Hier ook Tink. 9 maanden heeft ie bij ons op de kamer gelegen. Zelfs nog een tijdje z’n ledikant verplaatst toen hij te groot was geworden voor de cosleeper.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:53 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb mijn beide kinderen niet in hun bed gehad om te slapen tot ze een half jaar waren ofzo. De oudste wel eerder pogingen gedaan, maar dat was echt vechten met mezelf, met de baby en met de slaap. Ze sliep eigenlijk alleen op mij (of aangekoppeld naast mij), in de draagzak, de wandelwagen, de auto of in de fietskar, maar in bed lukte niet. En dus heb ik die strijd niet gevoerd bij de tweede.
Hebben jullie een cosleeper? En een draagzak? Beide kunnen lifesavers zijn.
Och ja, dochter huilde ook zoveel en hard terwijl ik haar vasthield en met haar rondliep. Ik herken de frustratie volledig. Gaan zitten was instant gillen hier.quote:Op zondag 20 augustus 2023 15:04 schreef Piles het volgende:
Overigens is op ons slapen ook niet zo'n issue, maar zou leuk zijn als ie dan wel binnen half uurtje slaapt en niet een uur compleet over de zeik iskun je tenminste gaan zitten met m. Maar dat is mss weer een onrealistische verwachting
![]()
Einde klaaguur voor nu. Hij is heel lief, knap en schattigZeker omdat ie nu eindelijk slaapt
Dat was bij ons die eerste weken de grootste kans op slaap. Moest je wel blijven bewegen. Ging dan maar gewoon het hele huis door of liep rondjes door de woonkamer. Mijn vriendin combineerde het met het huishouden. Stofzuigen, de was. Ging prima. Afgelopen woensdagavond voor het eerst sinds lange tijd weer gedaan maar we pakken hem zeker in voor vakantie. Ben wel blij dat die van ons in januari is geboren. In deze tijd van het jaar is het zweten met zo'n kachel tegen je aanquote:Op maandag 21 augustus 2023 08:30 schreef Piles het volgende:
Draagzak en -doek zijn beide in huis, maar nog niet aan toegekomen om te proberen op 1 of andere manier...
Prio voor vandaag, na weer een drama avond gisteren.
De nachten gaan hier redelijk, soms wat onrustig drinken en korte slaapjes (2 uur), maar dat is te overzien tov het krijsen s avonds.
Iedereen zei: leuk, een zomerbaby! Nou, kan niet wachten tot het kouder wordtquote:Op maandag 21 augustus 2023 08:41 schreef alpeko het volgende:
In deze tijd van het jaar is het zweten met zo'n kachel tegen je aan
In het begin legden we hem overdag wel op een kamer met de gordijnen open. Wel de plisse gordijnen dicht. Pas later deden we ze overdag ook dicht. Na een aantal maanden. Vanaf 3 maanden maken ze pas zelf melatonine aan. Tot die tijd maakt het eigenlijk niet zoveel uit wat je doet volgens mijquote:Op maandag 21 augustus 2023 09:17 schreef Piles het volgende:
Klinkt heel herkenbaar allemaal
[..]
Iedereen zei: leuk, een zomerbaby! Nou, kan niet wachten tot het kouder wordt![]()
Hoe deden/doen jullie het met slaapritueel? Ik lees dat je voor dag nachtritme eigenlijk gordijnen open etc wil doen, maar voor slapen het best donker mag maken
Ik zie dan zoiets voor me:
- slapen (donker)
- verschonen (licht)
- voeden (licht)
- troosten/wiegen (donker?)
- slapen (donker)
Omdat troosten nu vaak niet lukt, doen we dat beneden, anders loop/zit je maar in het donker... Ik weet ook niet of het verschil maakt voor (in)slapen eigenlijk.
De nachten gaan redelijk schrijf je hierboven, dan is er al iets van een dag/nachtritme en zou ik me niet druk gaan maken over licht/donker. "if it ain't broke, don't fix it"quote:Op maandag 21 augustus 2023 09:17 schreef Piles het volgende:
Hoe deden/doen jullie het met slaapritueel? Ik lees dat je voor dag nachtritme eigenlijk gordijnen open etc wil doen, maar voor slapen het best donker mag maken
Wij verschonen onze kleine 's nachts alleen bij poep inderdaad, en dan doe ik het licht in de hal aan zodat ik net een schemerlampje heb bij de commode. Anders wordt die kleine toch teveel wakker en is het weer gedoe om in slaap te komen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 11:05 schreef Elleska het volgende:
[..]
De nachten gaan redelijk schrijf je hierboven, dan is er al iets van een dag/nachtritme en zou ik me niet druk gaan maken over licht/donker. "if it ain't broke, don't fix it"
Is snachts verschonen nog nodig? Verschonen lukt in het begin gewoon niet zonder licht aan en tegen de tijd dat we daar weer handig in waren was het snachts alleen nog nodig bij poepluiers en daarbij doe ik nog altijd het licht aan.
Voeden probeer ik met zo min mogelijk licht te doen, met aanleggen is soms even wat meer licht nodig maar verder gedimd zodat ik zelf in een snooze stand blijf ipv klaarwakker.
Niks stiekem, klagen is volledig terecht. Fuck die roze wolk, het is regelmatig gewoon verdomd zwaar en moeilijk. Hier ook afgelopen dagen ook wel de gedachte gehad: Waarom wilde ik dit eigenlijk? Met z'n tweeën was toch ook leuk?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 09:30 schreef Anne het volgende:
Dus mag ik ook even stiekem komen klagen dat ik moe, echt doodmoe ben?
Zo komen er nog wel wat momenten waarin je kleine weer nieuwe dingen doet waar je geen drol van begrijpt. Gaat wel weer over of jullie wennen er aan.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 11:11 schreef Piles het volgende:
Overigens nog bedankt voor alle tips hierboven![]()
Na een week drama hadden we gisteren opeens maar een half uurtje huilen ipv een paar uur![]()
S avonds heeft ie 2 uur op mij en daarna 2 uur op vriendin geslapen, en vannacht ook prima in de cosleeper. Hopelijk blijft dat even zo![]()
Wellicht toch iets van een sprong ofzo, afgelopen dagen
Heeeel herkenbaar. Ik heb zoveel gehuild tijdens de kraamtijd, omdat zij zoveel huilde. Ook wel eens bij het consultatiebureau gehuild! Hopelijk vandaag een betere dag.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 09:30 schreef Anne het volgende:
Nu er toch over slapen wordt gerept. Ikzelf vind het wel fijn om af en toe geen roze wolk-verhalen te lezen, dus misschien heeft iemand anders er ook baat bij;
Dus mag ik ook even stiekem komen klagen dat ik moe, echt doodmoe ben? Ik dacht wel eens dat ik wallen had, maar nu heb ik ze zeker weten. Nooit heb ik hoofdpijn, maar nu al wel een dikke week lang. Heftig dit hoor. Wat meer momenten zonder een roze/blauwe wolk, maar eerder een dikke zwarte donderwolk.
Gisteren was ik ook écht even op. Baby (6 weken) wilde sowieso niet in bed slapen en heeft uiteindelijk de hele ochtend op mij geslapen (draagzak werkt hier (nog?) niet). Daarna heeft baby twee uur lang lopen krijsen (niet huilen, maar oorverdovend en ontroostbaar krijsen) en ik wist echt niet meer waarom. Heb mijn vriend uiteindelijk na nog een uur naar huis laten komen en toen hij thuis kwam had ik hem (uiteraard, zul je net zien) al wel wat rustig(er), maar zo kon ik met dank aan mijn vriend mezelf iig even omkleden (na een eigen huilbui), want we hadden een afspraak bij het consultatiebureau (ook daar een huilbui).
Vandaag maar weer vol goede moed er tegenaan.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 06:46 schreef Debsterr het volgende:
Hi. Ik mag hier eindelijk meekletsen - 25-8 4:43 is onze dochter S.asch.a geboren
.
Voor nu noem ik haar online Knorrie. Want ze kan al af en toe lekker knorren en pruttelen.
Het went.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 08:13 schreef _Lily_ het volgende:
Gefeliciteerd debster!
Poeh als ik alles hier zo lees hoop ik dat m’n 2e baby gewoon makkelijk in zijn/haar eigen bed slaapt, net als de oudste.
Haha dat is hier wel het geval. Zolang het maar (vanaf 6 weken alquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 08:13 schreef _Lily_ het volgende:
Gefeliciteerd debster!
Poeh als ik alles hier zo lees hoop ik dat m’n 2e baby gewoon makkelijk in zijn/haar eigen bed slaapt, net als de oudste.
Hier hetzelfde haha, J slaapt overal. Ik blijf alleen thuis voor het slaapje als ik zelf wil meeslapenquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 08:38 schreef Bami het volgende:
[..]
Het went.Voordeel is dan weer dat wij altijd prima op pad kunnen en niet alleen tussen de slaapjes door, want in haar bed slaapt ze toch het slechtst.
Dat zei ik ook altijd.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 08:38 schreef Bami het volgende:
[..]
Het went.Voordeel is dan weer dat wij altijd prima op pad kunnen en niet alleen tussen de slaapjes door, want in haar bed slaapt ze toch het slechtst.
Haha dat geloof ik, het wordt ook wel steeds beter voelbaar of ze wel of niet goed aanhapt dus vertrouw erop dat die ergste gevoeligheid snel afneemt.quote:Op zondag 27 augustus 2023 09:08 schreef Lokasenna het volgende:
Het went wel, na een maand of 11 doet het alleen nog pijn als ze me bijt of een keiharde nipple twist geeft
Net 11 maanden.quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:44 schreef _Lily_ het volgende:
Sterkte Bami! Hoe oud is ze nu?
Het is zeker bij vlagen enorm pittig.
@:debster: Good luck! Grote kans dat de gevoeligheid inderdaad wel afneemt met de tijd
Hier is het nu al een paar dagen op rij. We denken dat er ook nog een nieuwe tand onderweg is terwijl er net twee door zijn. Maar poeh, ik mis wel mijn baby die ik op de grond kon zetten en dan content ging spelen. Hoop haar snel terug te krijgen haha.quote:Op zondag 27 augustus 2023 22:08 schreef Lokasenna het volgende:
Dat gillen om schijnbaar niks word ik ook wel eens kriegel van ja, vermoeiend om dat aan je hoofd te hebben. Man heeft nog een piep in zijn oor van gisteren zei hij.
Meestal wisselen de pittige en rustige dagen elkaar wel redelijk af gelukkig, vandaag was ze weer best lief.
Deze week begint onze verhuizing en ik heb er gemixte emoties bij. Veel zin in dat het straks allemaal achter de rug is en we eindelijk wat meer leefruimte krijgen. Maar Rosie is dus de komende weken veel bij oppas terwijl ik ga klussen, en ik zie er best tegenop om haar weinig te zien (en om het kolfapparaat veel te zien).
Onze baby ging dat ook doen vanaf 7 maand. Het was een verademing! Vanaf die tijd was (meestal) het moeilijk gaan slapen in een keer over.quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:31 schreef alpeko het volgende:
Onze prul van 7,5 maand heeft sinds deze avond ontdekt dat hij op zijn buik kan slapen. Zij gebeurde af en toe al eens en buik ook maar dan vooral als ie klaar was met slapen en ging spelen maar nu dus hardnekkig slapend op de buik. Als je hem teruglegt op de rug ligt ie weer op de buik zodra je beneden bent. Go with the flow neem ik aan? Toch wel even spannend. Hij is sterk genoeg om zich te verleggen. Speelt overdag al een maandje op 2 op de buik en sinds vorige week incl 360 spin en achteruit kruipen.
Thx. Droevigquote:Op maandag 28 augustus 2023 21:53 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Onze baby ging dat ook doen vanaf 7 maand. Het was een verademing! Vanaf die tijd was (meestal) het moeilijk gaan slapen in een keer over.
Ik snap dat het spannend is btw. Ik ben de eerste keren per avond meerdere malen gaan checken. Mijn nichtje is aan wiegendood overleden omdat ze op haar buikje lag. Maar zij was 6-7 weken, geen baby van 7 maanden die al zelf kan omrollen. Go with the flow dus.
Ohh wat kan dat je dan bezig houden hè. Pukje heeft altijd wat minder poepluiers gehad als kleintje, ook toen de groei wel gewoon goed ging. Kan er schijnbaar bij horen, maar fijn dat er weer poep was!quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:55 schreef Debsterr het volgende:
Vannacht eindelijk weer een poep luierdie was er al niet sinds zaterdag ochtend. En de navelstreng is er af, ook fijn.
Hij vast niet alleenquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:47 schreef Clubsoda het volgende:
Ha, ik wilde net zeggen dat buikslapen wel een groter risico geeft op doorlekken![]()
Mijn spook besloot dat hij na de voeding om 3 uur best even 1,5 uur kon gaan spelen. En na een uurtje slapen weerhij is nu chagrijnig en moe, gut
Ze had dag 1 ook wel 3 meconium luiersquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:25 schreef Bami het volgende:
[..]
Ohh wat kan dat je dan bezig houden hè. Pukje heeft altijd wat minder poepluiers gehad als kleintje, ook toen de groei wel gewoon goed ging. Kan er schijnbaar bij horen, maar fijn dat er weer poep was!
Die navelstreng heeft hier wel even geduurd, en toen kreeg ze ook nog wild vlees wat behandeld moest worden enzo. Gedoeoeoe. Lekker dat hij er bij jullie al af is!
@:alpeko Ik heb begrepen dat bij buikslapers vaak een stuk sneller doorgelekt wordt, het schijnt te helpen om er nog een luier overheen te doen maar dan achterstevoren?
True thatquote:
Oef, blij dat je dit nu pas post. Onze kleine slaapt ook vanaf +/- 9 weken op haar buik. Anders sliep ze gewoon niet. Doodeng was het in het begin, al deed ze het al vrij snel goed qua hoofdje.quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:53 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Onze baby ging dat ook doen vanaf 7 maand. Het was een verademing! Vanaf die tijd was (meestal) het moeilijk gaan slapen in een keer over.
Ik snap dat het spannend is btw. Ik ben de eerste keren per avonden meerdere malen gaan checken. Mijn nichtje is aan wiegendood overleden omdat ze op haar buikje lag. Maar zij was 6-7 weken, geen baby van 7 maanden die al zelf kan omrollen. Go with the flow dus.
Zat bij onze kleine in het begin soms wel een week tussen de poepluiers. Op zich niet vreemd zeker niet bij borstvoeding. Toen waren we nog blij met een poepluier. Haha. Nu is een dagje met slechts 1 poepluier een goede dag.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:55 schreef Debsterr het volgende:
Vannacht eindelijk weer een poep luierdie was er al niet sinds zaterdag ochtend. En de navelstreng is er af, ook fijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |