abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 juli 2023 @ 14:54:04 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209758849
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 14:09 schreef zalkc het volgende:
Net maar weer een jaar verlengd bij Gewoon energie. 37.5ct dal en 39ct gewoon

Door de elektrische auto is het een beetje dubbel voor mij qua tarief, op het huis liggen genoeg panelen om de warmtepomp en het dagelijks gebruik af te dekken, maar die 6-7000KWh voor de auto op jaarbasis kan ik er niet bij leggen aan panelen. Op dit moment is de laadpaal in de straat 30ct per KWh en voor die prijs kan ik thuis niet laden, ook niet als ik nog een maand of 2 wacht.
Dat is een lastige dan idd... nou hebben wij nog geen EV, en over de periode september t/m juni zelfs overproductie, maar dat er op termijn (onvermijdelijk) een EV komt is wel een van de redenen dat ik een tuinhuis wil laten plaatsen dat stevig genoeg is om zonnepanelen op te leggen, die kunnen dan oost-west, op het huis liggen ze vrijwel vol zuid, dus op termijn een accu erbij en we komen een heel eind.

Tegen die tijd ook zorgen dat het een omvormer wordt die accu-ready is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 04-07-2023 15:01:02 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 15:26:47 #52
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209759233
Ik heb nu al spijt van Eneco. De lampen gaan nog steeds gewoon aan, maar de levering zou beginnen op 3 juli. Maar ik zie niets, en het contract staat bij hun op 'inactief'. Ik zeg ik vind dat raar want 3 juli is 3 juli. Nee, maar vanaf de startdatum kan het nog tot 48 uur duren, en dat vertellen ze me dan na 45 min in de wacht te hebben gestaan.

Ja, ik zeg, dat is allemaal leuk en aardig, maar wannéér hebben jullie dan de meterstanden opgenomen, want een meterstand opnemen van een contract dat inactief is is ook wat raar. Nee hoor meneer, wij nemen helemaal geen meterstanden op, dat doet de netbeheerder.

Daar gingen alle alarmbellen af, want dat is niet waar, energieleverancier leest zélf de meter uit, en niét de netbeheerder. Dus ik zeg leuk, maar nu wordt dat contract bijvoorbeeld morgen, de 5e actief. Wat is er dan gebeurt met mijn teruglevering van 3 en 4 juli? Ja, lastig dit dat moet u bij de netbeheerder zijn.

Nou nee, dat moet ik helemaal niet. Er staat nergens iets over die 48 uur, dat wordt mij nu pas voor de eerste keer gezegd in het hele traject. Nou prima, opgehangen.

Vervolgens de netbeheerder gebeld, die vrouw viel bijna van haar stoel af. Nee, zei ze heel duidelijk (en dit is wat ik ook al dacht te weten), wij als netbeheerder geven helemaal geen standen door. Elke leverancier leest die meterstanden zélf uit, dus het verhaal dat ze u vertellen klopt gewoon echt niet.

Maar ze kon wel voor me kijken, en zag dat Eneco (want dat had ik er niet bij gezegd, maar ze wist me te vertellen dat ik eerst Engie had en nu Eneco) gewoon netjes op 3 juli de standen had uitgelezen. Ik krijg daar dus de kriebels van, want 3 juli is 3 juli, en niet ineens 3 juli + 48 uur, dat slaat nergens op dat je daar pas mee komt op het moment dat iemand er specifiek naar gaat vragen.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 4 juli 2023 @ 15:37:22 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209759359
Wat een gedoe weer, contract loopt dus al wel maar is administratief nog niet verwerkt.
De kennis van de klantenservice is echt dramatisch daar trouwens, ik had een maand geleden dus iemand aan de lijn die beweerde dat de terugleververgoeding omhoog zou zijn gegaan....

Ik trek dat slecht, dat je voor een bedrijf werkt en een klant die kennelijk meer kennis heeft dan jij allerlei nonsens gaat vertellen omdat je geen flauw idee hebt.
Overigens blijkt dat mijn voorgevoel dat ik per 1 juli het contract moest beëindigen wel klopt, omdat het anders voor hen te ingewikkeld zou worden.... nou dat werd het dus al bij een beëindiging per 1 juli :')

Ik hoor het die vent nog zeggen: "Nee hoor mevrouw, dat komt allemaal goed en staat duidelijk op de factuur", het levertarief staat goddomme niet eens op de factuur.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 15:37:24 #54
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_209759360
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 15:26 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb nu al spijt van Eneco. De lampen gaan nog steeds gewoon aan, maar de levering zou beginnen op 3 juli. Maar ik zie niets, en het contract staat bij hun op 'inactief'. Ik zeg ik vind dat raar want 3 juli is 3 juli. Nee, maar vanaf de startdatum kan het nog tot 48 uur duren, en dat vertellen ze me dan na 45 min in de wacht te hebben gestaan.

Ja, ik zeg, dat is allemaal leuk en aardig, maar wannéér hebben jullie dan de meterstanden opgenomen, want een meterstand opnemen van een contract dat inactief is is ook wat raar. Nee hoor meneer, wij nemen helemaal geen meterstanden op, dat doet de netbeheerder.

Daar gingen alle alarmbellen af, want dat is niet waar, energieleverancier leest zélf de meter uit, en niét de netbeheerder. Dus ik zeg leuk, maar nu wordt dat contract bijvoorbeeld morgen, de 5e actief. Wat is er dan gebeurt met mijn teruglevering van 3 en 4 juli? Ja, lastig dit dat moet u bij de netbeheerder zijn.

Nou nee, dat moet ik helemaal niet. Er staat nergens iets over die 48 uur, dat wordt mij nu pas voor de eerste keer gezegd in het hele traject. Nou prima, opgehangen.

Vervolgens de netbeheerder gebeld, die vrouw viel bijna van haar stoel af. Nee, zei ze heel duidelijk (en dit is wat ik ook al dacht te weten), wij als netbeheerder geven helemaal geen standen door. Elke leverancier leest die meterstanden zélf uit, dus het verhaal dat ze u vertellen klopt gewoon echt niet.

Maar ze kon wel voor me kijken, en zag dat Eneco (want dat had ik er niet bij gezegd, maar ze wist me te vertellen dat ik eerst Engie had en nu Eneco) gewoon netjes op 3 juli de standen had uitgelezen. Ik krijg daar dus de kriebels van, want 3 juli is 3 juli, en niet ineens 3 juli + 48 uur, dat slaat nergens op dat je daar pas mee komt op het moment dat iemand er specifiek naar gaat vragen.
Dus eigenlijk klopt t gewoon wat Eneco doet, alleen had je een niet zo snuggere medewerker aan de telefoon? O-)
  dinsdag 4 juli 2023 @ 15:40:27 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209759384
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 15:37 schreef noodgang het volgende:

[..]
Dus eigenlijk klopt t gewoon wat Eneco doet, alleen had je een niet zo snuggere medewerker aan de telefoon? O-)
De website is ook niet up to date als hij ingelogd en wel "inactief" ziet staan....
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 4 juli 2023 @ 15:40:28 #56
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_209759385
quote:

Eigenlijk leest EDSN die uit en kan het energiebedrijf jouw standen ophalen bij EDSN. Die standen mogen pas opgehaald worden als je daar toestemming voor geeft, wat je soms al doet als je bij gaslicht wil vergelijken of belt met het energiebedrijf waar je misschien naar toe wil.

Als je je aanmeld bij Eneco stuurt die een MOVE IN bericht naar EDSN en ontvangt je oude leverancier een MOVE OUT van EDSN. Als je contract ingaat kan je energiebedrijf, afhankelijk van je toestemming een P4 bericht ophalen voor de EAN's op je meters en kan dit op verschillende formaten ontvangen, kwartierwaardes, dagwaardes, historisch, etc..

De 48 uur die Eneco verteld zal meer te maken hebben met hoe de server van hun de batches ingeregeld heeft staan
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 15:41:40 #57
16180 crew  CoolGuy
pi_209759398
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 15:37 schreef noodgang het volgende:

[..]
Nee. Ja, ze lezen de meterstanden zelf uit, en dat zijn ze ook al gaan doen op 3 juli, dus dát klopt. Wat niet klopt is dat je zegt 'op 3 juli kun je alles zien', want op 3 juli en op 4 juli kan ik helemaal niets zien, want dan duurt het nog tot 48 uur. Dat laatste staat helemaal nergens.

Die medewerkster had geen gelijk met d'r meterstanden, en of ze gelijk had met dat het 48 uur kan duren komen we morgen achter. Maar dat lijkt me wel belangrijke informatie. Want als ik nu inlog dan staat er 4 stappen, en de laatste stap is 'levering vanaf 3 juli'. Daar staat een ? bij, net als bij stap 3, over de meterstanden. Maar er staat verder helemaal niets over die 48 uur.

Dat irriteert me. :P
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 15:43:35 #58
16180 crew  CoolGuy
pi_209759411
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 15:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
De website is ook niet up to date als hij ingelogd en wel "inactief" ziet staan....
Nee, dat zie ik niet staan. Dat staat nergens. Dat werd me aan de telefoon verteld. Ik vind het best apart dat je zegt dat je levert (in principe leveren zij natuurlijk helemaal niks, ze rekenen gewoon af) vanaf 3 juli, en dan op 4 juli het contract op 'inactief' hebt staan, te meer als je ook die 48 uur niet nergens vermeldt.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 15:44:48 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209759421
Bij Vattenfall stond er trouwens dat ik geen toestemming had gegeven voor het uitlezen van de meters, terwijl ik heel zeker weet dat ik daar wel toestemming voor heb gegeven, en dan is ook niet gelijk duidelijk waar je dat moet doen, moest ik via die infantiele chatrobot zien te achterhalen waar dat kon... maar goed, ik zie ze nu bij Vattenfall wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 4 juli 2023 @ 15:45:36 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209759426
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 15:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, dat zie ik niet staan. Dat staat nergens. Dat werd me aan de telefoon verteld. Ik vind het best apart dat je zegt dat je levert (in principe leveren zij natuurlijk helemaal niks, ze rekenen gewoon af) vanaf 3 juli, en dan op 4 juli het contract op 'inactief' hebt staan, te meer als je ook die 48 uur niet nergens vermeldt.
Oh, ik las jouw zin als "als ik inlog staat het contract als 'inactief' "
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 15:46:33 #61
16180 crew  CoolGuy
pi_209759439
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 15:44 schreef Leandra het volgende:
Bij Vattenfall stond er trouwens dat ik geen toestemming had gegeven voor het uitlezen van de meters, terwijl ik heel zeker weet dat ik daar wel toestemming voor heb gegeven, en dan is ook niet gelijk duidelijk waar je dat moet doen, moest ik via die infantiele chatrobot zien te achterhalen waar dat kon... maar goed, ik zie ze nu bij Vattenfall wel.
Die chatbot van Eneco is :X :X :X daarom ben ik ook gaan bellen. Maar aangezien Eneco de standen heeft opgevraagd, volgens die vrouw bij de netbeheerder, zullen ze in mijn geval die toestemming wel hebben, want anders had dat ook niet gemogen.

Ik vind het alleen storend dat de communicatie over wat de exacte status is nogal gebrekkig is.
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 15:48:38 #62
16180 crew  CoolGuy
pi_209759461
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 15:45 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh, ik las jouw zin als "als ik inlog staat het contract als 'inactief' "
Nee, als ik inlog dan krijg ik te zien wat de status van mijn bestelling is. Dat zijn 4 stappen. Eerste 2 hebben een groen vinkje, en de laatste 2 hebben een vraagteken, en dat gaat over de meterstanden en dat de levering start vanaf 3 juli.

Nou, als op 4 juli een ? staat bij een levering die moet starten op 3 juli, waar je ook meterstanden voor nodig hebt waar dan ook een ? bij staat, terwijl die meterstanden overduidelijk wél opgevraagd zijn (ben ik nu dus achter), dan vind ik de communicatie gebrekkig.

Als ik morgen niks kan zien ga ik wéér bellen. Communiceer gewoon wat je doet en wat de exact ins en outs zijn. Niet met 48 uur verhaaltjes komen pas als er vragen gesteld worden.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 15:48:54 #63
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_209759465
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 15:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Die chatbot van Eneco is :X :X :X daarom ben ik ook gaan bellen. Maar aangezien Eneco de standen heeft opgevraagd, volgens die vrouw bij de netbeheerder, zullen ze in mijn geval die toestemming wel hebben, want anders had dat ook niet gemogen.

Ik vind het alleen storend dat de communicatie over wat de exacte status is nogal gebrekkig is.
Ze gaan altijd de standen opvragen bij de start van een contract. Anders is het nogal lastig :+
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 15:50:52 #64
16180 crew  CoolGuy
pi_209759481
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 15:48 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ze gaan altijd de standen opvragen bij de start van een contract. Anders is het nogal lastig :+
Ja, dat begrijp ik wel, maar aangezien de start van het contract gisteren was, zou ik verwachten dat als ik nu inlog op de Mijn-omgeving, ik een groen vinkje zie staan bij 'meterstanden', en geen vraagteken, want ze hebben het overduidelijk wel opgevraagd, maar dat weet ik ook alleen maar omdat de netbeheerder me dat wist te vertellen.

Tevens zou ik ook verwachten dat ik niet moet gaan bellen om er achter te komen dat het vanaf de leverdatum nog tot 48 uur kan duren. Dat behoor je (vooraf) duidelijk te communiceren.
pi_209759490
Wij zouden vandaag over gaan naar Eneco. Nog niks gezien, ook de oude leverancier staat nog aan. Maar even een dag of 2 afwachten..
pi_209759493
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 15:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, dat begrijp ik wel, maar aangezien de start van het contract gisteren was, zou ik verwachten dat als ik nu inlog op de Mijn-omgeving, ik een groen vinkje zie staan bij 'meterstanden', en geen vraagteken, want ze hebben het overduidelijk wel opgevraagd, maar dat weet ik ook alleen maar omdat de netbeheerder me dat wist te vertellen.

Tevens zou ik ook verwachten dat ik niet moet gaan bellen om er achter te komen dat het vanaf de leverdatum nog tot 48 uur kan duren. Dat behoor je (vooraf) duidelijk te communiceren.
Die data wordt vaak met (flinke) vertraging gecommuniceerd in zo'n app / mijn omgeving.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 4 juli 2023 @ 15:54:04 #67
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_209759517
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 15:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat je gewoon tegen brakke software aanloopt van Eneco, niet elk portaal en proces is bij dergelijke grote/oude bedrijven ingericht volgens de laatste standaarden. Dikke kans dat ze eerst nog een batch verwerking in de nacht moeten laten lopen om dat te weer te geven.
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 15:55:06 #68
16180 crew  CoolGuy
pi_209759527
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 15:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die data wordt vaak met (flinke) vertraging gecommuniceerd in zo'n app / mijn omgeving.
Ja ik snap natuurlijk prima dat mijn verbruik van vandaag er pas morgen in staat, dat snap ik. Maar ik had dus verwacht dat ik vandaag zou kunnen zien wat ik gisteren had verbruikt. Ik weet sowieso wel wat ik gisteren heb verbruikt en terug geleverd, dus het gaat niet zo zeer om mij, het gaat me er omdat zij dat weten, want ik heb gisteren 33 kwh terug geleverd en tot nu toe vandaag ook al 25, dus dat maakt samen al 58 kwh, netto, dus na aftrek eigen verbruik, en ik zie ze er wel voor aan om dat graag te 'vergeten'. :+
  dinsdag 4 juli 2023 @ 15:58:48 #69
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_209759567
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 15:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja ik snap natuurlijk prima dat mijn verbruik van vandaag er pas morgen in staat, dat snap ik. Maar ik had dus verwacht dat ik vandaag zou kunnen zien wat ik gisteren had verbruikt. Ik weet sowieso wel wat ik gisteren heb verbruikt en terug geleverd, dus het gaat niet zo zeer om mij, het gaat me er omdat zij dat weten, want ik heb gisteren 33 kwh terug geleverd en tot nu toe vandaag ook al 25, dus dat maakt samen al 58 kwh, netto, dus na aftrek eigen verbruik, en ik zie ze er wel voor aan om dat graag te 'vergeten'. :+
Zo werken ze echt niet, geen enkel bedrijf vergeet dat. Stel nu dat ze geleverd hadden netto. Daarnaast is die data ook gewoon beschikbaar van de start levering, het energiebedrijf moet de netbeheerder namelijk ook gewoon betalen ;)

Ik heb tot 6 jaar geleden voor een aantal bedrijfjes dat verkeer met de EDSN ingebouwd, ik weet nog wel redelijk hoe het zou moeten werken, maar ik kan natuurlijk ook wel eens wat vergeten ;)
pi_209759902
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 15:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
In die twee dagen lever jij mijn gemiddelde maandverbruik terug. oO<
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 16:51:33 #71
16180 crew  CoolGuy
pi_209760070
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 16:34 schreef Viezig het volgende:

[..]
In die twee dagen lever jij mijn gemiddelde maandverbruik terug. oO<
Ja dat kan, maar ik heb dan ook redelijk wat panelen, omdat ik geen gas heb en dus alles op elektra doe. :)
pi_209760125
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 16:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja dat kan, maar ik heb dan ook redelijk wat panelen, omdat ik geen gas heb en dus alles op elektra doe. :)
En ik een belachelijk laag verbruik, maar uiteraard geen warmtepomp.

On topic: ik ben er nog steeds niet uit wat ik doe met mijn contract, maar ik denk dat ik het toch maar binnenkort vastzet. Met nog geen 1000 kWh en 500 kuub per jaar kan het me niet echt schelen als het wat goedkoper wordt en ik dus "te veel" betaal, maar eind vorig jaar betaalde ik 4 euro per kuub, dan gaat het toch wel hard.

Vattenfall raadt zelf aan om variabel te blijven, juist vanwege mijn lage verbruik, maar ik zie daar de logica niet van in, misschien iemand anders hier wel?
N
Veel meer dan een tientje goedkoper per maand kan het haast niet worden, maar veeel duurder wel.
pi_209760222
quote:

Weet je ondertussen niet dat helpdeskmedewerkers overal geregeld liegen?
Zelfs per email heb ik dat geregeld en soms krijg ik daarna cam anderen terug dat zijn collega gelogen heeft, dat schrijven ze me dan terug.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209760292
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 17:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Weet je ondertussen niet dat helpdeskmedewerkers overal geregeld liegen?
Zelfs per email heb ik dat geregeld en soms krijg ik daarna cam anderen terug dat zijn collega gelogen heeft, dat schrijven ze me dan terug.
Zeggen ze dat letterlijk? Dus niet dat hun collega een foutje heeft gemaakt maar dat hij tegen je heeft gelogen?
  dinsdag 4 juli 2023 @ 17:19:26 #75
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209760309
Onlangs met Liander, onze netwerkbeheerder, gebeld, vanwege het hier gemelde vreemde voorval op 22 juni jl. waarbij we volgens de Vattenfall statistieken meer teruggeleverd hadden dan we met onze zonnepanelen opgewekt hadden, en die gaven aan wel degelijk de meterstanden door te geven aan de energieleverancier, in ons geval Vattenfall.

De dame van Liander kon onze meterstanden ook bekijken en (tijdelijke) storingen aan de uitlezing van de meter zien…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')