abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209676331
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 09:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ergens rond 2001 werkte voor een bedrijf dat de rekeningrijsoftware ontwikkelde. Na Ja, het was de trajectcontrole SW die nog een keer verkocht was met kleine aanpassingen. Was niet mijn project, en viel onder een ander onderdeel van de holding, maar de programmeurs zaten in dezelfde kantoortuin waar ik ook zat. Geen idee of het uiteindelijk opgeleverd is. Ingevoerd iig niet. Maar goed, dat hele rekeningrijden loopt dus al meer dan 20 jaar.
Ach ja, het zoveelste IT overheids project waar 100den miljoenen door de plee gespoeld werden.
Heb ooit ergens gelezen dat 3 a 5 miljard per jaar hiervoor verdwijnt, precies weten ze het niet.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_209676677
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 09:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ergens rond 2001 werkte voor een bedrijf dat de rekeningrijsoftware ontwikkelde. Na Ja, het was de trajectcontrole SW die nog een keer verkocht was met kleine aanpassingen. Was niet mijn project, en viel onder een ander onderdeel van de holding, maar de programmeurs zaten in dezelfde kantoortuin waar ik ook zat. Geen idee of het uiteindelijk opgeleverd is. Ingevoerd iig niet. Maar goed, dat hele rekeningrijden loopt dus al meer dan 20 jaar.
Destijds was het op papier om de files te bestrijden, maar in de praktijk vooral omdat de politiek tegen het probleem aanliep dat de brandstofaccijns niet oneindig verhoogd kon worden. Want dan wordt er meer en meer over de grens getankt. Bij een kilometerheffing heb je dat alternatief niet. En aangezien autorijden enorm prijsinelastisch is, kun je die tarieven net zo ver verhogen als budgettair uitkomt. Of je mensen nou 2 of 4 euro heffing oplegt omdat ze naar hun werk moeten, dat maakt immers niet uit. Dat wordt toch wel betaald.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 28 juni 2023 @ 11:01:24 #153
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209676848
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 10:44 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Destijds was het op papier om de files te bestrijden, maar in de praktijk vooral omdat de politiek tegen het probleem aanliep dat de brandstofaccijns niet oneindig verhoogd kon worden. Want dan wordt er meer en meer over de grens getankt. Bij een kilometerheffing heb je dat alternatief niet. En aangezien autorijden enorm prijsinelastisch is, kun je die tarieven net zo ver verhogen als budgettair uitkomt. Of je mensen nou 2 of 4 euro heffing oplegt omdat ze naar hun werk moeten, dat maakt immers niet uit. Dat wordt toch wel betaald.
Denk dat het voor bedrijven nog moeilijker gaat worden personeel te vinden als mensen dat zelf moeten gaan betalen.
  woensdag 28 juni 2023 @ 11:47:57 #154
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209677329
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 09:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ergens rond 2001 werkte voor een bedrijf dat de rekeningrijsoftware ontwikkelde. Na Ja, het was de trajectcontrole SW die nog een keer verkocht was met kleine aanpassingen. Was niet mijn project, en viel onder een ander onderdeel van de holding, maar de programmeurs zaten in dezelfde kantoortuin waar ik ook zat. Geen idee of het uiteindelijk opgeleverd is. Ingevoerd iig niet. Maar goed, dat hele rekeningrijden loopt dus al meer dan 20 jaar.
Kheb daar ooit - als onderdeel van een bid - ook nog wat mee te maken gehad met waar het op neer kwam, dat het onhaalbaar was omdat het een politiek gedreven (drijfzand) systeem was dat rekening moest houden met onbekend beleid. Mijn 'bazen' zagen er uiteindelijk niets in.
Destijds, technisch, was het ook een fors probleem vanwege ontbreken betrouwbare (detectie & controle) infrastructuur.

Blijft wel opvallend dat deze mol steeds weer sneaky opnieuw blijft opduiken; en maar volhouden dat alle techniek (camera's, netwerken en systemen) bedoeld zijn om de veiligheid te verhogen en en-passant - kennelijk als hoofddoel - ook ergens anders voor gebruikt kan worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 28 juni 2023 @ 11:52:37 #155
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209677399
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:47 schreef Vallon het volgende:

[..]
Kheb daar ooit - als onderdeel van een bid - ook nog wat mee te maken gehad met waar het op neer kwam, dat het onhaalbaar was omdat het een politiek gedreven (drijfzand) systeem was dat rekening moest houden met onbekend beleid. Mijn 'bazen' zagen er uiteindelijk niets in.
Destijds, technisch, was het ook een fors probleem vanwege ontbreken betrouwbare (detectie & controle) infrastructuur.

Blijft wel opvallend dat deze mol steeds weer sneaky opnieuw blijft opduiken; en maar volhouden dat alle techniek (camera's, netwerken en systemen) bedoeld zijn om de veiligheid te verhogen en en-passant - kennelijk als hoofddoel - ook ergens anders voor gebruikt kan worden.
Hier in D hebben we het al jaren als tol voor vrachtwagens op de snelwegen. En het sterke vermoeden is (hoewel het ontkent wordt) dat justitie er ook op toegrijpt.
Sowieso, ik woon vlak aan de grens en de "algemene verkeers controles" zijn verrassend vaak succesvol om drugs te vangen en andere criminelen. Maar verder niemand die ik ken hier die ooit op de snelweg bij de grens in een "algemene verkeers controles" is geraakt.
  woensdag 28 juni 2023 @ 12:07:06 #156
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209677587
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hier in D hebben we het al jaren als tol voor vrachtwagens op de snelwegen. En het sterke vermoeden is (hoewel het ontkent wordt) dat justitie er ook op toegrijpt.
Sowieso, ik woon vlak aan de grens en de "algemene verkeers controles" zijn verrassend vaak succesvol om drugs te vangen en andere criminelen. Maar verder niemand die ik ken hier die ooit op de snelweg bij de grens in een "algemene verkeers controles" is geraakt.
Vracht en andere bedrijfsvoertuigen zijn makkelijker te identificeren, categoriseren en onder te bregen in (kruis®sitercontrole van) regelgeving. Bedrijven schuiven een hogere rekening simpel door naar de afnemer en daarmee dus uiteindelijk "de consument".
Wordt altijd wel "cynisch" dat iemand roept dat bedrijven zwaarder belast moeten worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 28 juni 2023 @ 12:43:34 #157
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209678046
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:07 schreef Vallon het volgende:

[..]
Vracht en andere bedrijfsvoertuigen zijn makkelijker te identificeren, categoriseren en onder te bregen in (kruis®sitercontrole van) regelgeving. Bedrijven schuiven een hogere rekening simpel door naar de afnemer en daarmee dus uiteindelijk "de consument".
Wordt altijd wel "cynisch" dat iemand roept dat bedrijven zwaarder belast moeten worden.
Tja, roepen dat de winst zwaarder belast moet worden, terwijl de grootste aandeelhouders pensioenfondsen zijn en mensen die sparen voor hun pensioen.
pi_209687507
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 05:33 schreef 111210 het volgende:

[..]
Jij hebt blijkbaar al het voorrecht om 2x te gaan. Genoeg gezinnen die helemaal nooit kunnen, niet eens een dagje efteling kunnen betalen.

En dan nog klagen dat je maar 2x kan :`)
Haha, waar spreek ik voor mezelf? 👌

De overheid zal waarschijnlijk moeten bijplussen om iedereen een bestaansniveau te kunnen blijven garanderen. Het minimumloon zal ook omhoog moeten worden bijgesteld. Dat geld moet ergens vandaan komen (loonruimte).
Op lange termijn dus wel bestaanszekerheid maar steeds minder luxe.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')