Eens hoor maar dit was wel een iets te grote gok, ook al kostte het niks.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:45 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En je moet hem goed gebruiken. Niet 3 minuten mee laten doen en hem alleen over de grond aanspelen.
Het is 25-42, maar het zal op 30-47 uitdraaien, die bonussen zullen voor beiden makkelijk haalbaar zijn, ik heb vandaag 5 eieren gegeten dus het zal wel kloppen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 17:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Eens, 30 miljoen voor Kokcu is een geweldige deal, 42 voor Timber wel een beetje volgens verwachting, Sven is waarschijnlijk akkoord gegaan omdat het een mooi getal is.
Haha dit zou wat zijnquote:Real Madrid zou Brobbey volgen
Een opvallend gerucht uit Spanje: Real Madrid zou in Brian Brobbey een alternatief voor de dure Kylian Mbappé zien. De 21-jarige spits van Ajax zou al langere tijd gevolgd worden door 'De Koninklijke', die hem als tussenoplossing ziet als de komst van Mbappé niet haalbaar blijkt. Er wordt gesproken over een transfersom van 40 miljoen euro voor Brobbey, die nog een vierjarig contract heeft in de Johan Cruijff ArenA. (Bron: El Nacional)
Dit kan nietquote:
Drent en Metgod speelden er ook.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:30 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dit kan niet![]()
Mocht een van de beste spitsen van de wereld niet komen, dan halen we een derderangs spits uit de Eredivisie.
Wel grappig dat je voor Kokcu het bedrag met bonussen pakt en voor Timber het bedrag zonder bonussen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:57 schreef klaasweetalles het volgende:
Kocu 30 miljoen
Timber 42 miljoen
Ik denk dat Feyenoord het verlies van kockcu beter kan opvangen dan ajax timber
die 42 miljoen van timber heeft ajax helemaal niets aan. Zal voornamelijk gebruikt worden om fianciele gaten te dichten
Per Saldo blijft Feyenoord de grote winnaar in het financiële gedeelte over die 2 transfers
sportief denk ik dat Feyenoord een goede speler heeft gehaald met zerouki
Wat ajax voor timber terug kan halen blijft de vraag. Ik denk dat ajax weer zwakker is geworden.
Als je alles optelt en aftrekt is Feyenoord nog steeds de grote winnaar van deze 2 transfers
Ah oké, dat is al wat logischer inderdaadquote:Op vrijdag 30 juni 2023 21:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is 25-42, maar het zal op 30-47 uitdraaien, die bonussen zullen voor beiden makkelijk haalbaar zijn, ik heb vandaag 5 eieren gegeten dus het zal wel kloppen.
Real Niveau ? In de tijd van Metgod was Oranje beroerd.quote:
quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:40 schreef TheVoice4ever het volgende:
Timber 42 miljoen, ik zou er nog geen 12 miljoen voor over hebben, dus ajax heeft hier voor mij persoonlijk 30 miljoen extra op verdiend
En hij is jong en niet zo blessuregevoelig.quote:Timber joined Ajax's youth academy in 2014, from Feyenoord. He made his first-team debut in March 2020 and has won two Eredivisie titles and one KNVB Cup. He won the Marco van Basten Award in 2022.
Timber made 29 appearances for the Netherlands at youth international level. He was a member of the under-17 team that won the 2018 UEFA European Under-17 Championship. He made his senior international debut in June 2021.
Lijkt me ook stug maar hij doet wel heel veel goed, z'n probleem is het afmaken, niet onbelangrijk voor een spits uiteraard.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:30 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dit kan niet![]()
Mocht een van de beste spitsen van de wereld niet komen, dan halen we een derderangs spits uit de Eredivisie.
hahahahahquote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:57 schreef klaasweetalles het volgende:
Kocu 30 miljoen
Timber 42 miljoen
Ik denk dat Feyenoord het verlies van kockcu beter kan opvangen dan ajax timber
die 42 miljoen van timber heeft ajax helemaal niets aan. Zal voornamelijk gebruikt worden om fianciele gaten te dichten
Per Saldo blijft Feyenoord de grote winnaar in het financiële gedeelte over die 2 transfers
sportief denk ik dat Feyenoord een goede speler heeft gehaald met zerouki
Wat ajax voor timber terug kan halen blijft de vraag. Ik denk dat ajax weer zwakker is geworden.
Als je alles optelt en aftrekt is Feyenoord nog steeds de grote winnaar van deze 2 transfers
Is dit grappig bedoeld?quote:Op zondag 2 juli 2023 08:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Fitz-Jim heeft een verstandige keuze gemaakt en lijkt eindelijk een beetje op een man.
[ afbeelding ]
Lijkt op Snoop uit The Wire.quote:Op zondag 2 juli 2023 08:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Fitz-Jim heeft een verstandige keuze gemaakt en lijkt eindelijk een beetje op een man.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik zat elke avond voor de televisie in de hoop op een Martin Drent item destijds
ja conclusie al getrokken na 9 minuten beeldenquote:Op zondag 2 juli 2023 18:35 schreef klaasweetalles het volgende:
als je op deze manier traint dan wordt je gewoon 3e
is Maduro de hoofdrainer?
Ik heb deze training ook maar eens grondig bestudeerd.quote:Op zondag 2 juli 2023 18:35 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik ga 9 minuten beeld kijken en mijn conclusie trekken, stay tuned!quote:Op zondag 2 juli 2023 18:46 schreef Malavita het volgende:
[..]
ja conclusie al getrokken na 9 minuten beelden
Trolletje.
Doodsbang...quote:Op zondag 2 juli 2023 18:35 schreef klaasweetalles het volgende:
Geld is op.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:50 schreef Black-Death het volgende:
Blijft toch wel erg rustig qua transfer, zowel inkomend als uitgaand. (wat huurlingen etc daargelaten)
Ja, dit dus. Als je met zo'n grote huishouding de CL misloopt en met alle respect geen interessante selectie hebt, moet je wachten tot allereerst Timber wordt verkocht.quote:
Het zou anders wel verstandig beleid zijn.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:07 schreef Black-Death het volgende:
Wat een onzin, genoeg middelen verdiend de afgelopen jaren
Dat is weer een ander verhaal.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:08 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Het zou anders wel verstandig beleid zijn.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:09 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dat is weer een ander verhaal.
Maar dat het geld op is, is gewoon flauwekul.
quote:Op maandag 3 juli 2023 14:07 schreef Black-Death het volgende:
Wat een onzin, genoeg middelen verdiend de afgelopen jaren
Niet echt.quote:Leven met Champions League-huishouding
Ajax voelt de pijn van het leven met een Champions League-huishouding. De jackpot van 45 miljoen (minimaal) die de ambitieuze club vijf jaar toucheerde, loopt de nummer drie van Nederland nu mis. Die tientallen miljoenen omzetverlies compenseren, gaat niet vanzelf. Niet bij Ajax tenminste. In tegenstelling tot wat bijvoorbeeld Engelse clubs zich aanleerden, sloten Mislintats voorgangers Marc Overmars en Edwin van der Sar nauwelijks contracten waarin het salaris meegroeide (en daalde) naar het Europese niveau waarop de club actief wordt.
Van gebruikelijke reducties van zo’n dertig procent bij het mislopen van Champions League-voetbal is in de hoofdstad geen sprake. De salarispost voor spelers en stafleden bedroeg medio 2022 nog zo’n negentig miljoen euro.
Wel hoefde Ajax minder Europese bonussen uit te keren. Maar dat bedrag - ingeschat op rond de tien miljoen euro - is bij lange na niet genoeg om het CL-gat te dichten. Dat betekent niet dat Ajax een continuïteitsprobleem heeft. Zeker niet met een eigen vermogen dat groeide naar zo’n 273 miljoen euro. Maar de club (lees: Mislintat) heeft wel een veel te dure huishouding voor komend seizoen. De Raad van Commissarissen heeft Mislintat daarom de opdracht gegeven eerst eens goed te cashen, voor hij opnieuw investeert in de selectie.
Afgelopen zomer verkocht Ajax voor meer dan 200 miljoen euro
En de vele transferinkomsten van vorig jaar dan? Die moeten niet overschat worden. Met transfersommen voor onder anderen Antony, Lisandro Martinez, Sébastien Haller en Ryan Gravenberch doorbrak Ajax de grens van 200 miljoen euro. Dat is echter een bruto bedrag. Na aftrek van tekengelden, commissies van zaakwaarnemers etc., houdt Ajax daar hooguit zo’n tweederde van over. Tel daarbij op dat algemeen directeur Edwin van der Sar met technisch duo Klaas-Jan Huntelaar en Gerry Hamstra dik honderd miljoen uitgaf aan een elftal aankopen - van wie de meesten onvoldoende rendeerden - en je weet dat Ajax amper reserves opbouwde.
75 mioquote:Op maandag 3 juli 2023 14:25 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Bassey staat op een lijstje van Brighton, aldus Fab.
YES PLEASEquote:Op maandag 3 juli 2023 14:25 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Bassey staat op een lijstje van Brighton, aldus Fab.
Hoorde in een podcast het argument dat Ajax wellicht wacht met grote uitgaven tot 1 juli zodat het in een nieuw boekjaar valt. Vandaag pas de eerste werkdag in het nieuwe boekjaar.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:50 schreef Black-Death het volgende:
Blijft toch wel erg rustig qua transfer, zowel inkomend als uitgaand. (wat huurlingen etc daargelaten)
Dat zou best kunnen, maar dan nog had je voor die datum geruchten verwacht. Maar goed, we wachten het maar af..quote:Op maandag 3 juli 2023 14:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoorde in een podcast het argument dat Ajax wellicht wacht met grote uitgaven tot 1 juli zodat het in een nieuw boekjaar valt. Vandaag pas de eerste werkdag in het nieuwe boekjaar.
quote:Op maandag 3 juli 2023 14:09 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dat is weer een ander verhaal.
Maar dat het geld op is, is gewoon flauwekul.
https://www.ad.nl/nederla(...)an-de-hand~a9f5ba13/quote:Op maandag 3 juli 2023 16:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vast van de VI boekhouder, die begrijpt er niet zo heel veel van.
Dat zou niet zo handig zijn want dit financiele jaar is er nog veel winst, dus lijkt me dat je kopen liever nog voor 1 juli doet en verkopen erna (de transacties dan) om volgend jaar ook weer een aardig jaar te hebben zonder CL.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoorde in een podcast het argument dat Ajax wellicht wacht met grote uitgaven tot 1 juli zodat het in een nieuw boekjaar valt. Vandaag pas de eerste werkdag in het nieuwe boekjaar.
quote:Op maandag 3 juli 2023 16:14 schreef Caland het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/nederla(...)an-de-hand~a9f5ba13/
het punt dat het geld op is dat is simpelweg niet waar.quote:
Nee hoor maar dit beleid is al zo sinds 2018, eerst verkopen voor je koopt maar dat is toch wat anders dan geen reserves hebben.quote:
Je bent er maar druk mee he lieverd. Als jij er beter van slaapt als het geld zogenaamd op is bij Ajax dan is dat helemaal goed he.quote:
Jij bent er maar druk mee dat ik er druk mee benquote:Op maandag 3 juli 2023 16:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je bent er maar druk mee he lieverd. Als jij er beter van slaapt als het geld zogenaamd op is bij Ajax dan is dat helemaal goed he.
Valt reuze mee lieverd kom voor het eerst in een paar dagen weer eens kijken en je bent alweer bezig.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij bent er maar druk mee dat ik er druk mee ben
Boeiend.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Valt reuze mee lieverd kom voor het eerst in een paar dagen weer eens kijken en je bent alweer bezig.
Maar het verhaal klopt gewoon niet en zelfs in dat stuk staat dat er vorig seizoen 2/3 van 200 overbleef, dan gaat er 100 af, dan is het nog steeds 50, noem dat maar niks, dat zijn 2 Kokcu's.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij bent er maar druk mee dat ik er druk mee ben
Volgens mij wordt er ook nergens gesteld dat er geen geld is, maar slechts dat er verkocht moet worden om te kopen. Helemaal gezien het compleet scheve salarishuis dat ze erop nahouden.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar het verhaal klopt gewoon niet en zelfs in dat stuk staat dat er vorig seizoen 2/3 van 200 overbleef, dan gaat er 100 af, dan is het nog steeds 50, noem dat maar niks, dat zijn 2 Kokcu's.
Het gaat vooral om een postieve transferbalans, om het CL gemis op te vangen moet je zo'n 30-40 miljoen elders verdienen en dat kan alleen met transfers.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er ook nergens gesteld dat er geen geld is, maar slechts dat er verkocht moet worden om te kopen. Helemaal gezien het compleet scheve salarishuis dat ze erop nahouden.
Homegrown meen ik dus je zou het uitgegeven bedrag er bijna terug voor moeten kunnen krijgen.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
50 miljoen en dan mogen ze Kudus voor 75 miljoen.
Vraag ik me afquote:Op maandag 3 juli 2023 17:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Goed weg wel ja, voor 5 kan je hem beter houden.
Wat is kut? Ik denk dat hij beter is dan we hebben gezien maar hij is duidelijk verzopen mede door het verzaken van anderen, even los van de transfersom die sowieso te hoog was.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Vraag ik me afWat krijgt die voor een salaris hier? Moeten toch wel ergens een jeugdspeler hebben die minstens net zo kut is
Nouja ongeveer 80% van alle keren dat hij een bal aanraakt is het niet best. Dus ja laten we hopen dat die idd een stuk beter kan. Maar zou er ook niet rouwig om zijn als we hem weg doen.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat is kut? Ik denk dat hij beter is dan we hebben gezien maar hij is duidelijk verzopen mede door het verzaken van anderen, even los van de transfersom die sowieso te hoog was.
Hato is ook wel een talent, van Wijndal had ik echt meer verwacht, die was zowel aanvallend als verdedigend heel matig.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:54 schreef PicoMMP het volgende:
Bassey is niet beter dan Hato en Wijndal. En dat zegt veel.
wijndal kan ook wel wat, benieuwd hoe dat het komende seizoen gaat.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hato is ook wel een talent, van Wijndal had ik echt meer verwacht, die was zowel aanvallend als verdedigend heel matig.
Lol wat een onzinquote:Op maandag 3 juli 2023 16:14 schreef Caland het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/nederla(...)an-de-hand~a9f5ba13/
Zo praat je niet tegen een legende.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wie ben jij nou weer en waarom bemoei jij je hier mee?
Dit lijkt me ook niet helemaal de bedoeling, Ajax is geen Brentford.quote:Op maandag 3 juli 2023 22:44 schreef Lt.Bookman het volgende:
Laat unsere Diamantenauge maar lekker goedkoop een topselectie bij elkaar moneyballen.
Ik verwacht ook wel wat van die De Lang van City, er zal zat zijn onder wat zij (nog) niet goed genoeg vinden/vonden, tenminste ik ga er vanuit dat hij meepraat ook al begint hij pas per 1/8.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 00:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit lijkt me ook niet helemaal de bedoeling, Ajax is geen Brentford.
quote:Op maandag 3 juli 2023 18:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wie ben jij nou weer en waarom bemoei jij je hier mee?
Principes zijn hetzelfde. Je stelt een team samen dat binnen de eigen budgettaire beperkingen de grootste kans heeft op succes.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 00:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat probeert iedere club uiteindelijk, maar er gaat nog zat fout her en der.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:02 schreef manny het volgende:
[..]
Principes zijn hetzelfde. Je stelt een team samen dat binnen de eigen budgettaire beperkingen de grootste kans heeft op succes.
Dat was al langer bekend. Deed het goed bij Torino en Liverpool was in zijn Ajaxtijd al zeer geinteresseerd.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:24 schreef Scorpie het volgende:
Perr Schuurs op de radar van Liverpool en Napoli
#watvoorwereldlevenwein
Napoli zal wel weer terug gaan naar shitvoetbal dus daar past hij beter.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat was al langer bekend. Deed het goed bij Torino en Liverpool was in zijn Ajaxtijd al zeer geinteresseerd.
Ik mag hopen dat Ajax de cultuur van eigen spelers opleiden wel enigszins blijft behouden. Brentford moet gemorste kruimels afvangen, Ajax kan de grootste jeugdtalenten van Nederland en Belgie halen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 00:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die raken wel in een keer alles kwijt inderdaad.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Napoli zal wel weer terug gaan naar shitvoetbal dus daar past hij beter.
Al die journalisten zijn nu gewoon dat VI artikel aan het papagaaien terwijl er duidelijk een fundamenteel gebrek aan boekhoudkennis en grofweg fouten in dat artikel staan.quote:
Wie wil hij nu hebben dan?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:45 schreef -XOR- het volgende:
Is het drankpakket dat Ten Hag heeft meegekregen bij zijn afscheid eigenlijk al meegenomen in de boeken? Dat moet me namelijk een flink cadeau geweest zijn.
Meneer ik-slik-medicatie-van-mijn-vrouwquote:
Daar hebben wij niet zoveel aan denk ik, maar begrijp wel dat hij hem wil, is een paar keer beter dan Bijlow.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:13 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Meneer ik-slik-medicatie-van-mijn-vrouw
Onana heeft ook dit seizoen bij inter laten zien echt een goede keeper te zijn. Die snap ik wel, los van zijn vertrek en hoe ik denk over die pilletjes.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar hebben wij niet zoveel aan denk ik, maar begrijp wel dat hij hem wil, is een paar keer beter dan Bijlow.
Meneer ik steek de club waar ik groot ben geworden een dolk in de rug nadat diezelfde club mij in een hele lastige tijd gesteund en geholpen heeft.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:13 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Meneer ik-slik-medicatie-van-mijn-vrouw
Misschien is het ook allemaal niet zo’n warm bad. Kijk alleen al naar Edje van der Sar. Als ik van iemand niet warm word is hij het wel.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 16:06 schreef manny het volgende:
[..]
Meneer ik steek de club waar ik groot ben geworden een dolk in de rug nadat diezelfde club mij in een hele lastige tijd gesteund en geholpen heeft.
Journalisten zijn ook mensonterend in Nederland. Alles wordt ook zo enorm overdreven. Zelfs de nuchtere Stijn overdrijft al vreselijk op zijn Twitter.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Al die journalisten zijn nu gewoon dat VI artikel aan het papagaaien terwijl er duidelijk een fundamenteel gebrek aan boekhoudkennis en grofweg fouten in dat artikel staan.
We hebben het voor volgend seizoen/boekjaar 2023/2024 over een begrotingstekort van 40 miljoen VOOR de transfers en eventuele overwintering Europa.
Die 60 miljoen extra waar VI over rept is een puur boekhoudkundige 'schuld', die in werkelijkheid allang is betaald en daarmee dus totaal niet relevant is voor wat Ajax wel en niet kan doen deze zomer (wel relevant voor de belastingen overigens).
Komt er kortgezegd op neer dat Ajax ooit de beslissing heeft genomen om het transferbedrag (en ik geloof ook al het salaris) voor de contractduur bij elkaar op te tellen en dat dan pro rata over de duur van het contract af te schrijven naar 0 (wat natuurlijk in de praktijk vaak niet 0 is omdat je spelers verkoopt). Journalist van VI laat hier vooral een totaal gebrek aan economische kennis zien door opex en capex door elkaar te gebruiken. Om ook even aan te geven die 'schuld' van 60 miljoen was in 2018 ook 60 miljoen en was in 2020 zelfs 95 miljoen.
Daarnaast heeft Ajax nog wel een redelijke spaarpot over en kan daarmee makkelijk die 40 miljoen worden afgedekt, maar dat hoeft niet want 1 Alvarez of Timber is ook al genoeg om dat tekort op te lossen (of je lost het niet op dit jaar, wat ook geen probleem is).
Zeker in het voetbal doen ze enorm slecht hun werk en alles voor de clicks.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:33 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Journalisten zijn ook mensonterend in Nederland. Alles wordt ook zo enorm overdreven. Zelfs de nuchtere Stijn overdrijft al vreselijk op zijn Twitter.
Dat vooral ja, al is dat niet alleen in het voetbal zo. Maar alles draait om de clicks en het overdrijven.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeker in het voetbal doen ze enorm slecht hun werk en alles voor de clicks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |