 
		 
			 
			
			
			Dat is een lastige dan idd... nou hebben wij nog geen EV, en over de periode september t/m juni zelfs overproductie, maar dat er op termijn (onvermijdelijk) een EV komt is wel een van de redenen dat ik een tuinhuis wil laten plaatsen dat stevig genoeg is om zonnepanelen op te leggen, die kunnen dan oost-west, op het huis liggen ze vrijwel vol zuid, dus op termijn een accu erbij en we komen een heel eind.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:09 schreef zalkc het volgende:
Net maar weer een jaar verlengd bij Gewoon energie. 37.5ct dal en 39ct gewoon
Door de elektrische auto is het een beetje dubbel voor mij qua tarief, op het huis liggen genoeg panelen om de warmtepomp en het dagelijks gebruik af te dekken, maar die 6-7000KWh voor de auto op jaarbasis kan ik er niet bij leggen aan panelen. Op dit moment is de laadpaal in de straat 30ct per KWh en voor die prijs kan ik thuis niet laden, ook niet als ik nog een maand of 2 wacht.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			Dus eigenlijk klopt t gewoon wat Eneco doet, alleen had je een niet zo snuggere medewerker aan de telefoon?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:26 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb nu al spijt van Eneco. De lampen gaan nog steeds gewoon aan, maar de levering zou beginnen op 3 juli. Maar ik zie niets, en het contract staat bij hun op 'inactief'. Ik zeg ik vind dat raar want 3 juli is 3 juli. Nee, maar vanaf de startdatum kan het nog tot 48 uur duren, en dat vertellen ze me dan na 45 min in de wacht te hebben gestaan.
Ja, ik zeg, dat is allemaal leuk en aardig, maar wannéér hebben jullie dan de meterstanden opgenomen, want een meterstand opnemen van een contract dat inactief is is ook wat raar. Nee hoor meneer, wij nemen helemaal geen meterstanden op, dat doet de netbeheerder.
Daar gingen alle alarmbellen af, want dat is niet waar, energieleverancier leest zélf de meter uit, en niét de netbeheerder. Dus ik zeg leuk, maar nu wordt dat contract bijvoorbeeld morgen, de 5e actief. Wat is er dan gebeurt met mijn teruglevering van 3 en 4 juli? Ja, lastig dit dat moet u bij de netbeheerder zijn.
Nou nee, dat moet ik helemaal niet. Er staat nergens iets over die 48 uur, dat wordt mij nu pas voor de eerste keer gezegd in het hele traject. Nou prima, opgehangen.
Vervolgens de netbeheerder gebeld, die vrouw viel bijna van haar stoel af. Nee, zei ze heel duidelijk (en dit is wat ik ook al dacht te weten), wij als netbeheerder geven helemaal geen standen door. Elke leverancier leest die meterstanden zélf uit, dus het verhaal dat ze u vertellen klopt gewoon echt niet.
Maar ze kon wel voor me kijken, en zag dat Eneco (want dat had ik er niet bij gezegd, maar ze wist me te vertellen dat ik eerst Engie had en nu Eneco) gewoon netjes op 3 juli de standen had uitgelezen. Ik krijg daar dus de kriebels van, want 3 juli is 3 juli, en niet ineens 3 juli + 48 uur, dat slaat nergens op dat je daar pas mee komt op het moment dat iemand er specifiek naar gaat vragen.
 
											 
			 
			
			
			De website is ook niet up to date als hij ingelogd en wel "inactief" ziet staan....quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:37 schreef noodgang het volgende:
[..]
Dus eigenlijk klopt t gewoon wat Eneco doet, alleen had je een niet zo snuggere medewerker aan de telefoon?
 
			 
			
			
			Eigenlijk leest EDSN die uit en kan het energiebedrijf jouw standen ophalen bij EDSN. Die standen mogen pas opgehaald worden als je daar toestemming voor geeft, wat je soms al doet als je bij gaslicht wil vergelijken of belt met het energiebedrijf waar je misschien naar toe wil.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:26 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb nu al spijt van Eneco. De lampen gaan nog steeds gewoon aan, maar de levering zou beginnen op 3 juli. Maar ik zie niets, en het contract staat bij hun op 'inactief'. Ik zeg ik vind dat raar want 3 juli is 3 juli. Nee, maar vanaf de startdatum kan het nog tot 48 uur duren, en dat vertellen ze me dan na 45 min in de wacht te hebben gestaan.
Ja, ik zeg, dat is allemaal leuk en aardig, maar wannéér hebben jullie dan de meterstanden opgenomen, want een meterstand opnemen van een contract dat inactief is is ook wat raar. Nee hoor meneer, wij nemen helemaal geen meterstanden op, dat doet de netbeheerder.
Daar gingen alle alarmbellen af, want dat is niet waar, energieleverancier leest zélf de meter uit, en niét de netbeheerder. Dus ik zeg leuk, maar nu wordt dat contract bijvoorbeeld morgen, de 5e actief. Wat is er dan gebeurt met mijn teruglevering van 3 en 4 juli? Ja, lastig dit dat moet u bij de netbeheerder zijn.
Nou nee, dat moet ik helemaal niet. Er staat nergens iets over die 48 uur, dat wordt mij nu pas voor de eerste keer gezegd in het hele traject. Nou prima, opgehangen.
Vervolgens de netbeheerder gebeld, die vrouw viel bijna van haar stoel af. Nee, zei ze heel duidelijk (en dit is wat ik ook al dacht te weten), wij als netbeheerder geven helemaal geen standen door. Elke leverancier leest die meterstanden zélf uit, dus het verhaal dat ze u vertellen klopt gewoon echt niet.
Maar ze kon wel voor me kijken, en zag dat Eneco (want dat had ik er niet bij gezegd, maar ze wist me te vertellen dat ik eerst Engie had en nu Eneco) gewoon netjes op 3 juli de standen had uitgelezen. Ik krijg daar dus de kriebels van, want 3 juli is 3 juli, en niet ineens 3 juli + 48 uur, dat slaat nergens op dat je daar pas mee komt op het moment dat iemand er specifiek naar gaat vragen.
 
			 
			
			
			Nee. Ja, ze lezen de meterstanden zelf uit, en dat zijn ze ook al gaan doen op 3 juli, dus dát klopt. Wat niet klopt is dat je zegt 'op 3 juli kun je alles zien', want op 3 juli en op 4 juli kan ik helemaal niets zien, want dan duurt het nog tot 48 uur. Dat laatste staat helemaal nergens.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:37 schreef noodgang het volgende:
[..]
Dus eigenlijk klopt t gewoon wat Eneco doet, alleen had je een niet zo snuggere medewerker aan de telefoon?
 
											 
			 
			
			
			Nee, dat zie ik niet staan. Dat staat nergens. Dat werd me aan de telefoon verteld. Ik vind het best apart dat je zegt dat je levert (in principe leveren zij natuurlijk helemaal niks, ze rekenen gewoon af) vanaf 3 juli, en dan op 4 juli het contract op 'inactief' hebt staan, te meer als je ook die 48 uur niet nergens vermeldt.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
De website is ook niet up to date als hij ingelogd en wel "inactief" ziet staan....
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Oh, ik las jouw zin als "als ik inlog staat het contract als 'inactief' "quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, dat zie ik niet staan. Dat staat nergens. Dat werd me aan de telefoon verteld. Ik vind het best apart dat je zegt dat je levert (in principe leveren zij natuurlijk helemaal niks, ze rekenen gewoon af) vanaf 3 juli, en dan op 4 juli het contract op 'inactief' hebt staan, te meer als je ook die 48 uur niet nergens vermeldt.
 
			 
			
			
			Die chatbot van Eneco isquote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:44 schreef Leandra het volgende:
Bij Vattenfall stond er trouwens dat ik geen toestemming had gegeven voor het uitlezen van de meters, terwijl ik heel zeker weet dat ik daar wel toestemming voor heb gegeven, en dan is ook niet gelijk duidelijk waar je dat moet doen, moest ik via die infantiele chatrobot zien te achterhalen waar dat kon... maar goed, ik zie ze nu bij Vattenfall wel.
 
  
  daarom ben ik ook gaan bellen. Maar aangezien Eneco de standen heeft opgevraagd, volgens die vrouw bij de netbeheerder, zullen ze in mijn geval die toestemming wel hebben, want anders had dat ook niet gemogen.
 daarom ben ik ook gaan bellen. Maar aangezien Eneco de standen heeft opgevraagd, volgens die vrouw bij de netbeheerder, zullen ze in mijn geval die toestemming wel hebben, want anders had dat ook niet gemogen.  
			 
			
			
			Nee, als ik inlog dan krijg ik te zien wat de status van mijn bestelling is. Dat zijn 4 stappen. Eerste 2 hebben een groen vinkje, en de laatste 2 hebben een vraagteken, en dat gaat over de meterstanden en dat de levering start vanaf 3 juli.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, ik las jouw zin als "als ik inlog staat het contract als 'inactief' "
 
			 
			
			
			Ze gaan altijd de standen opvragen bij de start van een contract. Anders is het nogal lastigquote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die chatbot van Eneco is

daarom ben ik ook gaan bellen. Maar aangezien Eneco de standen heeft opgevraagd, volgens die vrouw bij de netbeheerder, zullen ze in mijn geval die toestemming wel hebben, want anders had dat ook niet gemogen.
Ik vind het alleen storend dat de communicatie over wat de exacte status is nogal gebrekkig is.
 
											 
			 
			
			
			Ja, dat begrijp ik wel, maar aangezien de start van het contract gisteren was, zou ik verwachten dat als ik nu inlog op de Mijn-omgeving, ik een groen vinkje zie staan bij 'meterstanden', en geen vraagteken, want ze hebben het overduidelijk wel opgevraagd, maar dat weet ik ook alleen maar omdat de netbeheerder me dat wist te vertellen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:48 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ze gaan altijd de standen opvragen bij de start van een contract. Anders is het nogal lastig
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Die data wordt vaak met (flinke) vertraging gecommuniceerd in zo'n app / mijn omgeving.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik wel, maar aangezien de start van het contract gisteren was, zou ik verwachten dat als ik nu inlog op de Mijn-omgeving, ik een groen vinkje zie staan bij 'meterstanden', en geen vraagteken, want ze hebben het overduidelijk wel opgevraagd, maar dat weet ik ook alleen maar omdat de netbeheerder me dat wist te vertellen.
Tevens zou ik ook verwachten dat ik niet moet gaan bellen om er achter te komen dat het vanaf de leverdatum nog tot 48 uur kan duren. Dat behoor je (vooraf) duidelijk te communiceren.
 
			 
			
			
			Ik denk dat je gewoon tegen brakke software aanloopt van Eneco, niet elk portaal en proces is bij dergelijke grote/oude bedrijven ingericht volgens de laatste standaarden. Dikke kans dat ze eerst nog een batch verwerking in de nacht moeten laten lopen om dat te weer te geven.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik wel, maar aangezien de start van het contract gisteren was, zou ik verwachten dat als ik nu inlog op de Mijn-omgeving, ik een groen vinkje zie staan bij 'meterstanden', en geen vraagteken, want ze hebben het overduidelijk wel opgevraagd, maar dat weet ik ook alleen maar omdat de netbeheerder me dat wist te vertellen.
Tevens zou ik ook verwachten dat ik niet moet gaan bellen om er achter te komen dat het vanaf de leverdatum nog tot 48 uur kan duren. Dat behoor je (vooraf) duidelijk te communiceren.
 
			 
			
			
			Ja ik snap natuurlijk prima dat mijn verbruik van vandaag er pas morgen in staat, dat snap ik. Maar ik had dus verwacht dat ik vandaag zou kunnen zien wat ik gisteren had verbruikt. Ik weet sowieso wel wat ik gisteren heb verbruikt en terug geleverd, dus het gaat niet zo zeer om mij, het gaat me er omdat zij dat weten, want ik heb gisteren 33 kwh terug geleverd en tot nu toe vandaag ook al 25, dus dat maakt samen al 58 kwh, netto, dus na aftrek eigen verbruik, en ik zie ze er wel voor aan om dat graag te 'vergeten'.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die data wordt vaak met (flinke) vertraging gecommuniceerd in zo'n app / mijn omgeving.
 
											 
			 
			
			
			Zo werken ze echt niet, geen enkel bedrijf vergeet dat. Stel nu dat ze geleverd hadden netto. Daarnaast is die data ook gewoon beschikbaar van de start levering, het energiebedrijf moet de netbeheerder namelijk ook gewoon betalenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja ik snap natuurlijk prima dat mijn verbruik van vandaag er pas morgen in staat, dat snap ik. Maar ik had dus verwacht dat ik vandaag zou kunnen zien wat ik gisteren had verbruikt. Ik weet sowieso wel wat ik gisteren heb verbruikt en terug geleverd, dus het gaat niet zo zeer om mij, het gaat me er omdat zij dat weten, want ik heb gisteren 33 kwh terug geleverd en tot nu toe vandaag ook al 25, dus dat maakt samen al 58 kwh, netto, dus na aftrek eigen verbruik, en ik zie ze er wel voor aan om dat graag te 'vergeten'.

 
											 
			 
			
			
			In die twee dagen lever jij mijn gemiddelde maandverbruik terug.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja ik snap natuurlijk prima dat mijn verbruik van vandaag er pas morgen in staat, dat snap ik. Maar ik had dus verwacht dat ik vandaag zou kunnen zien wat ik gisteren had verbruikt. Ik weet sowieso wel wat ik gisteren heb verbruikt en terug geleverd, dus het gaat niet zo zeer om mij, het gaat me er omdat zij dat weten, want ik heb gisteren 33 kwh terug geleverd en tot nu toe vandaag ook al 25, dus dat maakt samen al 58 kwh, netto, dus na aftrek eigen verbruik, en ik zie ze er wel voor aan om dat graag te 'vergeten'.
 
											 
			 
			
			
			Ja dat kan, maar ik heb dan ook redelijk wat panelen, omdat ik geen gas heb en dus alles op elektra doe.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 16:34 schreef Viezig het volgende:
[..]
In die twee dagen lever jij mijn gemiddelde maandverbruik terug.
 
											 
			 
			
			
			En ik een belachelijk laag verbruik, maar uiteraard geen warmtepomp.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 16:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja dat kan, maar ik heb dan ook redelijk wat panelen, omdat ik geen gas heb en dus alles op elektra doe.
 
			 
			
			
			Weet je ondertussen niet dat helpdeskmedewerkers overal geregeld liegen?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:26 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb nu al spijt van Eneco. De lampen gaan nog steeds gewoon aan, maar de levering zou beginnen op 3 juli. Maar ik zie niets, en het contract staat bij hun op 'inactief'. Ik zeg ik vind dat raar want 3 juli is 3 juli. Nee, maar vanaf de startdatum kan het nog tot 48 uur duren, en dat vertellen ze me dan na 45 min in de wacht te hebben gestaan.
Ja, ik zeg, dat is allemaal leuk en aardig, maar wannéér hebben jullie dan de meterstanden opgenomen, want een meterstand opnemen van een contract dat inactief is is ook wat raar. Nee hoor meneer, wij nemen helemaal geen meterstanden op, dat doet de netbeheerder.
Daar gingen alle alarmbellen af, want dat is niet waar, energieleverancier leest zélf de meter uit, en niét de netbeheerder. Dus ik zeg leuk, maar nu wordt dat contract bijvoorbeeld morgen, de 5e actief. Wat is er dan gebeurt met mijn teruglevering van 3 en 4 juli? Ja, lastig dit dat moet u bij de netbeheerder zijn.
Nou nee, dat moet ik helemaal niet. Er staat nergens iets over die 48 uur, dat wordt mij nu pas voor de eerste keer gezegd in het hele traject. Nou prima, opgehangen.
Vervolgens de netbeheerder gebeld, die vrouw viel bijna van haar stoel af. Nee, zei ze heel duidelijk (en dit is wat ik ook al dacht te weten), wij als netbeheerder geven helemaal geen standen door. Elke leverancier leest die meterstanden zélf uit, dus het verhaal dat ze u vertellen klopt gewoon echt niet.
Maar ze kon wel voor me kijken, en zag dat Eneco (want dat had ik er niet bij gezegd, maar ze wist me te vertellen dat ik eerst Engie had en nu Eneco) gewoon netjes op 3 juli de standen had uitgelezen. Ik krijg daar dus de kriebels van, want 3 juli is 3 juli, en niet ineens 3 juli + 48 uur, dat slaat nergens op dat je daar pas mee komt op het moment dat iemand er specifiek naar gaat vragen.
 
			 
			
			
			Zeggen ze dat letterlijk? Dus niet dat hun collega een foutje heeft gemaakt maar dat hij tegen je heeft gelogen?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Weet je ondertussen niet dat helpdeskmedewerkers overal geregeld liegen?
Zelfs per email heb ik dat geregeld en soms krijg ik daarna cam anderen terug dat zijn collega gelogen heeft, dat schrijven ze me dan terug.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ja, 2x meegemaakt per email. Nou werd ook wel de grootste onzin geschreven in het antwoord dus veel anders kon ook niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:18 schreef Viezig het volgende:
[..]
Zeggen ze dat letterlijk? Dus niet dat hun collega een foutje heeft gemaakt maar dat hij tegen je heeft gelogen?
 
			 
			
			
			Dat laatste is dan weer logisch, want de meter is hun eigendom.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:19 schreef MadMaster het volgende:
Onlangs met Liander, onze netwerkbeheerder, gebeld, vanwege het hier gemelde vreemde voorval op 22 juni jl. waarbij we volgens de Vattenfall statistieken meer teruggeleverd hadden dan we met onze zonnepanelen opgewekt hadden, en die gaven aan wel degelijk de meterstanden door te geven aan de energieleverancier, in ons geval Vattenfall.
De dame van Liander kon onze meterstanden ook bekijken en (tijdelijke) storingen aan de uitlezing van de meter zien…
 
			 
			
			
			Ik ben overigens bij Liander terecht gekomen, omdat daar door Vattenfall op hun website naar verwezen werd:quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat laatste is dan weer logisch, want de meter is hun eigendom.
quote:Als je net een slimme meter hebt gekregen, dan vragen we je eenmalig toestemming voor het op afstand uitlezen van je meterstanden. Met jouw toestemming stuurt je netbeheerder ons voortaan elke dag automatisch je meterstanden door.
https://www.vattenfall.nl/klantenservice/meterstanden-aflezen/quote:De slimme meter is een digitale meter waarmee je netbeheerder je meterstanden op afstand uitleest en aan ons doorgeeft.
 
			 
			
			
			Hier staat in het informatieboekje van de netbeheerder ook dat zij het uitlezen en dat als je toestemming geeft je leverancier die gegevens kan gebruiken. Ook was er een tijd terug een periode waarbij de verbruiksgegevens niet inzichtelijk waren voor de energieleveranciers, en dat was toen volgens de berichten te wijten aan een storing bij de netbeheerder.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:19 schreef MadMaster het volgende:
Onlangs met Liander, onze netwerkbeheerder, gebeld, vanwege het hier gemelde vreemde voorval op 22 juni jl. waarbij we volgens de Vattenfall statistieken meer teruggeleverd hadden dan we met onze zonnepanelen opgewekt hadden, en die gaven aan wel degelijk de meterstanden door te geven aan de energieleverancier, in ons geval Vattenfall.
De dame van Liander kon onze meterstanden ook bekijken en (tijdelijke) storingen aan de uitlezing van de meter zien…
 
			 
			
			
			Ik zit sinds vrijdag bij Eneco, maar afgelopen zondag kon ik pas mijn meterstanden doorgeven omdat mijn contract eerder niet administratief verwerkt wasquote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij zouden vandaag over gaan naar Eneco. Nog niks gezien, ook de oude leverancier staat nog aan. Maar even een dag of 2 afwachten..

 
			 
			
			
			Ik zie wel dat Vandebron de app niet meer update sinds de 3e. Dus het zal wel bij Eneco vandaan komen dan. Het licht brand nogquote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:32 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Ik zit sinds vrijdag bij Eneco, maar afgelopen zondag kon ik pas mijn meterstanden doorgeven omdat mijn contract eerder niet administratief verwerkt was
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Eneco werd gisteren wakker. Idd op de derde dag ook.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:32 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Ik zit sinds vrijdag bij Eneco, maar afgelopen zondag kon ik pas mijn meterstanden doorgeven omdat mijn contract eerder niet administratief verwerkt was
 
			 
			
			
			Bij Essent zit het verschil, in mijn aanbod, in de leveringskosten die van 6,50 per maand naar 8,50 zijn gegaan. Ik ga echt wachten tot het plafond eraf is. Ze zitten mijn inziens nu te dicht erop omdat ze wel kunnen zeggen 'onder plafond', maar wel maximaal profiteren.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Energietarieven jaarcontracten in maand tijd honderden euro's duurder
 
			 
			
			
			Oftewel de angstige consument jaagt onnodig de prijzen omhoog. Gewoon niet aan beginnen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Energietarieven jaarcontracten in maand tijd honderden euro's duurder
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Het ís dus al begonnen, die prijs ís al hoger.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 19:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Oftewel de angstige consument jaagt onnodig de prijzen omhoog. Gewoon niet aan beginnen.
 
			 
			
			
			De angstige of de verstandige consument? Ik vind het wel zo fijn te weten waar ik aan toe ben komende winter tegen ¤ 1,16 voor gasquote:Op vrijdag 7 juli 2023 19:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Oftewel de angstige consument jaagt onnodig de prijzen omhoog. Gewoon niet aan beginnen.
 
											 
			 
			
			
			Dat hebben ze bij Vattenfall ook gedaan bij me. Leverkosten van 6 euro naar 9 euro en dan voor zowel stroom als gas. Dat is wel naai!quote:Op vrijdag 7 juli 2023 08:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Bij Essent zit het verschil, in mijn aanbod, in de leveringskosten die van 6,50 per maand naar 8,50 zijn gegaan. Ik ga echt wachten tot het plafond eraf is. Ze zitten mijn inziens nu te dicht erop omdat ze wel kunnen zeggen 'onder plafond', maar wel maximaal profiteren.
 
			 
			
			
			Dat staat bij Eneco op 5,99 per maand in mijn contract. 32ct dal, 36ct piek, 9ct vergoeding voor alles wat ik meer terug lever dan ik zelf verbruikt heb.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:55 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat hebben ze bij Vattenfall ook gedaan bij me. Leverkosten van 6 euro naar 9 euro en dan voor zowel stroom als gas. Dat is wel naai!
 
			 
			
			
			Ik zit ook nog even over Eneco na te denken want ik heb een laag verbruik dus dan hakken die leverkosten er wel fors in. Ondanks die 25% korting op stroom bij VF. Maja om voor minder dan 5 euro per maand over te stappen heb ik ook niet echt zin in. En waarschijnlijk gaan ze allemaal wel richting die 9 euro en dan ben ik over 3 jaar ook die korting kwijt. Dus blijf denk maar bij VF.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat staat bij Eneco op 5,99 per maand in mijn contract. 32ct dal, 36ct piek, 9ct vergoeding voor alles wat ik meer terug lever dan ik zelf verbruikt heb.
 
			 
			
			
			57 euro per maand? Maar dat is niks, want je hebt elektra en gas neem ik aan? Ja, dan is 9x 12 = 108 euro aan leverkosten op het totaalplaatje natuurlijk best wel veel, maar van de andere kant, als jij op jaarbasis 684 euro aan energie kwijt bent, dan hebben we het eigenlijk 'nergens' over. Relatief, want 684 euro blijft toch 684 euro.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:07 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik zit ook nog even over Eneco na te denken want ik heb een laag verbruik dus dan hakken die leverkosten er wel fors in. Ondanks die 25% korting op stroom bij VF. Maja om voor minder dan 5 euro per maand over te stappen heb ik ook niet echt zin in. En waarschijnlijk gaan ze allemaal wel richting die 9 euro en dan ben ik over 3 jaar ook die korting kwijt. Dus blijf denk maar bij VF.
Zit dan rond de 57 euro per maand met mn huidige gebruik dat is eigenlijk de praat niet waard.
 
			 
			
			
			Dat is ook wel zo ja, maar ben bezig om alle vaste lasten zo laag mogelijk te krijgen dus ik probeerde dit dan ook mee te nemen en dan ben ik er daarna weer voor 3 jaar af.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
57 euro per maand? Maar dat is niks, want je hebt elektra en gas neem ik aan? Ja, dan is 9x 12 = 108 euro aan leverkosten op het totaalplaatje natuurlijk best wel veel, maar van de andere kant, als jij op jaarbasis 684 euro aan energie kwijt bent, dan hebben we het eigenlijk 'nergens' over. Relatief, want 684 euro blijft toch 684 euro.
 
  
			 
			
			
			Nee, het is inderdaad erg 'weinig'. Maar, als je niet meer nodig hebt aan verbruik dan heb je niet meer nodig. Ik betaalde tot en met vorige maand nog 21ct per kWh, maar ja, dat 3-jarige contract is voorbij. Maar variabel zie ik niet zitten, en dynamisch helemaal niet.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:00 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo ja, maar ben bezig om alle vaste lasten zo laag mogelijk te krijgen dus ik probeerde dit dan ook mee te nemen en dan ben ik er daarna weer voor 3 jaar af.
Maar inderdaad eigenlijk doet het er niet echt toe met dit soort bedragen.
 
			 
			
			
			Directeur van de 'vastelastenbond' dat je toch maar rap dat vaste contract moet afsluiten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Energietarieven jaarcontracten in maand tijd honderden euro's duurder
 
			 
			
			
			Omdat mensen waaronder jij enorm hysterisch doen, als de vraag straks op droogt en dat is een kwestie van tijd, dan dalen de prijzen vanzelf weer.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het ís dus al begonnen, die prijs ís al hoger.
 
			 
			
			
			quote:Op zondag 9 juli 2023 14:37 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Directeur van de 'vastelastenbond' dat je toch maar rap dat vaste contract moet afsluiten.
Juist ja.

 
			 
			
			
			Ja, die logica kon je vorig jaar ook hanteren want toen was dat net zo waar, en tóch verging bij jou de wereld bijna omdat je een beetje meer moest gaan betalen gedurende een beperkte tijd, dus ik denk niet dat jij de aangewezen persoon bent om hoog van de toren te blazen over 'hysterisch doen'.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat mensen waaronder jij enorm hysterisch doen, als de vraag straks op droogt en dat is een kwestie van tijd, dan dalen de prijzen vanzelf weer.
 
			 
			
			
			Oh god krijgen we dit riedeltje weer.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, die logica kon je vorig jaar ook hanteren want toen was dat net zo waar, en tóch verging bij jou de wereld bijna omdat je een beetje meer moest gaan betalen gedurende een beperkte tijd, dus ik denk niet dat jij de aangewezen persoon bent om hoog van de toren te blazen over 'hysterisch doen'.
Waar de neuk maak je je dan druk om kerelquote:Ik betaal ook met mijn nieuwe contract gewoon 0 euro (letterlijk) per maand. Maar ik heb wél zekerheid.
 
   
											
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |