quote:
Op woensdag 5 juli 2023 23:13 schreef -CRASH- het volgende:Of deze transcript echt is ... zien we wel als het vrijgegeven wordt.
Wel bizar... sub daalt te snel en stijgt te langzaam.
Goeie video
Ik snap alleen niet waarom hij zo snel daalde? Afdalen doen ze zonder het gebruik van de motoren om de batterij zo veel mogelijk te sparen.
Dus wat maakt dan dat hij sneller daalde dan anders?
En waarom is er door de sub en de crew boven dan niet gesignaleerd dat ze te snel gingen??? Iemand moet toch gedacht hebben "Hee, wat vreemd

Hij gaat sneller dan anders. Hoe kan dit? Is dit wel ok? Laten we hem voor de zekerheid maar terugroepen want dit is niet normaal.
Abort mission! and ascend! now!"
En waarom moet die diepte iedere keer worden doorgegeven als er boven in het controlecentrum toch geen reet met die informatie wordt gedaan? Blijkbaar waren ze boven dus net zo laks als toen ze iets van 8 uur later pas wat hulp in gingen roepen van buitenaf.
Maar anyway, deze afloop had misschien nog voorkomen kunnen worden als ze hem eerder terug hadden geroepen en hij toen nog (net) boven had kunnen komen.Aparte toevoeging weer in dit verhaal.
Zou die CF romp tijdens de afdaling steeds meer verzadigd zijn geraakt van zeewater, waardoor die hele sub minder drijfvermogen kreeg? (Wat een volkomen onzinnig is idee is natuurlijk.)
Je zou na kunnen rekenen met de info die is gegeven of dit zou kunnen kloppen als je ziet dat hij alsmaar sneller afdaalde. Dus eerst 25,3 daarna 26,5 en daarna 30,2 meter per minuut bijvoorbeeld. In dat geval zou de hull het dus heel langzaam aan het begeven zijn. Die versnelling had de man in deze video best even na kunnen gaan; hier was meer uit te halen. Ik reken dat later nog wel een keer na, maar ik vermoed dat hij dus inderdaad steeds sneller afdaalde.
En als die sub dan uiteindelijk te zwaar wordt omdat de hull met water verzadigd raakt, kom je ook niet meer zo snel met je thrusters naar boven. Het hele standaard drijfvermogen wat je had, is dan immers veranderd. Je bent eigenlijk te zwaar geworden om nog 'op te stijgen'.
En wat wellicht ook nog kan (en wat aannemelijker is) is dat er een klein lek is ontstaan op een van die lijmranden in het achterste gedeelte van de sub. De sub daalt horizontaal zodat ze kunnen blijven zitten en ze zitten op een vloer. Voor hetzelfde geld, loopt dus die sub heel langzaam vol en staat het water er al in en komt het nog niet bodem de vloer uit waardoor je het niet eens in de gaten hebt. Ook dan wordt je dus zwaarder en daal je sneller als normaal. Plus je komt bijna niet meer boven omdat je te zwaar bent geworden. Je zinkt in feite heel langzaam (net als de Titanic zelf) wat overeen komt met dat snellere dalen dan normaal.
Dit scenario lijkt mij zelf veel aannemelijker dan dat de CF hull verzadigd zou worden van water. En ze hoorden dus ook geluid uit de achterkant komen. Lekkage dus? Liep die sub gewoon heel langzaam vol totdat de boel helemaal klapte vlak nadat alle LED's op rood stonden?
Gewoon maar weer wat aannames en speculatie van mij hoor
Maar net als die man in die video spookt er dus ook door mijn hoofd wat er nou precies gebeurd zou kunnen zijn.
Ben natuurlijk wel benieuwd of dit tekstverslag inderdaad authentiek is. We'll see. Fijn iig dat er vandaag toch weer wat te melden was.
[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 06-07-2023 13:51:37 ]