Dit ja.quote:
Hier afgelopen week ook iemand die alle plastic tassen langs de straat afging voor wat blikjes.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:37 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik las van de week nog dat het statiegeld op blikjes momenteel averechts werkt doordat zwervers en junks vuilnisbakken leeg gooien voor wat blikjes.
Nee, maar ik eet dan ook helemaal geen friet. Ik eet sowieso al weinig friet, omdat ik het niet echt lekker vind. Maar mijn man en zoon wel regelmatig i.p.v. aardappelen tijdens het avondeten. En dan is een friteuse een stuk handiger en goedkoper dan de snackbar. (De dichtsbijzijnde is 5 kilometer rijden.)quote:Op dinsdag 27 juni 2023 09:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeul jij je friteuse mee een stadscentrum in tijdens het winkelen?
Of neem je die mee naar het zwembad of strand?
Of sta je er mee langs de zijlijn bij de sport die je uitvoert?
Niet alleen zwervers en junks hoor. Ook kinderen van een jaar of 11/12 doen dit. Als ze ze van straat oprapen is nog tot daaraan toe, maar in vuilnisbakken zoeken is ronduit gevaarlijk. Er zou maar een gebruikte spuit inliggen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 12:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hier afgelopen week ook iemand die alle plastic tassen langs de straat afging voor wat blikjes.
Echt patat eet ik 1x in de 2 maanden ofso. Dus als het dan zo ver is, wil ik dat het goed is.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, maar ik eet dan ook helemaal geen friet. Ik eet sowieso al weinig friet, omdat ik het niet echt lekker vind. Maar mijn man en zoon wel regelmatig i.p.v. aardappelen tijdens het avondeten. En dan is een friteuse een stuk handiger en goedkoper dan de snackbar. (De dichtsbijzijnde is 5 kilometer rijden.)
Als je een pauper bent ja. Normale mensen zitten liever gezellig knus in een restaurant. Ga jij maar met je vieze kleffe krantje in de regen staan.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:20 schreef eigendeegcookie het volgende:
in Engeland krijg je fish and chips in een ouwe krant. wel nog eerst 1 velletje wit papier, en daaronder een ouwe krant. blijft het goed warm en je eet minder vet. lekker buiten op een stoepje eten, veel beter dan een restaurant.
Alle snacks hier gaan sowieso gewoon in een papieren zak, waarom moet er ook nog een bakje omheen als je het thuis toch op een bord doetquote:Op maandag 26 juni 2023 19:39 schreef TigerXtrm het volgende:
Vrijwel elke snack in een snackbar kan gewoon in een kartonnen bakje. Ik snap niet waarom dat niet al jaren geleden de standaard is geworden. Zat snackbars die dat ook gewoon al doen en dat werkt prima.
Kartonnen bakjes voor de snacks, houten vorkjes, voor mensen die niet meenemen gewoon een bord en bestek. Hou je hooguit alleen bekers voor ijs en milkshakes over waar nog iets van plastic in zit. Het is allemaal niet zo ingewikkeld, maar gewoon pure onwil om te veranderen.
Vuilnisbak koker onder de grond.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet alleen zwervers en junks hoor. Ook kinderen van een jaar of 11/12 doen dit. Als ze ze van straat oprapen is nog tot daaraan toe, maar in vuilnisbakken zoeken is ronduit gevaarlijk. Er zou maar een gebruikte spuit inliggen.
ik ben een happy pauperquote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:24 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Als je een pauper bent ja. Normale mensen zitten liever gezellig knus in een restaurant. Ga jij maar met je vieze kleffe krantje in de regen staan.
Ik denk dezelfde als die toen met corona zei dat je niet moest juichen bij een doelpunt, maar je ratel moest pakken.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 03:58 schreef Gehrman het volgende:
Welke debiel heeft überhaupt dat idee van je eigen pan/bakje meebrengen de wereld in geslingerd? Klinkt als iets van een wereldvreemde ambtenaar.
Was daar laatst niet een onderzoek over dat bekers milieuonvriendelijker zijn dan paper cups?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:46 schreef Arizona het volgende:
Zouden ze ook mee hebben genomen, dat snackbars zo veel meer afwas krijgen? Die herbruikbare alternatieven moeten hoe dan ook in de vaatwasser en zo’n industrieel ding verbruikt best wat energie denk ik?
Volgens mij heeft de snackbar waar ik vaak kom niet eens ruimte voor een vaatwasser.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:46 schreef Arizona het volgende:
Zouden ze ook mee hebben genomen, dat snackbars zo veel meer afwas krijgen? Die herbruikbare alternatieven moeten hoe dan ook in de vaatwasser en zo’n industrieel ding verbruikt best wat energie denk ik?
Het is net wat je vergelijkt.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Was daar laatst niet een onderzoek over dat bekers milieuonvriendelijker zijn dan paper cups?
Ja, zat ik ook aan te denken.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:53 schreef nils_22 het volgende:
Dan wordt toch maar zelf thuis bakken dan. Nog goedkoper ook!
Ja, eigen frituurpan meenemen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 12:14 schreef junkiesietze het volgende:
ok, dus eigen pan meenemen willen de snackbars niet, dus je MOET betalen voor papieren bakjes?
begrijp ik het zo goed?
Mini airfryer mee in de otoquote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, zat ik ook aan te denken.
Maar als je een dagje uit bent, waar laat je dan je frituurpan...
Ze kunnen toch gewoon de friet en de kroket serveren in een kartonnen bakje voor de mensen die het ter plekke aan een tafeltje willen op eten?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de snackbar waar ik vaak kom niet eens ruimte voor een vaatwasser.
Dat past allemaal net en is geheel ingericht op plastic bakjes.
Die kan straks over op "alleen afhalen" vrees ik.
Er is ook maar 1 personeelslid (de eigenaar) dus die krijgt het druk.
Dat is dan totaal niet praktisch neequote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de snackbar waar ik vaak kom niet eens ruimte voor een vaatwasser.
Dat past allemaal net en is geheel ingericht op plastic bakjes.
Die kan straks over op "alleen afhalen" vrees ik.
Er is ook maar 1 personeelslid (de eigenaar) dus die krijgt het druk.
Ik vind het grootste probleem dus dat ze een herbruikbaar alternatief moeten aanbieden, naast de kartonnen bakjes. Dat is zo onpraktisch en in het voorbeeld van The Fresh Prince soms ook lastig realiseerbaar.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze kunnen toch gewoon de friet en de kroket serveren in een kartonnen bakje voor de mensen die het ter plekke aan een tafeltje willen op eten?
Als je luxer wilt eten moet je ook niet naar een snackbar gaan.
Komt wel een beetje over als ondernemertje pesten. Is dit EU-breed? Ik geloof er geen reet van dat ze in landen als Bulgarije en Roemenie zich hier netjes aan gaan houden.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 18:07 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind het grootste probleem dus dat ze een herbruikbaar alternatief moeten aanbieden, naast de kartonnen bakjes. Dat is zo onpraktisch en in het voorbeeld van The Fresh Prince soms ook lastig realiseerbaar.
Maar ik heb daar dus al de oplossing voor bedacht, een extreem duur en onpraktisch herbruikbaar alternatief aanbieden
Ja, geen idee. Vraag ik me ook wel eens af als ik weer die vaatwasser sta in te ruimen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is net wat je vergelijkt.
Grondstoffen, energie, gemak van verwerking, gemak van hergebruik, hoeveelheid benodigd water, etc.
Als wegwerp beter zou zijn, waarom heb ik dan een servies?
En voor de pindasaus?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 17:55 schreef kibo het volgende:
Vroeger had je dus alleen maar puntzakken, patat met een klodder mayo, fricadel, kroket, alles ging erin.
Waarom zou dat nu niet meer kunnen?
Ook erover heen, die zakken waren groot genoeg om - voor meenemen- dichtgevouwen te worden zodat de derrie er niet uitliep.quote:
Het "wij hoeven niets te doen want in *insert random land* doen ze dit en dat" argument.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 18:37 schreef nils_22 het volgende:
Wij mogen geen frikandellen speciaal meer uit een plastic bakje eten en ondertussen stoppen Amerikanen hun boodschappen in 10 kleine plastic tasjes bij Walmart.. waarom moeten ze altijd mij hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |