abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 juli 2023 @ 22:44:58 #251
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_209910142
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 22:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het boeit me echt niets of iemand een dynamisch contract heeft, maar mensen met een vast contract wegzetten als mensen die "dus" teveel betalen terwijl hun contracttarieven maar een paar cent hoger liggen dan je zomerse dynamische tarieven is gewoon niet handig, en dat is wat er gebeurde.
Ah sorry check. Ik snap je.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_209910549
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 22:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, dat jij zeker weten geen 75" OLED hebt is omdat die er niet zijn (volgens Tweakers) :+ tenminste, niet in de laatste X aantal jaar, en als ie er eerder wél was is ie inmiddels zo oud dat je die beter kunt vervangen want geheid dat je daar meer mee bespaart in verbruik dan een lager tarief. :P
Mijn 65" neo qled 8k tv geeft mij wel een beeld hoeveel pijn een moderne tv in 8k met hdr kan doen 🤣
pi_209910558
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 20:42 schreef Nizno het volgende:
Ik ben nog steeds gelukkig dat ik wel in die val getrapt ben in 2019. En dat voor een 5 jaarsval.
Ik deed het zelfs in 2021 nog. Vijf jaar geketend :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 16-07-2023 10:14:35 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209910574
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik ben pessimistisch? :D
Waarover dan??

Ik kom helemaal niet met "een bak irrelevante stront", jij bent hier degene die loopt te verkondigen dat je zo goed zit met je dynamische contract en dat je blij bent dat je "niet in de val getrapt bent van een vast contract".
Daarmee maak je dus anderen die wel een vast contract hebben min of meer voor sukkels uit die er wel in getrapt zijn.

Ik ben nergens pessimistisch over: ik heb geen gas en qua stroom heb ik overproductie dus voor mij maakt het idd geen reet uit of stroom 12 cent of ¤ 1,35 per kWh kost, zolang ik kan salderen zit ik goed.
Dat wil zeggen, zolang ik niet in de val van een dynamisch contract val.

Maar goed, ik heb niets om pessimistisch over te doen, maar ik ga hier ook niet op een dag met hele lage dynamische tarieven doen alsof de tarieven van vandaag leidend zijn voor dynamische contracten en iedereen die voor een dubbeltje meer een vast contract heedt een sukkel is die het niet snapt.

.
Omdat je op basis van helemaal niks loopt te verkondigen dat de gasprijs misschien in de winter wel weer naar de 2.34 gaat. Ook zo'n lekker random bedrag :D Het zou theoretisch kunnen hoor, maar als je zo redeneert moet je eigenlijk alles afbakenen. Alles in je leven gelijk maximaal laten verzekeren want je weet tenslotte maar nooit :) . Ja daaaag.

quote:
Deze dame snapt het iig wel met een energierekening van minus 25 per maand
Is een keuze persoonlijk investeer ik liever in plezier en een goede gezondheid kun je ook niet afkopen. Verder dan een paar zonnepanelen zal het niet komen, al kan dat verder ook niet hier :P
blablablabla
pi_209910600
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 22:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar zeker weten geen 75" OLED.
OLED goden. Jammer dat ze zoveel verbruiken.
blablablabla
  Moderator zaterdag 15 juli 2023 @ 23:33:00 #256
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209910825
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 23:15 schreef Elan het volgende:

[..]
OLED goden. Jammer dat ze zoveel verbruiken.
Ja, maar een 75" OLED is er niet zegt tweakers.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209910863
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 23:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
77 wel..
  Moderator zaterdag 15 juli 2023 @ 23:39:33 #258
16180 crew  CoolGuy
pi_209910927
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 23:35 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
77 wel..
Dat weet ik, want die heb ik in de woonkamer. Maar zelfs die heeft sinds ie hangt in september 2021 tot nu pas 158 kWh verbruikt.
pi_209910965
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 23:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Wij hebben 65 OLED en 75 QLED maar volgens mij verbruikt die OLED meer.
blablablabla
pi_209910998
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 23:35 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
77 wel..
Bohhhh die van LG wat een beest is dat _O_
blablablabla
pi_209911016
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 23:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat weet ik, want die heb ik in de woonkamer. Maar zelfs die heeft sinds ie hangt in september 2021 tot nu pas 158 kWh verbruikt.
Je hebt het natuurlijk veel te druk met opscheppen op internet om nog tv te kijken.
blablablabla
  Moderator zaterdag 15 juli 2023 @ 23:49:01 #262
16180 crew  CoolGuy
pi_209911063
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 23:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Je hebt het natuurlijk veel te druk met opscheppen op internet om nog tv te kijken.
Nou nee, dan zou ik hoog van de toren blazen over 4ct verschil bijvoorbeeld.
  Moderator zaterdag 15 juli 2023 @ 23:50:15 #263
16180 crew  CoolGuy
pi_209911077
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 23:41 schreef Elan het volgende:

[..]
Wij hebben 65 OLED en 75 QLED maar volgens mij verbruikt die OLED meer.

Afstelling doet een hele hoop. Op de slaapkamer hebben we een 65" oled en die heeft minder verbruikt dan de 77 in hetzelfde tijdsbestek, maar in verhouding staat de tv op de slaapkamer meer aan dan in de woonkamer.
  Moderator zaterdag 15 juli 2023 @ 23:52:29 #264
16180 crew  CoolGuy
pi_209911110
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 23:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Bohhhh die van LG wat een beest is dat _O_
In principe is/was elke OLED tv een LG tv omdat zij als enigen de panelen fabriceren. Dat Sony bv daar dan een tv omheen bouwde is leuk, maar het paneel was LG.
pi_209911139
Volgens mij hebben die computers samen een theoretisch verbruik van 1 kWh :') _O-

Exclusief schermen.

Er was toch ook sprake dat het electriciteitsnet overbelast dreigde te raken? Of gold dat alleen voor het toelaten nieuwe aansluitingen op het net?
blablablabla
pi_209911227
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 23:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou nee, dan zou ik hoog van de toren blazen over 4ct verschil bijvoorbeeld.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Zolang er hier een shitload aan users met een negatief verbruik zijn zou ik zoiets natuurlijk nooit posten om op te scheppen.

Ik kijk gewoon zo van elke euro die niet naar die oplichters gaat is er eentje. Niet wie de langste e-piemel heeft qua besparingen of lage energierekening. Alsjeblieft zeg _O-
blablablabla
  zondag 16 juli 2023 @ 00:05:13 #267
492360 COVID-19
Haters make me stronger
pi_209911262
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 00:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Zolang er hier een shitload aan users met een negatief verbruik zijn zou ik zoiets natuurlijk nooit posten om op te scheppen.

Ik kijk gewoon zo van elke euro die niet naar die oplichters gaat is er eentje. Niet wie de langste e-piemel heeft qua besparingen of lage energierekening. Alsjeblieft zeg _O-
Iedereen wil als coolgjy zin.
Op woensdag 19 juli 2023 20:07 schreef Mortaxx het volgende:
stop eens met die kneus te quoten
  Moderator zondag 16 juli 2023 @ 00:08:50 #268
16180 crew  CoolGuy
pi_209911304
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 00:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Zei je, om vervolgens in dezelfde post anderen te beschuldigen van oplichter zijn. Zoals de waard is...

Ah, het gaat je niet om je eigen portemonnee, maar om de energieleverancier een hak te zetten. Die invalshoek hadden we inderdaad nog niet gehad.
  zondag 16 juli 2023 @ 00:48:44 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209911566
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 23:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat je op basis van helemaal niks loopt te verkondigen dat de gasprijs misschien in de winter wel weer naar de 2.34 gaat. Ook zo'n lekker random bedrag :D Het zou theoretisch kunnen hoor, maar als je zo redeneert moet je eigenlijk alles afbakenen. Alles in je leven gelijk maximaal laten verzekeren want je weet tenslotte maar nooit :) . Ja daaaag.
[..]
Is een keuze persoonlijk investeer ik liever in plezier en een goede gezondheid kun je ook niet afkopen. Verder dan een paar zonnepanelen zal het niet komen, al kan dat verder ook niet hier :P
Nee, dat verkondig ik helemaal niet, ik zeg alleen dat je niet moet gaan janken ALS de gasprijs in de winter ¤ 2,34 is, of ¤ 1,85 of wat dan ook.
Dat is iets totaal anders dan roepen dat de gasprijs in de winter zo hoog zal zijn, want in tegenstelling tot jou, met je "De prijzen blijven wel dalen", heb ik niet de illusie dat ik kan voorspellen hoe hoog de prijzen over 6 maanden zijn.
Al was het alleen al omdat ik nu nog geen flauw idee heb hoe de wereld er dan uitziet.

Dus niet doen alsof ik gezegd heb dat ze over een half jaar wel hoog zullen zijn, want dat heb ik niet gezegd, waar jij wel geroepen hebt dat je verwacht dat ze gaan dalen.
Ik verwacht nog helemaal niets, ik stel alleen maar dat je niet moet gaan janken als ze toch hoog blijken te zijn in de winter.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209911644
Het “leven” wordt noooooit goedkoper op alle fronten!
pi_209911651
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 00:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, dat verkondig ik helemaal niet, ik zeg alleen dat je niet moet gaan janken ALS de gasprijs in de winter ¤ 2,34 is, of ¤ 1,85 of wat dan ook.
Dat is iets totaal anders dan roepen dat de gasprijs in de winter zo hoog zal zijn, want in tegenstelling tot jou, met je "De prijzen blijven wel dalen", heb ik niet de illusie dat ik kan voorspellen hoe hoog de prijzen over 6 maanden zijn.
Al was het alleen al omdat ik nu nog geen flauw idee heb hoe de wereld er dan uitziet.

Dus niet doen alsof ik gezegd heb dat ze over een half jaar wel hoog zullen zijn, want dat heb ik niet gezegd, waar jij wel geroepen hebt dat je verwacht dat ze gaan dalen.
Ik verwacht nog helemaal niets, ik stel alleen maar dat je niet moet gaan janken als ze toch hoog blijken te zijn in de winter.
Ah je noemt een specifiek bedrag maar je bedoelde het generiek. Natuurlijk. Hoe kan het ook anders.
Hoe dan ook zou het los van een ander zijn contractvorm een zeer pessimistisch scenario zijn als we daadwerkelijk weer prijzen boven de 2 euro zouden gaan zien op korte termijn.

Waarbij je energierekening wellicht nog wel de minste zorg is. Als je ziet welke impact de energieprijzen op andere zaken hebben/hadden (met name boodschappen) is de kans op een stevige recessie dan wel bijzonder groot. Nu zullen mensen gokken op de overheid onverstandig vinden maar het lijkt me sterk dat er dan niet wederom met stimuli gewerkt gaat worden om de tarieven te drukken.
blablablabla
pi_209911658
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2023 01:15 schreef AnneX het volgende:
Het “leven” wordt noooooit goedkoper op alle fronten!
Correct maar over de vorm kun je discussiëren aangezien de welvaart elk decennium opnieuw weer een vlucht naar boven lijkt te nemen. We gaan toch niet minder op vakantie terwijl de energie aanzienlijk duurder is dan dezelfde periode vorig jaar.
blablablabla
pi_209911674
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 00:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah, het gaat je niet om je eigen portemonnee, maar om de energieleverancier een hak te zetten. Die invalshoek hadden we inderdaad nog niet gehad.
Gelul natuurlijk want jij heb je hut uiteindelijk ook niet verduurzaamd om deze of gene een hak te zetten. Tenminste: Dat mag ik toch hopen.
Uiteindelijk willen we allemaal zo'n voordelig mogelijke situatie. Vergeet ook niet dat bijna de helft van je tarieven uit belastingen bestaan. M.a.w
bij hoge prijzen kan de overheid extra BTW bijschrijven en als de prijzen dalen zullen ze ze zwaarder belasten. En die mogen de energieboeren dan gewoon doorrekenen, ook als je je prijzen voor 3 jaar hebt vastgezet. Want dat staat in de kleine lettertjes.
blablablabla
pi_209912542
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:23 schreef Elan het volgende:

[..]
De prijzen nu ja, die prijzen gaan natuurlijk nog veel verder naar beneden toe daar kan je de klok op gelijk zetten.

Vind het vooral sneu dat energiereuzen mensen zo bang lopen te maken en ze in langjarige dure contracten proberen te lokken. Terwijl zij dondersgoed weten dat de prijzen zullen zakken. Onder het mom van zekerheid, terwijl alle belastingen niet vast liggen. Je loopt dus het risico dubbel genaaid te worden als gas en elektriciteit straks goedkoper gaat worden met je vaste contract. Want dan zullen de belastingen onherroepelijk stijgen. Zoals we dat nu ook met brandstof zien.
Realiseer je wél dat de prijzen kúnnen stijgen. Vorig jaar augustus stond de kale stroomprijs op bijna 45 cent. Kaal he, kwam alles nog bij én was de belasting lager.
Wij zitten zakelijk dynamisch en ik heb daar écht spijt van. Was ook heel de bedoeling niet maar toen we er een derde bedrijf bijkochten en ik die bij onze energieboer aanmeldde, wilden ze eerst 5k borg zien. Toen heb ik alles opgezegd en vond man dynamisch wel handig :X
Maar jouw verbruik komt in de buurt van wat wij bij één zaak verbruiken. Het ziet er nú misschien goed uit, maar het kan dus ook omhoog.

Maargoed, dynamisch is handig als de prijzen laag zijn maar níet in deze maffe tijd waarin er maar iets hoeft te gebeuren en de prijzen stijgen sky high.

*Zegt iemand die blij is het thuis voor 1 jaar vastgezet te hebben.

En dan te bedenken dat ik in 2015 nog geen 10 cent incl. per kwh betaalde :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 16 juli 2023 @ 10:17:44 #275
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_209913347
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 09:07 schreef Mushanga71 het volgende:

En dan te bedenken dat ik in 2015 nog geen 10 cent incl. per kwh betaalde :')
Ja dat haal je nu niet meer.
de energiebelasting alleen al is ¤ 0,15245/kWh op stroom nu :'(
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')