Ach ja, het zoveelste IT overheids project waar 100den miljoenen door de plee gespoeld werden.quote:Op woensdag 28 juni 2023 09:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ergens rond 2001 werkte voor een bedrijf dat de rekeningrijsoftware ontwikkelde. Na Ja, het was de trajectcontrole SW die nog een keer verkocht was met kleine aanpassingen. Was niet mijn project, en viel onder een ander onderdeel van de holding, maar de programmeurs zaten in dezelfde kantoortuin waar ik ook zat. Geen idee of het uiteindelijk opgeleverd is. Ingevoerd iig niet. Maar goed, dat hele rekeningrijden loopt dus al meer dan 20 jaar.
Destijds was het op papier om de files te bestrijden, maar in de praktijk vooral omdat de politiek tegen het probleem aanliep dat de brandstofaccijns niet oneindig verhoogd kon worden. Want dan wordt er meer en meer over de grens getankt. Bij een kilometerheffing heb je dat alternatief niet. En aangezien autorijden enorm prijsinelastisch is, kun je die tarieven net zo ver verhogen als budgettair uitkomt. Of je mensen nou 2 of 4 euro heffing oplegt omdat ze naar hun werk moeten, dat maakt immers niet uit. Dat wordt toch wel betaald.quote:Op woensdag 28 juni 2023 09:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ergens rond 2001 werkte voor een bedrijf dat de rekeningrijsoftware ontwikkelde. Na Ja, het was de trajectcontrole SW die nog een keer verkocht was met kleine aanpassingen. Was niet mijn project, en viel onder een ander onderdeel van de holding, maar de programmeurs zaten in dezelfde kantoortuin waar ik ook zat. Geen idee of het uiteindelijk opgeleverd is. Ingevoerd iig niet. Maar goed, dat hele rekeningrijden loopt dus al meer dan 20 jaar.
Denk dat het voor bedrijven nog moeilijker gaat worden personeel te vinden als mensen dat zelf moeten gaan betalen.quote:Op woensdag 28 juni 2023 10:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Destijds was het op papier om de files te bestrijden, maar in de praktijk vooral omdat de politiek tegen het probleem aanliep dat de brandstofaccijns niet oneindig verhoogd kon worden. Want dan wordt er meer en meer over de grens getankt. Bij een kilometerheffing heb je dat alternatief niet. En aangezien autorijden enorm prijsinelastisch is, kun je die tarieven net zo ver verhogen als budgettair uitkomt. Of je mensen nou 2 of 4 euro heffing oplegt omdat ze naar hun werk moeten, dat maakt immers niet uit. Dat wordt toch wel betaald.
Kheb daar ooit - als onderdeel van een bid - ook nog wat mee te maken gehad met waar het op neer kwam, dat het onhaalbaar was omdat het een politiek gedreven (drijfzand) systeem was dat rekening moest houden met onbekend beleid. Mijn 'bazen' zagen er uiteindelijk niets in.quote:Op woensdag 28 juni 2023 09:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ergens rond 2001 werkte voor een bedrijf dat de rekeningrijsoftware ontwikkelde. Na Ja, het was de trajectcontrole SW die nog een keer verkocht was met kleine aanpassingen. Was niet mijn project, en viel onder een ander onderdeel van de holding, maar de programmeurs zaten in dezelfde kantoortuin waar ik ook zat. Geen idee of het uiteindelijk opgeleverd is. Ingevoerd iig niet. Maar goed, dat hele rekeningrijden loopt dus al meer dan 20 jaar.
Hier in D hebben we het al jaren als tol voor vrachtwagens op de snelwegen. En het sterke vermoeden is (hoewel het ontkent wordt) dat justitie er ook op toegrijpt.quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kheb daar ooit - als onderdeel van een bid - ook nog wat mee te maken gehad met waar het op neer kwam, dat het onhaalbaar was omdat het een politiek gedreven (drijfzand) systeem was dat rekening moest houden met onbekend beleid. Mijn 'bazen' zagen er uiteindelijk niets in.
Destijds, technisch, was het ook een fors probleem vanwege ontbreken betrouwbare (detectie & controle) infrastructuur.
Blijft wel opvallend dat deze mol steeds weer sneaky opnieuw blijft opduiken; en maar volhouden dat alle techniek (camera's, netwerken en systemen) bedoeld zijn om de veiligheid te verhogen en en-passant - kennelijk als hoofddoel - ook ergens anders voor gebruikt kan worden.
Vracht en andere bedrijfsvoertuigen zijn makkelijker te identificeren, categoriseren en onder te bregen in (kruis®sitercontrole van) regelgeving. Bedrijven schuiven een hogere rekening simpel door naar de afnemer en daarmee dus uiteindelijk "de consument".quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hier in D hebben we het al jaren als tol voor vrachtwagens op de snelwegen. En het sterke vermoeden is (hoewel het ontkent wordt) dat justitie er ook op toegrijpt.
Sowieso, ik woon vlak aan de grens en de "algemene verkeers controles" zijn verrassend vaak succesvol om drugs te vangen en andere criminelen. Maar verder niemand die ik ken hier die ooit op de snelweg bij de grens in een "algemene verkeers controles" is geraakt.
Tja, roepen dat de winst zwaarder belast moet worden, terwijl de grootste aandeelhouders pensioenfondsen zijn en mensen die sparen voor hun pensioen.quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vracht en andere bedrijfsvoertuigen zijn makkelijker te identificeren, categoriseren en onder te bregen in (kruis®sitercontrole van) regelgeving. Bedrijven schuiven een hogere rekening simpel door naar de afnemer en daarmee dus uiteindelijk "de consument".
Wordt altijd wel "cynisch" dat iemand roept dat bedrijven zwaarder belast moeten worden.
Haha, waar spreek ik voor mezelf? 👌quote:Op woensdag 28 juni 2023 05:33 schreef 111210 het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar al het voorrecht om 2x te gaan. Genoeg gezinnen die helemaal nooit kunnen, niet eens een dagje efteling kunnen betalen.
En dan nog klagen dat je maar 2x kan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |