abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210360028
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 20:53 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb mijn beide kinderen niet in hun bed gehad om te slapen tot ze een half jaar waren ofzo. De oudste wel eerder pogingen gedaan, maar dat was echt vechten met mezelf, met de baby en met de slaap. Ze sliep eigenlijk alleen op mij (of aangekoppeld naast mij), in de draagzak, de wandelwagen, de auto of in de fietskar, maar in bed lukte niet. En dus heb ik die strijd niet gevoerd bij de tweede.

Hebben jullie een cosleeper? En een draagzak? Beide kunnen lifesavers zijn.
Hier ook Tink. 9 maanden heeft ie bij ons op de kamer gelegen. Zelfs nog een tijdje z’n ledikant verplaatst toen hij te groot was geworden voor de cosleeper.
Nr 2 is nu op komst en wij gaan er ook niet aan beginnen. Ik ga niet eens een babykamer maken hahaha.
pi_210361508
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 15:04 schreef Piles het volgende:
Overigens is op ons slapen ook niet zo'n issue, maar zou leuk zijn als ie dan wel binnen half uurtje slaapt en niet een uur compleet over de zeik is :P kun je tenminste gaan zitten met m. Maar dat is mss weer een onrealistische verwachting :D

Einde klaaguur voor nu. Hij is heel lief, knap en schattig O+ Zeker omdat ie nu eindelijk slaapt O-)
Och ja, dochter huilde ook zoveel en hard terwijl ik haar vasthield en met haar rondliep. Ik herken de frustratie volledig. Gaan zitten was instant gillen hier.

Maar wat al veel gezegd is; draagzak! Was hier zo’n lifesaver en een tijd de enige manier waarop ze overdag sliep. Zelfs kinderwagen weigerde ze toen. Nu met bijna 11 maanden slaapt ze in de draagzak nog steeds het best en kunnen we haar ook nog steeds niet wakker wegleggen. Slapend wel heel goed ondertussen gelukkig. Maar voor het verwachtingsmanagement. :D
pi_210363094
Draagzak en draagdoek waren hier in de eerste 2 maanden ook onze grootste vriend. Zeker overdag en de avond. De nacht ging, god zij dank, vrij snel goed. Na 6 weken lag hij al op zijn eigen kamer in zijn ledikant en hadden we ook al een bedritueel. Ik zou daar zeker ook geen strijd van maken maar zou wel adviseren om dat uiteindelijk wel te proberen. Lukt het wel dan is dat mooi meegenomen. Wij zelf sliepen daardoor ook veel beter.
pi_210363165
Draagzak en -doek zijn beide in huis, maar nog niet aan toegekomen om te proberen op 1 of andere manier...
Prio voor vandaag, na weer een drama avond gisteren.

De nachten gaan hier redelijk, soms wat onrustig drinken en korte slaapjes (2 uur), maar dat is te overzien tov het krijsen s avonds.
pi_210363257
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 08:30 schreef Piles het volgende:
Draagzak en -doek zijn beide in huis, maar nog niet aan toegekomen om te proberen op 1 of andere manier...
Prio voor vandaag, na weer een drama avond gisteren.

De nachten gaan hier redelijk, soms wat onrustig drinken en korte slaapjes (2 uur), maar dat is te overzien tov het krijsen s avonds.
Dat was bij ons die eerste weken de grootste kans op slaap. Moest je wel blijven bewegen. Ging dan maar gewoon het hele huis door of liep rondjes door de woonkamer. Mijn vriendin combineerde het met het huishouden. Stofzuigen, de was. Ging prima. Afgelopen woensdagavond voor het eerst sinds lange tijd weer gedaan maar we pakken hem zeker in voor vakantie. Ben wel blij dat die van ons in januari is geboren. In deze tijd van het jaar is het zweten met zo'n kachel tegen je aan ;)

Avonden waren bij ons ook berucht. Clusteren uren lang. Geen idee hoe we (vooral mijn vriendin dan) dat hebben volgehouden. Stom hoe snel je dat vergeet want we spreken nu al van een slechte avond als we hem moeten troosten nadat ie om 19u op bed ligt en slapen even niet lukt. Zoals gister.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 21-08-2023 08:47:53 ]
pi_210363562
Klinkt heel herkenbaar allemaal :P
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 08:41 schreef alpeko het volgende:
In deze tijd van het jaar is het zweten met zo'n kachel tegen je aan ;)
Iedereen zei: leuk, een zomerbaby! Nou, kan niet wachten tot het kouder wordt :')

Hoe deden/doen jullie het met slaapritueel? Ik lees dat je voor dag nachtritme eigenlijk gordijnen open etc wil doen, maar voor slapen het best donker mag maken :?

Ik zie dan zoiets voor me:
- slapen (donker)
- verschonen (licht)
- voeden (licht)
- troosten/wiegen (donker?)
- slapen (donker)

Omdat troosten nu vaak niet lukt, doen we dat beneden, anders loop/zit je maar in het donker... Ik weet ook niet of het verschil maakt voor (in)slapen eigenlijk.
pi_210363725
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 09:17 schreef Piles het volgende:
Klinkt heel herkenbaar allemaal :P
[..]
Iedereen zei: leuk, een zomerbaby! Nou, kan niet wachten tot het kouder wordt :')

Hoe deden/doen jullie het met slaapritueel? Ik lees dat je voor dag nachtritme eigenlijk gordijnen open etc wil doen, maar voor slapen het best donker mag maken :?

Ik zie dan zoiets voor me:
- slapen (donker)
- verschonen (licht)
- voeden (licht)
- troosten/wiegen (donker?)
- slapen (donker)

Omdat troosten nu vaak niet lukt, doen we dat beneden, anders loop/zit je maar in het donker... Ik weet ook niet of het verschil maakt voor (in)slapen eigenlijk.
In het begin legden we hem overdag wel op een kamer met de gordijnen open. Wel de plisse gordijnen dicht. Pas later deden we ze overdag ook dicht. Na een aantal maanden. Vanaf 3 maanden maken ze pas zelf melatonine aan. Tot die tijd maakt het eigenlijk niet zoveel uit wat je doet volgens mij ;) En daarna soms ook niet als je pech hebt.
Wij zijn toen hij in zijn eigen bedje is gaan slapen ook begonnen met een vaste routine voor het slapen. Gordijnen dicht. Slaapzakje aan. Hem zijn knuffels laten zien en liedjes zingen. Vooral dat zingen is voor hem echt iets dat hij met slapen is gaan associeren. We sluiten inmiddels al meer dan 5 maanden af met In de maneschijn :') _O- In periodes van onrust zingen we hem nog wel eens in slaap.

Voeden 's nachts hebben we altijd al met zo min mogelijk licht gedaan. Gedimd licht in ieder geval. Maar vooral voor ons zelf :D
pi_210364638
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 09:17 schreef Piles het volgende:
Hoe deden/doen jullie het met slaapritueel? Ik lees dat je voor dag nachtritme eigenlijk gordijnen open etc wil doen, maar voor slapen het best donker mag maken

De nachten gaan redelijk schrijf je hierboven, dan is er al iets van een dag/nachtritme en zou ik me niet druk gaan maken over licht/donker. "if it ain't broke, don't fix it"

Is snachts verschonen nog nodig? Verschonen lukt in het begin gewoon niet zonder licht aan en tegen de tijd dat we daar weer handig in waren was het snachts alleen nog nodig bij poepluiers en daarbij doe ik nog altijd het licht aan.
Voeden probeer ik met zo min mogelijk licht te doen, met aanleggen is soms even wat meer licht nodig maar verder gedimd zodat ik zelf in een snooze stand blijf ipv klaarwakker.
pi_210365208
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:05 schreef Elleska het volgende:

[..]
De nachten gaan redelijk schrijf je hierboven, dan is er al iets van een dag/nachtritme en zou ik me niet druk gaan maken over licht/donker. "if it ain't broke, don't fix it"

Is snachts verschonen nog nodig? Verschonen lukt in het begin gewoon niet zonder licht aan en tegen de tijd dat we daar weer handig in waren was het snachts alleen nog nodig bij poepluiers en daarbij doe ik nog altijd het licht aan.
Voeden probeer ik met zo min mogelijk licht te doen, met aanleggen is soms even wat meer licht nodig maar verder gedimd zodat ik zelf in een snooze stand blijf ipv klaarwakker.
Wij verschonen onze kleine 's nachts alleen bij poep inderdaad, en dan doe ik het licht in de hal aan zodat ik net een schemerlampje heb bij de commode. Anders wordt die kleine toch teveel wakker en is het weer gedoe om in slaap te komen.
pi_210365272
Wij maken het ondertussen, na een stroeve start met veel drama nachten, elkaar afwisselen, slapen op elk moment dat mogelijk is, huilen en onzekerheid erg goed en zijn we erg tevreden!

Nu al ruim 2 nachten geen nachtvoedingen meer. Sporadisch wordt ze wakker en begint ze wat te huilen. Tegenwoordig kan ze zichzelf prima troosten, tenzij de speen uit bed is gevallen. Fix, leg 4 spenen in bed. Heel af en toe komt er een onverwachtse poepluier en maakt dat ongemak haar toch wakker. Dan is een extra flesje om weer in slaap te vallen (60cc max) wel nodig.

Overdag is de derde slaap er af en zijn de andere 2 slaapjes redelijk vast. We maken ons in ieder geval niet meer druk als ze ineens toch te vroeg wakker wordt dan we hadden gehoopt. Na 15:00, als ze wakker is van haar tweede slaap hebben we tot 17:00 om even op pad te gaan. Fijn als er een wat langer moment op de dag is waar je iets aan hebt ipv aftellen tot ze weer voeding nodig heeft of naar bed moet.

Inslapen voor de nacht is geen enkel probleem meer. Dat is wel eens anders geweest, dat we zo een halfuur bezig waren haar in slaap te sussen en de speen vast te houden.
  maandag 21 augustus 2023 @ 12:23:20 #211
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_210365477
@Piles Wij hebben een nacht lamp ei. Geeft een zacht en klein beetje licht, op de lichtste stand net genoeg voor ons om te zien, maar donker genoeg om het nacht te houden voor E.

Als ze wakker wordt verschonen we haar eerst, dan fles, boertje, rechtop houden voor 20 minuten en terug in bed. Zo hebben we dat vanaf het begin al eigenlijk gedaan met J en E.

Ze is meestal na de fles al meteen weer in slaap, maar ze is pas bijna 10 weken, zal vast nog veranderen! Met J hebben we vaak genoeg in het donker door het huis gelopen, haha!

Op dit moment slaapt ze overdag meestal in een draagzak. Weg leggen lukt overdag gewoon echt niet. Is ze binnen 5 minuten klaarwakker en huilt. Ze wilt graag bij mij zijn, maar snachts slaapt ze dan weer wel uren in haar eigen bed! :D Als ze moeite heeft met inslaap vallen (zoals precies nu terwijl ik dit sta te typen) sta ik met draagzak in de keuken en gooi ik de afzuigkap aan! :D

Slaap ritueel is meestal om de dag een badje, dan in een half donkere slaapkamer: lotion, luier, pyjama, soms zachte muziek, slaapzak en dan liggen we samen even op bed als ze nog niet honger genoeg heeft, dan licht helemaal dimmen tot het nacht licht voor ons, fles, boertje, rechtop houden en in slaap wiegen/knuffelen. Op een niet badje dag is het een hand wasje op de belangrijkste plekjes. En de rest hetzelfde.

Ze heeft het meest moeite met dat moment wat soms een uur kan duren. Ze is vaak oververmoeid want J. is aan het einde van de dag moe en ruineert vaak haar laatste slaapje. Speentje blieft ze niet (dsn kokhalst ze), maar wel constant likken en willen zuigen en hoofd wrijven op onze borstkas.
pi_210376799
Nu er toch over slapen wordt gerept. Ikzelf vind het wel fijn om af en toe geen roze wolk-verhalen te lezen, dus misschien heeft iemand anders er ook baat bij;

Dus mag ik ook even stiekem komen klagen dat ik moe, echt doodmoe ben? Ik dacht wel eens dat ik wallen had, maar nu heb ik ze zeker weten. Nooit heb ik hoofdpijn, maar nu al wel een dikke week lang. Heftig dit hoor. Wat meer momenten zonder een roze/blauwe wolk, maar eerder een dikke zwarte donderwolk :').

Gisteren was ik ook écht even op. Baby (6 weken) wilde sowieso niet in bed slapen en heeft uiteindelijk de hele ochtend op mij geslapen (draagzak werkt hier (nog?) niet). Daarna heeft baby twee uur lang lopen krijsen (niet huilen, maar oorverdovend en ontroostbaar krijsen) en ik wist echt niet meer waarom. Heb mijn vriend uiteindelijk na nog een uur naar huis laten komen en toen hij thuis kwam had ik hem (uiteraard, zul je net zien) al wel wat rustig(er), maar zo kon ik met dank aan mijn vriend mezelf iig even omkleden (na een eigen huilbui), want we hadden een afspraak bij het consultatiebureau (ook daar een huilbui).

Vandaag maar weer vol goede moed er tegenaan ;).
pi_210377098
Voor meerdere herkenbaar @Anne Ook die donkere wolken horen er bij al lees je daar niks over. Voel je daar zeker ook niet rot over. Het is niet altijd leuk en soms enorm zwaar. Goed opgelost. Ik ben ook geregeld naar huis gereden om de moeder te ontlasten. En soms red je het samen zelfs niet en dan is hulp vragen geen schande. Anderen ervaren een huilende baby vaak veel minder intens als jij als ouder zelf. En bij ons was hij als baby juist vaak kalm in gezelschap.
pi_210377896
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 09:30 schreef Anne het volgende:
Dus mag ik ook even stiekem komen klagen dat ik moe, echt doodmoe ben?
Niks stiekem, klagen is volledig terecht. Fuck die roze wolk, het is regelmatig gewoon verdomd zwaar en moeilijk. Hier ook afgelopen dagen ook wel de gedachte gehad: Waarom wilde ik dit eigenlijk? Met z'n tweeën was toch ook leuk?
Maar gelukkig kijk je er dan weer een keer iets uitgeruster tegenaan, krijg je weer een lachje of ligt ie lief op je te slapen O+

Maar ik heb afgelopen maanden wel de 2 grootste taboes gevonden denk ik:
1. Als zwanger worden niet makkelijk gaat: wordt weinig over gesproken, pas als je je eigen verhaal deelt komen de anderen los. Het 'hoort' vanzelf te gaan ofzo.
2. Roze wolk is regelmatig heel ver weg. Staat ook in geen enkel boek (ja, een paar dagen kraamtranen, maar dat is niks :D).

Nou, dan ben ik maar de eerlijke pessimist die met familie en vrienden deelt hoe het echt voelt :P
pi_210377932
Overigens nog bedankt voor alle tips hierboven ^O^
Na een week drama hadden we gisteren opeens maar een half uurtje huilen ipv een paar uur 8)7
S avonds heeft ie 2 uur op mij en daarna 2 uur op vriendin geslapen, en vannacht ook prima in de cosleeper. Hopelijk blijft dat even zo :o
Wellicht toch iets van een sprong ofzo, afgelopen dagen :?
pi_210382566
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:11 schreef Piles het volgende:
Overigens nog bedankt voor alle tips hierboven ^O^
Na een week drama hadden we gisteren opeens maar een half uurtje huilen ipv een paar uur 8)7
S avonds heeft ie 2 uur op mij en daarna 2 uur op vriendin geslapen, en vannacht ook prima in de cosleeper. Hopelijk blijft dat even zo :o
Wellicht toch iets van een sprong ofzo, afgelopen dagen :?
Zo komen er nog wel wat momenten waarin je kleine weer nieuwe dingen doet waar je geen drol van begrijpt. Gaat wel weer over of jullie wennen er aan.

Sprongetjes moeten wel redelijk uit te rekenen zijn trouwens. Die vallen in ongeveer dezelfde periode.
pi_210383179
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 09:30 schreef Anne het volgende:
Nu er toch over slapen wordt gerept. Ikzelf vind het wel fijn om af en toe geen roze wolk-verhalen te lezen, dus misschien heeft iemand anders er ook baat bij;

Dus mag ik ook even stiekem komen klagen dat ik moe, echt doodmoe ben? Ik dacht wel eens dat ik wallen had, maar nu heb ik ze zeker weten. Nooit heb ik hoofdpijn, maar nu al wel een dikke week lang. Heftig dit hoor. Wat meer momenten zonder een roze/blauwe wolk, maar eerder een dikke zwarte donderwolk :').

Gisteren was ik ook écht even op. Baby (6 weken) wilde sowieso niet in bed slapen en heeft uiteindelijk de hele ochtend op mij geslapen (draagzak werkt hier (nog?) niet). Daarna heeft baby twee uur lang lopen krijsen (niet huilen, maar oorverdovend en ontroostbaar krijsen) en ik wist echt niet meer waarom. Heb mijn vriend uiteindelijk na nog een uur naar huis laten komen en toen hij thuis kwam had ik hem (uiteraard, zul je net zien) al wel wat rustig(er), maar zo kon ik met dank aan mijn vriend mezelf iig even omkleden (na een eigen huilbui), want we hadden een afspraak bij het consultatiebureau (ook daar een huilbui).

Vandaag maar weer vol goede moed er tegenaan ;).
Heeeel herkenbaar. Ik heb zoveel gehuild tijdens de kraamtijd, omdat zij zoveel huilde. Ook wel eens bij het consultatiebureau gehuild! Hopelijk vandaag een betere dag. O+

Over dingen die leuker zijn zonder baby gesproken; ziek zijn. Wat is dit pittig zeg, helaas zijn man en ik ook nog allebei ziek. :'(
pi_210383625
De prikjes zitten er weer in, net een hele zielige baby op bed gelegd.

Beterschap bami!
En sterkte voor iedereen die nu in een pittige tijd zit.

[ Bericht 39% gewijzigd door Lokasenna op 22-08-2023 18:54:57 ]
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 06:46:13 #219
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210426867
Hi O+. Ik mag hier eindelijk meekletsen - 25-8 4:43 is onze dochter S.asch.a geboren O+.

Voor nu noem ik haar online Knorrie. Want ze kan al af en toe lekker knorren en pruttelen O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_210426944
Leuk je hier tegen te komen @Debsterr ! Gefeliciteerd! Veel geluk en liefde gewenst.
pi_210427076
Gefeliciteerd debster!

Poeh als ik alles hier zo lees hoop ik dat m’n 2e baby gewoon makkelijk in zijn/haar eigen bed slaapt, net als de oudste.
pi_210427157
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 06:46 schreef Debsterr het volgende:
Hi O+. Ik mag hier eindelijk meekletsen - 25-8 4:43 is onze dochter S.asch.a geboren O+.

Voor nu noem ik haar online Knorrie. Want ze kan al af en toe lekker knorren en pruttelen O+.
*O* Lekker nog even samen posten!
pi_210427167
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 08:13 schreef _Lily_ het volgende:
Gefeliciteerd debster!

Poeh als ik alles hier zo lees hoop ik dat m’n 2e baby gewoon makkelijk in zijn/haar eigen bed slaapt, net als de oudste.
Het went. :D Voordeel is dan weer dat wij altijd prima op pad kunnen en niet alleen tussen de slaapjes door, want in haar bed slaapt ze toch het slechtst. _O-
pi_210427256
Gefeliciteerd Deb!
Leuke naam, stond bij mij ook op het lijstje.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:03:54 #225
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_210427280
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 08:13 schreef _Lily_ het volgende:
Gefeliciteerd debster!

Haha dat is hier wel het geval. Zolang het maar (vanaf 6 weken al :X ) op haar buik is.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:04:27 #226
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_210427287
Gefeliciteerd @Debsterr ! Hopelijk is alles goed gegaan.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:24:39 #227
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210429180
Welkom @Debsterr O+

Mijn tweede is, tot nu toe, ook net zo makkelijk als mijn eerste wat slapen betreft. Af en toe wat moeite, maar dat had de eerste ook. Kan prima in de co-sleeper slapen en valt in slaap met minimale hulp van mij (alleen een hand op haar borst en de speen regelmatig terug in haar mond doen).
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_210436412
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 08:38 schreef Bami het volgende:

[..]
Het went. :D Voordeel is dan weer dat wij altijd prima op pad kunnen en niet alleen tussen de slaapjes door, want in haar bed slaapt ze toch het slechtst. _O-
Hier hetzelfde haha, J slaapt overal. Ik blijf alleen thuis voor het slaapje als ik zelf wil meeslapen
pi_210436637
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 08:38 schreef Bami het volgende:

[..]
Dat zei ik ook altijd.
S slaapt overdag overal waar mama is en dat heeft zo zijn voordelen. Helemaal bij de 2e, ik kan gewoon met de oudste op pad en sleep de jongste overal mee naartoe.
  zondag 27 augustus 2023 @ 08:26:28 #230
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210439709
Zo, net als je denkt dat de gevoeligheid van je tepels wel bereikt is… dit is wel ff wennen zeg 😂. Hopelijk is Knorrie goed aangekomen vandaag want gister 7% afgevallen.
pi_210439913
Het went wel, na een maand of 11 doet het alleen nog pijn als ze me bijt of een keiharde nipple twist geeft :P
  zondag 27 augustus 2023 @ 10:34:29 #232
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210440535
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 09:08 schreef Lokasenna het volgende:
Het went wel, na een maand of 11 doet het alleen nog pijn als ze me bijt of een keiharde nipple twist geeft :P
Haha dat geloof ik, het wordt ook wel steeds beter voelbaar of ze wel of niet goed aanhapt dus vertrouw erop dat die ergste gevoeligheid snel afneemt.
pi_210450163
Zolang het gevoeligheid en niet pijn is wordt het over het algemeen vanzelf beter ja. :D

Pfft. Pukje zit echt en een pittige periode weer. Alles is reden om te huilen/gillen. Bij sommige dingen (kinderwagen, fietszitje en auto) is het goed zodra we in beweging komen gelukkig. Maar ze kan ook echt in het huilen blijven hangen terwijl ze dan begon met huilen omdat ik niet meer haar wilde helpen met de kamer rondstappen oid. In de ochtend kan ik er nog wel om lachen, maar de dagen zijn wel lang nu. Helemaal omdat naar bed brengen de laatste dagen ook weer drie kwartier tot een uur duurt. Ik vind haar regelmatig even niet zo leuk op het moment, hoop zo ontzettend hard dat whatever de oorzaak is snel over is. :X
pi_210451084
Sterkte Bami! Hoe oud is ze nu?
Het is zeker bij vlagen enorm pittig.

@debster: Good luck! Grote kans dat de gevoeligheid inderdaad wel afneemt met de tijd
pi_210451635
Dat gillen om schijnbaar niks word ik ook wel eens kriegel van ja, vermoeiend om dat aan je hoofd te hebben. Man heeft nog een piep in zijn oor van gisteren zei hij. :')
Meestal wisselen de pittige en rustige dagen elkaar wel redelijk af gelukkig, vandaag was ze weer best lief.

Deze week begint onze verhuizing en ik heb er gemixte emoties bij. Veel zin in dat het straks allemaal achter de rug is en we eindelijk wat meer leefruimte krijgen. Maar Rosie is dus de komende weken veel bij oppas terwijl ik ga klussen, en ik zie er best tegenop om haar weinig te zien (en om het kolfapparaat veel te zien :') ).
pi_210451750
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 21:44 schreef _Lily_ het volgende:
Sterkte Bami! Hoe oud is ze nu?
Het is zeker bij vlagen enorm pittig.

@:debster: Good luck! Grote kans dat de gevoeligheid inderdaad wel afneemt met de tijd
Net 11 maanden. :)

quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 22:08 schreef Lokasenna het volgende:
Dat gillen om schijnbaar niks word ik ook wel eens kriegel van ja, vermoeiend om dat aan je hoofd te hebben. Man heeft nog een piep in zijn oor van gisteren zei hij. :')
Meestal wisselen de pittige en rustige dagen elkaar wel redelijk af gelukkig, vandaag was ze weer best lief.

Deze week begint onze verhuizing en ik heb er gemixte emoties bij. Veel zin in dat het straks allemaal achter de rug is en we eindelijk wat meer leefruimte krijgen. Maar Rosie is dus de komende weken veel bij oppas terwijl ik ga klussen, en ik zie er best tegenop om haar weinig te zien (en om het kolfapparaat veel te zien :') ).
Hier is het nu al een paar dagen op rij. We denken dat er ook nog een nieuwe tand onderweg is terwijl er net twee door zijn. Maar poeh, ik mis wel mijn baby die ik op de grond kon zetten en dan content ging spelen. Hoop haar snel terug te krijgen haha.

Ah ja, lastige balans lijkt dat me! Ik ga na de vakantie proberen hoe ik uitkom met 1x per werkdag kolven en dat dan met een paar maanden afbouwen naar niet meer kolven op een werkdag. Kijk er zo naar uit om daar vanaf te zijn!
Hopelijk gaat het allemaal soepel met de verhuizing en het klussen!
  maandag 28 augustus 2023 @ 20:06:35 #237
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210459098
Mnoh, die babygeluidjes O+
* TheGirlNextDoor smelt
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_210460134
Onze prul van 7,5 maand heeft sinds deze avond ontdekt dat hij op zijn buik kan slapen. Zij gebeurde af en toe al eens en buik ook maar dan vooral als ie klaar was met slapen en ging spelen maar nu dus hardnekkig slapend op de buik. Als je hem teruglegt op de rug ligt ie weer op de buik zodra je beneden bent. Go with the flow neem ik aan? Toch wel even spannend. Hij is sterk genoeg om zich te verleggen. Speelt overdag al een maandje op 2 op de buik en sinds vorige week incl 360 spin en achteruit kruipen.

[ Bericht 7% gewijzigd door alpeko op 28-08-2023 21:37:15 ]
pi_210460342
Mijn baby van 5 maanden slaapt sinds kort ook op zijn buik. Hij rolt er inderdaad steeds zelf heen. Hij kan nog niet zo goed terugrollen maar ik laat hem maar. Hij kan goed zijn hoofd optillen en ook poos zo houden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210460421
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 21:31 schreef alpeko het volgende:
Onze prul van 7,5 maand heeft sinds deze avond ontdekt dat hij op zijn buik kan slapen. Zij gebeurde af en toe al eens en buik ook maar dan vooral als ie klaar was met slapen en ging spelen maar nu dus hardnekkig slapend op de buik. Als je hem teruglegt op de rug ligt ie weer op de buik zodra je beneden bent. Go with the flow neem ik aan? Toch wel even spannend. Hij is sterk genoeg om zich te verleggen. Speelt overdag al een maandje op 2 op de buik en sinds vorige week incl 360 spin en achteruit kruipen.
Onze baby ging dat ook doen vanaf 7 maand. Het was een verademing! Vanaf die tijd was (meestal) het moeilijk gaan slapen in een keer over.

Ik snap dat het spannend is btw. Ik ben de eerste keren per avonden meerdere malen gaan checken. Mijn nichtje is aan wiegendood overleden omdat ze op haar buikje lag. Maar zij was 6-7 weken, geen baby van 7 maanden die al zelf kan omrollen. Go with the flow dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zusje123 op 29-08-2023 07:49:04 ]
pi_210462259
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 21:53 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Onze baby ging dat ook doen vanaf 7 maand. Het was een verademing! Vanaf die tijd was (meestal) het moeilijk gaan slapen in een keer over.

Ik snap dat het spannend is btw. Ik ben de eerste keren per avond meerdere malen gaan checken. Mijn nichtje is aan wiegendood overleden omdat ze op haar buikje lag. Maar zij was 6-7 weken, geen baby van 7 maanden die al zelf kan omrollen. Go with the flow dus.
Thx. Droevig :'( Ik snap dat je in zo’n geval extra bezorgd bent. We hebben ook een extra oogje in het zeil gehouden via de camera. Je lijkt helemaal gelijk te hebben. Kan toeval zijn maar we zijn er sinds hele lange tijd niet uit geweest rond 5u om hem te kalmeren. Hij sliep tot 6u30. We doorgelekt. Dat zou niet moeten kunnen volgens de Pampers reclame.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 29-08-2023 06:34:55 ]
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:55:31 #242
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210462816
Vannacht eindelijk weer een poep luier *O* die was er al niet sinds zaterdag ochtend. En de navelstreng is er af, ook fijn.
pi_210462976
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 08:55 schreef Debsterr het volgende:
Vannacht eindelijk weer een poep luier *O* die was er al niet sinds zaterdag ochtend. En de navelstreng is er af, ook fijn.
Ohh wat kan dat je dan bezig houden hè. Pukje heeft altijd wat minder poepluiers gehad als kleintje, ook toen de groei wel gewoon goed ging. Kan er schijnbaar bij horen, maar fijn dat er weer poep was!
Die navelstreng heeft hier wel even geduurd, en toen kreeg ze ook nog wild vlees wat behandeld moest worden enzo. Gedoeoeoe. Lekker dat hij er bij jullie al af is!

@alpeko Ik heb begrepen dat bij buikslapers vaak een stuk sneller doorgelekt wordt, het schijnt te helpen om er nog een luier overheen te doen maar dan achterstevoren?
pi_210463175
Ha, ik wilde net zeggen dat buikslapen wel een groter risico geeft op doorlekken :+

Mijn spook besloot dat hij na de voeding om 3 uur best even 1,5 uur kon gaan spelen. En na een uurtje slapen weer :O hij is nu chagrijnig en moe, gut :')
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:50:29 #245
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210463203
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 09:47 schreef Clubsoda het volgende:
Ha, ik wilde net zeggen dat buikslapen wel een groter risico geeft op doorlekken :+

Mijn spook besloot dat hij na de voeding om 3 uur best even 1,5 uur kon gaan spelen. En na een uurtje slapen weer :O hij is nu chagrijnig en moe, gut :')
Hij vast niet alleen :P
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:53:03 #246
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210463223
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 09:25 schreef Bami het volgende:

[..]
Ohh wat kan dat je dan bezig houden hè. Pukje heeft altijd wat minder poepluiers gehad als kleintje, ook toen de groei wel gewoon goed ging. Kan er schijnbaar bij horen, maar fijn dat er weer poep was!
Die navelstreng heeft hier wel even geduurd, en toen kreeg ze ook nog wild vlees wat behandeld moest worden enzo. Gedoeoeoe. Lekker dat hij er bij jullie al af is!

@:alpeko Ik heb begrepen dat bij buikslapers vaak een stuk sneller doorgelekt wordt, het schijnt te helpen om er nog een luier overheen te doen maar dan achterstevoren?
Ze had dag 1 ook wel 3 meconium luiers :') maar werd nu idd wel weer tijd.
pi_210463738
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 09:50 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Hij vast niet alleen :P
True that :+ Gelukkig werk ik vandaag niet dus net ook even een uurtje geslapen O+
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:35:02 #248
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_210468936
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 21:53 schreef Zusje123 het volgende:

[..]

Ik snap dat het spannend is btw. Ik ben de eerste keren per avonden meerdere malen gaan checken. Mijn nichtje is aan wiegendood overleden omdat ze op haar buikje lag. Maar zij was 6-7 weken, geen baby van 7 maanden die al zelf kan omrollen. Go with the flow dus.
Oef, blij dat je dit nu pas post. Onze kleine slaapt ook vanaf +/- 9 weken op haar buik. Anders sliep ze gewoon niet. Doodeng was het in het begin, al deed ze het al vrij snel goed qua hoofdje.

Wij hebben overigens in 6mnd tijd misschien 3x lekkage gehad, dus dat valt reuze mee.
pi_210468989
Rosie wilde tot 5 maanden alleen op haar rug. Daarna ineens van 6-8 maanden alleen op de buik. En nu wisselt ze lekker af.
Ze slaapt naast mij en is een snurker, dus checken of het goed ging was makkelijk. :P

Lekken gebeurt best regelmatig, maar ze plast vaak direct heel veel nadat ze wakker wordt in de ochtend dus dan ben ik net te laat met verschonen. Als ik de ochtendplas voor ben is de luier nog maar middelmatig vol.
pi_210471630
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 08:55 schreef Debsterr het volgende:
Zat bij onze kleine in het begin soms wel een week tussen de poepluiers. Op zich niet vreemd zeker niet bij borstvoeding. Toen waren we nog blij met een poepluier. Haha. Nu is een dagje met slechts 1 poepluier een goede dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')