abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209651570

quote:
Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.

Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.

Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.

Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.

Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
Het begon allemaal hiermee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Game on!
De enige echte.
pi_209651598
Ben er nog steeds van overtuigd dat Twitter in de toekomst op de een of andere manier een europese variant, in de vorm van een eu.twitter.com, krijgt.
De enige echte.
pi_209651766
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2023 10:34 schreef Rnie het volgende:
Ben er nog steeds van overtuigd dat Twitter in de toekomst op de een of andere manier een europese variant, in de vorm van een eu.twitter.com, krijgt.
Waarom niet een tr.twitter.com voor Turkije, een cn.twitter.com voor china, etc?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_209651903
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 10:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Waarom niet een tr.twitter.com voor Turkije, een cn.twitter.com voor china, etc?
Ik denk dat dat voor de toekomst echt geen gek idee is. Maar vanuit technisch oogpunt denk ik dat dat op dit moment iets teveel van het goede is.

Deze verplichte technische fratsen zijn dan natuurlijk gebaseerd op hetgeen de EU graag zou willen zien, niet wat Musk per definitie wilt.
De enige echte.
pi_209651961
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2023 10:59 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ik denk dat dat voor de toekomst echt geen gek idee is. Maar vanuit technisch oogpunt denk ik dat dat op dit moment iets teveel van het goede is.

Deze verplichte technische fratsen zijn dan natuurlijk gebaseerd op hetgeen de EU graag zou willen zien, niet wat Musk per definitie wilt.

Maar China, Turkije enzo hebben ook hun eigen wetgeving. Zo herinner ik me dat er rondom de verkiezing in Turkije wat gemodereerd werd, omdat de regering van Turkije dat wilde. Hoe is dit dan anders?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_209652064
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 11:04 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Maar China, Turkije enzo hebben ook hun eigen wetgeving. Zo herinner ik me dat er rondom de verkiezing in Turkije wat gemodereerd werd, omdat de regering van Turkije dat wilde. Hoe is dit dan anders?
Dat was een specifiek voorbeeld wat technisch gezien vrij makkelijk te modereren valt. Mocht Turkije dagelijks met het vingertje wijzen naar de globale regels, die in hun optiek dan niet kloppen/mogen (en daar sancties tegenover zetten zoals de EU dat nu doet), dan zou het hele andere koek zijn.
De enige echte.
pi_209700452
Man man man.
Twitter is nu compleet kapot op mobile browsers. Constant een redirect naar hun inlog pagina.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 30 juni 2023 @ 11:41:39 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209702770
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 08:45 schreef superniger het volgende:
Man man man.
Twitter is nu compleet kapot op mobile browsers. Constant een redirect naar hun inlog pagina.
Op gewone browsers ook hoor.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_209705019
Ik als niet lid, kan nu geen twitter posts meer zien. Eens kijken hoelang ze dit gaan volhouden of zullen mensne als mij eerder over stag zijn en toch een lurk account gaan aanmaken?
pi_209705040
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2023 10:34 schreef Rnie het volgende:
Er is al mastodon voor alle extreemlinkse lui.
pi_209705061
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 14:20 schreef Nober het volgende:

[..]
Er is al mastodon voor alle extreemlinkse lui.
Wat is normaal links volgens jou?
  vrijdag 30 juni 2023 @ 15:00:14 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209705938
Hoeren Twitter is nu helemaal niet meer zonder account te bekijken.
pi_209706597
Nitter is nog steeds een optie voor degenen die geen twitter account (willen) hebben maar nog steeds tweets willen lezen.

https://nederland.unofficialbird.com/about
https://github.com/zedeus/nitter/wiki/Instances

Browser bookmarks gebruiken om mensen te blijven "volgen".

Voorbeeld gebruik:
Ik zit bijv. op de instance nederland.unofficialbird.com, dus als ik bijv. iets van kylegriffin1 wil lezen is het via deze url constructie:
https://nederland.unofficialbird.com/kylegriffin1

Zit ook een add-on voor Firefox (Nitter Redirect) om automatisch alle twitter links te redirecten naar een van de zelf gekozen nitter instance. Dus mocht een instance uitvallen kan je met 1 wijziging weer alles volgen.

Edit: werkt ook niet meer...

[ Bericht 1% gewijzigd door IndoorKite op 01-07-2023 06:37:06 ]
pi_209707017
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 16:21 schreef IndoorKite het volgende:
Nitter is nog steeds een optie voor degenen die geen twitter account (willen) hebben maar nog steeds tweets willen lezen.

https://nederland.unofficialbird.com/about
https://github.com/zedeus/nitter/wiki/Instances

Browser bookmarks gebruiken om mensen te blijven "volgen".

Voorbeeld gebruik:
Ik zit bijv. op de instance nederland.unofficialbird.com, dus als ik bijv. iets van kylegriffin1 wil lezen is het via deze url constructie:
https://nederland.unofficialbird.com/kylegriffin1

Zit ook een add-on voor Firefox (Nitter Redirect) om automatisch alle twitter links te redirecten naar een van de zelf gekozen nitter instance. Dus mocht een instance uitvallen kan je met 1 wijziging weer alles volgen.
Waarom in godsnaam al die moeite doen als je ook een simpel burner/lurk accountje kan aanmaken? Ik snap dat soort dingen echt niet :')
De enige echte.
pi_209712981
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 01:22:43 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209713067
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 14:19 schreef Korenfok het volgende:
Ik als niet lid, kan nu geen twitter posts meer zien. Eens kijken hoelang ze dit gaan volhouden of zullen mensne als mij eerder over stag zijn en toch een lurk account gaan aanmaken?
Nee joh, dan niet lezen.
Doei.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209713748
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 14:19 schreef Korenfok het volgende:
Nog niet misschien, voor die ene keer per week dat ik op Twitter kijk ga ik geen account aanmaken. Musk kan me de boom in, dan maar geen Twitter.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 11:18:06 #20
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209715206
AI bedrijven waren Twitter aan het scrapen...

https://tweakers.net/nieu(...)lijke-maatregel.html
Musk: blokkeren van niet-ingelogde gebruikers op Twitter is tijdelijke maatregel

Het blokkeren van niet-ingelogde gebruikers op de webversie van Twitter is een 'tijdelijke noodmaatregel', aldus Elon Musk. Volgens hem was er 'drastische en directe actie' nodig, omdat er veel gegevens werden gescrapet.

Volgens Musk werd er dusdanig veel data gescrapet 'dat het de dienst verslechterde voor normale gebruikers'. In een latere tweet verduidelijkt hij: "Bijna ieder bedrijf dat bezig is met AI, van start-ups tot enkele van de grootste bedrijven, scrapete enorme hoeveelheden data. Het is nogal zuur om op noodbasis tig servers online te moeten brengen, puur om de buitensporige waardering van een AI-start-up te faciliteren".

Sinds vrijdag is de webversie van Twitter niet langer toegankelijk voor niet-ingelogde gebruikers. Met een beeldvullende pop-in vraagt het platform gebruikers om in te loggen. Als ze dat niet doen, worden ze terug naar de startpagina van het sociale medium gestuurd. Wanneer deze maatregel precies wordt opgeheven, noemt Musk niet. Hij zegt enkel dat dat 'binnenkort' moet gaan gebeuren.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 11:51:25 #21
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209715635
Met de komst van AI is een tijdperk aangebroken waar data goud waard is. Twitter en Reddit zijn de meest waardevolle bronnen hiervoor en ze zouden gek zijn als ze het gratis zouden weggeven als ze er ook miljoenen/miljarden voor kunnen krijgen.

AI startups hebben het geld daarvoor niet en gaan scrapen.

Voor het standpunt van beide partijen is wel begrip op te brengen
pi_209715864
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 11:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Met de komst van AI is een tijdperk aangebroken waar data goud waard is. Twitter en Reddit zijn de meest waardevolle bronnen hiervoor en ze zouden gek zijn als ze het gratis zouden weggeven als ze er ook miljoenen/miljarden voor kunnen krijgen.

AI startups hebben het geld daarvoor niet en gaan scrapen.

Voor het standpunt van beide partijen is wel begrip op te brengen
Alleen leeft twitter vooralsnog voornamelijk van adverteerders en die zullen er toch ook wat van vinden als hun bereik even wordt gereduceerd als noodmaatregel.

Even wat communicatie van tevoren naar hen was wel leuk geweest. Het is niet dat het scrapen gisteren begonnen is en die ene dag het verschil maakt.
pi_209719065
Kunnen jullie inloggen op Twitter?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator zaterdag 1 juli 2023 @ 16:07:54 #24
236264 crew  capricia
pi_209719221
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 15:54 schreef Slayage het volgende:
https://www.independent.c(...)outage-b2367772.html
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 1 juli 2023 @ 16:17:32 #25
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209719348
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 15:54 schreef Slayage het volgende:
https://allestoringen.nl/storing/twitter/
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')