abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209869639
quote:
17s.gif Op woensdag 12 juli 2023 12:14 schreef Anne het volgende:
Afgelopen nacht om twee minuten voor twee is onze zoon Mason geboren met een gewicht van 2982 gram en een lengte van 49 centimeter! 🩵

[ afbeelding ]
Van harte gefeliciteerd met je mooie zoon! Hoop dat het goed gaat met jullie.

Lekker genieten nu ❤
pi_209871153
Gefeliciteerd Anne!
  donderdag 13 juli 2023 @ 08:58:45 #228
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209874052
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 22:07 schreef _Lily_ het volgende:
Gefeliciteerd Anne!
Hoe is het met jou nu?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_209876856
Zag er een beetje tegenop en mijn vriendin had gewoon een ronduit slecht gevoel over, maar de eerste echo vanmorgen was goed *O*
6w2d wat ook wel overeen komt met wat we zelf dachten en toevallig exact overeenkomt met de eerste echo vorige keer. Uitgerekende datum vooralsnog 5 maart, maar denk dat dat volgende keer beter bepaald kan worden.

Denk dat we wel met stress naar de volgende echo's zullen blijven gaan maar dit scheelt wel heel veel. Al was de eerste echo vorige keer ook goed.

quote:
Afgelopen nacht om twee minuten voor twee is onze zoon Mason geboren met een gewicht van 2982 gram en een lengte van 49 centimeter! 🩵

[ afbeelding ]
Wat een schatje, van harte!
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:07:39 #230
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209877936
quote:

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd! Moppie O+
Resistance is futile.
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:10:53 #231
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209878008
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:53 schreef Irritatie100 het volgende:
Zag er een beetje tegenop en mijn vriendin had gewoon een ronduit slecht gevoel over, maar de eerste echo vanmorgen was goed *O*
6w2d wat ook wel overeen komt met wat we zelf dachten en toevallig exact overeenkomt met de eerste echo vorige keer. Uitgerekende datum vooralsnog 5 maart, maar denk dat dat volgende keer beter bepaald kan worden.

Denk dat we wel met stress naar de volgende echo's zullen blijven gaan maar dit scheelt wel heel veel. Al was de eerste echo vorige keer ook goed.
[..]
Wat een schatje, van harte!
Fijn nieuws *O* en die UD wordt nog wel een keer of wat bijgesteld, termijnecho rond 11 weken is pas "bepalend" daarin.
pi_209879551
Werd er bij jullie standaard op diabetes getest ook zonder indicaties?

Ik lees een beetje wisselende verhalen daarover op internet, maar verloskundige geeft aan dat dat alleen gebeurd bij hogere kans op diabetes.

Nu heb ik (gelukkig) geen grotere kans erop, maar zou het toch wel fijn vinden om even bevestigd te krijgen dat alles goed zit, omdat het toch veel voorkomt..
pi_209879594
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:07 schreef Kiwi7 het volgende:

Ik lees een beetje wisselende verhalen daarover op internet, maar verloskundige geeft aan dat dat alleen gebeurd bij hogere kans op diabetes.

Nu heb ik (gelukkig) geen grotere kans erop, maar zou het toch wel fijn vinden om even bevestigd te krijgen dat alles goed zit, omdat het toch veel voorkomt..
:N
Ik kreeg die controle pas toen baby opeens wel een erg bol buikje had op de liggingsecho. Erop testen is ook een beetje schijnveiligheid he, je kan het later alsnog ontwikkelen. Als het je lukt zou ik proberen te vertrouwen op je lijf en de controles van de verloskundige. :*
pi_209880433
quote:
17s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:10 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Fijn nieuws *O* en die UD wordt nog wel een keer of wat bijgesteld, termijnecho rond 11 weken is pas "bepalend" daarin.
Yep, ik weet het. M'n vriendin is zelf verloskundige, dat is tegelijkertijd heel erg fijn en totaal niet fijn :P

Overigens hebben we de volgende echo bij 8 weken en de termijnecho is bij de gynaecoloog vanwege hoge bloeddruk en de medicijnen die ze daarvoor slikt.
pi_209880435
quote:

Ik val in de “risicogroep” vanwege m’n afkomst. M’n vk vroeg of ik wilde testen maar ik wil dat niet.
Heb het bij m’n tweede wel (onnodig) laten doen. Bij m’n eerste niet.
Protège moi de mes désirs.
pi_209880440
Gefeliciteerd @Anne! Hoe gaat het nu?

Ik zit inmiddels in week 23 en heb weer een laag hB-gehalte en ook een lage bloeddruk. Ik ben weer super moe, kom niet van m’n plek af, hoofdpijn, misselijk. Blegh. En dat terwijl het net weer beter ging.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 13 juli 2023 @ 18:17:42 #237
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_209880964
quote:

[ afbeelding ]
gefeliciteerd, wat een schatje :)
With love :*
pi_209881828
Overigens moesten we na de echo vanmorgen direct door naar een uitvaart (bizar hoe dichtbij leven en dood dan ineens bij elkaar liggen). Bij de condoleance achteraf lag er alleen maar sushi te eten, een van de favoriete dingen van m'n vriendin. Die kon wel huilen dat ze niks mocht en was ook erg bang dat het bij de rest van de familie zou opvallen dat ze niks nam _O-
pi_209882442
Gefeliciteerd @Anne! Was een schatje O+
Sarcasme. Herken het.
pi_209882454
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 17:13 schreef arvensis het volgende:
Gefeliciteerd @:anne! Hoe gaat het nu?

Ik zit inmiddels in week 23 en heb weer een laag hB-gehalte en ook een lage bloeddruk. Ik ben weer super moe, kom niet van m’n plek af, hoofdpijn, misselijk. Blegh. En dat terwijl het net weer beter ging.
Ellende, vooral na zo’n opleving. Helpen ijzertabletten?
Sarcasme. Herken het.
pi_209882479
quote:

Hier ook niet, alleen als je risico loopt. Vorige zwangerschap ook niet getest. Maar ze houden het wel in de gaten geloof ik obv grootte van je buik/kind en of je symptomen hebt.
Sarcasme. Herken het.
pi_209886044
quote:
17s.gif Op donderdag 13 juli 2023 08:58 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Hoe is het met jou nu?
Goed! En met jou?
Pril zwanger, 5 weken. Ik had vorige week telkens buikpijn maar dat is gestopt. Voel nu eigenlijk niks meer. Fingers crossed maar dat alles goed gaat.

Voor nu weinig verschil met de vorige 2 zwangerschappen, misselijkheid heeft bij mij nooit zo op de voorgrond gestaan.

Hopelijk blijft dat zo want ik heb een super drukke periode op het werk en kan me echt geen misselijkheid veroorloven. Het is vol gas geven op het werk, ik tik de 45-50u per week wel aan.

Ik kan het nooit stil houden dus ik heb t gewoon al verklapt aan 2 mensen. Vorige keer ook. Kan ik nu lekker ongestoord whinen als ik daar zin in heb zonder iets te verbergen. Moet de verloskundige nog bellen
pi_209886046
quote:

Ik moest een ogtt ivm etniciteit
Was fluitje van een cent
De assistente hield een heel verhaal over misselijkheid en dat vieze drankje maar nog voor ze uitgesproken was had ik het in 2 tellen achterover gekiept en m’n boek erbij gepakt.

Het stelt echt niets voor. Vond het wel chill om 2 uurtjes legaal te luieren op een werkdag
pi_209886300
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 03:27 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Was fluitje van een cent
De assistente hield een heel verhaal over misselijkheid en dat vieze drankje maar nog voor ze uitgesproken was had ik het in 2 tellen achterover gekiept en m’n boek erbij gepakt.

Het stelt echt niets voor. Vond het wel chill om 2 uurtjes legaal te luieren op een werkdag
Ik ben flauwgevallen omdat ik te lang moest wachten met ontbijten door die test. _O- Was niet heel relaxed, hahaha.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 08:24:46 #245
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209886700
quote:

Nope. Niets over vernomen en ook geen enkele keer indicatie voor gehad dat er wellicht getest moest gaan worden.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 17:13 schreef arvensis het volgende:
Gefeliciteerd @:anne! Hoe gaat het nu?

Meh, das niet fijn :* snap dat je je dan belabberd voelt! Slik je iets van ijzer supplementen voor je lage hB?

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 03:25 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Goed! En met jou?
Pril zwanger, 5 weken. Ik had vorige week telkens buikpijn maar dat is gestopt. Voel nu eigenlijk niks meer. Fingers crossed maar dat alles goed gaat.

Voor nu weinig verschil met de vorige 2 zwangerschappen, misselijkheid heeft bij mij nooit zo op de voorgrond gestaan.

Hopelijk blijft dat zo want ik heb een super drukke periode op het werk en kan me echt geen misselijkheid veroorloven. Het is vol gas geven op het werk, ik tik de 45-50u per week wel aan.

Ik kan het nooit stil houden dus ik heb t gewoon al verklapt aan 2 mensen. Vorige keer ook. Kan ik nu lekker ongestoord whinen als ik daar zin in heb zonder iets te verbergen. Moet de verloskundige nog bellen
Spannend hoor! Hoop dat je snel een goeie echo hebt :).

Hier alles z'n gangetje, gisteravond weer VK controle. Zelf niks aangekomen t.o.v. de vorige keer :D, baby al aan het indalen en prima bloeddruk. Geboorte wensen doorgenomen, daar kon ze zich goed in vinden dus dat is ook fijn.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 08:25:13 #246
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209886703
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 03:27 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Was fluitje van een cent

Fijn dat het voor jou zo meeviel, hoor echter genoeg andere verhalen van vriendinnen en kennissen dus een garantie is het niet.
pi_209889681
Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal! O+

In het kort; bevalling duurde 30 uur, maar is mij alleszins meegevallen! Herstel erna vind ik wel zwaar trouwens, maar ik vind dat ik altijd meteen alles moet kunnen ;). Maar de onderkant doet goed pijn :X.

Mason had wel een slechte start (vruchtwater met poepies ingeslikt). Werd meteen bij mij weggehaald toen ie was geboren, en dan hoor je spoed, ditdat en staan er ineens 6 mensen om je baby heen. Maar gelukkig kwam na een paar minuten dan toch het gehuil. Daarna om het paar uur suikers geprikt, was goed en naar huis! O+.

Maar helaas wilde Mason thuis helemaal niet drinken, veel spugen (vruchtwater) was al te klein (voor 41+4) en was 7% afgevallen. Weer naar de spoedeisende hulp verwezen en inmiddels zitten we alweer sinds gisterochtend op de kinderafdeling en blijven we daar sowieso het hele weekend. Mason moet even leren omgaan/drinken met een fles. Tot die tijd krijgt ie het via een sonde.

Geduld is een schone zaak!

quote:

Gewoon proberen er naar te vragen! :Y Als er zorgen weggehaald kunnen worden bij je, dan doen ze daar lijkt mij toch niet zo moeilijk over.

Ik had wel een indicatie, maar ik hoor ook dat het bij sommige verloskundigen gewoon standaard wordt gedaan (onder andere bij een bevriende verloskundige).
pi_209890050
Niet de start waar je op hoopt Anne :) Maar komt vast helemaal goed, gelukkig wordt er goed voor 'm gezorgd ;)

Hier neemt de spanning ook wel wat toe. Vriendin is maandag 40 wkn, en had vannacht denk ik de eerste echte voorweeën. Die waren toch wel wat heftiger dan de indalingsweeën (dus zij dacht dat het begonnen was :P ).
  vrijdag 14 juli 2023 @ 13:16:11 #249
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209890116
Hier nu 40+2. Net overleg gehad met verloskundige, omdat ik al nachten slecht slaap van de onrust in mijn hoofd en lijf. Ook nog eens ziek geworden erbij (verkoudheid die gigantisch op mijn keel slaat en ontstoken ogen). Ik ga vanavond of morgenavond een nachtje in het ziekenhuis slapen en er wordt alvast een verwijzing verstuurd voor inleiding (voor eventueel volgende week dus). Ik ben kapot. Als ik nu zou moeten bevallen heb ik er simpelweg de kracht niet voor.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 14 juli 2023 @ 13:25:15 #250
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209890233
Vervelend @Anne die slechte start! Fijn dat je nu op een goede plek bent en hopelijk knapt 'ie snel op :).

@TheGirlNextDoor goed dat je aan de bel hebt getrokken en hopelijk helpt je nachtje bijtanken in het ziekenhuis :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')