abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209840648
Ik dacht een tijd geleden nog dat ik geen voordeel zou hebben met een vast contract want ik heb over capaciteit met de zonnenpanelen en ik verbruik 'nauwelijks tot geen' gas meer.

Tot mijn verbazing krijg ik een afrekening (van oxxio) waarbij ik alsnog moet betalen. Omdat mijn tarieven 4x per jaar gewijzigd zijn en mijn overcapaciteit vooral in de goedkoopste kwartaal is wordt dit niet 'op 0' weggestreept.
Dit betekent simpel weg dat ik door een variable contract nu bij moet betalen terwijl als ik het vast gezet had met hogere tarieven dan had ik geld terug gekregen..
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 10 juli 2023 @ 17:00:17 #177
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_209841917
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 15:29 schreef boegschroef het volgende:
Ik dacht een tijd geleden nog dat ik geen voordeel zou hebben met een vast contract want ik heb over capaciteit met de zonnenpanelen en ik verbruik 'nauwelijks tot geen' gas meer.

Tot mijn verbazing krijg ik een afrekening (van oxxio) waarbij ik alsnog moet betalen. Omdat mijn tarieven 4x per jaar gewijzigd zijn en mijn overcapaciteit vooral in de goedkoopste kwartaal is wordt dit niet 'op 0' weggestreept.
Dit betekent simpel weg dat ik door een variable contract nu bij moet betalen terwijl als ik het vast gezet had met hogere tarieven dan had ik geld terug gekregen..
ja das idd ook een naaistreek. salderen per jaar wordt dan groot aangegeven maar blijkt salderen per tariefperiode

Hierom gaan mijn ouders dus niet over op slimme meters maar kiezen voor de domme digitale en gaan maar eens per jaar standen doorgeven.
dan houd je bij variabel nog wel dat ze gaan schatten maar waarschijnlijk zijn de schattingen dan minder schokkend als de daadwerkelijke tussenstanden.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_209841965
quote:

Per 1 januari vastzetten lijkt mij de beste optie
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209842224
quote:

Wat een stomme actie van ze zeg..

Hier de afrekening vandebron terug. 22kWh terug, over 4 tariefperiodes (nov-juli), maar de terugleverprijs was steeds een duppie, deze 22 hebben ze in de laatste maand gezet, de 4 dagen van juli. Dus 2,20 terug aan stroom :D
Het doel was zo dicht mogelijk bij die 0 te wisselen. Dat is beter gelukt dan ik dacht.

Nu een jaar vast bij Eneco en dan volgend zomer maar weer kijken of we dan een nieuw jaar pakken, of op 1 januari mikken.
pi_209846439
Sorry post op voor ander forum

[ Bericht 82% gewijzigd door Crowdyfunder op 10-07-2023 23:46:00 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 11 juli 2023 @ 08:23:29 #181
38148 crew  Innisdemon
pi_209848208
quote:

Da's geen salderen per jaar, en da's verboden. Niet zomaar over je kant laten gaan dus.

Budgetenergie heeft hetzelfde geflikt, totdat de overheid er eindelijk tegen op ging treden.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  dinsdag 11 juli 2023 @ 12:18:39 #182
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_209850571
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 08:36 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Bij Essent zit het verschil, in mijn aanbod, in de leveringskosten die van 6,50 per maand naar 8,50 zijn gegaan. Ik ga echt wachten tot het plafond eraf is. Ze zitten mijn inziens nu te dicht erop omdat ze wel kunnen zeggen 'onder plafond', maar wel maximaal profiteren.
31 cent per dag nu 🤣

Elke week wordt het hoger.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_209854390
1.06 nu voor gas dynamisch, gasprijzen blijven dalen op de TTF (inmiddels weer ruim onder de 30 euro) dus daar kan nog wel wat vanaf :) .
blablablabla
  dinsdag 11 juli 2023 @ 20:47:49 #184
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_209856681
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 12:18 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
31 cent per dag nu 🤣

Elke week wordt het hoger.
Echt een rare streek ja.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 11 juli 2023 @ 20:48:04 #185
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_209856686
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 17:22 schreef Elan het volgende:
1.06 nu voor gas dynamisch, gasprijzen blijven dalen op de TTF (inmiddels weer ruim onder de 30 euro) dus daar kan nog wel wat vanaf :) .
Ik nu 3 jaar vast @ 1,39 per m3.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_209858206
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 20:48 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Ik nu 3 jaar vast @ 1,39 per m3.
Zekerheid is ook wat waard maar daar betaal je extra voor.
blablablabla
pi_209864277
twitter
pi_209864504
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 13:30 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Bij De NAM en de energieboeren lachen ze zich helemaal rot.

https://nos.nl/artikel/24(...)t-door-hoge-gasprijs
blablablabla
pi_209864558
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 13:30 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
erg mooi

dynamisch contract goden
  woensdag 12 juli 2023 @ 17:19:52 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209867041
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 12:28 schreef Leandra het volgende:
De eindafrekening van Eneco kwam lekker snel, maar een van de redenen waarom ik per 1 juli een ander contract wilde, was dat Eneco mij in maart gemaild had over de terugleververgoeding die ze per 5 september naar beneden gegooid hadden naar 9 cent in plaats van het het normaaltarief ex heffingen en BTW, en dat ze daar niet juist en tijdig over gecommuniceerd hadden en dat betekende dat er tot 1 juli voor mij niets zou veranderen:
[..]
Enfin, ik ontvang de terugleververgoeding dus na 1 juli, de eindafrekening is ook na 1 juli opgemaakt en toch is die 9 cent gehanteerd.... ik heb er maar een bericht op het contactformulier tegenaan gegooid, het gaat niet om enorme bedragen, maar mijn daltarief was 55 cent en mijn normaaltarief was 70 cent, dus zelfs als er met de plafondprijs gerekend wordt, denk ik dat er van die 40 cent per kWh meer dan 9 cent overblijft na overheidsheffingen en BTW......

En dan gaat het helemaal niet om veel, want ik heb over de periode van het contract maar 439 kWh meer teruggeleverd dan ik heb afgenomen, maar ik heb zo de schurft in dat ze dan op de eindafrekening toch het verkeerde tarief hanteren, dat is precies waarom ik per 1 juli dit contract wilde afsluiten, en ik had prima bij Eneco willen blijven maar dat was niet mogelijk als ik ook dit contract per 1 juli afgerekend wilde zien.

Ik ben benieuwd wat voor reactie er komt en hoe lang dat duurt.
Gaat net de telefoon, Eneco... dat ik naar Vattenfall ben gegaan en dat ze me een heel goed bod kunnen doen.
Situatie uit bovenstaande post even uitgelegd, en dat ik naar aanleiding van mijn ingevulde contactformulier nog niets van ze gehoord heb, en dat ze vooral niet weer met een "aantrekkelijk bod" moeten bellen voor ik de terugleververgoeding heb ontvangen waarop ik volgens hun eigen bericht aan mij recht op heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209875450
Op 10-07 zijn we overgestapt naar Eneco en ik zie net de eindafrekening van Van der Bron. Ik snap er werkelijk geen ene hol van.

En als ik de specificatie bekijk en nareken, snap ik er nog minder van.

Specificatie van verbruik in de specificatie:
Electra - ¤ 103,44
Gas ¤ 747,59

Maar ze berekenen in de eindafrekening:
Electra ¤ 9,43
Gas ¤ 686,95

Ik dacht, vast iets met energieplafond, energiebelasting, netbeheerskosten maar die worden apart berekend en genoemd in de afrekening. Ook BTW wordt weer apart genoemd. De bedragen die in de uiteindelijke afrekening worden genoemd kan ik op geen enkele manier herleiden. Zeker niet omdat ons elektriciteit verbruik -255KWH is.

Dus ik ga ze maar eens bellen, leuk dat we geld terugkrijgen, maar dat is omdat we een hoog voorschot hadden. Ik vraag me oprecht af of de afrekening wel klopt.
pi_209875551
Volgende maand loopt mijn driejarige vast contract af. Wat is nu het slimste om te doen? Een jaar vast? Rekeninghoudend dat uiteraard niemand een glazen bol heeft.
pi_209875591
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgende maand loopt mijn driejarige vast contract af. Wat is nu het slimste om te doen? Een jaar vast? Rekeninghoudend dat uiteraard niemand een glazen bol heeft.
Waar heb je zelf behoefte aan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209875837
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:03 schreef exode het volgende:
Op 10-07 zijn we overgestapt naar Eneco en ik zie net de eindafrekening van Van der Bron. Ik snap er werkelijk geen ene hol van.

En als ik de specificatie bekijk en nareken, snap ik er nog minder van.

Specificatie van verbruik in de specificatie:
Electra - ¤ 103,44
Gas ¤ 747,59

Maar ze berekenen in de eindafrekening:
Electra ¤ 9,43
Gas ¤ 686,95

Ik dacht, vast iets met energieplafond, energiebelasting, netbeheerskosten maar die worden apart berekend en genoemd in de afrekening. Ook BTW wordt weer apart genoemd. De bedragen die in de uiteindelijke afrekening worden genoemd kan ik op geen enkele manier herleiden. Zeker niet omdat ons elektriciteit verbruik -255KWH is.

Dus ik ga ze maar eens bellen, leuk dat we geld terugkrijgen, maar dat is omdat we een hoog voorschot hadden. Ik vraag me oprecht af of de afrekening wel klopt.
Had je een vast of variabel contract? Want met een variabel kunnen ze misschien wel hetzelfde grapje uitgehaald hebben als bij mij. Stroom verbruik in de wintermaanden anders berekenen dan in de zomermaanden en dus bijbetalen ondanks het overschot.
pi_209876035
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:29 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Had je een vast of variabel contract? Want met een variabel kunnen ze misschien wel hetzelfde grapje uitgehaald hebben als bij mij. Stroom verbruik in de wintermaanden anders berekenen dan in de zomermaanden en dus bijbetalen ondanks het overschot.
Variabel, startte 21-01-2023 en eindigde 09-07-2023.
Als ik per maand kijk, is het elke maand een minbedrag, dus dat zou wel heel vreemd zijn.

Maar ik vind het zo vreemd dat ik de bedragen gewoon niet kan herleiden. Gewoon helemaal niet.
pi_209876499
Dus je hebt in de maand februari ook meer opgewekt dan verbruikt? Dan is het inderdaad een andere situatie dan de mijne.
pi_209877875
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:44 schreef exode het volgende:

[..]
Variabel, startte 21-01-2023 en eindigde 09-07-2023.
Als ik per maand kijk, is het elke maand een minbedrag, dus dat zou wel heel vreemd zijn.

Maar ik vind het zo vreemd dat ik de bedragen gewoon niet kan herleiden. Gewoon helemaal niet.
Ik heb ook net de afrekening binnen, zelfde overstap. Hier klopt het wel.

We hebben 22 kWh terug geleverd over de 4 periodes. Dat salderen hebben ze netjes gedaan. er staat elke maand 0, behalve het laatste volle kwartaal. Daar krijgen we 2,20 terug. Wel hebben ze voor elke periode de vaste leveringskosten per dag geteld waardoor het totaal op 38 euro komt. Die staat ook het 1e blad. Daarnaast heb je op de latere bladen nog de overheidkosten, netbeheer etc. Die staan ook bovenin weer, alle periodes opgeteld. Ook de energiebelasting is opgeteld van gas&stroom.

Het is me wel een partij cijfers :')
Ene keer van links benaderd andere keer van boven 8)7
pi_209878006
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:21 schreef boegschroef het volgende:
Dus je hebt in de maand februari ook meer opgewekt dan verbruikt? Dan is het inderdaad een andere situatie dan de mijne.
Klopt, ik heb elke maand meer opgewekt dan verbruikt.
pi_209878036
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:05 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Ik heb ook net de afrekening binnen, zelfde overstap. Hier klopt het wel.

We hebben 22 kWh terug geleverd over de 4 periodes. Dat salderen hebben ze netjes gedaan. er staat elke maand 0, behalve het laatste volle kwartaal. Daar krijgen we 2,20 terug. Wel hebben ze voor elke periode de vaste leveringskosten per dag geteld waardoor het totaal op 38 euro komt. Die staat ook het 1e blad. Daarnaast heb je op de latere bladen nog de overheidkosten, netbeheer etc. Die staan ook bovenin weer, alle periodes opgeteld. Ook de energiebelasting is opgeteld van gas&stroom.

Het is me wel een partij cijfers :')
Ene keer van links benaderd andere keer van boven 8)7
Hier is het dus vreemd dat we in totaal een - kwh hebben en per maand ook en toch moeten betalen. Verbruikskosten bedoel ik dan want de rest komt daarna.

Gas snap ik ook niet, want de specificatie laat een hoger bedrag zien dan de uiteindelijke afrekening. Pas daarna gaat het energieplafond eraf dus dat kan het ook niet zijn.

Echt, ik werk met cijfers, maar hier kan ik geen chocolade van maken.

EDIT: gevonden. Ik moest er wat formules op los laten maar:
Ze hebben al de teruglevering op daltarief gegooid. Ook het overschot.

In de periode 01-04-2023 tot 01-07-2023 hadden we
Normaaltarief -465 kwh
Daltarief - 89 kwh
Ze hebben -211kwh in daltarief doorberekend :?

In de periode 01-07-2023 tot 10-07-2023
Normaaltarief -50 kwh
Daltarief - 44 kwh
Ze hebben -44 kwh in daltarief doorberekend :?

[ Bericht 16% gewijzigd door exode op 13-07-2023 14:25:04 ]
pi_209878380
Hier staat bij de specificatie-omschrijving overal 0-en. Behalve dat laatste volle kwartaal, daar staat -22 bij de dal terugleververgoeding. Dus ik al die meterstanden gewoon negeren :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')