Hij is al drie jaar lang diverse keren naar die site geweest.quote:Op donderdag 22 juni 2023 17:39 schreef ootjekatootje het volgende:
Het zal vast wel besproken zijn maar was dit de eerste keer dat die duikboot zo diep ging?
Ik weet niet of dat werkelijk zo is..... dat het luik dieper onder water - vanwege de druk - niet te openen is een gegeven.quote:Op donderdag 22 juni 2023 17:34 schreef Tengano het volgende:
En dat luik wat van buiten af alleen maar te openen en te sluiten is, wat vindt je daar van? Als je dan boven komt drijven kun je er nog niet uit.
Dat luik zit vanaf buiten helemaal dicht geschroeft met gruwelijk dikke bouten.quote:Op donderdag 22 juni 2023 17:41 schreef Vallon het volgende:
Ik weet niet of dat werkelijk zo is..... dat het luik dieper onder water - vanwege de druk - niet te openen is een gegeven.
Met bouten gruwelijk dikke is jou drama. Neemt niet weg dat ze dicht zitten.quote:Op donderdag 22 juni 2023 17:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat luik zit vanaf buiten helemaal dicht geschroeft met gruwelijk dikke bouten.
quote:Op donderdag 22 juni 2023 17:45 schreef Za het volgende:
Dat ik achteraf vaak gelijk blijk te hebben, idd.
Ik heb begrepen dat hij niet zelfstandig boven de waterlijn kan drijven. Lijkt me een vreemde keuze in je ontwerp maar in dat geval maakt het niet uit of hij het luik van binnenuit te openen is.quote:Op donderdag 22 juni 2023 17:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dat luik wat van buiten af alleen maar te openen en te sluiten is, wat vindt je daar van? Als je dan boven komt drijven kun je er nog niet uit.
Dat klopt, zelfs een paar m onder water is de tegendruk al niet meer te overwinnen met spierkracht (reden om jouw autoraampje zo snel mogelijk open te maken mocht je ooit in het water rijden). Bizarder vind ik dat er schijnbaar niets van beacon oid is voorzien. Normale schepen hebben een EPIRB die automatisch ontsnapt (dmv een linecutter die door een zoutpastille wordt geactiveerd). Zulke dingen bestaan wellicht niet voor zulke drukken, maar daar zou ik dan toch eerst een oplossing voor hebben gezocht.quote:Op donderdag 22 juni 2023 17:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat werkelijk zo is..... dat het luik dieper onder water - vanwege de druk - niet te openen is een gegeven.
Slechte marketing om je commerciėle pleziervaartuig oranje te verven zodat het bij ellende gevonden kan worden.quote:Op donderdag 22 juni 2023 17:37 schreef BBach het volgende:
[..]
De kleur als ie onder water is, is uiteraard irrelevant, het is daar pikdonker. Het gaat er over als die aan de oppervlakte zou liggen (of in dit geval enkele meters onder het oppervlak, want volgens mij kan die niet surfacen) en dan zou moeten gespot worden door reddingsteams.
Ja, in 2018 weliswaar.quote:Op donderdag 22 juni 2023 17:32 schreef -Sigaartje het volgende:
Er was toch een directeur ontslagen omdat hij de onveiligheid van die duikboot aankaartte?
Bertje nutteloos aangezien ze er maar 1 hebben en het bedrijf is nu gelijk failliet. En nabestaanden kunnen gewoon een rechtzaak beginnen als blijkt dat er niks klopt van dat ding. Dat laatste lijkt me wel het geval en dan is zo'n verklaring nutteloos in een rechtbank.quote:Op donderdag 22 juni 2023 17:39 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
En de passagiers moesten een verklaring tekenen dat het bedrijf niet aansprakelijk is bij ongelukken.
De eigenaar zit ook aan boord. Succes met je rechtszaakquote:Op donderdag 22 juni 2023 17:51 schreef PirE het volgende:
[..]
Bertje nutteloos aangezien ze er maar 1 hebben en het bedrijf is nu gelijk failliet. En nabestaanden kunnen gewoon een rechtzaak beginnen als blijkt dat er niks klopt van dat ding. Dat laatste lijkt me wel het geval en dan is zo'n verklaring nutteloos in een rechtbank.
Wat niet veel zegt natuurlijk, zie bijvoorbeeld de luchtvaart industrie waar design oepsies pas naar tig vluchten en vluchturen naar boven kwamen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 17:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij is al drie jaar lang diverse keren naar die site geweest.
Ah! Aardappelhoofd is ook weer livequote:
Jaquote:Op donderdag 22 juni 2023 17:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ah! Aardappelhoofd is ook weer live
Het was nogal een waslijst wat ze ondertekende.quote:Op donderdag 22 juni 2023 17:51 schreef PirE het volgende:
[..]
Bertje nutteloos aangezien ze er maar 1 hebben en het bedrijf is nu gelijk failliet. En nabestaanden kunnen gewoon een rechtzaak beginnen als blijkt dat er niks klopt van dat ding. Dat laatste lijkt me wel het geval en dan is zo'n verklaring nutteloos in een rechtbank.
Klopt. Daarom bestaan er ook regelmatige keuringen zoals een APK (voor auto's dan bijv).quote:Op donderdag 22 juni 2023 17:52 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Wat niet veel zegt natuurlijk, zie bijvoorbeeld de luchtvaart industrie waar design oepsies pas naar tig vluchten en vluchturen naar boven kwamen.
Mss hebben die drie duiken wel haarscheurtjes veroorzaakt ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |