Thanksquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 19:13 schreef Clubsoda het volgende:
Het is gewoon ook echt heel taai, die eerste weken.
Ja daar zijn wij niet zo goed in misschienquote:en niet te snel te veel te willen.
Ah das fijn nieuws! Hopelijk blijft het idd bij die laatste controlequote:Op vrijdag 4 augustus 2023 19:17 schreef alpeko het volgende:
Tussen al zijn gerommel en nachtbraken door ook een keer goed nieuws! Pas over een jaar weer terug naar het ziekenhuis voor zijn hartafwijking. Zijn hart ontwikkelde zich positief.
Baby's zijn ook gewoon troll-ers, hoe het vandaag gaat, geeft geen garantie voor morgenquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 19:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Thankshet ging afgelopen dagen zo goed, dat je die stijgende lijn wil doorzetten.
[..]
Ja daar zijn wij niet zo goed in misschienEn dus al beetje verwend door hoe goed het ging afgelopen dagen.
Pittige tijd is dat, succes!quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 18:55 schreef Piles het volgende:
R. is inmiddels anderhalve week oud. Eerste 2 dagen waren zeer taai: hij uitgeput, daardoor niet goed kunnen drinken (borstvoeding). Door weinig drinken geen energie om te drinken etc. Lekkere neerwaartse spiraal.
Met wat flesjes bijvoeding en kolfsel is dat enigzins goed gekomen, maar nog steeds niet voldoende. Hij valt gewoon constant in slaap na een paar slokken. Blazen, kietelen, verschonen: helpt allemaal niet.
We zitten nu op een ritme:
Voeding 1: borstvoeding+50ml fles (kolf) + kolven
Voeding 2: 80 ml fles (kolf) + kolven
Maar incl verschonen, schoonmaak kolfspullen en R. in slaap krijgen ben je dus zo een uur bezig, elke voeding. En die gaan om de 3 uur.
Slopend en frusterend, vooral om de productie meer dan voldoende is. Hij krijgt het er alleen niet uit
Och ja die eindeloze voedingen de eerste weken. Dochter zit nu in 24u ongeveer net zo lang aan de borst als dat toen 2 voedingen waren.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 18:55 schreef Piles het volgende:
R. is inmiddels anderhalve week oud. Eerste 2 dagen waren zeer taai: hij uitgeput, daardoor niet goed kunnen drinken (borstvoeding). Door weinig drinken geen energie om te drinken etc. Lekkere neerwaartse spiraal.
Met wat flesjes bijvoeding en kolfsel is dat enigzins goed gekomen, maar nog steeds niet voldoende. Hij valt gewoon constant in slaap na een paar slokken. Blazen, kietelen, verschonen: helpt allemaal niet.
We zitten nu op een ritme:
Voeding 1: borstvoeding+50ml fles (kolf) + kolven
Voeding 2: 80 ml fles (kolf) + kolven
Maar incl verschonen, schoonmaak kolfspullen en R. in slaap krijgen ben je dus zo een uur bezig, elke voeding. En die gaan om de 3 uur.
Slopend en frusterend, vooral om de productie meer dan voldoende is. Hij krijgt het er alleen niet uit
in de koelkast zetten lees ik ook wel eens.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 08:08 schreef automatic_ het volgende:
@Piles je kolfspulllen mag je ook gewoon goed afspoelen en in een wetbag laten tot de volgende sessie. En dan 1x per dag goed wassen.
In alle documentatie staat dat je moet afspoelen en afwassen. Maar inmiddels bloeden mn handen van al het afwasmiddelquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 08:08 schreef automatic_ het volgende:
@:piles je kolfspulllen mag je ook gewoon goed afspoelen en in een wetbag laten tot de volgende sessie. En dan 1x per dag goed wassen.
Gefeliciteerd en succes!quote:Op maandag 7 augustus 2023 00:25 schreef dudewhereismycar het volgende:
Afgelopen donderdag onze zoon geboren (eerste), 7 pond en met 39w geboren in het kraamhotel. Paar dagen in t ziekenhuis moeten blijven ivm bacterie, maar alles is verder ok.
Hij is erg rustig, huilen wanneer het moet en tussendoor lekker slapen of om zichheen aan het kijken. Wel nog wat krampjes na het drinken, maar een pink doet wonderen om het huilen te beperken. Ritme nog niet echt gevonden. S avonds pak ik het wel voorlopig en zolang het kan over vanaf 20:00 tot 00:00, dan kan mijn vrouw even goed uitrusten. Idem voor in de middag.
Borstvoeding gaat steeds beter. Kolven voor de zekerheid nog even 1x per dag +- 100ml.
So far so good. Wel wat moe, maar poepluiers etc waar ik tegenop zag gaat vrij automatisch, niet nadenken maar gewoon doen..
Gaan t zien of hij zo rustig blijft.
Vader na 1 week al aan het werk?quote:Op woensdag 19 juli 2023 07:20 schreef Bienelientjee het volgende:
Gefeliciteerd!
Ik zit nu in tweede week met peuter en baby alleen, man is terug werken en schoonmoeder komt ook niet elke dag meer langs. En ben zo blij dat ze rond zelfde tijdstip slaapje doen, haha. Heerlijk soms even 1,5 / 2 uur rust, ook al slaapt ze op mij overdag.
Als ik haar overdag weg leg in bed is ze binnen 5 minuten wakker, maar snachts slaapt ze in haar bed wel drie uur aan 1 stuk door!
Oh nee hoor! Man had drie weken vrij vanwege de keizersnede. Bedoelde de tweede week op ons zelf NA die drie weken!quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:56 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Vader na 1 week al aan het werk?Lekker dan.
Dat is aan ieder om dat zelf in te vullen.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:56 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Vader na 1 week al aan het werk?Lekker dan. Je neemt toch minimaal een maand vrij
Juist anders zou je nog wel erg immobiel er alleen voor staan.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:59 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Oh nee hoor! Man had drie weken vrij vanwege de keizersnede. Bedoelde de tweede week op ons zelf NA die drie weken!
Mijne ging na een week werken en het was prima? Maar had ook geen keizersnede.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:56 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Vader na 1 week al aan het werk?Lekker dan. Je neemt toch minimaal een maand vrij
Hier wel een keizersnede en na 2 weken gaan werken. Grotendeels thuis gewerkt. Uiteraard in overleg. Besloten om geen ouderschapsverlof op te nemen. Mijn vriendin heeft meer aan ondersteuning nu - nu ze weer werkt - dan toen. Nu ben ik vaak degene die thuis blijft als hij niet naar de opvang kan omdat ie ziek is bijv.quote:Op maandag 7 augustus 2023 16:40 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mijne ging na een week werken en het was prima? Maar had ook geen keizersnede.
Hier eigenlijk hetzelfde. Behalve dat hij überhaupt geen betaald verlof heeft, want hij is ZZPer.quote:Op maandag 7 augustus 2023 18:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hier wel een keizersnede en na 2 weken gaan werken. Grotendeels thuis gewerkt. Uiteraard in overleg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |