Voor hetzelfde geld hoor ik een fanatieke makelaar zijn uiterste best doen voor de verkoop, strijdend voor mijn levensgeluk. Dan zou dat ook een hoop rust geven. Nieuwe makelaar is weer vertraging en weer opstartkosten van rond de ¤700. Ik snap best dat ik in de rechtbank niks kan met die opnames, maar mij zou het veel kunnen leren.quote:Op maandag 19 juni 2023 14:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je je makelaar wil afluisteren heb je geen vertrouwen.
Als je geen vertrouwen hebt, zoek je een andere makelaar.
dat is wel een goeiequote:Op maandag 19 juni 2023 14:36 schreef valentijn101 het volgende:
Je zou natuurlijk ook een vriend of kennis kunnen vragen om een bezichtiging van je woning aan de makelaar te vragen.
Gezien de prijsontwikkelingen van het afgelopen jaar heeft dit je al wat meer gekost dan ¤700.quote:Op maandag 19 juni 2023 14:36 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
Nieuwe makelaar is weer vertraging en weer opstartkosten van rond de ¤700.
doe dat. dat scheelt je bijzonder veel tijd.quote:
https://www.funda.nl/quote:Op maandag 19 juni 2023 14:43 schreef valentijn101 het volgende:
Heb je een linkje naar funda? Ik ben wel benieuwd naar de woning.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfs dat mag alleen als de andere partij er ook mee akkoord gaatquote:Op maandag 19 juni 2023 14:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt, je mag alleen gesprekken opnemen waar je zelf aan deelneemt.
incorrect;quote:Op maandag 19 juni 2023 15:21 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Zelfs dat mag alleen als de andere partij er ook mee akkoord gaat
Gesprekken waar je zelf aan deelneemt mag je opnemen zonder een andere partij te informeren.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:21 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Zelfs dat mag alleen als de andere partij er ook mee akkoord gaat
Misschien moet je je privé en zakelijke zaken niet vermengen. Een huis verkopen is een zakelijke aangelegenheid voor de makelaar. Gewoon paar bakstenen verkopen, meer is het niet.quote:Op maandag 19 juni 2023 14:36 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld hoor ik een fanatieke makelaar zijn uiterste best doen voor de verkoop, strijdend voor mijn levensgeluk. Dan zou dat ook een hoop rust geven. Nieuwe makelaar is weer vertraging en weer opstartkosten van rond de ¤700. Ik snap best dat ik in de rechtbank niks kan met die opnames, maar mij zou het veel kunnen leren.
Neem aan dat je dan ook uit wil sluiten dat hij jouw huis aanprijst bij andere bezichtigingen? Want dat is dan natuurlijk ook niet eerlijk ten opzichte van die mensen als ze jouw huis zouden kopen.quote:Op maandag 19 juni 2023 14:10 schreef Dokkertje het volgende:
Nu heb ik vrijdag weer een bezichtiging en wil ik weleens weten hoe hij ons appartement aanprijst en verkoopt. Ook of hij niet ondertussen andere huizen/appartementen uit zijn portefeuille aanprijst boven die van ons.
mee eens, daarom ook de vraag aan TS;quote:Op maandag 19 juni 2023 15:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Neem aan dat je dan ook uit wil sluiten dat hij jouw huis aanprijst bij andere bezichtigingen? Want dat is dan natuurlijk ook niet eerlijk ten opzichte van die mensen als ze jouw huis zouden kopen.
Een goede makelaar zal altijd zoeken naar de beste match tussen verkoper en koper. Als hij merkt dat een huis niet in de smaak valt bij mensen dan zal hij altijd kijken of hij iets anders in het bestand heeft. Dat werkt 2 kanten op.
Overigens is een makelaar er helemaal niet bij gebaat om jouw huis niet te verkopen en een ander huis wel. Elk telefoontje, bezichtiging en andere rompslomp rondom jouw huis kost hem simpelweg tijd en dus geld. Hoe eerder hij de hut kwijt is hoe beter. Pas dan gaat hij centen verdienen, dus dat is al een 2e goede reden.
Kortom, je hebt de boel niet voor elkaar. Waarschijnlijk te duur in de markt gezet.
En dan zou je het met toestemming van die bekende ook goed kunnen opnemen (immers dan is er toestemming van een deelnemer). Maar ik ben het ook eens met de mensen die zeggen: als het vertrouwen zo weg is. Overweeg eens een ander.quote:
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Toen ik mijn eerste woning kocht, zei ik aan het einde van een bezichtiging:"nah, dit wordt het niet, te donker en een koffieshop schuin tegenover." Waarop de makelaar zei: " maar ik heb nog een vergelijkbare woning die lichter is en in een wat nettere straat ligt." Die woning heb ik vervolgens gekocht.quote:Op maandag 19 juni 2023 14:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat kan de makelaar zeggen ja. Hij kan ook zeggen 'de lucht is groen'. In beide gevallen zit hij fout.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |