Alles over klussen en het huishouden in en om het huis: witgoed, meubels, kleuren en andere interieurtrends, schoonmaak en de-cluttertips. Laat zien wat je kan, stel je vragen, help een ander op weg of show je gloednieuwe keuken, pantry of herinrichting.
Zonnepanelen, je ziet ze steeds vaker en hoort er steeds meer over
In dit topic bespreken we alles wat met zonnepanelen te maken heeft. Van het paneel zelf, tot stekkers. Vragen over alles wat te maken heeft met het zonnepanelen kunnen natuurlijk altijd hier gesteld worden ! Wil je laten zien wat jouw zonnepanelen opgebracht hebben vandaag ?
Ook dat kan ! Graag zelfs !
Het heeft niet zoveel zin om te zeggen, vandaag heeft mijn systeem xx kWh opgeleverd. Beter is het om het uit te drukken als kWh/kWp.
Een voorbeeld:
Ik heb 23 kWh opbrengst vandaag Mijn totale vermogen aan wattpiek is : 4500 Wp. Dat is 4,5 kWp aan vermogen
De formule is kWh/kWp
23 / 4,5 = 5,11 kWh/kWp
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terugleverproblemen? Hier de zoektool op adres per netbeheerder:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een overzichtje van de diverse zonnepaneel installaties die FOK!'ers hebben vind je hieronder in de spoiler tag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorige deeltje was vol.
Op woensdag 28 juni 2023 10:20 schreef TheFreshPrince het volgende: Dit helpt niet om m'n maandrecord te verbreken. Met 3 zonnige dagen zou dat met gemak gelukt zijn maar de voorspellingen zien er donker uit
Wel fijn voor de tuin.
Ik ga het ook niet redden, heb 3 dagen nodig met ongeveer 70% van de beste dagen om de beste maand te evenaren.
Nou, dat viel toch nog mee vandaag. 21+ kwh vandaag toch nog tot nu toe, dus dat betekent dat ik over de maand juni 2022 heen ben, want
juni 2022: 1.213 kWh juni 2023: 1.217 kWh
Jammer dat ik ergens begin deze maand toen ik op vakantie was 1 omvormer er uit had liggen, dat heeft me zeker 25 kWh gekost die ochtend, maar het is niet anders.
Op woensdag 28 juni 2023 23:18 schreef TheFreshPrince het volgende: Als er een redelijke minimale terugleververgoeding komt ben ik niet perse tegen afschaf salderen.
Ik woon in Duitsland, dat zegt natuurlijk niks over wat de terugleververgoeding in Nederland zou kunnen worden, maar hier is het 6 ct en dat is niet leuk. Inkoop 47 ct.
Duitsers met oude systemen moet alles terugleveren en dan zelf inkopen. Ik kan tenminste nog mijn eigen stroom gebruiken. Verbruik in de winter 300 tot 400 kw en in de zomer 1 mw per maand, want in de zomer is het ‘gratis’.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich|Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
[..] Ik woon in Duitsland, dat zegt natuurlijk niks over wat de terugleververgoeding in Nederland zou kunnen worden, maar hier is het 6 ct en dat is niet leuk. Inkoop 47 ct.
Duitsers met oude systemen moet alles terugleveren en dan zelf inkopen. Ik kan tenminste nog mijn eigen stroom gebruiken. Verbruik in de winter 300 tot 400 kw en in de zomer 1 mw per maand, want in de zomer is het ‘gratis’.
En maar afvragen waarom de energietransitie niet functioneert en de stroomprijzen in D de hoogste zijn in Europa. De Stadtwerke hier lachen zich rot.
Nog 73kWh nodig om het oude record van mei 2020 te evenaren.
Normaal zou dat in juni in minder dan een dag lukken als de zon schijnt. Maar nu lijkt het nog een hele opgave...
Evengoed mooi om te zien dat er na 5 jaar nog geen enkel spoor van degradatie is, vorig jaar was zelfs m'n beste jaar (zonder schoon gemaakte panelen).
Woehoe ik ben een solaredge installateur Mijn ouders hebben nu 5670Wp op het dak liggen. Ene helft op het oosten andere helft op westen van de garage(dak is ca 45 graden). Wel wat last van schaduw van het huis en van de bomen achter het huis, vandaar de solaredge.
SPOILER
Op donderdag 29 juni 2023 13:33 schreef Deepfreeze het volgende: Woehoe ik ben een solaredge installateur Mijn ouders hebben nu 5670Wp op het dak liggen. Ene helft op het oosten andere helft op westen van de garage(dak is ca 45 graden). Wel wat last van schaduw van het huis en van de bomen achter het huis, vandaar de solaredge.
SPOILER
Ik ben ook SolarEdge monteur. Heb de trainingen gevolgd in hun leeromgeving. Maar ga er nog steeds niet helemaal zelf aanzitten
Twee drama dagen qua opbrengst. Minder dan 1 goede juni dag. Maar wel de beste maand ooit.