Wow, vandaar dat ze hem 'zelf' gecertificeerd hebben.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Erger, een carbonfiber buis. Titanium is het gebruikelijke materiaal voor duikboten.
Ze hebben dus zelfs geen Ali elektrisch straalkacheltje ingebouwd? Wel heel bekaaid, hun passagiers moeten al op de grond zitten...quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zonder verwarming zal het er 4°C geweest zijn.
Wanneer je rilt van de kou kan je zuurstof verbruik drie maal hoger liggen.
Hier welquote:
Ja en er is van carbonfiber diepzeebuizen bekend dat ze soms catastrofaal kunnen klappen. Wat wetenschap: https://www.mdpi.com/2077-1312/10/10/1456quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:22 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wow, vandaar dat ze hem 'zelf' gecertificeerd hebben.
quote:Snap buckling is a unique failure mode of composite shell with large thickness under high hydrostatic pressure in the deep sea. Its particularity lies in the fact that delamination buckling can occur without initial delamination under high pressure stress. In this case, buckling is accompanied by instantaneous interlaminar fracture.
Ze hadden verwarming, maar ik zou verwachten dat ze hun stroom zouden sparen voor belangrijker zaken. Betwijfel alvast dat ze met hun batterijen 4 dagen lang konden verwarmen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:22 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ze hebben dus zelfs geen Ali elektrisch straalkacheltje ingebouwd? Wel heel bekaaid, hun passagiers moeten al op de grond zitten...
Nou ik heb tientallen video's bekeken en dit is mijn vondst. Dikke kans dat het om dit filpmje ging. Dit is dan wel weer een meneer die niet naar de Titanic is 'gezonken', maar wel iemand die 84 uur moest wachten op een reddingsactie met weinig zuurstof over. Toen hij werd gered bleek er nog maar 12 minuten aan zuurstof aanwezig te zijn en ze hebben het zo lang gered door niet tegen elkaar te praten en veel te slapen.quote:
Wat een prutsers zeg. Al lijkt het er wel op dat dit niet het geval is nu toch? Gezien het geklop dat ze hebben waargenomen (eer)gisteren. Maar goed, zitten nu aan de rand van overleven, mocht er echt voor 96u zuurstof geweest zijn en mocht dit niet sneller zijn opgebruikt. Beetje Kursk verhaal dit.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja en er is van carbonfiber diepzeebuizen bekend dat ze soms catastrofaal kunnen klappen. Wat wetenschap: https://www.mdpi.com/2077-1312/10/10/1456
[..]
Protocol is/was dat ze pas na een uur zonder communicatie de duik afbreken en teruggaan naar boven.quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt. Maar tijdens de afdaling is de communicatie weggevallen. Lang voordat ze beneden waren dus. Dan zullen ze dus nooit verder afgedaald zijn, want dat doe je niet in zo'n geval.
Waar zou je dan aan vast moeten zitten ergens op iets van 1500 meter diepte?
Het lijkt mij daarom dus vrij onwaarschijnlijk dat ze op de bodem liggen.
De grootste kans is idd dat ze al aan de oppervlakte drijven en nog niet gespot zijn omdat die noodsystemen om terug te komen vrij simpel schijnen te werken. Die zul je automatisch aan gaan wenden als niets werkt en je weet dat je terug moet.
En gebonk en een eerdere implosie is ook niet realistisch.
Wat er precies is gebeurd zullen we mogelijk nooit weten, zeker niet als dat voertuigje nog ergens onderwater zit.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat een prutsers zeg. Al lijkt het er wel op dat dit niet het geval is nu toch? Gezien het geklop dat ze hebben waargenomen (eer)gisteren. Maar goed, zitten nu aan de rand van overleven, mocht er echt voor 96u zuurstof geweest zijn en mocht dit niet sneller zijn opgebruikt. Beetje Kursk verhaal dit.
De mannen in de Kursk hadden nog gered kunnen worden als Poetin zijn ego even opzij had gezet en om hulp had gevraagd.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat een prutsers zeg. Al lijkt het er wel op dat dit niet het geval is nu toch? Gezien het geklop dat ze hebben waargenomen (eer)gisteren. Maar goed, zitten nu aan de rand van overleven, mocht er echt voor 96u zuurstof geweest zijn en mocht dit niet sneller zijn opgebruikt. Beetje Kursk verhaal dit.
Nee, men wist dat het meer een ontdekkingsavontuur was dan een toeristenrit. Iedereen werd een paar dagen lang getraind en op de hoogte gesteld wat de gevaren zijn, om vervolgens een document te ondertekenen die dat ook zeer duidelijk maakte.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:23 schreef Pheno het volgende:
Wel apart dat die rijke tata's niet eens reviews lezen van de 'experience' die ze gaan doen. Ik denk dat ze het nu wel 1 ster zouden geven
Dat 19-jarige Pakistaanse zoontje wist precies wat ie deed en welke risico's hij nam? Ik betwijfel het.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, men wist dat het meer een ontdekkingsavontuur was dan een toeristenrit. Iedereen werd een paar dagen lang getraind en op de hoogte gesteld wat de gevaren zijn, om vervolgens een document te ondertekenen die dat ook zeer duidelijk maakte.
Als ze zondag al handmatig hebben gezorgd dat dat ding met de noodmechanismen omhoog zou drijven, dan komt hij dus niet horizontaal maar verticaal te liggen. Denk dan even aan een dobber zeg maar waarbij dat het 'raam' aan de bovenkant zit. En dat raam is dan het enige wat je vanaf bovenaf, vanuit een vliegtuig, kunt zien.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:30 schreef PzKpfw het volgende:
Vermoedelijk is dat ding makkelijker te vinden wanneer die op de bodem zou liggen dan wanneer die ergens tussen oppervlakte en de bodem 'rondzweeft'.
quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:23 schreef Pheno het volgende:
Wel apart dat die rijke tata's niet eens reviews lezen van de 'experience' die ze gaan doen. Ik denk dat ze het nu wel 1 ster zouden geven
Das niet erg comfortabel daarbinnen met z'n vijven. Dan lig je op elkaar of sta je naast elkaar compleet vast.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als ze zondag al handmatig hebben gezorgd dat dat ding met de noodmechanismen omhoog zou drijven, dan komt hij dus niet horizontaal maar verticaal te liggen. Denk dan even aan een dobber zeg maar waarbij dat het 'raam' aan de bovenkant zit. En dat raam is dan het enige wat je vanaf bovenaf, vanuit een vliegtuig, kunt zien.
Mocht je dat van bovenaf kunnen spotten, dan heeft dat dus meer weg van een soort kwal dan van een onderzeeer.
Zo goed als kansloos dus dat je dat ding van bovenaf kunt spotten, lijkt mij.
Binnen 24u was iedereen dood. Vraag me af of die handvol mensen die beide explosies overleefd hadden op tijd gered zouden zijn. We zullen het helaas nooit weten.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De mannen in de Kursk hadden nog gered kunnen worden als Poetin zijn ego even opzij had gezet en om hulp had gevraagd.
Ja, dan krijg je een beetje dit idee met het toilet en het raam dan aan de bovenkant. Ik denk dat zelfs 1 ster dan al overrated is.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:44 schreef Vis1980 het volgende:
Das niet erg comfortabel daarbinnen met z'n vijven. Dan lig je op elkaar of sta je naast elkaar compleet vast.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zo zouden ze dan al vanaf zondag ronddobberen.
Maar wat ook nog kan is dat ze op hun weg naar boven in een net terecht gekomen zijn. Iets waar die piloot dus bang voor was als hij aan het navigeren was. Maar als dat ding vanzelf naar boven gaat, heb je daar geen controle meer over....
En er zwerft heel wat teringzooi in de oceaan. Die dieren hebben daar ook last van. Je ziet soms hele trieste plaatjes van zelfs walvissen en dergelijke die in netten gevangen zitten. Schandalig eigenlijk.
[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 22-06-2023 08:55:26 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Tengano heeft nog hoopquote:Op donderdag 22 juni 2023 09:01 schreef vosss het volgende:
RIP aan de nabestaanden alvast. Is er iemand die denkt dat ze nog op tijd gevonden worden?
Nee weet zeker van niet, maar ja de media moet er wat mee he, veel aandacht, veel kijkcijfers dus ze maken er een hele show van terwijl die gasten misschien al de eerste uren gestorven zijn, alles voor de kijkcijfers en de kliks. En al zouden ze leven, ze vinden ze nooit, het is een naald in een hooiberg met dezelfde kleur als het hooi.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:01 schreef vosss het volgende:
RIP aan de nabestaanden alvast. Is er iemand die denkt dat ze nog op tijd gevonden worden?
1000 keeer meer kans dat ze de MH370 vinden dan dit dingquote:Op donderdag 22 juni 2023 06:05 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat ze nooit meer gevonden worden, of wellicht over enkele jaren bij toeval
Als ze zo plat zijn door de implosie dan liggen ze nu dieper dan de Titanicquote:Op donderdag 22 juni 2023 09:01 schreef vosss het volgende:
Nee want als ze beneden liggen moeten ze nog naar boven.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:01 schreef vosss het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |