abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209912625
De laatste weken is het de kunst om 90 of 180 graden gedraaid uit bed te komen. Dat je toch afvraagt hoe hij dit voor elkaar krijgt met zijn breakdance moves.
pi_209915880
En weer (of nog steeds) oorontsteking. Tenminste daar lijkt het op.
  zondag 16 juli 2023 @ 21:12:34 #53
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209922079
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 14:04 schreef alpeko het volgende:
En weer (of nog steeds) oorontsteking. Tenminste daar lijkt het op.
Laat je bij aanhoudende of steeds terugkomende oorontsteking niet afschepen, maar vraag een doorverwijzing naar kno. Het is niet fijn voor je kindje om steeds aan de antibiotica te moeten, terwijl de oorzaak toch meestal viraal is en de kno-arts kan en weet echt meer dan de huisarts. Zo voorkom je hopelijk zo veel mogelijk pijn en uiteindelijk gehoorschade. Er zijn hier op het forum meerdere ouders met 'orenkindjes', die je eventueel kunnen helpen. Sterkte!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209923336
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 21:12 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Laat je bij aanhoudende of steeds terugkomende oorontsteking niet afschepen, maar vraag een doorverwijzing naar kno. Het is niet fijn voor je kindje om steeds aan de antibiotica te moeten, terwijl de oorzaak toch meestal viraal is en de kno-arts kan en weet echt meer dan de huisarts. Zo voorkom je hopelijk zo veel mogelijk pijn en uiteindelijk gehoorschade. Er zijn hier op het forum meerdere ouders met 'orenkindjes', die je eventueel kunnen helpen. Sterkte!
Dank. Nog een kuur zien we sowieso niet zo zitten. Zijn darmen zijn volledig terug bij af. Meer poep dan plasluiers afgelopen week.
Vorige keer was niet onze huisarts maar iemand van de huisartsenpost. Dit keer bewust tot na het weekend gewacht. Eigen huisarts is fijner.
pi_209925211
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 18:33 schreef archito het volgende:
Hoe zijn jullie de eerste weken met voeden omgegaan? Vanuit de kraamhulp werd voeden op verzoek bij borstvoeding verteld. Maar ze komt met nu 2 weken oud echt elk uur of 2 uur en drinkt lang. Dat breekt mijn vriendin behoorlijk op. Bij het drinken valt ze wel eens in slaap en dan leggen we haar in bedje, dat gaat meestal wel goed.

Vanuit het consultatiebureau adviseren ze om kort te voeden, dan een uurtje proberen te laten slapen door in te bakeren en wiegen op de zij, etc. Als dat niet lukt nog halve flesvoeding erbij.

Ik snap dat consultatiebureau het kind nu al een ritme wil aanleren maar het kost veel energie om tegen het ritme van ons kind in te gaan. Is 2 weken niet wat vroeg om daar mee te beginnen?

Dus korte vraag, hoe hebben jullie het ritme bepaald in de eerste weken van de baby?
Ik had me er gewoon bij neergelegd dat ik weinig sliep, as in: ik was eeuwig in nachtdienst modus alsof ik aan het werk was. Dat was mentaal dan makkelijker te verdragen. En daarnaast deden we minimaal 1 nachtvoeding met de fles zodat ik kon slapen (of halfslapend kolven)
pi_209931230
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 07:42 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik had me er gewoon bij neergelegd dat ik weinig sliep, as in: ik was eeuwig in nachtdienst modus alsof ik aan het werk was. Dat was mentaal dan makkelijker te verdragen. En daarnaast deden we minimaal 1 nachtvoeding met de fles zodat ik kon slapen (of halfslapend kolven)
Inmiddels zijn we bijna volledig over op flesvoeding. Dat maakt de voedingsmomenten een stuk korter. Niet dat het slapen zo lekker gaat nu overigens. :P

Ze heeft wel een aardig ritme en komt om de 3-4 uur om te eten, maar na het eten is het regelmatig veel huilen en erg moeilijk om haar in slaap te krijgen. Je leest dan op internet veel over rust en regelmaat, maar we vinden het erg moeilijk om dat aan te brengen als het direct na de voeding al tranen met tuiten is. Vooral 's avonds en tweede helft van de nacht heeft ze dat heel erg. Tot nu toe lopen we veel met haar rond en proberen we te troosten, maar soms slaapt ze tussen twee voedingen nauwelijks tot niet.
pi_209932235
Poeh dat is wel pittig hoor, sterkte
pi_209940164
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 17:00 schreef archito het volgende:

[..]
Inmiddels zijn we bijna volledig over op flesvoeding. Dat maakt de voedingsmomenten een stuk korter. Niet dat het slapen zo lekker gaat nu overigens. :P

Ze heeft wel een aardig ritme en komt om de 3-4 uur om te eten, maar na het eten is het regelmatig veel huilen en erg moeilijk om haar in slaap te krijgen. Je leest dan op internet veel over rust en regelmaat, maar we vinden het erg moeilijk om dat aan te brengen als het direct na de voeding al tranen met tuiten is. Vooral 's avonds en tweede helft van de nacht heeft ze dat heel erg. Tot nu toe lopen we veel met haar rond en proberen we te troosten, maar soms slaapt ze tussen twee voedingen nauwelijks tot niet.
Laat je niet gek maken. CJG begint inderdaad na 2 weken al over ritme's en om 19:00 naar bed, nou dat is zelfmoord (voor de ouders dan). Wij merkten pas na ±8 weken als er dag en nacht ritme in komt, het veel makkelijker is. Tot die tijd is het alle hens aan dek, geef je kind wat het nodig heeft en probeer niet te snel alles in een ritme te duwen. Kost onnodig energie en daar hebben jullie waarschijnlijk al gebrek aan in deze periode.
pi_209941007
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 12:07 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Laat je niet gek maken. CJG begint inderdaad na 2 weken al over ritme's en om 19:00 naar bed, nou dat is zelfmoord (voor de ouders dan). Wij merkten pas na ±8 weken als er dag en nacht ritme in komt, het veel makkelijker is. Tot die tijd is het alle hens aan dek, geef je kind wat het nodig heeft en probeer niet te snel alles in een ritme te duwen. Kost onnodig energie en daar hebben jullie waarschijnlijk al gebrek aan in deze periode.
Nee precies, het scheelt mentaal al veel als je het gewoon accepteert en de zorgtaken goed verdeelt. Soms slaapt ze na een voeding wel gewoon 2 tot 3 uur dus dat is dan mooi meegenomen.

Nu doen we bijvoorbeeld dat ik tussen 8 en 12 's avonds voor haar zorg zodat mijn vriendin gewoon rustig kan slapen. Met geluk kan ik dan ook al 1 of 2 uur slapen, maar soms ook niet. Daarna van 12 tot 4 uur is het andersom en in de ochtend ook nog allebei een shift van 2 uur zodat ik om 8 uur kan gaan werken.
In de 6 uur dat je dan geen 'dienst' hebt kun je dan al 4-5 uur slapen en pak je met geluk nog een of enkele uren als ze wel lekker alleen wil slapen na het voeden.
Op mijn vrije dagen slaap ik dan tot een uurtje of 10 in de ochtend wat bij als ik toevallig een paar nachten van 4-5 uur heb gehad.

Vriendin heeft nog tot begin september vrij, dan is B. al 11-12 weken oud dus heeft ze hopelijk een stuk meer ritme. We gaan het gewoon zien en proberen haar goed aan te voelen. Alleen laten slapen waar het kan, maar als het niet lukt gewoon lekker bij ons houden en accepteren.
pi_209941570
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 13:27 schreef archito het volgende:

[..]
Nee precies, het scheelt mentaal al veel als je het gewoon accepteert en de zorgtaken goed verdeelt. Soms slaapt ze na een voeding wel gewoon 2 tot 3 uur dus dat is dan mooi meegenomen.

Nu doen we bijvoorbeeld dat ik tussen 8 en 12 's avonds voor haar zorg zodat mijn vriendin gewoon rustig kan slapen. Met geluk kan ik dan ook al 1 of 2 uur slapen, maar soms ook niet. Daarna van 12 tot 4 uur is het andersom en in de ochtend ook nog allebei een shift van 2 uur zodat ik om 8 uur kan gaan werken.
In de 6 uur dat je dan geen 'dienst' hebt kun je dan al 4-5 uur slapen en pak je met geluk nog een of enkele uren als ze wel lekker alleen wil slapen na het voeden.
Op mijn vrije dagen slaap ik dan tot een uurtje of 10 in de ochtend wat bij als ik toevallig een paar nachten van 4-5 uur heb gehad.

Vriendin heeft nog tot begin september vrij, dan is B. al 11-12 weken oud dus heeft ze hopelijk een stuk meer ritme. We gaan het gewoon zien en proberen haar goed aan te voelen. Alleen laten slapen waar het kan, maar als het niet lukt gewoon lekker bij ons houden en accepteren.
Dat hebben wij ook een tijdje volgehouden, mijn vrouw ging om 20:00 al naar bed en dan hield ik de kleine tot 01:00 beneden. Dan had ze al 5-6 uur slaap gehad en dan omwisselen, kon ik slapen tot 07:00 en daarna idd naar werk. Maar ook een nachtdienst met je kind is echt een drama hoor. Eén heeft totaal geen avond meer en dan ook nog eens 's nachts wakker zijn zodat de ander even kan slapen. Dat vonden we een verschrikkelijk ritme en gelukkig konden we daarvan af toen we merkten dat onze dochter langer ging slapen 's nachts.

Blijf goed communiceren met je vriendin en blijft ook wel proberen je kind op haar eigen bedje te leggen. Anders leert ze het nooit.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 14:12:44 #61
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_209941643
Ik snap eigenlijk niet hoe zulke organisaties nog steeds zo vasthouden aan strikte methodes en manieren die ze bijna opdringen als "dit is het beste en zo moet je het doen, want anders....!". (Ik woon in Engeland dus cjg en consultatie bureaus en dergelijke heb ik gelukkig niets mee te maken)

Lijkt mij dat het ouders vaak heel onnodig gestrest en onzeker maakt omdat hun baby het niet "volgens het boekje" doet.

Het MAG ook echt wel anders en elke baby is gewoon anders. Wat voor de een helpt, helpt bij een ander echt niet. Bij je eerste baby helpt dit misschien heel goed, maar je tweede baby wilt dit absoluut niet. Volg je baby, doe wat werkt en heel langzaam kan je daar een beetje een ritme in bouwen die bij jullie past!
pi_209941730
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik snap eigenlijk niet hoe zulke organisaties nog steeds zo vasthouden aan strikte methodes en manieren die ze bijna opdringen als "dit is het beste en zo moet je het doen, want anders....!". (Ik woon in Engeland dus cjg en consultatie bureaus en dergelijke heb ik gelukkig niets mee te maken)

Lijkt mij dat het ouders vaak heel onnodig gestrest en onzeker maakt omdat hun baby het niet "volgens het boekje" doet.

Het MAG ook echt wel anders en elke baby is gewoon anders. Wat voor de een helpt, helpt bij een ander echt niet. Bij je eerste baby helpt dit misschien heel goed, maar je tweede baby wilt dit absoluut niet. Volg je baby, doe wat werkt en heel langzaam kan je daar een beetje een ritme in bouwen die bij jullie past!
Uiteindelijk klopt het wel waar ze heen willen, want je baby gaat het best op een ritme met slaapuren van 19:00 tot 07:00. En dan de bijpassende dagslaapjes. Maar in de praktijk is een kind van 2 weken in een ritme duwen echt onmogelijk. Zeker bij je eerste kind, waarbij je mogelijk al onzeker bent, is dat wel frustrerend.
pi_209941795
Ach, ik heb het consultatiebureau al een keer helemaal uitgespeeld en zelden ongevraagd advies gekregen. Een ook bij deze baby vraagt niemand naar slaaptijden en ritmes.

Overigens willen mijn beide kinderen liever geen polonaise aan hun lijf als ze heel moe zijn. Ik kan ze ook niet troostvoeden bijvoorbeeld. De eerste twee maanden was het iedereen avond brullen en als hij dan al wiegend in slaap viel, direct wakker worden bij neerleggen. Sinds ik hem tijdig naar bed breng en in bed troost en ik hem blijf tot hij slaapt, is hij veel sneller rustig en slaapt langer en dieper.

Hoewel hij net begonnen is met rollen dus nu is het weer gedaan met rustig slapen :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_209941828
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:24 schreef Clubsoda het volgende:
Ach, ik heb het consultatiebureau al een keer helemaal uitgespeeld en zelden ongevraagd advies gekregen. Een ook bij deze baby vraagt niemand naar slaaptijden en ritmes.

Overigens willen mijn beide kinderen liever geen polonaise aan hun lijf als ze heel moe zijn. Ik kan ze ook niet troostvoeden bijvoorbeeld. De eerste twee maanden was het iedereen avond brullen en als hij dan al wiegend in slaap viel, direct wakker worden bij neerleggen. Sinds ik hem tijdig naar bed breng en in bed troost en ik hem blijf tot hij slaapt, is hij veel sneller rustig en slaapt langer en dieper.

Hoewel hij net begonnen is met rollen dus nu is het weer gedaan met rustig slapen :')
Herkenbaar, lakentje strak instoppen langs haar middel hielp goed om het rollen tegen te gaan.
pi_209941835
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:19 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Uiteindelijk klopt het wel waar ze heen willen, want je baby gaat het best op een ritme met slaapuren van 19:00 tot 07:00. En dan de bijpassende dagslaapjes. Maar in de praktijk is een kind van 2 weken in een ritme duwen echt onmogelijk. Zeker bij je eerste kind, waarbij je mogelijk al onzeker bent, is dat wel frustrerend.
Begonnen ze daar serieus bij het huisbezoek over? :o dat was hier kennis maken, gegevens noteren, wegen, kort lichamelijk onderzoek en klaar.
pi_209941865
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:26 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Begonnen ze daar serieus bij het huisbezoek over? :o dat was hier kennis maken, gegevens noteren, wegen, kort lichamelijk onderzoek en klaar.
Huisbezoek? Nee? :P
pi_209941874
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:29 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Huisbezoek? Nee? :P
Maar dat is na twee weken toch?
pi_209941905
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Maar dat is na twee weken toch?
Oh ja dat klopt maar tijdens dat gesprek is het niet benoemd.
Maar ik kan me herinneren dat we een keer contact hadden met CJG omdat we op en gefrustreerd moment onze dochter niet op bed kregen. Dat was rond die tijd en toen begonnen ze al met 19:00 naar bed, voorspelbaar zijn, geen showtje opvoeren, enz.
pi_209942011
Ooh zo, je moet het CB niet om opvoedkundig advies vragen nee :D
pi_209945234
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 14:19 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Anderzijds hoef ik echt niet te proberen om mijn baby om 19u op bed te leggen, behalve als ik wil dat ze vroeg wakker wordt. Mijn baby heeft minder slaapnood dan gemiddeld en doet het prima op max 13u slaap per 24 uur in de dag.

Maar als je geen vragen stelt aan het cb dan krijg je in mijn ervaring tot nu toe ook weinig ongevraagd/ongewenst advies dus dat bevalt me prima. De keer dat ik wel om hulp vroeg kreeg ik een advies wat niet zo goed paste bij ons, maar daar was wel ruimte voor dus dat viel ook reuze mee.
pi_209948430
Wakker worden om 7uur is mij net iets te vroeg.
Toen S een dag/nachtritme kreeg begon zijn dag om 9uur. Dat paste perfect in ons dagritme dus ik heb daar niets aan gedaan. Laatste weken is hij rond 8uur wakker, behalve als er iets op de planning staat zoals een bezoekje aan het CB dan slaapt meneertje een gat in de dag. Hij dacht vast als ik heel stilletjes blijf slapen vergeet mama het vast O-) maar de vaccinaties zitten er weer in.
Stats bij bijna 1 jaar : 8,7 kg en 78 cm *O*
pi_209949104
Voor een afspraak bij het cb snap ik wel dat hij zich het liefst zou verslapen :D
Geen last gehad van de prikken?

Dagritme, tja. Nog niet echt gelukt en ik denk ook niet dat het in het babyjaar nog gaat komen. Er is geen vaste opstatijd, bedtijd en geen vast aantal slaapjes. Misschien roep ik het ook wel over ons af door zelf te weinig regelmaat in te bouwen. Alleen in de maaltijden is ze stipt en trouw, er moet wel op tijd een boterham in. _O-
  woensdag 19 juli 2023 @ 05:57:34 #73
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209950304
*meldt met verse baby O+
Gister geboren, ben helemaal verliefd O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_209950367
quote:
17s.gif Op woensdag 19 juli 2023 05:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
*meldt met verse baby O+
Gister geboren, ben helemaal verliefd O+
Gefeliciteerd! Geniet er van en succes met het herstel.
  woensdag 19 juli 2023 @ 07:20:36 #75
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_209950480
Gefeliciteerd!

Ik zit nu in tweede week met peuter en baby alleen, man is terug werken en schoonmoeder komt ook niet elke dag meer langs. En ben zo blij dat ze rond zelfde tijdstip slaapje doen, haha. Heerlijk soms even 1,5 / 2 uur rust, ook al slaapt ze op mij overdag.

Als ik haar overdag weg leg in bed is ze binnen 5 minuten wakker, maar snachts slaapt ze in haar bed wel drie uur aan 1 stuk door!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')