Wat bedoelen ze hier nu mee? Hebben ze na anderhalf uur voor het laatst contact gehad en is het contactmoment van 1u45m mislukt? Of is er op 1u45m nog contact geweest en daarna niet meer?quote:The submersible began its two-hour descent to the wreck on Sunday morning, June 18. According to reports, it was supposed to send a signal to Polar Prince every 15 minutes during its journey. However, the support ship lost contact with the submersible after 1 hour and 45 minutes.

quote:Op donderdag 22 juni 2023 00:25 schreef Vis1980 het volgende:
Amerikaanse televisie op zijn 'best':
[ afbeelding ]
Een klok onderwater in de achtergrond, rechts onderin een timer die aftelt naar geen zuurstof meer...

Ik neem aan dat die dokter hypothermia zei, want hyperthermia is oververhitting.quote:Op donderdag 22 juni 2023 00:22 schreef matthijst het volgende:
"They're going to do everything they can to reduce their oxygen consumption, they're going to rest, they're going to try to be as relaxed and calm as possible because they know that too much activity will cause more metabolism - creating more carbon dioxide."
Dr Ledez also says "hyperthermia could be their friend".
"There is a possibility if they cool down enough and lose conscience they could live through it... The heart beat can be really slow when cold," he said.
"Could they go on a week after the limits? I doubt it. But some may survive longer than others."

Ik neem aan dat het op 1:45 mislukte, dus dat het laatste contact plaatsvond 1:30 na hun vertrek.quote:Op donderdag 22 juni 2023 00:25 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze hier nu mee? Hebben ze na anderhalf uur voor het laatst contact gehad en is het contactmoment van 1u45m mislukt? Of is er op 1u45m nog contact geweest en daarna niet meer?
quote:The Polar Prince first arrived near the Titanic wreck on Sunday morning and the Titan was launched at 08:00 local time - it was expected to resurface at 15:00. Contact was lost one hour and 45 minutes into its descent, at about 09:45.

Jeetje, dat is wel fucked up. Drie dagen lang in een rechtopstaande buis met z'n vijven.quote:Dear god in a Reddit thread they recounted an interview with a past passenger who said the bathroom is a urine bottle and plastic bags for feces. They require low residual (?) food in the week up to the dive, only allowed one sandwich on the trip. And they pointed out of the ballasts malfunctioned they could be vertical and piled on each other and covered in waste

Je let blijkbaar niet op. En in jouw scenario hebben ze al dagen geen zuurstof meer nodig.quote:Op donderdag 22 juni 2023 00:54 schreef michaelmoore het volgende:
ze hebbe nu nog voor 4,3 uur zuurstof

Wat is de bron hiervan?quote:Op donderdag 22 juni 2023 00:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jeetje, dat is wel fucked up. Drie dagen lang in een rechtopstaande buis met z'n vijven.
...

quote:Op donderdag 22 juni 2023 00:25 schreef Vis1980 het volgende:
[ afbeelding ]
Een klok onderwater in de achtergrond, rechts onderin een timer die aftelt naar geen zuurstof meer...
En op 00:00 hoor je zo'n **pwah pwah pwah pwaaaaahhh** trompet muziekje.quote:Op donderdag 22 juni 2023 00:25 schreef Vis1980 het volgende:
[ afbeelding ]

Het is een comment op Resetera of all places, maar waar het om gaat is dat je drie dagen met 5 man in een buis zit en als die laatste ballast eraf gaat en daardoor de 'onderzeeboot' naar boven gaat, hij volgens een oud-passagier niet mooi plat blijft drijven, maar verticaal.quote:

Ja die is erfgenaam , snap ikquote:Op woensdag 21 juni 2023 17:52 schreef matthijst het volgende:
Haha, die familie.
Z'n stiefzoon. Lekker aan 't partyen.
[ afbeelding ]
gewoon dat na 1,45 minulten zakken de duiker is geimplodeerd en dat dit topic eigenlijk al 3 dagen afgelopen isquote:Op donderdag 22 juni 2023 00:25 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze hier nu mee? Hebben ze na anderhalf uur voor het laatst contact gehad en is het contactmoment van 1u45m mislukt? Of is er op 1u45m nog contact geweest en daarna niet meer?

Ik zou je niet dom noemen, maar ja er is nogal wat stroming en die is niet constant. Maar ook ik ben geen wetenschapper. Zodra hij naar boven is gegaan, wat op allerlei manieren mogelijk was, ook zonder power, dan zou het nu ergens een soort van drijven, met het grootste gedeelte van de vessel onderwater, wat het ook nog moeilijk zoeken maakt. Laatst konden ze een mega groot vliegtuig niet vinden in de zee, laat staan dat je nu makkelijk iets gaat vinden.quote:Op donderdag 22 juni 2023 01:58 schreef Spetznaz het volgende:
Wat ik niet snap en ook nergens wat over lees…
Als je naar de Titanic wil duiken dan neem ik aan dat je zo ongeveer loodrecht komt te liggen om dan in één rechte lijn naar beneden te gaan. Dat is toch het meest logische? Als je dan zinkt dan moet het gebied toch niet al te groot zijn waar die kan zijn?
Of ben ik nou enorm dom en kan zo’n loodzwaar ding alsnog honderden danwel duizenden kilometers verderop belanden door de stroming?

Dan waren aardig op stuk op weg op het moment dat het koekblik implodeerdequote:The submersible began its two-hour descent to the wreck on Sunday morning, June 18.
According to reports, it was supposed to send a signal to Polar Prince every 15 minutes during its journey.
However, the support ship lost contact with the submersible after 1 hour and 45 minutes.

als ze gered worden wel jaquote:Op donderdag 22 juni 2023 03:34 schreef Za het volgende:
Normaliter zou je er na vandaag niets meer over horen.
Maar dit verhaal is zo bizar dat ik me afvraag of het juist na vandaag een enorme hype gaat worden, met werkelijk talloze documentaires, films, series etc.
Het met alle respect absurde verhaal, gaat er misschien voor zorgen dat we hier nog jaren over gaan horen, inclusief de filmmuziek, Oscars etc.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |