quote:DEN HAAG - In de Albert Heijn op de Turfmarkt in het centrum van Den Haag heeft dinsdagochtend een steekpartij plaatsgevonden. Daarbij is een dode gevallen. Dat bevestigt de politie. Het gaat om een medewerker van de Albert Heijn. Snel na het incident is er in de buurt een verdachte aangehouden.
De steekpartij gebeurde net na 7.00 uur, vlak nadat de winkel was opengegaan. De Turfmarkt is afgezet en er zijn zwarte schermen geplaatst bij de supermarkt. Ook in de winkel zijn delen afgezet met linten. Op de Schedeldoekshaven, vlakbij de Turfmarkt, is ook een stuk afgezet met zwarte schermen. Hier is de verdachte aangehouden.
Ook een politieagent raakt lichtgewond bij het steekincident, bevestigt een politiewoordvoerder.
De politie doet ter plaatse onderzoek, zo is er een forensisch team ingezet en is er een calamiteitenunit geplaatst op de Turfmarkt. Ook burgemeester Van Zanen is poolshoogte komen nemen op de Turfmarkt. De politie op zoek naar getuigen van de steekpartij in de supermarkt. Geschokte en huilende medewerkers van de Albert Heijn worden opgevangen in het gebouw van de Universiteit Leiden, naast de winkel.
Politieafzetting
Vlak na de melding van het incident op dinsdagochtend kwamen veel hulpdiensten naar de supermarkt, waaronder meerdere ambulances. Ook de traumahelikopter is opgeroepen, maar die is weer omgekeerd.
De Turfmarkt is een drukke straat in het Haagse centrum, tussen station Den Haag Centraal en het Stadhuis. Veel mensen op weg naar hun werk worden dinsdagochtend geconfronteerd met de politieafzetting en de nasleep van het dodelijke steekincident.
https://www.omroepwest.nl(...)-op-haagse-turfmarkt
Artikel is trouwens gereviseerd, er stond in deze zin;quote:Snel na het steekincident is er een verdachte opgepakt. Het gaat om een 56-jarige man. Op de plek waar hij werd aangehouden, aan de achterzijde van de Universiteit Leiden aan de Schedeldoekshaven, liggen enkele bloeddruppels. ,,Het was een man in een zwart trainingspak met een capuchon op. Hij had allemaal bloed aan zijn handen’’, zegt een medewerker van een telecombedrijf, die de verdachte uit de winkel zag komen. ,,Hij keek een beetje raar uit z’n ogen, niet helemaal helder. Hij had zijn armen strak langs zijn lichaam toen hij langsliep. Ik zag geen mes in zijn handen.’’
Volgens de getuige was de politie toen al gearriveerd. ,,Ik zag dat een agent met een flink bloedende hand de AH uitkwam.’’
Burgemeester Jan van Zanen is naar de Turfmarkt gekomen en praat met ooggetuigen. De politie onderzoekt de zaak en roept getuigen op zich te melden. De collega’s van het slachtoffer die in de winkel aan het werk waren tijdens het steekincident, zijn opgevangen en krijgen slachtofferhulp aangeboden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ijn-handen~a4c50091/
Eerst ditquote:''Het was een man in een zwart trainingspak met een capuchon op.''
Maar dat zou wel niet benoemd mogen worden.quote:''Het was een donkere man in een zwart trainingspak met een capuchon op''
Ik had het artikel gelezen waarin staat dat het een donkere man is. Voor de grap had ik hier iets over gepost in het algemene steektopic.. dat het schandalig is. En verdomd, de krant haalt het nog weg ook. Wat een losersquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:23 schreef PS. het volgende:
Klassiek voorbeeld van een verwarde man. Die man heeft hulp nodig, geen straf.
[..]
Artikel is trouwens gereviseerd, er stond in deze zin;
[..]
Eerst dit
[..]
Maar dat zou wel niet benoemd mogen worden.
Om 7 uur in de ochtend als er nog geen omzet is gedraaid?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:21 schreef Perrin het volgende:
Veel steekpartijen ook in Den Haag de laatste dagen.
Dit zal wel een mislukte overval zijn![]()
Daar had ik het inderdaad ook vandaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik had het artikel gelezen waarin staat dat het een donkere man is. Voor de grap had ik hier iets over gepost in het algemene steektopic.. dat het schandalig is. En verdomd, de krant haalt het nog weg ook. Wat een losers
Ik las ergens dat het om een 56 jarige vrouw gaat.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:34 schreef PS. het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd naar de leeftijd. Hier bij de AH werken denk ik 2-3 vrouwen van 30+ de rest allemaal twintigers of nog jonger.
Zou je kind maar zijn...
Dader is 56, kan ook toeval zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik las ergens dat het om een 56 jarige vrouw gaat.
Wat denk jij dan, een betrapte winkeldief?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Om 7 uur in de ochtend als er nog geen omzet is gedraaid?
Gewoon iemand die de hele nacht heeft zitten snuiven of trippen en een beetje doelloos en vol agressie door de binnenstad dwaalt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat denk jij dan, een betrapte winkeldief?
Als het geen neonazi is wel.quote:
Ik kwam pas ergens in de stad ook een rits GGZ-types tegen, die volgens eigen zeggen een wandeling aan het maken waren buiten het terrein van de GGZ-instelling. Eentje sprak mij enigszins verward aan en toonde zijn blote buik. Ik was net een foto aan het maken van een lepelaar en zei tegen hem: "kijk, een lepelaar" Die had hij nog nooit gezien, dus ik liet een foto zien. Zijn groepsgenoten werden ongeduldig, dus wij gingen vredig uit elkaar en vervolgden onze weg. Kijk, zo los je dit opquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:46 schreef Momo het volgende:
Teveel GGZ gekkies die zo maar rond lopen op straat....
Je zal maar net op het verkeerde moment op de verkeerde plek zijn.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:46 schreef Momo het volgende:
Teveel GGZ gekkies die zo maar rond lopen op straat....
Belachelijk. Vooral ook omdat het hier gaat om een letterlijke reactie gaat van een ooggetuige. Hoe je haal je het in je hoofd om dat dan te gaan aanpassen? Dat is geen journalistiek meer, maar activisme.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:23 schreef PS. het volgende:
[..]
[..]
Eerst dit
[..]
Wellicht verkeerd opgeschreven door de journalist, ik zou niet overal een complot in zien.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Belachelijk. Vooral ook omdat het hier gaat om een letterlijke reactie gaat van een ooggetuige. Hoe je haal je het in je hoofd om dat dan te gaan aanpassen? Dat is geen journalistiek meer, maar activisme.
Nee hoorquote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Wellicht verkeerd opgeschreven door de journalist, ik zou niet overal een complot in zien.
quote:Hoessein was dinsdagochtend vroeg in de Albert Heijn om ontbijt te halen. Hij stond daarna bij de balie om sigaretten te halen, toen er ineens commotie was in de winkel. Naast het gegil van de medewerkers, viel hem vooral de kalmte op van de man die de winkel uitliep. 'Het was een grote, donkere man. Hij was bebloed en had geen wapen in zijn handen', vertelt Hoessein gedetailleerd.
https://www.omroepwest.nl(...)ermarkt-doodgestoken
Tja we willen toch niet dat het stigma telkens weer bevestiging krijgt, straks wordt de politie er nog racistisch vanquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik had het artikel gelezen waarin staat dat het een donkere man is. Voor de grap had ik hier iets over gepost in het algemene steektopic.. dat het schandalig is. En verdomd, de krant haalt het nog weg ook. Wat een losers
en ik maar denken dat mijn werk, in de chemie, gevaarlijk is.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:15 schreef PS. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Vuil goor K volk weer
Als medewerker van een fucking supermarkt niet meer veilig zijn![]()
Het is dan wel dichtbij maar Den Haag is toch echt een andere gemeente.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
In Rotterdam heeft iedereen een mes op zak lijkt het wel. Shithole.
In het beginsel niet nee, maar als je een letterlijke quote plaatst en daarna het woordje donkere verwijderd ben je wel erg ziek.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Kan een verwarde man zijn geweest. Of een verwarde ex partner.
Ik vind de huidskleur niet zoveel toevoegen eigenlijk.
Dat is natuurlijk echt heel erg en daar moeten we het de rest van dit topic over hebben ipv over wat er nu daadwerkelijk is gebeurd.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:11 schreef PS. het volgende:
[..]
In het beginsel niet nee, maar als je een letterlijke quote plaatst en daarna het woordje donkere verwijderd ben je wel erg ziek.
Daar werk je nu zelf ook gewoon aan mee he... Het waren maar 4 posts.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk echt heel erg en daar moeten we het de rest van dit topic over hebben ipv over wat er nu daadwerkelijk is gebeurd.
Dat snap ik ook niet helemaal, in het artikel van omroep West staat dat de man zich heel rustig liet aanhouden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:22 schreef junkiesietze het volgende:
Hoe is die agent gewond geraakt dan?
Inderdaad, ik loop liever tussen de kraakfornuizen dan in het centrum van een grote stad.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:06 schreef hoechst het volgende:
[..]
en ik maar denken dat mijn werk, in de chemie, gevaarlijk is.
Het is wel warm op het moment. Misschien wilde hij wel een kamer met airco en probeert hij dit op deze manier te regelen. In plaats van nog een dag buiten in de bloedhete zon door te moeten brengen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:09 schreef hoechst het volgende:
deze buitenlander was sowieso zwaar in de war... Normaal slapen ze nog op dat tijdstip.
Als je fornuis kraakt is het wellicht tijd voor een nieuwequote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Inderdaad, ik loop liever tussen de kraakfornuizen dan in het centrum van een grote stad.
Ik vermoede dat ze wel content zijn met deze weertje.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is wel warm op het moment. Misschien wilde hij wel een kamer met airco en probeert hij dit op deze manier te regelen. In plaats van nog een dag buiten in de bloedhete zon door te moeten brengen.
Ik vind het eerlijk gezegd ook nergens op slaan dat ze stiekem de prijs hetzelfde houden maar minder inhoud in de verpakkingen doen.quote:
Statiegeld op blikjes voor je.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd ook nergens op slaan dat ze stiekem de prijs hetzelfde houden maar minder inhoud in de verpakkingen doen.
Bij het verlenen van eerste hulp. Weet je nog niet zoveel, maakt ook niet zoveel uit.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:22 schreef junkiesietze het volgende:
Hoe is die agent gewond geraakt dan?
Hij is opgepakt, dus een signalement heeft geen functie meer.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:23 schreef PS. het volgende:
[..]
[..]
Eerst dit
[..]
Mja, haal dan de hele letterlijke quote van die ooggetuige eruit. Ik vind het niet integer om een letterlijke quote aan te gaan passen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij is opgepakt, dus een signalement heeft geen functie meer.
Voor velen op fok maakt het een wereld van verschil uit of een dader blank of gekleurd is. Als het een blanke is, is het een drama, als het een gekleurde is, is het "de integratie is mislukt", "zie je nou wel, weer een bruine", "het is een vijfde colonne dat we hebben binnengehaald", "onze vrouwen kunnen niet meer veilig over straat" etc.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Wil je wel even je grote bek houden en mij geen racist noemen?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
Voor velen op fok maakt het een wereld van verschil uit of een dader blank of gekleurd is. Als het een blanke is, is het een drama, als het een gekleurde is, is het "de integratie is mislukt", "zie je nou wel, weer een bruine", "het is een vijfde colonne dat we hebben binnengehaald", "onze vrouwen kunnen niet meer veilig over straat" etc.
Ik zie als Turk exact hetzelfde gebeuren in Turkije mbt migranten en dan met name Syriërs. Elke dag worden er in Turkije vrouwen vermoord meestal door een (ex) vriend/echtgenoot. En dan zeggen Turken dat het een drama is. Wanneer er bij een incident een Turkse national wordt doodgestoken door een Syrische national is het, "Erdoğan heeft een vijfde colonne binnengehaald", "onze vrouwen kunnen niet meer veilig over straat", etc.
Zelfde racistische shit. Alleen daders en slachtoffers zijn verschillend.
Hier waren de daders blank, ze gingen 3 supermarktmedewerkers executeren.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:31 schreef Slayage het volgende:
Voor velen op fok maakt het een wereld van verschil uit of een dader blank of gekleurd is. Als het een blanke is, is het een drama
Dat is waar. Dat is een nare trend in de journalistiek, om verkeerd te citeren en doorgaans met een bedoeling. Niettemin erger ik me aan het weglaten van signalement terwijl er nog opgespoord moet worden en ook aan het zeuren om signalementen terwijl er niemand meer op te sporen valt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:21 schreef nixxx het volgende:
[..]
Mja, haal dan de hele letterlijke quote van die ooggetuige eruit. Ik vind het niet integer om een letterlijke quote aan te gaan passen.
Kennelijk voel je je aangesproken. Voor de duidelijkheid, het retoriek is racistisch. Of jij een racist bent weet ik niet. Ken je niet eens.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:42 schreef PS. het volgende:
[..]
Wil je wel even je grote bek houden en mij geen racist noemen?
Dankje
Het AD heeft het niet weggelaten, maar aangepast, wat dus ook onzin is. NOS en Omroep West vermelden het immers ook gewoon.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:59 schreef wizkays het volgende:
Vrouwelijke medewerkers gingen gillen, getuige Hoessein dacht eerst dat het om een muis ging.
Agent kwam met een bebloed hand naar buiten. Hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen, I don't know (Bij het verlenen van eerste hulp raakte een politieagent lichtgewond).
NOS vermeldt gewoon dat de getuige zei dat het om een grote donkere man ging. Zeg maar het "Big Black Guy engerd" stereotype (in de VS). Vanwaar al dat gejank dat het wordt weggelaten?
Omroep West ging getuige Hoessein thuis opzoeken, waarschijnlijk om nog een memorabele quote te scoren.
Getuige Hoessein is een paar uur na het incident weer thuis, maar wel onder de indruk van hoe zijn ochtend verlopen is. 'Ik dacht eerst dat het gegil door een muis kwam. Toen ik die kant op wilde lopen, had ik ineens door dat er meer aan de hand was en toen ben ik gestopt.' Hij zegt zich te gaan melden als getuige bij de politie en dan bij Slachtofferhulp. Want wat begon met een croissantje halen, werd een traumatische ochtend, ook voor hem.
Ok, eerst stond er dat hij sigaretten ging halen en nu weer een croissantje.
Het slachtoffer was trouwens een invaller.
Gewoon een random iemand uitgekozen dus?quote:'De man wist hoe hij de winkel het snelst kon verlaten maar hij rende niet. Hij kwam op mij verward en rustig tegelijk over', zegt Hoessein, die duidelijk geschokt is. 'Het leek hem niet te boeien dat hij zou worden aangehouden.' De plek waar de man is aangehouden, op de Schedeldoekshaven is een stuk afgezet met zwarte schermen.
95% van jouw reacties bij dit bericht besteed je aan het weghalen van een woordje uit het artikel.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:09 schreef PS. het volgende:
[..]
Het AD heeft het niet weggelaten, maar aangepast, wat dus ook onzin is. NOS en Omroep West vermelden het immers ook gewoon.
Als je met zon pak en zon hond in een woonwijk gaat staan ben je ook een gekkie natuurlijkquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:25 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ze zijn daar maar druk met loslopende gekjes
Ik ga er niet over door, men quote mij toch. Ik was er allang klaar meequote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
95% van jouw reacties bij dit bericht besteed je aan het weghalen van een woordje uit het artikel.
Heb je geen andere obsessies dan dit?
Reageer dan ook gewoon niet meer op die quotes. Zo moeilijk is dat niet hoor.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:29 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik ga er niet over door, men quote mij toch. Ik was er allang klaar mee
Lol! Maar dit is niet goed:quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als je met zon pak en zon hond in een woonwijk gaat staan ben je ook een gekkie natuurlijk
Dat is dus precies wat jij doet, het telkens weer voeden door er ook over te beginnen. Het was voor mij na post 1 al klaar hoor.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Reageer dan ook gewoon niet meer op die quotes. Zo moeilijk is dat niet hoor.
Ben je echt zo hardleers?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:35 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat jij doet, het telkens weer voeden door er ook over te beginnen. Het was voor mij na post 1 al klaar hoor.
Misschien komt Hoessein vaker in die supermarkt en heeft zelf muizen zien rondlopen, dus dan is het niet gek dat hij aan muizen denktquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:13 schreef Caland het volgende:
Ik vind het vooral bijzonder dat het eerste waar je aan denkt bij gegil een muis is.
Hoessein is gewoon een, ja, mietje.
De Palestijnen lopen toch ook overal tegen dezelfde problemen aan? Ik bedoel in de loop der jaren zijn er genoeg Palestijnen uitgeweken naar Syrie of Libanon en die zitten daar ook allemaal in tentenkampen met alle beperkingen vandien.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kennelijk voel je je aangesproken. Voor de duidelijkheid, het retoriek is racistisch. Of jij een racist bent weet ik niet. Ken je niet eens.
Laatst een stuk bij de nos over Libanon, waar de Syrische vluchtelingen tegenwoordig te maken hebben met een avondklok. En de Libanese official die de maatregelen verdedigde, begon haar betoog met "als eerst wil ik duidelijk maken dat wij in Libanon geen racisten zijn"
Ik had ooit gehoord dat ze bewust (symbolisch) in vluchtelingenkampen blijven om de hoop op terugkeer levend te houden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:48 schreef Hathor het volgende:
De Palestijnen lopen toch ook overal tegen dezelfde problemen aan? Ik bedoel in de loop der jaren zijn er genoeg Palestijnen uitgeweken naar Syrie of Libanon en die zitten daar ook allemaal in tentenkampen met alle beperkingen vandien.
Natuurlijk wel, maar dat kost geld, en we hebben al twintig jaar een rechtse regering die de verkiezingen wint op basis van als er minder geld naar de overheid gaat is iedereen blij.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:39 schreef Bocaj het volgende:
De regering kan ons niet beschermen tegen dit soort mensen.
Het kan straks overal in NL gebeuren als die spreidingswet er door is.
Allemaal verwarde mensen verspreid over NL.
Arm bonusbord.. zo verloren en alleen.quote:Voornamelijk ambtenaren op weg naar hun werk bij de vele vlakbij gelegen ministeries schudden hun hoofd nadat ze horen waarom ze niet door de afzettingen mogen. De hele omgeving van de grootgrutter midden in het Haagse centrum is afgezet. Het AH-bonusbord staat er wat verloren bij.
In elke supermarkt zitten muizen, ze zullen het alleen niet graag willen toegeven. De lokale Dirk hier bij mij in de buurt was vorig jaar zelfs een dag of 3 gesloten omdat er daar sprake was van een regelrechte muizenplaag en ze daar toch maar even wat aan gingen doen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
Misschien komt Hoessein vaker in die supermarkt en heeft zelf muizen zien rondlopen, dus dan is het niet gek dat hij aan muizen denkt
In de basis misschien niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Wil wel eens weten waarom hij nou stak. Werd hij misschien niet goed geholpen? (En dan nog steek je niet.)quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:09 schreef SpaceOddity het volgende:
Bah... Het zou je vriendin/zus/moeder -of wat dan ook van jou- maar zijn...
Hele levens zomaar overhoop en kapot gemaakt. Ziek
Bij de AH hebben in het verleden muizen rondgelopen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:13 schreef Caland het volgende:
Ik vind het vooral bijzonder dat het eerste waar je aan denkt bij gegil een muis is.
Hoessein is gewoon een, ja, mietje.
Ja ik zie ze nog steeds wel eens in de vakken staan, doorgaans vlakbij de pindakaasquote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:01 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Bij de AH hebben in het verleden muizen rondgelopen.
Ik ben het met je eens dat er te weinig geld wordt gestoken in de (geestelijke) gezondheidszorg.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar dat kost geld, en we hebben al twintig jaar een rechtse regering die de verkiezingen wint op basis van als er minder geld naar de overheid gaat is iedereen blij.
Behalve dan de mensen die in aanraking komen met het minder geld naar de opvang, maar daar geven we dan anderen de schuld van.
Poetin hielp Assad en de VS de rebellen, om het in stand te houden, misschien behartigen ze dezelfde agenda. Assad het beest hoor je niks meer over.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
Voor velen op fok maakt het een wereld van verschil uit of een dader blank of gekleurd is. Als het een blanke is, is het een drama, als het een gekleurde is, is het "de integratie is mislukt", "zie je nou wel, weer een bruine", "het is een vijfde colonne dat we hebben binnengehaald", "onze vrouwen kunnen niet meer veilig over straat" etc.
Ik zie als Turk exact hetzelfde gebeuren in Turkije mbt migranten en dan met name Syriërs. Elke dag worden er in Turkije vrouwen vermoord meestal door een (ex) vriend/echtgenoot. En dan zeggen Turken dat het een drama is. Wanneer er bij een incident een Turkse national wordt doodgestoken door een Syrische national is het, "Erdoğan heeft een vijfde colonne binnengehaald", "onze vrouwen kunnen niet meer veilig over straat", etc.
Het is misschien moeilijk te geloven bij supermarktmedewerkers, maar sommigen hebben echt hart voor de zaak. Dan wordt dit gewoon een principekwestie.quote:
2014..quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:33 schreef wizkays het volgende:
[..]
Lol! Maar dit is niet goed:
Recordaantal meldingen verwarde personen, mogelijk door 'onrustige tijden'
De politie kreeg in 2022 een recordaantal meldingen binnen van overlast door personen met verward gedrag. In totaal registreerde de politie vorig jaar 138.000 meldingen, in 2014 waren dat er nog zo'n 60.000. In bijna de helft van alle gemeenten kwam vorig jaar een recordaantal klachten binnen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nen-onrustige-tijden
Het is ook gewoon openlijk toegegeven dat dit een rol speelt. Zie bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:50 schreef nomina het volgende:
[..]
2014..
Daarna kwam de vluchtelingencrisis en werd Europa overspoeld.
Mensen overdag met een capuchon op standaard vermijden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:23 schreef PS. het volgende:
[..]
[..]
Eerst dit
[..]
Daar staat niet dat dat vooral de autochtone bevolking raaktquote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ook gewoon openlijk toegegeven dat dit een rol speelt. Zie bijvoorbeeld.
Ah, de eerste FOK!detective na een ellenlange discussie over huidskleur en vluchtelingen is ook al gespotquote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:56 schreef TjjWester het volgende:
Ik heb zo het idee dat de supermarkt helemaal niks er mee te maken heeft, dat het geen verwarde man betreft en dat slachtoffer en dader elkaar kennen........
Waar mensen als jij altijd lekker makkelijk overheen lullen is het feit dat er genoeg autochtone mongolen zijn en dat we daar bovenop niet ook nog talloze "verwarde" allochtonen nodig hebben.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
Waarom dan alleen kijken naar allochtonen en niet naar alle mongolen? Criminaliteit is in de helft van de gevallen wel acceptabel?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:39 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Waar mensen als jij altijd lekker makkelijk overheen lullen is het feit dat er genoeg autochtone mongolen zijn en dat we daar bovenop niet ook nog talloze "verwarde" allochtonen nodig hebben.
Criminaliteit is geen enkel geval acceptabel, ongeacht de afkomst. De reden waarom er veelal naar mensen met een migratieachtergrond wordt gekeken is omdat zij sterk oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom dan alleen kijken naar allochtonen en niet naar alle mongolen? Criminaliteit is in de helft van de gevallen wel acceptabel?
Schiet 'die mensen die makkelijk er overheen lullen' maar lek
Want dat is ook wat ik zeg inderdaad. Ik vind het vreselijk dat we hier genoeg criminelen, tokkies, wappies rondlopen. Des te meer reden om niet nog meer "psychisch instabiele" mensen binnen te halen. En iedereen die daar anders over denkt is gek. Want wat is het voordeel van nog meer mensen binnenhalen die zorg nodig hebben die er al niet/nauwelijks is voor de mensen die er al zijn.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom dan alleen kijken naar allochtonen en niet naar alle mongolen? Criminaliteit is in de helft van de gevallen wel acceptabel?
Welke mensen?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is dus een negatief stereotype die deze mensen zelf hebben gecreëerd. En trouwens ook zelf ongedaan kunnen
Die nare anderskleurigen die aan de lopende band normale mensen doodstekenquote:
Dat is die helft. Het is bijna 50%quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Criminaliteit is geen enkel geval acceptabel, ongeacht de afkomst. De reden waarom er veelal naar mensen met een migratieachtergrond wordt gekeken is omdat zij sterk oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
Stereotypes verdwijnen als sneeuw voor de zon? Ik geloof daar helemaal niks van en zeker niet als het "vreemdelingen" (in de breedste zin van 't woord) betreft. Ik laat me graag overtuigen, jij mooie voorbeelden?quote:Dit heb je natuurlijk altijd met groepen die op een negatieve (of ook positieve) manier zich ergens in weten de onderscheiden, dat trekt de aandacht. En misschien speelt het in dat geval ook mee dat de onbewuste verwachting is dat als je ergens te gast ben in een land, je je juist wat netter op probeert te stellen.
Het is dus een negatief stereotype die deze mensen zelf hebben gecreëerd. En trouwens ook zelf ongedaan kunnen maken door zich simpelweg wat netter en beschaafder op te stellen en wellicht ook wat minder te klagen. Doet men dat voor een langere periode verdwijnt zo'n stereotype als sneeuw voor de zon.
ach ja, als we het over zulke grote groepen mensen hebben dan is er altijd wel 1 mafketel die het voor de rest verpestquote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:33 schreef Perrin het volgende:
Die nare anderskleurigen die aan de lopende band normale mensen doodsteken
De Joden zijn we ook niet zo erg meer over toch??quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is die helft. Het is bijna 50%
50% en 90% (zegt mijn duim) van de aandacht
[..]
Stereotypes verdwijnen als sneeuw voor de zon? Ik geloof daar helemaal niks van en zeker niet als het "vreemdelingen" (in de breedste zin van 't woord) betreft. Ik laat me graag overtuigen, jij mooie voorbeelden?
daarom hebben we ook een Nationaal Coördinator Antisemitismebestrijding (NCAB)quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:36 schreef ludovico het volgende:
De Joden zijn we ook niet zo erg meer over toch??
Tijdje in Roffa ook gewoon een hutje met agenten bij een synagoge, blijkbaar nodig....quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:38 schreef wizkays het volgende:
[..]
daarom hebben we ook een Nationaal Coördinator Antisemitismebestrijding (NCAB)
[/sarcasme]
Dat is ongeveer een redenatie van "okee, als we al 500.000 witte seriemoordenaars hebben, moeten we er dan nog 500.000 uit het buitenland halen."?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik had vroeger een hoogleraar als gastdocent (ben zijn naam even kwijt) die Marokkaanse migranten in het Westen ging onderzoeken, ze doen het juist hartstikke goed in de VS en Canada, terwijl ik dit typ weet ik al wat de standaardreacties zullen zijn: "wij hebben de slechte gekregen, uit het Rif gebergte blabla", lol, dit is ook generaliserend en racistisch, maar waar het op neerkomt: nieuwe bevolkingsgroepen opnemen lukt gewoon beter in de VS en Canada dan in Europa. In de VS zien ze je binnen 1 jaar als mede-Amerikaan terwijl je in Europa na 4 generaties nog steeds een gast wordt genoemd.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:40 schreef ludovico het volgende:
Tijdje in Roffa ook gewoon een hutje met agenten bij een synagoge, blijkbaar nodig....
Anyhow, ik deel het zeker dat die extreme oververtegenwoordiging er alles aan bijdraagt dat men voornamelijk scheef kijkt naar Marokkanen.
Als groep, per individu zul je toch iedereen op eigen merites beoordelen, hoop ik.
Als ze 50% van de criminaliteit voor rekening nemen dan is dat toch onevenredig veel?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:34 schreef opgebaarde het volgende:
Bullshit, in Amerika kennen ze vrijwel geen sociaal stelsel. Daar moet je wel keihard werken, anders eindig je vrij snel in een doos onder een overpass. Dat is het verschil. Heeft niks te maken met acceptatie of niet. Of vind jij dat zwarte Amerikanen net zo behandeld worden als blanke. Amerika is in veel opzichten tig keer rascistischer als Nederland.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:46 schreef wizkays het volgende:
[..]
Ik had vroeger een hoogleraar als gastdocent (ben zijn naam even kwijt) die Marokkaanse migranten in het Westen ging onderzoeken, ze doen het juist hartstikke goed in de VS en Canada, terwijl ik dit typ weet ik al wat de standaardreacties zullen zijn: "wij hebben de slechte gekregen, uit het Rif gebergte blabla", lol, dit is ook generaliserend en racistisch, maar waar het op neerkomt: nieuwe bevolkingsgroepen opnemen lukt gewoon beter in de VS en Canada dan in Europa. In de VS zien ze je binnen 1 jaar als mede-Amerikaan terwijl je in Europa na 4 generaties nog steeds een gast wordt genoemd.
Aziatische Amerikanen in de VS zijn denk ik wel een goed voorbeeld.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[..]
Stereotypes verdwijnen als sneeuw voor de zon? Ik geloof daar helemaal niks van en zeker niet als het "vreemdelingen" (in de breedste zin van 't woord) betreft. Ik laat me graag overtuigen, jij mooie voorbeelden?
Was dat maar zo. Die stereotypen zijn er helaas nog altijd. Het wordt wellicht wat minder breed gedragen dan in sommige perioden vroeger. Antisemitisme neemt trouwens ook in het Westen (vooral Europa) helaas weer flink toe.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
De Joden zijn we ook niet zo erg meer over toch??
Dat zijn ook migratielanden. Europese landen zijn dat niet. En met alle respect, Marokkanen zitten als etnische groep in de VS in de onderste regionen als het gaat om inkomen. Duidelijk onder het gemiddelde.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:46 schreef wizkays het volgende:
[..]
Ik had vroeger een hoogleraar als gastdocent (ben zijn naam even kwijt) die Marokkaanse migranten in het Westen ging onderzoeken, ze doen het juist hartstikke goed in de VS en Canada, terwijl ik dit typ weet ik al wat de standaardreacties zullen zijn: "wij hebben de slechte gekregen, uit het Rif gebergte blabla", lol, dit is ook generaliserend en racistisch, maar waar het op neerkomt: nieuwe bevolkingsgroepen opnemen lukt gewoon beter in de VS en Canada dan in Europa. In de VS zien ze je binnen 1 jaar als mede-Amerikaan terwijl je in Europa na 4 generaties nog steeds een gast wordt genoemd.
Ja, dat worden ze. Alleen bepaalde culturele factoren houden maatschappelijk succes tegen op groepsniveau.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:52 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Bullshit, in Amerika kennen ze vrijwel geen sociaal stelsel. Daar moet je wel keihard werken, anders eindig je vrij snel in een doos onder een overpass. Dat is het verschil. Heeft niks te maken met acceptatie of niet. Of vind jij dat zwarte Amerikanen net zo behandeld worden als blanke. Amerika is in veel opzichten tig keer realistischer als Nederland.
dat klopt en dat is zeker veel en totaal niet in verhouding.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:47 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Als ze 50% van de criminaliteit voor rekening nemen dan is dat toch onevenredig veel?
Als je 10 mensen hebt met een migratieachtergrond en 90 zonder en de criminaliteitscijfers geven aan dat van de 10 criminelen er 5 een migratieachtergrond hebben en 5 niet, dan zijn mensen met een migratieachtergrond toch verhoudingsgewijs veel vaker betrokken?
Sommige figuren mogen gewoon nooit meer de maatschappij in.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:07 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Nou, geen vluchteling en zelfs gewoon een Nederlander. Wel weer een zware gek (goh)
Ja dat lijkt me bij dit soort figuren, afgaande op het nieuwsbericht, toch wel noodzakelijkquote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sommige figuren mogen gewoon nooit meer de maatschappij in.
quote:Complotdenker
Michael Mantz heeft de verdachte in het verleden meerdere malen bijgestaan. „Ik schrik dat hij de verdachte is. Hij is altijd wel verbaal heel dreigend geweest en hij heeft een complotachtig denken en waanbeelden. Maar dat hij gestoken heeft, verbaast mij”, aldus Mantz. „Hij is een godsdienstfanaat en denkt dat hij zich inspant voor God. Ik vrees dat hij dit gezien heeft als een daad voor God.”
Ach een bekende van justitie. Het mag wat doden kosten allemaal.quote:
Ja, gelukkig is dit de eerste keer.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ach een bekende van justitie. Het mag wat doden kosten allemaal.
Kan bijna niet missen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:21 schreef praadje het volgende:
https://www.boevennieuws.(...)urtbewoners-curacao/
Ik heb zo'n vermoeden dat het deze man is.
Niet zijn eerste moord zo te lezen en zeker niet zijn eerst geweldsmisdrijf, of ben je sarcastisch?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:26 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja, gelukkig is dit de eerste keer.
Ja, dat was sarcasme.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet zijn eerste moord zo te lezen en zeker niet zijn eerst geweldsmisdrijf, of ben je sarcastisch?
Het zijn hier toch echt de Marokkanen die ons "gast" noemen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:46 schreef wizkays het volgende:
[..]
In de VS zien ze je binnen 1 jaar als mede-Amerikaan terwijl je in Europa na 4 generaties nog steeds een gast wordt genoemd.
Ach ja, het zal weer eens niet een roomblanke autochtoon zijnquote:
Sta er totaal niet van te kijken. Heb namelijk nooit het idee gehad dat je een compleet gestoorde ook maar iets kan bijbrengen over wenselijk gedrag.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:29 schreef Perrin het volgende:
Echt ongelooflijk dat dit soort onverbeterlijke monsters weer worden losgelaten op de samenleving.
Nou snel preventief alle complotdenkers oppakken voordat ze een supermarkt in gaan en mensen neersteken. Ook direct FVD verbieden want die radicaliseert alle mensen tot wappies.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:21 schreef Raw85 het volgende:
Lekkere advocaat ook wel die dit even vermeldt over z’n voormalige cliënt..
[..]
Ja wat denkie nou joh? Dat wij met foto's van lepelaars opzak lopen?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik kwam pas ergens in de stad ook een rits GGZ-types tegen, die volgens eigen zeggen een wandeling aan het maken waren buiten het terrein van de GGZ-instelling. Eentje sprak mij enigszins verward aan en toonde zijn blote buik. Ik was net een foto aan het maken van een lepelaar en zei tegen hem: "kijk, een lepelaar" Die had hij nog nooit gezien, dus ik liet een foto zien. Zijn groepsgenoten werden ongeduldig, dus wij gingen vredig uit elkaar en vervolgden onze weg. Kijk, zo los je dit op
Niet dat je als slachtoffer van geluk kan spreken als de dader wel een reden had.quote:Op woensdag 21 juni 2023 00:34 schreef Rodgrod het volgende:
Dus met een beetje pech gewoon zonder reden iemand doodgestoken....
Ja maar , hij had vast een slechte jeugd en iedereen verdient een tweede kansquote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sommige figuren mogen gewoon nooit meer de maatschappij in.
En een derde, vierde, vijfde..quote:Op woensdag 21 juni 2023 06:05 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja maar , hij had vast een slechte jeugd en iedereen verdient een tweede kans
Tenzij je zelf dood wil en de pil van drion pillen al had klaargelegdquote:Op woensdag 21 juni 2023 00:53 schreef maan_man het volgende:
[..]
Niet dat je als slachtoffer van geluk kan spreken als de dader wel een reden had.
Michael Mantz schrikt dat hij de verdachte is?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:21 schreef Raw85 het volgende:
Lekkere advocaat ook wel die dit even vermeldt over z’n voormalige cliënt..
[..]
Goede advocaat, probeert alvast het beeld te scheppen dat echt niemand dit zag aankomen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 06:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Michael Mantz schrikt dat hij de verdachte is?
Zijn cliënt is verbaal dreigend?
Oh.. dus de eerdere veroordelingen voor zware geweldsdelicten waren voor iemand anders
Huh maar zeg je daar voor iets geks? Dat het charmeoffensief wat nu loopt niet de oplossing is? En dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen gedrag? Dat kan zomaar niet!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is dus een negatief stereotype die deze mensen zelf hebben gecreëerd. En trouwens ook zelf ongedaan kunnen maken door zich simpelweg wat netter en beschaafder op te stellen en wellicht ook wat minder te klagen. Doet men dat voor een langere periode verdwijnt zo'n stereotype als sneeuw voor de zon.
Ik zou ook woest, ZIEDEND zelfs, worden als iemand mij mijn ochtend Kanon ontzegtquote:Op woensdag 21 juni 2023 07:32 schreef Nielsch het volgende:
Waarschijnlijk boos dat hij om 7u in de ochtend betrapt werd bij het stelen van een blik pils.
Huhhhh, waarom liep hij vrij rond danquote:De politie Den Haag wil geen enkele mededeling doen over de achtergrond van de verdachte. In 2016 veroorzaakte zijn vrijlating grote onrust op Curaçao. Hij zat een straf uit voor een zwaar geweldsdelict. Niemand durfde het aan om de man met zware psychiatrische problemen op te nemen.
L. vertrok als twintiger naar Nederland, waar hij werd veroordeeld voor zware geweldsmisdrijven en afpersing. Hij kreeg hier tbs opgelegd en verkaste toen naar Groot-Brittannië.
Daar werd hij in 2007 veroordeeld wegens een bedreiging met een mes en een zware mishandeling. De rechtbank waarschuwde dat L. nooit meer op vrije voeten mocht komen uit bescherming van de samenleving. Het land zette L. uit naar Nederland, waar hij opnieuw werd opgepakt voor een geweldsmisdrijf. Hij werd behandeld in een kliniek in Amsterdam en vertrok toen weer naar Curaçao.
Vanuit daar is L. weer naar Nederland gekomen. In juni is hij door de rechtbank Dordrecht veroordeeld voor ernstige bedreiging van medewerkers van de gemeente Zwijndrecht. 'Jullie hebben te maken met deze donkere zwarte man. Ik ga jullie allemaal aan flarden schieten', zou hij gezegd hebben, zo staat in de tenlastelegging van de rechtbank.
Wat hebben moslims te maken met iemand als Jamal L? Die niet Marokkaans is?quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:01 schreef nomina het volgende:
Die volstrekt walgelijke deugers/moslims hier.
Dit krijg je nooit opgelost.quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:20 schreef Rupibma het volgende:
https://caribischnetwerk.(...)-onveilige-situatie/
Anne Faber all over again.
Alleen was dat geen allochtoon, maar ja we zijn toch selectief hier eh
Iemand die geestesziekte is kun je niet los laten lopen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:25 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dit krijg je nooit opgelost.
Men gaat iemand op een gegeven moment toch weer vrijlaten met alle gevolgen van dien...
Maar als een rechter zegt: "dat L. nooit meer op vrije voeten mocht komen uit bescherming van de samenleving."
Dan hadden daar wel wat mee moeten doen. Toch?
Hoeft niet toch, genoeg mensen die eeuwig in de longstay zitten. Al is dat ook weer een beetje aan het veranderen meen ik.quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:25 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Men gaat iemand op een gegeven moment toch weer vrijlaten met alle gevolgen van dien...
Maar als een rechter zegt: "dat L. nooit meer op vrije voeten mocht komen uit bescherming van de samenleving."
Maargoed, het is altijd weer achteraf...
quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:28 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Iemand die geestesziekte is kun je niet los laten lopen.
Toch worden dus verkeerd beslissingen genomen. (Misschien niet te voorkomen hoe secuur je ook werkt.)quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoeft niet toch, genoeg mensen die eeuwig in de longstay zitten. Al is dat ook weer een beetje aan het veranderen meen ik.
Ben er wel van overtuigd dat de TBS maatregel onder aan de streep vele malen beter is voor de samenleving dan mensen maar dom opsluiten. Je moet alleen niet de illusie hebben dat je iedereen kan behandelen.
Nou ja in dit geval is het wel vreemd gelopen, zeg. Hij is daar vrij gelaten wegens ontbreken TBS kliniek. De fuck doet die man hier dan vrij rondlopen?quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Toch worden dus verkeerd beslissingen genomen. (Misschien niet te voorkomen hoe secuur je ook werkt.)
Dit doet Bello niet. En dan bijt Bello toch (weer).
The usual onzin. Alleen nu is het een donkere man dus nog erger.quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:40 schreef Bocaj het volgende:
Hier zullen wel weer kamervragen over komen.
Aan 'Ministerie van Justitie en Veiligheid' ? (Dilan, Franc, Eric)
Het lastige is dat deze geschiedenis zich afspeelt in meerdere landen. De rechter die jij citeert was bijv. een Engelse rechter. Vervolgens zit-ie dan weer in Curacao, dan weer in Nederland. Het zal lastig zijn om juridisch echt grip op zo iemand te krijgen. Als Engeland 'm vrijlaat, moet Nederland 'm dan opsluiten? Op basis van wat?quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:25 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Maargoed, het is altijd weer achteraf...
Klopt maar voor 't 'gevoel' is het altijd erger als iemand zonder echt enige reden doodgestoken wordt. Want dan kan het jou en ik ook zomaar overkomen zeg maar. Althans zo voel ik dat zelf.quote:Op woensdag 21 juni 2023 00:53 schreef maan_man het volgende:
[..]
Niet dat je als slachtoffer van geluk kan spreken als de dader wel een reden had.
Of ze nou in een kliniek zitten of in een cel van 2 bij 2 meter, mij maakt het niet veel uit. Als ze er maar niet uit kunnen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoeft niet toch, genoeg mensen die eeuwig in de longstay zitten. Al is dat ook weer een beetje aan het veranderen meen ik.
Ben er wel van overtuigd dat de TBS maatregel onder aan de streep vele malen beter is voor de samenleving dan mensen maar dom opsluiten. Je moet alleen niet de illusie hebben dat je iedereen kan behandelen.
Zucht, het probleem is toch niet dat het iemand van kleur betreft? Het probleem is gewoon falend beleid wat betreft TBS en vrijlating. Dat moet aangepakt worden, anders staat Thijs ook morgen weer buiten.quote:
Het probleem is eigenlijk ook dat moorden zoals deze al heel lang voorkomen, en tot nu toe niemand er iets aan gedaan heeft.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zucht, het probleem is toch niet dat het iemand van kleur betreft? Het probleem is gewoon falend beleid wat betreft TBS en vrijlating. Dat moet aangepakt worden, anders staat Thijs ook morgen weer buiten.
Het probleem is vooral dat een 100% veilige samenleving een utopie is. Al lijken er hier toch wel wat afslagen gemist te zijn.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:19 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Het probleem is eigenlijk ook dat moorden zoals deze al heel lang voorkomen, en tot nu toe niemand er iets aan gedaan heeft.
We zitten ook wel heel ver van een 100% veilige samenleving af.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat een 100% veilige samenleving een utopie is. Al lijken er hier toch wel wat afslagen gemist te zijn.
Natuurlijk is dat zo, en dit soort gevallen met dergelijke problematische achtergronden moet men ook veel dichter opzitten.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:19 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Het probleem is eigenlijk ook dat moorden zoals deze al heel lang voorkomen, en tot nu toe niemand er iets aan gedaan heeft.
Ja maar je kan die uitersten niet gaan gebruiken om de aandacht af te leiden van het probleem.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:22 schreef Drxx het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo, en dit soort gevallen met dergelijke problematische achtergronden moet men ook veel dichter opzitten.
Maar suggereren dat een politicus van Indische afkomst, die niet eens onderdeel is van de regeringscoalitie, aan het aftrekken zou zijn vanwege de achtergrond van de dader is toch echt van een andere orde.
Lijkt me nou niet de spannendste zaak. Gekkie in een psychose, dit keer zal er wel een langdurige straf en verplicht TBS aan vastzitten. En door.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:37 schreef Zipportal het volgende:
Bellemoeke en PetraGOAT kunnen hier binnenkort weer heen. @:Wereldgozer
Woedende Twitteraars.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me nou niet de spannendste zaak. Gekkie in een psychose, dit keer zal er wel een langdurige straf en verplicht TBS aan vastzitten. En door.
Ja, het advocaatje zal wel voor volledig ontoerekeningsvatbaar gaan. Ingrid weer helemaal boos.quote:
...en het probleem is nog steeds niet opgelost en de volgende keer begint alles weer opnieuw.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, het advocaatje zal wel voor volledig ontoerekeningsvatbaar gaan. Ingrid weer helemaal boos.
Als vanuit de kant van Justitie wordt geadviseerd iemand niet meer vrij te laten zouden zorg/tbs-instellingen zich daar eigenlijk altijd aan moeten houdenquote:Op woensdag 21 juni 2023 08:09 schreef Bocaj het volgende:
Telegraafstuk:
[..]
Huhhhh, waarom liep hij vrij rond dan![]()
Dat moeten dan verkeerde beslissingen zijn geweest van zijn behandelaars...
Mensen worden niet in de gevangenis gestopt op basis van een advies.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hij kreeg tbs opgelegd en verkaste toen naar Groot-Brittannië. Hier werd hij in 2007 veroordeeld wegens een bedreiging met een mes en een zware mishandeling.
De rechtbank waarschuwde dat L. nooit meer op vrije voeten mocht komen uit bescherming van de samenleving. Het land zette L. uit naar Nederland, waar hij opnieuw werd opgepakt voor een geweldsmisdrijf.
Waar is het mis gegaan vraag je je af, want blijkbaar liep hij na zijn uitzetting hier vrij rond. Slechte communicatie tussen UK en Nederland? Had Nederland gewoon schijt aan het advies?
Uiteraard maar zo een regeling binnen de EU is genoeg reden om de discussie te stoppen voor diegene die emotioneel/politiek op diezelfde lijn zitten als de EU.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:14 schreef Momo het volgende:
Maar goed, over het onderwerp zelf.
[ twitter ]
Is denk ik wel een discussie op zich. Het doel van een TBS behandeling is om de TBS-er terug te laten keren in de samenleving. Maar toch in de praktijk zien we dat 30% van de TBS-ers binnen 5 jaar na vrijlating toch weer de fout in gaan. En dat gaat ten koste van onschuldige mensen in de samenleving.
https://www.tbsnederland.nl/tbs/het-resultaat-recidivecijfers/
Nee ok, maar om dan gewoon helemaal niks te gaan doen lijkt me een beetje het andere uiterste.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:16 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Mensen worden niet in de gevangenis gestopt op basis van een advies.
Er is geen grijs gebied. Je wordt opgesloten of niet.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee ok, maar om dan gewoon helemaal niks te gaan doen lijkt me een beetje het andere uiterste.
Je kan je best afvragen of deze adviezen echter niet meer leidend mogen gaan wordenquote:Op woensdag 21 juni 2023 11:16 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Mensen worden niet in de gevangenis gestopt op basis van een advies.
Een Engelse rechter adviseert dat. Vervolgens laat Engeland hem toch vrij. Op basis van wat zou je 'm dan alsnog in Nederland op willen sluiten? Het advies van iemand uit een land dat die adviezen zelf niet eens opvolgt?quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je kan je best afvragen of deze adviezen echter niet meer leidend mogen gaan worden
Hij is uitgeleverd aan Nederland toch? Niet vrijgelaten. Dat is hoe ik het lees in ieder gevalquote:Op woensdag 21 juni 2023 11:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Een Engelse rechter adviseert dat. Vervolgens laat Engeland hem toch vrij. Op basis van wat zou je 'm dan alsnog in Nederland op willen sluiten? Het advies van iemand uit een land dat die adviezen zelf niet eens opvolgt?
Wel in 2007, dat is al een flinke tijd geleden.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hij is uitgeleverd aan Nederland toch? Niet vrijgelaten. Dat is hoe ik het lees in ieder geval
Ze hebben hem dus op het vliegtuig (of trein, of boot) naar Nederland gezet. Dat is alles.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hij is uitgeleverd aan Nederland toch? Niet vrijgelaten. Dat is hoe ik het lees in ieder geval
Uitgezet. Geen idee wat de spelregels daarbij zijn.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
quote:Het land zette L. uit naar Nederland, waar hij opnieuw werd opgepakt voor een geweldsmisdrijf. Hij werd behandeld in een kliniek in Amsterdam en vertrok toen weer naar Curaçao.
Nederland is een dadersparadijs.quote:De 56-jarige man, die dinsdagochtend is opgepakt voor het doodsteken van een 36-jarige medewerker van de Albert Heijn aan de Haagse Turfmarkt, zou de beruchte ex-tbs’er Jamel L. zijn, die eerder is veroordeeld voor onder andere moord. Dat meldt de Telegraaf.
Ja, maar ik neem aan dat dit gewoon wordt gecommuniceerd aan de Nederlandse betreffende instanties. En als je dan een backgroundcheck op deze man doet, plus het feit dat Engeland en Curaçao hem niet willen opnemen vanwege te gevaarlijk, en je laat hem dan vervolgens kennelijk lopen. Tsjaquote:Op woensdag 21 juni 2023 11:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ze hebben hem dus op het vliegtuig (of trein, of boot) naar Nederland gezet. Dat is alles.
Nogmaals de vraag op basis van wat je hem dan op had willen sluiten?quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, maar ik neem aan dat dit gewoon wordt gecommuniceerd aan de Nederlandse betreffende instanties. En als je dan een backgroundcheck op deze man doet, plus het feit dat Engeland en Curaçao hem niet willen opnemen vanwege te gevaarlijk, en je laat hem dan vervolgens kennelijk lopen. Tsja
Ja ik snap waar je heen wilt. Op dat moment geen vergrijp gepleegd in Nederland zelf. Prima. Daarna wel een vergrijp gepleegd in Nederland. Hebben ze hem na behandeling ook weer laten gaan. Dus daar hebben ze een fout gemaaktquote:Op woensdag 21 juni 2023 11:37 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nogmaals de vraag op basis van wat je hem dan op had willen sluiten?
Gewoon een vredelievende man, niets mis mee. Rechters bedreigen is gewoon een mening, kan allemaal.quote:
We zijn al een shithole country.quote:Op woensdag 21 juni 2023 06:42 schreef Bloemkool het volgende:
Langzaam glijden we af naar een shithole country.
Inderdaad. Helaas denkt men nu dat als men wangedrag maar lang genoeg van bepaalde groepen krampachtig probeert te bagatelliseren of zelfs ontkennen, er zo een negatief stereotype langzaam kan verdwijnen. Maar mensen zijn natuurlijk niet op hun achterhoofd gevallen. Zo werkt het gewoon niet. Een groep zal zelf, als collectief, beter gedrag moeten gaan vertonen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 07:29 schreef boskameel het volgende:
[..]
Huh maar zeg je daar voor iets geks? Dat het charmeoffensief wat nu loopt niet de oplossing is? En dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen gedrag? Dat kan zomaar niet!
Dat komt omdat er hier allerlei fantasten op beleidsbepalende posities zitten die de nadruk willen leggen op 'begrip', 'empathie', 'humaan straffen' en 'resocialisatie'. Zij begrijpen helaas niet dat dit soms gewoon niet gaat. Een beleid hanteren van keiharde straffen (inclusief de doodstraf) is misschien niet 'progressief' of scoort geen deugpunten, maar het maakt de samenleving wel een flink stuk veiliger. En daar moet het ook om draaien.quote:
Ik heb mijn progressieve jaren '70 opvoeding al lang losgelaten. Per omgaande euthanaseren dit soort misbaksels die de samenleving veel geld kosten en onschuldigen nodeloos in gevaar brengen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:37 schreef HowardRoark het volgende:
Dat komt omdat er hier allerlei fantasten op beleidsbepalende posities zitten die de nadruk willen leggen op 'begrip', 'empathie', 'humaan straffen' en 'resocialisatie'. Zij begrijpen helaas niet dat dit soms gewoon niet gaat. Een beleid hanteren van keiharde straffen (inclusief de doodstraf) is misschien niet 'progressief' of scoort geen deugpunten, maar het maakt de samenleving wel een flink stuk veiliger. En daar moet het ook om draaien.
Daar mogen we dan in dit geval de WIC voor bedanken.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:29 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Import third world become third world.
Nou ja, we zijn toch tegenwoordig zo goed met spuitjes uitdelen? Ik vind dat er sterk overwogen zou mogen worden of dit voor bepaalde zware criminelen ook gewoon niet de beste oplossing is. Het zou de samenleving veiliger maken en een boel kosten en nutteloze pogingen tot resocialisatie besparen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:43 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik heb mijn progressieve jaren '70 opvoeding al lang losgelaten. Per omgaande euthanaseren dit soort misbaksels die de samenleving veel geld kosten en onschuldigen nodeloos in gevaar brengen.
Ook geen moeilijke en humane dingen bedenken, gewoon tegen de muur. Is ook snel, goedkoop en pijnloos.
Op basis dat hij zwaar gestoord is, dat geeft iedereen toch aan?quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:37 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nogmaals de vraag op basis van wat je hem dan op had willen sluiten?
De banden met al deze eilanden zouden ook verbroken moeten worden. Ik weet niet hoe het inmiddels precies is geregeld, omdat sommige eilanden in naam zelfstandig zijn geworden, maar volgens mij kunnen deze mensen nog altijd erg makkelijk naar Nederland komen. En ook zij zijn enorm oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Er zijn zelfs Antilliaanse bendes actief in Nederland naar het schijnt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar mogen we dan in dit geval de WIC voor bedanken.
Dat betekent dat iedereen opgesloten moet wordenquote:Op woensdag 21 juni 2023 14:13 schreef Tekaschi het volgende:
Er zou een onderzoek moeten komen naar psychiaters en rechters die zo'n volk weer vrijlaten. Als een agent de trekker overhaalt wordt hij ook op non actief gezet totdat het onderzoek is afgerond, als zo'n mafklapper met zo'n verleden en strafblad weer los gaat in de samenleving dan mag er ook wel eens een onderzoek plaatsvinden naar de mensen die hem geschikt bevonden hebben om weer vrij rond te bewegen in de maatschappij. Zal misschien ervoor zorgen dat zulke idioten niet meer zo snel vrijkomen als een rechter/psychiater ook vervolgd kan worden door nalatigheid of dood door schuld.
Waarom? Er moet gewoon een gedegen onderzoek plaatsvinden als zo iemand weer de fout in gaat. Misschien moeten we maar eens tot de conclusie komen dat sommige mensen niet meer thuishoren in een samenleving. Want het social experiment is niet zo'n gast wat wordt vrijgelaten, dat zijn de onschuldige burgers die ermee in aanraking komen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat betekent dat iedereen opgesloten moet worden
Er blijft altijd een risicoquote:
Maar bij dit soort lui is het risico veel groter en soms onacceptabel.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er blijft altijd een risico
Ook bij mensen die nog nooit iets verkeerd hebben gedaan is er altijd een kans
En daarom een onderzoek als zo'n rechter of psychater niet zo iemand te snel vrijlaat, als het nu eens een éénmalig incident was beste opgebaarde, maar dat is het niet. Het doel is om zo'n gasten zo snel mogelijk weer in de samenleving te krijgen, het doel moet zijn om de samenleving te beschermen tegen zo'n gasten. Misschien moeten we ook maar eens wat harder zijn, mensen met zulke strafbladen en zulke zware zaken op het strafblad zijn gewoon af, tot nooit meer ziens. Want de volgende keer is het jouw vrouw, moeder of kind die slachtoffer is van zo'n gek.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het mag blijkbaar heel wat slachtoffers kosten zolang daders maar ongestoord van hun recht kunnen genieten om meer slachtoffers te maken..quote:
Maar deze man is duidelijk gek, zelfs zijn zwager heeft hem uit angst neergeknald.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:31 schreef opgebaarde het volgende:
En wie mag dan zo'n onderzoek gaan doen in die gesloten wereld?quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:13 schreef Tekaschi het volgende:
Er zou een onderzoek moeten komen naar psychiaters en rechters die zo'n volk weer vrijlaten. Als een agent de trekker overhaalt wordt hij ook op non actief gezet totdat het onderzoek is afgerond, als zo'n mafklapper met zo'n verleden en strafblad weer los gaat in de samenleving dan mag er ook wel eens een onderzoek plaatsvinden naar de mensen die hem geschikt bevonden hebben om weer vrij rond te bewegen in de maatschappij. Zal misschien ervoor zorgen dat zulke idioten niet meer zo snel vrijkomen als een rechter/psychiater ook vervolgd kan worden door nalatigheid of dood door schuld.
Rechters gaan veroordelen als een straf een keer verkeerd uitpakt, lijkt me een bijzonder plan.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:34 schreef torentje het volgende:
[..]
En wie mag dan zo'n onderzoek gaan doen in die gesloten wereld?
Ah je vraagt meteen of ik alle oplossingen en antwoorden heb? Nou die heb ik niet, wel weet ik dat dit niet de eerste keer is en ook niet de laatste keer, dus op deze voet doorgaan beste torentje is ook niet de weg. Er leiden meer wegen naar Rome en er gaat duidelijk iets mis in dit land met (oud) TBS'ers. Misschien maar eens inzien dat niet iedereen te genezen is, valse honden worden ook afgemaakt, en nee nu zeg ik niet dit soort gasten af te maken, maar de rest van hun leven in een cel is wel een fijne gedachte voor de veiligheid in de samenleving.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:34 schreef torentje het volgende:
[..]
En wie mag dan zo'n onderzoek gaan doen in die gesloten wereld?
Natuurlijk gaat het wel eens fout. Het blijven mensen ook al zijn ze veroordeeld, geen computers, het is geen wiskundequote:Op woensdag 21 juni 2023 14:33 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
En daarom een onderzoek als zo'n rechter of psychater niet zo iemand te snel vrijlaat, als het nu eens een éénmalig incident was beste opgebaarde, maar dat is het niet. Het doel is om zo'n gasten zo snel mogelijk weer in de samenleving te krijgen, het doel moet zijn om de samenleving te beschermen tegen zo'n gasten. Misschien moeten we ook maar eens wat harder zijn, mensen met zulke strafbladen en zulke zware zaken op het strafblad zijn gewoon af, tot nooit meer ziens. Want de volgende keer is het jouw vrouw, moeder of kind die slachtoffer is van zo'n gek.
Is dat een misdrijf?quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Op basis dat hij zwaar gestoord is, dat geeft iedereen toch aan?
Misschien moet dat meer zo gezien worden ja als iemand in het verleden al heeft laten zien zijn gestoordheid tot uiting te brengen en diegene duidelijk een recidivist isquote:
Even wat quotes uit het AD:quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het wel eens fout. Het blijven mensen ook al zijn ze veroordeeld, geen computers, het is geen wiskunde
Als rechters gestraft worden omdat een veroordeelde na zijn straf weer een zwaar misdrijf pleegt dan wordt tbs en zware straffen per definitie levenslang. Dat zal ook tot gevolg hebben dat minder mensen een baan als rechter aandurven en het aantal veroordelingen voor zware straffen zal extreem dalen want dat kan alleen maar persoonlijke consequenties hebben. Dit gaat zelfs voor El Salvador te ver terwijl daar mensen jaren in de gevangenis zitten zonder proces
quote:De Antilliaan staat volgens de krant bekend als levensgevaarlijk en gestoord.
quote:L. is bepaald geen onbekende van de politie. Als twintiger werd L. in Nederland al veroordeeld voor moord en afpersing. Hij kreeg tbs opgelegd. Tijdens het tbs-traject wist hij te vluchten naar Groot-Brittannië. Hier werd hij in 2007 veroordeeld wegens een bedreiging met een mes en een zware mishandeling van een verpleegster.
quote:De Britse rechter waarschuwde dat L. nooit meer op vrije voeten mocht komen uit bescherming van de samenleving. Desondanks koos de Britse overheid ervoor om Jamel in 2013 onherroepelijk het land uit te zetten, op grond van de publieke veiligheid.
quote:In Nederland kreeg Jamel wederom een psychose en werd hij opgepakt voor bedreiging en daarna in een psychiatrische kliniek geplaatst. Die kliniek stuurde hem na anderhalf jaar weer naar Curacao waar de problemen opnieuw begonnen.
En dan de belangrijkste in Nederland toen een rechter een psychiater toch eens het kwartje had moeten vallen deze man uit de samenleving te weren:quote:In 2016 veroorzaakte zijn vrijlating grote onrust op Curaçao. Hij zat een straf uit voor een zwaar geweldsdelict. Op het eiland durfde niemand het aan om de man met zware psychiatrische problemen op te nemen omdat hij te gevaarlijk was. De man van een nicht van Jamel was zo bang voor hem dat hij een wapen kocht en toen hij weer dreigend langskwam, hem neerschoot. Jamel werd gearresteerd en naar het ziekenhuis gebracht, maar na behandeling vluchtte hij.
Deze man is niet alleen gestoord, onze rechtstaat ook, en hier mogen nee moeten verantwoordelijken voor gestraft worden. Wij eisen dat onze volksvertegenwoordigers de maatschappij beschermen, maar ze beschermen alleen zichzelf. We moeten af van het idee dat iedereen te helpen is, de rest van zijn leven in een cel van 2 bij 2 meter met een luchtgat was voldoende geweest en een luikje om eten door te geven, meer dan genoeg. En begin niet over rechten, dit soort monsters hebben meer rechten in dit land dan slachtoffers. Want over 10/15 jaar loopt die waarschijnlijk weer vrij rond als hij niet al 8 jaar eerder tijdens zijn verlof ontsnapt is.quote:Afgelopen juni nog is de man veroordeeld voor het bedreigen van medewerkers van de gemeente Zwijndrecht. Hij erkende dat hij woorden als ‘aan flarden schieten’ december vorig jaar had geuit. Daarvoor kreeg hij 107 dagen cel opgelegd.
Sommige zijn inderdaad niet te helpen en die zitten vaak levenslang vast.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Even wat quotes uit het AD:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
En dan de belangrijkste in Nederland toen een rechter een psychiater toch eens het kwartje had moeten vallen deze man uit de samenleving te weren:
[..]
Deze man is niet alleen gestoord, onze rechtstaat ook, en hier mogen nee moeten verantwoordelijken voor gestraft worden. Wij eisen dat onze volksvertegenwoordigers de maatschappij beschermen, maar ze beschermen alleen zichzelf. We moeten af van het idee dat iedereen te helpen is, de rest van zijn leven in een cel van 2 bij 2 meter met een luchtgat was voldoende geweest en een luikje om eten door te geven, meer dan genoeg. En begin niet over rechten, dit soort monsters hebben meer rechten in dit land dan slachtoffers. Want over 10/15 jaar loopt die waarschijnlijk weer vrij rond als hij niet al 8 jaar eerder tijdens zijn verlof ontsnapt is.
Met zijn voorgeschiedenis, 100% zeker weten van wel. Waarom moet hij kans na kans na kans na kans krijgen?quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sommige zijn inderdaad niet te helpen en die zitten vaak levenslang vast. Nederland kent levenslang
Jij zou het een teken van een goede rechtsstaat vinden als deze man na het uiten van dat dreigement levenslang zou zijn opgesloten?
Nou nee hoor, ik kan me geen enkele situatie voorstellen waarbij ik naar een willekeurig persoon loop en hem/haar een mes in zijn/haar lijf steek. Uitgesloten.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Psychoses zijn een bitch.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou nee hoor, ik kan me geen enkele situatie voorstellen waarbij ik naar een willekeurig persoon loop en hem/haar een mes in zijn/haar lijf steek. Uitgesloten.
Als hij een duidelijk een recidivist is, dan heb je daar je misdrijf te pakken. Schizofreen zijn is dat niet.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Misschien moet dat meer zo gezien worden ja als iemand in het verleden al heeft laten zien zijn gestoordheid tot uiting te brengen en diegene duidelijk een recidivist is
Je kunt je vast niet voorstellen dat ook jij zo maar een psychose kunt krijgen. Toch is dat zo.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou nee hoor, ik kan me geen enkele situatie voorstellen waarbij ik naar een willekeurig persoon loop en hem/haar een mes in zijn/haar lijf steek. Uitgesloten.
Is inderdaad een mogelijkheid, alleen hoeft zich dat dan niet perse te uiten in een geweldsuitbarsting.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:35 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je kunt je vast niet voorstellen dat ook jij zo maar een psychose kunt krijgen. Toch is dat zo.
Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van mensen die anderen zwaar leed hebben aangedaan. Het is vaak niet rationeel.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, en als je iemand met zo een psychose tegen het lijf loopt heb je ook wel een probleem.quote:
Nouja, verreweg de meeste psychoses eindigen niet in een moordpartij (gelukkig) en bij deze verdachte lijken wel een aantal red flags gemist te zijn bij de instanties. Maar uitsluiten dat jij nooit tot zoiets in staat zou zijn is nogal debiel, in een ‘perfect’ storm durf ik wel te stellen dat praktisch iedereen tot zo’n daad zou kunnen overgaan.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, en als je iemand met zo een psychose tegen het lijf loopt heb je ook wel een probleem.
Zoals blijkt uit het artikel.
Dat laatste zijn we al weel een tijdje gewendquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja, verreweg de meeste psychoses eindigen niet in een moordpartij (gelukkig) en bij deze verdachte lijken wel een aantal red flags gemist te zijn bij de instanties. Maar uitsluiten dat jij nooit tot zoiets in staat zou zijn is nogal debiel, in een ‘perfect’ storm durf ik wel te stellen dat praktisch iedereen tot zo’n daad zou kunnen overgaan.
Maar dat is voor veel mensen een te enge gedachte, zo’n samenleving die nooit volledig maakbaar is.
Wat?quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:44 schreef wizkays het volgende:
Hoe is het Westen van het ophangen van tig 20-jarige meiden naast elkaar (zie link plus foto) naar het vrij loslaten van moordenaars gegaan
https://en.wikipedia.org/wiki/Jenny-Wanda_Barkmann
Wat begrijp je niet, check de foto met al die hangende chicks, dit is wat er nu moet gebeuren, niet deze Antilliaan weer vrij laten.quote:
Volgens mij zit jij in het verkeerde topic.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:44 schreef wizkays het volgende:
Hoe is het Westen van het ophangen van tig 20-jarige meiden naast elkaar (zie link plus foto) naar het vrij loslaten van moordenaars gegaan
Denk je werkelijk dat een GGZ zo'n geestesziek iemand kan 'genezen'?quote:Op woensdag 21 juni 2023 01:10 schreef Drxx het volgende:
Dus een of andere gek met een geschiedenis steekt willekeurig iemand dood in een willekeurige winkel, en het slachtoffer was ook nog eens een invaller die daar normaal gesproken niet zou zijn geweest? De tering-tyfus wat is het leven toch verschrikkelijk oneerlijk.
Ach ja, thoughts and prayers, kaarsje aansteken en op naar het volgende incident ten gevolge van het verkrachten van onze GGZ.
Daarom een adequate oplossing vragen aan tante Silly Simons.quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:41 schreef Rupibma het volgende:
[..]
The usual onzin. Alleen nu is het een donkere man dus nog erger.
Je hebt wel een hoop woorden nodig. Dat kan simpeler.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:44 schreef wizkays het volgende:
Nee.quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:36 schreef Inbox het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat een GGZ zo'n geestesziek iemand kan 'genezen'?
Kort maar krachtig, machtig en prachtigquote:Op woensdag 21 juni 2023 17:39 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Je hebt wel een hoop woorden nodig. Dat kan simpeler.
Gewoon de oven in.
Het hoeft niet, het kan wel. En dan is de vraag of je daarvoor je hele leven opgesloten moet worden. En zo ja, of dat dan in een gevangenis moet zijn (om je te straffen) of in een kliniek (zonder straf als doel, maar om je te behandelen en de maatschappij tegen je te beschermen).quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is inderdaad een mogelijkheid, alleen hoeft zich dat dan niet perse te uiten in een geweldsuitbarsting.
In dit specifieke geval hebben we het over een veelpleger, die al eerder gemoord heeft, dus levenslang lijkt me hier wel op zijn plek. Eerlijk gezegd zou ik liever zien dat we mensen zoals hem, of pak em beet een Gokmen T. een dodelijke injectie geven, want vrijlaten is gewoon geen optie met gestoorde criminelen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het hoeft niet, het kan wel. En dan is de vraag of je daarvoor je hele leven opgesloten moet worden. En zo ja, of dat dan in een gevangenis moet zijn (om je te straffen) of in een kliniek (zonder straf als doel, maar om je te behandelen en de maatschappij tegen je te beschermen).
Daders worden in dit soort topics vaak afgeschilderd als gewetenloze monsters, maar een psychose overkomt je. Het slaat dus nergens op om zulke mensen dan allerlei wrede straffen op te willen leggen, zoals hier wel gesuggereerd wordt.
Veroordelingen zijn niet altijd juist he. Er worden ook wel eens onschuldigen veroordeeld.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:43 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik heb mijn progressieve jaren '70 opvoeding al lang losgelaten. Per omgaande euthanaseren dit soort misbaksels die de samenleving veel geld kosten en onschuldigen nodeloos in gevaar brengen.
Ook geen moeilijke en humane dingen bedenken, gewoon tegen de muur. Is ook snel, goedkoop en pijnloos.
Dat lot zie je dan ook wel voor jezelf, mocht jij ook ooit een psychose belanden? Gewoon afmaken?quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
In dit specifieke geval hebben we het over een veelpleger, die al eerder gemoord heeft, dus levenslang lijkt me hier wel op zijn plek. Eerlijk gezegd zou ik liever zien dat we mensen zoals hem, of pak em beet een Gokmen T. een dodelijke injectie geven, want vrijlaten is gewoon geen optie met gestoorde criminelen.
Ja inderdaad, als ik in een psychose raak en willekeurige voorbijgangers ga neersteken, schiet me dan maar ter plekke dood, ik denk niet dat ik zou kunnen leven met mezelf als zoiets zou gebeuren.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat lot zie je dan ook wel voor jezelf, mocht jij ook ooit een psychose belanden? Gewoon afmaken?
Jij wilt mensen straffen voor iets waar ze geen schuld aan hebben. Het is over het algemeen immers niet je eigen schuld dat je psychische problemen hebt. Daar kies je niet voor, dat overkomt je.
Het overkwam die supermarktmedewerker ook.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat lot zie je dan ook wel voor jezelf, mocht jij ook ooit een psychose belanden? Gewoon afmaken?
Jij wilt mensen straffen voor iets waar ze geen schuld aan hebben. Het is over het algemeen immers niet je eigen schuld dat je psychische problemen hebt. Daar kies je niet voor, dat overkomt je.
Eens.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
In dit specifieke geval hebben we het over een veelpleger, die al eerder gemoord heeft, dus levenslang lijkt me hier wel op zijn plek. Eerlijk gezegd zou ik liever zien dat we mensen zoals hem, of pak em beet een Gokmen T. een dodelijke injectie geven, want vrijlaten is gewoon geen optie met gestoorde criminelen.
Genoeg vermoed ik, totdat het slachtoffer een rechter is, politicus of iemand in de hogere kringen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Geef al dat die tbsers toch gewoon een spuitje man, hoeveel moeten er nog gaan voor die gespuis...
En het had niet hoeven gebeuren, met die hele waslijst van strafbare feiten die hij heeft had hij gewoon niet vrij mogen rondlopen. Een psychose is een ding, maar deze kerel was zijn hele leven al een crimineel. Het spreekt boekdelen als de man van zijn nicht het al nodig vind om een vuurwapen aan te schaffen omdat hij zich onveilig voelde in zijn nabijheid. Sommige mensen zijn gewoon door en door verrot, pure evil, en dit is er zo een.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het overkwam die supermarktmedewerker ook.
Omdat de recidivekans aanzienlijk lager ligt met behandeling dan zonder. Extremen heb je helaas altijd.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:05 schreef Perrin het volgende:
Reserveer desnoods ergens een bewaakt eiland voor dit soort lui en laat ze daar lekker elkaar lastigvallen. Waarom de samenleving belasten met chronisch gewelddadige lui waar een steekje bij los zit?
Voor de ernstige gevallen wil ik helemaal niet dat ze ooit terugkomen en er Russische roulette wordt gespeeld met de normale, niet-criminele medemens.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat de recidivekans aanzienlijk lager ligt met behandeling dan zonder. Extremen heb je helaas altijd.
Dat mes snijdt aan twee kanten. Al ben ik het er wel mee eens dat je sommige gevallen gewoon eeuwig in de longstay moet laten.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor de ernstige gevallen wil ik helemaal niet dat ze ooit terugkomen en er Russische roulette wordt gespeeld met de normale, niet-criminele medemens.
Doel zou niet moeten zijn de dader koste wat kost te rehabiliteren maar de samenleving te beschermen tegen dat soort lui.
Als kans berekening een factor is dan kunnen we die recidive kans nog lager krijgen als we zo'n personen permanent uit onze samenleving verwijden.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat de recidivekans aanzienlijk lager ligt met behandeling dan zonder. Extremen heb je helaas altijd.
Je mist het punt. Ik zeg niet dat we psychisch gestoorde mensen zomaar los moeten laten op de samenleving.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het overkwam die supermarktmedewerker ook.
Deze vent is een gevaarlijke recidivist. Hoeveel slachtoffers mag hij nog maken?
Iemand zoals Els Borst bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:58 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Genoeg vermoed ik, totdat het slachtoffer een rechter is, politicus of iemand in de hogere kringen.
Is de dader dan al vrij?quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:16 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Iemand zoals Els Borst bijvoorbeeld?
Eens. Types als Sodemieters moeten misschien eerst zelf eens wat tikken krijgen voor ze ontwaken uit hun psychose.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
En het had niet hoeven gebeuren, met die hele waslijst van strafbare feiten die hij heeft had hij gewoon niet vrij mogen rondlopen. Een psychose is een ding, maar deze kerel was zijn hele leven al een crimineel. Het spreekt boekdelen als de man van zijn nicht het al nodig vind om een vuurwapen aan te schaffen omdat hij zich onveilig voelde in zijn nabijheid. Sommige mensen zijn gewoon door en door verrot, pure evil, en dit is er zo een.
Is al voorbijgekomen, meneer L(omp)quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:32 schreef Tjoent het volgende:
Bijzonder dat het YT kanaal van L. nog niet gepost is hier.
Nutteloos gewoonquote:
Ik loop liever langs de stoomketel met 90 bar en 550oC oververhitte stoom, dan door een winkelstraat.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Inderdaad, ik loop liever tussen de kraakfornuizen dan in het centrum van een grote stad.
Het punt is dat ook mensen uit de elite slachtoffer worden van mensen met psychische problemen. Dat heeft er niet toe geleid dat er nu anders om wordt gegaan met de daders. Het systeem is nog steeds het systeem.quote:
Jij claimde “totdat het slachtoffer een rechter is, politicus of iemand in de hogere kringen”. Vond je het achteraf zelf ook niet zo’n fraaie claim?quote:
Misschien zag die gek die medewerkster van Albert Heijn als zijn "vrouw van zijn koninkrijk"quote:Op woensdag 21 juni 2023 20:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik lees net dit, die woonde vorig jaar een half jaar vlak bij ons.![]()
https://www.pzc.nl/middel(...)nen-worden~a8feda54/
@:Luctor.et.Emergo
quote:Op woensdag 21 juni 2023 20:37 schreef TweedeKlum het volgende:
quote:Op woensdag 21 juni 2023 20:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Zo werkt het in dit land.quote:Ik walg ervan dat justitie zo nalatig is geweest. De dader wordt hier belangrijker gevonden dan het slachtoffer.
Ja, het is zo triest. Zal uiteraard weer geen gevolgen hebben, bizar.quote:
Wat is het youtube kanaal van L.?quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:32 schreef Tjoent het volgende:
Okee, dat zegt al best veel, ja.quote:Op woensdag 21 juni 2023 22:41 schreef wizkays het volgende:
[..]
https://www.youtube.com/@:jamellomp2700/videos
Je hebt niet gezocht.quote:Op woensdag 21 juni 2023 19:32 schreef Tjoent het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |