abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209951137
Gefeliciteerd!! *O* *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 22:43 schreef Lokasenna het volgende:
Voor een afspraak bij het cb snap ik wel dat hij zich het liefst zou verslapen :D
Geen last gehad van de prikken?

Dagritme, tja. Nog niet echt gelukt en ik denk ook niet dat het in het babyjaar nog gaat komen. Er is geen vaste opstatijd, bedtijd en geen vast aantal slaapjes. Misschien roep ik het ook wel over ons af door zelf te weinig regelmaat in te bouwen. Alleen in de maaltijden is ze stipt en trouw, er moet wel op tijd een boterham in. _O-
Nachtje koorts en dit keer niet helemaal lekker geprikt denk ik want de ene prikplek werd een hele dikke schijf waardoor hij dat beentje even niet wilde gebruiken. Altijd sneu die prikjes.

Dagritme is meer dan op vaste tijden slapen. S heeft ook geen hele vaste opsta tijd en ook de slaapjes overdag zijn niet allemaal even lang. Toch hebben we een dagritme want de wakkertijden volgen wel een ritme.

bureauvanslaap.nl

Ik ben dat bij L gaan gebruiken omdat hij totaal geen slaapsignalen gaf. S geeft wel duidelijke slaapsignalen maar die blijken goed overeen te komen met de wakkertijden dus ik gebruik dat als leidraad om mijn dagritme structuur te geven. Hij zit nu ongeveer op een 2-3-4 ritme maar als het een vermoeiende dag is of niet fit (zoals na de prikjes) dan is hij eerder moe en vallen we terug op een eerder ritme met extra slaapjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 19-07-2023 09:06:50 ]
pi_209951460
Ik probeer daar ook op te letten inderdaad. Vooral ook omdat te kort wakker weer korte slaapjes geeft en dan alweer snel jengelig en dan kom je in een cirkel. Dus als hij binnen een uur na ontwaken moppert, gaan we eerst even spelen of knuffelen om de bedtijd iets uit te stellen. Hoe laat dat allemaal is, hangt vooral af van de eerste voeding. Als ik volgende maand weer ga werken ( }:| ) dan komt er wel meer ritme in denk ik.

Hij ligt nu voor het eerst op zijn kamertje in bed. Ik ben benieuwd hoe lang dit leuk blijft :+

[ Bericht 16% gewijzigd door Clubsoda op 19-07-2023 10:10:38 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_209952060
quote:
17s.gif Op woensdag 19 juli 2023 05:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
*meldt met verse baby O+
Gister geboren, ben helemaal verliefd O+
Gefeliciteerd! *O*
pi_209986119
Gefeliciteerd @TheGirlNextDoor O+
Genieten van de nieuwe babyknuffels!

@Clubsoda En, was het een succes op zijn eigen kamertje?

Wij zijn net een midweekje op een vakantiepark geweest met de schoonfamilie. Was wel gezellig en Rosie deed het best goed, eigenlijk geen verschil met normaal. Dat is dan weer het voordeel van een baby zonder ritme :P
pi_209986242
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 19:56 schreef Lokasenna het volgende:
Gefeliciteerd @:TheGirlNextDoor O+
Genieten van de nieuwe babyknuffels!

@:ClubSoda En, was het een succes op zijn eigen kamertje?

Wij zijn net een midweekje op een vakantiepark geweest met de schoonfamilie. Was wel gezellig en Rosie deed het best goed, eigenlijk geen verschil met normaal. Dat is dan weer het voordeel van een baby zonder ritme :P
Ja, best wel. Het ochtendslaapje en in de avond voor hij naar onze kamer verhuist, gingen tot nu toe prima. Daartussen maakt hij er een rommeltje van maar dat zou hij in de co-sleeper vast ook doen :P

Fijn dat je een gezellige vakantie had!
pi_210018363
:')
Pukje besloot om half 5 dat ze wel klaar was met slapen. Goede manier om in te luiden dat ze 10 maanden oud is I guess. Uiteindelijk haar rond 6u weer in slaap gekregen, nu zit er natuurlijk 0 beweging in terwijl ze zo naar de opvang moet. :+
pi_210018626
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 06:54 schreef Bami het volgende:
:')
Pukje besloot om half 5 dat ze wel klaar was met slapen. Goede manier om in te luiden dat ze 10 maanden oud is I guess. Uiteindelijk haar rond 6u weer in slaap gekregen, nu zit er natuurlijk 0 beweging in terwijl ze zo naar de opvang moet. :+
Dat is hier al meerdere weken de standaard :D Afgelopen weekend was het zelfs steevast 3u. En daarna steeds max 1 slaapcyclus.
pi_210019101
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 08:07 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat is hier al meerdere weken de standaard :D Afgelopen weekend was het zelfs steevast 3u. En daarna steeds max 1 slaapcyclus.
Huuuuuu. Arme jullie.
Ik ben wel gewend dat ze meerdere malen per nacht wakker wordt, maar over het algemeen slaapt ze dan ook weer zo verder. Dus dit was ff pittig. :D
pi_210019109
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 09:13 schreef Bami het volgende:

[..]
Huuuuuu. Arme jullie.
Ik ben wel gewend dat ze meerdere malen per nacht wakker wordt, maar over het algemeen slaapt ze dan ook weer zo verder. Dus dit was ff pittig. :D
Is een fase ;) Sterkte.
pi_210019835
Wij moeten afkloppen hoe goed onze nachten nu gaan. Heel erg blij mee! Incidenteel nog een klein troostflesje rond 24:00, maar zonder tegensputteren slapen van 19:00 tot 07:00.

Hebben papa en mama ook weer een avond terug én genoeg nachtslaap.
  maandag 24 juli 2023 @ 21:22:34 #86
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_210028131
Pff, wat een dag. E. zal wel door een groeispurt ofzo gaan, want ze is de hele dag al niet gezellig. Wil gewoon niet slapen. Uit pure frustratie afzuigkap op 2 gezet en in de draagzak, maar dat werkte maar 20 minuutjes.

En arme J. wou de hele dag met mij spelen en raakte ook gefrustreerd omdat E. mij constant nodig had. Dus was een gevecht met allebeu. De baby als maar huilen en peuter als maar vervelend en gillen om aandacht.

Lekker begin van de week zo! :D
pi_210041957
Ineens waren er afgelopen week toch tanden te voelen onderin!
Ze heeft er wel veel last van, de hele week gaat er alleen nog maar puree in, boterhammen gooit ze meteen op de grond. Hopelijk is dat snel weer over.
pi_210045409
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 09:33 schreef Lokasenna het volgende:
Ineens waren er afgelopen week toch tanden te voelen onderin!
Ze heeft er wel veel last van, de hele week gaat er alleen nog maar puree in, boterhammen gooit ze meteen op de grond. Hopelijk is dat snel weer over.
Oehh de eerste tanden!

Hier een ziek hummeltje. Koorts, net alles eruit gegooid, suuuper hangerig. Zo sneu. ;( En mega onhandig qua (werk)afspraken morgen maargoed, daar verzinnen we wel weer iets op. Hoop vooral dat ze snel opknapt.
  woensdag 26 juli 2023 @ 15:07:56 #89
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210045666
Poh, ze is alweer een week oud. En ze doet het zo goed en is zo lief en relaxed O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_210053704
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 14:46 schreef Bami het volgende:

[..]
Oehh de eerste tanden!

Hier een ziek hummeltje. Koorts, net alles eruit gegooid, suuuper hangerig. Zo sneu. ;( En mega onhandig qua (werk)afspraken morgen maargoed, daar verzinnen we wel weer iets op. Hoop vooral dat ze snel opknapt.
Zielig! Rosie moest gisteren ook worden opgehaald van de opvang omdat het niet ging. Thuis ging het wel iets beter maar nog steeds wel huilen.

quote:
17s.gif Op woensdag 26 juli 2023 15:07 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Poh, ze is alweer een week oud. En ze doet het zo goed en is zo lief en relaxed O+
Fijn dat ze zo'n relaxte baby is. Gaat het met jou ook goed? Heerlijk lijkt me om weer naar die mini handjes en voetjes te kijken, en die pasgeboren babygeur. O+
  donderdag 27 juli 2023 @ 09:39:36 #91
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210054019
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 09:13 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Zielig! Rosie moest gisteren ook worden opgehaald van de opvang omdat het niet ging. Thuis ging het wel iets beter maar nog steeds wel huilen.
[..]
Fijn dat ze zo'n relaxte baby is. Gaat het met jou ook goed? Heerlijk lijkt me om weer naar die mini handjes en voetjes te kijken, en die pasgeboren babygeur. O+
Ja, gaat opzich wel goed. Vooral moe en last van mijn bekken, maar dat komt allemaal wel weer goed. Ik pak mijn rust al beter dan bij de eerste. Wel af en toe een dipje, maar daarvan weet ik dat dat de hormonen zijn. Ik probeer vooral te genieten, want dit is mijn laatste baby O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_210069601
Crosspost:
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:21 schreef Piles het volgende:
Ja hoi, sinds dinsdag vader van R. Pittige bevalling (2+ persen, toen toch vacuüm), opstartproblemen (te moe om te eten, neerwaartse spiraal) ditdat, dus later wellicht wat uitgebreidere reactie :)

Maar wel lekker thuis, vannacht de eerste vloeiende nacht dus prima dagje vandaag ^O^

Verder vooral heel veel O+ O+ O+ voor zoon en moeder *;
pi_210093434
Piles ook gefeliciteerd met jullie baby!
pi_210093471
Het weekje hongerstaking van Rosie is weer voorbij gelukkig. :P
De eerste twee tandjes zijn door en ze had pseudokroep dat gelukkig weer minder is.
Ze zit wel in een extreme mama fase dat ze het liefst de hele dag als een aapje aan me vastgeklampt zit. Hopelijk straks ook een keer een papa fase dat ik weer wat rust krijg. :D
pi_210104213
Onze kleine L. is verkouden. Dat levert 's nachts weer wat onderbrekingen op helaas. Veel kuchen tussendoor, ook tijdens het eten.. En dan zit alles op de muur :').
pi_210105898
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:29 schreef Vermecelli het volgende:
Onze kleine L. is verkouden. Dat levert 's nachts weer wat onderbrekingen op helaas. Veel kuchen tussendoor, ook tijdens het eten.. En dan zit alles op de muur :').
Dat heeft ons vr of za ook een vrijwel slapeloze nacht bezorgd. Ieder uur wel wakker. Flinke kuch had ie. Hij slaapt sowieso nog steeds dramatisch. Voor zijn doen dan. 6 maanden slaapregressie? Wel naar zijn buik rollen en dan gaan huilen dat hij niet terug kan. We hebben hem vannacht voor het eerst niet hoeven omdraaien sinds dagen. Maar wel maar max 2 uur slaap aan een. Onze nachten zijn al weken max 5 uur.
pi_210108239
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 13:19 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat heeft ons vr of za ook een vrijwel slapeloze nacht bezorgd. Ieder uur wel wakker. Flinke kuch had ie. Hij slaapt sowieso nog steeds dramatisch. Voor zijn doen dan. 6 maanden slaapregressie? Wel naar zijn buik rollen en dan gaan huilen dat hij niet terug kan. We hebben hem vannacht voor het eerst niet hoeven omdraaien sinds dagen. Maar wel maar max 2 uur slaap aan een. Onze nachten zijn al weken max 5 uur.
Ach ja herkenbaar weer :P. Bij ons ook maar draaien en dan huilen omdat ze niet meer kan slapen. Nu kan ze ook ineens op d'r buik slapen, dus het gaat allemaal weer over. Gebruik desnoods een laken om de kleine goed strak in te stoppen tot de middel, en dan hopen dat ie op zijn rug in slaap valt.

Was 's nachts wel weer even aanpoten. Vaak diegene die niet hoefde te werken even de ander ontzien.
pi_210161437
R. is inmiddels anderhalve week oud. Eerste 2 dagen waren zeer taai: hij uitgeput, daardoor niet goed kunnen drinken (borstvoeding). Door weinig drinken geen energie om te drinken etc. Lekkere neerwaartse spiraal.
Met wat flesjes bijvoeding en kolfsel is dat enigzins goed gekomen, maar nog steeds niet voldoende. Hij valt gewoon constant in slaap na een paar slokken. Blazen, kietelen, verschonen: helpt allemaal niet.
We zitten nu op een ritme:
Voeding 1: borstvoeding+50ml fles (kolf) + kolven
Voeding 2: 80 ml fles (kolf) + kolven
Maar incl verschonen, schoonmaak kolfspullen en R. in slaap krijgen ben je dus zo een uur bezig, elke voeding. En die gaan om de 3 uur.
Slopend en frusterend, vooral om de productie meer dan voldoende is. Hij krijgt het er alleen niet uit :{
pi_210161671
Het is gewoon ook echt heel taai, die eerste weken. Ook met goed lopende, volledige borstvoeding waren wij met voeden alleen al 40 minuten bezig om de 2,5-3 uur. Die eerste weken bestaan uit weinig anders dan voeden. Maar het wordt echt snel beter, je baby wordt sterker, krijgt meer energie en landt meer in zijn lijfje en de wereld en dan wordt het heel veel makkelijker. Het hielp mij enorm om het steeds maar per dag of paar dagen te bekijken en niet te snel te veel te willen.

Mijn baby ging vandaag voor het eerst wennen op de opvang en hij deed het super. Geslapen, fles gedronken en gespeeld. En wij zijn even rustig het dorp in gegaan om te winkelen en koffie te drinken O+ Ik ben zo blij dat ik 9 weken extra verlof heb genomen en niet 2 maanden geleden op dit punt was. Hij is nu zoveel flinker alweer en zijn behoeftes en ritme zijn duidelijker.
pi_210161723
Tussen al zijn gerommel en nachtbraken door ook een keer goed nieuws! Pas over een jaar weer terug naar het ziekenhuis voor zijn hartafwijking. Zijn hart ontwikkelde zich positief.

Het gaatje was alleen nog met de echo waar te nemen. Geen hoorbare ruis. Echt een stuk kleiner geworden. De nauwe longslagader zorgt nog wel voor een te hoge doorstroomsnelheid van het bloed. Iets boven de marge nog. Maar al stuk beter dan vorige keer. En het remt zijn groeiontwikkeling totaal niet. Dat zagen we zelf al. Maar toch opgelucht naar huis.

Grote kans dat we dat hoofdstuk volgend jaar helemaal achter ons laten. Hoop wel dat ze dan niet bedenken om de afspraak tijdens zijn middagslaap te plannen. Hele dag over hoop ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')