abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 juni 2023 @ 23:12:53 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209660665
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 26 juni 2023 @ 23:13:17 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209660669
quote:
84s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:12 schreef Starhopper het volgende:
Unificatie kan ik mij trouwens niet voorstellen. Dan gaat de pleuris uitbreken in Belarus.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 26 juni 2023 @ 23:15:46 #3
236264 crew  capricia
pi_209660685
Dit lijkt me ook allemaal heel verwarrend voor de Russische Mobiks.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 26 juni 2023 @ 23:18:10 #4
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209660702
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe wordt die Wagner gefinancierd eigenlijk? En hoe wordt het betalingsverkeer (de infrastructuur) geregeld? De Sber bank?

Je zou zeggen afknijpen die handel en die Wagnerianen zitten op droog brood..
Hmmmm... een oligarch die strijd als hobby heeft, kan dat makkelijk betalen en dat op het slagveld ongehinderd bijeen roven. Het Wagner-verdienmodel is betaald worden voor je 'werk' en wat je ter plekke vindt, mag je houden.

Ik vermoed zelf dat Wagner op dit moment zomaar een vrij parkeren kaart krijgt wanneer hij Putin vrijspeelt. Liever (eventjes dan) een dictator die binnen de lijntjes blijft dan een megalomane idioot die zijn wereldbeeld wil opleggen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 26 juni 2023 @ 23:18:57 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_209660707
Weet niet of er al een discussie over geweest is maar er gaan inmiddels geruchten dat de famillieleden van Prigozhin en Wagner soldaten bedreigd werden.
Zou opzich wel verklaren waarom Prighozin zei dat hij een bloedbad wilde voorkomen, eerder had hij namelijk gezegd dat het geen coup poging was en dat hij Putin niet wilde afzetten.
  maandag 26 juni 2023 @ 23:20:48 #6
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209660719
quote:
11s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:18 schreef SiGNe het volgende:
Weet niet of er al een discussie over geweest is maar er gaan inmiddels geruchten dat de famillieleden van Prigozhin en Wagner soldaten bedreigd werden.
Zou opzich wel verklaren waarom Prighozin zei dat hij een bloedbad wilde voorkomen, eerder had hij namelijk gezegd dat het geen coup poging was en dat hij Putin niet wilde afzetten.
Geen discussie, het is wel genoemd.
Er weten maar weinig de naad van de kous.
  maandag 26 juni 2023 @ 23:28:09 #7
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_209660769
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:20 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Geen discussie, het is wel genoemd.
Er weten maar weinig de naad van de kous.
Het is een heel raar event geweest.
Prigozhin zei ook dat het nodig was om de vernietiging van Wagner te voorkomen maar z'n eisen zijn niet ingewilligd (Shoigu en Gerasimov zitten er nog), Wager krijgt de keuze tussen verbannen worden of aansluiten bij het Russisch leger en Prigozhin wordt alsnog aangeklaagd wegens hoogverraad (waar de dood op staat).
  maandag 26 juni 2023 @ 23:32:20 #8
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209660800
twitter
  maandag 26 juni 2023 @ 23:34:54 #9
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209660908
Denk trouwens niet dat we Prigozin nog actief terug gaan zien.

Tenzij die man echt tot de tand toe beveiligd is en mollen heeft, wat ook wel waarschijnlijk is, maar het is wel gevaarlijk voor hem.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 26 juni 2023 @ 23:52:30 #11
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209660969
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:18 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hmmmm... een oligarch die strijd als hobby heeft, kan dat makkelijk betalen en dat op het slagveld ongehinderd bijeen roven. Het Wagner-verdienmodel is betaald worden voor je 'werk' en wat je ter plekke vindt, mag je houden.

Ik vermoed zelf dat Wagner op dit moment zomaar een vrij parkeren kaart krijgt wanneer hij Putin vrijspeelt. Liever (eventjes dan) een dictator die binnen de lijntjes blijft dan een megalomane idioot die zijn wereldbeeld wil opleggen.
Dit is mij te vaag, hypotheek, vrouw, kinderen, voedsel, alcohol en rookwaar betaal je niet met een gevonden ring of wasmachine in een of ander kutdorp in in Oekraiene. Ik neem toch aan dat ze maandelijks iets van 1.500 / 2.000 usd krijgen voor hun (lastige) werk. Om dat te betalen als Wagner group moet je stabiele inkomsten hebben.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_209660980
Wat een gelul allemaal over Wagner en wat al niet. Het gaat alle kanten op en nergens meer over.
Beter nieuws uitschakelen en over 3 weken de cia samenvatting lezen.
Vakman pur sang
pi_209661005
Ik geloof overigens niet dat Prigozin daadwerkelijk een coup wou plegen zoals sommigen beweren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 26 juni 2023 @ 23:57:56 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_209661021
Deze speech was extreem nietszeggend, en Putin buigt dus eigenlijk voor dreiging. Prigozhin verzwakte in zijn opname de claims, maar bond ook niet in. Ik denk dat Putin/de Siloviki de situatie nog helemaal niet onder controle heeft/hebben. Wagner blijft vooralsnog een dreiging. Dat ze nu naar Belarus verhuizen en eigenlijk dichter bij Moskou zijn dan eerst zal dan ook niet lekker zitten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:02:53 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209661059
Alvast een voorproefje hoe Rusland eruit zal zien als het uiteenvalt, met al die warlords die elkaar bestrijden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_209661072
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:56 schreef Discombobulate het volgende:
Ik geloof overigens niet dat Prigozin daadwerkelijk een coup wou plegen zoals sommigen beweren.
Ik weet het niet. Wat was het dan wel? Je weet toch dat als je met een gewapende macht oprukt naar de hoofdstad dat de buitenwereld (inclusief de zittende machthebbers) dat in ieder geval wel als dusdanig gaan beschouwen? Met alle risico’s van dien.

Je kunt bij circus Prigo nooit wat uitsluiten. Maar ik vind het op dit moment wel onlogisch.
zie email 27 oktober
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:05:44 #17
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209661089
De Florks zijn hem in ieder geval alweer zat.

&lt;signature here&gt;.
pi_209661107
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 00:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Wat was het dan wel? Je weet toch dat als je met een gewapende macht oprukt naar de hoofdstad dat de buitenwereld (inclusief de zittende machthebbers) dat in ieder geval wel als dusdanig gaan beschouwen? Met alle risico’s van dien.

Je kunt bij circus Prigo nooit wat uitsluiten. Maar ik vind het op dit moment wel onlogisch.
+ je eigen soldaten dood schiet, bruggen opblaast. Olie depots opblaast. allemaal voor een fake coup, die geen doel dient?

Wit-rusland wagner positioneren, kon altijd via een huurcontractje
1-juli overdracht wagner naar MoD, kon ook prima zonder deze coup + heeft Pergozin dna dus zoveel macht over Poetin , door zoveel hoepels te springen.
pi_209661142
twitter

Goede draad. Strekking van het betoog is dat er een zekere vorm van paniek lijkt te zijn bij Poetin omdat Prigo steun lijkt te hebben (gehad) van elementen binnen de Russische staat en Poetin niet lijkt te weten wie.
zie email 27 oktober
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:13:49 #20
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209661155
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit is mij te vaag, hypotheek, vrouw, kinderen, voedsel, alcohol en rookwaar betaal je niet met een gevonden ring of wasmachine in een of ander kutdorp in in Oekraiene. Ik neem toch aan dat ze maandelijks iets van 1.500 / 2.000 usd krijgen voor hun (lastige) werk. Om dat te betalen als Wagner group moet je stabiele inkomsten hebben.
Ze worden werden gefinancierd door Rusland (ik meen $1.2Miljard/jaar)
Tal van andere staten huurt Wagner troepen in.
Wagner is een internationale multinational die naast invloed, geld verdient aan & met belangenberhartiging van resources.

Met dat geld kan je makkelijk 50.000 man op de been houden... waar dan per definitie het probleem gaat komen als zij te weinig spullen & zeggenschap "krijgen" om het gewenste werk te doen.
In mijn simpelheid is dat de hoofdreden dat Prigozhin overhoopt ligt met de Russische leiding die Prigozhin wil kortwieken van zijn omhooggevallen ego.
Het eigen vermogen van Prigozhin wordt geschat op ca $1Miljard bron:celebs

Grappig weetje is dat Prigozhin van huis uit, zelf een crimineel is (9 jaar gezeten) en drager is van de "Held van de Russische Federatie" medaille, een van de hoogste onderscheidingen
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:15:28 #21
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209661167
quote:
11s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:28 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Het is een heel raar event geweest.
Prigozhin zei ook dat het nodig was om de vernietiging van Wagner te voorkomen maar z'n eisen zijn niet ingewilligd (Shoigu en Gerasimov zitten er nog), Wager krijgt de keuze tussen verbannen worden of aansluiten bij het Russisch leger en Prigozhin wordt alsnog aangeklaagd wegens hoogverraad (waar de dood op staat).
Een potentiële concurrent, ja, daar moet wat aan gedaan worden. Dat maakt de 'Rutte is een dictator' en 'NOS = Propaganda, Pro-Russia' wappies zo vermakelijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:17:30 #22
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209661180
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 00:13 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ze worden werden gefinancierd door Rusland (ik meen $1.2Miljard/jaar)
Tal van andere staten huurt Wagner troepen in.
Wagner is een internationale multinational die naast invloed, geld verdient aan & met belangenberhartiging van resources.

Met dat geld kan je makkelijk 50.000 man op de been houden... waar dan per definitie het probleem gaat komen als zij te weinig spullen & zeggenschap "krijgen" om het gewenste werk te doen.
In mijn simpelheid is dat de hoofdreden dat Prigozhin overhoopt ligt met de Russische leiding die Prigozhin wil kortwieken van zijn omhooggevallen ego.
Het eigen vermogen van Prigozhin wordt geschat op ca $1Miljard bron:celebs

Grappig weetje is dat Prigozhin van huis uit, zelf een crimineel is (9 jaar gezeten) en drager is van de "Held van de Russische Federatie" medaille, een van de hoogste onderscheidingen
Ik ken de Wagnergroup en haar activiteiten in o.a Afrika. Ze hebben overal handeltjes en dealtjes.
Maar een groot leger onderhouden zoals we nu zien in Oekraiene vereist toegang tot infrastructuur voor financiële en materiële behoeften.

Onderhoud van je tanks, salarissen en sociale premies van je soldaten, beleidskundige ondersteunen, dit kan niet gebeuren zonder goedkeuring van een staat.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:26:42 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209661259
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 00:08 schreef Korenfok het volgende:

[..]
+ je eigen soldaten dood schiet, bruggen opblaast. Olie depots opblaast. allemaal voor een fake coup, die geen doel dient?

Wit-rusland wagner positioneren, kon altijd via een huurcontractje
1-juli overdracht wagner naar MoD, kon ook prima zonder deze coup + heeft Pergozin dna dus zoveel macht over Poetin , door zoveel hoepels te springen.
Van het weekend leek het wel alsof het gaat om deeltijdcontractmoordenaars, zo snel was het voorbij.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:30:51 #24
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209661276
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 00:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ken de Wagnergroup en haar activiteiten in o.a Afrika. Ze hebben overal handeltjes en dealtjes.
Maar een groot leger onderhouden zoals we nu zien in Oekraiene vereist toegang tot infrastructuur voor financiële en materiële behoeften.

Onderhoud van je tanks, salarissen en sociale premies van je soldaten, beleidskundige ondersteunen, dit kan niet gebeuren zonder goedkeuring van een staat.
Exact en dus worden ze per defacto ingehuurd door de staat waarbij Wagner van Prigozhin in principe functioneerde als Putin's privéleger waar dus nu duidelijk de klad in is gekomen.
Nogmaals: als "krijgsheer" op je paard moet je geen mot maken door je "huurlingen" die je kar trekken niet meer te willen betalen. Dat Putin het zooitje ongeregeld "patriotten" noemt en een beroep doet op hun vaderlandsliefde :') (voor dollars, ja); is dan een bijzondere vorm van humor.

Putin is wel meer en groter dan Prigozhin maar de situatie die dit weekend escaleerde, maakt mij wel duidelijk dat daar steeds minder van over is. Hij (Putin) is internationaal een paria geworden, moet vechten op verschillende fronten en zal als Keizer zonder kleren dat niet echt lang meer gaan volhouden.

Ik generaliseer; de kracht van Russische leiders is altijd hun onaantastbaarheid geweest en wanneer die niet zo sterk blijkt, zal dat gaan omstuiteren. Ik geef het zo nog geen jaar en zal mij niet verbazen dat het over een maand of twee, al klaar is.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:31:26 #25
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')