Houd je niet van battlen?quote:Op woensdag 27 september 2023 22:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
32 miljoen xp, maar forever stuck at 43
Vind daar echt heeeelemaal niks aan neequote:Op woensdag 27 september 2023 22:17 schreef J-net het volgende:
[..]
Houd je niet van battlen?
Ik heb daar zoon wel paar x ingezet 🙈🤣
Als je er dan echt geen zin in hebt, speel dan op zijn minst ±50 potjes bij elk nieuw seizoen, en begin een week nadat het seizoen is begonnen. Dan zijn alle actieve mensen al flink gerankt, en als jij dan begint met een okay-ish team kun je makkelijk een win streak neer zetten en die challanges behalen.quote:Op woensdag 27 september 2023 22:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Vind daar echt heeeelemaal niks aan nee
Dit gaat mijn strategie worden om een van de requirements voor level 50 te halen. Zo geen zin in.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:05 schreef Vermecelli het volgende:
Als je er dan echt geen zin in hebt, speel dan op zijn minst ±50 potjes bij elk nieuw seizoen, en begin een week nadat het seizoen is begonnen. Dan zijn alle actieve mensen al flink gerankt, en als jij dan begint met een okay-ish team kun je makkelijk een win streak neer zetten en die challanges behalen.
Of laat iemand anders ze doen als je er zelf niet uit komt.
Of speel tegen een ander account en geef diegene allemaal 10 cp pokemon.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:05 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Als je er dan echt geen zin in hebt, speel dan op zijn minst ±50 potjes bij elk nieuw seizoen, en begin een week nadat het seizoen is begonnen. Dan zijn alle actieve mensen al flink gerankt, en als jij dan begint met een okay-ish team kun je makkelijk een win streak neer zetten en die challanges behalen.
Lente, zomer, herfst, winter (meteorologisch).quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik weet niet eens wat een seizoen is
Foto's en tweets X's in de link.quote:De unieke samenwerking van het Van Gogh Museum met Pokémon heeft donderdag geleid tot duwen en trekken in de museumwinkel. Op beelden op TikTok en Snapchat is te zien dat verzamelaars over elkaar heen buitelen in pogingen om exclusieve spullen van Pokémon te bemachtigen. Hun aandacht gaat in het bijzonder uit naar een plaatje dat nu al voor hoge bedragen wordt aangeboden. Het Van Gogh Museum spreekt van een momentopname.
In het Van Gogh Museum hangen sinds donderdag zes schilderijen die kunstenaars van Pokémon, geďnspireerd door Vincent van Gogh, hebben gemaakt. Ook zijn er speciale items te koop en is er een speurtocht voor jongere belangstellenden. De opening trok donderdag veel bezoekers en de museumwinkel stond vol met fans.
De gekte, die volgens het museum slechts een paar minuten duurde, draait met name om een zeldzame kaart van de iconische pokémon Pikachu, geheel in de stijl van het bekende zelfportret van Van Gogh. Op het plaatje kreeg de iconische gele muis niet alleen dezelfde hoed en achtergrond als Van Gogh, ook de streepjes waarmee de schilder zijn zelfportret maakte, zie je duidelijk terug. Op sites als Marktplaats en Ebay wordt het plaatje nu al voor honderden euro’s of soms wel duizenden euro’s aangeboden.
‘Bizarre bedragen’
YouTuber Michael van Tielen, beter bekend onder zijn pseudoniem LinkTijger, loopt met een grote lach op zijn gezicht rond in het museum. Zijn fleurige outfit verraadt zijn liefde voor de wereldberoemde animatieserie. ,,Pokémon is een belangrijk onderdeel van mijn leven. Ik verzamel veel spullen, ik heb kaarten die mogelijk een paar duizend euro waard zijn.” Van Tielen sluit niet uit dat de Van Gogh-kaart ook zo waardevol wordt. ,,Als de vraag hoog blijft kunnen er bizarre bedragen ontstaan. Er zijn al kaarten die ruim een miljoen waard zijn.”
Bekend gezicht in het museum is Pepijn Lanen (41) van de Jeugd van Tegenwoordig. ,,Dit is toch een hoogtepunt van cultuur”, zegt hij met een grote grijns. Zijn zoontje staat lachend naast hem met een knuffel van pokémon Charmander in zijn handen. ,,De kracht van Pokémon is dat het tijdloos is. Het is een schattig verhaal van vriendschap, het beste in elkaar naar boven halen. Ik en mijn zoontje zijn samen veel bezig met Pokémon. We spelen onder andere de games.”
Ook de bij kinderen bekende TikTokker Jayden Lans kijkt zijn ogen uit bij de expositie. ,,Ik wist van tevoren weinig van Van Gogh. Ik wist dat hij een bekende schilder was en geen linkeroor meer had, maar daar hield het op. Door deze samenwerking met Pokémon leer ik ook meer over zijn leven en zijn werk. Dat is wel cool, en ik moet zeggen dat het echt een goede match is.”
‘Hij draait zich niet om in graf’
Het idee om met Pokémon, na Super Mario de populairste game-franchise ter wereld, samen te werken ontstond circa vier jaar geleden. ,,Dit was een té mooie match om te laten liggen”, zegt René van Blerk, curator van het museum. ,,Wij hebben een mooi verhaal over een bijzondere kunstenaar. Dat verhaal willen wij aan zoveel mogelijk mensen vertellen, ook aan de jeugd. Als museum is het belangrijk om met de belevingswereld van die kinderen bezig te zijn. En Pokémon is een deel van die wereld.”
Betekent dat Van Gogh dus lukraak met iedere commerciële kinderserie in zee gaat, zoals Spongebob of Bob de Bouwer? ,,Nee, alsjeblieft niet. We zijn daar héél zorgvuldig in. Er moet absoluut een inhoudelijke connectie zijn met Van Gogh.” De Nederlandse schilder liet zich in de laatste jaren van zijn leven inspireren door Japanse kunst. In het verleden wijdde het Van Gogh Museum al een grote expositie aan de invloed van kleurrijke Japanse prenten op zijn werk. ,,Ik denk dat hij deze uitwisseling geweldig zou hebben gevonden”, zegt Van Blerk. Of hij zich omdraait in zijn graf dat Pikachu nu in ‘zijn’ museum hangt? ,,Nee, zeker niet!”
Tickets
De beschikbare museumtickets zijn de komende weken uitverkocht. ,,De bezoekers zijn vrij om te bepalen welke gedeelten van het museum zij bezoeken, daar hebben wij geen invloed op”, meldt een woordvoerder over de ontstane drukte door Pokémon. ,,We nemen uiteraard altijd maatregelen om de bezoekersstromen in goede banen te leiden. De veiligheid van onze bezoekers en de kunstwerken is altijd onze prioriteit.”
Om iedereen een kans te geven de Pokémon- en Van Gogh-producten te kopen, mogen mensen één exemplaar per product kopen. Dat geldt ook voor de webshop, waar de spullen later te koop zijn. Om te voorkomen dat bezoekers meer dan één Pokémon-kaart krijgen als ze de speurtocht hebben voltooid, krijgen ze die alleen bij het verlaten van het museum met een ingevulde speurtocht.
De Pokémon-activiteiten duren nog tot en met 7 januari. Bezoekers hoeven niet te vrezen voor chaotische taferelen. ,,Er hangt hier een hele aangename sfeer. Alles wordt in goede banen geleid”, benadrukt een woordvoerder.
Fijn dat het weer eens helder uitgelegd wordt.quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:10 schreef thabit het volgende:
[..]
Lente, zomer, herfst, winter (meteorologisch).
Daarvoor kun je beter bij Diana Woei zijn.quote:Op zaterdag 30 september 2023 12:38 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Fijn dat het weer eens helder uitgelegd wordt.
Je moet in de League spelen toch? Dus dan heb je geen controle wie je tegenstander wordt. Of dat alleen de lvl 49 > 50 challange?quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:56 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Of speel tegen een ander account en geef diegene allemaal 10 cp pokemon.
Dat zijn langlopende thema's per kwartaal. Nu hebben we het 'Adventures Abound' event, die loopt nog 60 dagen. Per thema (seizoen) worden alle League ranks volledig gereset dus begin je weer opnieuw. En de kans dat je prutsers treft is dan vrij groot voor makkelijke winsquote:Op vrijdag 29 september 2023 16:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik weet niet eens wat een seizoen is
Ik heb uberhaupt veel vastlopers in PG momenteel. Ook als je niet battlet.quote:Op maandag 2 oktober 2023 08:43 schreef Vermecelli het volgende:
Over Battle League gesproken, sinds dit seizoen is de verbinding echt gigantisch instabiel. Ik heb al meerdere vastlopers gehad tijdens battles. Enige manier hoe ik het kan verhelpen is snel mijn app killen, herstarten en dan direct het 'Battle' scherm heropenen. Als ik op tijd terug ben kom ik weer in de battle maar heeft mijn tegenstander ±10 seconden ongehinderd door kunnen spelen. Al meerdere keren hierdoor verloren terwijl ik op pole position lag. Als dit een Niantic bug oid is ga ik voorlopig niet meer spelen. Verlies snel motivatie en het frustreert dat ik hierdoor potjes verlies.
Heb verder eigenlijk nooit connectie problemen, alleen dus nu ineens met battles. Anderen die dit herkennen?
Nope. @KapiteinIglo en ik hebben die battles grotendeels tegen elkaar gedaanquote:Op maandag 2 oktober 2023 08:39 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Je moet in de League spelen toch? Dus dan heb je geen controle wie je tegenstander wordt. Of dat alleen de lvl 49 > 50 challange?
Ik ga voorlopig die League niet meer doen zolang er instabiliteit is. Alleen maar frustratie als je hierdoor potjes verliestquote:Op maandag 2 oktober 2023 09:12 schreef J-net het volgende:
[..]
Ik heb uberhaupt veel vastlopers in PG momenteel. Ook als je niet battlet.
Goede tip. Want ik zit ook net op level 43 en heb wel een redelijk team. Maar na 3 battles is de lol er wel weer vanafquote:Op vrijdag 29 september 2023 16:05 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
* devzero maakt snel een 2de account aan op zijn tabletquote:Op maandag 2 oktober 2023 10:56 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Nope. @:kapiteiniglo en ik hebben die battles grotendeels tegen elkaar gedaan
Ik heb ze gewoon in de GO Battle League gedaan.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:23 schreef devzero het volgende:
[..]
* devzero maakt snel een 2de account aan op zijn tablet
Uiteindelijk zal ik dat ook doen. Had laatst nog 3 battles gedaan, makkelijk gewonnen, maar had daarna geen zin meer. Ik vind die beperkte leagues veel leuker. Bv bij die sunshine league van een week geleden, moest je een beetje creatief zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:27 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik heb ze gewoon in de GO Battle League gedaan.
Ja klopt. Die Psychic league was ook wel leuk. Maar ja, die zijn meestal tot 1500, dus dan moet je de andere 2 nog.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:48 schreef devzero het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal ik dat ook doen. Had laatst nog 3 battles gedaan, makkelijk gewonnen, maar had daarna geen zin meer. Ik vind die beperkte leagues veel leuker. Bv bij die sunshine league van een week geleden, moest je een beetje creatief zijn.
En inb4: 3 battles
Ik heb 2 routes gemaakt en nog steeds niet geaccepteerd. Al bijna een maand geleden of zoquote:Op maandag 9 oktober 2023 21:50 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik heb een route gemaakt en hij is geaccepteerd.
Ik heb er twee gemaakt op dezelfde dag de een is geaccepteerd de andere nog under view maar ik denk dat het komt omdat de eindstop naast de beginstop ligt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:56 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik heb 2 routes gemaakt en nog steeds niet geaccepteerd. Al bijna een maand geleden of zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |