Waarom? Werkgever betaald jou wegenbelasting toch ook niet?quote:Op maandag 26 juni 2023 17:08 schreef Janneke141 het volgende:
Ik mag aannemen dat de onbelaste reiskostenvergoeding dan ook met 8 cent per kilometer omhoog gaat, toch?
Dat mag nietquote:Op maandag 26 juni 2023 17:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik voorzie ook een hele industrie voor het aanpassen van je km stand.
Ja en films downloaden mag ook niet.quote:
Is niet erg, 20 cent per km is ook al genoemd.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:12 schreef Vijf_voor het volgende:
In 2030 pas, daar merk je niks van met deze inflatie.
Het feit dat garagehouders de kilometerstanden moeten gaan registreren en doorgeven zal ook interessant worden.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat gaat weer een organisatorische hel worden natuurlijk. Hoe zit het met oudere auto's? Privacy?
Feit dat dit zo gepushed word is omdat er grof geld mee te verdienen valt
Zover ik heb gezien in alle halve voorstellen verdwijnt de wegenbelasting wel.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ga dan van 600 per jaar naar 1200 per jaar. Al vermoed ik dat dit nog hoger wordt want wegenbelasting verdwijnt echt niet...
Ja, want dat is zo'n doorzichtige en vooral eerlijke branche. Je kunt als je wil vandaag nog je auto laten keuren zonder dat hij maar een seconde fysiek op de brug staat.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het feit dat garagehouders de kilometerstanden moeten gaan registreren en doorgeven zal ook interessant worden.
Daar gaan fouten bij gemaakt worden, wordt er een nulletje teveel doorgegeven (300.000 ipv 30.000km) en mag je ¤21.000 aftikken.
Haha natuurlijk verdwijnt de belasting niet helemaal. Ze zullen het verlagen, maar een knop om aan te draaien gaan ze nooit weggeven.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zover ik heb gezien in alle halve voorstellen verdwijnt de wegenbelasting wel.
Dat zou ook wel de minimale voorwaarde zijn om zoiets door de 1e kamer te krijgen.
En anders zijn we de lul...
Wat mij persoonlijk wel opvalt, is dat ze dat nu eigenlijk al doen. Voor elk wissewasje (airco reinigen/bijvullen b.v.) noteren ze ook de km-stand, dat staat dan ook op de factuur.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Grappigste is nog wel de registratie door garages. Lachen man je monteur belastingambtenaar maken. Daar zitten ze vast op te wachten.
Ik voorzie ook een hele industrie voor het aanpassen van je km stand.
Als ik dan ook nog aan mijn Volvo 940 denk, daar stond de teller af en toe stil omdat die telwerken heel kwetsbaar zijn. Dat is dan wel weer goedkoop rijden. Snelheid gaf hij prima door en daar ging het omquote:Op maandag 26 juni 2023 17:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja, want dat is zo'n doorzichtige en vooral eerlijke branche. Je kunt als je wil vandaag nog je auto laten keuren zonder dat hij maar een seconde fysiek op de brug staat.
Het zal er wel op neerkomen dat die gewoon hun gang kunnen gaan en de mensen die zich wel aan de regels houden dubbel genaaid worden
Het heeft weinig nut om het nog te behouden als er kilometerheffing is.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Haha natuurlijk verdwijnt de belasting niet helemaal. Ze zullen het verlagen, maar een knop om aan te draaien gaan ze nooit weggeven.
quote:Op maandag 26 juni 2023 17:08 schreef Janneke141 het volgende:
Ik mag aannemen dat de onbelaste reiskostenvergoeding dan ook met 8 cent per kilometer omhoog gaat, toch?
Bij nieuwe auto's is dat inderdaad geen probleem. Mijn Volvo dealer weet de stand al voordat de auto op de brug staat volgens mij.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:24 schreef Papabear het volgende:
[..]
Wat mij persoonlijk wel opvalt, is dat ze dat nu eigenlijk al doen. Voor elk wissewasje (airco reinigen/bijvullen b.v.) noteren ze ook de km-stand, dat staat dan ook op de factuur.
En ook bij de kleine beurt of bandenwissel noteren ze altijd de km-stand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |