quote:DEN HAAG - In de Albert Heijn op de Turfmarkt in het centrum van Den Haag heeft dinsdagochtend een steekpartij plaatsgevonden. Daarbij is een dode gevallen. Dat bevestigt de politie. Het gaat om een medewerker van de Albert Heijn. Snel na het incident is er in de buurt een verdachte aangehouden.
De steekpartij gebeurde net na 7.00 uur, vlak nadat de winkel was opengegaan. De Turfmarkt is afgezet en er zijn zwarte schermen geplaatst bij de supermarkt. Ook in de winkel zijn delen afgezet met linten. Op de Schedeldoekshaven, vlakbij de Turfmarkt, is ook een stuk afgezet met zwarte schermen. Hier is de verdachte aangehouden.
Ook een politieagent raakt lichtgewond bij het steekincident, bevestigt een politiewoordvoerder.
De politie doet ter plaatse onderzoek, zo is er een forensisch team ingezet en is er een calamiteitenunit geplaatst op de Turfmarkt. Ook burgemeester Van Zanen is poolshoogte komen nemen op de Turfmarkt. De politie op zoek naar getuigen van de steekpartij in de supermarkt. Geschokte en huilende medewerkers van de Albert Heijn worden opgevangen in het gebouw van de Universiteit Leiden, naast de winkel.
Politieafzetting
Vlak na de melding van het incident op dinsdagochtend kwamen veel hulpdiensten naar de supermarkt, waaronder meerdere ambulances. Ook de traumahelikopter is opgeroepen, maar die is weer omgekeerd.
De Turfmarkt is een drukke straat in het Haagse centrum, tussen station Den Haag Centraal en het Stadhuis. Veel mensen op weg naar hun werk worden dinsdagochtend geconfronteerd met de politieafzetting en de nasleep van het dodelijke steekincident.
https://www.omroepwest.nl(...)-op-haagse-turfmarkt
Artikel is trouwens gereviseerd, er stond in deze zin;quote:Snel na het steekincident is er een verdachte opgepakt. Het gaat om een 56-jarige man. Op de plek waar hij werd aangehouden, aan de achterzijde van de Universiteit Leiden aan de Schedeldoekshaven, liggen enkele bloeddruppels. ,,Het was een man in een zwart trainingspak met een capuchon op. Hij had allemaal bloed aan zijn handen’’, zegt een medewerker van een telecombedrijf, die de verdachte uit de winkel zag komen. ,,Hij keek een beetje raar uit z’n ogen, niet helemaal helder. Hij had zijn armen strak langs zijn lichaam toen hij langsliep. Ik zag geen mes in zijn handen.’’
Volgens de getuige was de politie toen al gearriveerd. ,,Ik zag dat een agent met een flink bloedende hand de AH uitkwam.’’
Burgemeester Jan van Zanen is naar de Turfmarkt gekomen en praat met ooggetuigen. De politie onderzoekt de zaak en roept getuigen op zich te melden. De collega’s van het slachtoffer die in de winkel aan het werk waren tijdens het steekincident, zijn opgevangen en krijgen slachtofferhulp aangeboden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ijn-handen~a4c50091/
Eerst ditquote:''Het was een man in een zwart trainingspak met een capuchon op.''
Maar dat zou wel niet benoemd mogen worden.quote:''Het was een donkere man in een zwart trainingspak met een capuchon op''
Ik had het artikel gelezen waarin staat dat het een donkere man is. Voor de grap had ik hier iets over gepost in het algemene steektopic.. dat het schandalig is. En verdomd, de krant haalt het nog weg ook. Wat een losersquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:23 schreef PS. het volgende:
Klassiek voorbeeld van een verwarde man. Die man heeft hulp nodig, geen straf.
[..]
Artikel is trouwens gereviseerd, er stond in deze zin;
[..]
Eerst dit
[..]
Maar dat zou wel niet benoemd mogen worden.
Om 7 uur in de ochtend als er nog geen omzet is gedraaid?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:21 schreef Perrin het volgende:
Veel steekpartijen ook in Den Haag de laatste dagen.
Dit zal wel een mislukte overval zijn![]()
Daar had ik het inderdaad ook vandaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik had het artikel gelezen waarin staat dat het een donkere man is. Voor de grap had ik hier iets over gepost in het algemene steektopic.. dat het schandalig is. En verdomd, de krant haalt het nog weg ook. Wat een losers
Ik las ergens dat het om een 56 jarige vrouw gaat.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:34 schreef PS. het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd naar de leeftijd. Hier bij de AH werken denk ik 2-3 vrouwen van 30+ de rest allemaal twintigers of nog jonger.
Zou je kind maar zijn...
Dader is 56, kan ook toeval zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik las ergens dat het om een 56 jarige vrouw gaat.
Wat denk jij dan, een betrapte winkeldief?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Om 7 uur in de ochtend als er nog geen omzet is gedraaid?
Gewoon iemand die de hele nacht heeft zitten snuiven of trippen en een beetje doelloos en vol agressie door de binnenstad dwaalt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat denk jij dan, een betrapte winkeldief?
Als het geen neonazi is wel.quote:
Ik kwam pas ergens in de stad ook een rits GGZ-types tegen, die volgens eigen zeggen een wandeling aan het maken waren buiten het terrein van de GGZ-instelling. Eentje sprak mij enigszins verward aan en toonde zijn blote buik. Ik was net een foto aan het maken van een lepelaar en zei tegen hem: "kijk, een lepelaar" Die had hij nog nooit gezien, dus ik liet een foto zien. Zijn groepsgenoten werden ongeduldig, dus wij gingen vredig uit elkaar en vervolgden onze weg. Kijk, zo los je dit opquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:46 schreef Momo het volgende:
Teveel GGZ gekkies die zo maar rond lopen op straat....
Je zal maar net op het verkeerde moment op de verkeerde plek zijn.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:46 schreef Momo het volgende:
Teveel GGZ gekkies die zo maar rond lopen op straat....
Belachelijk. Vooral ook omdat het hier gaat om een letterlijke reactie gaat van een ooggetuige. Hoe je haal je het in je hoofd om dat dan te gaan aanpassen? Dat is geen journalistiek meer, maar activisme.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:23 schreef PS. het volgende:
Klassiek voorbeeld van een verwarde man. Die man heeft hulp nodig, geen straf.
[..]
Artikel is trouwens gereviseerd, er stond in deze zin;
[..]
Eerst dit
[..]
Maar dat zou wel niet benoemd mogen worden.
Wellicht verkeerd opgeschreven door de journalist, ik zou niet overal een complot in zien.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Belachelijk. Vooral ook omdat het hier gaat om een letterlijke reactie gaat van een ooggetuige. Hoe je haal je het in je hoofd om dat dan te gaan aanpassen? Dat is geen journalistiek meer, maar activisme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |