abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209730704
quote:
De Franse minister van Binnenlandse Zaken Gérald Darmanin zet donderdagavond en -nacht 40.000 politiemensen in om rellen tegen te gaan. Het is al twee nachten erg onrustig, vooral rond Parijs, nadat een agent een zeventienjarige automobilist had doodgeschoten.

De Franse president Emmanuel Macron benadert de onlusten als een nationale crisis die zonder ingrijpen weken kan duren, zoals bij de onlusten in 2005. Toen was het wekenlang onrustig in Frankrijk na de dood van twee tieners in een voorstad van Parijs. De twee hadden zich voor politieagenten verstopt in een elektriciteitshuisje.

De zeventienjarige Nahel werd dinsdag door een agent doodgeschoten toen de jongen bij een verkeerscontrole in de stad Nanterre wegreed. De minimumleeftijd in Frankrijk om auto te rijden is achttien jaar.

Nahel had meerdere problemen met justitie, meldt de Franse nieuwzender Europe 1. Hij zou in september weer moeten voorkomen.

OM verdenkt agent van doodslag: niet volgens regels
Volgens de Franse justitie in Nanterre heeft de agent niet volgens de richtlijnen geschoten. Hij wordt verdacht van doodslag. De agent is aangehouden en moet in voorlopige hechtenis.

De agent werkt al tien jaar voor de Franse politie. De man is volgens politiebronnen ervaren met een goede staat van dienst.

Over de vraag wanneer een politieagent het vuur mag openen, zijn al geruime tijd politieke en juridische twisten. Volgens critici beschieten Franse agenten steeds vake
https://www.nu.nl/buitenl(...)chieten-tiener.htmlr mensen die stoptekens negeren. Vorig jaar zou dit tot dertien doden hebben geleid.
quote:
- Parijs, Marseille, Grenoble, Saint-Etienne en Lyon waren vrijdagavond en -nacht het toneel van plunderingen en van rellen tussen gemaskerde manifestanten en de ordediensten. Het geweld heeft zich zelfs uitgebreid naar enkele overzeese gebiedsdelen.

- Ook in ons land werden vannacht ruim 100 mensen preventief aangehouden in Brussel en zeker 30 in Luik. Voorlopig zijn in ons land geen ernstige incidenten gemeld.

- Er werden vrijdag in Frankrijk zeker 45.000 politieagenten gemobiliseerd.

- De agent die Nahel van dichtbij doodschoot is inmiddels aangeklaagd en in hechtenis genomen. Via zijn advocaat heeft hij zijn excuses aan de familie van de jongen aangeboden.
https://www.hln.be/buiten(...)doodschoot~ae3fc8dd/

twitter

zondag 2 juli 2023 @ 12:07:11 #2
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209730720
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit heb ik je al eerder gezegd. Het is lang niet genoeg. Een pleister op een etterende wond is wat sociale zekerheid is binnen kapitalisme.
Wat voor systeem stel je dan voor? Want als het niet goed genoeg in Frankrijk zou zijn, is het dus nergens goed genoeg.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 2 juli 2023 @ 12:07:29 #3
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209730724
Paupers. Ga je de Aldi looten _O-
Jammer dat ze niet met scherp schieten op dat tuig.
Zou mooi opruimen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_209730753
quote:
Ook onrust in Zwitserland na rellen in Frankrijk

De onrust in Frankrijk is in de nacht van zaterdag op zondag ook overgeslagen naar buurland Zwitserland. In de stad Lausanne werden zeven mensen opgepakt nadat een groep van zo'n honderd jongeren schade had veroorzaakt aan winkels.

Zes van de mensen die werden opgepakt waren minderjarig, de ander was 24 jaar oud. De politie gaat ervan uit dat ze waren geïnspireerd door de rellen in Frankrijk.
https://www.hln.be/buiten(...)ordaanslag~aec29848/

(lol)
  zondag 2 juli 2023 @ 12:10:41 #5
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_209730758
Deze mensen moet je opdrijven als een kudde schapen en vervolgens verzamelen en over het hele land heen verspreid uitzetten. Daarna voorzien in woonruimte, uitkering etc. om te voorkomen dat ze dit soort dingen doen.
pi_209730787
quote:
14s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zijn allemaal halfslachtige pogingen om dit gedrag goed te keuren. Hetzelfde met zij die wijzen naar 'kapitalisme' wat nu ineens de oorzaak zou zijn van deze rellen.

Het is jammer dat ik geen parasitaire relnicht ben, anders was ik al onderweg geweest naar Duitsland om daar lekker huis te houden en een mooi wagentje te scoren. #Freecardfortheformerlyoppressed
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209730788
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:07 schreef matthijst het volgende:
Paupers. Ga je de Aldi looten _O-
Jammer dat ze niet met scherp schieten op dat tuig.
Zou mooi opruimen.
Ja maar dat is logisch, in de Aldi weten ze de weg.
  zondag 2 juli 2023 @ 12:14:56 #8
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209730800
Ik ben ook wel benieuwd wat mijn grote vrienden @Isdatzo en @Poem_ van de situatie in Frankrijk vinden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209730833
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 09:36 schreef Momo het volgende: Vraag mij überhaupt af wat met deze gasten moet gebeuren. Zouden dit soort figuren nog enigszins meedraaien met de maatschappij en gaan ze naar school, hebben ze een baan? En ook hetzelfde voor die ouders....
Alsof ze hiervoor opgepakt worden.
  zondag 2 juli 2023 @ 12:19:08 #10
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209730843
Grote vraag is hier vooral, waar zijn de ouders van zo'n kind joh?

twitter
pi_209730864
quote:
13s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:19 schreef HowardRoark het volgende:

[ twitter ]
Die moeten uit de ouderlijke macht ontzet worden, maar goed, dat denk ik ook wel eens bij voetbalsupporters
pi_209730928
quote:
14s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Franse regering wordt omvergeworpen en vervangen met een fatsoenlijk sociaal regime.
Geen Sharia law?
Fuck die film dan
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 2 juli 2023 @ 12:28:03 #13
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209730955
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:25 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Die zijn nog naarstig opzoek naar de bagatallisatiebingokaart.
Hmm, nou, dat ik eigenlijk niet, maar een tegengeluid is altijd welkom. En deze users zijn tegenwoordig veel minder actief op FOK!, terwijl ze geregeld wel goede bijdrages hadden, dat is jammer. Al heb ik wel een idee waarom dat zo is ..
pi_209730961
Denk dat de koning van Frankrijk ook zijn excuses maar moet aanbieden!
pi_209730964
quote:
13s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:26 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Geen Sharia law?
Fuck die film dan
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209730979
quote:
13s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:26 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Geen Sharia law?
Fuck die film dan
Deze al gelezen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209731010
quote:
14s.gif Op zondag 2 juli 2023 11:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mooie leugen, helaas niet juist. Het is een drogredenatie om de huidige rellen te rechtvaardigen. Met die laatste zin daarentegen heb je wel een punt. De Fransozen oogsten wat zij zelf hebben gezaaid, de vele kansenparels uit Afrikaanse landen hadden nooit naar Europa moeten komen en in eigen land moeten blijven.
Dat zeggen ze in de VS ook om te verklaren dat zwarten oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit en geweldplegingen. Het grappige is dat dat in de jaren 40 en 50 helemaal niet het geval was dus het komt niet door het slavernijverleden. Volgens Thomas Sowell komt het door de verzorgingsstaat.

Plaats hier uw advertentie
  zondag 2 juli 2023 @ 12:34:24 #18
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209731040
quote:

[ twitter ]
1 die vinden het prachtig
2 die zijn blij dat die thuis de boel niet afbreekt
3 don’t care

Een van deze drie, of twee of alle drie.
pi_209731116
Wat heeft het westen de afgelopen decennia toch een ongelooflijk Paard van Troje binnengehaald, deprimerend om te zien.

Wat zal de kinderen en kleinkinderen van morgen toch te wachten staan in de toekomst vraag je je soms toch wel eens af want dit gaat natuurlijk alleen maar erger worden in lijn met de alsmaar veranderende bevolkingssamenstelling.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_209731120
quote:

[ twitter ]
Die zitten in de moskee te bidden. Voor wat weet niemand.
U MAD?
  zondag 2 juli 2023 @ 12:43:14 #21
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_209731124
quote:

[ twitter ]
Die mensen hebben meestal zoveel kinderen, das niet bij te houden. In mijn ouderlijk huis woont nu een Syrische familie met 12 kinderen.

!2!

AAAAAAHHHHH!!!!!

Ik zou echt helemaal gek worden. ( .......en nee, das geen haat, gewoon van hoe druk dat is)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209731141
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:42 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Voor een 80" oled en een nieuwe motor :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 2 juli 2023 @ 12:46:03 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209731151
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
1 die vinden het prachtig
2 die zijn blij dat die thuis de boel niet afbreekt
3 don’t care

Een van deze drie, of twee of alle drie.
Zijn nog wel meer opties hoor.

4. Kinderen zijn alleen naar Frankrijk gekomen
5. Moeder kreeg kind op haar 16e, vader is niet eens bekend. Kind gaat ter adoptie ergens heen en beland op straat. (deze zelf van dichtbij meegemaakt in NL)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_209731187
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wat heeft het westen de afgelopen decennia toch een ongelooflijk Paard van Troje binnengehaald, deprimerend om te zien.

Wat zal de kinderen en kleinkinderen van morgen toch te wachten staan in de toekomst vraag je je soms toch wel eens af want dit gaat natuurlijk alleen maar erger worden in lijn met de alsmaar veranderende bevolkingssamenstelling.

Zoiets? Wel bijzonder optimistisch over de klederdracht en mate van civilisatie van de toeschouwers c.q. (laatste blanke) apenkijkers.
pi_209731196
Een verhelderende stukje geschiedenis van de Franse politie :Y)

Thread

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209731217
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:49 schreef Slayage het volgende:

Thread

[ twitter ]
quote:
According to polls, the police is far more inclined to vote for the far right than any other segment of the population. In fact, if the National Police was founded by Vichy, the founders of Le Pen's party were also former Vichy sympathizers
In Nederland gaat dat ook op. Komt dat ook omdat de politie 80 jaar geleden voor de nazi's bukte, of worden ze misschien dag-in-dag-uit geconfronteerd met waar 'extreem rechts' het over heeft?
  zondag 2 juli 2023 @ 12:55:20 #27
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_209731245
Deze had ik hier nog niet gezien. Excuses als het wel zo is.

twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 2 juli 2023 @ 12:56:28 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209731251
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:55 schreef tesssssssss het volgende:
Deze had ik hier nog niet gezien. Excuses als het wel zo is.

[ twitter ]
Ik ook niet. Mooie beelden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 2 juli 2023 @ 12:56:51 #29
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_209731255
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:52 schreef Akathisia het volgende:

[..]
[..]
In Nederland gaat dat ook op. Komt dat ook omdat de politie 80 jaar geleden voor de nazi's bukte, of worden ze misschien dag-in-dag-uit geconfronteerd met waar 'extreem rechts' het over heeft?
ik heb 2 vrienden die werken bij de politie regio Rotterdam-Rijnmond. 99% van de criminelen is afkomstig uit Noord- Afrika, Sub-Sahara Afrika en de voormalig Nederlandsche kolonieen.

Je moest eens horen wat ze allemaal op die uitgelezen telefoons tegenkomen :') :') :')
pi_209731260
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:49 schreef Slayage het volgende:

Thread

[ twitter ]
Alsof de agenten die nu op straat lopen ook maar iets te maken hebben met de oprichting in 1941.
  zondag 2 juli 2023 @ 13:02:38 #31
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_209731290
quote:
2s.gif Op zondag 2 juli 2023 11:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wat Slayage zegt klopt deels wel. Hier is niet de voedingsbodem voor zulke massale rellen. Sowieso zijn onze steden daar niet groot genoeg voor. Een Banlieu heeft evenveel mensen als heel Amsterdam. In Nederland zijn het hoogstens wat straten in een hoekje van de stad waar het echt kut is.

Ik denk dat de lockdownrellen in Amsterdam ongeveer het ergste is wat je kan krijgen hier.
Als die massale import door blijft gaan dan weet ik het zo net nog niet hoor
pi_209731311
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:56 schreef Ciclon het volgende:

[..]
ik heb 2 vrienden die werken bij de politie regio Rotterdam-Rijnmond. 99% van de criminelen is afkomstig uit Noord- Afrika, Sub-Sahara Afrika en de voormalig Nederlandsche kolonieen.

Je moest eens horen wat ze allemaal op die uitgelezen telefoons tegenkomen :') :') :')
Vertel is, ben wel benieuwd eigenlijk.
pi_209731367
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:05 schreef Kidjuh het volgende:

[..]
Vertel is, ben wel benieuwd eigenlijk.
Idd ga ons niet teasen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_209731437
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik denk eerder dat het probleem is dat we niets doen hiertegen.

De relschoppers weten dat en daarom doen ze dit, net zoals iedereen zou doen die het fatsoen ontbeert (hooligans, asocialen etc).
quote:
Frankrijk krijgt wat het tolereert, vind ik. Dit wordt alleen maar erger. De politie daar SMEEKT om te mogen schieten, maar krijgt nul op het rekest. Dan houdt het gewoon op en zitten we ermee. :{
Intolerant voor intolerantie
pi_209731447
quote:

[..]

Nou, vertel eens ja.
c_/
pi_209731485
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:42 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ik wel. :)

Ze willen dat het land waar ze nu wonen en het goed hebben, net zo islamitisch wordt als het kutland dat ze ontvlucht zijn, zonder dat ze doorhebben dat het juist de islam is waarom hun oorspronkelijke kutland juist zo kut is. :D
Intolerant voor intolerantie
pi_209731505
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 12:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Alsof de agenten die nu op straat lopen ook maar iets te maken hebben met de oprichting in 1941.
Als je de tweet reeks had bekeken kon je zien dat de opsomming eindigt bij de advocaat van de agent die die gast heeft doodgeschoten, "racisme is niet illegaal in Frankrijk" met andere woorden racisme is helemaal prima in Frankrijk ^O^
-Rabia Al-Basri
pi_209731506
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 11:53 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Dat wat er in Frankrijk gebeurt is een voorbode, het begin. Jij denkt dat dit in NL niet staat te gebeuren?
Ik begrijp dat de gemene deler immigratie is alleen al die Europese of noord Amerikaanse landen hebben toch niet dezelfde problematiek?

Als dat wel zo is dan houd ik mijn hart vast want in Frankrijk is veel meer ellende. Deze rellen zijn absoluut onze kleinste zorg
pi_209731530
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:24 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik wel. :)

Ze willen dat het land waar ze nu wonen en het goed hebben, net zo islamitisch wordt als het kutland dat ze ontvlucht zijn, zonder dat ze doorhebben dat het juist de islam is waarom hun oorspronkelijke kutland juist zo kut is. :D
Elk geloof is kut, alleen vroeger was je intellectueel links als je tegen het geloof was, tegenwoordig dom extreem rechts.

Zal wel, ik blijf er bij, godsdienst is per definitie kut en voorbehouden aan ernstig mentaal geretardeerden.
pi_209731572
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik begrijp dat de gemene deler immigratie is alleen al die Europese of noord Amerikaanse landen hebben toch niet dezelfde problematiek?

Als dat wel zo is dan houd ik mijn hart vast want in Frankrijk is veel meer ellende. Deze rellen zijn absoluut onze kleinste zorg
Mensen zien wat ze willen zien.

Laatst toen die zieke Antilliaanse gast een Albert Heijn medewerker doodstak, waren dezelfde mensen die hier nu lopen huilen over immigratie en kleur ook in dat topic te huilen over immigratie en kleur. Dat de casus niks met immigratie of kleur te maken had maar alles te maken had met dat hij niet behandeld was in de Antillen als hier in Nederland deed niet ter zake.
-Rabia Al-Basri
pi_209731644
quote:

[..]

Wat komen ze tegen op die telefoons?

De cijfers van Rotterdam 2022
Geen migratie-achtergrond 9.610
Westerse migratie-achtergrond 4.770
Niet-westerse migratie-achtergrond 13.980
Onbekend 1.710

Migratie-achtergrond is eerste en tweede generatie

Dezs cijfers passen totaal niet bij dat 99% beeld van jou
pi_209731651
twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 2 juli 2023 @ 13:45:27 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209731689
quote:
10s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:41 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Wat zou er volgens jou met dat rellend volk moeten gebeuren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209731749
Wat mij betreft oppakken, berechten en plunderaars/vandalen volledig financieel uitkleden. Net als met die avondklokrellen, iedere plunderaar ontdoen van elk bezit tot de schade is voldaan. Indien minderjarig, pap en mams.

En dat consequent blijven doen, gele hestjes, hooligans, maakt niet uit. Wanneer protest hierin omslaat is het ronduit crimineel gedrag dat met wortel en tak uitgeroeid moet worden, als je dit laat gebeuren voed je het alleen maar.
pi_209731772
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Onbekend 1.710

Geen migratie-achtergrond bestaat voor hoeveel procent uit 3e en 4e niet-westerse migranten?
pi_209731829
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:26 schreef Slayage het volgende:

[..]
Als je de tweet reeks had bekeken kon je zien dat de opsomming eindigt bij de advocaat van de agent die die gast heeft doodgeschoten, "racisme is niet illegaal in Frankrijk" met andere woorden racisme is helemaal prima in Frankrijk ^O^
Die advocaat zal dan wel een zonnesteek hebben opgelopen bij dat soort nonsens.

Verder geloof ik echt niet dat de gemiddelde Fransman/agent racistisch is.
pi_209731830
mja, dat financieel uitkleden is na de avondklokrellen geen succes gebleken. Het fonds wat opgericht was voor herstel, daar is geen euro naartoe overgemaakt....

van een kale kip.....
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_209731848
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:26 schreef Slayage het volgende:

[..]
Ben je nou trots op deze post?

Dat je ergens niet automatisch levenslang voor krijgt volgens de advocaat van de verdachte is heel wat anders dat gedrag helemaal prima in een heel land is.
pi_209731875
de fascisten zijn flink tekeer gegaan in het vorige deel, ze hadden het over migrantenboten die je moet laten zinken, rassen die je moet uitroeien, hopen op een burgeroorlog in Nederland, posten nazi-slogans zoals RaHoWa "racial holy war", allemaal toegestaan, maar als ik post dat achter de rellen een logica zit gelijk verwijderen omdat diezelfde snowflake-fascisten getriggerd zijn door mijn tegengeluid
wizkays
  zondag 2 juli 2023 @ 14:03:13 #50
117098 Hathor
Effe niet
pi_209731884
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 13:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Onbekend 1.710

Omdat we inmiddels een paar generaties verder zijn en die na de tweede tot Nederlanders worden gerekend, maar dat wist je zelf ook wel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')