Wow, vandaar dat ze hem 'zelf' gecertificeerd hebben.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Erger, een carbonfiber buis. Titanium is het gebruikelijke materiaal voor duikboten.
Ze hebben dus zelfs geen Ali elektrisch straalkacheltje ingebouwd? Wel heel bekaaid, hun passagiers moeten al op de grond zitten...quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zonder verwarming zal het er 4°C geweest zijn.
Wanneer je rilt van de kou kan je zuurstof verbruik drie maal hoger liggen.
Hier welquote:
Ja en er is van carbonfiber diepzeebuizen bekend dat ze soms catastrofaal kunnen klappen. Wat wetenschap: https://www.mdpi.com/2077-1312/10/10/1456quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:22 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wow, vandaar dat ze hem 'zelf' gecertificeerd hebben.
quote:Snap buckling is a unique failure mode of composite shell with large thickness under high hydrostatic pressure in the deep sea. Its particularity lies in the fact that delamination buckling can occur without initial delamination under high pressure stress. In this case, buckling is accompanied by instantaneous interlaminar fracture.
Ze hadden verwarming, maar ik zou verwachten dat ze hun stroom zouden sparen voor belangrijker zaken. Betwijfel alvast dat ze met hun batterijen 4 dagen lang konden verwarmen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:22 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ze hebben dus zelfs geen Ali elektrisch straalkacheltje ingebouwd? Wel heel bekaaid, hun passagiers moeten al op de grond zitten...
Nou ik heb tientallen video's bekeken en dit is mijn vondst. Dikke kans dat het om dit filpmje ging. Dit is dan wel weer een meneer die niet naar de Titanic is 'gezonken', maar wel iemand die 84 uur moest wachten op een reddingsactie met weinig zuurstof over. Toen hij werd gered bleek er nog maar 12 minuten aan zuurstof aanwezig te zijn en ze hebben het zo lang gered door niet tegen elkaar te praten en veel te slapen.quote:
Wat een prutsers zeg. Al lijkt het er wel op dat dit niet het geval is nu toch? Gezien het geklop dat ze hebben waargenomen (eer)gisteren. Maar goed, zitten nu aan de rand van overleven, mocht er echt voor 96u zuurstof geweest zijn en mocht dit niet sneller zijn opgebruikt. Beetje Kursk verhaal dit.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja en er is van carbonfiber diepzeebuizen bekend dat ze soms catastrofaal kunnen klappen. Wat wetenschap: https://www.mdpi.com/2077-1312/10/10/1456
[..]
Protocol is/was dat ze pas na een uur zonder communicatie de duik afbreken en teruggaan naar boven.quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt. Maar tijdens de afdaling is de communicatie weggevallen. Lang voordat ze beneden waren dus. Dan zullen ze dus nooit verder afgedaald zijn, want dat doe je niet in zo'n geval.
Waar zou je dan aan vast moeten zitten ergens op iets van 1500 meter diepte?
Het lijkt mij daarom dus vrij onwaarschijnlijk dat ze op de bodem liggen.
De grootste kans is idd dat ze al aan de oppervlakte drijven en nog niet gespot zijn omdat die noodsystemen om terug te komen vrij simpel schijnen te werken. Die zul je automatisch aan gaan wenden als niets werkt en je weet dat je terug moet.
En gebonk en een eerdere implosie is ook niet realistisch.
Wat er precies is gebeurd zullen we mogelijk nooit weten, zeker niet als dat voertuigje nog ergens onderwater zit.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat een prutsers zeg. Al lijkt het er wel op dat dit niet het geval is nu toch? Gezien het geklop dat ze hebben waargenomen (eer)gisteren. Maar goed, zitten nu aan de rand van overleven, mocht er echt voor 96u zuurstof geweest zijn en mocht dit niet sneller zijn opgebruikt. Beetje Kursk verhaal dit.
De mannen in de Kursk hadden nog gered kunnen worden als Poetin zijn ego even opzij had gezet en om hulp had gevraagd.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat een prutsers zeg. Al lijkt het er wel op dat dit niet het geval is nu toch? Gezien het geklop dat ze hebben waargenomen (eer)gisteren. Maar goed, zitten nu aan de rand van overleven, mocht er echt voor 96u zuurstof geweest zijn en mocht dit niet sneller zijn opgebruikt. Beetje Kursk verhaal dit.
Nee, men wist dat het meer een ontdekkingsavontuur was dan een toeristenrit. Iedereen werd een paar dagen lang getraind en op de hoogte gesteld wat de gevaren zijn, om vervolgens een document te ondertekenen die dat ook zeer duidelijk maakte.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:23 schreef Pheno het volgende:
Wel apart dat die rijke tata's niet eens reviews lezen van de 'experience' die ze gaan doen. Ik denk dat ze het nu wel 1 ster zouden geven
Dat 19-jarige Pakistaanse zoontje wist precies wat ie deed en welke risico's hij nam? Ik betwijfel het.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, men wist dat het meer een ontdekkingsavontuur was dan een toeristenrit. Iedereen werd een paar dagen lang getraind en op de hoogte gesteld wat de gevaren zijn, om vervolgens een document te ondertekenen die dat ook zeer duidelijk maakte.
Als ze zondag al handmatig hebben gezorgd dat dat ding met de noodmechanismen omhoog zou drijven, dan komt hij dus niet horizontaal maar verticaal te liggen. Denk dan even aan een dobber zeg maar waarbij dat het 'raam' aan de bovenkant zit. En dat raam is dan het enige wat je vanaf bovenaf, vanuit een vliegtuig, kunt zien.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:30 schreef PzKpfw het volgende:
Vermoedelijk is dat ding makkelijker te vinden wanneer die op de bodem zou liggen dan wanneer die ergens tussen oppervlakte en de bodem 'rondzweeft'.
quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:23 schreef Pheno het volgende:
Wel apart dat die rijke tata's niet eens reviews lezen van de 'experience' die ze gaan doen. Ik denk dat ze het nu wel 1 ster zouden geven
Das niet erg comfortabel daarbinnen met z'n vijven. Dan lig je op elkaar of sta je naast elkaar compleet vast.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als ze zondag al handmatig hebben gezorgd dat dat ding met de noodmechanismen omhoog zou drijven, dan komt hij dus niet horizontaal maar verticaal te liggen. Denk dan even aan een dobber zeg maar waarbij dat het 'raam' aan de bovenkant zit. En dat raam is dan het enige wat je vanaf bovenaf, vanuit een vliegtuig, kunt zien.
Mocht je dat van bovenaf kunnen spotten, dan heeft dat dus meer weg van een soort kwal dan van een onderzeeer.
Zo goed als kansloos dus dat je dat ding van bovenaf kunt spotten, lijkt mij.
Binnen 24u was iedereen dood. Vraag me af of die handvol mensen die beide explosies overleefd hadden op tijd gered zouden zijn. We zullen het helaas nooit weten.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De mannen in de Kursk hadden nog gered kunnen worden als Poetin zijn ego even opzij had gezet en om hulp had gevraagd.
Ja, dan krijg je een beetje dit idee met het toilet en het raam dan aan de bovenkant. Ik denk dat zelfs 1 ster dan al overrated is.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:44 schreef Vis1980 het volgende:
Das niet erg comfortabel daarbinnen met z'n vijven. Dan lig je op elkaar of sta je naast elkaar compleet vast.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zo zouden ze dan al vanaf zondag ronddobberen.
Maar wat ook nog kan is dat ze op hun weg naar boven in een net terecht gekomen zijn. Iets waar die piloot dus bang voor was als hij aan het navigeren was. Maar als dat ding vanzelf naar boven gaat, heb je daar geen controle meer over....
En er zwerft heel wat teringzooi in de oceaan. Die dieren hebben daar ook last van. Je ziet soms hele trieste plaatjes van zelfs walvissen en dergelijke die in netten gevangen zitten. Schandalig eigenlijk.
[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 22-06-2023 08:55:26 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Tengano heeft nog hoopquote:Op donderdag 22 juni 2023 09:01 schreef vosss het volgende:
RIP aan de nabestaanden alvast. Is er iemand die denkt dat ze nog op tijd gevonden worden?
Nee weet zeker van niet, maar ja de media moet er wat mee he, veel aandacht, veel kijkcijfers dus ze maken er een hele show van terwijl die gasten misschien al de eerste uren gestorven zijn, alles voor de kijkcijfers en de kliks. En al zouden ze leven, ze vinden ze nooit, het is een naald in een hooiberg met dezelfde kleur als het hooi.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:01 schreef vosss het volgende:
RIP aan de nabestaanden alvast. Is er iemand die denkt dat ze nog op tijd gevonden worden?
1000 keeer meer kans dat ze de MH370 vinden dan dit dingquote:Op donderdag 22 juni 2023 06:05 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat ze nooit meer gevonden worden, of wellicht over enkele jaren bij toeval
Als ze zo plat zijn door de implosie dan liggen ze nu dieper dan de Titanicquote:Op donderdag 22 juni 2023 09:01 schreef vosss het volgende:
RIP aan de nabestaanden alvast. Is er iemand die denkt dat ze nog op tijd gevonden worden?
Nee want als ze beneden liggen moeten ze nog naar boven.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:01 schreef vosss het volgende:
RIP aan de nabestaanden alvast. Is er iemand die denkt dat ze nog op tijd gevonden worden?
Ik denk dat het nog wel kan ja. Ik heb nog wel vertrouwen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:01 schreef vosss het volgende:
RIP aan de nabestaanden alvast. Is er iemand die denkt dat ze nog op tijd gevonden worden?
Gisteren kwam er in een filmpje voorbij dat het materiaal van de Titan niet platslaat, maar breekt in scherven of verpulverd wordt ('shattered') als een porseleinen bord.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
meer kans dat ze de MH370 vinden dan dit ding
[..]
Als ze zo plat zijn door de implosie dan liggen ze nu dieper dan de Titanic
"Carbon-fiber-reinforced polymer" (ik vind carbonfiber een misleidende benaming, alsof je gewapend beton "rebar" zou noemen. Net als bij gewapend beton zorgt de fiber vooral voor weerstand tegen trekkrachten, al gaat de analogie waarschijnlijk niet volledig op).quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Erger, een carbonfiber buis. Titanium is het gebruikelijke materiaal voor duikboten.
quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:14 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog wel kan ja. Ik heb nog wel vertrouwen.
Dat kun jij helemaal niet met zekerheid zeggen. Er is zeker nog een kans dat ze leven. En daar houden we ons gewoon aan vast. Tengano heeft al meerdere keren gehuild btw.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:18 schreef byah het volgende:
[..]
Ze hebben sinds zondag geen enkele kans meer gehad. Maar omdat de media zegt dat er in theorie nog zuurstof aanwezig is tellen we tot dat moment af. Maar in elk realistisch scenario zijn ze allang dood
Ik ben qua vertrouwen wel iets gematigder geworden in dit stadiumquote:
Hufter is het, alsof er niet al genoeg water in de oceaan is!quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:22 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Tengamo heeft al meerdere keren gehuild btw.
Carbon-fiber-reinforced polymers zijn inderdaad bros (brittle), kunnen minder dan 0.5% vervormen voordat ze breken.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Gisteren kwam er in een filmpje voorbij dat het materiaal van de Titan niet platslaat, maar breekt in scherven of verpulverd wordt ('shattered') als een porseleinen bord.
Daarom lijkt mij het ook niet handig om er op te blijven bonken.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:26 schreef crystal_meth het volgende:
Carbon-fiber-reinforced polymers zijn inderdaad bros (brittle), kunnen minder dan 0.5% vervormen voordat ze breken.
quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Daarom lijkt mij het ook niet handig om er op te blijven bonken.
Daar komt nattigheid van.
Er wordt zoveel onzin verteld via de media, zou het met een korreltje zout nemen, alles voor de kijkcijfers en kliks en vooral die Amerikaanse propaganda kanalen met hun aftelklok.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:21 schreef Vis1980 het volgende:
[ twitter ]
In eerste instantie dacht ik 'ja hoor', maar het komt nu ook voorbij tijdens nieuwsuitzendingen. Dan nog kan men dat allemaal weer van dezelfde bron hebben. Maar waar ik het ook voorbij zie komen, het lijkt nog te kloppen ook. Maar ik vind het nogal ongeloofwaardig op z'n minst.
Mwoah, misschien heeft juist die connectie zijn interesse in Titanic aangewakkerd.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:21 schreef Vis1980 het volgende:
[ twitter ]
In eerste instantie dacht ik 'ja hoor', maar het komt nu ook voorbij tijdens nieuwsuitzendingen. Dan nog kan men dat allemaal weer van dezelfde bron hebben. Maar waar ik het ook voorbij zie komen, het lijkt nog te kloppen ook. Maar ik vind het nogal ongeloofwaardig op z'n minst.
Daarom is het ook zo fijn dat wij hier alles op een rijtje hebben.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:27 schreef Tekaschi het volgende:
Er wordt zoveel onzin verteld via de media, zou het met een korreltje zout nemen, alles voor de kijkcijfers en kliks en vooral die Amerikaanse propaganda kanalen met hun aftelklok.![]()
Hopelijk doe de rest van Europa dat ook zodra er weer een toren in de fik staat in Amerika, een aftelklok wanneer zo'n toren instort, ramptoeristen daar.
quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo fijn dat wij hier alles op een rijtje hebben.
FOK! biedt mij zoveel mogelijkheden voor mijn zelfreflectie.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:30 schreef Tekaschi het volgende:
![]()
Dit is typisch FOK!, vind het altijd lachen om door zo'n topics heen te scrollen en te lezen hoeveel mensen opeens "expert" zijn. Die gasten zijn dood, en al leven ze nu een paar uur (kans die ik al onmogelijk schat) dan zijn ze alsnog ten dode opgeschreven. Dit krijgt aandacht omdat het kliks en kijkcijfers genereerd.
Ik neem aan (als de geluiden inderdaad van de sub kwamen) dat ze op het titanium deel bonkten.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Daarom lijkt mij het ook niet handig om er op te blijven bonken.
Daar komt nattigheid van.
Als de aftelklok op 0 komt, krijg je dan een "defeat" scherm ofzo?quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Er wordt zoveel onzin verteld via de media, zou het met een korreltje zout nemen, alles voor de kijkcijfers en kliks en vooral die Amerikaanse propaganda kanalen met hun aftelklok.![]()
Hopelijk doe de rest van Europa dat ook zodra er weer een toren in de fik staat in Amerika, een aftelklok wanneer zo'n toren instort, ramptoeristen daar.
Alles gaat vroeg of later kapot als er spanning en ontspanning komt te staan.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
"Carbon-fiber-reinforced polymer" (ik vind carbonfiber een misleidende benaming, alsof je gewapend beton "rebar" zou noemen. Net als bij gewapend beton zorgt de fiber vooral voor weerstand tegen trekkrachten, al gaat de analogie waarschijnlijk niet volledig op).
Eén probleem met de meeste CFRPs is blijkbaar dat ze bros zijn, en dat er geen definieerbare fatigue limit ("moeheid grens") is. Het is me niet helemaal duidelijk of ze bedoelen dat het net als bvb aluminium (in tegenstelling tot bvb staal) geen fatigue limit heeft (dat als je het afwisselend belast en ontlast, het uiteindelijk altijd zal breken, ook als de belasting klein is), of dat men niet kan bepalen wat de limiet is.
De Guardian meldt het ook:quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:21 schreef Vis1980 het volgende:
[ twitter ]
In eerste instantie dacht ik 'ja hoor', maar het komt nu ook voorbij tijdens nieuwsuitzendingen. Dan nog kan men dat allemaal weer van dezelfde bron hebben. Maar waar ik het ook voorbij zie komen, het lijkt nog te kloppen ook. Maar ik vind het nogal ongeloofwaardig op z'n minst.
quote:Wendy Rush, who is married to Stockton Rush, Ceo of OceanGate and pilot aboard the Titan submersible, is also a descendent of a couple who lost their lives aboard the famed ship.
The New York Times reports that Rush is the great-great-granddaughter of Isidor and Ida Straus, two first-class passengers who were aboard the Titanic when it went down in 1912.
The couple were among the Titanic’s wealthiest passengers. Isidor and his brother co-owned a Macy’s department store.
Survivors reported watching Isidor refuse a seat on a life raft to allow women and children to get on board. Ida chose to remain with him. The scene was recreated in the film dramatisation of the disaster.
Wendy nee Hollings Weil married Stockton Rush in 1986.
She is also the communications director at OceanGate and has personally visited the Titanic wreck three times.
Of spoelt hij hier eind van de zomer op Scheveningen aan.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:36 schreef JeMoeder het volgende:
Berijp trouwens dat de sub inmiddels tig zeemijlen van de locatie waar ze is afgedaald kan zijn afgedreven. Om die reden tot in het einde der dagen onvindbaar. Binnen een paar maanden ligt deze kleine koker onder een laag slib.
Fucking ziekelijk obsessieve gast.quote:Op donderdag 22 juni 2023 07:59 schreef Tengano het volgende:
Nog 5 uur zuurstof trouwens. Het zal nu wel een benauwd sfeertje in die sub zijn.
[ afbeelding ]
Gelukkig weet je na dit topic ook dat je met iemand moet gaan praten.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
FOK! biedt mij zoveel mogelijkheden voor mijn zelfreflectie.
Voordat dit topic startte, wist ik zelf nog niet eens dat ik ook nog duikboot expert was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |