Ja, 2x meegemaakt per email. Nou werd ook wel de grootste onzin geschreven in het antwoord dus veel anders kon ook niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:18 schreef Viezig het volgende:
[..]
Zeggen ze dat letterlijk? Dus niet dat hun collega een foutje heeft gemaakt maar dat hij tegen je heeft gelogen?
Dat laatste is dan weer logisch, want de meter is hun eigendom.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:19 schreef MadMaster het volgende:
Onlangs met Liander, onze netwerkbeheerder, gebeld, vanwege het hier gemelde vreemde voorval op 22 juni jl. waarbij we volgens de Vattenfall statistieken meer teruggeleverd hadden dan we met onze zonnepanelen opgewekt hadden, en die gaven aan wel degelijk de meterstanden door te geven aan de energieleverancier, in ons geval Vattenfall.
De dame van Liander kon onze meterstanden ook bekijken en (tijdelijke) storingen aan de uitlezing van de meter zien…
Ik ben overigens bij Liander terecht gekomen, omdat daar door Vattenfall op hun website naar verwezen werd:quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat laatste is dan weer logisch, want de meter is hun eigendom.
quote:Als je net een slimme meter hebt gekregen, dan vragen we je eenmalig toestemming voor het op afstand uitlezen van je meterstanden. Met jouw toestemming stuurt je netbeheerder ons voortaan elke dag automatisch je meterstanden door.
https://www.vattenfall.nl/klantenservice/meterstanden-aflezen/quote:De slimme meter is een digitale meter waarmee je netbeheerder je meterstanden op afstand uitleest en aan ons doorgeeft.
Hier staat in het informatieboekje van de netbeheerder ook dat zij het uitlezen en dat als je toestemming geeft je leverancier die gegevens kan gebruiken. Ook was er een tijd terug een periode waarbij de verbruiksgegevens niet inzichtelijk waren voor de energieleveranciers, en dat was toen volgens de berichten te wijten aan een storing bij de netbeheerder.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:19 schreef MadMaster het volgende:
Onlangs met Liander, onze netwerkbeheerder, gebeld, vanwege het hier gemelde vreemde voorval op 22 juni jl. waarbij we volgens de Vattenfall statistieken meer teruggeleverd hadden dan we met onze zonnepanelen opgewekt hadden, en die gaven aan wel degelijk de meterstanden door te geven aan de energieleverancier, in ons geval Vattenfall.
De dame van Liander kon onze meterstanden ook bekijken en (tijdelijke) storingen aan de uitlezing van de meter zien…
Ik zit sinds vrijdag bij Eneco, maar afgelopen zondag kon ik pas mijn meterstanden doorgeven omdat mijn contract eerder niet administratief verwerkt wasquote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij zouden vandaag over gaan naar Eneco. Nog niks gezien, ook de oude leverancier staat nog aan. Maar even een dag of 2 afwachten..
Ik zie wel dat Vandebron de app niet meer update sinds de 3e. Dus het zal wel bij Eneco vandaan komen dan. Het licht brand nogquote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:32 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Ik zit sinds vrijdag bij Eneco, maar afgelopen zondag kon ik pas mijn meterstanden doorgeven omdat mijn contract eerder niet administratief verwerkt was![]()
Eneco werd gisteren wakker. Idd op de derde dag ook.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:32 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Ik zit sinds vrijdag bij Eneco, maar afgelopen zondag kon ik pas mijn meterstanden doorgeven omdat mijn contract eerder niet administratief verwerkt was![]()
Bij Essent zit het verschil, in mijn aanbod, in de leveringskosten die van 6,50 per maand naar 8,50 zijn gegaan. Ik ga echt wachten tot het plafond eraf is. Ze zitten mijn inziens nu te dicht erop omdat ze wel kunnen zeggen 'onder plafond', maar wel maximaal profiteren.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Energietarieven jaarcontracten in maand tijd honderden euro's duurder
Oftewel de angstige consument jaagt onnodig de prijzen omhoog. Gewoon niet aan beginnen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Het ís dus al begonnen, die prijs ís al hoger.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 19:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Oftewel de angstige consument jaagt onnodig de prijzen omhoog. Gewoon niet aan beginnen.
De angstige of de verstandige consument? Ik vind het wel zo fijn te weten waar ik aan toe ben komende winter tegen ¤ 1,16 voor gasquote:Op vrijdag 7 juli 2023 19:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Oftewel de angstige consument jaagt onnodig de prijzen omhoog. Gewoon niet aan beginnen.
Dat hebben ze bij Vattenfall ook gedaan bij me. Leverkosten van 6 euro naar 9 euro en dan voor zowel stroom als gas. Dat is wel naai!quote:Op vrijdag 7 juli 2023 08:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Bij Essent zit het verschil, in mijn aanbod, in de leveringskosten die van 6,50 per maand naar 8,50 zijn gegaan. Ik ga echt wachten tot het plafond eraf is. Ze zitten mijn inziens nu te dicht erop omdat ze wel kunnen zeggen 'onder plafond', maar wel maximaal profiteren.
Dat staat bij Eneco op 5,99 per maand in mijn contract. 32ct dal, 36ct piek, 9ct vergoeding voor alles wat ik meer terug lever dan ik zelf verbruikt heb.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:55 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat hebben ze bij Vattenfall ook gedaan bij me. Leverkosten van 6 euro naar 9 euro en dan voor zowel stroom als gas. Dat is wel naai!
Ik zit ook nog even over Eneco na te denken want ik heb een laag verbruik dus dan hakken die leverkosten er wel fors in. Ondanks die 25% korting op stroom bij VF. Maja om voor minder dan 5 euro per maand over te stappen heb ik ook niet echt zin in. En waarschijnlijk gaan ze allemaal wel richting die 9 euro en dan ben ik over 3 jaar ook die korting kwijt. Dus blijf denk maar bij VF.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat staat bij Eneco op 5,99 per maand in mijn contract. 32ct dal, 36ct piek, 9ct vergoeding voor alles wat ik meer terug lever dan ik zelf verbruikt heb.
57 euro per maand? Maar dat is niks, want je hebt elektra en gas neem ik aan? Ja, dan is 9x 12 = 108 euro aan leverkosten op het totaalplaatje natuurlijk best wel veel, maar van de andere kant, als jij op jaarbasis 684 euro aan energie kwijt bent, dan hebben we het eigenlijk 'nergens' over. Relatief, want 684 euro blijft toch 684 euro.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:07 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik zit ook nog even over Eneco na te denken want ik heb een laag verbruik dus dan hakken die leverkosten er wel fors in. Ondanks die 25% korting op stroom bij VF. Maja om voor minder dan 5 euro per maand over te stappen heb ik ook niet echt zin in. En waarschijnlijk gaan ze allemaal wel richting die 9 euro en dan ben ik over 3 jaar ook die korting kwijt. Dus blijf denk maar bij VF.
Zit dan rond de 57 euro per maand met mn huidige gebruik dat is eigenlijk de praat niet waard.
Dat is ook wel zo ja, maar ben bezig om alle vaste lasten zo laag mogelijk te krijgen dus ik probeerde dit dan ook mee te nemen en dan ben ik er daarna weer voor 3 jaar af.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
57 euro per maand? Maar dat is niks, want je hebt elektra en gas neem ik aan? Ja, dan is 9x 12 = 108 euro aan leverkosten op het totaalplaatje natuurlijk best wel veel, maar van de andere kant, als jij op jaarbasis 684 euro aan energie kwijt bent, dan hebben we het eigenlijk 'nergens' over. Relatief, want 684 euro blijft toch 684 euro.
Nee, het is inderdaad erg 'weinig'. Maar, als je niet meer nodig hebt aan verbruik dan heb je niet meer nodig. Ik betaalde tot en met vorige maand nog 21ct per kWh, maar ja, dat 3-jarige contract is voorbij. Maar variabel zie ik niet zitten, en dynamisch helemaal niet.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:00 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo ja, maar ben bezig om alle vaste lasten zo laag mogelijk te krijgen dus ik probeerde dit dan ook mee te nemen en dan ben ik er daarna weer voor 3 jaar af.![]()
Maar inderdaad eigenlijk doet het er niet echt toe met dit soort bedragen.
Directeur van de 'vastelastenbond' dat je toch maar rap dat vaste contract moet afsluiten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Omdat mensen waaronder jij enorm hysterisch doen, als de vraag straks op droogt en dat is een kwestie van tijd, dan dalen de prijzen vanzelf weer.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het ís dus al begonnen, die prijs ís al hoger.
quote:Op zondag 9 juli 2023 14:37 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Directeur van de 'vastelastenbond' dat je toch maar rap dat vaste contract moet afsluiten.
Juist ja.
Ja, die logica kon je vorig jaar ook hanteren want toen was dat net zo waar, en tóch verging bij jou de wereld bijna omdat je een beetje meer moest gaan betalen gedurende een beperkte tijd, dus ik denk niet dat jij de aangewezen persoon bent om hoog van de toren te blazen over 'hysterisch doen'.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat mensen waaronder jij enorm hysterisch doen, als de vraag straks op droogt en dat is een kwestie van tijd, dan dalen de prijzen vanzelf weer.
Oh god krijgen we dit riedeltje weer.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, die logica kon je vorig jaar ook hanteren want toen was dat net zo waar, en tóch verging bij jou de wereld bijna omdat je een beetje meer moest gaan betalen gedurende een beperkte tijd, dus ik denk niet dat jij de aangewezen persoon bent om hoog van de toren te blazen over 'hysterisch doen'.
Waar de neuk maak je je dan druk om kerelquote:Ik betaal ook met mijn nieuwe contract gewoon 0 euro (letterlijk) per maand. Maar ik heb wél zekerheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |