme gedeeld in deel 5 van dit topic, met een nazi slogan RaHoWa
nu speel je de witte onschuld, koekwaus
Hey, als jij beelden ziet voorbij komen die nep zijn, of anders geďntepreteerd worden; voel je vooral vrij om dit toe te lichten. En als ik de man zou kennen (en steunen), zou ik dat gewoon zeggen hoor. Ik steun vermoedelijk wel extremere gevallen. Het geval is dat ik hem gewoon niet ken.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:35 schreef wizkays het volgende:
nieuws van NOS neem je niet aan, maar van een nazi op twitter neem je klakkeloos over
Mooi dat je het laatste zelf zegt.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joh.
Laat anderen hun winkels maar in vlammen opgaan, voor 'de goede zaak'.
Drillrap is een onderdeel van de westerse cultuur.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:30 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
Ik wil deze man knuffelen in de hoop dat hij mij vergeeft voor mijn racistische inborst.
Dat blijkt gewoon uit de cijfers ja, zojuist gelinkt.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bijna een kwart, zeg nog eens dat Nederland het minst racistische land is.
Racisme en discriminatie is niet hetzelfde. PVV haalt niet zoveel stemmen omdat men een hekel heeft aan andere om hun huidskleur (racisme) maar omdat men het niet zo heeft op de islam (discriminatie).quote:Op zondag 2 juli 2023 20:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als jouw zaak er aan gaat door dit soort, sta je ze dan nog te verdedigen?quote:Op zondag 2 juli 2023 20:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mooi dat je het laatste zelf zegt.
En nogmaals. Als mijn zaak er aan gaat, hoop je natuurlijk op verandering. Anders is de nieuwe zaak over een tijdje ook weer de klos.
Dat lijstje kun je met een korrel zout nemen.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Sorry, maar Nederland erg racistisch, hoewel niet institutioneel
Wat bedoelt de politie eigenlijk concreet met die brief?quote:Op zondag 2 juli 2023 20:32 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Was ik alweer vergeten. Volgens mij zijn er toen ook een hoop uitgegooid.
Je moet bij die constatering natuurlijk nog wel nagaan wat die Nederlanders allemaal wel niet al decennialang tolereren. Dáárin zit het verschil natuurlijk al.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bijna een kwart, zeg nog eens dat Nederland het minst racistische land is.
Pittige taal maar begrijpelijk gezien de huidige toestand. De orde binnen de Franse maatschappij staat op losse schroeven door de grootschalige rellen en plunderingen. Van een burgeroorlog spreken lijkt me nog een brug te ver.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nederlandse vertaling van twitter.
Nu is het genoeg...
Tegenover deze woeste hordes is vragen om kalmte niet langer genoeg, het moet worden opgelegd!
Het herstellen van de republikeinse orde en het onmogelijk maken van de gevangenen om schade toe te brengen, zouden de enige politieke signalen moeten zijn die kunnen worden afgegeven.
In het licht van dergelijke afpersingen moet de politiefamilie samen staan.
Onze collega's kunnen, net als de meerderheid van de burgers, de tirannie van deze gewelddadige minderheden niet langer verdragen.
Het is niet de tijd voor actie van de vakbonden, maar voor de strijd tegen dit "ongedierte". Overgeven, capituleren en hen behagen door de wapens neer te leggen, zijn gezien de ernst van de situatie niet de oplossingen.
Alle middelen moeten worden ingezet om de rechtsstaat zo snel mogelijk te herstellen.
Eenmaal hersteld, weten we al dat we deze puinhoop die we al tientallen jaren doorstaan, zullen herbeleven.
Om deze redenen zullen Alliance Police Nationale en UNSA Police hun verantwoordelijkheid nemen en de regering voortaan waarschuwen dat we uiteindelijk in actie zullen komen en zonder concrete maatregelen voor de rechtsbescherming van de politie, een passende strafrechtelijke reactie, significante middelen verstrekt, zal de politie de omvang van de verleende tegenprestatie beoordelen.
Vandaag is de politie in gevecht omdat wij in oorlog zijn. Morgen zitten we in het verzet en zal de regering zich daarvan bewust moeten worden."
Ik had in ieder geval niet meteen het gevoel dat hij namens mij aan het spreken was, alhoewel hij wel zijn best deed me daarvan te overtuigen.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat is het volgens dat helder licht in die video: "THIS IS WHO WE ARE WHITE PEOPLE!"
Flikker op.
Ja, past niet zo lekker in je narratief natuurlijk.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat lijstje kun je met een korrel zout nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |