Dat was een goed idee toen zonnecellen nog heel duur waren. Omdat je eromheen dus ook ruimte nodig hebt voor het meedraaien is het nu voordeliger om gewoon wat meer panelen naar alle kanten te richten. Beweegbare dingen zijn duur en kwetsbaar.quote:Op zondag 23 juli 2023 10:07 schreef Patroon het volgende:
Kwam laatst dit tegen bij ons in de buurt. Dat ding draait mee met de zon.
[ afbeelding ]
Toch maar de vaatwasser aan gehad, want ik zat op een gegeven moment toch op zo'n kleine 3 kW aan vermogen terug leveren, dus dan toch maar snel aangezet.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:07 schreef CoolGuy het volgende:
Hier is het ook ruk, maar 1 kW vermogen momenteel, en veel meer zal het ook niet worden. Maar het is genoeg om de basics aan verbruik gedekt te hebben, maar ik moet nu geen vaatwasser aanzetten, want dat is niet genoeg. Niet dat het nu uitmaakt met salderen, maar ik kijk er wel alvast op die manier naar.
Edit; klopt niet, het is 1 kW teruglevering, netto, dus na aftrek van wat het huis gebruikt besef ik me nu.
Nou ja...die foutcode vermelden zou dan wel handig zijn.quote:Op donderdag 27 juli 2023 19:59 schreef Hupje het volgende:
Heeft iemand hier verstand van foutcodes van SolarEdge? De laatste dagen krijgen wij vaak 1x per dag een foutmelding en is er even geen productie.... Beetje jammer.
Toch nog bijna 2 kWh..quote:Op zondag 23 juli 2023 20:07 schreef CoolGuy het volgende:
Pffff, 17,5 kWh vandaag maar, dat is met uitzondering van 1 juli de slechtste dag van deze maand. En morgen en donderdag zullen nóg wel slechter zijn gok ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 27 juli 2023 22:00 schreef Hupje het volgende:
Ik dacht, eerst maar eens kijken of iemand er iets van weet.
Maar dit is-ie:@bambinoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Breitling - Instruments for Professionals
9,88 kWh hier vandaag. Oftewel, vandaag is het nieuwe laagte-record voor deze maand.quote:Op donderdag 27 juli 2023 21:58 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Toch nog bijna 2 kWh..
Zal morgen nog wel beroerder worden.
november 22: 250 kWhquote:Op donderdag 27 juli 2023 23:17 schreef Tjacka het volgende:
Hoeveel halen jullie op in de winter? Ik zie er toch aan te denken om er panelen op te gooien
Bij mij is de hele maand december minder dan een goede dag in de zomer. Feitelijk zakt het behoorlijk ergens in oktober en pas in maart gaat het serieus weer meewerken.quote:Op donderdag 27 juli 2023 23:17 schreef Tjacka het volgende:
Hoeveel halen jullie op in de winter? Ik zie er toch aan te denken om er panelen op te gooien
quote:Op donderdag 27 juli 2023 22:00 schreef Hupje het volgende:
Ik dacht, eerst maar eens kijken of iemand er iets van weet.
Maar dit is-ie:Is een aarde fout.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus installateur bellen en melden dat je een aarde fout krijgt 8X2b RCD.
Waarschijnlijk is hij niet heel goed verbonden met aarde.Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
We hebben het de laatste tijd soms 1x per dag en soms niet. Het hele eerste jaar hadden we het niet.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 12:01 schreef bambino het volgende:
[..]
Is een aarde fout.
Waarschijnlijk is hij niet heel goed verbonden met aarde.
Herstart hij dan automatisch of moet je dat dan zelf doen ?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:23 schreef Hupje het volgende:
[..]
We hebben het de laatste tijd soms 1x per dag en soms niet. Het hele eerste jaar hadden we het niet.
De installateur zegt dat het door spanningspieken komt, door overspanning als het ineens zonnig is tussen de wolken door. Na het herstarten komt er in principe geen foutmelding meer die dag. Nou ja, 's nachts krijgen we wel soms wisselende foutmeldingen (oa 8xBA: Vlamboog gedetecteerd)
Krijg je van van de netbeheerder aarde? Zo nee, dan zou je kunnen proberen de nul vóór de hoofdschakelaar met de aarde te verbinden.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 12:01 schreef bambino het volgende:
[..]
Is een aarde fout.
Waarschijnlijk is hij niet heel goed verbonden met aarde.
Dat gaat automatisch.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 15:43 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Herstart hij dan automatisch of moet je dat dan zelf doen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |