Ik denk dat je teveel denkt vanuit jouw eigen kader.quote:Op woensdag 28 juni 2023 13:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit roepen is inderdaad een beetje dom, maar serieus denken dat ze openlijk scanderen kwalijke dingen met je kinderen te gaan doen, dat is nog dommer.
Beetje weldenkend persoon snapt wel dat dit niet letterlijk is bedoeld, maar een reactie op al die conservatieven die er een karikatuur van maken.
Lijkt mij juist uitstekend.quote:Op woensdag 28 juni 2023 13:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik snap het hele punt niet van een miss-verkiezing voor transgenders, als die mensen gewoon als vrouw willen worden gezien.
Waarom dan een aparte missverkiezing voor transgenders.?
Wat een domme vergelijkingquote:Op woensdag 28 juni 2023 08:40 schreef Scorpie het volgende:
Het is alsof je skinheads hoort roepen dat ze voor de joden komen - geintje jongens doen we toch niet het is cynisch bedoeld.
Ben je serieus?quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik bedoel dan meer op activisten die kinderen al heel jong willen beïnvloeden om bij twijfel over de eigen ik (wat bij kinderen nu eenmaal zeer normaal is) te kiezen voor transitie, waarbij de groep groter wordt en daarmee de normalisering verder wordt vormgegeven.
En natuurlijk is het probleem niet dat de maatschappij opener gaat staan tegenover mensen die anders zijn. Maar wat wel een probleem is dat daarmee op zijn minst het risico wordt vergroot dat er kinderen in een traject komen waar ze in het geheel niet in thuishoren (zoals je weet denk ik dat kinderen nooit dienen te kiezen voor een transitie op basis van de huidige kennis, maar ik hou het bewust neutraal).
Welke tijd? Als je na 1980 bent geboren, heb je als homo of lesbienne in Nederland echt niets te klagen gehad.quote:Op woensdag 28 juni 2023 16:01 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Ben je serieus?
Dus je denkt dat de alfabetmensen een soort agenda hebben waar ze kinderen ook alfabet willen maken? In plaats van de meer voor de hand liggende reden dat ze willen dat er meer begrip voor is en dat de kinderen die zo zijn niet zo'n tijd hoeven mee te maken als de alfabetmensen zelf hebben meegemaakt?
Want inderdaad zoals iemand al zei "als je de jeugd hebt heb je de toekomst".. Als de jeugd al word opgevoed met respect en de kennis dat je anders kan zijn dan heb je er in de toekomst minder problemen mee. En als kinderen pas op hun zestiende horen van het hele alfabetgebeuren zullen ze minder snel er geen problemen mee hebben.
Dat is niet waar. Er was een veel vrijere periode voor homo's in jaren 70/80 mss begin 1990. Toen werd het homo zijn steeds meer wel een probleem.quote:Op woensdag 28 juni 2023 16:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke tijd? Als je na 1980 bent geboren, heb je als homo of lesbienne in Nederland echt niets te klagen gehad.
Serieus?quote:Op woensdag 28 juni 2023 16:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke tijd? Als je na 1980 bent geboren, heb je als homo of lesbienne in Nederland echt niets te klagen gehad.
Je hebt dus de associatie skinheads = antisemitisch, heel goed, misschien kan je de rest van de vergelijking nu wel volgen. Maar bedankt voor je reactie, want je geeft dus precies aan wat het roepen dat ze achter kinderen aan gaan voor indruk geeft op mensen die dit door hun strot heen geduwd krijgen. Complimentenquote:Op woensdag 28 juni 2023 15:57 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Wat een domme vergelijking![]()
Skinheads staan erom bekend dat ze antisemitisch zijn. Maar zijn de alfabetmensen erom bekend dat ze pedo's zijn? Ik dacht het niet. Dan moest dat alfabet worden opgevuld met de "p" van pedofielen..
Ik hoor ook wel eens wat, maar dan weet ik dat het anekdotisch bewijs is en het nogal dom staat dat te gebruiken in een discussie.quote:Op woensdag 28 juni 2023 16:17 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Serieus?
Ik hoor anders heel andere verhalen in mijn omgeving en ook in de media.
In bepaalde subculturen misschien. Wetmatig ligt dat anders, zo verdween homoseksualiteit pas later uit de DSM, werd discriminatie strafbaar, kwamen er regelingen voor koppels en begin 21e eeuw natuurlijk de mogelijkheid om te trouwen. Sindsdien gaat de acceptatie ook steeds meer gestaag omhoog.quote:Op woensdag 28 juni 2023 16:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Er was een veel vrijere periode voor homo's in jaren 70/80 mss begin 1990. Toen werd het homo zijn steeds meer wel een probleem.
Verhalen in de media, daar gaat het ook mis. Binnen de media weet men de uitzonderingsgevallen altijd mooi uit te lichten om die vervolgens te generaliseren. Mijn eigen ervaringen en referentiekader zijn totaal anders. Namelijk grotendeels positief en als het dan om een negatieve ervaring gaat, betreft het veelal afkomstig van jongeren met een bepaalde achtergrond.quote:Op woensdag 28 juni 2023 16:17 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Serieus?
Ik hoor anders heel andere verhalen in mijn omgeving en ook in de media. Dat je als homo wel degelijk nog steeds gepest en vernederd werd en zo..
Dus door kinderen nu al respect en "het moet kunnen" mee te geven voorkom je dat andere homo's en lesbo's en andere alfabetmensen hetzelfde meemaken. Zo moeilijk is dat helemaal niet hoor..
Het is niet om kinderen te bekeren tot alfabetmens, maar dat ze kennis hebben van. Zo hebben de lessen in wiskunde en biologie en natuurkunde ook niet als doel om van kinderen een nummer te maken, maar om ze kennis op te laten doen.
Hoe helpt het tonen van je geslachtsdeel aan kleine kinderen voor het kweken van meer "begrip"?quote:Op woensdag 28 juni 2023 16:01 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Ben je serieus?
Dus je denkt dat de alfabetmensen een soort agenda hebben waar ze kinderen ook alfabet willen maken? In plaats van de meer voor de hand liggende reden dat ze willen dat er meer begrip voor is en dat de kinderen die zo zijn niet zo'n tijd hoeven mee te maken als de alfabetmensen zelf hebben meegemaakt?
"Minder problemen" met het laten zien van je geslachtsdelen aan kinderen? En het naakt rondrijden op fietsen terwijl je leren pakjes aan hebt en je roept dat je voor de kinderen komt? Of hoe moet ik dat precies zien?quote:Want inderdaad zoals iemand al zei "als je de jeugd hebt heb je de toekomst".. Als de jeugd al word opgevoed met respect en de kennis dat je anders kan zijn dan heb je er in de toekomst minder problemen mee. En als kinderen pas op hun zestiende horen van het hele alfabetgebeuren zullen ze minder snel er geen problemen mee hebben.
Idd. In bepaalde subculturen die nogal van invloed kunnen hebben op de vrijheid van bijv. homo'squote:Op woensdag 28 juni 2023 16:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In bepaalde subculturen misschien. Wetmatig ligt dat anders, zo verdween homoseksualiteit pas later uit de DSM, werd discriminatie strafbaar, kwamen er regelingen voor koppels en begin 21e eeuw natuurlijk de mogelijkheid om te trouwen. Sindsdien gaat de acceptatie ook steeds meer gestaag omhoog.
[..]
Verhalen in de media, daar gaat het ook mis. Binnen de media weet men de uitzonderingsgevallen altijd mooi uit te lichten om die vervolgens te generaliseren. Mijn eigen ervaringen en referentiekader zijn totaal anders. Namelijk grotendeels positief en als het dan om een negatieve ervaring gaat, betreft het veelal afkomstig van jongeren met een bepaalde achtergrond.
Daarnaast hoeven kinderen geen lessen te krijgen over homo's en lesbiennes, wat denk je dat dit zijn? Exotische diersoorten of zo die wat extra aandacht verdienen? Er zijn toch ook geen lessen over hetero's?
Is dat wat iemand hier normaal vindt dan?quote:Op woensdag 28 juni 2023 16:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe helpt het tonen van je geslachtsdeel aan kleine kinderen voor het kweken van meer "begrip"?
[..]
"Minder problemen" met het laten zien van je geslachtsdelen aan kinderen? En het naakt rondrijden op fietsen terwijl je leren pakjes aan hebt en je roept dat je voor de kinderen komt? Of hoe moet ik dat precies zien?
Dat was het punt niet, maar laat maarquote:Op woensdag 28 juni 2023 14:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lijkt mij juist uitstekend.
En hartstikke leuk voor haar. Ik zag het voorbijkomen ergens in een feed en ze ziet er gewoon heel goed uit.
Als je er niets mee hebt ook goed. Niet kijken.
Het heet de glijdende schaal - iets wat al eerder is voorspeld door een aantal. Dit geeft het wel goed weer:quote:Op woensdag 28 juni 2023 16:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Is dat wat iemand hier normaal vindt dan?
Wat een domme vergelijking weer... Weet je zelf wel wat je bedoelt of niet?quote:Op woensdag 28 juni 2023 17:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het heet de glijdende schaal - iets wat al eerder is voorspeld door een aantal. Dit geeft het wel goed weer:
[ afbeelding ]
Eerst was het "helemaal niet zo dat ze achter de kinderen aan gaan" en nu gaan we naar "maar we willen alleen maar begrip kweken". What's next?
Maar waar ligt de grens? Welke leeftijd kinderen en welke voorlichting?quote:Op woensdag 28 juni 2023 17:26 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Wat een domme vergelijking weer... Weet je zelf wel wat je bedoelt of niet?
De normale alfabetmensen willen gewoon dat er meer begrip is en dat kinderen ook zo kunnen zijn en dat iedereen dit begrijpt. Daarom ook dat kinderen hier op school al les in krijgen.
Dat roepen van "we gaan achter je kinderen aan" is inderdaad gericht op mensen die dit meenden (mensen die overal een agenda achter zoeken). Een soort ironie welke heel veel mensen ontgaat. En dat is wel te begrijpen want die mensen ontgaat al eeuwen ironie en nemen de wereld veel te serieus.
Daarom is het fantastisch om te zien in wat voor spasme je schiet over mijn skinheads vergelijking. Je liet als eerste zien dat je geen idee hebt waar je over lult, vervolgens laat je je totale gebrek aan kennis over skinheads zien, om het af te maken met dezelfde extreemlinkse spastische hersenkronkel die een hele boel woke mensen hebben als ze aangesproken worden op hun gedrag. Echt, 10/10, je hebt volledig mijn punt bewezen dat deze lui een zeer extremistisch agenda eropna houden.quote:Op woensdag 28 juni 2023 17:26 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Wat een domme vergelijking weer... Weet je zelf wel wat je bedoelt of niet?
De normale alfabetmensen willen gewoon dat er meer begrip is en dat kinderen ook zo kunnen zijn en dat iedereen dit begrijpt. Daarom ook dat kinderen hier op school al les in krijgen.
Dat roepen van "we gaan achter je kinderen aan" is inderdaad gericht op mensen die dit meenden (mensen die overal een agenda achter zoeken). Een soort ironie welke heel veel mensen ontgaat. En dat is wel te begrijpen want die mensen ontgaat al eeuwen ironie en nemen de wereld veel te serieus.
Ja, dat inderdaad..quote:
Die groep zit al eeuwen op de kast mbt tot LGBTwhatever.quote:Op woensdag 28 juni 2023 14:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat je teveel denkt vanuit jouw eigen kader.
Wat ik zie is dat er een groep is die (heel terecht) vraagt om acceptatie. Vervolgens gaat een deel daarvan provoceren (hetgeen zeer contraproductief werkt).
Daarmee provoceer je mensen die b.v. geloven dat de aarde recent is ontwikkeld door een almachtige die onzichtbaar is. En vervolgens verwacht je dat mensen met zo'n beperkt denkvermogen dit niet letterlijk nemen?
Ik heb werkelijk niets op met aartsconservatieven, maar die groep maar op de kast jagen is ook niet heel erg inclusief.
Dat ook nog in combinatie met dat er toch echt wel zaken zijn die heel erg aansluiten bij het scanderen (ik zet enorme vraagtekens bij dragqueen story hour en al helemaal bij het doceren van genderideologie).
Nee, ik vind niet dat je de mensen die bewust op de kast gejaagd worden in dezen als het grootste kwaad kan zien.
Praise Trumpquote:Op woensdag 28 juni 2023 22:39 schreef Ali_boo het volgende:
Trump zal de wereld weer eens redden![]()
[ twitter ]
Sinds kinderen les krijgen in seksualiteit (eigenlijk niet maar goed) zijn kinderen ouder voordat ze ermee beginnen. En ze durven nee te zeggen tegen pedo's. En tegen hun ouders te zeggen dat er iets is gebeurt.quote:Op woensdag 28 juni 2023 17:49 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar waar ligt de grens? Welke leeftijd kinderen en welke voorlichting?
Kan je alleen maar jijbakken en "jij bent gek" roepen? Of heb je ook nog inhoudelijk iets te melden?quote:Op woensdag 28 juni 2023 18:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daarom is het fantastisch om te zien in wat voor spasme je schiet over mijn skinheads vergelijking. Je liet als eerste zien dat je geen idee hebt waar je over lult, vervolgens laat je je totale gebrek aan kennis over skinheads zien, om het af te maken met dezelfde extreemlinkse spastische hersenkronkel die een hele boel woke mensen hebben als ze aangesproken worden op hun gedrag. Echt, 10/10, je hebt volledig mijn punt bewezen dat deze lui een zeer extremistisch agenda eropna houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |