Die is leuk inderdaad! Maar wat mij niet zo aanstaat is inkijk van de buren, en beperkte ruimte buiten. Verder prima geprijsd en volgens mij is Doesburg leuk om te wonen. Ook prima ligging t.o.v. werk.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:24 schreef Leandra het volgende:
Out of box:
Huis in Doesburg gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop(...)cht-doormansingel-1/
Klopt! De potentie is groot. Maar zitkuil en locatie schrikt toch wel een beetje af.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:33 schreef Leandra het volgende:
Oh, had je deze niet al eens gepost?
Staat nog steeds te koop...
Huis in Zelhem gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop(...)ulus-potterstraat-2/
Periode: maakt ons eigenlijk niet zoveel uit. Tenminste, mij maakt dat niet zoveel uit. Wat we wel zeker weten: geen rijtjeshuis. En het moet ook een sterke 'wow, dit is geen standaard huis' factor hebben. En bij een jaren 30 woning heb je best kans dat wij er dus wel originele features uit zouden slopen als iets echt in de weg zitquote:Op zondag 25 juni 2023 10:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben naar twee dingen heel benieuwd. Misschien heb ik eroverheen gelezen en heb je er al iets over gezegd.
- Hebben je een voorkeur voor een huis uit een bepaalde periode? Ik kan me een jaren '30 huis niet bij jullie voorstellen, maar dat komt natuurlijk vooral dat jullie je zo op jullie jaren '60 woning hebben gestort. Zou je dat ook met een huis uit een andere periode willen of kunnen? Zijn er periodes die je uitsluit (zoals ik met de jaren '90)?
- Hoe stel je je de verbouwing voor? Is Six in staat om nog een reusachtige verbouwing op zich te nemen? Ga je alles/veel uitbesteden? Denk je aan een gefaseerde verbouwing of aan de basis in één keer helemaal doen? Ik kan me voorstellen dat het beeld dat je hierbij hebt grote invloed heeft op de keuze voor een huis. Bij een gefaseerde aanpak is het ideaal als je in een deel van het huis kunt wonen.
Ik moet zeggen dat ik achteraf onze aanpak aardig vond: een aannemer een paar maanden lang de basis laten doen en daarna de verdere verbeteringen organiseren. Maar dat kostte wel erg veel geld. Bij een huis zoals het laatste dat je liet zien, zie ik dat niet in deze tijd voor 150k lukken.
Ja, dat is ook zo. Huizen in het buitengebied zijn leuk om in gedachten op te knappen maar eigenlijk zou het voor Six. beter zijn om op loopafstand van een winkelcentrum te zitten bijvoorbeeld.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:36 schreef manny het volgende:
Hulde voor de OP en veel succes met de verkoop / zoeken naar wat anders. Lastige keuzes, balanceren hier en nu, rekening houden met de toekomst en uiteraard centjes, centjes centjes.
Voor wat het waard is:
wij hebben in het verleden die zoektocht een beetje proberen te objectiveren door in ieder geval 4-5 absolute must have te definiëren, en een lijstje met dingen die leuk zijn: maar waar er wel 1 of 2 van kunnen ontbreken / niet optimaal zijn.
Bijvoorbeeld, must-have:
- prijs max X
- Tuin min X m2
- Maximaal X km van ...
- Landingsplaats voor helikopter
Graag, maar er kunnen er 1 / meerdere ontbreken (of net niet optimaal zijn):
- Min X kamers
- Uitzicht
- Vrijstaande garage
- Mancave
- Blah, blah blah
You get the point.
Voor ons hielp dat in ieder geval om niet elke dag 15 Funda "droomhuizen" te vinden (omdat er al 12 afvielen op de must-haves..), en een beetje een objectieve discussie te hebben over wat kandidaten zijn voor verder onderzoek en wat er fantastisch uit ziet, maar eigenlijk gewoon niet past.
Ja, het zoekt makkelijker als we onze prio's op een rij hebben. In principe is heel Nederland nu fair gamequote:Op zondag 25 juni 2023 11:06 schreef Claudia_x het volgende:
Goede punten trouwens van @:leandra en @:manny . Onze zoektocht werd indertijd begrensd door:
- rijminuten naar de school van de kinderen (maximaal 15)
- naar het werk kunnen fietsen, bij voorkeur via een bepaalde route
- rust, ruimte en een vakantiegevoel
Veel mensen begrepen indertijd niet waarom we ons zo door de school van de kinderen lieten beperken. Ze kunnen toch ook naar een andere school? Dat is natuurlijk zo, maar dat neemt niet weg dat het beeld dat je voor je kinderen hebt erg belangrijk is. Wij wilden graag dat ze zoveel mogelijk stabiliteit hadden (dezelfde school en vrienden) en dat ze als ze ouder werden in de hoofdstad naar de middelbare school zouden kunnen gaan. We wonen rustig, maar de reuring is dichtbij. Voor pubers leek ons dat erg fijn.
We kwamen geweldige huizen tegen die bijvoorbeeld op 25 rijminuten lagen, waardoor we gingen twijfelen. Moeten we die opoffering misschien toch maken nu? Hoe erg is het als we niet zelf naar ons werk kunnen fietsen? Inmiddels ben ik erg blij dat we niet puur op het mooiste huis af zijn gegaan maar we dit soort aspecten zwaar hebben laten wegen. Die beïnvloeden namelijk vrijwel al onze dagen.
Ja, zo'n mini-dorp heeft wel echt nadelen. Zo is Eefde en Almen ook wel te klein. Maar een dorp dat tegen een stad aan ligt is dan wel weer aantrekkelijk.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:10 schreef Leandra het volgende:
En hoe zit het met scholen, dat C. straks naar de middelbare in Zutphen moet is niet zo spannend, maar hij moet eerst nog 8 jaar naar een basisschool.
Een goede school is belangrijk, we doen in NL nog graag alsof het niet uitmaakt, maar dat doet het wel.
Verder vind ik het een geweldig huis, maar het heeft voor mij wat Hoog Soeren ook heeft: leuk als je onder de 60 bent en geen kinderen hebt, maar als je die wel hebt en/of ouder en hulpbehoevender begint te worden is in het midden van niets niet handig.
Hoe geweldig ik een huis in Hoog Soeren of bijvoorbeeld Radio Kootwijk ook zou vinden, het is gewoon niet handig, zeker niet met kinderen.
Oh, en niet vrijstaand...
Is er een lijstje om af te strepen?quote:Op zondag 25 juni 2023 17:07 schreef Seven. het volgende:
Eigenlijk moeten we ons sowieso nog verre houden van Funda. Het duurt nog wel ff voor we verkoopklaar zijn.
Is eerst kopen en (deels) verbouwen en dan verkopen een optie. Wij waren ook naar iets specifieks opzoek en wilde toen niet het risico lopen ons huis te verkopen en dan jarenlang niets kunnen vinden. Was in de tijd dat er nog volop te koop was en huizen niet binnen een week verkochten, nu lijkt me dat helemaal een risico.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:07 schreef Seven. het volgende:
Eigenlijk moeten we ons sowieso nog verre houden van Funda. Het duurt nog wel ff voor we verkoopklaar zijn.
Hakt wel een beetje in het budget. Zullen we tzt even moeten bekijken.quote:Op zondag 25 juni 2023 18:21 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Is eerst kopen en (deels) verbouwen en dan verkopen een optie. Wij waren ook naar iets specifieks opzoek en wilde toen niet het risico lopen ons huis te verkopen en dan jarenlang niets kunnen vinden. Was in de tijd dat er nog volop te koop was en huizen niet binnen een week verkochten, nu lijkt me dat helemaal een risico.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overloop:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trap van zolder naar 1ste verdieping:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Badkamer:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1 van de meidenkamers (de ander is helemaal af):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Keuken/woonkamer:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneden - hier hebben we maar 4 jaar mee geleefd:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En last but not least:
Ontluchting kruipruimte
[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 25-06-2023 19:59:30 ]Resistance is futile.![]()
Ik kom uit het buitengebied van Zutphen dus met die roots is het natuurlijk een kleine stap naar Zelhem. Doesburg voelt trouwens niet als de Achterhoek, gek is dat.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:28 schreef NicolasJoy het volgende:
Geinig om nu ineens Zelhem en Doesburg langs te zien komen. Dan zit je ineens te kijken naar huizen die ook bij onze Funda mails langskomen van huizen in onze buurt. Normaal zie ik hier op Fok nooit huizen uit m'n omgeving langskomen.
Maar tof om deze brainstorm te kunnen volgen! Vaak is nadenken over verhuizen en Funda uitpluizen wel een voorbode natuurlijk..Er zal dus binnen nu en afzienbare tijd wel nieuws volgen..Tenminste, afhankelijk van hoe makkelijk of moeilijk jullie je de laatste 'verkoopklaarmaakklussen' afronden.
Weinig input vanaf hier, maar wel heel veel plezier om dit te volgen.Resistance is futile.![]()
Zelhem kent veel pareltjes in het buitengebied. Hoewel ik wel moet zeggen dat het de laatste jaren iets te goed ontdekt is waardoor de prijzen inmiddels wel aardig zijn opgelopen. Als ik ook zie hoe sommige woningen zijn opgeknapt dan zijn er ook beste zakken geld tegenaan gegooid. Doesburg is ook gewoon prachtig. Wel bepaalde stukken absoluut gaaf en bepaalde wijken geen aanrader, maar de binnenstad is echt geweldig. Zutphen ben ik nog wel eens met de fiets geweest, dus voelt als dichtbij.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik kom uit het buitengebied van Zutphen dus met die roots is het natuurlijk een kleine stap naar Zelhem. Doesburg voelt trouwens niet als de Achterhoek, gek is dat.Denk dat het qua sfeer ook wel een beetje op Doesburg lijkt?
![]()
Ja, de kabelzooi moet nog ff gefixt worden.quote:
Dat portret is gemaakt door onze middelste toen ze 8 of 9 was. Zie ook de testikels onder de armen. Maar die lach klopt wel.
Resistance is futile.![]()
Ik ken Doesburg niet goed genoeg maar historische binnenstad aan het water, net als Deventer, Zwolle en Kampen bijvoorbeeld. Allemaal leuke Hanzesteden.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:14 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Zelhem kent veel pareltjes in het buitengebied. Hoewel ik wel moet zeggen dat het de laatste jaren iets te goed ontdekt is waardoor de prijzen inmiddels wel aardig zijn opgelopen. Als ik ook zie hoe sommige woningen zijn opgeknapt dan zijn er ook beste zakken geld tegenaan gegooid. Doesburg is ook gewoon prachtig. Wel bepaalde stukken absoluut gaaf en bepaalde wijken geen aanrader, maar de binnenstad is echt geweldig. Zutphen ben ik nog wel eens met de fiets geweest, dus voelt als dichtbij.Denk dat het qua sfeer ook wel een beetje op Doesburg lijkt?
Resistance is futile.![]()
Wij hebben weer eens een discussie en dus vertrouwen we op de power of FOK! En traditiegetrouw moet er dan ook sprake zijn van een poll.
Keukenraam + keukendeur heeft nog geen raambekleding. Voor onszelf zouden we daar zwarte/taupe aluminium luxaflex monteren (in die gleuf, zodat het geheel achter de koof verdwijnt opdat de deur naar het balkon nog open kan). We gaan 'm sowieso afwerken zodat het netjes blijft, maar de vraag is nu: helpt het bij de verkoop om de luxaflex te monteren? Er is nu een aanbieding bij Leen Bakker, kosten zijn zo'n 400 euro.
POLLResistance is futile.![]()
Luxaflex is een pluspunt, mits je toekomstige kopers ook van Luxaflex houden. Houden ze meer van (rol) gordijnen of plak plastic of zo, dan gaan ze die van jou er waarschijnlijk toch afhalen. Ik zou het niet doen, en de Leen Bakkerversie ophangen.De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)![]()
Kostda? Want afhankelijk van het prijskaartje zou ik het één of ander kiezen.quote:Op maandag 26 juni 2023 18:14 schreef Seven. het volgende:
Wij hebben weer eens een discussie en dus vertrouwen we op de power of FOK! En traditiegetrouw moet er dan ook sprake zijn van een poll.
Keukenraam + keukendeur heeft nog geen raambekleding. Voor onszelf zouden we daar zwarte/taupe aluminium luxaflex monteren (in die gleuf, zodat het geheel achter de koof verdwijnt opdat de deur naar het balkon nog open kan). We gaan 'm sowieso afwerken zodat het netjes blijft, maar de vraag is nu: helpt het bij de verkoop om de luxaflex te monteren? Er is nu een aanbieding bij Leen Bakker, kosten zijn zo'n 400 euro.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[poll=5767]Somebody that I used to know![]()
Dat staat er toch, 400 euro?
Ik lees die post als dat de luxaflex die ze zelf zouden kiezen nu in de aanbieding is bij Leen Bakker.
Ik zou het wel doen; als de Luxaflex mooi in de koof past zijn er weinig mensen die alsnog liever iets anders willen lijkt me.
En jullie hebben er zelf ook nog even plezier van.
[ Bericht 53% gewijzigd door Morgane89 op 26-06-2023 19:05:32 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: