quote:De Franse minister van Binnenlandse Zaken Gérald Darmanin zet donderdagavond en -nacht 40.000 politiemensen in om rellen tegen te gaan. Het is al twee nachten erg onrustig, vooral rond Parijs, nadat een agent een zeventienjarige automobilist had doodgeschoten.
De Franse president Emmanuel Macron benadert de onlusten als een nationale crisis die zonder ingrijpen weken kan duren, zoals bij de onlusten in 2005. Toen was het wekenlang onrustig in Frankrijk na de dood van twee tieners in een voorstad van Parijs. De twee hadden zich voor politieagenten verstopt in een elektriciteitshuisje.
De zeventienjarige Nahel werd dinsdag door een agent doodgeschoten toen de jongen bij een verkeerscontrole in de stad Nanterre wegreed. De minimumleeftijd in Frankrijk om auto te rijden is achttien jaar.
Nahel had meerdere problemen met justitie, meldt de Franse nieuwzender Europe 1. Hij zou in september weer moeten voorkomen.
OM verdenkt agent van doodslag: niet volgens regels
Volgens de Franse justitie in Nanterre heeft de agent niet volgens de richtlijnen geschoten. Hij wordt verdacht van doodslag. De agent is aangehouden en moet in voorlopige hechtenis.
De agent werkt al tien jaar voor de Franse politie. De man is volgens politiebronnen ervaren met een goede staat van dienst.
Over de vraag wanneer een politieagent het vuur mag openen, zijn al geruime tijd politieke en juridische twisten. Volgens critici beschieten Franse agenten steeds vake
https://www.nu.nl/buitenl(...)chieten-tiener.htmlr mensen die stoptekens negeren. Vorig jaar zou dit tot dertien doden hebben geleid.
Niks dubbel aan hoor, gewoon maar 1 agenda en die hebben ze al 20 jaar.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:26 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dit viel mij ook al op, ze melden het minimale, niks over de wapens, niks over het geweld tegen de autochtone bevolking, niks over de doden. Nee ze blijven hameren op die jongen die "onterecht" is doodgeschoten. Niet normaal hoe slecht de media rapporteer. Tijdens dit soort situaties merk je dat de media een dubbele agenda heeft. En dit heeft niks meer met de dood van die jongen te maken.
Nee, je vergeet dat dit zich in Frankrijk afspeelt. Dus gaan we er niet zo diep op in hier, de gemiddelde interesse voor het nieuws voor Nederlanders ligt daar niet.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Niks dubbel aan hoor, gewoon maar 1 agenda en die hebben ze al 20 jaar.
Mij ervaring van de politie in Parijs is wel zo ja. Maar de hele samenleving is daar ook harder vind ik.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:53 schreef Jemoederniet het volgende:
Bij Op1 zat een correspondent te vertellen dat hij ook slechte ervaringen had met de Franse politie. Helaas geen concrete voorbeelden. Wel veel begrip over waar de woede vandaan komt.
https://www.npostart.nl/s(...)023/POMS_BV_20068502
Zijn die inderdaad zo veel autoritairder ingesteld dan bijvoorbeeld de Nederlandse? Van eerder escaleren dan de-escaleren? Eerst geweld dan pas vragen stellen?
Neuh. Het is gewoon makkelijker oordelen over een ander.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:53 schreef Jemoederniet het volgende:
Bij Op1 zat een correspondent te vertellen dat hij ook slechte ervaringen had met de Franse politie. Helaas geen concrete voorbeelden. Wel veel begrip over waar de woede vandaan komt.
Zijn die inderdaad zo veel autoritairder ingesteld dan bijvoorbeeld de Nederlandse? Van eerder escaleren dan de-escaleren? Eerst geweld dan pas vragen stellen?
Daarom staan de nieuwswebsites al dagen vol met nieuws over Parijs?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, je vergeet dat dit zich in Frankrijk afspeelt. Dus gaan we er niet zo diep op in hier, de gemiddelde interesse voor het nieuws voor Nederlanders ligt daar niet.
Mocht het meer aandacht opleveren en de media eraan verdienen, zouden ze dat doen.
Pas nog een topic over NU.nl geopend.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
Op nu.nl komen de verkeerde reacties binnen, dat kunnen we niet hebben dus gooien we het reactieveld dicht.
Het is geen hoofdnieuws. Dus ze gaan niet alle ins en outs behandelen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Daarom staan de nieuwswebsites al dagen vol met nieuws over Parijs?
Ja dat is het wel, hoe kom je hier bij? Er staan momenteel 3 artikelen op nu.nl, hoezo geen hoofdnieuws.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is geen hoofdnieuws. Dus ze gaan niet alle ins en outs behandelen.
Anders kun je je narratief niet goed vertellen natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:00 schreef core2duo het volgende:
[..]
Pas nog een topic over NU.nl geopend.
Wat een tere zieltjes daar bij de redactie. Als het hen te heet aan de voeten wordt sluiten ze de reactiemogelijkheid 🤮💩
Ja, en over andere onderwerpen staan nog meer artikelen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja dat is het wel, hoe kom je hier bij? Er staan momenteel 3 artikelen op nu.nl, hoezo geen hoofdnieuws.
Totaal andere mentaliteit. Grotere verschillen tussen rijk en arm. Er is veel meer nadruk op uiterlijkheden en elegantie. De mooie reclames op tv-zender TF1 spreken boekdelen. Zichtbaar minder aandacht voor de andere kant van het spectrum. En dat uit zich blijkbaar ook in het handhavingsbestel. Ik was laatst geweigerd bij een café. Toen gevraagd waarom en uiteindelijk ging de portier, de man met het "topsalaris", over de rooie.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mij ervaring van de politie in Parijs is wel zo ja. Maar de hele samenleving is daar ook harder vind ik.
En bijna geen beelden, de beelden waar mensen worden aangevallen of waar ze met wapens lopen te schieten worden stelselmatig genegeerd. De bevolking voorliegen noem ik dat.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Daarom staan de nieuwswebsites al dagen vol met nieuws over Parijs?Als je nu naar nu.nl gaat zijn er 3 artikelen over dit gebeuren nota bene.
![]()
Sorry hoor maar wat een onzin, als ik naar nu.nl, ad.nl en nos.nl ga staan de rellen in Parijs overal bovenaan.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, en over andere onderwerpen staan nog meer artikelen.
Het speelt hier gewoon allemaal niet zo. Behalve op FOk! waar bepaalde users er helemaal door geobsedeerd zijn.
Er worden autochtone mensen belaagd door dat tuig, politieagenten belaagd en zwaar mishandeld. De teller staat gaat na 4 dagen richting de 10k vernielde auto's, honderden gebouwen in de fik en geplunderd, ze hebben politiebureaus en auto geplunderd en afgebrand en lopen met die wapens op straat te schieten, zijn al 2 mensen omgekomen tijdens de rellen, de schade gaat richting de miljarden maar nee, hier zijn users geobsedeerd. Het is een schande dat de verslaggeving zo minimaal is in Nederland, het is een EU land op steenworp afstand maar niemand mag exact weten wat daar nu echt speelt. Want de realiteit kan anderen weer eens in de kaart spelen. Het heeft niks helemaal niks te maken met de dood van die jongen, want ze gaan niet de straten op om de protesteren zoals de Nederlandse media meldt, ze gaan de straat op om te rellen. Ik zie verdomme beelden van kinderen van nog geen 10 jaar oud met gezichtsbedekking meedoen met plunderen en brandstichtingen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, en over andere onderwerpen staan nog meer artikelen.
Het speelt hier gewoon allemaal niet zo. Behalve op FOk! waar bepaalde users er helemaal door geobsedeerd zijn.
Nu nog wegkijken of goedpraten? Dan ben je echt een naïeve dombo.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Er worden autochtone mensen belaagd door dat tuig, politieagenten belaagd en zwaar mishandeld. De teller staat gaat na 4 dagen richting de 10k vernielde auto's, honderden gebouwen in de fik en geplunderd, ze hebben politiebureaus en auto geplunderd en afgebrand en lopen met die wapens op straat te schieten, zijn al 2 mensen omgekomen tijdens de rellen, de schade gaat richting de miljarden maar nee, hier zijn users geobsedeerd. Het is een schande dat de verslaggeving zo minimaal is in Nederland, het is een EU land op steenworp afstand maar niemand mag exact weten wat daar nu echt speelt. Want de realiteit kan anderen weer eens in de kaart spelen. Het heeft niks helemaal niks te maken met de dood van die jongen, want ze gaan niet de straten op om de protesteren zoals de Nederlandse media meldt, ze gaan de straat op om te rellen. Ik zie verdomme beelden van kinderen van nog geen 10 jaar oud met gezichtsbedekking meedoen met plunderen en brandstichtingen.
Wat ben ik blij dat ik geen kinderen heb, de kinderen van de wegkijkers gaan het wel merken de komende decennia.
'Een dag van bezinning voor de nabestaanden'quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:18 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vierde-nacht-onrust
De 17-jarige Nahel, die dinsdag door een agent werd doodgeschoten tijdens een verkeerscontrole en de aanleiding is voor de volkswoede, wordt vandaag - in de vroege namiddag - begraven. De familie heeft aan de media gevraagd weg te blijven van de uitvaart, omdat het een dag van "bezinning" is voor de nabestaanden
Nahel wordt vandaag begraven.
GTA San Andreasquote:
En de kinderen van de niet-wegkijkers krijgen het volgens jouw logica niet zwaar?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Er worden autochtone mensen belaagd door dat tuig, politieagenten belaagd en zwaar mishandeld. De teller staat gaat na 4 dagen richting de 10k vernielde auto's, honderden gebouwen in de fik en geplunderd, ze hebben politiebureaus en auto geplunderd en afgebrand en lopen met die wapens op straat te schieten, zijn al 2 mensen omgekomen tijdens de rellen, de schade gaat richting de miljarden maar nee, hier zijn users geobsedeerd. Het is een schande dat de verslaggeving zo minimaal is in Nederland, het is een EU land op steenworp afstand maar niemand mag exact weten wat daar nu echt speelt. Want de realiteit kan anderen weer eens in de kaart spelen. Het heeft niks helemaal niks te maken met de dood van die jongen, want ze gaan niet de straten op om de protesteren zoals de Nederlandse media meldt, ze gaan de straat op om te rellen. Ik zie verdomme beelden van kinderen van nog geen 10 jaar oud met gezichtsbedekking meedoen met plunderen en brandstichtingen.
Wat ben ik blij dat ik geen kinderen heb, de kinderen van de wegkijkers gaan het wel merken de komende decennia.
Rellen om het rellen?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Elk topic wat een beetje die kant op gaat wordt aangegrepen om te klagen en paniek te zaaien.
Ik denk dat zij een suffe troll is, lekker negeren.quote:
Misschien je ogen eens gaan opendoen? Want in Frankrijk hebben boze moslims al 4 dagen de straat overgenomen en als je alleen de NOS volgt zie je niet dat het al twee minuten voor twaalf is.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En de kinderen van de niet-wegkijkers krijgen het volgens jouw logica niet zwaar?![]()
Ik ben maar weer weg hier, zit al jaren op Fok en het blijven dezelfde users die al tientallen jaren krijsen dat de boze moslims Europa gaan overnemen, het twee minuten voor twaalf is enz.
Elk topic wat een beetje die kant op gaat wordt aangegrepen om te klagen en paniek te zaaien.
..quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik denk dat zij een suffe troll is, lekker negeren.
Jaja, het ligt altijd aan een ander.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:55 schreef Slayage het volgende:
"in Frankrijk zijn we allemaal Frans, dus kan er geen racisme zijn"
Deze mentaliteit zorgt ervoor dat de immense problemen mbt dit onderwerp nooit opgelost kunnen worden.
[ twitter ]
Ik weet dat je hier al een tijdje zitquote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En de kinderen van de niet-wegkijkers krijgen het volgens jouw logica niet zwaar?![]()
Ik ben maar weer weg hier, zit al jaren op Fok en het blijven dezelfde users die al tientallen jaren krijsen dat de boze moslims Europa gaan overnemen, het twee minuten voor twaalf is enz.
Ik keek zojuist overigens op nu.nl en daar stond iets van slavernij prominent bovenaan, en pas verder naar onderen over de rellen in Frankrijk. Ik denk dat de site zou verbeteren als het zich meer op de actualiteit richt zonder een gekleurde bril, en minder uit de sloot halen van oude koeien.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja dat is het wel, hoe kom je hier bij? Er staan momenteel 3 artikelen op nu.nl, hoezo geen hoofdnieuws.
KLB / Slavernijmoequote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:22 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ik keek zojuist overigens op nu.nl en daar stond iets van slavernij prominent bovenaan, en pas verder naar onderen over de rellen in Frankrijk. Ik denk dat de site zou verbeteren als het zich meer op de actualiteit richt zonder een gekleurde bril, en minder uit de sloot halen van oude koeien.
Gek toch dat Aziaten dit probleem niet hebben en maatschappelijk erg succesvol zijn. Hoe zou dat toch komen?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:55 schreef Slayage het volgende:
Deze mentaliteit zorgt ervoor dat de immense problemen mbt dit onderwerp nooit opgelost kunnen worden.
Niet alleen Aziaten, vele volken doen het goed tot vrij goed.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gek toch dat Aziaten dit probleem niet hebben en maatschappelijk erg succesvol zijn. Hoe zou dat toch komen?
Ja, dat zijn ze. Probleem met dit topic is dat veel mensen de Franse situatie becommentariëren vanuit de Nederlandse context. Alsof de Franse politie net zo handelt als de Nederlandse. Reacties als 'de politie doet dat echt niet zo maar'.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:53 schreef Jemoederniet het volgende:
Of het zijn gewoon luie Algerijnen en Marokkanen met een verziekte macho-cultuur waardoor ze zelden wat van hun leven maken. Deze specifieke groep aardt vrijwel nergens ter wereld.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, dat zijn ze. Probleem met dit topic is dat veel mensen de Franse situatie becommentariëren vanuit de Nederlandse context. Alsof de Franse politie net zo handelt als de Nederlandse. Reacties als 'de politie doet dat echt niet zo maar'.
Het lijkt me wel een soort vicieuze cirkel. Dat harde optreden in de banlieus heeft natuurlijk bepaalde oorzaken. Met dat harde optreden maak je het echter alleen maar erger: nog meer frustratie, nog meer het gevoel dat jij er niet bij hoort, alleen maar omdat je in een bepaalde wijk woont. Zodat het nog meer uit de klauwen escaleert, er nog weer harder opgetreden wordt, mensen zich nog meer in een hoek gedreven voelen, etc.
Van beide kanten begrijpelijk, maar het draagt niet bij aan een oplossing.
Die zitten er ook tussen, maar je zou je eens moeten verdiepen in hoe het is om in zo'n wijk op te groeien. Je postcode alleen is reden genoeg om geen baan te kunnen krijgen. Franse banlieus zijn echt niet te vergelijken met Nederland.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Of het zijn gewoon luie Algerijnen en Marokkanen met een verziekte macho-cultuur waardoor ze zelden wat van hun leven maken. Deze specifieke groep aardt vrijwel nergens ter wereld.
Nou, lui zijn ze niet zo te zien.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Of het zijn gewoon luie Algerijnen en Marokkanen met een verziekte macho-cultuur waardoor ze zelden wat van hun leven maken. Deze specifieke groep aardt vrijwel nergens ter wereld.
Ja in de OP staan ook beelden waar ze met automatische wapens in de lucht schieten.quote:
Aan de andere kant verbaas ik me over de goedgelovigheid van vele usertjes in dit topic. Elk bericht op twitter wordt klakkeloos geloofd en overgenomen. Het staat op internet, dus het is waar (nou ja, vooral als het in mijn straatje past).quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:47 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Misschien je ogen eens gaan opendoen? Want in Frankrijk hebben boze moslims al 4 dagen de straat overgenomen en als je alleen de NOS volgt zie je niet dat het al twee minuten voor twaalf is.
Absoluut niet waarquote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Aan de andere kant verbaas ik me over de goedgelovigheid van vele usertjes in dit topic. Elk bericht op twitter wordt klakkeloos geloofd en overgenomen. Het staat op internet, dus het is waar (nou ja, vooral als het in mijn straatje past).
Aan de ene kant kritisch op de NOS en op NU.nl, maar dan aan de andere kant wel alles geloven van de vaagste accounts op Twitter. Wees dan consequent in je kritische blik.
Klopt maar die beelden waren toch van twee dagen terug?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja in de OP staan ook beelden waar ze met automatische wapens in de lucht schieten.
@:missbutterfly vindt dat niet noemenswaardig in een stad zo dichtbij, ik vond het wel bizar
Ja, door sommigen wel. Gelukkig. Ik zeg ook niet dat elke user hier dat meteen voor waarheid aanneemt. Verontrustend veel usertjes doen dat echter wel.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Absoluut niet waar
Over die tweet met de afgehakte hand werden direct vraagtekens geplaatst in dit topic
Nederlandquote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:26 schreef Enchanter het volgende:
En mensen maar afvragen waarom rechtse partijen in Europa steeds meer aan populariteit winnen (Zweden , Italië , Finland , Spanje en laatst nog in Duitsland).
Oh dat weet ik niet.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:40 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Klopt maar die beelden waren toch van twee dagen terug?
Disclosure tv heeft het over de rellen van gisteravond
Tjeez , een eventuele burgeroorlog komt zo wel een stukje dichterbijquote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:42 schreef tralalala het volgende:
[..]
https://streamable.com/hckz4r
Stukje cultuur
Dat is inderdaad heel jammer.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:26 schreef Enchanter het volgende:
En mensen maar afvragen waarom rechtse partijen in Europa steeds meer aan populariteit winnen (Zweden , Italië , Finland , Spanje en laatst nog in Duitsland).
O.a.quote:
Zitten niet in de regering toch ?quote:
Huh voet schiet van de rem en dan rij je ineens hard weg?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ring-wil-zich-melden
Ben benieuwd
Niet echt geloofwaardig als je het aan mij vraagt , maar we wachten afquote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ben benieuwd
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ben benieuwd
Interessantquote:De auto waarin ze zaten, trok volgens de getuige niet op omdat Nahel ervandoor wilde gaan, maar omdat zijn voet van de rem schoot toen een van de agenten hem sloeg. Zijn verklaring wijkt daarmee op een belangrijk punt af van die van de politie.
Automaat. Je rijdt dan wel niet hard weg denk ik.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Huh voet schiet van de rem en dan rij je ineens hard weg?
Als dit waar is.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ben benieuwd
quote:Franse politie stopt met preventief executeren
30 juni 2023 door Kiki Bosma en Bas van der Meulen
De politie in Frankrijk schrapt preventief executeren uit het handboek. Dat maakt de Parijse politiechef Laurent Nunez vandaag bekend.
“Executeren is een belangrijk onderdeel van de opleiding tot agent, dat weet iedereen”, zegt Nunez. “Maar het maakt ook veel los in de samenleving. In hoeverre draagt het bij aan de veiligheid als we het preventief doen? Het kan mensen ook juist een gevoel van onveiligheid geven, dat realiseren we ons steeds een klein beetje meer.”
Nunez’ beslissing wordt gesteund door president Macron en het Franse parlement. “Preventief executeren behoort vanaf nu niet meer tot het standaardarsenaal van de politie. Het is enkel nog een optie in zeer uitzonderlijke situaties.”
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:56 schreef Slayage het volgende:
“Preventief executeren behoort vanaf nu niet meer tot het standaardarsenaal van de politie.
Getuigenis van een mattie zal natuurlijk altijd in het voordeel van die vriend zijn, dus ik neem dat met een korrel zout.quote:
Ah, kijk eens aan.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
https://speld.nl/2023/06/(...)eventief-executeren/
Wellicht dat die laatste handeling (laatste keer dat gas werd gegeven door op het gaspedaal te drukken) uit de boordcomputer kan worden afgelezen.quote:
Het is een beetje 50/50 je weet dat er ook fake nieuws geplaatst wordt, maar het blijft een betere informatie voorziening dan de huidige media. Toen zij rapporteerde over geplunderde politiebureaus en auto's hadden velen van ons de filmjes al gezien. De Nederlandse media meldt dit totaal niet. Dus dan ga je opzoek naar alternatieve bronnen, vooral in dit tijdperk waar iedereen een mobiel en internet heeft.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, door sommigen wel. Gelukkig. Ik zeg ook niet dat elke user hier dat meteen voor waarheid aanneemt. Verontrustend veel usertjes doen dat echter wel.
Dan kruipt/rolt ie vooruit.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Automaat. Je rijdt dan wel niet hard weg denk ik.
Dan rij je nog niet hard weg , tenzij hij ook het gaspedaal helemaal had ingedrukt.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Automaat. Je rijdt dan wel niet hard weg denk ik.
Daar zit ook aardig wat drugs in, vermoed ik.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:47 schreef Ali_boo het volgende:
Hij kijkt zo lief uit zijn ogen
[ twitter ]
Digitaliseringquote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wellicht dat die laatste handeling (laatste keer dat gas werd gegeven door op het gaspedaal te drukken) uit de boordcomputer kan worden afgelezen.
Zou kunnen, misschien dan daarna uit schrik op het gas getrapt omdat hij werd aangevallen of zo.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan kruipt/rolt ie vooruit.
En niet met de snelheid waarmee hij weg rijdt.
Hij heeft dus wel degelijk gas gegeven.
De Nederlandse media meldt het wel, maar denkt tegenwoordig anders over het brengen van nieuws: liever komen met een kloppend verhaal dan per se de eerste willen zijn die het verhaal brengt. Dat betekent dat ze zich niet snel zullen verlaten op één bron, maar eerst verifiëren of het het verhaal klopt. Dat kost wat extra tijd. Twitte ris natuurlijk heel veel sneller, maar ook heel veel onbetrouwbaarder. Stel je voor dat de NOS 50% nepnieuws zou brengen over dit onderwerp.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:04 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het is een beetje 50/50 je weet dat er ook fake nieuws geplaatst wordt, maar het blijft een betere informatie voorziening dan de huidige media. Toen zij rapporteerde over geplunderde politiebureaus en auto's hadden velen van ons de filmjes al gezien. De Nederlandse media meldt dit totaal niet. Dus dan ga je opzoek naar alternatieve bronnen, vooral in dit tijdperk waar iedereen een mobiel en internet heeft.
Die buschauffeur is heel gemotiveerd in ieder geval👍👍😎😎quote:
quote:Tekst Franse politievakbonden hint op burgeroorlog en verzet tegen de overheid:
"Vandaag zijn politieagenten in gevecht omdat we in oorlog zijn.
Morgen zullen we in verzet zijn, en de overheid zal zich dat moeten realiseren."
Integrale tekst in het Nederlands (geen garantie voor de kwaliteit van de vertaling):
Parijs, 30 juni 2023
Tegenover deze woeste horden volstaat het niet langer om kalmte te vragen, we moeten kalmte opleggen!
De enige politieke signalen die moeten worden afgegeven zijn dat de republikeinse orde moet worden hersteld en dat de gearresteerden hun vermogen om schade aan te richten moet worden ontnomen.
Tegenover dergelijke gewelddaden moet de politiefamilie zich eensgezind opstellen.
Onze collega's kunnen, net als de meerderheid van de burgers, niet langer accepteren dat deze gewelddadige minderheden hen de wet voorschrijven.
Het is nu niet de tijd voor vakbondsacties, maar voor een strijd tegen deze "plagen".
Toegeven, capituleren en hen tevreden stellen door onze wapens neer te leggen zijn niet de oplossingen voor de ernst van de situatie.
We moeten er alles aan doen om de rechtsstaat zo snel mogelijk te herstellen.
Zodra de rechtsstaat is hersteld, weten we al dat we dezelfde wetteloosheid zullen moeten herbeleven die we al tientallen jaren ondergaan.
Om deze redenen zullen Alliance Police Nationale en UNSA Police hun verantwoordelijkheid nemen en de regering nu al waarschuwen dat we uiteindelijk in actie zullen komen en zonder concrete maatregelen voor de wettelijke bescherming van politieagenten, een passend strafrechtelijk antwoord en de beschikbaarstelling van substantiële middelen, zullen politieagenten oordelen over de mate waarin rekening met hen wordt gehouden.
Vandaag zijn politieagenten in gevecht omdat we in oorlog zijn.
Morgen zullen we in verzet zijn, en de overheid zal zich dat moeten realiseren.
De Nationale Bureaus van Alliance Police Nationale en UNSA Police.
Dit dus, hier kan ik me wel in vinden. Er treedt alleen maar meer verharding op en verwijdering van elkaar.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, dat zijn ze. Probleem met dit topic is dat veel mensen de Franse situatie becommentariëren vanuit de Nederlandse context. Alsof de Franse politie net zo handelt als de Nederlandse. Reacties als 'de politie doet dat echt niet zo maar'.
Het lijkt me wel een soort vicieuze cirkel. Dat harde optreden in de banlieus heeft natuurlijk bepaalde oorzaken. Met dat harde optreden maak je het echter alleen maar erger: nog meer frustratie, nog meer het gevoel dat jij er niet bij hoort, alleen maar omdat je in een bepaalde wijk woont. Zodat het nog meer uit de klauwen escaleert, er nog weer harder opgetreden wordt, mensen zich nog meer in een hoek gedreven voelen, etc.
Van beide kanten begrijpelijk, maar het draagt niet bij aan een oplossing.
Bless his hartquote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die buschauffeur is heel gemotiveerd in ieder geval👍👍😎😎
"Plagen". Iets met pot en ketel.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:23 schreef Tekaschi het volgende:
Die brief van de politie vakbonden is niet mals:
[..]
Zou de verklaring van een crimineeltje niet volledig betrouwbaar zijn? Goh zeg.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:07 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dan rij je nog niet hard weg , tenzij hij ook het gaspedaal helemaal had ingedrukt.
Nee, Nederland is totaal niet te vergelijken.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:43 schreef Spetznaz het volgende:
Binnen nu en een paar jaar zie ik dit soort rellen wel overslaan naar andere landen in Europa.
Civil war zie ik er nog wel van komen voor voor 2040
Gedraag je eens, het is respectloos ten opzichte van apen om ze met dit volk te vergelijken.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:31 schreef tralalala het volgende:
Leuk man al die teringapen.
https://streamable.com/lbac4q
Wat was daar overigens aan de hand, weet iemand dat?quote:Absoluut niet waar
Over die tweet met de afgehakte hand werden direct vraagtekens geplaatst in dit topic
De rest is gewoon heel vaak gefilmd en gedeeld
Niks aan de hand, die lagen eraf hahaha!!!11!!!!quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:17 schreef BlaZ het volgende:
[ afbeelding ] Op zaterdag 1 juli 2023 11:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat was daar overigens aan de hand, weet iemand dat?
quote:Vier politieagenten gewond nadat ze worden neergeschoten met jachtgeweer in Lyon
Bij de rellen in verschillende Franse steden raakten volgens het Franse ministerie van Binnenlandse Zaken zeker 79 agenten gewond. Volgens de Franse krant 'Le Parisien' werden in Vaulx-en-Velin (Lyon) vier politieagenten geraakt door kogels die werden afgevuurd door iemand vanop een voorbijrijdende scooter die op hen schoot met een jachtgeweer.
"Er is een rode lijn overschreden", waarschuwt Alain Barberis, departementssecretaris van de lokale politievakbond. "Dit is ongekend en zeer verontrustend."
De betrokken politieagenten hebben kogelwonden opgelopen in de lies, de rechterdij en de wang onder het linkeroog. Ze zijn vijf tot negen dagen werkonbekwaam. Het parket van Lyon heeft een onderzoek geopend.
Er zijn altijd mensen die het nog voor die gasten opnemen , want racisme , armoede , white supremacy / privelege , ongelijke kansen , geen buurthuis , komen uit een oorlogsgebied.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:39 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zou de verklaring van een crimineeltje niet volledig betrouwbaar zijn? Goh zeg.
Maar had het überhaupt iets met de rellen te maken?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:24 schreef ISVV het volgende:
[..]
Niks aan de hand, die lagen eraf hahaha!!!11!!!!
Jaja, goed gelukt hoor die multiculturele samenleving.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:47 schreef Ali_boo het volgende:
Hij kijkt zo lief uit zijn ogen
[ twitter ]
De politie heeft kennelijk niet door dat er iets in de aanpak moet veranderen. Als je blijft doen wat je deed, hou je wat je hebt.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:23 schreef Tekaschi het volgende:
Die brief van de politie vakbonden is niet mals:
[..]
Hou eens op met die nepberichten.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:23 schreef Ali_boo het volgende:
Verdwaalde leeuw in hartje Frankrijk![]()
[ twitter ]
De politie gaat tegenwoordig ook al over rechtsvervolging ja? Heb je de brief überhaupt wel gelezen?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De politie heeft kennelijk niet door dat er iets in de aanpak moet veranderen. Als je blijft doen wat je deed, hou je wat je hebt.
Das al een mooie opsomming.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:30 schreef Enchanter het volgende:
want racisme , armoede , white privelege , ongelijke kansen
Wat in dit geval vooral vaststaat, is dat de verklaringen van de politie gelogen waren.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:39 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zou de verklaring van een crimineeltje niet volledig betrouwbaar zijn? Goh zeg.
Ik wel, jij kennelijk niet (goed genoeg).quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De politie gaat tegenwoordig ook al over rechtsvervolging ja? Heb je de brief überhaupt wel gelezen?
Sinds wanneer neem jij plaats op de stoel van de instanties? Zullen we niet gewoon rustig het onderzoek afwachten voordat we vanuit de onderbuik gaan reageren?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat in dit geval vooral vaststaat, is dat de verklaringen van de politie gelogen waren.
Vandaar dat je begint over de aanpak van de politie nav een brief waarin men het heeft over wetgeving en rechtssysteem die faaltquote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik wel, jij kennelijk niet (goed genoeg).
Als je denk dat dat het enige is dat in die brief staat, heb je 'm inderdaad maar half gelezen (of begrepen).quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sinds wanneer neem jij plaats op de stoel van de instanties? Zullen we niet gewoon rustig het onderzoek afwachten voordat we vanuit de onderbuik gaan reageren?
Denk je dat uit het onderzoek gaat blijken dat de agenten wél voor de auto stonden? Dat het klopt dat de bestuurder recht op ze afreed?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sinds wanneer neem jij plaats op de stoel van de instanties? Zullen we niet gewoon rustig het onderzoek afwachten voordat we vanuit de onderbuik gaan reageren?
Er moet inderdaad veel harder opgetreden worden.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De politie heeft kennelijk niet door dat er iets in de aanpak moet veranderen. Als je blijft doen wat je deed, hou je wat je hebt.
Oh, dus nu is je statement dat de politieagenten gelogen hebben gebaseerd op die brief?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:46 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als je denk dat dat het enige is dat in die brief staat, heb je 'm inderdaad maar half gelezen (of begrepen).
Ja, denk je dat dat helpt? Dat we in die wijken gewoon iedereen dood gaan schieten die een overtreding begaat of zo?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er moet inderdaad veel harder opgetreden worden.
In tegenstelling tot jij wacht ik gewoon de uitkomsten van het onderzoek uit ipv gelijk te veroordelen, iets wat je in andere topics overigens wel doet.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Denk je dat uit het onderzoek gaat blijken dat de agenten wél voor de auto stonden? Dat het klopt dat de bestuurder recht op ze afreed?
Argumentum ad ridiculumquote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, denk je dat dat helpt? Dat we in die wijken gewoon iedereen dood gaan schieten die een overtreding begaat of zo?
Je verwacht het niet, he?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jij wacht ik gewoon de uitkomsten van het onderzoek uit ipv gelijk te veroordelen, iets wat je in andere topics overigens wel doet.
#cherrypicking #hypocriet #metenmettweematen
Huh? Nee, daarover staat helemaal niets in die brief. Het is ook totaal niet wat ik zei. Serieus, lees nou gewoon die brief eens een keer echt goed door. Dit slaat nergens op.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh, dus nu is je statement dat de politieagenten gelogen hebben gebaseerd op die brief?
Ah het selectieve quoten is begonnen zie ikquote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Huh? Nee, daarover staat helemaal niets in die brief. Het is ook totaal niet wat ik zei. Serieus, lees nou gewoon die brief eens een keer echt goed door. Dit slaat nergens op.
Laten we het hopen, dan krijgen we straks nog grotere rellen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er moet inderdaad veel harder opgetreden worden.
Ja, ik reageer alleen op je inhoudelijke punt. Aan de persoonlijke aanvallen ga ik geen aandacht besteden.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah het selectieve quoten is begonnen zie ik
Ik zie eerlijk gezegd geen oplossing. Je kan de banlieues verlaten en geen handhaving toepassen of je kan full force gaan, geen van tweeën een ideale oplossing.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Laten we het hopen, dan krijgen we straks nog grotere rellen.
Jij ziet alleen twee extremen zo te zien.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd geen oplossing. Je kan de banlieues verlaten en geen handhaving toepassen of je kan full force gaan, geen van tweeën een ideale oplossing.
Typisch dat jouw postgedrag bij het naampje noemen “persoonlijke aanvallen” zijn volgens dezelfde persoon om wie het gaat.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, ik reageer alleen op je inhoudelijke punt. Aan de persoonlijke aanvallen ga ik geen aandacht besteden.
Vertel, welke oplossing zie jij nu om de rellen te stoppen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij ziet alleen twee extremen zo te zien.
OK, ook hier zijn de inhoudelijke argumenten duidelijk op. Als het niet lukt op inhoud, dan maar schelden.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Typisch dat jouw postgedrag bij het naampje noemen “persoonlijke aanvallen” zijn volgens dezelfde persoon om wie het gaat.
Je post gewoon nogal hypocriet en het valt nogal wat mensen op.
Gelijk weer met het meest overdreven antwoord aankomen natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, denk je dat dat helpt? Dat we in die wijken gewoon iedereen dood gaan schieten die een overtreding begaat of zo?
Tja, als een tiener bij een verkeerscontrole wordt doodgeschoten en een user vervolgens meldt dat de politie nóg harder op moet treden, dan vraag ik me wel af wat daar dan in hemelsnaam mee bedoeld wordt.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:00 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Gelijk weer met het meest overdreven antwoord aankomen natuurlijk.
Nee, das lekker discussiëren.
Ja, ik vind dat ze voortaan iedereen die er uit ziet als import hangtuig gelijk preventief moeten afknallen, nou goed?
Ja, meteen schieten als je niet stopt voor een zebrapad.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Stiekem wil ik niet dat de rellen stoppen. Frankrijk moet in gaan zien dat je zo niet om kunt gaan met een flink deel van de bevolking.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vertel, welke oplossing zie jij nu om de rellen te stoppen.
Vluchten van de politie gewoon normaliseren toch.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Stiekem wil ik niet dat de rellen stoppen. Frankrijk moet in gaan zien dat je zo niet om kunt gaan met een flink deel van de bevolking.
Er zijn veel hervormingen nodig in dat land, onder andere het politieapparaat. Veel te streng, lijkt de VS wel, shoot first, ask questions later.
Schandalig! Stel je voor je komt op voor je burgerrechten.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
Echte probleem is dat die 1000 mensen die gearresteerd zijn waarschijnlijk morgen weer buiten staan.
Sinds wanneer is hypocriet worden genoemd scheldenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:59 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
OK, ook hier zijn de inhoudelijke argumenten duidelijk op. Als het niet lukt op inhoud, dan maar schelden.
Als je "opkomt voor je burgerrechten" door anderen aan te vallen, te plunderen en te vernietigen, ben je gewoon een stuk tuig dat een jaar moet brommen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Schandalig! Stel je voor je komt op voor je burgerrechten.
Gooi de armen die het zat zijn levenslang in de cel. Dat zal ze leren!quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, meteen schieten als je niet stopt voor een zebrapad.
Even serieus, bij dit soort rellen moet er zeer krachtig opgetreden worden. Plunderen, auto's in brand steken, schieten op de politie; dit kan niet anders bestraft worden dan met scherp te schieten of bijzonder lange gevangenisstraffen.
Dat zeg ik, argumentum ad ridicilum. Hij gaat zo ervandoor, let maar op.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:00 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Gelijk weer met het meest overdreven antwoord aankomen natuurlijk.
Nee, das lekker discussiëren.
Ja, ik vind dat ze voortaan iedereen die er uit ziet als import hangtuig gelijk preventief moeten afknallen, nou goed?
nee. het is pure naiviteit. Deze relschoppers zij de echte racistenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:55 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Deze rellen komen voort uit armoede denk je?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gooi de armen die het zat zijn levenslang in de cel. Dat zal ze leren!
Nou ja, dan zeg je dus eigenlijk nu geen handhaving meer, zeker als je vindt dat de politie nu al te streng is.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Stiekem wil ik niet dat de rellen stoppen. Frankrijk moet in gaan zien dat je zo niet om kunt gaan met een flink deel van de bevolking.
Er zijn veel hervormingen nodig in dat land, onder andere het politieapparaat. Veel te streng, lijkt de VS wel, shoot first, ask questions later.
We zullen het onthouden als jij jarenlang in zo'n postie zit. Dan schrijf je gewoon een mooie handgeschreven brief naar de premier. Succes.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Als je "opkomt voor je burgerrechten" door anderen aan te vallen, te plunderen en te vernietigen, ben je gewoon een stuk tuig dat een jaar moet brommen.
Rellenpolitie is altijd van eerst geweld en dan praten, ook in Nederland bij bijvoorbeeld voetbalwedstrijden.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mij ervaring van de politie in Parijs is wel zo ja. Maar de hele samenleving is daar ook harder vind ik.
Schieten met scherp op de politie is opkomen voor je burgerrechten ja? Welke rechten zijn er precies geschonden ?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die agent die die gast executeerde was geen "rellenpolitie"quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:14 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Rellenpolitie is altijd van eerst geweld en dan praten, ook in Nederland bij bijvoorbeeld voetbalwedstrijden.
Gewoon matrak erover en indien nodig een kogel aan verspillen imoquote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Als je "opkomt voor je burgerrechten" door anderen aan te vallen, te plunderen en te vernietigen, ben je gewoon een stuk tuig dat een jaar moet brommen.
Heb je een link naar de video?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:12 schreef bedachtzaam het volgende:
Er staat een video online, de agenten stonden naast de auto aan de bestuurderskant, auto rijdt weg en op dat moment word dan waarschijnlijk geschoten.
Het is natuurlijk al belachelijk als een aanhouding gebeurt met getrokken wapens en nog belachelijker dat de agenten blijkbaar liegen.
Het is echter totaal geen rechtvaardiging voor de rellen die we gezien hebben in de afgelopen dagen.
Niet?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:12 schreef bedachtzaam het volgende:
Er staat een video online, de agenten stonden naast de auto aan de bestuurderskant, auto rijdt weg en op dat moment word dan waarschijnlijk geschoten.
Het is natuurlijk al belachelijk als een aanhouding gebeurt met getrokken wapens en nog belachelijker dat de agenten blijkbaar liegen.
Het is echter totaal geen rechtvaardiging voor de rellen die we gezien hebben in de afgelopen dagen.
Je hebt als burger ook plichten. een daarvan is dat je niet gaat rellen/plunderen/verunielen als iets je niet bevalt. Of luitseren naar de politie ipv met een auto als wapen op ze inrijden.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er is nooit een rechtvaardiging om spullen van burgers te slopen. Deze rellen laten dat zien ; aldi's, lidl's, yamaha dealerships etc het is allemaal niet veilig. Auto's van mensen als jij en ik worden in de hens gestoken. Het is gewoon een plunder/vernieltocht en met rellen heeft het weinig te maken.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet?![]()
Het is lang niet de eerste keer dat dit politiegeweld daar voor komt.
Ze moeten het zich maar gewoon laten gevallen. De politie houdt nu eenmaal niet van bepaalde soorten Fransen. Of zo.
Wel bijzonder om te zien dat je dit geweld van de relschoppers dan wel goedkeurt, aangezien dat op veel grotere schaal gebeurt in 4 nachten tijd dan de Franse politie in jaren gedaan heeft.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet?![]()
Ze moeten het zich maar gewoon laten gevallen. De politie houdt nu eenmaal niet van bepaalde soorten Fransen. Of zo.
Het recht niet doorzeeft te worden met politiekogels als je geen direct gevaar voor ze vormt.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Schieten met scherp op de politie is opkomen voor je burgerrechten ja? Welke rechten zijn er precies geschonden ?
Dat is waar. Die agenten laten zich in Nederland slaan door een pool met een stok. Dat is dan weer totaal de andere kant op, haha.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die agent die die gast executeerde was geen "rellenpolitie"
Kap gewoon een keer met deze act.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet?![]()
Ho Ho, auto’s van witte Fransen worden in de brand gestoken, net zoals winkels van witte mensen. De zaken van hun eigen kleur laten ze met rustquote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is nooit een rechtvaardiging om spullen van burgers te slopen. Deze rellen laten dat zien ; aldi's, lidl's, yamaha dealerships etc het is allemaal niet veilig. Auto's van mensen als jij en ik worden in de hens gestoken. Het is gewoon een plunder/vernieltocht en met rellen heeft het weinig te maken.
En hoevaak is dat gebeurt in de afgelopen tijd om te rechtvaardigen dat ze terug schieten met scherp?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het recht niet doorzeeft te worden met politiekogels als je geen direct gevaar voor ze vormt.
Oh, dit is de multiculturele samenleving?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:37 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jaja, goed gelukt hoor die multiculturele samenleving.
Met dit sujet gaan we nog veel plezier beleven....
Zeker niet. Waarom stopte hij eigenlijk niet gewoon? En waarom schoot de agent gelijk? Zoveel vragen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh, dit is de multiculturele samenleving?
Laten we voor het gemak even aannemen dat die Nahel een crimineel ettertje was dat toch wel in de bak was beland.
Maakt dat het ok dat een willekeurige politieman zo'n jongen de doodstraf geeft voor het negeren van een stopbevel? Dat vinden we helemaal ok?
Dat is dit jaar al vaker gebeurd hoor.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En hoevaak is dat gebeurt in de afgelopen tijd om te rechtvaardigen dat ze terug schieten met scherp?
Ja en dat is dus de fucking paradox want ook in Nederland zijn de enige groeperingen/partijen die hier (zeggen) wat aan (te)willen doen mafjoekels die in de zak van Poetin of andere duistere figuren zitten.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:19 schreef hollandia02 het volgende:
Marine Le Pen kan de zetels al voelen.
Dat verhaal van ''voet van de rem'' klopt in ieder geval niet, daar trekt de auto te hard voor op.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker niet. Waarom stopte hij eigenlijk niet gewoon? En waarom schoot de agent gelijk? Zoveel vragen.
Volgens mij had hij geen strafblad. En was aan het leren voor elektricien.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:23 schreef HiZ het volgende:
Laten we voor het gemak even aannemen dat die Nahel een crimineel ettertje was dat toch wel in de bak was beland.
Hij was een domme tiener die zonder rijbewijs reed. Dus hij zal wel bang zijn geweest. Er is geen goede verklaring voor waarom er is geschoten. Er was geen enkel persoon in levensgevaar.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker niet. Waarom stopte hij eigenlijk niet gewoon? En waarom schoot de agent gelijk? Zoveel vragen.
Ik kom op voor mijn burgerrechten, dus ik steek een Ikea en 5 auto's in brand.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja hij geeft gas, dat zie je in dat filmpje. Maar ze stonden er naast en niet ervoor, dus de verklaringen van allen zijn tegenstrijdig.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja en dat is dus de fucking paradox want ook in Nederland zijn de enige groeperingen/partijen die hier (zeggen) wat aan (te)willen doen mafjoekels die in de zak van Poetin of andere duistere figuren zitten.
[..]
Dat verhaal van ''voet van de rem'' klopt in ieder geval niet, daar trekt de auto te hard voor op.
Hij had geen strafblad vooral omdat hij nog voor de rechter moest komen. Wegens herhaald rijden zonder rijbewijs. Deze jongen was nagenoeg zeker een crimineel in wording. Maar ik kan geen enkele rechtvaardiging vinden voor het feit dat hij dood is. Wat er is gebeurd ligt op de grens van doodslag en moord. En Nahel is het slachtoffer.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Volgens mij had hij geen strafblad. En was aan het leren voor elektricien.
Ik weet niet wat voor auto hij heeft, maar een automaat geeft zelf gas bij het loslaten van de rem.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja hij geeft gas, dat zie je in dat filmpje. Maar ze stonden er naast en niet ervoor, dus de verklaringen van allen zijn tegenstrijdig.
Dit is geen eenmalige gebeurtenis. Wat als je jaren onderdrukt wordt, en mishandeld wordt door politie vanwege afkomst/sociaal eonomische status, en er geen verbetering in zicht is. Dan blijft het niet bij handgeschreven briefjes, stickers, en bordjes met oneliners.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik kom op voor mijn burgerrechten, dus ik steek een Ikea en 5 auto's in brand.
![]()
![]()
Een A klasse nogwat, lijkt op een A35/45, maar die (geen enkele automaat) trekt zo hard op bij het loslatenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor auto hij heeft, maar een automaat geeft zelf gas bij het loslaten van de rem.
Dus ga je motoren stelen en supermarkten plunderen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is geen eenmalige gebeurtenis. Wat als je jaren onderdrukt wordt, en mishandeld wordt door politie vanwege afkomst/sociaal eonomische status, en er geen verbetering in zicht is. Dan blijft het niet bij handgeschreven briefjes, stickers, en bordjes met oneliners.
Ik heb nog nooit in een automaatbak Mercedes gereden, maar waarschijnlijk trekt de auto niet op met zo'n snelheid als je je voet van de rem haalt. Het is aannemlijk dat hij ook op het gaspedaal heeft getrapt.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor auto hij heeft, maar een automaat geeft zelf gas bij het loslaten van de rem.
Tsja.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dus ga je motoren stelen en supermarkten plunderen.
Laten we wel wezen, er zijn zat relschoppers die vooral geïnteresseerd zijn in rellen en plunderen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is geen eenmalige gebeurtenis. Wat als je jaren onderdrukt wordt, en mishandeld wordt door politie vanwege afkomst/sociaal eonomische status, en er geen verbetering in zicht is. Dan blijft het niet bij handgeschreven briefjes, stickers, en bordjes met oneliners.
Ik heb in den courant gelezen dat hij was veroordeeld voor 14 eerdere delicten en geen rijbewijs had..quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Volgens mij had hij geen strafblad. En was aan het leren voor elektricien.
Je maakt de denkfout dat de rellen te bagatelliseren zijn ; dat zijn ze niet. Dat betekent echter niet dat zijn dood gerechtvaardigd is danwel dat de politie koek en ei is in Frankrijk want dat zijn ze niet.quote:
Ok, duidelijk.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een A klasse nogwat, lijkt op een A35/45, maar die (geen enkele automaat) trekt zo hard op bij het loslaten
Een truc is wat korans in je vitrine te leggen. En een Palestina vlag op je raam.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ho Ho, auto’s van witte Fransen worden in de brand gestoken, net zoals winkels van witte mensen. De zaken van hun eigen kleur laten ze met rust
Ja, is dat zo? Ze gaan vooral in hun eigen wijk tekeer.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ho Ho, auto’s van witte Fransen worden in de brand gestoken, net zoals winkels van witte mensen. De zaken van hun eigen kleur laten ze met rust
Dat is helemaal niet belachelijk want niet lang geleden is er nog een agent levend verbrand door die figuren.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:12 schreef bedachtzaam het volgende:
Dat rassenrellenverhaal is vooral iets wat rechts-extremisten er graag van maken. Het zijn voornamelijk kansarme jongeren die hun frustraties botvieren. Er zit weinig idealistisch, racistisch of religieus achter kwa motivatie. Vooral frustratie, armoede en kansloosheid.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, is dat zo? Ze gaan vooral in hun eigen wijk tekeer.
Je ziet de auto toch ook niet direct hard optrekken?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een A klasse nogwat, lijkt op een A35/45, maar die (geen enkele automaat) trekt zo hard op bij het loslaten
Wat een onzin. Zeker op basis van zijn huidskleur? Of is er meer bekend?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hij had geen strafblad vooral omdat hij nog voor de rechter moest komen. Wegens herhaald rijden zonder rijbewijs. Deze jongen was nagenoeg zeker een crimineel in wording. Maar ik kan geen enkele rechtvaardiging vinden voor het feit dat hij dood is. Wat er is gebeurd ligt op de grens van doodslag en moord. En Nahel is het slachtoffer.
quote:Geen kleine criminaliteit
De 17-jarige Nahel verdiende volgens Franse media eerlijk zijn geld door pizza’s te bezorgen. “Hij wilde zich sociaal en professioneel integreren en was geen jongen die zijn brood verdiende met dealen of zich bezighield met kleine criminaliteit”, zo verklaart iemand bij ‘Le Parisien’. Daarnaast speelde Nahel al drie jaar rugby bij de Pirates de Nanterre. “Hij wilde erbij horen.” HLN
Daarbij niet alleen onschuldige en wellicht zelfs eveneens armlastige en achtergestelde mensen duperend, maar ook de (weinige) voorzieningen in een wijk verwoesten. Maargoed, ACAB yo.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wie wil er nu niet eens 5 min gratis shoppen?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:53 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Daarbij niet alleen onschuldige en wellicht zelfs eveneens armlastige en achtergestelde mensen duperend, maar ook de (weinige) voorzieningen in een wijk verwoesten. Maargoed, ACAB yo.
Heb ik het over hem? Of over dat figuur in dat filmpje met dat mes?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh, dit is de multiculturele samenleving?
Maakt dat het ok dat een willekeurige politieman zo'n jongen de doodstraf geeft voor het negeren van een stopbevel? Dat vinden we helemaal ok?
Niet hard, wel veel te hard voor alleen kruipen. Als dat ding een dct bak heeft gehad al helemaal.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:50 schreef JarJarB het volgende:
[..]
Je ziet de auto toch ook niet direct hard optrekken?
Als de boeren dit zouden doen...quote:
Sorry, maar dat is niet waar. Ik ken o.a. wat Libanezen en Guinezen in de banlieux (gewone, fatsoenlijke families) en hun auto staat ook net zo hard in de hens en hun winkeltjes worden ook geplunderd.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daarom vind ik de daden van Angela Merkel ook een oorlogsmisdaad, met haar 'wir schaffen das'.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Decennialang de Derde Wereld importeren en dan verbaasd zijn over dit
Ze maken het er ook zelf naar.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 15:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Marine Le Pen de volgende MP van Frankrijk voorspel ik.
Dat heb ik al jaren gezegd.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 12:43 schreef Spetznaz het volgende:
Binnen nu en een paar jaar zie ik dit soort rellen wel overslaan naar andere landen in Europa.
Civil war zie ik er nog wel van komen voor voor 2040
Heb je nou al dubbele beglazing op je zolderkamer of niet?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 15:42 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dat heb ik al jaren gezegd.
De volgende oorlog in Europa komt van de immigranten en moslims gericht tegen ons Europeanen.
Je slaat soms helemaal door in je linkse radicale gedachtegoed.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
'Ons Europeanen'? Dat is dan kennelijk inclusief de Turken zoals jij?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 15:42 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
De volgende oorlog in Europa komt van de immigranten en moslims gericht tegen ons Europeanen.
Ah dus omdat het jou persoonlijk niet is overkomen in Rotterdam.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 15:51 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Je slaat soms helemaal door in je linkse radicale gedachtegoed.
Ik heb zelf een Turkse vader, en mijn moeder heeft gemengd Indonesisch bloed (ze heeft een vader uit Soerabaja)
En ik ben nog nooit in Rotterdam Zuid aangehouden zonder reden.. Terwijl ik ook in een BMW zat, en ook niet altijd heel netjes reed vroeger...
In jouw theorie zou ik ook dagelijks met politiegeweld te maken moeten hebben.![]()
Veel van die rellende jongeren hebben de leeftijd van 14 en 18 ... Je neemt deze rellen veel te serieus, dit is gewoon tuig dat alles sloopt om lekker te kunnen slopen.
Frankrijk treed de politie harder op, omdat de buitenwijken nagenoeg onbeheersbaar zijn geworden.
Logisch dat men harder optreed dan ergens in Emmeloord .
Ik ben gewoon Nederlands opgevoed, het gaat over dat gejammer van Harvest, dat iedereen met een kleurtje word aangevallen door de politie.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 16:02 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
'Ons Europeanen'? Dat is dan kennelijk inclusief de Turken zoals jij?
Dan zat je er naast, want als je dit een paar jaar geleden zei was de volgende oorlog eentje tussen Rusland en Oekraïne.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 15:42 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
hebben ze wel, jammer joh, niet de doelpalen verschuivenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gek toch dat Aziaten dit probleem niet hebben en maatschappelijk erg succesvol zijn. Hoe zou dat toch komen?
Dat is de VS, maar goed, ook in de VS zijn Aziaten duidelijk succesvoller dan veel andere bevolkingsgroepen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 16:15 schreef wizkays het volgende:
[..]
hebben ze wel, jammer joh, niet de doelpalen verschuiven
https://en.wikipedia.org/wiki/Stop_Asian_Hate
Geef me tegen die tijd je adres maar, dan weet ik dat wat ik mag plunderen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
We zullen het onthouden als jij jarenlang in zo'n postie zit. Dan schrijf je gewoon een mooie handgeschreven brief naar de premier. Succes.
Is het ook gebruikelijk in Frankrijk dat een agent zo met een pistool op de auto hangt als ze iemand staande willen houden ? Dan ook nog een pistool wat op scherp staat.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat een amateur. Plunder er overal op los zonder toestemming.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 16:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Geef me tegen die tijd je adres maar, dan weet ik dat wat ik mag plunderen.
Asian privilege.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als het echt de moeder is..quote:Op zaterdag 1 juli 2023 16:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
De moeder van, 48u na de dood van, op een gestolen motor te revven. Geen andere woorden voor dan absurd.
Die plunderingen zijn precies de reden waarom er zometeen food deserts komen. Locaties waar normale winkels zich niet meer vestigen vanwege alle risico's. De enigen die het dan nog proberen zijn zwaar beveiligde fastfood toko's waar transacties via hekken en tralies gaan.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
An ADLI Grocery Store in the City of Marseille is now being Looted after Rioters broken through the Front Glass with a Transit Van.
Volgens elke gangbare definitie ben je echter een allochtoon.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 16:11 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik ben gewoon Nederlands opgevoed, het gaat over dat gejammer van Harvest, dat iedereen met een kleurtje word aangevallen door de politie.
Denk dat hier hetzelfde geldt als bij winkeldiefstal. Ga niet de held spelen, geef ze wat ze willen. Dat is voor het bedrijf goedkoper dan een dode medewerker of een gewonde/dode dief waarna het bedrijf wordt aangeklaagd.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:59 schreef BeriBeri het volgende:
[ twitter ]
⚡️Driver kicked out of bus in France like a GTA5 NPC
https://www.reddit.com/r/(...)down_a_street_light/quote:Op zaterdag 1 juli 2023 16:34 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Waarom zien veel van die vandalisten eruit als professionele relschoppers? Soort antifa met bivakmutsen. Niet allemaal natuurlijk.
Niet dat ik weet. Wel een aantal gewonden al gezien, ook bij de politie.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 16:42 schreef Cuendillar het volgende:
Zijn er al plunderaars doodgeschoten door de politie eigenlijk?
Ja je ziet dat nu in Chicago gebeuren door al dat looten, daar trekt Walmart nu weg.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 16:50 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Die plunderingen zijn precies de reden waarom er zometeen food deserts komen. Locaties waar normale winkels zich niet meer vestigen vanwege alle risico's. De enigen die het dan nog proberen zijn zwaar beveiligde fastfood toko's waar transacties via hekken en tralies gaan.
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 16:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)down_a_street_light/
Professionele middelen idd, maar ze moeten nog wel werken aan het roepen van 'Timber!' als ie naar beneden komt.![]()
Wordt natuurlijk ook gewoon vooral opgejut door de omgeving.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 16:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
De moeder van, 48u na de dood van, op een gestolen motor te revven. Geen andere woorden voor dan absurd.
Zekere, blijf het absurd vinden.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 16:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wordt natuurlijk ook gewoon vooral opgejut door de omgeving.
Dat is de echte moeder, dat is degene die had opgeroepen tot een tocht. Hier staat ze. (Het gaat me om het filmpje voordat iedereen weer zegt dat ik Hitler ben) Want ik weet niet wie Arthur Cohen is.quote:
Ik typ dus bij google in: walmart leaving...quote:Op zaterdag 1 juli 2023 16:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja je ziet dat nu in Chicago gebeuren door al dat looten, daar trekt Walmart nu weg.
"Ons Europeanen." Europa is een continent bestaand uit verschillende landen en volkeren (waaronder inheemse moslims), dat maakt mensen uit Servië of Spanje ook immigranten in NL.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 15:42 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 16:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is de echte moeder, dat is degene die had opgeroepen tot een tocht. Hier staat ze.
[ twitter ]
als iemand peuters gaat steken dan moeten de mensen in Frankrijk ALDI gaan plunderen, is dat wat je zegtquote:
vluchtelingen opvangen is een oorlogsmisdaadquote:Op zaterdag 1 juli 2023 15:33 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Daarom vind ik de daden van Angela Merkel ook een oorlogsmisdaad, met haar 'wir schaffen das'.
Uiteindelijk is ze medeverantwoordelijk aan alle misdaden die gepleegd worden op het Duitse volk door haar beleid.
Ja en het is ook behoorlijk kut voor de bevolking daar omdat ze weinig geld hebben en Walmart door hun grootte goedkope shit heeft. Maarja ik kan ze geen ongelijk geven te vertrekken.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 16:57 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik typ dus bij google in: walmart leaving...
en dat wordt gelijk aangevuld tot: walmart leaving chicago because of theft
google komt gelijk met de juiste suggestie
in 2027 pasquote:Op zaterdag 1 juli 2023 15:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Marine Le Pen de volgende MP van Frankrijk voorspel ik.
Nee, als ik dat zou zeggen zou ik dat wel zeggen randdebiel.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:01 schreef wizkays het volgende:
[..]
als iemand peuters gaat steken dan moeten de mensen in Frankrijk ALDI gaan plunderen, is dat wat je zegtretarded memes
doen ze niet allemaalquote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
leg uit wat je bedoelde dan, ga je waarschijnlijk niet doen omdat we dan weten dat je retarded bentquote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee, als ik dat zou zeggen zou ik dat wel zeggen randdebiel.
Als het niet zo erg zou zijn, zou het best grappig zijn, ja.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:02 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Vooral dat zij echt op die brommer klimt.
je moeder is een retardquote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:03 schreef wizkays het volgende:
[..]
leg uit wat je bedoelde dan, ga je waarschijnlijk niet doen omdat we dan weten dat je retarded bent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
Buiten dat ik als roomblanke jongen op de grond lag met 3 agenten op m’n rug omdat ik vroeg waarom ze mijn ID wilde hebben.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 15:51 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Je slaat soms helemaal door in je linkse radicale gedachtegoed.
Ik heb zelf een Turkse vader, en mijn moeder heeft gemengd Indonesisch bloed (ze heeft een vader uit Soerabaja)
En ik ben nog nooit in Rotterdam Zuid aangehouden zonder reden.. Terwijl ik ook in een BMW zat, en ook niet altijd heel netjes reed vroeger...
In jouw theorie zou ik ook dagelijks met politiegeweld te maken moeten hebben.![]()
Veel van die rellende jongeren hebben de leeftijd van 14 en 18 ... Je neemt deze rellen veel te serieus, dit is gewoon tuig dat alles sloopt om lekker te kunnen slopen.
Frankrijk treed de politie harder op, omdat de buitenwijken nagenoeg onbeheersbaar zijn geworden.
Logisch dat men harder optreed dan ergens in Emmeloord .
Aan de ene knap dat ze het doen,maar het is ook echt fokkin dom. De kans dat die gasten ooit gestraft gaan worden is 0.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 16:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Denk dat hier hetzelfde geldt als bij winkeldiefstal. Ga niet de held spelen, geef ze wat ze willen. Dat is voor het bedrijf goedkoper dan een dode medewerker of een gewonde/dode dief waarna het bedrijf wordt aangeklaagd.
Zou dit de reden zijn waarom vrouwen vroeger geen stemrecht hadden? Linksmensen die maar al te graag de poorten wagenwijd open zetten met overoptimistische verwachtingen.quote:
Ben benieuwd hoe het staat met dit planquote:Minister wil jonge arbeidsmigranten uit Franse banlieues halen
Minister Van Gennip (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) stelt voor om werkloze jongeren uit de Franse voorsteden (banlieues) naar Nederland te halen om bijvoorbeeld in de horeca of in de kassen te werken. In een interview met het AD zegt ze dat de Nederlandse economie niet kan draaien zonder arbeidsmigranten.
Ik zal dit wel niet mogen zeggen, weer, maar ik denk dat Frankrijk het nog steeds wel een goed plan vindt.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:49 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe het staat met dit plan
Oke, dan moeten ze allemaal teruggaan naar hun eigen land. Er valt schijnbaar niet samen te leven met deze twee groepen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:14 schreef Peppert het volgende:
Algerijnen? Ja, de Fransen zijn daar zeer goed tekeer gegaan tussen 1830 en 1960. Er zijn miljoenen doden gevallen tijdens de extreem brutale 130-jarige Franse koloniale tijdperk in dat land. Abnormaal. Na 1960 gingen de poorten natuurlijk wagenwijd open richting Frankrijk. Ik snap dat geen sympathie is voor Parijs vanuit die mensen. Het is net als met Polen en Oekrainers richting Russen. Teveel brutale historie die de relaties zwaar vergiftigd.
Miljoenen doden onder Franse heerschappij? Heb je vast wel een goede bron voor. Algarije had in 1856 nog geen 2,5 Miljoen inwoners.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:14 schreef Peppert het volgende:
Algerijnen? Ja, de Fransen zijn daar zeer goed tekeer gegaan tussen 1830 en 1960. Er zijn miljoenen doden gevallen tijdens de extreem brutale 130-jarige Franse koloniale tijdperk in dat land. Abnormaal. Na 1960 gingen de poorten natuurlijk wagenwijd open richting Frankrijk. Ik snap dat geen sympathie is voor Parijs vanuit die mensen. Het is net als met Polen en Oekrainers richting Russen. Teveel brutale historie die de relaties zwaar vergiftigd.
Volgens historische bronnen door universitaire historici vielen alleen al tussen 1830 en 1860 zeker honderdduizenden doden terwijl ze bezig waren om het land op een nietsontziende manier onder controle te krijgen. Tel alle doden in de eeuw daarna bij op en we komen zeker op dat aantal uit.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Algerijnen? Ja, de Fransen zijn daar zeer goed tekeer gegaan tussen 1830 en 1960. Er zijn miljoenen doden gevallen tijdens de extreem brutale 130-jarige Franse koloniale tijdperk in dat land. Abnormaal. Na 1960 gingen de poorten natuurlijk wagenwijd open richting Frankrijk. Ik snap dat geen sympathie is voor Parijs vanuit die mensen. Het is net als met Polen en Oekrainers rich
Net waren het nog miljoenen, heb je hier een bron voor?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:06 schreef Peppert het volgende:
[..]
Volgens historische bronnen door universitaire historici vielen alleen al tussen 1830 en 1860 al honderdduizenden doden terwijl ze bezig waren om het land op een nietsontziende manier onder controle te krijgen. Te alle doden in de eeuw daarna en we komen zeker op dat aantal uit.
Algerije wordt vaak het land van de 1 miljoen martelaren genoemd, maar ik heb er nooit bij stilgestaan of het ook echt om 1 miljoen gingquote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Net waren het nog miljoenen, heb je hier een bron voor?
https://archive.org/details/bloodan_kie_2007_00_0326quote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Net waren het nog miljoenen, heb je hier een bron voor?
Als dat voor jou bronnen zijn voor je bewering van miljoenen doden dan is verder discussie zinloos.quote:
Wie claimt maakt hard, en overdrijven is een vak.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:19 schreef Peppert het volgende:
[..]
Historische onderzoek is vaak zeer lijvig. Als je wat beter je best doet en geld voor over hebt dan kun je historische literatuur aanschaffen die in gaat op het Franse brutalisme in Algerije. Alleen al in de jaren 50 van de vorige eeuw vielen al honderdduizenden doden. Tel alle Franse misdaden op over de periode van 132 jaar en we komen op miljoenen verloren levens uit.
Je bent een volwassen man. Je gaat zelf maar op onderzoek uit. Ik hoef ook toch niet je lelieblanke billetjes schoon te vegen?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wie claimt maakt hard, en overdrijven is een vak.
Waarvan akte, we kunnen jouw cijfers wel negeren voortaan.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:24 schreef Peppert het volgende:
[..]
Je bent een volwassen man. Je gaat zelf maar op onderzoek uit. Ik hoef ook toch niet je lelieblanke billetjes schoon te vegen?
Nou dat heet eigenlijk wel "een discussie" maar goed . Allemaal zelf weten.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:24 schreef Peppert het volgende:
[..]
Je bent een volwassen man. Je gaat zelf maar op onderzoek uit. Ik hoef ook toch niet je lelieblanke billetjes schoon te vegen?
Ik zal eens serieus gaan zoeken of ik wat nieuwe informatie kan vinden.quote:
Het aristoteliaanse argument is ongeveer als volgt;quote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:44 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Zou dit de reden zijn waarom vrouwen vroeger geen stemrecht hadden? Linksmensen die maar al te graag de poorten wagenwijd open zetten met overoptimistische verwachtingen.
quote:Secondly, Aristotle (1981) argues that in order to participate in political activity a person has to be impartial to disassociate with personal matters as soon as they step to work at the state level. In “right forms of constitution, which aim at the common good”, impartiality is wanted to ensure that people do not work for their own self-interests but the common good. (214) Women cannot be impartial because they are too intertwined with their emotions with strong attachment to their offsprings and families, too partial to work for the benefit of the whole. However, humans are instinctively tribalist and this fact is not dependent on gender. Humans have been living in tribes since their existence and continue to do so, even if tribes become to be known as families. This instinct drives them to favour their own over any other, therefore posing a threat to impartiality. Unlike Aristotle’s claim that men can be impartial, it can be argued that due to basic human nature, no human being is capable be truly impartial; thus political decisions, made by human regardless of gender, will carry varying degrees of self-interest and partiality in them.
Maw er is een zwarte markt van die dingenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:54 schreef crystal_meth het volgende:
Le Parisien:
Meerdere steden hebben verkoop, bezit en vervoer van brandbare produkten verboden.
Het gaat om tussen de 500.000 en 1.000.000 doden in de kolonisatieperiode en daarna de onafhankelijkheidsoorloog:quote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Algerije claimt 5 miljoen. Dat zal inderdaad niet kloppen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
quote:Dupond-Moretti wil "de rekeningen opblazen" van de auteurs van oproepen tot rellen
"Dat ze niet denken dat je Snapchat kunt gebruiken terwijl je je verstopt, en dat ze zo in alle vrijheid zijn, in de mogelijkheid om te doen wat ze willen, dat is niet waar", dondert minister van Justitie Eric Dupond-Moretti , van Créteil (Val-de-Marne), richting de jonge relschoppers. “We kunnen ze identificeren en het moet bekend zijn. […] 13, 14, 15, 16 jaar oud, 17 jaar oud, jij blijft thuis, en als je dingen op Snapchat gooit, het account, we verknallen het, je wordt gevonden en je wordt gestraft, " zei hij. - voegt hij eraan toe.
quote:We moeten "ouders herhalen dat ze hun kinderen vasthouden", vervolgt Dupond-Moretti
"Ouders die geen interesse hebben in hun kinderen en die ze 's nachts laten rondhangen terwijl ze weten waar ze heen gaan (...) riskeren twee jaar gevangenisstraf en een boete van 30.000 euro", herinnerde de minister van Justitie zich in de rechtbank. van Creteil (Val-de-Marne). “Het is niet aan de staat om kinderen op te voeden. De staat kan de ouders helpen, maar kan ze niet vervangen”, voegde de minister eraan toe.
quote:Op weg naar veel grotere schade dan in 2005?
Na slechts vier nachten van schermutselingen suggereert de intensiteit van het geweld een veel zwaardere tol dan tijdens de rellen in 2005 of de Gele Hesjes-beweging.
Zo telden de autoriteiten in de nacht van donderdag op vrijdag niet minder dan 2.000 uitgebrande voertuigen en de volgende nacht nog eens 1.350. Volgens een rapport dat ons door France Assureurs is meegedeeld, hebben de rellen van 2005 geleid tot de vergoeding van 10.000 claims, maar het had bijna een maand geduurd om dit cijfer te bereiken.
Klein doch subtiel verschil is dat dat tegen een onderdrukkend en moordend regime was.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:06 schreef Psilon het volgende:
Toen dit in Iran plaatsvond noemden ze het "demonstraties".
Tja terroristen zijn voor sommige vrijheidstrijders en andersom.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:06 schreef Psilon het volgende:
Toen dit in Iran plaatsvond noemden ze het "demonstraties".
Ik vraag me af of je dat zelf gelooft.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Klein doch subtiel verschil is dat dat tegen een onderdrukkend en moordend regime was.
Dit is gewoon puur rellen en slopen om het rellen en lekker plunderen.
Maar ach, details.
Diep triest natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:12 schreef crystal_meth het volgende:
Een fundraiser op GoFundMe opgezet door Éric Zemmour, voor (de familie van) de agent die schoot, heeft reeds meer dan een kwart miljoen ¤ opgehaald.
https://www.lefigaro.fr/a(...)les-200-000-20230701
Als rechts zich ermee gaat bemoeien zien we straks Antifa ook vanzelf verschijnen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:17 schreef myShizzle het volgende:
Rechts gaat zich ermee bemoeien, kan interessant worden
[ twitter ]
Links is in Frankrijk ook behoorlijk groot.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als rechts zich ermee gaat bemoeien zien we straks Antifa ook vanzelf verschijnen.
Krijg wel een beetje dit soort vibes somsquote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:17 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Wil iemand mij vertellen wat er op dat spandoek van dat filmpje staat?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:17 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Niet rechts maar extreem rechts.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:17 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
De tekst op het spandoek ("dat ze naar Afrika terugkeren") is wat Grégoire de Fournas in november 2022 riep in de Assemblée National tijdens een debat over de NGO "SOS Méditerranée". Hij beweerde dat hij de bootvluchtelingen bedoelde, maar sommigen dachten dat hij het over Carlos Martens Bilongo had die op dat moment aan het woord was ("dat hij naar Afrika terugkeert" klinkt in het Frans net hetzelfde). Hij werd 2 weken geschorst.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:17 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Ik gok dat straatschoffies dan wel de overhand hebben denk namelijk niet dat ze dit doen ergens op straat in een verpauperde buurt van Parijsquote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:17 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Een paar kneuzen boven op een flat.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:17 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Honkbalknuppels en ijzeren staven vs pistolen en automatische geweren, gezellig.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:39 schreef myShizzle het volgende:
In Angers trekken extreemrechtse activisten van het Alvarium vanavond met honkbalknuppels en ijzeren staven op jacht naar groepen niet-blanke jongeren.
[ twitter ]
Komt door Call of Duty en Battlefield?quote:
In Oostenrijk hadden ze dit gevondenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Een paar kneuzen boven op een flat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |