Dat is een lastige dan idd... nou hebben wij nog geen EV, en over de periode september t/m juni zelfs overproductie, maar dat er op termijn (onvermijdelijk) een EV komt is wel een van de redenen dat ik een tuinhuis wil laten plaatsen dat stevig genoeg is om zonnepanelen op te leggen, die kunnen dan oost-west, op het huis liggen ze vrijwel vol zuid, dus op termijn een accu erbij en we komen een heel eind.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:09 schreef zalkc het volgende:
Net maar weer een jaar verlengd bij Gewoon energie. 37.5ct dal en 39ct gewoon
Door de elektrische auto is het een beetje dubbel voor mij qua tarief, op het huis liggen genoeg panelen om de warmtepomp en het dagelijks gebruik af te dekken, maar die 6-7000KWh voor de auto op jaarbasis kan ik er niet bij leggen aan panelen. Op dit moment is de laadpaal in de straat 30ct per KWh en voor die prijs kan ik thuis niet laden, ook niet als ik nog een maand of 2 wacht.
Dus eigenlijk klopt t gewoon wat Eneco doet, alleen had je een niet zo snuggere medewerker aan de telefoon?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:26 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb nu al spijt van Eneco. De lampen gaan nog steeds gewoon aan, maar de levering zou beginnen op 3 juli. Maar ik zie niets, en het contract staat bij hun op 'inactief'. Ik zeg ik vind dat raar want 3 juli is 3 juli. Nee, maar vanaf de startdatum kan het nog tot 48 uur duren, en dat vertellen ze me dan na 45 min in de wacht te hebben gestaan.
Ja, ik zeg, dat is allemaal leuk en aardig, maar wannéér hebben jullie dan de meterstanden opgenomen, want een meterstand opnemen van een contract dat inactief is is ook wat raar. Nee hoor meneer, wij nemen helemaal geen meterstanden op, dat doet de netbeheerder.
Daar gingen alle alarmbellen af, want dat is niet waar, energieleverancier leest zélf de meter uit, en niét de netbeheerder. Dus ik zeg leuk, maar nu wordt dat contract bijvoorbeeld morgen, de 5e actief. Wat is er dan gebeurt met mijn teruglevering van 3 en 4 juli? Ja, lastig dit dat moet u bij de netbeheerder zijn.
Nou nee, dat moet ik helemaal niet. Er staat nergens iets over die 48 uur, dat wordt mij nu pas voor de eerste keer gezegd in het hele traject. Nou prima, opgehangen.
Vervolgens de netbeheerder gebeld, die vrouw viel bijna van haar stoel af. Nee, zei ze heel duidelijk (en dit is wat ik ook al dacht te weten), wij als netbeheerder geven helemaal geen standen door. Elke leverancier leest die meterstanden zélf uit, dus het verhaal dat ze u vertellen klopt gewoon echt niet.
Maar ze kon wel voor me kijken, en zag dat Eneco (want dat had ik er niet bij gezegd, maar ze wist me te vertellen dat ik eerst Engie had en nu Eneco) gewoon netjes op 3 juli de standen had uitgelezen. Ik krijg daar dus de kriebels van, want 3 juli is 3 juli, en niet ineens 3 juli + 48 uur, dat slaat nergens op dat je daar pas mee komt op het moment dat iemand er specifiek naar gaat vragen.
De website is ook niet up to date als hij ingelogd en wel "inactief" ziet staan....quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:37 schreef noodgang het volgende:
[..]
Dus eigenlijk klopt t gewoon wat Eneco doet, alleen had je een niet zo snuggere medewerker aan de telefoon?
Eigenlijk leest EDSN die uit en kan het energiebedrijf jouw standen ophalen bij EDSN. Die standen mogen pas opgehaald worden als je daar toestemming voor geeft, wat je soms al doet als je bij gaslicht wil vergelijken of belt met het energiebedrijf waar je misschien naar toe wil.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:26 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb nu al spijt van Eneco. De lampen gaan nog steeds gewoon aan, maar de levering zou beginnen op 3 juli. Maar ik zie niets, en het contract staat bij hun op 'inactief'. Ik zeg ik vind dat raar want 3 juli is 3 juli. Nee, maar vanaf de startdatum kan het nog tot 48 uur duren, en dat vertellen ze me dan na 45 min in de wacht te hebben gestaan.
Ja, ik zeg, dat is allemaal leuk en aardig, maar wannéér hebben jullie dan de meterstanden opgenomen, want een meterstand opnemen van een contract dat inactief is is ook wat raar. Nee hoor meneer, wij nemen helemaal geen meterstanden op, dat doet de netbeheerder.
Daar gingen alle alarmbellen af, want dat is niet waar, energieleverancier leest zélf de meter uit, en niét de netbeheerder. Dus ik zeg leuk, maar nu wordt dat contract bijvoorbeeld morgen, de 5e actief. Wat is er dan gebeurt met mijn teruglevering van 3 en 4 juli? Ja, lastig dit dat moet u bij de netbeheerder zijn.
Nou nee, dat moet ik helemaal niet. Er staat nergens iets over die 48 uur, dat wordt mij nu pas voor de eerste keer gezegd in het hele traject. Nou prima, opgehangen.
Vervolgens de netbeheerder gebeld, die vrouw viel bijna van haar stoel af. Nee, zei ze heel duidelijk (en dit is wat ik ook al dacht te weten), wij als netbeheerder geven helemaal geen standen door. Elke leverancier leest die meterstanden zélf uit, dus het verhaal dat ze u vertellen klopt gewoon echt niet.
Maar ze kon wel voor me kijken, en zag dat Eneco (want dat had ik er niet bij gezegd, maar ze wist me te vertellen dat ik eerst Engie had en nu Eneco) gewoon netjes op 3 juli de standen had uitgelezen. Ik krijg daar dus de kriebels van, want 3 juli is 3 juli, en niet ineens 3 juli + 48 uur, dat slaat nergens op dat je daar pas mee komt op het moment dat iemand er specifiek naar gaat vragen.
Nee. Ja, ze lezen de meterstanden zelf uit, en dat zijn ze ook al gaan doen op 3 juli, dus dát klopt. Wat niet klopt is dat je zegt 'op 3 juli kun je alles zien', want op 3 juli en op 4 juli kan ik helemaal niets zien, want dan duurt het nog tot 48 uur. Dat laatste staat helemaal nergens.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:37 schreef noodgang het volgende:
[..]
Dus eigenlijk klopt t gewoon wat Eneco doet, alleen had je een niet zo snuggere medewerker aan de telefoon?
Nee, dat zie ik niet staan. Dat staat nergens. Dat werd me aan de telefoon verteld. Ik vind het best apart dat je zegt dat je levert (in principe leveren zij natuurlijk helemaal niks, ze rekenen gewoon af) vanaf 3 juli, en dan op 4 juli het contract op 'inactief' hebt staan, te meer als je ook die 48 uur niet nergens vermeldt.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
De website is ook niet up to date als hij ingelogd en wel "inactief" ziet staan....
Oh, ik las jouw zin als "als ik inlog staat het contract als 'inactief' "quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, dat zie ik niet staan. Dat staat nergens. Dat werd me aan de telefoon verteld. Ik vind het best apart dat je zegt dat je levert (in principe leveren zij natuurlijk helemaal niks, ze rekenen gewoon af) vanaf 3 juli, en dan op 4 juli het contract op 'inactief' hebt staan, te meer als je ook die 48 uur niet nergens vermeldt.
Die chatbot van Eneco isquote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:44 schreef Leandra het volgende:
Bij Vattenfall stond er trouwens dat ik geen toestemming had gegeven voor het uitlezen van de meters, terwijl ik heel zeker weet dat ik daar wel toestemming voor heb gegeven, en dan is ook niet gelijk duidelijk waar je dat moet doen, moest ik via die infantiele chatrobot zien te achterhalen waar dat kon... maar goed, ik zie ze nu bij Vattenfall wel.
Nee, als ik inlog dan krijg ik te zien wat de status van mijn bestelling is. Dat zijn 4 stappen. Eerste 2 hebben een groen vinkje, en de laatste 2 hebben een vraagteken, en dat gaat over de meterstanden en dat de levering start vanaf 3 juli.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, ik las jouw zin als "als ik inlog staat het contract als 'inactief' "
Ze gaan altijd de standen opvragen bij de start van een contract. Anders is het nogal lastigquote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die chatbot van Eneco is![]()
![]()
daarom ben ik ook gaan bellen. Maar aangezien Eneco de standen heeft opgevraagd, volgens die vrouw bij de netbeheerder, zullen ze in mijn geval die toestemming wel hebben, want anders had dat ook niet gemogen.
Ik vind het alleen storend dat de communicatie over wat de exacte status is nogal gebrekkig is.
Ja, dat begrijp ik wel, maar aangezien de start van het contract gisteren was, zou ik verwachten dat als ik nu inlog op de Mijn-omgeving, ik een groen vinkje zie staan bij 'meterstanden', en geen vraagteken, want ze hebben het overduidelijk wel opgevraagd, maar dat weet ik ook alleen maar omdat de netbeheerder me dat wist te vertellen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:48 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ze gaan altijd de standen opvragen bij de start van een contract. Anders is het nogal lastig
Die data wordt vaak met (flinke) vertraging gecommuniceerd in zo'n app / mijn omgeving.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik wel, maar aangezien de start van het contract gisteren was, zou ik verwachten dat als ik nu inlog op de Mijn-omgeving, ik een groen vinkje zie staan bij 'meterstanden', en geen vraagteken, want ze hebben het overduidelijk wel opgevraagd, maar dat weet ik ook alleen maar omdat de netbeheerder me dat wist te vertellen.
Tevens zou ik ook verwachten dat ik niet moet gaan bellen om er achter te komen dat het vanaf de leverdatum nog tot 48 uur kan duren. Dat behoor je (vooraf) duidelijk te communiceren.
Ik denk dat je gewoon tegen brakke software aanloopt van Eneco, niet elk portaal en proces is bij dergelijke grote/oude bedrijven ingericht volgens de laatste standaarden. Dikke kans dat ze eerst nog een batch verwerking in de nacht moeten laten lopen om dat te weer te geven.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik wel, maar aangezien de start van het contract gisteren was, zou ik verwachten dat als ik nu inlog op de Mijn-omgeving, ik een groen vinkje zie staan bij 'meterstanden', en geen vraagteken, want ze hebben het overduidelijk wel opgevraagd, maar dat weet ik ook alleen maar omdat de netbeheerder me dat wist te vertellen.
Tevens zou ik ook verwachten dat ik niet moet gaan bellen om er achter te komen dat het vanaf de leverdatum nog tot 48 uur kan duren. Dat behoor je (vooraf) duidelijk te communiceren.
Ja ik snap natuurlijk prima dat mijn verbruik van vandaag er pas morgen in staat, dat snap ik. Maar ik had dus verwacht dat ik vandaag zou kunnen zien wat ik gisteren had verbruikt. Ik weet sowieso wel wat ik gisteren heb verbruikt en terug geleverd, dus het gaat niet zo zeer om mij, het gaat me er omdat zij dat weten, want ik heb gisteren 33 kwh terug geleverd en tot nu toe vandaag ook al 25, dus dat maakt samen al 58 kwh, netto, dus na aftrek eigen verbruik, en ik zie ze er wel voor aan om dat graag te 'vergeten'.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die data wordt vaak met (flinke) vertraging gecommuniceerd in zo'n app / mijn omgeving.
Zo werken ze echt niet, geen enkel bedrijf vergeet dat. Stel nu dat ze geleverd hadden netto. Daarnaast is die data ook gewoon beschikbaar van de start levering, het energiebedrijf moet de netbeheerder namelijk ook gewoon betalenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja ik snap natuurlijk prima dat mijn verbruik van vandaag er pas morgen in staat, dat snap ik. Maar ik had dus verwacht dat ik vandaag zou kunnen zien wat ik gisteren had verbruikt. Ik weet sowieso wel wat ik gisteren heb verbruikt en terug geleverd, dus het gaat niet zo zeer om mij, het gaat me er omdat zij dat weten, want ik heb gisteren 33 kwh terug geleverd en tot nu toe vandaag ook al 25, dus dat maakt samen al 58 kwh, netto, dus na aftrek eigen verbruik, en ik zie ze er wel voor aan om dat graag te 'vergeten'.
In die twee dagen lever jij mijn gemiddelde maandverbruik terug.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja ik snap natuurlijk prima dat mijn verbruik van vandaag er pas morgen in staat, dat snap ik. Maar ik had dus verwacht dat ik vandaag zou kunnen zien wat ik gisteren had verbruikt. Ik weet sowieso wel wat ik gisteren heb verbruikt en terug geleverd, dus het gaat niet zo zeer om mij, het gaat me er omdat zij dat weten, want ik heb gisteren 33 kwh terug geleverd en tot nu toe vandaag ook al 25, dus dat maakt samen al 58 kwh, netto, dus na aftrek eigen verbruik, en ik zie ze er wel voor aan om dat graag te 'vergeten'.
Ja dat kan, maar ik heb dan ook redelijk wat panelen, omdat ik geen gas heb en dus alles op elektra doe.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 16:34 schreef Viezig het volgende:
[..]
In die twee dagen lever jij mijn gemiddelde maandverbruik terug.
En ik een belachelijk laag verbruik, maar uiteraard geen warmtepomp.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 16:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja dat kan, maar ik heb dan ook redelijk wat panelen, omdat ik geen gas heb en dus alles op elektra doe.
Weet je ondertussen niet dat helpdeskmedewerkers overal geregeld liegen?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:26 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb nu al spijt van Eneco. De lampen gaan nog steeds gewoon aan, maar de levering zou beginnen op 3 juli. Maar ik zie niets, en het contract staat bij hun op 'inactief'. Ik zeg ik vind dat raar want 3 juli is 3 juli. Nee, maar vanaf de startdatum kan het nog tot 48 uur duren, en dat vertellen ze me dan na 45 min in de wacht te hebben gestaan.
Ja, ik zeg, dat is allemaal leuk en aardig, maar wannéér hebben jullie dan de meterstanden opgenomen, want een meterstand opnemen van een contract dat inactief is is ook wat raar. Nee hoor meneer, wij nemen helemaal geen meterstanden op, dat doet de netbeheerder.
Daar gingen alle alarmbellen af, want dat is niet waar, energieleverancier leest zélf de meter uit, en niét de netbeheerder. Dus ik zeg leuk, maar nu wordt dat contract bijvoorbeeld morgen, de 5e actief. Wat is er dan gebeurt met mijn teruglevering van 3 en 4 juli? Ja, lastig dit dat moet u bij de netbeheerder zijn.
Nou nee, dat moet ik helemaal niet. Er staat nergens iets over die 48 uur, dat wordt mij nu pas voor de eerste keer gezegd in het hele traject. Nou prima, opgehangen.
Vervolgens de netbeheerder gebeld, die vrouw viel bijna van haar stoel af. Nee, zei ze heel duidelijk (en dit is wat ik ook al dacht te weten), wij als netbeheerder geven helemaal geen standen door. Elke leverancier leest die meterstanden zélf uit, dus het verhaal dat ze u vertellen klopt gewoon echt niet.
Maar ze kon wel voor me kijken, en zag dat Eneco (want dat had ik er niet bij gezegd, maar ze wist me te vertellen dat ik eerst Engie had en nu Eneco) gewoon netjes op 3 juli de standen had uitgelezen. Ik krijg daar dus de kriebels van, want 3 juli is 3 juli, en niet ineens 3 juli + 48 uur, dat slaat nergens op dat je daar pas mee komt op het moment dat iemand er specifiek naar gaat vragen.
Zeggen ze dat letterlijk? Dus niet dat hun collega een foutje heeft gemaakt maar dat hij tegen je heeft gelogen?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Weet je ondertussen niet dat helpdeskmedewerkers overal geregeld liegen?
Zelfs per email heb ik dat geregeld en soms krijg ik daarna cam anderen terug dat zijn collega gelogen heeft, dat schrijven ze me dan terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |